reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Why Do the Neocons Hate Dixie So?

Autor: Patrick J. Buchanan | Publikováno: 21.4.2007 | Rubrika: English
Ilustrace

“Howard Dean wants the white trash vote,” wrote Washington Post columnist Charles Krauthammer in mockery of the Vermonter. “[T]hat’s clearly what [Dean] meant when he said he wanted the votes of ‘guys with Confederate flags in their pickup trucks.’”

After Dean was savaged by Al Sharpton, who called the Confederate flag an “American swastika,” Krauthammer was rhapsodic. His humiliation serves Dean right, Krauthammer chortled. He should never have pandered to Southern “yahoos” and “rebel-yelling racist redneck[s].”

What is it in the wiring of these neocons that they so loathe white Southerners who cherish the monuments, men, and memories of the Lost Cause?

Last December, Krauthammer, David Frum, and Jonah Goldberg squabbled noisily over who was first to join the media mob that lynched Trent Lott for his tribute to Senator Thurmond on Strom’s 100th birthday. When Lott lost his leadership post, these neocons reveled.

Why the Hollywood Left hates Dixie is easy to understand. It is conservative, Christian, traditionalist, hostile to the cultural revolution. But why do the neocons? After all, the folks Krauthammer calls “white trash,” are the most reliable conservative voters in America, God-and-country people. They enlist in disproportionate numbers in the military and die in disproportionate numbers in America’s wars.

The neocons are pro-Israel. So, too, are these folks who believe in standing by Israel because the Bible tells them so. Yet, when it comes to Southerners who revere the Confederate flag, neocons like Krauthammer echo that Washington Post writer who dismissed white Southern Christians as “poor, uneducated and easy to command.”

Yet, even the Post did not use the venom Krauthammer employed. Indeed, I never heard George Wallace or Lester Maddox, whom I came to know late in their lives, use the kind of language on political foes that Krauthammer uses on people he doesn’t even know.

A point of personal privilege: I have family roots in the South, in Mississippi. When the Civil War came, Cyrus Baldwin enlisted and did not survive Vicksburg. William Buchanan of Okolona, who would marry Baldwin’s daughter, fought at Atlanta and was captured by General Sherman. William Baldwin Buchanan was the name given to my father and by him to my late brother.

As a member of the Sons of Confederate Veterans, I have been to their gatherings. I spoke at the 2001 SCV convention in Lafayette, La. The Military Order of the Stars and Bars presented me with a battle flag and a wooden canteen like the ones my ancestors carried.

Has Krauthammer been to one of these meetings? Has he any knowledge of these people he calls “white trash”?

Discussing the Dean-flag issue, one New York Times columnist wrote of the campaign “to remove the Stars and Bars from the top of the South Carolina Statehouse.” But it was not the Stars and Bars, first flag of the Confederate States of America, that flew over that statehouse. It was the battle flag of the Confederate army, with St. Andrew’s Cross on it, on which, tradition holds, the apostle Andrew was crucified.

And that flag atop the statehouse flew beneath Old Glory. What were South Carolinians saying by putting it there? Only this: “We are proud of the bravery of our grandfathers who fought under this blood-stained banner, but we are Americans and the Stars and Stripes represents our country now and forever.”

What is wrong with that?

To Krauthammer the battle flag is a racist symbol. And, yes, it has been used by racists to insult and intimidate. But so, too, has the Christian cross when it was burned on hillsides. And so, too, has the American flag.

These symbols are abused because they have power. But to Southern kids who put battle-flag decals on book bags, and their fathers who put replicas on cars and trucks, it does not mean they hate anyone. It means: “We love our Southern heritage and we shall never forget our ancestors who fought and died under this flag.”

Late in life, Joshua Chamberlain, the Union hero who won the Medal of Honor for holding Little Round Top when Lee sent the Texans to turn Meade’s flank on the second day at Gettysburg, said that whenever he saw that flag, it recalled to him the indomitable courage of the men who had fought under it. At re-enactments of Civil War battles, high-school football games, and NASCAR races, that flag is ubiquitous across the South.

If Krauthammer and the neocons really believe the only folks who cherish this symbol are “white trash” and “yahoos,” that tells us more about them than it does about the South, of which they know nothing.

