reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství

Autor: Roman Joch | Publikováno: 10.11.2006 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Když byl senátor John McCain kdysi dotázán, jaký je jeho postoj k drogám, řekl, že si vzal stranou svého čtrnáctiletého syna a sdělil mu: chlapče, pokud zjistím, že bereš drogy, tak tě zmlátím, že tě bude jen pár palců dělit od smrti. V nemocnici strávíš měsíce. To je správná konzervativní politika ke drogám: je záležitostí primárně rodičovské odpovědnosti, nikoli státních zákazů. Naše státní protidrogová politika nefunguje. Drogy jsou všude a mládeži volně k dispozici.

Válku proti drogám prohráváme. Mohli bychom ji vyhrát, kdybychom ji vedli drasticky a brutálně - jako Saudská Arábie. Cenou za to by však bylo vytvoření policejního státu a ztráta našich svobod. To je však cena, již nejsem ochoten zaplatit. Preferuji svobodu, i když jejím důsledkem bude, že část hloupé mládeže si drogami zkazí život. Mohou pak sloužit jako odstrašující příklad mládeži rozumné.

Můj osobní názor na drogy? Ty v západní civilizaci tradiční, alkohol a tabák, jsou (v rozumné míře) dobré, zatímco drogy ostatní, ty východní jako marihuana, hašiš, opium atd., jsou trapné.

Každá vyvážená civilizace má svou tradiční drogu. Ve společnostech, jež žádnou drogu nemají, frustrovaným jedincům zbývají jen dvě možnosti: sebevražda, nebo fanatismus (případ mnohých v islámské civilizaci). Alkohol je tradiční drogou naší západní civilizace a je látkou nesmírného kouzla. Alkohol je integrální součástí zábavy, přátelství (kolik družných konverzací jen jím bylo usnadněno...), lásky (kolika intimním chvílím svádění dopomohl alkohol...) a bitvy ("víno na kuráž a pomilovat markytánku...").

Lze uvést mnoho známek civilizace, ale jednou z nich rozhodně je víno. Hranice vinařských oblastí jsou hranicemi civilizace. Lidé, kteří vyrábějí a pijí víno, jsou civilizovaní. Alkohol je nejen tradicí, ale i symbolem západní civilizace. Tedy té civilizace, která si cení jednotlivce a dospěla k ideálu jeho osobní a politické svobody. Drogy jako marihuana či opium jsou na druhou stranu symbolem východních civilizací, jež si jednotlivce neváží a dospěly vždy jen k despotismu. Jak může někdo dávat přednost symbolům těchto úpadkových civilizací? Ač nekuřák, na svobodě svých kuřáckých přátel v mé přítomnosti kouřit tabák a mít z něho požitek trvám. Že kouření škodí zdraví? Cílem přece není žít tak dlouho, jak je to jen možné, nýbrž cílem je prožít mravně kvalitní život. Pokud jsem za svůj život pomohl trpícím, přispěl ke svobodě znevolněných, zahrnul láskou a péčí milovanou osobu, prožil jsem život lépe, ačkoli zemřel mlád, než pokud jsem život promrhal v neřestech, banalitami a hloupostmi, a zemřel stár jako Metuzalém.

Cigareta kuřákovi dopřává chvilku relaxace, pohody a uvolnění stresu. Byla častokrát jediným zbývajícím potěšením trpících pod tyraniemi 20. století - vězňů nacistického koncentráku a komunistického gulagu. Z piety k těmto obětem se já věru nepřipojuji k dnešnímu antikuřáckému džihádu. Ten by totiž nejraději oněm vězňům vzal i ten jediný, poslední požitek jejich života. Kdo má být lepším vzorem pro mládež - Adolf Hitler, abstinent, nekuřák a vegetarián, anebo Winston Churchill, těžký pijan, silný kuřák a nadšený požírač krvavých steaků?

