reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Základny USA v České republice? Samozřejmě

Autor: Finrod Felagund | Publikováno: 22.2.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

V současnosti jsme svědky něčeho, co v teoretické rovině popsal Samuel Huntington už v roce 1993 jako tzv. „střet civilizací“. Po 11. září je naše civilizace de facto ve válce s fanatickým islámem, nicméně v poslední době jsme se dostali do války (byť zatím jen studené) s islámem jako takovým. Naše bezpečnost je významně ohrožena několika faktory: předně v době obrovského hospodářského růstu západních států EU, zejména Francie a Německa, postavily tyto státy svůj růst na levné námezdní pracovní síle, kterou brali zejména z muslimské imigrace. (Nakonec nemusí tedy otázka stát, zda mít protiraketové hlavice proti Iránu, Severní Koreji a Číně, ale zda-li nejsou vhodné i na obranu proti západoevropským zemím, jako je Francie s jadernými zbraněmi, Německo, Holandsko a další, které se za pár let stanou muslimskými.

Důsledky tohoto kroku jsou zřejmé: v EU žije dnes oficiálně okolo třiceti milionů muslimů, neoficiálně to může být i mnohem více. Protože západní státy Evropské unie poskytují imigrantům občanství velmi snadno (pod tlakem levice, která tak získává nové voliče), mají tito „noví Evropané“ právo nejen volit, ale i dostávat sociální dávky a zjednodušovat vstup na „zaslíbený kontinent“ i svým četným příbuzným. Je zřejmé, že v současném konfliktu nebudou volit ty strany, které chtějí omezovat imigraci, případně snižovat sociální dávky, na kterých je mnoho z nich závislých – vždyť jak se říká, žádní kapři si nevypustí svůj rybník.

Nicméně levicové strany v EU jsou tradičně protiamerické, protiizraelské a zejména jejich zahraniční politika bývá až bych řekl chamberlainovsky sebevražedná. Proto už nelze EU rozhodně považovat za garanta přežití evropské kultury na kontinentě a musíme své národní zájmy opřít o stálejšího spojence, tedy USA. Existuje zde také důležitý precedens – každá země, která zatím americká vojska hostila, se stala nedílnou součástí americké sféry vlivu, a Američané velmi dobře zatím bděli nade všemi takovými zeměmi, aby tam nedošlo k odklonu jejich geopolitické orientace od USA jinam. Někdo by to mohl nazvat vazalstvím, já to ovšem nazývám pojistkou. Ať už proti ultralevicovým snahám některých politických stran v České republice, či proti hrozbě islamismu.

Jedním z aspektů, který je na celé věci dosti kontroverzní, je, zda budou na základně platit americké, nebo české zákony. Upřímně řečeno – budu klidněji spát, budou-li takové základny spadat pod jurisdikci USA, protože americká právní i politická kontinuita je mnohem pevnější, než ta naše – a v případě silné pozice ultralevice (jak hlasovala „stojedenáctkou“ ve Sněmovně KSČSSD jsme už viděli všichni) by byla americká přítomnost u nás ohrožena. O možnosti referenda snad ani není podstatné se zmiňovat – zatím jsem si jaksi nevšiml, že by všichni, nebo aspoň podstatná většina občanů ČR měla vystudovanou armádní strategii, balistiku, jadernou fyziku a další vědecké disciplíny, na jejichž základě lze uskutečnit kvalifikované rozhodnutí zda takovou základnu potřebujeme nebo ne.

Dalším takovým aspektem, který demagogicky levice překrucuje je, že v případě umístění protiraketové základny půjde o zařízení obranné, nikoliv útočné, jak tvrdí. Rakety, které by byly na základnách v České republice umístěny, jsou přímo konstruovány k tomu, aby byly schopny zničit letící útočnou raketu – a je snad v zájmu pseudohumanistů všech stran, aby nás nějaké rakety ohrožovaly? Není to tak dávno, co se na Václavském náměstí uskutečnil hysterický protest proti nejen protiraketové, ale i jen radarové základně. A velmi se divím, jak se někdo může podepsat pod petici organizovanou mj. Komunistickým svazem mládeže či různými dalšími liberální demokracii ohrožujícími organizacemi jako ProFem, Socialistická solidarita nebo Jihočeské matky. O islamistických organizacích ani nemluvě. Pokud právě těmto lidem základny vadí, vidím o silný důvod navíc pro jejich umístění. Mnohem klidněji budu spát pod „jhem“ USA, než těchto lidská práva omezujících sdružení. Buďme, prosím, více Churchilly, než Chamberlainy.

