reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 6.3.2007 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Co je zač Mladá pravice a na jaké problémy se zaměřuje?

MP je občanské sdružení, které se hlásí k politickému odkazu Margaret Thatcherové , Ronalda Reagana a řady dalších osobností patriotického a konzervativního smýšlení. Zaměřujeme se na negativní jevy současnosti, jako jsou evropeismus, radikální feminismus, ekologismus, sociální inženýrství, homosexualismus, NGOismus, antiamerikanismus, politická korektnost a multikulturalismus. Ačkoliv nepopíráme důležitost ekonomických témat a ochrany soukromého vlastnictví, domníváme se, že problém současné pravice je v tom, že opomíjí důležitost tzv. kulturní války, jak ji popsal ve své knize Smrt Západu Pat Buchanan. Tvrdíme, že aby svobodná společnost fungovala a zachovala se, musí stát na některých nezpochybnitelných hodnotách.

Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík s prezidentem republiky Václavem Klausem

Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík s prezidentem republiky Václavem Klausem

Zajímalo by mě, které hodnoty to jsou, a hlavně jak je chcete prosadit?

Jsou to hodnoty, na kterých stojí naše židovsko-křesťanská civilizace. Nejprve klasická liberální práva jako jsou právo na život od početí do přirozené smrti, svoboda slova a svoboda vyznání, rovnost před zákonem, ochrana soukromého vlastnictví. Dále to je vlastenectví a ochota bránit svou vlast a civilizaci proti tomu, kdo chce tyto svobody zničit; obrana křesťanství, které přineslo euroatlantické civilizaci její mravní hodnoty; ochrana tradiční rodiny jako základní jednotky společnosti, kde se jednotlivec socializuje a získává své postoje. Navíc pokud za současné krize rodiny budeme nadále vymírat stejným tempem, převezmou Evropu imigranti, kteří pocházejí z jiných civilizačních okruhů, které neuznávají klasická liberální práva, a tím pádem budeme připraveni o své svobody. Příkladem je islám, který odstoupení od víry a homosexualitu trestá smrtí. Je tedy paradoxní, že postmoderní levice bojuje za „práva“ homosexuálů a žen a zároveň za „práva“ islámu, který se ženami a homosexuály nezachází zrovna dvakrát humánně…

Lukáš Petřík s Michalem Semínem a Romanem Jochem při diskusi o politice G. W. Bushe

Lukáš Petřík s Michalem Semínem a Romanem Jochem při diskusi o politice G. W. Bushe

Politici mohou změnit hodnotovou orientaci společnosti jen direktivně. Ale ona se přece má formovat ve svobodném prostředí, kde vliv mají církve, univerzity, umění, literatura...

Je třeba udělat „dlouhý pochod institucemi“, které jste zmínil, ovšem směrem nazpátek. Jeden patriotický film Mela Gibsona toho dokáže mnohem více, než tisíc přednášek Rogera Scrutona. Katedra Gender Studies a další ideologické levicové katedry také napáchaly obrovské množství škody, protože formují novou elitu, která ovlivňuje společenský diskurs a veřejné mínění, takže je potřeba pracovat s mladými lidmi, aby se tím nenechali indoktrinovat.

Na protikomunistické akci KPV 1.5. 2006

Na protikomunistické akci KPV 1.5. 2006

Co s tím děláte přímo vy?

Naše prostředky jsou omezené, takže své hodnoty můžeme prosazovat prostřednictvím nám blízkých médií jako je EUportal, EUrabia a Eportal a spoluprací s dalšími pravicovými médii a think-tanky. Snažíme se rovněž publikovat v médiích se širším záběrem. Dále šíříme naše ideje třeba na veřejných shromážděních ? pořádali jsme několik manifestací proti komunismu a s řadou dalších konzervativních, židovských a proamerických organizací jsme pořádali vzpomínkovou akci na 11. září zaměřenou proti islámskému terorismu.

Bohužel na svou vlastní televizi, celostátní deník, filmové studio zatím nemáme prostředky…(smích)

Lukáš Petřík v  pořadu České televize Hyde Park o Evropské unii

Lukáš Petřík v  pořadu České televize Hyde Park o Evropské unii

Navíc s Vámi nesouhlasím v tom, že politickými rozhodnutími, se toho nedá v této oblasti mnoho změnit. Je potřeba, aby stát necenzuroval v zájmu politické korektnosti média. Také je zapotřebí, aby vrátil rodině její původní, tedy i ekonomickou funkci, zrušil nesmysly o pozitivní diskriminaci a antidiskriminaci atd. Naším úkolem je „tlačit“ na pravicové politiky, aby hájili pravicové kauzy. Tedy spíše, než aby direktivně něco poroučeli, tak aby mnoho regulací a programů zrušili. Například vznikem sociálního státu byla zničena ekonomická funkce rodiny a vzájemná pouta mezi jejími členy.

Projev na demonstraci proti islámskému terorismu 11.9. 2006

Projev na demonstraci proti islámskému terorismu 11.9. 2006

Údajně jste vznikli odštěpením od Mladých konzervativců (MK). Copak pro Vás nebyli dost napravo? Má smysl tříštit síly?

Tato kauza měla složitější pozadí. Hráli v ní roli osobní vztahy s tehdejším vedením a předsedou MK. Regionální klub MK Praha , v kterém jsme původně působili, byl dosti aktivní a dělal politiku do jisté míry nezávislou na centrálním vedení. Kvůli tomu, že jsme na 1. máje pořádali protikomunistickou demonstraci, zrušilo vedení MK nejsilnější a nejaktivnější klub z celých MK, čili nám vlastně skoro nic jiného než založit vlastní organizaci nezbylo.

