reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl

Autor: Redakce | Publikováno: 23.2.2007 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

Odpověď na otázku: „Mimochodem, vetoval byste znovu zákon o registrovaném partnerství? I teď, když po půl roce vidíte, jak funguje?“

Samozřejmě. To je naprostá absurdita, naprostý fatální omyl. Před čtrnácti dny jsem viděl v časopise The Economist článek na toto téma. Šokovala mě tabulka, která ukázala, že z více než dvou set zemí světa platí registrované partnerství jen asi v deseti. To, že jsme byli v první desítce, v naší vnitřní debatě nezaznělo. Obhájcům toho zákona se podařilo vytvořit dojem, že neakceptovat registrované partnerství je středověké tmářství nedůstojné takové vyspělé země, jako je Česká republika.

 

 

Z rozhovoru s Robertem Čásenským, Mladá fronta Dnes – Magazín, 28.12.2006

 

www.klaus.cz

reklama
2228 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Lukáš Petřík, 23.2.2007 21:08:49)
Odpovědět
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Beny, 25.2.2007 22:07:42)
Odpovědět
Souhlasím. Glorifikace menšinových svazků napadá základni pilíř lidské společnosti - rodinu. Povyšování takového svazku na rodinu je diskriminace heterosexuálních svazků většiny. Rodina je určena především k výchově dětí k čemuž jsou ovšem tyto páry zcvela nezpůsobilé a tedy je jejich povyšování na rodinu krok zcela nesmyslný. Možnost, že by si mohly tyto páry děti adoptovat mi připadá zcela zcestná. Děti vyrůstající s homosexuálním párem nemohou vyrůst ve způsobilé jedince a adopci dítěte homosexuálním párem považuji za zločin.
Navíc celé registrované partnerství je zbytečné, protože homosexuálové mají možnost si např. dědické právo zajistit.
Resume? Registrované partnerství je popírání tisícileté tradice rodiny a zcela nesmyslným a zbytečným zákonem, který vede ke krizi tradiční společnosti a morálnímu úpadku.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(A. S. Pergill, 25.2.2007 22:26:36)
Odpovědět
1. Definujte, čím RP ohrožuje rodinu. To se jako všechny rodiny rozvátí a dají se registrovat?

2. Tohle:
"Navíc celé registrované partnerství je zbytečné, protože homosexuálové mají možnost si např. dědické právo zajistit."
Je opakovaně vyvrácená lež. Jak na úrovni zákonů, tak na úrovni podzákonných norem je definováno velké množství vztahů, kde RP nijak nahradit nelze. Muselo by se vrtat do desítek zákonů a ještě většího množství prováděcích vyhlášek. To by bylo v reálu daleko složitější než prosazení jednoho zákona.

A pokud se týká té výchovy dětí: je daleko horší, pokud jsou děti odmalička indoktrinovány zločinnou ideologií, která má v Evropě na svědomí stovky milionů životů (včetně genocid celých národů) a naprosto nevyčíslitelné materiální a kulturní škody, než pokud vyrůstají vychovávány gay nebo lesb párem.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Karel, 26.2.2007 10:19:58)
Odpovědět
Ano, je naprosto normální, když dítě bude říkat tatínkovi Papa a mamince Honza, až je uvidí, jak se líbají atd. To vůbec není na zcvoknutí. Prostě úplná normálka.
Až se tomu klukovi z takovéhle "rodiny" třeba začnou líbit děvčata, nebude si připadat trošku méněcenný, že se mu také nelíbí kluci jako jeho homo-rodičům?
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(V.L., 27.2.2007 18:11:08)
Odpovědět
Ano, je naprosto normální, když dítě bude říkat tatínkovi Papa a mamince Honza, až je uvidí, jak se líbají atd. To vůbec není na zcvoknutí. Prostě úplná normálka.
Až se tomu klukovi z takovéhle "rodiny" třeba začnou líbit děvčata, nebude si připadat trošku méněcenný, že se mu také nelíbí kluci jako jeho homo-rodičům?