December 1, 2003 issueCopyright © 2003 The American Conservative

 

Patrick J. Buchanan je čestným členem Mladé pravice

 



pad
1st National Flag of the Confederacy
pad
1st National All Sewn Cotton Flag
1st National Flag of the Confederacy
pad
"The Stars and Bars" 4 March 1861 to 1 May 1863.On the morning of 4 March 1861 the "The Stars and Bars" was adopted, and became the 1st National Flag of the Confederacy.pad$7.98
pad
1st National All Sewn Cotton Flag
pad
1st Quality, all cotton - all sewn, 3 feet by 5 feet full size Confederate Flag from the South's most distingished and respected flagmaker! Even the stars and red stripes are all completely sewn on this 100% cotton flag!pad$44.95
pad
2nd Confederate Flag
pad
2nd Confederate Cotton Sewn Flag
2nd Confederate Flag
pad
"The Stainless Banner" (1 May 1863-4 March 1865) This second National Confederate Flag was referred to as the "Stainless Banner" because of it's pure white field, and was said to represent the purity of the cause which it represented.pad$7.98
pad
2nd Confederate Cotton Sewn Flag
pad
1st Quality, all cotton - all sewn, 3 feet by 5 feet full size Confederate Flag from the South's most distingished and respected flagmaker! Even the stars and red stripes are all completely sewn on this 100% cotton flag!pad$44.95
pad
Third Confederate Flag
pad
3rd Confederate Sewn Cotton Flag
Third Confederate Flag
pad
Considered that the 2nd national flag looked too much like a flag of truce, the CSA Navy in particular objecting to the flag. Hence late in the war a bill was passed to add a red bar. Very few flags of this type were made.pad$7.95
pad
3rd Confederate Sewn Cotton Flag
pad
1st Quality, all cotton - all sewn, 3 feet by 5 feet full size Confederate Flag from the South's most distingished and respected flagmaker! Even the stars and red stripes are all completely sewn on this 100% cotton flag!pad$44.95

reklama
2745 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Southrons, hear your country call you!
Up, lest worse than death befall you!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Lo! All the beacon-fires are lighted,
Let all hearts be now united!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Advance the flag of Dixie
Hurrah! Hurrah!
For Dixie's land we take our stand,
And live or die for Dixie!
To Arms! To Arms!
And conquer peace for Dixie
To Arms! To Arms
And conquer peace for Dixie
Hear the Northern thunders mutter!
Northern flags in South winds flutter!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Send them back your fierce defiance!
Stamp upon the accursed alliance!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Advance the flag of Dixie
Hurrah! Hurrah!
For Dixie's land we take our stand,
And live or die for Dixie!
To Arms! To Arms!
And conquer peace for Dixie
To Arms! To Arms
And conquer peace for Dixie
Fear no danger! Shun no labor!
Lift up rifle, pike and saber!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Shoulder pressing close to shoulder,
Let the odds make each heart bolder!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Advance the flag of Dixie
Hurrah! Hurrah!
For Dixie's land we take our stand,
And live or die for Dixie!
To Arms! To Arms!
And conquer peace for Dixie
To Arms! To Arms
And conquer peace for Dixie
Swear upon our country's altar
Never to submit or to falter,
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Till the spoilers are defeated,
Till the Lord's work is completed!
To arms ! To arms! To arms, in Dixie!
Advance the flag of Dixie
Hurrah! Hurrah!
For Dixie's land we take our stand,
And live or die for Dixie!
To Arms! To Arms!
And conquer peace for Dixie
To Arms! To Arms
And conquer peace for Dixie
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(smíšek, 21.4.2007 14:20:14)
Odpovědět
"Patrick J. Buchanan je čestným členem Mladé pravice"


Hele a poslal mu už Maro ten svůj liebesbrief?
A pokud ano, a Buchanan se o té skvělé poctě (čestné členství MP) již dozvěděl, pak bych chtěl vědet jaká byla jeho reakce?
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(LP, 21.4.2007 14:41:14)
Odpovědět
Milý Smíšku, pokud máte v hlavě jen trochu mozku, došlo by Vám, že když nabídnete někomu čestné členství, počkáte na jeho vyjádření, zda ho přijímá. Pat Buchanan členství přijal, a je tedy čestným členem Mladé pravice.
Je přece samozřejmé, že nemůžeme vyhlásit čestným členem MP kohokoliv, aniž by o tom věděl.
Domníval jsem se, že takovéto věci jsou snad lidem i s velmi nízkou inteligencí jasné.
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(Josef, 21.4.2007 15:24:35)
Odpovědět
S Buchananem mam problemy.V republikanske strane doslo k rozkolu, a i kdyz chapu jeho protivalecny postoj, ve svem tazeni proti prezidentovi Bushovi zachazi zbytecne moc daleko. Kritiku uznavam v pripade, ze kritik take predlozi alternativni reseni, coz u Patrika postradam. Navic rozkol jeste vice prohlubuje a zatim jsem nepochopil, kam svym jednanim miri. Zbytecne nahrava levici.
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(LP, 21.4.2007 16:36:14)
Odpovědět
Já samozřejmě nesouhlasím se vším, co říká Pat-hlavně s jeho striktním izolacionismem. Ale ptejme se, jestli levici více nepomáhají někteří levicoví neocons-s programem new world order, exportem demokracie, zadlužováním státu atd. Bush pravici neprospívá. Nechci vidět, co se stane s Irákem, až odejdou Amíci a donekonečna tam být nemohou. Pak se tam chopí moci třeba ještě větší magor než Husajn. Nebo šíiti začnou spolupracovat s Íránem.
Tento článek je však o tom, že neocons jižanským patriotům nadávají do white trash atd... Pat ve smrti západu píše, že neocons i Bushův bratr dost často ustupují v kulturní válce bojovníkům za "občanská práva" a práva menšin.
Pat Buchanan o neokonzervativcích
(LP, 21.4.2007 16:48:42)
Odpovědět
Pat Buchanan o neokonzervativcích :