Roman Joch

Publikováno v Hospodářských novinách 1.dubna 2005

www.obcinst.cz

reklama
3727 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Petr Páleníček, 10.11.2006 8:08:27)
Odpovědět
("víno na kuráž a pomilovat markytánku..."). - a to píše konzervativní komentátor Roman Joch, který je velkým kritikem mimomanželského sexu? on opěvuje nemanželský sex? :-o já se divím, resp. se divit nestačím!
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Bořivoj Horský, 10.11.2006 10:11:03)
Odpovědět
Pane Jochu,
neberete náhodou drogy vy...? Protože tenhle článek mi přijde, jako by jej napsal někdo zfetovaný...jde to s vámi hodně s kopce...
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Finrod Felagund, 10.11.2006 10:17:27)
Odpovědět
Fajn. Droga. Hm. Jenže problém je v tom, že ta droga poškozuje ostatní, kdyby třeba bylo národní drogou čichat ředidlo, tak si čichejte seč můžete, klidně se učichejte k smrti, mně to nevadí, ale vadí mi, když já nekuřák jsem nařčen z netolerance, když mi vadí, že mi kvůli někomu smrdí oblečení a pálí oči. Kuřák je vlastně takový muslim. Nepřizpůsobivý, závislý na poškozování ostatních a když se ho chce někdo zbavit, hned řve "DISKRIMINACEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE".
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(LP, 10.11.2006 12:02:04)
Odpovědět
Jedna věc je, když někdo kouří na místě, které je veřejným majetkem-třeba zastávka autobusu atd. Zde je podle mě zákaz v pořádku. Ale zakazovat kouření v privátních prostorách jako jsou hospody, bary apod. je normální bolševismus.
Nikdo tě Finrode nenutí, abys chodil do hospody, kde se kouří. Zařiď si třeba vlastní nekuřáckou hospodu. Když se 99% majitelů soukromých restauračních zařízení dobrovolně rozhodně, že se u nich nesmí kouřit, mají na to úplné právo a já to budu respektovat.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Finrod Felagund, 10.11.2006 12:12:44)
Odpovědět
Lukáši, já bych neřekl, že je to bolševismus. Myslím, že analogie s muslimy je celkem trefná, protože ač jsou mešity soukromými objekty, přesto nás zajímá, co se tam děje a asi se mnou budeš souhlasit, že je nutno zakročit, jakmile se tam bude kázat něco o džihádu. Ty ale zcela v rozporu s tímto svým přesvědčením (v případě muslimů) obhajuješ kouření v restauraci tvrzením, že bys analogicky k té mešitě řekl: "ať si kážou, co chtějí, komu se to nelíbí, ať do mešity neleze a neposlouchá to". Což je sice fajn představa, ale kouř stejně jako islám škodí i nekuřákům, potažmo nemuslimům. V Norsku například je zvykem ani ne tak kouřit, jako žvýkat nebo šňupat tabák. Taky to není zdravé, ale škodí si pak jen nikotinista sám, neškodí ostatním. S komunistou se taky musí zatočit, ať už ten třídní boj hlásá otevřeně, nebo ne - nemám pravdu?
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(LP, 10.11.2006 12:49:34)
Odpovědět
Neber to ode mě za zlé, ale opravdu plácáš nesmysly. Analogie s muslimy je naprosto chybná. Kuřáci nechtějí mlátit ženy, vyhazovat lidi do luftu, zabíjet homosexuály, zakazovat alkohol atd. Mešity by se mimochodem měly zrušit, ne však kuřácké hospody.
Kuřáci přece nikomu neškodí. Je tvou dobrovolnou volbou do zakouřené místnosti jít nebo nejít (muslimové ti moc na výběr nedají, jestli tě podříznou nebo ne-stačilo by se zeptat Theo van Gogha). Nenavštěvuj kuřácké restaurace a nebudeš nijak poškozen.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Jiří Zahrádka, 10.11.2006 13:06:44)
Odpovědět
Já mám přesně takové stanovisko, jako Lukáš. Jsem přímo militantní antikuřák, když někdo kouří na zastávce, tak ho vyzvu k típnutí nebo odchodu. Ale je fakt, že když mám svou hospodu, tak je moje věc, jestli v ní svým hostům dovolím kouřit nebo ne. Ten příměr s mešitami - tam jde o to, že když v mešitě káží extremisté, tak následkem toho jejich posluchači z mešity vyjdou a třeba vraždí lidi mimo mešitu. Kdežto kuřáci v hospodě zasmrdí jen ty, kdo do hospody dobrovolně vstoupí. Na druhou stranu je ale fakt, že následky kouření jsou těžkou přítěží pro státní rozpočet, i když je pravda, že zase na spotřební dani a DPH zaplatí kuřáci asi dost.

