reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Margaret Thatcherová o euru

Autor: Redakce | Publikováno: 4.11.2006 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

…nikdy nemůže existovat ´správná ´úroková sazba ani ´správný´směnný kurs pro celou Evropu. Ekonomiky jednotlivých evropských zemí jsou prostě příliš nesourodé.

Z knihy Umění vládnout

reklama
1736 čtenářů | 44 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Margaret Thatcherová o euru
(Josef, 4.11.2006 6:17:43)
Odpovědět
The European Union is the creation of bureaucrats, by bureaucrats, for bureaucrats.
Margaret.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 17:49:16)
Odpovědět
ještě k tomuto výroku železné lady, "správná" to je velice zajímavý ekonomický termín.. nic méně pokud přivřu obě oči a přijmu ten výrok tak jak je jako ekonom, pak se ptám a např. pro celou británii, tedy bohatou anglii i mnohem chudší severní irsko existují tyto "správnosti " ???


To co vyhovuje Praze, vyhovuje i severní moravě ???


Praha HDP na úrovni Finska, nezaměstnanost jao v USA

Ostrava HDP na úrovni slovenska a nezaměstnanost vyšší nežli v polsku.

To je homogenita co ??

Myslím, že je velká škoda, když se takové legendy jako je tečrová vyjadřují k věcem, jímž příliš nerozumí..
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Jiří Zahrádka, 6.11.2006 10:57:08)
Odpovědět
Vzhledem k tomu, že byla "napomenuta" M. Thatcherová šampionem všeho, Danem, je nutno ne-ekonomům sdělit, že poznámka Thatcherové je samozřejmě zcela v souladu s ekonomickou "teorií optimálních měnových zón."

Je základní dovedností ekonomického analytika porovnávat alternativy a vybírat nejlepší z možných, neboť absolutně nejlepší (např. investice) je nedefinovatelná. Proto i při rozhodování o dosahu měny můžeme v nynější praxi pouze vybírat mezi měnou pro národ (stát), nebo měnou pro celou EU. Teoreticky by opravdu mohlo být výhodnější, aby např. Praha měla jinou měnu, než Znojmo. Ovšem náklady takového systému by přesáhly jeho potenciální přínosy. Ekonomika státu je samozřejmě průchodnější a lépe provázaná, než ekonomika celé EU (viz např. pohyb pracovních sil - prodavačka ze Znojma může přijet prodávat do Prahy, ale do Amsterodamu? Samozřejmě také. Jen je málo znojemských prodavaček, které umí plynně holandsky a čtou holandské noviny s nabídkou pracovních míst).

O rozdílech mezi jednotlivými čl. státy eurozóny se v posledních letech docela čile diskutuje mezi ekonomy, znějištění jsou i někteří původní zastánci eura (viz např. Belgičan Paul de Grauwe, Ph.D., ekonomický poradce Josého Barrosa).

Nevýhodnost pro některé ekonomiky již před lety potvrdila tuším Morgan Stanley, později HSBC (tuším největší investiční banka na světě).

Nuže, lze plně souhlasit se slovy Dana, že je škoda, když se někdo vyjadřuje k věcem, kterým nerozumí. Thatcherová to v tomto případě ale nebyla.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 7.11.2006 18:18:00)
Odpovědět
ano, to všechno potvrzuji, souhlasím s tím a znovu opakuji, v rámci jin. velmi dobře fungujících měnových unií /USA, Kanada, Británie, Austrálie, N. Zéland atd. atd./ existuje zcela srovnatelná i vyšší nehomogenita ekonomik.

Re: Margaret Thatcherová o euru
(Coobiaq, 4.11.2006 7:19:24)
Odpovědět
S tymto som sa na portali stretol uz viac krat, ale mam k tomu jednoduchu otazku...

Preco to potom sakra funguje v USA? (a v Cine, Rusku, atd.)
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Křupan, 4.11.2006 9:46:16)
Odpovědět
Protože se tam jedná a vždy jednalo o jednu ekonomiku.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 10:47:44)
Odpovědět
co si představuješ pod pojmem jedna ekonomika, definuj to a přesvěč nás tím alespoň částečně, že neplcáš o věcech jimž absolutně nerozumíš.

