reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 22.12.2006 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Zákaz jakýchkoli náznaků křesťanského obsahu vánočních svátků vydalo pro své pracovníky několik britských státních institucí včetně skotského parlamentu a britského ministerstva kultury. Skotští parlamentáři a parlamentní zaměstnanci mají přísně zakázáno posílat komukoli sváteční pohlednice, které by obsahovaly slovo Christmas nebo zobrazovaly jakoukoli scénu s křesťanským námětem. Ministerstvo kultury, médií a sportu si dokonce jako vánoční a novoroční kartu dalo vytisknout pestrou koláž z fotografií a kreseb mešitových kupolí, indických tanečnic, rockového kytaristy, závodících cyklistů, kousků moderní architektury, televizní obrazovky, africké tváře a slunečního svitu, uprostřed se slovem GOAL - což není jasné, zda má zde znamenat cíl nebo gól.

Ministerstvo vnitra se na svých pohlednicích alespoň snaží zachovat jakoustakous vánoční tradici obrázkem muzikantů a sněhových vloček, a ministerstvo obchodu si dokonce ještě trouflo dát na svou kartu obrázek ozdobeného stromku, ale bez zmínky vánoc. Ministerstvo školství rozesílá kartu usměvavých dětí a kancelář místopředsedy vlády fotografii budovy admirality - opět bez zmínky vánoc. Vánoční a novoroční přání je nahrazeno slovy Season's Greetings, což by se asi nejspíš přeložilo jako Sváteční pozdravy.

Červený kříž ve svých obchodech zakázal prodej svátečních pohlednic zobrazujících cokoli křesťanského a místo nich má třeba obrázky Santa Clause, jak si přihýbá z flašky a poplácává mladou holku po zadku. Kancelář hlavy anglikánské církve arcibiskupa canterburského rozesílá pohlednice s fotografií zasněženého biskupského paláce, rovněž bez sebemenších symbolů křesťanství. A obecní správy zakazují ve svých veřejných knihovnách vystavovat letáčky oznamující konání vánočních bohoslužeb.

Zdůvodňuje se to vše obavami neurážet občany jiných náboženství, případně atheisty. A vyšel k tomu i zákon, podle něhož můžete být za vnucování svého náboženství a urážku jiných náboženství nebo atheismu souzeni, jestliže na svém pracovišti viditelně vystavíte vánoční křesťanské pohlednice, které jste dostali od známých, jestliže si na vás někdo z vašich spolupracovníků postěžuje. Britové se tak dobrovolně vzdávají duchovních a kulturních tradic, na nichž stojí jejich národní identita, za kterou se dnes stydí. Jenže právě z té tradiční identity vyrůstá i ta úzkostlivá tradiční tolerantní laskavost a štědrost, která po staletí umožňuje pokojné a užitečné začlenění všech možných přivandrovalců. Jak tato laskavost, štědrost a národní sebemrskačství nezná mezí, se projevilo i vánočním dárkem, kterým Británie od vánočního týdne oficiálně přijímá všechny slovenské Romy, kteří by se sem chtěli přestěhovat, sakumprásk s bezplatným bydlením, podporou v nezaměstnanosti a příplatky na děti.

Poslední zbytky křesťanských vánoc se v naší londýnské čtvrti snaží zachránit islámští pekaři a kavárníci, kteří si do výloh dávají okázalé nápisy Merry Christmas a vystavují pestré vánoční dorty s marcipánovými jesličkami. A vypadá to pomalu jako muzeální připomínka vyhynulého náboženství a vyhynulé národní kultury. Vyhynulé z vlastní vůle.