Mě kouření taky hodně štve, ale dokud nebude obecně zakázáno jako ilegální droga, je zákaz kouření v soukromých objektech podle mě bezprávím a jasným vlamováním státu do soukromé sféry.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(LP, 10.11.2006 13:18:13)
Odpovědět
Souhlasím s Jiřím, ale měl bys pamatovat na argument sira Humphreyho z Jistě pane ministře, že kuřáci na druhou stranu ušetří státnímu rozpočtu za důchody, protože brzy zemřou. Platí vysoké spotřební daně na tabák, tím financují zdravotnictví (dále spoznoring sportu od tabákových firem) a dobrovolně tak pokládají životy za zdraví svých bližních. Kuřáci jsou hrdinové a obětavci národa. :-)
Kéž by v národě bylo více takových obětavců... :-)
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Jiří Zahrádka, 10.11.2006 13:47:49)
Odpovědět
:-)) Luki, Ty vyzíváš k národní autogenocidě :-))! Zas tolik by jich být nemělo.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Finrod Felagund, 10.11.2006 14:43:32)
Odpovědět
Tak ono by stačilo dokopat eurokraty k tomu, aby zakázali kouření jako ilegální drogu a povolili žvýkací a šňupací tabák, protože tím si kazí zdraví jen ten dotyčný nikotinista a neotravuje své okolí. Tenhle stav by mi naprosto vyhovoval, nemám nic proti tomu, když si někdo něco bere, ale mám hodně proti tomu, když mně to způsobí nějakou újmu. A k Lukášově poznámce s auty - je řekl bych trochu mimo, protože dopravovat osoby a zboží musíme, na tom je naše civilizace postavena, zatímco kouřit opravdu nemusíme. Kouření není dobré k ničemu - ještě jsem neslyšel od žádného kuřáka jediný dobrý důvod, proč to dělá....
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Marek Bartoš, 10.11.2006 15:08:36)
Odpovědět
Tak pánové, já v podstatě celý svůj dosavadní život praskám vzteky, když na sobě pocítím nějakou regulaci, zásah státu apod. Ale problém cigaret je prostě pro mě úplně jiný případ. Já prostě trvám na tom, že kouření samo o sobě není věc jenom toho jednoho samotného kuřáka. (Samozřejmě v momentě, kdy kouří ve skupině jiných nekuřáků) A kouřením tak obtěžuje všechny, kteří nekouří. Např. když je 5ti člená skupina v hospodě a jeden z nich kouří, tak zkazí celý večer těm ostatním čtyřem. Prostě tak to je. A snad nechcete, aby jsme se my čtyři zvedli a odkráčeli pryč. Ale kam? U nás v obci je asi 10 hospod, ale žádná není nekuřácká, takže to mám kvůli jednomu bezohlednému pitomcovi sedět doma? Ne, myslím si, že kouření není normální, proto by se měli této své úchylce oddávat někde v soukromí. Kouření je úchylka jak každá jiná...

No ale jinak se téměř ve všem shoduji jak s Lukášem, tak Jirkou, to je pro obecenstvo, aby si nezačali myslet, že jsou mezi náma nějaké rozpory...

Přeji hezký víkend!
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Finrod Felagund, 10.11.2006 15:12:49)
Odpovědět
Správně ;) doslova moje řeč...
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Jiří Zahrádka, 10.11.2006 15:55:15)
Odpovědět
Já ty rozpory musím ale potvrdit :-)). Ne, je to tak, že mám téměř 100% stejný názor na kouření, jako Ty, Marku. Ale je naprosto nepřípustné, abychom zakazovali SOUKROMÉMU MAJITELI hospody, aby nechal SVÉ HOSTY v JEHO HOSPODĚ kouřit (nebo nekouřit, to záleží na něm).

Jak jsem psal, když někdo kouří na zastávce, jdu většinou proti němu, zažil jsem i nepříjemné situace, kdy nezůstalo jen u slov. Protože jsem vzteklý, když někdo kašle na zákon i na lidi a hulí si v rozporu se zákonem.