P.S.

Např. Kanada, jsou zde státy /provincie/ bohaté z ropy či technologií a provincie opírající se pouze o dotované zemědělství, pastevectví či těžbu dřeva, tak propastné rozdíly v životní úrovni jaké jsou v Kanadě a v naprosté nesourodosti jednotlivých provincií v EU nenajdeš.
Severní teriotorium vs Alberta např. neexistuje tak propastný rozdíl v EU.
natom trvám a věř mi, že vím o čem tu píšu..
je zde také mnohem méně unifikovaná legislativa, daně, atd.
frankofonní kanada má´úplně jin. investoské či imigrační podmínky nežli západní provincie.
Zatímco západní provincie raketově rostou a rozvíjí se, frankofonní kanada spíše stagnuje..

Obdobná situace je i v Austráliia na novém zélandě.

Rozdíly mezi severním a jižním ostrovem na zélandě jsou obdobou toho co jsem popsal v Kanadě.

Přesto měnové politiky fungují velice dobře.



Co se týká Ruska, číny ale i Brazílie a dalších totálně ekonomicky nesourodých zemí, zde je třeba vzít v potaz nefunkčnost tržní ekonomiky..
Re: Margaret Thatcherová o euru
(pepa, 4.11.2006 14:29:54)
Odpovědět
věřím, že jsi dobrý teoretik a víš toho dost třeba o kanadě, ale jak můžeš vidět, eu se snaží právě kvůli tomu (viz výše) stále větší semknutost jednotlivých států s konečným cílem hranice mezi státy eu vymazat
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 17:39:08)
Odpovědět
Nebojím se toho, že se celá EU staví v nějakém kotli, to je blbost.
mnohé byrokraticjké idiotismy narazí na odpor firem, lidí či států a neprojdou nebo se dají zrušit.
Viz. nálepky na alkohol, nyní se bojuje v německu proti zdražení piva atd. atd.

Důkazem o svobodnosti a demokratičnosti EU je nepřijetí euroústavy, země stající v Evropě mimo EU, švajc či norsko, země které nepřijaly euro v referendech atd. atd. a nakonec i existence těchto stránek..


A co se týká hranic, je dobře když nebudou, zůstanou jenom ty vnější, ale ty by měly být oto spolehlivější. V tom problém nevidím.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Jiří Zahrádka, 6.11.2006 11:23:13)
Odpovědět
To já už si o Danovi nemyslím, že je dost dobrý teoretik (alespoň pokud jde o ekonomii).

Ale na jeho otázku ohl. "jedné ekonomie" v USA lze poukázat na existenci federální fiskální politiky (spjaté s politickou unií v USA) a zvláště na pohyb pracovních sil (cca 20 % ročně; zcela nesrovnatelné s EU).

Proto např. ČNB volá stále po zpružnění pohybu pracovní síly v ČR než přijmeme euro, aby se neflexibilita měnové politiky (způsobená přijetím eura) dala vykompenzovat pružností jiných faktorů - v tomto případě právě pohybu pracovní síly.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 7.11.2006 18:12:37)
Odpovědět
zatímco americký lid se opravdu, v rámci své odlišné mentality mnohem více stěhuje za prací, v Evropě převažuje spíše fenomén stěhování firem za pracovní jednotkou. Ikdyž nemá stejně vysokou efektivitu jako americký model, z velké části je schopen ho nahradit.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(ricci, 4.11.2006 10:37:02)
Odpovědět
Proč to funguje v USA protože všichni tam jsou američané. Evropský lid a jazyk neexistuje. Proč to nefungovalov sovtském svazu ? Pro totéž uzbek není rus a rus není arménec, nebo estonec. Jakou společnou kulturu má třeba rumun s řekem ?
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 10:43:19)
Odpovědět
to je nesmysl.. Kanada, belgie, švýcarsko a další země kde to funguje perfektně jsou výcejazyčné.