reklama
3067 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Jiří Beránek, 22.12.2006 10:54:27)
Odpovědět
To vypadá jako zlý sen. Ne že bych to nečekal, ale přišlo to nějak brzy...
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(jj, 22.12.2006 13:04:59)
Odpovědět
z jednoho marxistického hnoje jsme vybředli jenom proto abychom do dalšího stejného zapadli - to co se děje v západní Evropě není nic jiného než marxistická levice v akci
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Pavel, 22.12.2006 13:36:45)
Odpovědět
Co to má znamenat, tento článek jsem četl asi před 4 lety. To je to navlas stejné každé Vánoce?
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Finrod Felagund, 22.12.2006 18:35:06)
Odpovědět
Vy jste pravdomluvný asi jako Jiří Paroubek. Díval jsem se do googlu i archivu EUportálu a ten článek je originál vydaný jen jednou, a to 22.12.2006.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Ilse Koch, 23.12.2006 8:08:30)
Odpovědět
Ale ma pravdu,podobny clanek jsem taky cetla nejak tou dobou.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Be@r, 24.12.2006 13:51:59)
Odpovědět
Tak jsem take hledal a nic nenasel - nejste vy Paroubkova manzelka? ;-)
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(richard, 22.12.2006 20:22:17)
Odpovědět
Jo, jo, pane Kuras, politika to je svinstvo:))) Veselé Vánoce, veselé oslavy narození našeho Vykupitele a Spasitele z panny zrozeného Vám všem, dámy a pánové. A bohatého Ježíška Vašim dětem - tak tedy za tohle je v té naší "nábožensky zcela svobodné a tolerantní GB" kriminál:))) a brzy bude i v celé Evropě, pokud budeme stejně zbabělé krysy, jako oni:)))
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(A.S. Pergill, 22.12.2006 23:28:41)
Odpovědět
Na jedné straně:
Křesťané teď prožívají to samé, co naši předkové, když je barbaři s kříži vyháněli od slavností slunovratu k uctívání falešného a neexistujícího boha. Jeho narození se navíc původně slavilo až na přelomu února a března (což je víc v souladu s historickými údaji o cenzu, na kterém se měli Marie a Josef seznámit), na slunovrat bylo posunuto někdy v polovině prvního tisíciletí.

Na straně druhé:
Evropa si nemůže dovolit další "temná století", jaká nastala po vpádu křesťanství a dočasném potlačení evropské kultury. Jde mj. o to, že pád do barbarství, který by po její islamizaci stoprocentně nastal, by vedl ke stovkám milionů oběti (pád do barbarství křesťanského se děl v dobách, kdy bylo v Evropě podstatně více lidí a byli s to se většinou uživit i po civilizačním propadu).
Další pád do barbarství si nemůže dovolit ani lidstvo jako celek. Ve skutečnosti jsme v relativně choulostivé situaci: Informace o naší civilizaci se šíří vesmírem jako obrovská koule, jejíž poloměr je tč. skoro sto světelných let a v jejímž nitru leží řádově deset tisíc hvězd. Radiové vlny z našich vysílaček nejsme s to na tuto vzdálenost zastavit nebo vyrušit. I s naší soudobou technikou bychom je byli s to zachytit a rozpoznat jako cosi anomálního na vzdálenost několika světelných let. Pokud lidstvo v následujících stoletích upadne do barbarství a zůstane na Zemi, tak je proti případným útočníkům naprosto bez šance. Pokud bude expandovat alespoň v rámci sluneční soustavy, budou jeho pozice i šance daleko vyšší. Tuto expanzi si proto nemůžeme dovolit zastavit nebo zabrzdit, i kdyby to mělo znamenat totální převálcování nositelů islámu.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(alfa, 23.12.2006 1:21:37)
Odpovědět
Na jednu stranu nevěříte v "neexistujícího" Boha, na straně druhé se obáváte vpádu nepřátel z vesmíru...zajímavé, že člověk se tváří jako ateista a své ničím nepodložené představy vnímá jako pravděpodobnou budoucnost...
Zrovna našim předkům přineslo křesťanství kulturu mnohem vyšší, než byla ta jejich. Na jednu stranu křesťanství stálo na počátku středověku, na druhou stranu právě církev zachránila pro budoucnost odkaz minulosti, který by jinak smetl opravdový důvod středověkého úpadku - tedy vpád barbarů. A navíc se církvi podařilo zastavit rozklad morálky a civilizace pozdní římské říše. Křesťanství také v mnoha věcech znamenalo pokrok - ať už to byl nesmlouvavý a pevný humanismus nebo vztah k ženám.
Dnes bychom měli křesťanství vnímat jako jeden z pramenů Západní civilizace a jako důležitou spojnici s minulostí. Narozdíl od islámu, který (ač někteří jeho nositelé byli svého času pokrokovější než křesťané) znamená jen naprostý úpadek a odevdání se pofidérní víře.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Robos, 24.12.2006 20:38:52)
Odpovědět
CHA CHA!!! Pardon. To jediné, kvůli čemu opravdu respektuji islám, je jejich zachování hellénistických spisů, které "kulturní křesťanská" Evropa ničila na běžícím pásu. Bohužel Ujjámovská, poměrně vzdělaná, kultura se propadla do barbarismu. Evropa se naopak vrátila a znovuobjevila hellénismus (ne nadarmo se renesanci říká "renesance") a díky tomu se stala pokročilou technickou civilizací. Vzestup Evropy je spojen s ústupem zabedněného dogmatismu...
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Befeleme, 23.12.2006 14:46:24)
Odpovědět
Proc by proboha (no "pro Boha" snad doufejme ne), mely planetu Zemi napadnout nejake vyspele civilizace ktere jsou stovky svetelnych let daleko? Pokud skutecne maji takovou technologii, ze by takovou vzdalenost mohly preklenout, myslite ze by soucasne i mohly byt takovymi barbary ze by sem priletly proto aby nas znicily? A co by tim ziskaly? Podobne barbarstvi by nemelo zadnou logiku. A bez obrovske inteligence a respektovani logiky by tak vysoce technologicky schopna civilizace nemohla existovat.