reklama
1295 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Finrod Felagund, 23.2.2007 1:03:58)
Odpovědět
Nejsem si jist tím, zda lze používat pojem "komunistický atheista" a zda lze tvrdit, že atheista musí být levičák. Já jsem osobně atheista a levičák nejsem; a komunisty považuji za, sice velmi zvrácené, ale náboženství (splňují všechna kritéria takového pojmu, ostatně nábožné uctívání proroků Marxe, Engelse, Lenina a u těch otrlejších i Stalina je takřka nábožné).... a to už vůbec nemluvím o tendencích připisovat dělnické třídě div ne nějaké transcendentní vlastnosti... naopak, kovaný atheista musí být ze své podstaty čirý pragmatik, a tedy pravicově založený člověk, nespíše (neo)klasický liberál friedmanovsko-thatcherovského typu... jinak s Vámi zcela souhlasím.
To bylo pro slečnu Kopretinu
(Finrod Felagund, 23.2.2007 1:04:35)
Odpovědět
nějak mi to ujelo jinam...
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Josef, 23.2.2007 16:44:10)
Odpovědět
Poznamka k Vasemu usporadani parlamentu:
Cirkve nemaji co delat v politice, specialne u nas, kde je 78% nevericich. Co se tyce zastupcu prumyslu, ti by si vylepsovali svuj profit a sva postaveni proti konkurenci pomoci financi z dani obcanu. V inteligenci zase pozoruji nevidany nadbytek ideologu. Na priklad v jednom ceskem internetovem casopise, kde temer vsichni dopisovatele maji nejaky akademicky titul si pletou vylozene nabozenske vrahy, kteri si navzajem vyhazuji mesity do vzduchu v Iraku s bojovniky za osvobozeni. Takze pochybuji o vami navrhovane sestave v parlamentu. Osobne zastavam nazor zrusit demokracii a opsat americkou ustavu a prejit na system konstitucnich republik Cechy-Morava-Slovensko. Kdyby to hned na zacatku zavedl Masaryk, mohli jsme dnes vlastnit i Potkarpatskou Rus, s jejim prirodnim bohatsvim.
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Bořivoj S., 22.2.2007 17:23:44)
Odpovědět
asi tak:
Existuje zde také důležitý precedens – každá země, která zatím nacistiká vojska hostila, se stala nedílnou součástí německé sféry vlivu, a Nacisté velmi dobře zatím bděli nade všemi takovými zeměmi, aby tam nedošlo k odklonu jejich geopolitické orientace od Třetí říše jinam. Někdo by to mohl nazvat vazalstvím, já to ovšem nazývám pojistkou.

A ještě:
O možnosti demokratických voleb snad ani není podstatné se zmiňovat – zatím jsem si jaksi nevšiml, že by všichni, nebo aspoň podstatná většina občanů ČR měla vystudovanou politologii, ekonomii, sociologii a další vědecké disciplíny, na jejichž základě lze uskutečnit kvalifikované rozhodnutí zda takovou vnitřní a zahraniční politiku potřebujeme nebo ne.

Pokud jde o "útočnost"/"obrannost": Myslím, že zde jde o to, že vybudování takového funkčního systému protiraketové obrany umožňuje(!) útočnou jadernou válku! Doteď je případný útočník odrazován nemožností zvítězit (vzájemné zničení). Tato rovnováha se takovým systémem narušuje.

Mimochodem: nejsem žádný levičák!...jenom netrpím zmutovanou podobou antikomunismu, která se projevuje nekritickým přijímáním všeho amerického nebo izraelského - a priori. Možná by to chtělo si uvědomit, že studená válka skončila a s ní i bipolární rozdělení světa na zlé "komanče" (SSSR - Rusko?) a hodné demokraty (USA+Izrael).
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Finrod Felagund, 23.2.2007 0:55:07)
Odpovědět
Já bych s dovolením současné rozdělení světa viděl jinak. "Naši", tzn. USA, Israel, evropské země, většina British Commonwealthu, možná Jižní Korea, Japonsko a Čínská republika; "potenciálně naši", tedy státy, které s námi sdílí naše problémy, avšak si to ještě neuvědomují (naprosto typickým příkladem je Rusko), dále země "nevypočitatelné", které representuje zejména Čína, o níž si opravdu netroufám tvrdit, na kterou stranu by se v případném globálním konfliktu postavila, ono je také dost pravděpodobné, že by bojovala sama za sebe; země "nezúčastněné", tedy většina Afriky a Latinské Ameriky s výjimkou několika států a konečně země otevřeně nepřátelské, tedy všechny islsmistické (např. Írán), potenciálně islamistické (např. Pákistán), komunistické (např. KLDR) a další podobné země (např. Venezuela).