O sourodosti americké ekonomiky jenom tolik, že rozdíl mezi alabamou a texasem např. v ekonomické síle je asi stejný jako mezi portugalskem a holandskem.

Bláboly lidí, co ví kulový o ekonomii, platí i pro železnou lejdi!
:-)
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Evropan Jirka, 4.11.2006 11:02:16)
Odpovědět
Funguje to proto, že Belgičan je Belgičan, Kanaďan je Kanaďan a Američan je Američan. Skutečnému ekonomovi není třeba takové věci vysvětlovat, skutečný ekonom ví, že tyhle psychologické momenty mají mnohem větší význam, než statistické údaje. Skutečný ekonom také ví, jak úžasně se moderní ekonomie blíží psychologii.
Ale má smysl to vysvětlovat analfabetovi, zoufale zápasícímu s látkou třetí obecné (viz předchozí příspěvky) ? Vždyť přece jediné, na co se kdy zmohl a na co se kdy zmůže, jsou sprosté nadávky.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Aleš, 4.11.2006 11:14:31)
Odpovědět
Z Vás bych pomalu nabyl dojem, že ten Američan je nějaký zvláštní živočišný druh. Postavte vedle sebe hispánského imigranta a bílého evangelikála, pak mi řekněte, co mají společného. Důležité je, že přijali určitou ideu - být američanem. S tím evropanstvím je to úplně stejné.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Jiří Zahrádka, 6.11.2006 11:27:04)
Odpovědět
Kdyby to bylo stejné, tak to byste si dost naběh. Průzkum potvrdil, že mezi Evropany stále platí spíše "jsem Němec (Čech, Francouz, Portugalec...)" než "jsem Evropan".

Američan opravdu je s jistou nadsázkou zvláštní živočišný druh ;-). A právě ta idea "být Američanem" obsahuje faktory, které "amerikánství" definují. Přestože osobně se docela obávám hispanizace USA.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 7.11.2006 18:08:31)
Odpovědět
zvláštní živočišný druh to opravdu je, ale rozhodně to není žádný národ, nýbrž obrovská snůžka přistěhovalců všech ras, národností a kultur.
Všichni však mají stejný pocit, že jsou američané, cítí se tak z prospěchu i ti, jež jsou teprve čekateli na občanství, tedy klidně pákistánský muslim, nehovořící anglicky, i on má ten pocit ..
:-))))
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Aleš, 6.11.2006 12:31:29)
Odpovědět
V zásadě si rozumíme, stejně jako existuje nějaká idea "Američanství" může být definována podobná pro Evropu, tedy idea "Evropanství", že tento důležitý rozměr byl byrokraty dlouhodobě zanedbáván a EU se tvářila spíše jako ekonomický pakt (což bylo vlasně v rozporu s původními záměry) vede skutečně k tomu, že i obyvatelé tzv. "starých členských států" se stále cítí být především Němci, Belgičany atd. - tohle samozřejmě vím a vůbec jsem nechtěl tvrdit opak.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 12:02:32)
Odpovědět
Belgičan je Belgičan, ikdyž je to třeba Vlám a Valooon či islamistický Turek, který neumí pořádně ani jednu z těchto řečí...to je taky Belgičan
:-)

Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 10:58:52)
Odpovědět
upozorňuji tě, že ani kultura ani jazyk nejsou žádnou překážkou pro měnovou unii, to je otázka homogenity ekonomik.

tato však nemusí být až tak vysoká, jak si někteří lidé /Klaus např./ mysleli.

Dokonce M. Freedman přiznal pod tíhou reality, že se zmýlil o euru, avšak vzápětí dodal, že se soice ujalo v rozporu s jeho předpovědí, ale nevydrží, pouze posunul jeho životnost.