Takze - at honem prileti at se od nich muzeme neco naucit. Jenze oni asi neprileti. Nase skoda.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Befeleme, 23.12.2006 14:55:56)
Odpovědět
Jinak souhlasim s Vami, ze nositele islamu by se meli nemilosrdne pravalcovat. Bohuzel, Amerika to neudela, nebot nemuze z principialnich duvodu pripustit, ze skutecny problem neni v terorismu jako takovem, ale v jeho idelogickem zaklade - tedy nabozenstvi - nebot Amerika sama je prakticky rovnez nabozenskym statem. Takze misto aby [napriklad v Iraku] vyhodili vsechny mesity do povetri a ukazali lidem jak je to jejich (a vubec vsechny) nabozenstvi pitome, tak je pomahaji obnovovat.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(A.S. Pergill, 23.12.2006 22:15:41)
Odpovědět
Stanislav Lem, než zemřel, provedl velice důkladný rozbor setkání dvou civilizací ve vesmíru (navázal tak na svá filosofická díla, přestože skepse vůči úspěšnému kontktu vlastně začíná jeho prvotinou (Marťan) a končí románem, kterým svou beletristickou činnost ukončil (Fiasko), úspěšný kontakt kosmických civilizací se v jeho díle vyskytuje jen v parodiích (jako jsou Hvězdné denníky Ijona Tichého). Z uvedeného rozboru vyplynulo, že i při oboustranně dobré vůli je střet ve formě boje na život a na smrt prakticky nevyhnutelný. Jeho scénáře připomínají řešení šachových úloh, tedy ne nějaké libovolné tahy, ale jen takové jednání, které je logické a vynucené okolnostmi.
Z našich se toutéž problematikou zabýval Ondřej Neff a více-méně Lemovy závěry potvrdil. Doložil také, analogiemi z pozemských civilizací, že neagresívní civilizace jednak neexpandují, jednak jsou zničeny při kontaktu s agresívnějšími (pokud doktrínu neagresivity neopustí). Takže právě inteligence a respektování logiky, kterých se dovolává Befeleme, vedou k závěru, že pokud se někde z poza Kuipierova pásu vykutálí nějaký hvězdolet, tak budeme v pozici karibských indiánů, mávajících na připlouvající Kolumbovy karavely.

Jinak k tomu křesťanství: To zcela evidentně rozložilo a demoralizovalo římskou společnost a vyvolalo krach římského státu. Ten pak vedl i ke známému vpádu barbarů atd. Ano, částečně pomáhalo zachránit trosky toho, co samo předtím zničilo, ale to je vše.
Ano, je jedním z pramenů současné evropské kultury, je ale tím, který bychom měli co nejvíce redukovat, protože je pramenem jedovatým.