Ale rozdíl byl i ideový. Zatímco se MK nominálně hlásili ke konzervatismu a thatcherismu, byla tam (a stále je) řada lidí, kteří podporují třeba registrované partnerství, EU a řadu víceméně levicových řešení. Mnoho lidí tam je i z důvodů kariérních. Nám vyhovuje, že nejsme přímo vázáni na žádnou stranu. Sice nejvíce sympatizujeme s ODS, ale máme volnější ruce ji kritizovat z pravicových pozic. Na druhou stranu máme v MK známé, se kterými normálně komunikujeme. Zdravá konkurence prospěje tím, že nominálně pravicové subjekty můžeme motivovat k tomu, aby se pravicově vskutku chovaly.

S Milanem Paumerem z odbojové skupiny bratří Mašínů na protikomunistické demonstraci 17.11. 2005

S Milanem Paumerem z odbojové skupiny bratří Mašínů na protikomunistické demonstraci 17.11. 2005

A není to všechno nějaká póza? Mladí jsou údajně po celém světě nalevo (to je také podle R. Scrutona důvod, proč by mohlo být volební právo zvýšeno na 25 let). Jak to, že u nás jsou silnější spíš mládežnické organizace napravo od středu?

U MP to póza rozhodně není. S tou levicovostí mladých lidí to nemusí platit absolutně. Určitě se mezi nimi najde i pár rozumných příznivců pravice, jako jsme my (smích). Zda-li jsou u nás silnější ty pravicové mládežnické organizace, těžko posoudit. Navíc, když řada členů těchto organizací bývá spíše levicově liberální? To platí obecně o tzv. „pravicových“ stranách v Evropě, které jsou pravicové spíše nominálně a v ekonomických i morálních otázkách se blíží umírněné levici…

Při rozhovoru s novináři 17.11. 2005

Při rozhovoru s novináři 17.11. 2005

Takže chcete tvrdit, že česká pravice není žádná pořádná pravice? V tom případě se musím zeptat, kdo z našich politiků vyhovuje vašim kritériím a kdo už ne.

No, mnoho jich nebude. Když američtí konzervativci tvrdí, že v Evropě už de facto žádná pravice neexistuje, mají vesměs pravdu. Pokud se podíváme do ČR, tak to je pro nás z těch známých politiků, kteří se dají označit za pravicové, určitě Václav Klaus se svou kritikou evropeismu, homosexualismu, multikulturalismu atd. Tomu držíme palce. Dále např. europoslanci Hynek Fajmon a Jan Zahradil, i když k Zahradilovi mám výhradu v tom, že podporuje „práva“ homosexuálů, což se podle mě neslučuje ani s konzervativním, ani s klasicky liberálním pohledem na svět. Jako konzervativec se vždy také vymezoval Petr Nečas, otázka však, do jaké míry je své názory schopen prosadit, což platí asi i o Marku Bendovi. Jako vcelku rozumnými se mi také jevili Jan Vidím, Miroslav Ouzký, Ivo Strejček a Miroslav Beneš. Ze stran mimo ODS by to pak byl určitě Karas z KDU-ČSL.

Dále je zde však řada osobností z pravicového prostředí, kteří nepůsobí úplně přímo v politice, a ke kterým máme více či méně ideově či osobně blízko. Např. čestný předseda redakční rady EUportal.cz Benjamin Kuras, Miloslav Bednář, lidé z Hradu jako Ladislav Jakl, Michal Petřík a Tomáš Haas, Petr Mach a CEP obecně, Roman Joch a Matyáš Zrno z OI, Robert Kotzián a David Hanák z Občanského konzervativního klubu a mnoho dalších. Dále na Slovensku je řada konzervativních think-tanků a médií, které jsou opravdu pravicové, a se kterými spolupracujeme.

Vystoupení na semináři Centra pro ekonomiku a politiku Evropská ústava očima mladé generace

Vystoupení na semináři Centra pro ekonomiku a politiku Evropská ústava očima mladé generace

Jestli jste něčím charakterističtí na první pohled, tak je to skeptický postoj k EU. Proč?

Protože Evropská unie je od svých prvopočátků konstruktivistický projekt, který chce shora pomocí sociálního inženýrství vytvořit evropský superstát. Tvrdíme, že demokracie nemůže fungovat bez svého dému, politického národa. Žádný evropský politický národ však neexistuje.

My podporujeme mezinárodní spolupráci nezávislých států, která nebude popírat jejich suverenitu a demokratické rozhodování občanů v rámci jednotlivých národních států. Český lid již nerozhoduje o zákonech platných v této zemi. Rozhoduje o nich nevolená byrokracie a Rada ministrů, v které můžeme být přehlasováni.

To, že zákony EU de facto schvaluje Rada EU, což jsou zástupci exekutiv jednotlivých států, je porušením dělby moci. Funguje to na podobném principu, při kterém získal Adolf Hitler a jeho exekutiva skrze zmocňovací zákon legislativní pravomoci vydávat zákony. V obou případech, tedy našeho vstupu do EU a nástupu Hitlera, se jednalo o zrušení demokratické formy vlády demokratickou procedurou, i když v případě našeho referenda, které bylo charakteristické demagogickou evropeistickou propagandou, je možná i ta procedura sporná. Podobnou otázku a to, zda-li je Německo ještě parlamentní demokracií, když v posledních letech přijímá více než 80 % zákonů prostřednictvím směrnic EU, si kladl i bývalý soudce německého ústavního soudu a později prezident SRN Roman Herzog. V EU navíc vládne nový typ politické korektnosti, tzv. evropeistická korektnost, kdy je každý kritický hlas směřovaný k EU umlčován. Navíc je EU ovládána těmi zhoubnými ideologiemi, které jsem vyjmenoval výše.