Homogenita ekonomik jednotlivých členských zemí je samozřejmě rozdílná, ovšem dynamika propojování a závisloti nasobě navájem je obrovská.
navíc přistupování k eurozoně je natolik opatrné a racionálně pojaté, že se žádného zhroucení eura nedočkáme.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(roman, 4.11.2006 11:02:50)
Odpovědět
je vidět ,že jste optimista.úspory však mějte v dolarech nebo librách.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(dan, 4.11.2006 12:16:07)
Odpovědět
Nejsem optimista, jsem ekonom a jako takový jsem spíše realista..

Když se můj přítel vrátil z USA, tehdy byl dolar 42 korun, voroval jsem ho před zachováním jeho tam těžce vydělaných peněz v této nestabilní měně.
Neposlechl mě, slepě věřil v ameriku a její dolar.
Přišel o milion, 2 roky tam tedy dělal zdarma.

Víte proč ?
Americký dolar se hroutí pod tíhou obchodních deficitů a nezabírají ani zásahy FEDU jako např. zvýšení úrokových sazeb, či kvooty a cla na dovážené zboží.
Toto je realita.

V Evropě je uložena 85% veškerých světových úspor, 60% amerických úspor je uložena v evropských bankách, zejména ve švýcarských, euro se stalo nejvyhledávanější měnou pro tento účel. Proč asi..
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Josef, 4.11.2006 16:08:33)
Odpovědět
Dane!
Kdybys byl ekonom, tak bys nepral jednomu z nejvetsich obchodnich partneru, aby se finencne zhroutil! Kam budou Nemci dampovat pres milion aut rocne? do skladu?
Nezamestnanost v USA je 4.4%, platy rostou v tandemu s produktivitou, projektovany rozpoctovy deficit 436 miliard byl snizen na 200 miliard, prival dolaru do FED kasy je rekordni a benzin stoji 2.22$ galon to je prumer, a v chudsich statech je i pod 2 $.
Takze necekej ze ta ekonomie se nejak rychle zhrouti. Nizky dolar je vyhodny pro zahranicni obchod a nevyhodny pouze pro turisty, kteri se tak do Evropy nehrnou pro nepratelskou atmosferu Evropanu vuci Amikum. Nedavno nam v Amsterodamu chteli zabit filmovou hvezdu, ze kdyz jel na kole, podrekl se a anglicky rekl "prominte", kdyz chtel projet skupinou domorodcu, kteri blokovali cestu pro kola. Turisticke kancelare doporucuji organizovane zajezdy, protoze pruvodci vedi kam se v Evrope smi a kam se nesmi. To v Evrope jeste do nedavna nebylo, maximalne kapsari a ti jsou vsude, kde jsou turiste.
Co je na tom pravdy, ze 61% Nemcu se boji pristehovalcu z islamskych koncin? (Ptam se, ze jenom kontroluji, jestli noviny nelzou.)

Re: Margaret Thatcherová o euru
(Josef, 4.11.2006 16:56:37)
Odpovědět
Dane!

Predstavujes svym antiamerikanismem evropskou spolecnost! Neschopnost EU podporit USA ve snaze zastavit Iran ve vyvoji nuk. bomby umoznilo podle Times UK, ze dalsich sest islamskych zemi se rohodlo rozmnozit nuklearni reaktory po islamskem svete.

The move, which follows the failure by the West to curb Iran’s controversial nuclear programme, could see a rapid spread of nuclear reactors in one of the world’s most unstable regions, stretching from the Gulf to the Levant and into North Africa.

The countries involved were named by the International Atomic Energy Agency (IAEA) as Algeria, Egypt, Morocco and Saudi Arabia. Tunisia and the UAE have also shown interest.

Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 17:21:27)
Odpovědět
Ale já nepřeji americe tyto problémy, a neprorokuji jí žádný krach !
Věštění nechávám zdejším demagogům, to není moje parketa.

jenom popisuju fakta...

Jinak možná nevíš, že pád dolaru, který znamenal pro největšího světového exportéra německo, zdražení jeho výrobků a pokles odbytu právě v americe, byl jednou z hl. příčin zastvení růstu HDP v Německu.
Tento problém je však již vyřešen neboť němcům se podařilo umístit téměř 40% produkce, původně exportované do USA, do nových členských zemí EU. 23% výrobních závodů bylo během 3 roků přemístěno na východ a tím drasticky sníženy výrobní náklady, outsorcing a offshoring zafungoval.