A pokud se týká onoho neexistujícího Boha a neexistujících mimozemšťanů: Veškeré údaje, které máme k dispozici, ukazují, že vznik organické hmoty z anorganické (bez jakéhokoli "stvoření") je snadnější, než jsme si mysleli ještě v předposlední dekádě minulého století. Je velice pravděpodobné, že na stopy mikroskopického života, možná i živé mikroorganismy, narazíme na Marsu, možná i na Jupiterových měsících. Na Zemi existují živé organismy i při teplotách několika set stupňů C (hlubiny oceánu, zavodněné části zemské kůry), v dostatečně mineralizovaných vodách mohou žít i pod bodem mrazu, rozpětí možné existence života je tedy mnohem větší, než věda připouštěla v době, kdy vznikla známá Drakeova rovnice. I některé z extrasolárních planet, objevených v posledních několika letech, by mohly hostit přinejmenším mikroorganismy.
Existence mimozemského života je tedy více než pravděpodobná, a to i v realtivně blízkém vesmíru (desítky světelných let). To jsou vzdálenosti, na které už dnes jsme schopni vypravit sondy (i Voyagery nakonec doletí ke hvězdám); sonda s iontovými motory, jaké už existují v prototypech, by tuto vzdálenost dokázala překonat za několik set let (bylo by to ovšem šíleně drahé a těžko by se na to sháněly finance kvůli velice dlouhé návratnosti). Po několika generacích technologického rozvoje (pokud nebude přerušen nějakým kataklysmatem, třeba vítězstvím islámu) budeme s největší pravděpodobností schopni vyslat sondy k nejbližším hvězdám s dobou letu v desítkách let, tedy pod limitem lidského dožití. A to uvažuji více-méně jen dopracování v dnešní době známých věcí, neuvažuji nějaké převratné technologie na bázi dnes ještě neznámých fyzikálních zákonů.
Existence mimozemšťanů je tedy vysoce pravděpodobná (na rozdíl od existence boha, která by porušovala řadu známých a obecně uznávaných přirodních zákonů) a jejich přítomnost v oblasti doletu k Zemi má pravděpodobnost jen o něco nižší.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Fouré, 23.12.2006 23:18:54)
Odpovědět
Vážený pane Pergille,
bravo, bravo, bravo! Takovéto znásilnění vědy jsem od vás opravdunečekal. Ano, je zcela pravděpodobné, že někde vznikl život. Ano s tím souhlasím, nicméně, rozviňme tuto teorii dále - tento život by se musel stát mnohobuněčným (v extrémních podmínkách přežívají jen nejjednoduší orgnanismy a ještě jsem neviděl bakterie schopné postavit hvězdolet) dále by se u těchto tvorů musely vyvinout inteligence a nakonec by se nesměly mezi sebou vybít v občanské válce (což je u agresivní civilizace dost pravděpodobné). Pokud postoupíme dále, dostaneme se k otázce, proč by tito mimozemšťané chtěli zemi ovládnout? Kvůli jejím nerostným surovinám? Ale na to už měli čtyři miliardy let času. Proč se tu za celou tu dobu sakra nezastavili a už to neudělali. A teď je máme čekat během tisíce let? Hmm. zkuste se zamyslet. Aby jí osídlili? Vždyť tady jsou sakra nevhodné podmínky. Když tak horlíte pro Lema, přečtěte si jeho satiricou cestu I. tichého an meziplanetární OSN a tamní popis země. Plus si k tomu přidejte válku světlů a zjistíte že mimozemský život má pramalou šanci se udržet - když se přidržím příměru s kolonizováním Ameriky - co Evropanů (tedy vítězů) pomordovala americká nemoc (sifilis) - a to byl jen jiný kontinent. Co teprv jiný svět?

K vaší kritice křesťanství, které rozvrátilo Řím - Jak je možné, že Arménie, která byla pokřesťanštěna dávno před římem si právě díky křesťanství udržela autonomii či dokonce nezávislost až dovrcholného středověku?
PS: Že existence boha porušuje současné fyzikální zákony? Einstein taky taeorií relativity porušil tehdejší fyzikální zákony a beztrestně mu to prošlo.

PS:A to jsem ateista. Jenže já na rozdíl od Vás netvrím, že Bůh neexistuje, ale že jeho existenci není možno prokázat ani vyvrátit.