S pracovníky Občanského institutu na konferenci OI ve Vídni jaro 2006

S pracovníky Občanského institutu na konferenci OI ve Vídni jaro 2006

ČR je na tom ale určitě výrazně lépe, protože někteří vrcholní politici, například prezident a premiér, tomuto povinnému eurooptimismu nepropadli. Jak toho ale EU dociluje, že politici a média jsou téměř v celé EU tak nekriticky eurooptimistická?

S tím premiérem bych si nebyl tolik jistý… (smích). 

Evropeisté dokázali propagandou a lhaním ovládnout média a veřejný diskurs o budoucnosti Evropy. Brusel si plíživou cestou uzurpoval skrze armádu byrokratů další a další pravomoci. To byl i případ leadera Konzervativní strany Edwarda Heathe, který vědomě lhal, že Británie svým vstupem do EHS neztrácí suverenitu. Na jeho nehoráznou lež upozorňoval ideový předchůdce Margaret Thatcherové Enoch Powell. K tomuto tématu existuje výborná knížka Skryté dějiny evropské integrace. Podobně u nás stejně lživě tvrdil, že nepřijdeme o svou suverenitu, Cyril Svoboda.

Při rozhovoru s Vladimírem Železným o islámu

Při rozhovoru s Vladimírem Železným o islámu

Jaká je potom pro Vás alternativa k EU? Jestliže necháte samostatné národní státy bez dozoru, tak začnou zase blbnout, jako třeba před první světovou válkou, kdy spolu soupeřily, popichovaly se a škodily si jako malé děti.

Já bych zpochybnil tezi, že za vše mohou národní státy. Největší krize v Evropě spíše vyvolaly snahy o vytvoření nadnárodního impéria a superstátu, jak se o to snažili Habsburkové v době třicetileté války, Francouzi a Napoleon v době revolučních válek a Německo v době Viléma II. a Hitlera. Druhá světová válka např. nebyla porážkou nacionalismu, ale vítězstvím nacionalismů jednotlivých národních států, které se vzepřely Hitlerově snaze jejich národní identitu potlačit a vytvořit supranacionální árijský evropský superstrát, ve kterém by i německý národ zanikl. Toto není můj výmysl — stačí si jen přečíst Arendtovou nebo např. Hitlerovy Monology.

Samozřejmě, že i národní státy mezi sebou válčily. To, že se v Evropě po druhé světové válce zatím neválčilo bylo dáno tím, že státy byly vyčerpané, začala studená válka a nemohly si dovolit mezi s sebou válčit, protože by je pohltil někdo mnohem silnější; také tím, že v Německu byly dislokovány americké jednotky a především vznikem NATO. NATO bylo hlavní příčinou a je dostačující zárukou, aby mezi sebou evropské státy neválčily.

Navíc je velkým mýtem, že EU eliminuje konfliktní potenciál národních států. Evropeisté se snaží vytvořit nový druh nacionalismu — euronacionalismus, který by se mocensky, ekonomicky i hodnotově vymezoval proti USA. Různé projekty evropské obrany a společné zahraniční politiky, včetně satelitního pozičního systému Galileo, mohou vést až k nové studené válce, tentokrát s USA. Jako alternativu k EU bych viděl Evropské sdružení volného obchodu (EFTA), které má s EU dohodu o volném obchodu a k hospodářské spolupráci suverénních států bohatě stačí.

Obdivovatel Winstona Churchilla na konferenci OI v Krkonoších podzim 2006

Obdivovatel Winstona Churchilla na konferenci OI v Krkonoších podzim 2006

Jaké akce vaše organizace plánuje na nejbližší dobu? A co je vlastně náplní jejího fungování?

Naše činnost je úzce spjata s námi asociovanými internetovými časopisy o Evropské unii (EUportal.cz), o islámu (EUrabia.cz) a o české politice (Eportal.cz), na kterých naši členové publikují. Avšak nejsou to naše „vnitrostranické weby“. Publikují tam i osoby ze širokého spektra pravice od libertariánů po hardcore konzervativce, od lidí z think-tanků a novinářů, po politiky. Naší snahou je vytvořit volnou platformu rozličných pravicových směrů, které by spolu co nejšířeji komunikovaly a spolupracovaly, podobně jako se to povedlo za Reagana v Americe. V podobném ohledu nyní připravujeme nový web EUserver.cz, který by shromaždoval informace, ze všech českých a slovenských euroskeptických organizací.

Dále uvažujeme o tom, uspořádáme manifestaci na podporu amerických protiraketových základen v ČR. Občas pořádáme i veřejné diskuse.

S místopředsedou MP Vladislavem Nejedlým u hrobu neznámého vojína ve Varšavě u příležitosti návštěvy Sejmu podzim 2005

S místopředsedou MP Vladislavem Nejedlým u hrobu neznámého vojína ve Varšavě u příležitosti návštěvy Sejmu podzim 2005

Může se u vás líbit třeba studentovi, který nežije jenom politikou?