Rád bych tě jako ekonom upozornil, že se můžeš ukájet nízkou nezaměstnaností a rozpočty jak chceš, ale děsivé saldo pasivní obchodní bilance USA s EU, čínou a japonskem zde prostě existuje, znamená dramtické zvyšování zadlužování ameriky v těchto zemích a projevuje se právě poklesem dolaru a jeho neschopností znovu růst. toho sis můžná všimnul.

Ano v německu pomalu začíná panovat obava z islámských přistěhovalců, není to tak dramatické jako v británii ale je to tak.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Josef, 4.11.2006 18:22:12)
Odpovědět
Nevidim vyhodu vyvezt praci a financovat armady nezamestnanych doma. A dalsi pokles dolaru vylepsi obchodni bilanci. Americke firmy se tim dostanou na zahranicni trhy ze budou lacinejsi. O americkeho zakaznika soutezi mezi sebou Japonci, Nemci, Cinane a i Rusove s olejem a to tlaci ceny dolu a tim vyzsi zajem o zahranicni produkt. Sam nemohu pochopit, jak Cinane mohou prodavat beznou kalkulacku za 2.99 $ a v tom uz je doprava a profit.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 18:50:31)
Odpovědět
K této nutnosti donutili Evropu právě američané, kteří v honbě za vyšším zisky přesunuly svoje podniky do číny již před mnoha lety.

Evropské firmy se musely přizpůsobit, aby byly konkurenceschopné - nákladaově, cenově a přiměřeně i ziskovostí..

čína Josefe to je ještě nic proti Indii, kde dělníci pracující pro švédskou Ikeu, pobírají mzdy odpovídající 15 dolarům měsíčně !

Je vám jasné, proč je potom tato firma tak bohatá..
Re: Margaret Thatcherová o euru
(dan, 4.11.2006 18:58:01)
Odpovědět
ještě k iránu..

Je velice snadné naložit bombardéry a pustit se do iránu, je zcela evidentní, že Irán by neměl žádnou šanci proti západu.
Ale co dál ???
Podívej se do iráku čili Vietnamu II, kdo uhradí ty škody kdo bude dohlížet na okupaci atd. atd. ???
A kdo přijde na řadu pak ?
Třeba sýrie, protože ta evidentně financuje irácké hnutí odporu a dokonce i vyzbrojuje, tak jdemem bombardovat sýrii...

Tímto stylem by byl za pár roků z každého druhého evropana a američanan invazní voják a tisíce teroristů by se mstilo ...
toto chceš ?

Já jsem pro embargo a to velice přísné, hl. na technologie...