Ano, mělo by být normální, že se rodiče mají rádi a dítě cítí jistotu od nich obou i jejich vzájemného vztahu. A je úplně jedno, jestli jsou to rodiče Pepa a Karel nebo Pepa a Hanka.
A až se klukovi z takovéhle rodiny začnou líbit děvčata, méněcenný se jistě cítit nebude, protože důkazy o své "normálnosti" najde všude, kam se jen podívá.
A navíc s ním o téhle věci (že orientace lidí jsou různé) budou od dětství (ve formě dítěte přístupné a jakékoli vulgárnosti prosté) mluvit Karel s Pepou, takže to pro něj nebude žádná velká neznámá.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Martin Horák, 26.2.2007 13:14:00)
Odpovědět
Homosex. a indoktrinace komunizmem či nacizmem se nijak nevylučuje ba naopak. Připomeňme, že např. Roehm a další vysocí důstojníci SA byli vesměs teplí. KSČM je pak stranou, v jejichž řadách má dnes RP nejvyšší podporu. To nevíte, nebo si jenom nevidíte do pusy?
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(V.L., 26.2.2007 14:18:38)
Odpovědět
Máte pravdu.
Pohlížet na problematiku z tohoto hlediska je velice přínosné a objektivní.
Při alarmujícím zjištění, že Stalin byl rozhodně heterosexuál, Gottwald taky, a můžeme dále velmi dlouho pokračovat, rovněž tak podíl heterosexuálů na rozpoutání 2. světové války byl s nejvyšší pravděpodobností 96%, nezbývá než zkonstatovat, že heterosexualita je nebezpečná úchylka, která ohrožuje lidstvo, a měli bychom se vážně zamyslet nad tím, zda bychom ji neměli nějak omezit.

P.S.: Pro ty, kdo by případně nepochopili - je to samozřejmě nesmysl. Ale "svádět" nacismus na homosexuály je nesmysl daleko větší.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Martin Horák, 27.2.2007 11:05:56)
Odpovědět
Kdyby jste si přečetl ten příspěvek na který reaguji, tak byste zjistil, že mi skvěle vyvracíte něco, co jsem neřekl - reagoval jsem na Pergilem naznačovanou tezi, že výchova dětí homosexuály zbrání jejich indoktrinaci totalitními ideologiemi, což je evidentní blbost.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(V.L., 27.2.2007 16:19:24)
Odpovědět
Pane Horák, pan Pergill tvrdí, že indoktrinace zločineckou ideologií je větší zlo, než výchova dětí GL páry. Nic o tom, že všichni GL spoluobčané jsou imunní vůči vlivu těchto ideologií, v jeho příspěvku není.

Na to Vy poznamenáváte, že Röhm byl gay, a našli by se další. To není odpověď na první příspěvek, ale nespravedlivý útok na gay skupinu. Už jsem se s tím setkala častěji jako s vážně míněným argumentem. TENTO ARGUMENT MI PŘIJDE ÚPLNĚ STEJNĚ ABSURDNÍ, JAKO POUKAZOVAT NA ŠKODLIVOST HETEROSEXUALITY PŘÍKLADEM TAKTO ORIENTOVANÉHO STALINA A GOTTWALDA. Podlehnout nějaké takové ideologii přeci může kdokoliv bez ohledu na orientaci, a dávat tyhle věci dohromady znamená "míchat hrušky s jablky".
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(ignác, 27.2.2007 21:45:12)
Odpovědět
Blbost je už jen to celé nazývat "výchovou"!
na tohle už prostě není odpověď.
Kdyby omezenost kvetla, tak máme kolem Vašeho příspěvku růžičky :-)
Re: Milý Ignáci,
(A. S. Pergill, 28.2.2007 10:58:42)
Odpovědět
Škoda, že blbost nenadnáší. Mohli bychom mít dalšího kosmonauta :-)
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Jiří Zahrádka, 26.2.2007 14:05:15)
Odpovědět
Když jsme u toho lhaní, pane Pergille, tak dědění opravdu je možné zajistit bez registrovaného partnerství.