Studentovi, který nežije jenom politikou, se u nás určitě bude líbit. Ve srovnání s MK jsme relativně malá organizace, takže nějaké frakční boje u nás nehrozí. Jsme tedy kamarádi, kteří spolu rádi zajdou na pivo, na koncert, na střelnici… Rozhodně nejsme banda akademických sucharů, co nemají smysl pro humor a neumí se dobře pobavit.

Kdo má zájem, ať se ozve na: lukas.petrik@euportal.cz - předseda MP

Webové stránky: www.pravice.org , www.EUportal.cz , www.Eportal.cz , www.EUrabia.cz, www.EUserver.cz (v přípravě)

Ptal se Jan Šmíd, vyšlo v časopise Agora únor 2007

Agora ke stáhnutí zde.

reklama
4764 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jozif, 6.3.2007 10:56:56)
Odpovědět
Ano, mám z tebe radost.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(ricci, 6.3.2007 13:55:31)
Odpovědět
Tak kdy zajdeme na pivo Lukáši ? Ricci.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Lukáš P., 6.3.2007 14:03:18)
Odpovědět
No vidíš, já pro samou kontrarevoluci zapomínám na pivko :-) Ozvu se ti.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Václav, 6.3.2007 14:56:33)
Odpovědět
S tou základnou to není triviální, chce to dořešit tisíce otázek, tisíce drobností, ne hned demonstrovat na ulicích jako nějací levičáci, nevím, nevím...
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Lukáš Petřík, 6.3.2007 15:08:30)
Odpovědět
Ta demonstrace je spíše reakce na ty ultralevičácké sleziny islamistů a komunistů z iniciativy pana Tamáše Ne základnám.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Lukáš Petřík, 6.3.2007 16:03:45)
Odpovědět
Tak dle posledních zpráv koukám, že jsem to s tím Topolánkem a euroústavou odhadnul dobře.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(richard kovac, 6.3.2007 16:16:18)
Odpovědět
Já taky Lukáši. Topolánek je nečitelný. Kde že je tak pravicová politika lidi, kde..
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Martin J., 6.3.2007 16:54:36)
Odpovědět
Lukáši Petříku, nezklamals, je nádherné pozorovat, jak se mladý narcis snaží prezentovat fotografiemi já a někdo, já a něco. Jsi vskutku důstojným nástupcem Václava Klause, ještě přidej trochu víc populismu. Mám jedno přání: Ať politici tvého typu neexistují.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Monika, 6.3.2007 18:00:29)
Odpovědět
Klid, Lukáš Petřík NENÍ politik, je to obyčejný NGOista.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Richard Zatloukal, 6.3.2007 18:18:44)
Odpovědět
To bohužel sedne:))

Jinak, co se týče těch fotek, to je obvyklý projev komplexu méněcennosti.

Ale to uvedení Eurabie mě nějak nedochází, protože my s Mladou pravicí nic společného nemáme. Zřejmě má jít o kompenzaci nízké čtenosti Euportálu
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 6.3.2007 23:44:35)
Odpovědět
čtenost sice není nikterak vysoká, ale co je mnohem více zarážející, tak neschopnost jakékoliv reakce většiny čtenářů.

Katastrofálně níyký počet přízpěvků, negativních či pozitivních, to je vizitka ubohosti a neúspěchu.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jiří Zahrádka, 7.3.2007 9:05:07)
Odpovědět
Jsme zkrátka na okraji propasti... Jak ten americkej imperialismus!

:-))))
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(LP, 7.3.2007 11:06:37)
Odpovědět
No vidíš Jirko, my ubožáci. Máme tak nízkou čtenost, že neustále stoupá. :-)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(RZ, 7.3.2007 11:08:43)
Odpovědět
No když ti stoupá, tak proč házíš svoji nálepku na cizí práci.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Lukáš Petřík, 7.3.2007 12:37:11)
Odpovědět
RZ. Ty jsi někdy pracoval? Že jsem si nevšiml, že bys měl za poslední rok na Eurabii nové články :-)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(LP, 7.3.2007 10:57:11)
Odpovědět
Děkuji Ti Martine. Velice, ale velice jsi mě potěšil.
Milý Richarde Zatloukale, komlexy máš akorát tak ty.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(ricci, 7.3.2007 12:59:02)
Odpovědět
DANE CO ŘÍKÁŠ NA ÚSPĚCH AIRBUSU TEBOU TAK PROKLAMOVANÝ ? PŘEMÝŠLÍM KDE SOUDRUZI Z EVROPY UDĚLALI CHYBU.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 7.3.2007 14:40:32)
Odpovědět
Myslím, že to bylo v nedořešené kabeláži a výrazném spoždění dodávek A 380. Penále, odstupy od smluv a nyní propouštění.

Nikdy jsem tyto problémy nezatajoval, nejsem euroskeptik, nejsem demagog :-)

Jelikož však A 380 nemá žádnou konkurenci, nebojím se že by mělo problémy s odbytem, jde jen o nedůvěru zákazníků, tu je třeba opět zvrátit.

Naposled jsem četl, že se bude propouštět až 15 000 z celkových 54 000 zaměstnanců.