Válku jako preventyvní prostředek obrany neuznávám.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Josef, 4.11.2006 19:12:51)
Odpovědět
Microsoft uvazuje opustit cinsky trh pro problemy s narustajici cenzuru vladou a pro podvody v kradeni softwaru. Je lehke vse svadet na Americany, ale Cinani si treba firmu IBM-pocitace a dalsi firmy proste koupili. Rusky Lukoil ma vice benzinovych stanic v USA nez v Rusku a snazi se koupit dve rafinerie, ktere vlastni venezuelska co. Citgo. Pokud jsou Amici zamestnani a slusne si vydelaji u zbyvajiciho prumyslu a sluzbach, tak je tu klid. USA ma nejvetsi stredni vrstvu obyvatel v dejinach civilizace a chudi trpi obezitou! 70% obyvatel vlastni svuj dum, nebo byt a stejne procento vlastni akcie jak domacich, tak zahranicnich firem. Proto ten narek v Evrope, ze Amici nemaji zadne uspory, coz je pravda, ale maji investmenty. A skeptici po 25ti letech konecne zbohatli. Skeptici totiz kupuji zlate mince a momentalne unce (32gramu) zlata, kterou koupili za 260-285 dolaru se prodava za kolem 600 $$.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Josef, 4.11.2006 21:57:53)
Odpovědět
Jeste k Iranu!
Zatim co se novinari zamestnavaji pocty Evropanu kolik % nenavidi USA, podle pohybu diplomatu a armad NATO usuzuji, ze z islamu uz zacinaji mit strach uz i evropsti politici. V USA nenajdes vyzkum verejneho mineni, kolik lidi nenavidi treba Francouze, Nemce nebo EU.
V UK islamiste zadaji 26 placenych nabozenskych svatku, vymenou za mensi terorismus, takze demokracie jako remen. Jestlize EU a NATO se nespoji s nenavidenym americkym presidentem, tak s nuklearnim Iranem si EU jeste uzije. Embargo nepracovalo proti Iraku, proc by melo pracovat proti Iranu? Nemusi dojit k okupaci, staci znicit jenom objekty, jako to ucinil Izrael Iraku kteremu znicil reaktor made in France.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 4.11.2006 23:37:57)
Odpovědět
pokud by se to dalo vyřešit několika nálety, byl bych pro, ale tak naivní přece nejseš, vyřešil se těmi nálety Irák ??

Pro mě osobně představuje americký nezdar v iráku dost velké varování a to zní: Neserme se islamistům do jejich civilizace, nerabujme jim ropu ! Nic jin. nemají.
nechme je napokoji a to stejné tvrdě vyžadujme my ponich.
Války veďme jenom obranné a ne agresorské invaze.

Irák je obrovský průser Josefe, to co jsem nedávno četl překonalo i moje nejhorší úvahy... Je to skutečný ráj teroristů, kriminální velmoc a pohřebyště amerických vojáků.

Měsíc říjen, americké ztráty : 93 mrtvých, 12 pohřešovaných a 279 zraněných vojáků.. za jedinný měsíc !!!
4 z 5 amweričanů si přejí okamžité ukončení okupace Iráku.
to je výsledek co..
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Evropan Jirka, 4.11.2006 11:04:10)
Odpovědět
Beru zpět svá ostrá slova, tenhle příspěvek je dobrý. O tomhle má smysl se bavit.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Jiří Zahrádka, 6.11.2006 11:44:53)
Odpovědět
No, to je otázkou, jestli se žádného zrhoucení eura nedočkáme. Protože např. onen belgický profesor, kterého jsem zmínil výše, napsal, že při neexistenci politické unie by se euro mohlo zhroutit do 10 až 20 let.

Podotýkám, že já jsem sice proti euru, ale dlouhodobě tvrdím, že jeho rozpad mi nepřijde moc pravděpodobný, jelikož jde o symbol a politický nástroj (nástroj k větší integraci, tak o euru myslím mluvil sám komisař Almunia), který budou chtít udržet za každou cenu. Takový ekonomický Stalingrad eurointegrátorů :-))...
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Aleš, 4.11.2006 11:09:21)
Odpovědět
Já myslím, že nejlepším argumentem proti téhle paní se špičatým nosem je, že to Euro už nějaký rok funguje a navíc je silné a stabilní.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(dan, 4.11.2006 12:08:18)
Odpovědět
jenom holá fakta:

podívejte se na kurz eura, dolaru šv. franku a libry..

porovnjete křivku vývoje od zavedení eura...

K tomu není co dodat
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Jiří Zahrádka, 6.11.2006 11:50:59)
Odpovědět
:-)) Ano, a podívejte se, co udělalo s německou ekonomikou (dle Taylorova modelu potřebovala nižší sazby, než byly sazby eura. Lze se pak divit, že byla v krizi?)

Devizové kurzy budou pravděpodobně dlouhodobě tendovat k vyššímu kursu, protože EU má nízkou spotřebu a její ekonomický výkon je silně závislý na exportu (narozdíl od USA). Takže toto je strukturální důvod ve prospěch silného eura. Faktor k oslabení je spíše spjat s existencí eura jako takového. Ale když investoři vidí, že euro bez ohledu na ekonomické argumenty bylo zavedeno (navzdory skepsi ekonomů) a dosud nepadlo, je tím faktor k oslabení minimalizován.