ALE:

když budeme zakazovat kouření v soukromých hospodách, je to stejné, jako kdybychom zakázali kouření v soukromých bytech. Obojí je soukromý prostor, soukromá nemovitost soukromého majitele. To je nepřípustné.

Na skutečně svobodném trhu by samozřejmě odpor zákazníků ke kouření vyvolal zákaz kouření, daný majitelem hospody (což by bylo naprosto v pořádku), příp. vznik nekuřácké hospody. Tak by to mělo být.

Osobně bych se nebránil ani diskusi o znelegálnění tabáku (jeho škodlivost je jednoznačná), ale v dnešní realitě, obávám se, by to vyvolalo více problémů, než zachování současného stavu.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Finrod Felagund, 10.11.2006 16:18:45)
Odpovědět
Ono by stačilo bohatě zakázat kouření a povolit žvýkání tabáku. Tím by se vše vyřešilo a všichni by byli spokojení - kuřáci by měli nikotin a nekuřáci čerstvý vzduch a mohli by se v pohodě potkávat.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Marek Bartoš, 10.11.2006 16:22:33)
Odpovědět
To já samozřejmě respektuji, že hospoda je soukormý prostor, to je zřejmé. Myslím si však, že nemůžu s Tebou souhlasit v jedné věci: a to je to srovnání s tím soukromým bytem. Soukromá hospoda a soukromý byt je, podle mého názoru rozdíl. Ano doma, nech si dělá kuřák co chce, to je mně srdečně jedno, ale hospoda, není soukromý prostor. Je to prostor veřejně přístupný, a tudíž nesoukromý.

Takže nevím, jestli se v tomto shodneme. Když kuřáci jsou prostě taková jakási podivná sorta lidí, která si myslí, že oni jsou ti správní a ti, co nekouří jsou nějací exoti, a oni by tedy měli ustupovat. Ale já si to nemyslím. Kuřák je prostě zvláštní jedinec, který škodí svému okolí, ničí sám sebe a ještě se vzteká, když mu to někdo vytkne. A to je to, co mně vadí, když řekneš kuřákovi, jestli by mohl jít ven, tak se hned rozkřikne, že ho diskriminuješ, ale když se ozveš ty, že ti jeho kouření vadí, tak ti s debilním úsměvem řekne, že máš jít ven. V ten moment, jsem rozčílený do běla, i když mě rozčílí jen máloco (EU, Paroubek, KSČM, Zelení, atd... :-))) )

A já prostě nehodlám trpět jenom proto, že majitel hospody dovolil ve svém lokále kouření. Kouření by mělo být ostaveno mimo zákon všude na veřejnosti. Když to přeženu, tak kouření je taková pomalá hromadná vražda a sároveň sebevražda, ne? Nesnáším kuřáky a ten jejich hnusný zlozvyk!
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(RZ, 10.11.2006 20:39:25)
Odpovědět
Můj dům, má hospoda, můj hrad. O tom je pravičáctví!
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Monika, 10.11.2006 13:52:15)
Odpovědět
A co LSD? To je západní nebo trapně východní droga? Západní, bezpochyby! Neboť byla připravena na Západě (myslím ve Švýcarsku). LSD je silně spjato se západní kulturou, Beatles napsali "Lucy in the Sky" právě pod vlivem této látky, o experimentech Learyho a Grofa ví snad každý. Takže pravičáci - mělůi byste jít do LSD. A zahájit boj za legalizaci LSD. A taky Extáze a dalších umělých drog, které nejsou trapné, neboť vznikly díky západní přírodní vědě. :))