PPS. Popřál bych vám veselé Vánoce, jenže ty neuznáváte (jinak, ježíš se narodil patrně v Říjnu a církev si PŘIPOMÍNÁ JEHO ZROZENÍ - netvrdí, že Ježíš má narozeniny - ostatně v bibli není o datu jeho narození ani zmínka). Tedy vám přeji hezký slunovrat (ten je doufám rigidně ateistický - po Vašem směru, já si rád připomenu Ježíše Nazaretského, velikého filosofa, který polidštil tehdejší děsivý svět)
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Befeleme, 24.12.2006 13:12:16)
Odpovědět
Trzeni, ze Buh existuje, neni potreba nijak vyvracet. Pokud nekdo trvdi, ze neco existuje, je bremeno dukazu jen a zcela na nem. Pokud tento dukaz nemuze poskytnout, je jeho tvrzeni neplatne. Nikdy jsem nevidel presvedcivy a logicky dukaz ze Buh existuje (vsechny tradicni dukazy jsou prinejmensim smesne a neobstoji pred kritickou analyzou). Ergo, Buh neexistuje.

Podam Vam priklad: Ja tvrdim, ze okolo planety Sirus obiha houpaci kreslo a na nem sedi veliky zeleny orangutan. Tento zeleny orangutan je stvoritelem a jedinym panem vesmiru. Tak prosim, a tez mi dokazte opak! :-)

Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Befeleme, 24.12.2006 13:02:49)
Odpovědět
Lema jsem moc necetl (prominte, zivot je podle meho nazoru prilis kratky pro jeho beletrii ;-)), takze se nemohu k jeho vyvodum vyjadrit konkrektneji, ale jeho tvrzeni "že i při oboustranně dobré vůli je střet ve formě boje na život a na smrt prakticky nevyhnutelný" mi pripada prinejmensim neopodstatnene.

Povsimnete si prosim, ze i v lidske (a tedy mnohoradove primitivnejsi) spolecnosti vznikaji boje na zivot a na smrt pouze tam kde jde o soutez o omezeny zdroj bohatstvi (pudu, naftu, zlato, atd.).