"Skoro všichni kdysi prosazovali liberalismus v duchu „všeobjímající společnosti“, dnes podporují sociální stát a silnou vládu. Hájí občanská práva a afirmativní akci, ač zavádění kvót odmítají. Podporují přidělování zahraniční pomoci, především státu Izrael. Podporují zvýšení imigračních kvót a někteří z nich dokonce požadují otevření hranic. Mnozí chovají hluboce zakořeněné nepřátelství ke „staré pravici“ a jakémukoli projevu zahraniční politiky, která by se řídila heslem America first. Americké bohatství chtějí použít k vybudování „globální demokracie“ za hranicemi Spojených státu a propagaci takzvaných demokratických hodnot na státních školách. Proti Jimmymu Carterovi sice podpořili Ronalda Reagana, avšak za skutečné hrdiny považují Woodrova Wilsona a Franklina D. Roosevelta, globalisty a architekty mamutího moderního státu."

Z článku Crackup of the Conservatives, The Washington Times, 1. 5. 1991

Pokud jde o pomoc Izraeli, souhlasím, ale není ničí morální povinností pomáhat cizímu státu. Každý si má hájit své národní zájmy. Izrael je základna USA na Blízkém východě.
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(smíšek, 23.4.2007 18:16:58)
Odpovědět
Milý Lukáši, pokud má člověk jen trochu informací o MP, pak pravděpodobně ví že MP se s etikou slušného chování moc neslučuje. (publikování článků bez souhlasu autorů, publikování lžívých až pomluvačných článků atd.)
A přesně proto měl můj dotaz opodstatnění. Mě by u Vás vůbec nepřekvapilo prohlášení čestným členem někoho kdo by o tom neměl ani potuchy.