Neuvěřitelně hloupý článek.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(LP, 10.11.2006 14:25:31)
Odpovědět
Od kdy jsou proboha Beatles součástí západní kultury a civilizace?
Tato trapná levičácká skupina brojící proti západu (dle definice R. Jocha postzápadní). Navíc Beatles uchylovali k různým východním kultům, hippies apod.
Levičáctví je protizápadní ideologií, její rakovinou, která ji zabíjí.
Stačí si poslechnout píseň s bolševickým textem "Imagine all the people".
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Finrod Felagund, 10.11.2006 14:41:15)
Odpovědět
Lukáši, tady se jasně shodneme :)))) pod tohle bych se mohl podepsat
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Aleš, 10.11.2006 14:48:40)
Odpovědět
Když už chcete používat pojem civilizace ve smyslu pana Huntingtona, měl byste se smířit s tím, že její součástí jsou i věci se kterými nesouhlasíte a nelíbí se Vám. Takový Marx či Sartre jsou součástí západního myšlení úplně stejně jako Nietzsche nebo Heidegger, stejně tak v hudbě není západ jen Richard Wagner ale i právě ti Beatles. Dokonce i to přilnutí k "východním kultům" jak je nazýváte mělo svou úlohu ve formování současného západního myšlení.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(GLOWi, 12.11.2006 12:46:21)
Odpovědět
V tom s Vámi musím souhlasit. Pominu to, že dekadentní rocková a jazzová hudba je nedílnou součástí prohnilého Západu a osobně ji mám velmi rád. Ale typické je, že vadila a pohrdali jí všichni nepřátelé Západu od nacistů, přes komunisty po muslimy, čímž se dostáváme ke klasickému kruhu, kde rigidní konzarvatismus se až příliš blíží tomu, proti čemu tvrdí, že bojuje.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Aleš, 12.11.2006 12:58:12)
Odpovědět
No to mi mluvíte celkem z duše, neustále tady čtu jak nám hrozí nějaká totalita - jednou ze strany EU, podruhé ze strany muslimů, pak zase třeba od jakýchsi pseudohumanistů (s vysvětlením tohoto pojmu se už nikdo jaksi neobtěžuje), přitom jediná řešení, která tito hlasatelé pravdy nabízejí jsou "zakázat", "trestat", "izolovat", "unifikovat", "pobít". Kdyby si nějdo dal tu práci a sestavil model společnosti, jak by měla vypadat podle reprezentativního vzorku názorů přispěvatelů e-portálu, vzniklo by pravděpodobně něco, o čem se nesnilo ani těm nejšílenějším diktátorům.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Monika, 10.11.2006 21:01:45)
Odpovědět
Jen pro úplnost: Imagine nenapsali Beatels, nýbrž pouze John Lennon. Píseň vznikla po rozpadu kapely. Což ale přirozeně nic neubírá na její kráse a úspěchu - album Imagine v žebříčku nejprodávanějších alb v UK i USA na prvním místě (UK #1; US #1). Ale nemusí se vám libit, to je jasné. Nicméně to teda "bolševická" píseň zažila mimořádný úspěch:
- In 1999, BMI named "Imagine" as one of the 100 most performed songs of the 20th century.
- In November 2004, ranked 3rd on Rolling Stone's list of the RS 500 Greatest Songs of All Time.
- On 1 January 2005, the Canadian Broadcasting Corporation named "Imagine" the greatest song in the past 100 years, as voted by listeners.
- The song ranked #30 on the Recording Industry Association of America's list of the 365 Songs of the Century bearing the most historical significance.
- Virgin Radio conducted a UK favorite song survey in December 2005, and Imagine was voted into top spot, beating Beatles songs "Hey Jude" and "Let It Be".
- The song was voted the greatest song of all time by the Nine Network's 20 to 1 countdown show in Australia on September 12, 2006.

Pokud jde o západní kulturu a civilizaci... A co pak Platon? Víte o tom, že na jeho díla měly výrazný vliv východní nauky? Je tedy Platon vůbec součastí západní kultury a civilizace?? Budete snad tvrdit, že Platon je trapný levičák a dle Jochovy definice tudíž "postzápadní"?? :))