Takhle zhruba vidím dnešní světový řád, tím Vám chci říct, že opravdu NEJSEM zastáncem pokračování studenoválečného modelu zejména proto, že by vedl k situaci, ve které se dva perou a třetí z toho profituje, a je vcelku jedno, jestli ten třetí bude Čína nebo muslimové.
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Josef, 22.2.2007 17:06:21)
Odpovědět
Navrh umistit u nas radar a v Polsku rakety zpusobil zdeseni nejen v Rusku, ale vzhledem, ze Putin slibuje namireni ruskych raket na clenske staty EU, Brusel zatim nevi jak se k situaci postavit. Jestli se zastat Cechu a Polaku anebo vytvorit natlak na tyto cleny spolu s kamaradem Putinem. (podle F.T.)
Co se tyce juristikce vne americkych instalaci musi dodrzovat zakony hostitelske zeme, vcetne neslapat po travniku v parku! Co se tyce znasilneni, hrozi vetsi nebezpeci muzum, protoze "noncombat operations" obsluhuji v dosti velkem poctu americke vojandy, takze pozor si musi dat v Brdech spise houbari muzskeho rodu!
Veleni radaru by podlehalo: North American Aerospace Defense Comand - NORAD operation centre Cheyene Mountain Colorado. ***
http://mysite.wanadoo-members.co.uk/nuclear_bunkers/norad.html

***Sleduji i asterody a v r 2027 proletne asteroid vetsi nez pul kilometru jen o 4 minuty drive drahou zemekoule a vedci si uz dnes lamou hlavu jak jeho drahu odklonit - co kdyby se za ty leta zpozdil, dopadli bychom jako dinosauri. Rozbit vybuchem zavrhli, protoze i rozmelneny by nam zkazil vikendy na nekolik desetileti!
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Josef, 22.2.2007 18:42:42)
Odpovědět
Prave z vasi theorie:"každá země, která zatím nacistiká vojska hostila, se stala nedílnou součástí německé sféry vlivu" maji strach Polaci, protoze o jejich uzemi se stridave historicky tahaji Nemci s Ruskym imperiem! A ze stejne theorie vychazi islamofasiste, kteri se snazi ziskat zpet historicky ovladane islamem, jako Spanelsko a pul Francie plus Balkan az po Viden a vubec se netaji, ze tyto oblasti patri zpet pod kalifat - sharia zakony.
Raketova ochrana byla nabidnuta clenskym statum NATO i Rusku. Je na kazde jednotlive zemi, jak se svobodne rozhodne. Prave to rinceni rakatama Putinem je dukaz, ktere zeme on poklada za svou sferu!
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Josef, 22.2.2007 18:46:56)
Odpovědět
Komentar je pro Borivoje! Zkazil jsem to omlouvam se!
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Bořivo S., 22.2.2007 19:01:46)
Odpovědět
Víte, já jsem se nepokoušel argumentovat proti základně....to jsem nechal bez komentáře.

Šlo mně o to, že argumenty pro v daném článku jsou - řekl bych - dost slabé (podobně s referendem). A myslím, že pokud by se jednalo o jinou záležitost, kde by autor byl proti, tak by podobné argumenty jistě sám smetl.

Proto tam taky píšu o nekritickém pohledu na USA+Izrael. Autor si vystačí s chabou argumentací.