Vaši inteligenci hodnotit nehodlám, nechť si každý udělá obrázek sám na základě Vašich článků.
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(LP, 23.4.2007 19:02:49)
Odpovědět
Vždy publikujeme články se souhlasem autora nebo se souhlasem organizace, okud to přebíráme, tak nevím, co plácáte.
Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(lonestarstate, 22.4.2007 8:49:59)
Odpovědět
Proč zase tahle vykonstruovaná obvinění? Když neokonzervativní administrativa G.W.Bushe tak nenávidí "dixie", proč měla výrazně nějvyšší podporu právě tam? Možná P. Buchanan nemá právo mluvit za celé "dixie" a jen se snaží vyvolat rozkol. Kdo ničí tradice? CSA byl státní útvar vzniklý na protest tomu, že Republikáni poprvé obsadili křeslo prezidenta. CSA byl silně Demokratický státní útvar. Buchanan údajně fandí izolacionismu. Ví vůbec, že Dixie bojovalo za úzké vztahy s Británií a zbytkem Evropy zatímco Lincoln se snažil USA izolovat od evropského vlivu? Buchanan obviňuje permanentně neokonzervativce z "wilsonismu". Ví vůbec, že právě Demokrati Wilson a F.D.Roosevelt do posledního dechu hájili ideu izolace a volby vyhráli jen pomocí hesla "neposílejte naše hochy umírat do cizí války" zatímco republikánští protikandidáti chtěli "okamžitou mobilisaci proti zlu"? A až drtivý vliv sil zla nad celým světem je donutil s mnohaletým zpožděním vstoupit do WW? Takže se znovu ptám: Kdo je víc v souladu s historií republikanismu? Neocons nebo Buchanan?
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(LP, 22.4.2007 11:03:42)
Odpovědět
Ano, FDR a Wilson volby vyhráli, ale bylo to jen taktické prohlášení. Oba měli vizi světového šíření demokracie a univerzální nadvlády lidských práv, což jsou koncepty levičácké. Také demokrati z doby občanské války už byli značně rozdílní od těch z počátku 20. století a především od současných :-)
Ale Pat nehájí zahraniční politiku Dixie, on pouze kritizuje, když na symboly Jihu útočí neokonzervativci, v tom je dost velký rozdíl. Pat také přece nepodporuje novou secsi či co. Je prostě lokálním patriotem.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(lonestarstate, 22.4.2007 16:41:11)
Odpovědět
Takže šíření demokracie je levicové. No prosím. Tak jsem skončil asi jako levičák. :-D Když se podívám, které vlády byly v Evropě v historii pro aktivní vojenskou obranu demokracie, rozhodně si nemyslím, že by to byl levicový atribut. Samozřejmě být lokál patriotem je pěkné, pokud to nepřeroste v rozvracení státu a neuznávání demokratických voleb (viz americká občanská válka) ale u Pata mám podezření, že jen prostě nemůže přijít neokonům na jméno a až dodatečně si hledá malicherné záminky, jak je napadat. Co a jak myslel FDR a Wilson upřímně nebo jako předvolební lež můžeme jen spekulovat, ale Willkie a Hughes byli republikánští kandidáti na prezidenta USA a vystupovali silně pro šíření demokracie pomocí zbraní. Takže neocons byli už v první polovině 20.století? To sotva. Ty dva proudy (izolacionismus x protekcionismus zbytku světa) byly v Republikánské straně odnepaměti a když Pat prohlašuje, že to tam přitáhli ex-levičáci a neokoni, tak prostě nemá pravdu.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(LP, 22.4.2007 17:07:38)
Odpovědět
Šíření demokracie do oblastí, kde nemá tradice, je levicové. Demokracie není zárukou, že nemůže být zvolen tyran typu Hitlera či Gottwalda. Důležitější je vláda zákona, omezení moci a ústava. Ale boj proti komunismu nebyl bojem za šíření, ale obnovu demokracie. Když má demokracie být neopresivní, tak to má být ústavou striktně omezená liberální demokracie.
Jižani prostě už nechtěli zústat v Unii a chtěli, aby jejich státy jako Texas, Virginie, byly nezávislé. Generál Lee, Picket, Amisted bojovali především za Virginii, a a nakonec ani tolik za Konfederaci. Konfederaci udělali jižanské státy, aby se mohli společně odtrhnout, stejně jako vznikly původní Spojené státy jako spolek nezávislých států, které se chtěly trhnout od Britské koruny. Pat netvrdí, že neokoni toto vynalezli. A ještě je důležité říci, že republikán nerovná se vždy konzervativec. Republikánská strana je hodně volné sdružení a to pojetí, kdo je republikán, se hodně měnilo, podobně, jako, kdo je demokrat. Demokrati z pol. 19. století by se asi divili, kdo jsou dnes demokrati.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(Josef, 23.4.2007 23:02:20)
Odpovědět
Neskodilo by si vyjasnit pojmy jako levice a pravice v USA. Momentalne v kongresu, ktery v minulych volbach ovladla prave americka levice je ostra debata, kde levice se snazi nepridelit finance armade a valku v Iraku prohrat, jako se to stalo ve Vietnamu. Americky president je kontrolovan financne z Congresu, kde se vsechny penize prideluji na jednotlive programy. K penezum pro armadu chteji pridat 22 miliard zbytecnych programu, aby donutili presidenta rozpocet vetovat. Je to taktika, aby mohli svest prohru v Iraku na presidentovo VETO. Stejnou taktiku pouzivali demokrate v dobe Reaganova zbrojeni a proto mohou do dnes svadet narust narodniho dluhu na jeho hlavu. Rozpocet mel byt schvalen 15.dubna a technicky je momentalne armada bez financi.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(LP, 23.4.2007 23:31:44)
Odpovědět
Ale GWB zavádí sám programy typu "no child left behind" atd., které žerou spoustu peněz. Čili bych všechno utrácení ctěného prezidenta GWB nesváděl na levici.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(Josef, 23.4.2007 23:53:50)
Odpovědět
To je pravda, naletel levicakum, jmenovite Tedovi Kennedymu. Myslel, ze kdyz da neco jim, dostane se politickeho smireni a druha jeho slaba stranka je, ze neumi zajistit jizni hranice a necha pronikat z jihu Jihoamericany ilegalne. To mu spousta republikanu nepromine. Ne vsichni prichazeji pracovat, kriminalita rapidne stoupa. Ale nedela s tim nic ani novy Congres. Bush je dobry v Business, ale slaby politik. Ale bude historicky stejne souzen vysoce jako prezident Reagan, ktery mel proti sobe silenou propagandu take.
Ke smireni Evropanu s USA dojde, az se evropska kopana stane americky narodni sport a Americane prestanou nazyvat hru se sisatym balonem fotbal. Toto je jen perlicka z ranniho poslechu think-tanku.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(Lukáš Petřík, 24.4.2007 10:17:27)
Odpovědět
Josefe, Reagan a Bush?
To je jako byste srovnával Thatcherovou s Cameronem, Topolánka s Klausem.
Každému je přeci jasné, že Reagan, Thatcherová a Klaus jsou o dvě ligy výš.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(Maro Skřipský, 24.4.2007 11:15:05)
Odpovědět
Jenom o dvě?
Ještě ke smíškovi - Buchananovy články mohu překládat a uveřejňovat kdekoliv a kdykoliv, protože k tomu mám už hodně dlouhou dobu jeho svolení.
Jinak, nevím, jaké máte informace o MP, ale pokud pocházejí od Britských listů a marxisty Horského, pak se nedivím, že tady plácáte takové blbosti.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(Josef, 24.4.2007 13:54:11)
Odpovědět
Uznavam vase nazory. Nejsem expert, ale prozil jsem administraci prezidenta Reagana a ciste porovnavam soucasnou administraci GWB a vidim similarity. Jsem proti sireni islamofasismu mezi krestany a vidim v nich velke nebezpeci pro euroatlantickou civilizaci. S Bushem se schoduji v tom ze je konfrontuje primo valkou na rozdil od Buchanana, ktery si mysli, ze se da nebezpeci celit izolaci USA. Osobne vam gratuluji, ze se Patrik stal cestnym clenem Mlade Pravice.
Prezident Bush neni vas problem, vas problem je na vychode. Putin ovldl tisk radio a TV a o USA naridil mluvit pouze jako o nepriteli!
NYTimes: MOSCOW, April 21 — At their first meeting with journalists since taking over Russia’s largest independent radio news network, the managers had startling news of their own: from now on, they said, at least 50 percent of the reports about Russia must be “positive.”