Jenom tak pro zajímavost, GM plánuje propustit letos 42 000 a Ford dokonce 51 000 zaměstnanců.
Kde podle tebe udělali chybu američtí soudruzi :-))))

A prognooozy vývoje HDP, které zdůraznuji, vždy beru s rezervou USA propad růstu až na 1,6% /hrozící recese koncem 2007 - varoval před ní aktuálně i Greenspan./
EU 27 3,2%+
eurozona 3%


Uvidíme :-)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(ricci, 7.3.2007 16:03:50)
Odpovědět
Mě je celkem jestli to byla kabeláž nebo nedovírající dvířka záchodu
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(J.C., 7.3.2007 16:50:48)
Odpovědět
Dane!
Najednou se ohanis Greenspanem, kdyz do nedavna jsi tvrdil ze je to vul! On mel nekde proslov a v otazkach posluchacu se jej nekdo zeptal, jaka je moznost recese a on odpovedel ze tak asi 30%. Jesli si myslis, ze recese v USA se neprojevi v ostatnim svete tak jsi na omylu. Soucasny "Bull market" bezi 53 mesicu a potrebuje si odpocinout. Recese znamena, ze dve cvrtleti ekonomie nevykaze zadny rust! Airbus by nebyl v problemech, kdyby se do vyroby a rozlozeni pracovnich prilezitosti nemichali politici! Kolik asi stoji doprava vyrobit kridlo v Anglii, dopravit ho do pristavu a nalozit na lod a do Hamburku a zase na transport do tovarny k zaverecnemu smontovani? Je to velice ambiciozni projekt, kdy museli vyvinout i lehci lak na letadlo, protoze originalne planovany vazil 550 kilo. Nehlede na vyvoj novych lehcich materialu, problemy s lepenim, atd. Toho si politici a novinari nevsimali, hlavne ze v poctu zakazek uz meli Boeing zlikvidovan - kaput!
Co se tyce Detroitu, odbory si vystavkovaly evropsky socializmus a tim padem jejich auta jsou drazsi nez konkurencni od Japoncu, Nemcu Koreje, dnes i Cina predvedla svoji verzi SUV na autoslaonu v Detritu! .
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 9.3.2007 14:16:02)
Odpovědět
1/ To už je tuším skoro rok :-)
2/ Neřekl jsem že je to vůl, jenom že se taky občas zmýlí, viz prognozy k euru např.
3/ Problemy Airbusu nejsou vůbec politické, ale spíše konstrukčního rázu a odtud to spoždění dodávek, penále, prodražování nákladů atd.
4/ Americké automobilky sami přiznali špatnou strategii a podcenění segmentu ekonomičtějších střední třídy, tam je problém, odbory jim jistě nepomáhají k prosperitě, ale ty nezavinili problémy s odbytem SUV a vzšší třídy. Přestali být konkurenceschopné, toť vše.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jiří Zahrádka, 7.3.2007 16:22:35)
Odpovědět
Prosím, Dane, (navazuji na naši diskusi pod článkem "Benjamin Kuras o nacionalismu"), uveďte prosím celý citát Greenspana, ve kterém tvrdí, že EU dožene USA za 5-7 roků. Já vám vypočítal, že s Vámi uvedenými tempy růstu by to bylo za 25 let, a vy jste napsal: "přečti si přepověď zeleného mužíka, vůbec nevíš o čem sem psal, to je zřejmé.
On tvrdí, že HDP EU se bude USA stále více v růstu na hlavu meziročně dle p.k.s. vzdalovat, víš, přečti si to.
Ne já, nýbrž on tvrdí těch 7 roků :-)))"

A já to teď hledal, našel jsem jeho texty k tématu, ale nikde jsem nenašel ty předpovědi o 7 letech. Moc mě to zajímá, protože ta tempa růstu by zjevně musela být obrovsky rozdílná. A - přiznávám - mám dojem, že jste zase jen tak něco napsal, a pak jste lživě uvedl, že to řekl Greenspan. Prosím, Dane, vyvraťte mi toto mé podezření tím, že nám tady ten Greenspanův citát o předhonění USA během 5ti až 7mi let uvedete. Děkuji.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(J.C., 7.3.2007 19:29:37)
Odpovědět
Pro Jiriho Z. odpoved na "Greensapn":
http://www.reuters.com/article/businessNews/idUSN0724106020070307

Velke financi domy si pujcuji levne Japonsky Jen a kupuji Eura, ktere maji vyzsi vynos.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jiří Zahrádka, 8.3.2007 9:56:05)
Odpovědět
Děkuji.

Ale to není to, co hledám. Greenspan opravdu řekl, že USA by mohly koncem roku spadnout do recese, o to se nepřu. Ale Dan tvrdí, že Greenspan řekl, že EU dožene USA během 5-7 let. A to je výrok, o kterém nevím, a který mě zajímá (protože čísla zcela jasně dokazují, že to je úplně mimo realitu, takže se domnívám, že to Greenspan ve skutečnosti neřekl a Dan uvádí opět nepravdivé údaje).
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Josef, 8.3.2007 18:07:50)
Odpovědět
Marne Jirko hledas!
Tako dlouhodobe prognozy nejsou v Greenspanove stylu! Jinak EU uz USA predhonila v poctu obyvatel i v celkovem HDP! Problem je, ze si to Evropane jako Dan neuvedomuji, ze uz jsou supervelmoc a stale se chovaji jako by byli puvodem z Bangladese a stale cekaji na kolaps US ekonomie, aby je mohli predhonit.
Evropske socialni zabezpeceni jsou mnohem vyzsi a kvalitnejsi nez v USA, coz si obyvatele plati vyzsimi danemi, ale odmenou je , ze i nezmestnany Nemec bere tak vysokou podporu v nezamestnanosti, ze muze zit na Floride v daleko lepsich podminkach nez v Deutschlandu.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 9.3.2007 19:46:21)
Odpovědět
Zatímco rok 2005 ještě američané zpochybňovali, že se celkovým HDP dostala EU před USA a tvrdili že jsou oni stále největší superekonomikou, tento fakt povrdil pro rok 2006 jak OECD tak statistika OSN.
EU je ekonomicky nejsilnějším celkem světa, s celkovým HDP = 104% HDP Spojených států amerických !!