Mluvil jsem s právničkou, která je názorově celkem pro-gay. Říkala, že proti RP nic nemá, jen ji vadí argumenty, které její zastánci používají, protože to, čím RP odůvodňují, je možné řešit již dle obecných zákonných norem.

Já dodávám: uveďte výjimky z tohoto faktu, ať se bavíme konkrétně. Ty by pak bylo logické řešit obecnou úpravou, vztaženou k jedinci (protože ten je základním nositelem práv), nikoli vazbou na nějakou partnerskou kombinaci.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(A. S. Pergill, 27.2.2007 19:06:27)
Odpovědět
Obávám se, že tyto věci byly diskutovány obsáhle a dlouhodobě v období, kdy zákon o RP čekal na hlasování v Parlamentu. Vyjadřovali se k němu tenkrát i právníci, tedy lidé jednoznačně v této věci kompetentnější než já.
Dospěli k závěrům, že mnoho věcí v souvislostí s vedením společné domácnosti, vzájemném informování v případě choroby, vzájemném dědění atd. není možné zajistit smluvně v tom smylu, že by platnost smluv musela být potvrzena soudním procesem (tedy v našich podmínkách deset, patnáct dvacet let soudních procesů, odvolávaček atd.). A se značnou právní nejistotou v tom smyslu, že by analogické spory u různých soudů mohly dopadat různě (nemáme institut precedentu).
Nemůžete nebýt o těchto diskuzích informován, je mi líto.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(Jiří Zahrádka, 28.2.2007 14:47:09)
Odpovědět
Uveďte konkrétně jednu věc (a využijte pro to třeba nějakou vámi zmíněnou diskusi), ve které by k takovému "riziku" mohlo dojít. A pak se bavme, je-li to pravda, a když ano, tak - jak jsem uvedl dříve - učiňme změnu v občanském zákoníku. Tak, aby byla zachována rovnoprávnost občanů - jednotlivců, kteří jsou základními nositeli práva v právním, republikánském, ne-kastovním státě.

Já o takové diskusi mezi právníky nevím. Vzpomínám si například na nepravdivý výrok Janise Sidovského o tom, že díky registrovanému partnerství nebudou muset s každou koupenou věcí chodit k notáři (čímž vytvořil nepravdivý dojem, že závěť se píše na každou položku majetku zvlášť).

Takovéto nepravdy, ať již se jedná o omyl (což by u manažera Sidovského bylo překvapivé) nebo o záměrnou lež (což by bylo logické), samozřejmě nevnímám jako věcný příspěvek k diskusi. Názory z řad odborné veřejnosti (právníci) mě naopak zajímají.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(V.L., 27.2.2007 16:23:32)
Odpovědět
Milý Beno, na mě zase padá hrůza při pomyšlení, co ze svých dětí vychováte nebo vychováváte Vy. Obávám se, že při Vašich názorech plných dštivé zloby to bude zase nenávist, kterou jim budete umět předat.
Výchova dětí hodnými vyrovnanými homosexuály mě neděsí, naopak, je přínosná, výchova dětí ke zlobě a nenávisti kýmkoliv děsivá je.
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(jan semilský, 27.2.2007 21:55:39)
Odpovědět
Myslíte si, že homosexuálové v sobě nemají žádnou zlobu a nenávist? Není to trochu nesmysl? Děti homosexuálů budou učeny nenávidět, budou týrány a znásilňovány stejně jako se to, bohužel, stává i u rodin heterosexuálních.
Zdá se mi, že homosexuály považujete za něco nedotknutelného, až mi to připomíná "Hitlerovu" nadřazenou rasu.
Pro pana Semilského
(V.L., 28.2.2007 9:54:45)
Odpovědět
Tak to jsem se špatně vyjádřila, omlouvám se. Samozřejmě si nemyslím, že VŠICHNI homosexuálové jsou hodní a mají takřka kolem hlavy svatozář. Najdou se mezi nimi úplně stejní výlupkové jako mezi heterosexuály.
Slovní spojení "vychovávané hodnými homosexuály" mělo znamenat "vychovávané takovými homosexuály, kteří jsou hodní". Ale napsala jsem to nepřesně, to uznávám.
K sociálně patologickým jevům nicméně podle mě dochází častěji v původních biologických rodinách, samozřejmě rodinách patologických, protože ty adopce jsou prověřované, zkoumané a hlídané, takže tam se takové věci dají podchytit, v optimálním případě takovým lidem vůbec děti nesvěřit.
Pokud budou HM párům adopce povoleny, budou vystaveny tak detailnímu prověřování a kontrolám (rozhodně větším, než páry HT, právě proto, že vůči GL lidem panuje stále nedůvěra a podezíravost), že by to mělo jakékoli patologie tohoto rázu vyloučit.
Jsem pro to, aby byl prověřen velmi důkladně každý, kdo si žádá o jakékoli svěření dítěte, počínaje pěstounskou péčí a konče adopcí.
Toto prověření by se mělo týkat žadatelů jakékoli orientace. "Vyřešit" to plošným zákazem adopce pro HM páry je alibismus a zjednodušení. ČÍM VÍCE SE SOUSTŘEDÍME NA POSOUZENÍ NĚJAKÉ SKUPINY, TÍM MÉNĚ SE MŮŽEME SOUSTŘEDIT NA JEDNOTLIVCE. A o jednotlivce přeci v tomto případě jde především.
Re: Pro pana Semilského
(Jiří Zahrádka, 28.2.2007 14:56:33)
Odpovědět
Problém je, že není stoprocentní, jaké následky to na děti může mít. A tím nemyslím jen jejich sexuální orientaci. Nějaká frustrace, nějaký "error" se může projevit v oblasti, kterou bychom s vychovateli třeba vůbec nedávali do souvislosti.