A co Nietzsche? Schopenhauer? Heidegger? Nietzsche se v mnohém inspiroval orientální filozofií, stejně jako Schopenhauer a stovky dalších. Heidegger sám překládal Tao Te Ching do němčiny a jeho pozdní učení nese stopy východních nauk. Co je tedy podle vás vlastně západní? Zakladatelé americké literatury, Ralph W. Emerson a Henry D. Thoreau, asi ne, ti také studovali východní nauky, což se projevilo v jejich díle... Taktéž Aldous Huxley. Plus stovky, tisíce dalších.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(pavel, 24.11.2006 22:43:44)
Odpovědět
A na to jsi přišel jak že to psali pod vlivem? Je to nesmysl, Lennon to napsal podle nějakýho obrázku od dítěte.
díky pane Jochu
(ricci, 10.11.2006 20:49:15)
Odpovědět
Když jsem si přečetl Jochův článek vykouzlil mi na rtech úsměv. A oponentům vzkazuji, že vůbec nepochopili co chtěl Joch říci. Ano Joch je konzervativec, nekuřák abstinent. Já jako protestant mu skládám poklonu za tento exkurs odlehčení a toleranci k slabostem druhých. Nebopoužiji Bibli když Jan Křtitel kázal farizeům jako asketa a poustevník o pokání a příchodu Mesiáše nepřijali jej, když Ježíš Kristus jedl s prostitutkami a hříšníky pil víno a jedl maso nazvali jej pijanem vína a žráčem masa. Ale je psáno že moudrost jest ospravedlněna a neb kdo chce slyšet usliší a kdo chce porozumět porozumí. Joch nepodporuje mimomanželský sex jenom chtěl ukázat že zákazy a státní nebo náboženský dozor nad lidskými dušemi je nesmysl. Existuje něco vyššího autocenzura sebeřízení a mravnost která vyvěrá z převědčení a né z donucení. To je pro hlavně pro vás Bořivoji a pro všechy kteří čtou nebo hledají v tomto článku to co tam není.
Re: díky pane Jochu
(RZ, 10.11.2006 20:52:19)
Odpovědět
Já jako protestant mu skládám poklonu za tento exkurs odlehčení a toleranci k slabostem druhých

Když byl senátor John McCain kdysi dotázán, jaký je jeho postoj k drogám, řekl, že si vzal stranou svého čtrnáctiletého syna a sdělil mu: chlapče, pokud zjistím, že bereš drogy, tak tě zmlátím, že tě bude jen pár palců dělit od smrti. V nemocnici strávíš měsíce.
To si neprotiřečí. jedna věc je výchova dětí a druhá je postoj k dospělím chceš snad říci že ten senátor mlatí druhé senátory ? Zkus to přečíst znovu je to takové zamyšlení mě to neuráží a dnes nesouhlasím ani se svým kamarádem Jiřím zahrádkou to není o cigareták kluci.. Monika to opět vůbec nepochopila víš Moniko co ti chybí takový normální selský rozum. Znám jedno pořekadlo jednoduchý bloudí jednoduše a učený bloudí učeně.
pardon, ale dát do jedné myšlenky toleranci a zpřerážení kostí vlastního dítěte mi nějak nesedí...

jo, a do konzervativní rodiny patří vzájemná úcta, tohle je jen plebejství
Když jsem jako malej experimentoval s cigaretami tak mě otec donutil šlukovat a za každé nešluknutí jsem dostal facku. otec už nežije, ale s láskou na něj vzpomínám. Plebejství je nechat děcka vyrůstat jako dříví v lese. Ostatně Bible říká kdo miluje svého syna tak jej trestá. Jak ? třeba i fyzicky.
Re: díky pane Jochu
(Monika, 10.11.2006 23:16:16)
Odpovědět
Tak si konečně odpovězte zdravým selským rozumem: je LSD nebo MDMA západní, nebo východní droga? Podle logiky Jochova článku jednoznačně západní. Kdy začne MP kampaň za jejich legalizaci?