A ještě mě v těch statistikách přilákala produkce automobilů, to byla také celkem zajímavá:

EU 17. 620 000 aut vyrobených
celá asie 17. 130 000
Japonsko 9. 250 000
USA 8. 820 000
Německo 5. 142 000
Francie 3. 874 000

čína 2. 840 000
Rusko 1. 090 000
Indie 941 000
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 9.3.2007 14:22:35)
Odpovědět
Chceš říct, že Greespen uvádí nepravdivá čísla..
On neřekl, že to tak bude, ale že za stávajícího vývoje poklesu a hrozící stagnace a opačného trendu v Evropě se to může stát.
najdi si to, frajere, bestak máš v práci houby co dělat, soudě dle tvých aktivit tady, já nato nemám teď čas. Navíc vědmy beru s rezervou vždy, ať už je to nějaký demagog tady nebo kapacita typu Greenspena i on u ž mnohokrát ujel..
:-)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jiří Zahrádka, 9.3.2007 14:58:07)
Odpovědět
O mou práci nemusíte mít péči.

Ten Greenspanův výrok jsem hledal. Ale nenašel. Přesto, že jeho slova o možné recesi v USA jsem našel - ale nikde tam nebylo nic o předhonění USA během 5-7 let, což jste Greenspanovi připsal vy. Asi nedosahuji vašich kvalit ve vyhledávání.

Takže znovu vás žádám, abyste rozbil mé demagogické, primitivní, nacionalistické, eurofobní, amerikofilní a izraelofilní podezření, že jste lhal, a dal nám sem link na výrok Greenspana o předhonění během 5 - 7 let (a je jedno, jestli řekl "možná to tak bude" nebo "určitě to tak bude." Ta obrovsky rozdílná tempa růstu by musel předpokládat v každém případě... Kdyby to ovšem opravdu řekl).
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Josef, 9.3.2007 16:44:27)
Odpovědět
Tri vety Greenspana, ktere vyvolaly nasi rozepri s Danem!
Greenspan via satelit mel prednasku k investorum v Hong Kong(u), ve ktere prohlasil, ze USA mohou byt v ekonomicke recesi na konci tohoto roku, coz zpusobilo pokles US burzy o 416 bodu. V dalsi konferenci k investorum v Tokyu sve poznamky opravil daleko prizniveji a sice, ze recese je mozna, ale nemysli si ze je pravdepodobna!
Greenspan delivered a speech via satellite to an investor group in Hong Kong last week in which he said it was possible that the United States could be in a recession by the end of this year.

Those comments, coming from a man who gained near legendary status for his forecasting acumen as Fed chief, were blamed for contributing to a 416-point plunge in the Dow Jones industrial average on Feb. 27.

Greenspan then gave another speech, this time to investors in Tokyo, in which he sought to modify his earlier remarks by saying that "it is possible we could get a recession toward the end of this year, but I don't think it's probable."

A omlouvam se Danovi za tu "Banglades", kde jsem se projevil nevhodne kousave!
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 9.3.2007 19:31:45)
Odpovědět
Greenspan toho řekl podstatně víc Josefe, na otázku novináře z The Economist Breta Slayera zreagoval slovy: "Ano, očekávám pokles růstu HDP USA pro letošní rok s možností recese koncem roku a naopak růst v Evropě, zdá se že se v Evropě konečně alespoň částečně dostavil efekt společného trhu.
Sučasná EU dotáhla v loňském roce USA v produktivitě práce na pracujícího člověka, což je základní předpokladem pro dostižení HDP na hlavu.
Pokud by pozitivní trendy snižování nezaměstnanosti a růstu produktivita pokračovali v Evropě tempem roku 2006 dokáže to EU někdy kolem roku 2012-2014, záleží však nejen na ní ale i na situaci v USA..."

Tolik můj překlad z angličtiny..

Chápeš ho ??
Já k tomu dodám jenom tolik, zeleného mužíka brát s rezervou, on mluví tak aby pomohl americké ekonomice, jeho vliv na burze je obrovský, proto se pak zase opravoval a bagatelizoval americké problémy, aby vyrovnal tím způsobené škody..On není nezávislý !!!

Poznámka k analfabetickým výpočtům Jiřího Zahrádky a jeho napadání Greenspanových čísel :-)

Jelikož dodnes nepochopils fakta, která jsem ti x krát vysvětloval o HDP a podceňování pohybu dalších makroukazatelů a pomocných dat, provedls pouze školáčkovský dopočet, naprosto mylně :-)
Kdybych byl hulvát, řekl bych že ses yachoval jako pitomec, ale nejsem takže použije výraz zase seš vedle, Jirko! :-)

Pochop, že rapidní vliv na ekonomickou dynamiku má také pokles nezaměstnanosti a růst produktivitz v EU, obojí rekordní loni od roku 2000 !!
Průměrný pracující evropan z EU25 měl loni stejně vysoké HDP na hlavu jako pracující amík, disproporce ve prospěch amíků je dosažená 1/ nižší nezaměstnaností v USA 2/ mnohem větším počtem dobrovolně nepracujících žen v západní Evropě a konečně 3/vyšším počtem odpracovaných hodin amíka !!
Ekonome :-)))