Je-li zájem o adopce dětí ze strany heterosexuálních dvojic, pak mají dostat dítě přednostně (samozřejmě, když splní všechny ostatní podmínky). Ovšem ve chvíli, kdy jsme vázáni právními výsledky dlohodobé práce homolobbystů, je pravděpodobné, že by takový postup byl posouzen jako diskriminace homosexuálů. Tím spíše, když jsme přistoupili na to, že s nimi budeme hrát hru "jste normální" a nechali jsme si vnutit povinné uznání a institucionalizaci jejich soukromých partnerských vztahů státem - tedy všemi občany.
Pro pana Zahrádku
(V.L., 1.3.2007 11:02:44)
Odpovědět
Tak až na poslední dvě věty s Vámi více méně souhlasím.
Pokud by v nějakém "pořadníku" na osvojení dětí byla dvojice HM a HT se stejným počtem "bodů", pak by ta HT dvojice měla dostat přednost.
Problém je v tom, že se stále směšuje více věcí dohromady.
Zatím přeci vůbec nikdo nemluví o tom, že by měla být HT preferovaná (při stejných kvalitách obou dvojic), ale o tom, že HM dvojice NIKDY nebudou smět adoptovat žádné děti. A TO ANI DĚTI, KTERÉ NIKDO JINÝ NECHCE, TUDÍŽ ZŮSTANOU V NEUTĚŠENÉM A CITOVĚ DEPRIVUJÍCÍM PROSTŘEDÍ DĚTSKÉHO DOMOVA. Je přeci spousta dětí (tmavší pleti, postižené atd.), o které žádný zájem není, ty děti také chtějí žít a chtějí mít hezký domov, ale my z obavy, aby náhodou nenastalo nějaké možné cosi (frustrace, error...) je necháváme v tom příšerném prostředí ústavů, kde se jim frustrace a nenapravitelného poškození psychiky dostane určitě. Přicházela jsem nějakou dobu do kontaktu s dětmi odtamtud, a je to hrůza a děs, opravdu. Navíc ty děti taky žádné vzory mužů a žen nemají, protože tam pracují samé vychovatelky. Zato mají velmi důkladnou sexuální výchovu v praxi, a to od obojího pohlaví. Četla jsem pár protokolů o tom, co dělají děti 10-12 let - nevíte, jestli máte brečet, zvracet, nebo rezignovat na celý svět. A ty pracovnice tomu zabránit nemůžou, protože těch dětí mají na starosti moc a to prostředí je celé totálně patologické.
TAKŽE JÁ OPRAVDU NEVIDÍM NIC K ŘEŠENÍ NA TOM, JESTLI BY TĚM DĚTEM BYLO LÉPE U VYHOVUJÍCÍCH HM DVOJIC, NEBO V TAKOVÉHLE HRŮZE. Nicméně se o tom stále někdo dohaduje a usuzjuje, že "nejlepší" bude HM adopce nikdy nepovolit. A ohání se "nebezpečnou" HM "lobby", které ve skutečnosti trvalo několik let, než pro naše HM spoluobčany prosadila základní práva. A nebezpečná žádnému člověku dobré vůle není.
Tohle si zase na závěr neodpustím já :-)
Re: Pro pana Zahrádku
(Jiří Zahrádka, 1.3.2007 15:57:15)
Odpovědět
Víte, je těžké znovu a znovu opakovat některé zásadní věci, protože se člověk baví se stále novými lidmi, kteří všichni mají stále stejné informace ze všech masmédií, vč. veřejnoprávní ČT, ale argumenty druhé strany neznají.