V uvedeném citátu Thatcherové ovšem, pokud vím, není nic o tom, jestli euro bude existovat, ale jestli bude existovat správná úroková míra pro celou EU. To je něco jiného. Euro existuje přesto, že optimální úroková míra pro celou EU opravdu neexistuje.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(Dan, 7.11.2006 17:54:00)
Odpovědět
...
ano, to je pravda, stejně jak neexistuje optimální úroková míra pro žádný stát.
Re: Margaret Thatcherová o euru
(pepa, 4.11.2006 14:26:01)
Odpovědět
EU je politická měna, kterou si chce francie s německem srovnat svoje komplexy a ostatní země (hlavně ty druhořadé) je v tom mají podporovat.
bilancování laika
(G.S.Patton, 4.11.2006 19:55:00)
Odpovědět
Jelikož nejsem ekonom pokusím se svůj komentář formulovat jasně a z pohledu laika. Domnívám se proč euro není vhodné pro ČR z několika důvodů. Asi největší problém vidím v tom, že po zavedení eura ztratí národní státy a jejich centrální banky jakýkoliv vliv na měnu, a pokud dříve byly takové země zvyklé manipulovat s kurzem národní měny, ztratili jeden z nástrojů, kterým mohli vůbec ovlivńovat vlastní hospodářství. Ztrácí kontrolu ve prospěch jakési nadnárodní instituce řízenou byrokraty jejiž zájmy neleží v prospěchu jednotlivých národních států, ale jen v udržení eurozóny a jejich úřadů.
Nezdá se mi vůbec celá myšlenka eurozóny. EU přece nemá být superstát, který uzurpuje pravomoce jednotlivých národních států, proč je vůbec nutné brát zemím jejich národní měny??? proč bylo vůbec zavedeno euro??? není jen nástrojem federalizace EU??? A proč je vůbec EU politickou organizací a né jak původně hospodářskou??? k čemu je vůbec zbabělá politická instituce, která se ani nezastane svého člena jehož velvyslanectví je napadáno primitivní chátrou třetího světa a kterého se musíme zastat jen my???? Nechápu proč by sme se měli vzdát "rockyho" ve prospěch bastarda, kterého nemá nikdo rád?? K čemu je vůbec dobrá EU, kromě volného obchodu??
jakto že Německo a Francie nemusí dodržovat rozpočtové pravidla?? proč je Eu vůbec tím čím je, kdo je zodpovědný za to čím se stala, proč je EU ovládana socialisti a regulátory, proč nám musí nějací idioti jaké máme mít daně a na co??? není to snad naše věc??
Velmi se stydím, že sem jako ještě mladý student na střední školy propagoval vstup do EU, ale není divu ve světle propagace EU vládou, propagoval se pouze vstup, kritikým nebyl popřán sluch, europesimisté byli zesměšňováni. Sice se nenaplnili katastrofické scénaře, ale také se vyplnilo pramálo z toho co nám bylo slibováno, pracovní trhy se otevírají jen velmi neochotně, volný pohyb se jaksi také nekoná, peníze z Bruselu sou ty co tam posíláme, přičemž hrozí že z výhody se stane vada, může se stát, že tandem Francie-Německo rozhodnuty ulehčit si schváli něco takového jako příděl uprchlíků, možná že by ocenili, kdybychom si vzali pár desetisícovek problémových občanů a rozšířili zde početnou menšinu hnědočechů a pobíratelů sociálních dávek.
Zajímalo by mě, jestli je vůbec z EU vystoupit? tak sem to tu zhrnul a asi nikoho nepřekvapí, že sem europesimista a antisocialista
Re: bilancování laika
(Josef, 5.11.2006 13:03:03)
Odpovědět
Danovi!
Co ty pokladas za Vietnam, je v podstate iracka cesta k demokratizaci, jaka probihala po valce mezi roky 1945-50 v zapadnim Nemecku a pak jeste padesat let zajistovanim obrany pro zapadni Evropu!
Uvedom si, ze poslaouchas jenom propagandu arogantnich levicovych evropskych politiku a novinaru. Irak je stale na ceste k vytvoreni demokracie! Nevidel jsi kolik lidi uz trikrat volilo i pres hrozby teroristu?.
Do Iracke demokracie bylo do dnesniho dne investovano 21 miliard $ na obnoveni iracke ekonomie 2700 projektu je hotovo a pocita se s dalsimi 3400 projekty.
Za pomoci americkych kluku 99% irackych deti ma zakladni ockovani vcetne proti obrne? 4,3 milionu deti bylo prijato letos do zakladnich skol, 8,5 milionu skolnich knih bylo vytisteno. Momentalne Irak ma 20 universit, 46 institutu a 4 vyzkumna strediska.
3100 seslych skolnich budov bylo renovovano a 38 vybudovano novych, .
Ve vystvbe je momentalne 1100 novych budov z toho 364 jsou skoly 67 lekarskych klinik, 15 nemocnic, 83 nadraznich stanic, 93 vodnich projektu a 69 elektrifikacnich projektu.
Bylo vyskoleno 55000 muzu verejne policie a momentalne je otevreno 5 policejnich akademii.
Investovanim 1,7 miliardy Irak momentalne produkuje 2.5 milionu barelu ropy a do konce roku produkce stoupne na 3 milionu barel/den. Bylo vybudovano 20 stanic na separovani plynu od oleje a produkce plynu, ktera v minulosti byla zanedbana vystoupila na 3000 tun prirodniho plynu/ den. Byl vybudovan ropovod na dne reky Tigris k volnemu toku ropy od lozisek k rafineriim a na export.
A mohl bych pokracovat. Evropane lomi rukama a nelibi se jim sireni islamofasismu po Evrope, americti hosi i s nasazenim zivotu se snazi s islamofasizmem skoncit. Evropane ztratili viru v Boha a stali se arogantni spolecnosti a veri dnes bohum - politikum v multikulturizmus a ze se zemekoule da oteplit! A i pres sest Nobelovek letos pro USA jsou schopni tvrdit, ze Americane jsou blbi a kradou po svete olej .