A ještě se dostanu k tomu Japonsku, aby filozof Jirka Evropan viděl že su chlap.. Vysvětlím ti i Japonsko !
Hned jak najdu trochu času, na doučování českého internetového slídila a ekonomického analfabeta, Jiřího Zahrádky, jemuž vřele doporučuji i přednášky Jurgena Hhana o falzu jménem HDP.
To, co jsem já tvrdil už před 2 roky, teď Jurgen přednáší na německých univerzitách.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Evropan Jirka, 10.3.2007 12:27:12)
Odpovědět
Dane, to je fakt nad Vaše síly říct - zmýlil jsem se, sorry ? To hadovité vykrucování, hra o čas, agrese...to opravdu nemáte ani trochu sebeúcty, když už nemáte úctu k druhým (kteří se, mimochodem, poctivě snaží se s Vámi dorozumět ?)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 10.3.2007 13:42:41)
Odpovědět
Nikoliv, to je pochybení ve výpočtu Jiřího Zahrádky a hl. nechápu, proč za Greenspanovi výroky napadáte mě, já nikdy nevěštím, protože nejsem demagog!
:-))

Ten příklad s Japonskem vysvětlím, není pravda, že Japonsko nikdy nebylo bohatší HDP/hlava nežli USA, bylo tomu tak a podrobně vše vysvětlím.
Nevím však, jestli bude v silách filozofa pochopit trochu ekonomie, zatím to vypadá, že to pochopit nechcete.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jiří Zahrádka, 12.3.2007 11:40:53)
Odpovědět
Dan v diskusi k článku “Benjamin Kuras o nacionalismu:” “Pokud bych mel vychazte napr. z forecastu zeleneho muzika a jeho tymu poradcuuu, tedy ze USA spadnou na 1,6% a EU poroste kolem 3-3,2%.
Rozhodne je nebudeme dohanet 20, nybrz 5-7 rokuu !!!”

Já v reakci, ve které jsem citoval indexy dle Eurostatu: “…Vyjdeme-li tedy z výše uvedených údajů pro rok 2006, a z vámi uvedených temp růstu (1,6 % pro USA a 3,2 % pro EU25), a použijeme-li je (samozřejmě zcela teoreticky) pro růst obou celků, vyjde nám, že by EU25 předehnala USA v roce 2032 (tj. za 25 let, nikoli za vámi uvedených 5-7 roků).”

Jestliže jste myslel uvedená tempa růstu jen jako tempa pro jeden rok, pak jsem vás nepochopil, protože při odhadu vývoje na “5-7 roků” dopředu musíme pracovat s nějakými konkrétními hodnotami odhadu průměrného ročního růstu pro celé období, nikoli pro jeden rok.

Ad výpočet: ano, přiznávám, že můj výpočet byl systémově nepřesný, neboť jsem vycházel z růstu celkového HDP a ten jsem aplikoval na statickou hodnotu indexu HDP na osobu. Tzn., pominul jsem faktor růstu populace. Jenže když jsem se pokusil započítat faktor růstu populace a použil jsem k tomu odhad roku 2006 (tzn. přírůstek 0,91 % pro USA a 0,15 % pro EU), vyšlo mi, že by EU v HDP na osobu při vámi uvedených růstech (1,6%, resp. 3,2%) předehnala USA v roce 2024 (tzn., že za takto definovaných podmínek by došlo k předstižení za 17 let, nikoli “5-7 roků”). Uznávám, že jsem udělal systémovou chybu, ale oproti původnímu výsledku, který nebral v úvahu růst populace (tzn. předstižení v roce 2032) se to v porovnání s oněmi “5-7 roky” tolik neliší. Jistě, opět můžete poukázat na systémovou chybu, když používám růst populace z roku 2006 – ale jiné údaje nemám.

PROTO ZNOVU VYZÍVÁM K LINKU NA GREENSPANŮV CITÁT, PŘÍPADNĚ K UVEDENÍ ČÍSLA ECONOMISTU, VE KTERÉM BYLY VÁMI UVEDENÉ ÚDAJE PUBLIKOVÁNY. PROSÍM, NEUHÝBEJTE URÁŽKAMI A ODVÁDĚNÍM OD TÉMATU. JASNĚ A JEDNOZNAČNĚ NAPIŠTĚ, VE KTERÉ PUBLIKACI GREENSPAN ŘEKL SLOVA, KTERÁ UVÁDÍTE (O PŘEDSTIŽENÍ EU).

Ad produktivita – mám čísla jen za 2005, tam jsou USA značně před eurozónou. Každopádně, EU měla produktivitu vyšší tuším až do poloviny 90. let. Již jsem psal o příčině (i dle Clintonova proevropského poradce svoboda podnikání v USA dostává zřejmě do výpočtu i lidi, kteří by v EU byli zřejmě nezaměstnaní, a tedy mimo statistický výpočet prodiktivity práce).

Ad HDP: ale Dane, já vím, že toužíte po obdivu, ale to opravdu není tak, že by se HDP začalo zpochybňovat až poté, co jste to zpochybnil vy. HDP je do jisté míry zpochybňováno dlouho, a mimochodem, i já jsem vám (snad opakovaně) psal něco v tom smyslu, že zkrátka neznám lepší (objektivnější) metodu měření ekonomického výkonu. A to neznám. O zdrojích růstu apod. není vůbec sporu. A abych vám udělal radost, i já napadám HDP – ovšem spíše z jiného směru, než vy (HDP je matoucí ve srovnání s “předglobalizačním” HNP).