In addition, opposition leaders could not be mentioned on the air and the United States was to be portrayed as an enemy, journalists employed by the network, Russian News Service, say they were told by the new managers, who are allies of the Kremlin.
Re: Why Pat Buchanan Hate Neocons So?
(LP, 24.4.2007 18:47:23)
Odpovědět
Problém Bushe je, že bojuje proti tzv. islamismu-tedy prý radikální formě islámu. A říká, že ostatní muslomové jsou mírumilovní. Jenže islám je nebezpečný sám o sobě.
Nevidím ani tolik nebezpečí v terorismu, i když ho nepopírám, ale v imigraci. Navíc imigrace muslimů je podhoubím pro terorismus.
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(Josef, 24.4.2007 20:49:08)
Odpovědět
Prezident Bush pouzil slovo "Islamofasismus" v projevu jednou a politicky korektni levice byla kolem neho jako "vosy". Myslite, ze levice existuje jenom v Evrope? Americka levice je presvedcena, ze se s teroristama da vyjednavat a domluvit se jako Evropane a snazi se valku v Iraku prohrat stazenim vojska tim, ze neuvolni penize pro armadu. Maji strach, ze jejich #1 kun v zavode na presidenta Hillary Clintonova, kdyby se jeste valcilo by jako zenska kvuli valce volby nevyhrala! Mr. Skripsky zde psal o "Kvetinovych detech", ty jsou prave v akci. Nastesti jejich prevaha hlasu je jen nepatrna. V senatu potrebuji 60 hlasu maji jeden nad padesat a v dome rep. pro 2/3 prehlasovat presidentovo veto take nemaji dostatecny pocet.
Me neni jasne proc evropsti politici nevidi nebezpeci v Iranu s nuklearni bombou a vesele s nim obchoduji. On se tim netaji, ze znici Izrael, me se ale nezda, ze by tam s rozpinanim velke Perske rise skoncil a ze splni, co slibuje, ze chce zpet pod islam vsechny uzemi, ze kterych je krestane v 16. stol. vyhnali.
Re: Why Do the Neocons Hate Dixie So?
(Josef, 24.4.2007 20:52:08)
Odpovědět
Spletl jsem se jenom o sto let, bylo to v 17. stoleti!