Re: bilancování laika
(ricci, 5.11.2006 17:32:18)
Odpovědět
G.S.Pattone vynikájící argumentace. na tohle ani Dan ani Monika nemají argument. Možná budou blábolit, že se evropa musí stmelit proti USA, Číně Japonsku apod. Myšlenka veké evropské říše není ničím novým snili o ni darebáci i státníci. Ovšem vždy to dopadlo špatně. Dneska jsem poslouchal zajímavý pořad kde evropa byla nazvána konfliktním kontinentem. Vždyť zde se zrodili ty nejzrůdnější režimy. Několik desítek sociálních inženýrů si myslí, že spojením jablek a hrušek dohromady vnikn stabilní prosperující region. navíc ještě věří, že to můžou zajistit úředníci.
Re: bilancování laika
(Dan, 7.11.2006 21:13:32)
Odpovědět
jelikož nejste ekonom a vaše poznámky jsou vzkutku vysoce laické, doporučuji vám, v rámci procesu upgrade vzdělání navštívit nějaké kurzy ekonomie..
Např. taký expert jako je euroskeptik Mach Vám dá odpovědi na vaše otázky k vaší plné spokojenosti, o tom nepochybuji :-))))

Já Vám odpovídat nebudu, protože je to ztráta času, stejně my neuvěříte, protože jste skeptik, tedy člověk jež vidí realitu v horším světle nežli je .. tedy mylně.
Takovým lidem není pomoci vysvětlením, protože by ztratili svůj smysl života - skepsi !

:-)
Re: bilancování laika
(ricci, 9.11.2006 16:15:16)
Odpovědět
Ó Dan má sebevědomí jak Empire State building. Pokud vím Jiří je ekonom, akorát se nechlubí