"V posledních letech života, v průběhu zhoršující se nemoci, napsal Aldous Huxley utopický román Island (do češiny přeloženo jako Ostrov). V tomto díle popisuje svou vizi společnosti, která je uspořádána tak, aby každému jedinci umožnila dosáhnout vnitřní poznání. Huxley zde představuje své názory na správné používání vědeckého pokroku a technologie, psychedelických látek, na křesťanství a buddhismus. Na smrtelné posteli, neschopný mluvit, napsal Huxley své ženě, aby mu podala LSD, jelikož chtěl v okamžiku smrti zažívat stav změněného vědomí způsobený drogou. Díky této události se rozšířila nepravdivá pověst, že Huxley se předávkoval LSD. Naopak, zemřel klidnou smrtí následujícího rána dne 22. listopadu roku 1963."
Re: díky pane Jochu
(ricci, 10.11.2006 20:53:19)
Odpovědět
oprava uslyší a sorry za další úklepy
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(JV, 11.11.2006 10:16:27)
Odpovědět
ad názory Finroda Felagunda: Nemám tu zkušenost, že bych šel po ulici a byl nucen dýchat cigaretový kouř druhých ve větší míře, daleko víc mě otravuje inverze, smrdící avie s podmáznutou STK a podobné případy..Jenže jak říkáš, na tom je postavena naše civilizace..Jak to říkal nedávno šéf Česmadu Bohemia: "Jedete v tom s námi." (myšleno nárůst kamionové dopravy v posledních letech.) Dodám, jedeme v tom opravdu s nima, ale přímou cestou do pekla. Tabák si žvejkej sám, existuje spousta restaurací a kaváren, kde Tě nikdo s kouřením nebude otravovat a nechtěj zakazovat štamgastům normální čtyřky, aby si dali k pivku cigárko. Pokud netrávíš celý život v hospodě, tak nepředpokládám, že občasný kontakt s cigaretovým dýmem bude mít větší vliv na Tvůj komfort života. A nesrovnávej laskavě kuřáky s militantními muslimy, někoho třeba taky otravuje, když musí poslouchat Tvoje názory, i když mu přitom třeba nenasmrádne oblečení:-))
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Tonda, 11.11.2006 14:59:14)
Odpovědět
...trapný jste Vy. A to převelice! Mě až napadá, že to nemyslíte vážně a chtěl jste čtenáře pouze svými nesmysly popudit. Jestli ne, tak pán bůh s Vámi.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Josef, 11.11.2006 17:41:37)
Odpovědět
Pokud vim, tak Churchila jsem nikdy na fotkach s cigaretou nevidel, vzdy s doutnikem a ty se neslukuji a jeste donedavna se pokladaly za zdroj vune!
A panu Zahradkovi doporucuji na zastavce naslinit prst, zjistit odkud fouka vitr a posunout se o krok proti vetru! Na kuraky je nutno se divat jak na zdroj danovych prijmu pro stat, drive umiraji a tim se zvysuji penze pro nekuraky! Kdyby vsichni kuraci prestali na mesic kourit, vyvolalo by to dosti vazne finacni kalamity pro kterykoliv stat.
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Monika, 11.11.2006 18:30:51)
Odpovědět
Nebyl bych si tak jista optimismem, že jsou kuřáci ekonomicky výhodní:

"Kolik stojí léčba kuřáků?

Náklady na léčbu kuřáků lze jen těžko přesně vyčíslit. Podle odhadů však léčba nemocí způsobených kouřením stojí desítky miliard korun ročně. Uvádí se, že je to zhruba desetina peněz, které jdou do zdravotnictví. Z celkového rozpočtu zdravotnictví v ČR cca 220 mld. Kč tak může jít až o 25 mld. Kč."
aktualne.centrum.cz
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Josef, 11.11.2006 19:40:31)
Odpovědět
Ja myslel, ze dostanou rakovinu plic a odejdou do vecnych lovist. Bohuzel se nevi, proc rakovinu dostavaji i nekuraci.
Lidi neblbněte
(ricci, 11.11.2006 21:00:26)
Odpovědět
Lidi neblbněte copak nemá Joch právo na takové odlehčení exkurs ? On přeci neschvaluje kouření. Znovu říkám jde o svobodu sám si třeba zničit život. Evropská unie nám třeba zítra zakáže jíst tučná jídla a já miluji bůček. A vo tom to je
Re: Lidi, bděte! :)
(Monika, 12.11.2006 15:00:30)
Odpovědět
Ale jo, ricci. Na tom článku je stejně nejlepší ta fotka pana Jocha, jak tam stojí s cigárem, boucahčkou a flaškou whisky (nebo co to je...). Nemyslíte?
Re: Lidi, bděte! :)
(ricci, 14.11.2006 11:50:28)
Odpovědět
Že by pan Joch vypadal takhle no nevím Moniko jestli nemáte slabý zrak
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(payo, 12.11.2006 1:02:53)
Odpovědět
Jezis je Metuzalem, Winston Churchill zradil a Adolf je slaby odvar... ...Hegemon jeste nebyl...
autor je pomatenec.