Japonsko – uvedl jsem jasná data, zdroj OECD. Ne, Japonsko nebylo v roce 1980 v HDP na osobu před USA, jak jste uvedl, a nebylo tam až do roku 2004, do kdy mám data, a pravděpodobně této hodnoty nedosáhlo dodnes.

Závěrem: zkuste se oprostit od emocí, kterými zabíráte zbytečně moc času a místa, a soustřeďte se prosím na vyřešení zásadních bodů sporu – hlavně na toho Greenspana. Opakuji, že mi bude stačit uvést např. číslo Economistu, kde ta slova řekl.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(listonos, 8.3.2007 17:42:28)
Odpovědět
Tie fotky su super, prve co ma napadlo bol Daniel Landa - Andilek. To prisahambohu zlozil o nom...


http://www.supermusic.sk/skupina.php?idpiesne=970&sid=&TEXT=1
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Martin J., 9.3.2007 16:30:21)
Odpovědět
Souhlasím s "listonošem", taky mě to už napadlo, je to docela vtipný přirovnání
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Lukáš Petřík, 10.3.2007 10:25:41)
Odpovědět
Jaksi nevím, proč evropeistům tolik vadí ty fotografie. Je to prostě profilový rozhovor, tak jsem chtěl i skrze fotografie přiblížit čtenářům činnost MP a činnost svou. Nic víc, nic míň.
S tím Andílkem, mimochodem, od jednoho nejmenovaného poslance ODS vím, že Landa naše stránky navštěvuje a líbí se mu.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Martin J., 10.3.2007 10:51:45)
Odpovědět
Nevím, jak si přišel na to, že jsem evropeista. Co se týče Landy, nedivím se, že se mu ty stránky líbí, a navíc to, že se mu líbí, není nijak v rozporu s tím, že Andílek na tebe docela dobře sedne. Co se týče fotek, řekl bych, žes chtěl přiblížit hlavně činnost svou:)). To množství fotek zavání kultem osobnosti, za který by se nemuseli stydět ani Mao nebo Kim Čong-il. Aspoň pozorný čtenář dobře zjistí, co se v tobě skrývá.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Lukáš Petřík, 10.3.2007 12:10:34)
Odpovědět
Nevím. Nevím. Této reakci se snad mohu už jenom zasmát.
:-)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Dan, 10.3.2007 13:38:00)
Odpovědět
Mám na Vás osobní dotaz, Lukáši.

Jak si vysvětlujete nezájem o Vaši stranu a máte pocit, že vydržovat takovíto bezvýznmaný subjekt na naší jasně vyprofilované politické scéně má smysl ?
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Josef, 10.3.2007 13:40:55)
Odpovědět
Pane Petrik, doporucuji na osobni utoky proti Vam nereagovat a oni vysumi.

Pezident Klaus v USA prirovnal environmentalizmus ke komunistickemu hnuti! S cimz souhlasim!
"Speaking at the Cato Institute, a public policy think-tank, President Vaclav Klaus said that environmentalists who clamor for policy change to combat global warming "only pretend" to be promoting environmental protection, and are actually being driven by a political agenda".
"Environmentalism should belong in the social sciences," much like the idea of communism or other "-isms" such as feminism, Klaus said, adding that "environmentalism is a religion" that seeks to reorganize the world order as well as social behavior and value systems worldwide.
http://www.upi.com/InternationalIntelligence/czech_pres_environmentalism_is_a_religion/20070309-060020-3030r/
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Josef, 10.3.2007 18:07:13)
Odpovědět
A jeste vam vyresim spor Dana s Jirim Z. a dokonce zdarma!

EU ma celkove HDP zhruba 13,7 trilionu dolaru a 493 milionu obyvatelu!

USA ma celkove HDP zhruba 12,4 trilionu dolaru a 300 milionu obyvatelu!

Takze v techto cislech jasne vyhral DAN !

Ovsem kdyz si celkove cislo HDP vydelite poctem obyvatel, tak ziskate vysledek HDP na jednoho obyvatele a v tom pripade zase ma pravdu

pan Jiri Zahradka protoze HDP na osobu ma USA proti EU cislo daleko vyzsi!

GDP / capita - USA $43,500 (2006 est.) Germany GDP/ capita $31,400 (odhad pro rok 2006)
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Jiří Zahrádka, 12.3.2007 12:00:22)
Odpovědět
Samozrejme, to jsem psal Danovi snad uz nekolikrat, o kolik % ma EU diky rozsireni vetsi populaci. Jenze s Danem to je opravdu jak kdyz mluvis do zdi... (vlastne ne. Zed neurazi :-)) ).
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(listonos, 12.3.2007 15:48:10)
Odpovědět
Je dost blbe niekoho oznacovat za europeistu, uz len preto ze take slovo neexistuje a ani existovat nebude, pretoze to jednoduche "nejde z huby" Aj ked zase az take hrozne to nebude, viac ma tam zaujali slova ako napr. NGOgoismus, tak to uz musel byt niekto fakt na hlavu.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(David L., 6.5.2007 19:01:16)
Odpovědět
Já když nevím jak dál, tak si také někdy vymýšlím nová slova.
Re: Předseda Mladé pravice Lukáš Petřík: Tlačíme politiky do prava
(Daniel Landa, 30.9.2010 13:27:21)
Odpovědět
Právě jsem si přečetl tuto diskuzi a chtěl bych vyvrátit, že tento portál navštěvuji či že jsem ho v minulosti navštěvoval.
Daniel Landa