Homolobby začala být úspěšná cca v 60. letech, netýká se pouze ČR. Základní práva hm lobby pro “naše HM spoluobčany” neprosadila, protože základní práva jsou dána ústavou a celým právním systémem. Ústava ani zákony nerozlišují v přidělení práv mezi homosexuály a heterosexuály - všechna práva jsou vázána na občana. Tzn., každý má shodná práva a shodné povinnosti. Tedy měl. Uzákoněním reg. partnerství to bylo zrušeno. To jsou fakta, nikoli názory.

HM občané se stali jedinou skupinou, které byla státem dána zvláštní práva (narozdíl třeba od polygamistů, kteří by mohli používat shodné argumenty, jaké používala HM lobby), aniž by tam byl pro stát nějaký významný pozitivní efekt. Připomínám, že neexistuje “zákon o manželství,” ale “zákon o rodině.” Ale to je na delší dobu, protože Vy nejste připravená přijmout některá základní fakta (což chápu, byť lituji manipulovatelnosti lidí). Nejde o nějaký boj proti homosexuálům (jsem přesvědčen, že za svou orientaci nemohou a za normálních okolností bych byl asi spíše jejich obhájcem. Ne však v době, kdy jsou propagováni a kdy používají nepravdivých argumentů, obviňování heterosexuální většiny a věci dokonce došly až k trestnímu stíhání za věty typu “homosexuální chování ohrožuje přežití lidstva,” nebo ke stíhání pastora za zcela normální kázání, ve kterém homosexuální praxi, v souladu s biblí a dvoutisíciletou tradicí odmítne). Jde jen o věc pravdy a lži (omylu?), spravedlnosti a nespravedlnosti, svobody a nesvobody.

Adopce – je otázkou, nakolik jsou procedury pro schválení adopce nutné a nakolik zbytečně složité (což možná vede k “přesycení” dětských domovů).
Preference HT před HM (se kterou souhlasíte) je již za současných podmínek právně problematická. Jestliže by zákon explicitně povoloval adopci homosexuály, pak by preference heterosex. skutečně mohla být z hlediska práva diskriminací homosexuálů. No a máme již dostatečné zkušenosti s tím, že ukřivdění homosexuálové si takové věci vskutku nedají líbit, že?
partnerstvi rodinu neohrozuje primo
(Beny, 26.2.2007 23:05:47)
Odpovědět
Ale napada jeji puvodni smysl tedy vychovavat deti. Rodina je zaklad spolecnosti a nevidim duvod proc by meli homosexualove miti moznost zakladat rodiny jez popiraji jeji funkci a tradici. Je podle me lepsi rozvrtat par zakonu a umoznit homosexualum dalsi prava ale jen jejich svazky proboha nenazyvat rodinou
Re: Václav Klaus: Registrované partnerství homosexuálů je fatální omyl
(iko, 27.2.2007 12:58:53)
Odpovědět
Autor zapomel vysvetlit, v cem tedy spociva ten fatalni omyl a jake neblahe dusledky prinesl...:-(