Navíc není pravda, že jde pouze o otázku bezpečnosti. Jde o dost zásadní otázku zahraniční politiky - což autor - koneckonců - sám přiznává. Takže psát o nepoužitelnosti referenda, protože se jedná o čistě odbornou otázku bezpečnosti vyzní také nedomyšleně.
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Josef, 22.2.2007 20:05:05)
Odpovědět
Celkem s Vami souhlasim, ale pro referendum by obcane museli byt lepe informovani s problematikou obrany statu a vojenskym a strategickym planovanim. Ale nejak mi neni jasne, jakou ulohu v tomto problemu hraje Izrael, o kterem se zminujete.
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Bořivoj S., 22.2.2007 21:05:48)
Odpovědět
Pokud jde o ty informace: já jsem rozhodně pro to, aby bylo obyvatelstvo lépe informováno. Dokonce to považuji za zásadní problém, že nepronikají žádné závažnější informace. Jsou slyšet pouze nic neříkající hesla, provolání a ideologické pohádky (z jedné či druhé strany). Bohužel mám pochybnosti o tom, zda jsou vůbec Američané ochotni poskytnout odpovídající informace české straně jako takové. A pokud ano, tak, že je naše odpovědná místa vypustí ven (např. otázka možných zdravotních rizik působení radaru apod. se v mainstreamových médiích snad vůbec nezmiňuje). Ty, které je z bezpečnostních důvodů uvolnit možné pochopitelně.

Ale pokud jde o tu kvalifikovanost populace, tak je to skutečně podobné, jako u voleb. Tam jsou občané také naprosto nekvalifikovaní. Navíc lze legitimitu případného konečného rozhodnutí volenými zástupci v tomto případě skutečně docela dobře zpochybnit. Námitku, že na něj nemají mandát lze jen těžko přehlížet, pokud chceme přistupovat k problému zodpovědně.

Pokud jde o ten Izrael: já jsem ho tady nechtěl dávat do nějaké přímé souvislosti s tou základnou. Jen jsem ho zmiňoval pro doplnění k tomu nekritickému pohledu. Totiž česká (neradikální - dejme tomu) pravice se dívá nekriticky na USA a zároveň i na Izrael (mimochodem). Jako by se tím chtěla distancovat od neonacismu, či co. V tomto tématu jde o všem o pohled na USA samozřejmě.
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Finrod Felagund, 23.2.2007 1:00:35)
Odpovědět
Tak ostatně kdo tady obhajuje všeobecné volební právo... možná Vy, já to nejsem... osobně jsem pro to, aby byl parlament složen dejme tomu po čtvrtině ze zástupců firem, po čtvrtině ze zástupců akademických senátů universit, po čtvrtině ze zástupců pro společnost významných institucí a uskupení (národní ekonomický sektor - tedy ČNB, CzechTrade, CzechInvest, CzechTourism, dále křesťanské církve s tradicí v České republice, tedy katolíci, evangelíci a husité + židovské obce, aristokracie) a po čtvrtině ze zástupců občanů, přičemž vláda by se skládala z takovéhoto parlamentu. Není to lepší, než aby rozhodovali čistě jen amatéři?
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(Bořivoj S., 23.2.2007 7:36:50)
Odpovědět
No já nejsem nějak zvlášť zatáncem liberální demokracie, ale spíše z jiných důvodů než Vy. Nemyslím si, že by rozhodování ve Vámi popsaném modelu bylo podstatně odbornější. Navíc takový systém by byl nestabilní, ale nechci to nějak rozebírat - to je již OT.

Problém je, že tady máme (řekněme) demokratický režim a v něm existují určité předpoklady, aby to či ono rozhodnutí mohlo být považováno za legitimní. Pokud se toho nechceme držet, tak dobře, ale hledejme tedy jiný zdroj legitimity a pak rozhodujme. To znamená také jiný typ pol. zřízení.
Re: Základny USA v České republice? Samozřejmě
(kopretina, 22.2.2007 11:15:21)
Odpovědět
Naprosto s Vámi souhlasím. Je zajímavé vidět, jak si komunističtí ateisté rozumí s islámskými extrémisty.No a ke konsomolcům mají blízko nacisté. Nacisté, komunisté a radikální islamisté si rozumí v nejdůležitější otázce-otázce nenávisti k USA a ještě více v otázce antisemitismu a nenávisti k Izraeli. Komunisté se samozřejmě schovávají za antisionismus, což však není nic jiného než levicová podoba antisemitismu. Již Martin Luther King, protestantský pastor, prohlásil, že útok na sionismus, je útokem na pravdu zjevenou B-hem, protože sionismus je založen na biblickém principu, Židé se usadí ve své zemi, zaslíbené od B-ha. No a USA jsou křesťansky zalpžené, ctí biblické hodnoty, což se ultralevé ateistické cházce nemůže líbit.