Civilizace ktera je na takove urovni technologicke schopnosti ze dokaze vyslat lode do vzdalenosti stovek svetelnych let nebude mit zadny zajem o kolonizovani planetky Zeme ci dokonce tady brutalne zabijet nejake mistni poloopice (mimochodem, nedovedu si rovnez predstavit podobne vyspelou technologickou civilizaci bez podobne vyspelych moralnich zasad). Kdyz budou potrebovat novou planetu tak si ji proste sami vytvori.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(A.S. Pergill, 25.12.2006 0:16:58)
Odpovědět
V těch scénářích jde hlavně o to, že jakékoli, byť i banální, nedorozumění se nakonec prostřednictvím pozitivních zpětných vazeb zvrtne na cestu k násilné konfrontaci. A takováto nedorozumění jsou více či méně zákonitá.
Ke scénářům s nekonfrontačním koncem může vést (téměř) současný kontakt tří a více civilizací, případně kontakt s nějakou mezihvězdnou federací. Jejich pravděpodobnost je ovšem ještě mnohem nižší, než kontakt civilizací dvou.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Karin, 23.12.2006 9:45:52)
Odpovědět
Na tom neco bude.Tyto vanoce jsem vubec nemohla sehnat vanocni pranicka,at jsem prolezla kdejaky obchod, kdekoliv,marne jsem hledala neco co je s nametem krestanske tradice.
Trochu jsem se stydela,kdyz jsem do cech posilala znamym tak ubohe vanocni prani,ktere budu muset vysvetlit.Tohoto jevu jsem si ale vsimla uz pred dvema lety,kdy jsem slavila sve prvni vanoce v Anglii.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Markéta, 23.12.2006 10:09:21)
Odpovědět
tak to je hnus, velebnosti... :-( jak daleko ještě půjkdeme v politické korektnosti? jsou to přeci křesťanské svátky, stejně jako je chanuka židovská, ramadán islámský a valentýn a helouvín americký ... a tyto svátky nemají zákaz zobrazovat se podle chuti ... uff.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(jirka, 23.12.2006 15:11:03)
Odpovědět
Vánoce jsou ryze křestanské (jsem nevěřící) svátky. Pokud jim někdo chzce charakter ubrat, činí snad nevědomě pitomost. Jejich oslava ztrácí tak smysl a podstatu. Nadbíhat jinověrcům nemá smysl, mají své svátky, do kterých jim (snad) nikdo nezasahuje.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(587, 23.12.2006 17:10:58)
Odpovědět
My se z toho, abychom někoho neurazili jednou snad posereme! Krucinál, Vánoce se slaví několik set let a najednou to začneme pomalu popírat? Kde to jsme? Jo a mimochodem, jsem nevěřící a Vánoce jsou mým nejoblíbenějším svátkem !
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(A.S. Pergill, 23.12.2006 21:41:45)
Odpovědět
Vánoce jsou především svátky slunovratu. Na určení slunovratu byly v Evropě budovány astronomické objekty (mj. populární Stonehenge tisíce let před vznikem křesťanství). I u nás jsou známy objekty orientovanéí na zimní slunovrat (lidu moravské malované keramiky), tzv. rondely z doby cca 2-3 tisíce let před naším letopočtem. I řada zvyků je pohanských (včetně vánočního stromečku, který je doložen u předkřesťanských dob, poté byla jeho tradice v Německu obnovena v předminulém století, ale jedná se o tradici pohanskou). Obdarovávání je zase vzpomínkou na saturnálie (dědictví římské kultury).
Křesťanství se snažilo tyto věci buď vymazat z paměti lidí nebo ukrást, ale podařilo se mu to jen částečně.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(alfa, 23.12.2006 22:07:05)
Odpovědět
A co to má společnýho s článkem???
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(bubu, 24.12.2006 11:49:07)
Odpovědět
Promiňte, prosím, nejsem zcela orientován, do jaké míry jsme si již rozložili vlastní civlizaci. To je skutečně pravda?
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Josef, 24.12.2006 15:43:53)
Odpovědět
Vyhody krestanstvi a krestanske civilizace lide pochopi az v Evrope prevladne Islam. Potom si to neverici budou moci porovnat. Ono to tazeni proti Jezisi a popirani jeho existence se samo stalo novou virou, ktera nam dala politickou korektnes a popirani a zakazy krestanskych symbolu. To vede k tomu, ze nase civilizace slavi neco, co nesmi nazvat pravym jmenem a proto nejsou k dostani krestanske vanocni karty. Prave tato nova vira - "politicka korektnest" umoznuje sireni islamske kultury a zvyku, jako vrazdit nic netusici krestany ve vlacich v autobusech a i do kancelari letaji letadlem a nase civilizace to prijima bez jakehokoliv velkeho odporu a navic hleda vinu za to ve svych radach. Na priklad posledni vudci krestanske civilizace jako prezident George Bush, premier Tony Blair, nebo Papez jsou verejne odsuzovani!
Tvrdit, ze i predkrestanske kultury slavily slunovrat ritualy je pravda, ale zase v tom byli jejich bozi, kterym byly obetovany velice krvave obeti. Odneslo to hodne mladych devcat, kterym na priklad Aztekove vyrvali srdce za ziva jako obet bohum! A to nam vrati islam, bud prestoupite na jejich viru, nebo vam useknou hlavu a bez umrtveni!
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Mastodont, 24.12.2006 21:24:33)
Odpovědět
Nějaký pramen, který by to potvrdil, by byl?
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(RKO, 25.12.2006 14:22:26)
Odpovědět
Takze aby jsme nahodou nekoho neurazili tak uz nemuzeme slavit vlastni svatky ve vlastni zemi. To nas cekaji svetle multikulturni zitrky
A co na to svoboda slova a svoboda vyznání?
(Dáša, 25.12.2006 22:06:59)
Odpovědět
To je fakt síla. Zapomněl jste napsat, že muslimové musí chodit s nohama křížem, protože hrozí, že jim státní zaměstnanci veřejně polezou do ....
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Myrek, 4.1.2007 4:29:47)
Odpovědět
Není to nějaká taškařice? Mně článek připadá jako mimořádně hloupý vtip.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(L.P., 20.12.2007 17:34:38)
Odpovědět
Ne, tak to v UK chodí. Informovali jsme o tom i v malých zprávách.
Re: Nekřesťanské Vánoce-zákaz křesťanských odkazů na Vánoce v Británii
(Drake, 20.12.2007 21:25:10)
Odpovědět
Velká civilizace je nezničitelná, pokud se nezačne ničit sama.

S filmu Apokalypto :-) řek bych, že se to k tomu článku celkem hodí.