káva, čaj, alkohol, marihuana, tabák, koka, mák, pelyněk, vraní oko, lysohlávka, blín

všechno podpůrné prostředky ve vysoké koncentraci škodlivé až jedovaté.

jde jen o zacházení s nimi

o navození blaha, nikoli opaku

u nás platí Reinheitsgebot ze dne 23. dubna 1516 vyhlášený vévodou Wilhelmem IV. v Ingolstadtu, který vymezuje suroviny k vaření piva. do té doby přidávaný blín, pelyněk jako hořčidla jsou zakázány, protože působily smrtelně. pivo vařené povinně a také tak konzumované bylo zdrojem příjmů státní pokladně, nemělo být od té doby nebezpečím pro poddané, kteří měli produkovat. e to první regulace toho druhu na našem území.

podle tohoto postačí uznat kromě již uznaného tabáku a alkoholu i ostatní a stanovit dávky a způsoby užití

Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Neyt, 19.11.2006 11:34:46)
Odpovědět
" Drogy jako marihuana či opium jsou na druhou stranu symbolem východních civilizací, jež si jednotlivce neváží a dospěly vždy jen k despotismu. Jak může někdo dávat přednost symbolům těchto úpadkových civilizací? "
Kolonizatori, dobyvatele a zlodeji pod papezskejma krizeckama, co vsem kecaj do zivota a to i silou, namyslene se oznacujici za nadlidi. Svoje lidi nicej stresem a spatnym zradlem, vymenou za McDrive a barevnou televizi. Zijou na ukor planety s ohledem jenom na prachy a moc. To je ta civilizace v rozkvetu ? Jeste ze se kazda civilizace speje ke svymu zaniku. A to i s travou i bez ni. :o)
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(Ilse.Koch, 25.11.2006 15:18:02)
Odpovědět
Dotaz pro Romana Jocha:"A jinak se citite dusevne zdrav?"
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(joch je, 1.8.2010 12:51:14)
Odpovědět
nevzdelany primitivni chudak. opravdu by bylo lepsi, kdyby se naucil cist predtim, nez se naucil psat
Re: Drogy - západní jsou symbolem civilizace, východní symbolem barbarství
(GVKB, 9.4.2011 10:38:52)
Odpovědět
Drogy z nás loutky dělají a snadno s námi manipulují, pokrytecká elita nařizuje, neberte drogy, ale ona sama je na nich silně závislá.
Policie pronásleduje ty, co silné drogy prodávají a soudy zavírají obchodníky a výrobce do vězení s tím že silné drogy škodí lidem a společnosti.
Drogou je zde vše co způsobí deprese, pokud to nemáme, nenajdete v civilizovaném světě jednoho dospělého člověka, který neměl nikdy deprese?
Civilizace vznikla díky drogám, a pokud bychom z civilizace násilně odstranili všechny drogy, tak by naše civilizace zanikla a stali by se z nás opice, co chodí nahaté.
Elita, která rozhoduje o nás bez nás, má velmi silné hormony, díky kterým je agresivní a tak uspěla v tvrdé konkurenci a má se zde dobře, hormony to jsou silné drogy, které produkuje naše tělo, aby nebylo naše tělo líné a bojovalo o existenční zdroje.
Proč je elita převážně složená z mužů je jasné, muži mají více hormonů než ženy a proto se z nich stávají vůdcové lidské smečky.
Elita je proti tomu, aby byli silné drogy snadno všem lidem dostupné, protože pokud by lidi mnoho drogy konzumovali, tak by tím i mnoho elitě konkurovali.
Drogy se stávají problémem, pokud je konzumujeme nadměrně, jestliže něco milujeme tak se to pro nás stává prioritou a nadměrně to i přijímáme.
Prezident a řiditel je zde největší narkoman, který ostatním narkomanům zde kraluje, on nadměrně konzumuje veliké nezasloužené výhody, které mu jeho vysoká funkce přináší, ryba smrdí vždy od hlavy.