reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 10.5.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

ODS se na svém XVII. Kongresu totiž zavázala, že bude bránit dalšímu přenosu pravomocí národních států na úroveň Evropské unie. Zároveň slíbila odpor vůči omezování práva veta členských států. Text usnesení týkající se EU hovoří jasně: 3.4. Kongres ODS zakazuje všem politikům ODS předávat další kompetence ČR na úroveň Evropské unie a rozšiřovat rozsah evropské agendy schvalované kvalifikovanou většinou.

 Pan ministr však evidentně porušil usnesení své vlastní strany, když před časem podpořil směrnici EU, která nařizuje členským státům, aby do svých právních systémů přijaly jednotný zákon proti rasismu a xenofobii nadekretovaný z Bruselu . Samozřejmě, že trestat projevy rasismu je správné, ale na to, abychom měli takový zákon, nepotřebujeme Evropskou unii. Navíc různé orgány EU začínají politicky korektně označovat za rasismus a xenofobii i legitimní kritiku islámského terorismu, multikulturalismu a nepřizpůsobivosti imigrantů.

Je velice zarážející, že k omezování parlamentní demokracie v národním státě prostřednictvím nedemokratických směrnic z Bruselu přispívá i vrcholný politik z Občanské demokratické strany, která se v dobách Václava Klause k obraně demokracie národního státu hrdě hlásila, a navíc tím i flagrantně porušuje usnesení nejvyššího orgánu své vlastní strany.

 Možná by bylo asi úplně nejlepší, abychom zrušili parlamenty národních států jako zbytečné žvanírny a nechali vše na osvícených evropských politicích a úřednících, kteří přece usilují o naše dobro a vědí vše nejlépe a dokáží nám vše z Bruselu hezky nadekretovat. Zdá se, že ODS takovýto postdemokratický typ správy věcí veřejných vyhovuje.  

 

Lukáš Petřík

Šéfredaktor www.EUportal.cz

reklama
1555 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(ahmed, 10.5.2007 6:08:50)
Odpovědět
Může být odborník na právo, ale na politiku nestačí, je to zelenáč, který se nemůže chápat dopad bruselského diktátu.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(jj, 10.5.2007 16:04:03)
Odpovědět
no jestli je to odborník na právo pak by tím spíše měl chápat důsledky takovýchto jeho kroků ...
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Anonym, 10.5.2007 10:25:37)
Odpovědět
Bravo pane Petřík!
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Z.Wenzel,senior, 24.5.2007 14:59:54)
Odpovědět
Všechny členské státy EU by měly přenézt veškeré pravomoci na Brusel a to proto,že v jednotlivých členských zemích jsou u vlády pravicový,nezodpovědní politikové,kteří jsou více náchylni ke korupci.Nakonec naše vláda v prvé polovině 90-tých let je toho důkazem,kdy došlo k nevídanému rozkradení lukrativního majetku v hodnotě převyšující 900 miliard Kč.Jména jako je Richard Salzmann,Dyba,Kožený a další.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Monika, 10.5.2007 17:16:31)
Odpovědět
„...která se v dobách Václava Klause k obraně demokracie národního státu hrdě hlásila...“ A to tak, že v čele s Klausem podala přihlášku do EU, navíc s neuvěřitelně servilním prohlášením. Pan Petřík má zřejmě všechny čtenáře za hlupáky, kteří navíc ztratili paměť.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Lukáš Petřík, 10.5.2007 17:45:10)
Odpovědět
Jsem Moniko rád, že kritizujte pana prezidenta z euroskeptických pozic. :-)
Ano, podání přihlášky do EU byla podle mě chyba, ale já jsem tehdy tu zodpovědnost neměl a neměl jsem takové koaliční partnery jako tehdy Klaus, tak zase nechci dělat úplně po bitvě generála.
Ale já bych býval podal přihlášku do EFTA.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Fanoušek pana Petříka, 10.5.2007 17:55:01)
Odpovědět
To musím potvrdit, pan Petřík tehdy opravdu neměl koaliční partnery ani zodpovědnost, protože ještě nebyl politikem a byl to ještě mladý junák, jako pan Pospíšil. Pane Petřík, jste zadaný?
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(LP, 10.5.2007 18:04:45)
Odpovědět
Junák typu p. Pospíšila bych moc být nechtěl. :-)
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Zahradník, 10.5.2007 18:17:30)
Odpovědět
Ale značnou podobu s panem Pospíšilem zapřít nemůžete. Vždyť vy jste si jako vejce vejci!
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(AS, 11.5.2007 15:07:46)
Odpovědět
Vazeny pane Petriku,Vase stranky jsou vskutku k popukani...ale k veci. Vite o tom,ze i vstup do EFTA vyzaduje harmonizaci s pravem EU, a to dokonce rychlejsi, nez v pripade ASociacnich dohod s CR. Myslet si,ze clenstvi v EFTA/EHP nevyzaduje harmonizaci prava je opravdu smesne od "udajneho" odbornika na EU a jeji nesvary....
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Jiří Zahrádka, 14.5.2007 9:53:13)
Odpovědět
Odborníku, je směšné, když zesměšňujete druhé poněkud... směšně. Harmonizace v rámci Dohody o Evropském hospodářském prostoru se týká za prvé pouze obchodní spolupráce (to je v současnosti již jen část agendy EU), za druhé podléhá pokud se nepletu rozhodnutí společného výboru ES a ESVO, za třetí i z oblasti ekonomické obsahuje spíše některé kvalitativní normy (jakkoli praštěné), ale pokud se nemýlím, tak se na to např. nevztahuje daňová harmonizace (debaty o tom, jak propašovat pampersky nebo stavební práce do snížené sazby DPH bychom si v takovém případě mohli uěetřit) a společný celní sazebník (EHP myslím není celní unií, jako ES).

Nedávno tu byl článek tuším od pana Hannaha, který k množství norem při takovéto alternativě psal podrobněji.

Jakkoli by vstup do ESVO a připojení se k Dohodě o EHP vyžadovalo přijetí i některých praštěných euronorem, je to nesrovnatelně menší zlo, než členství v EU.

Chcete-li si dělat srandu z druhých, doporučuji nastudovat si něco k tématu. Spoléhání se na propagandistické výkřiky eurofilů Vás jinak může poněkud zesměšnit, jak už nyní víte.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Monika, 11.5.2007 19:49:31)
Odpovědět
„Ze všech politických stran má ODS největší procento voličů, podporujících náš vstup do EU - okolo 80 %. Je jasné, že kladný výsledek referenda ovlivní svým hlasováním především voliči ODS.
Proto říkáme: když do EU, tak s ODS.“

Citiváno ze stránek ODS.To jen k těm výmluvám o kolaličních partnerech. :)))
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(LP, 13.5.2007 10:33:45)
Odpovědět
Tady nikdo netvrdí, že státy EFTA nemusí některé své zákony přizpůsobit centralizátorům z Bruselu. Ostatně je zde o tom na našich stránkách studie.
Jde o otázky obchodu s EU, ale morální záležitosti a daně, svou měnu, svou zahraniční politiku atd. harmonizovat nemusí.
Ten program "když do EU, tak s ODS", je myslím již z doby předsednictví Topolánka.
Pokud se ODS bude zpronevěřovat svým idejím thatcherismu, na kterých byla vystavěna, nemám problém ji kritizovat a útočit na ní.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(AS, 13.5.2007 11:43:06)
Odpovědět
Kromě toho Petříku, do EFTA/EHP by nás stejně nevzali. Ale nadávat na EU je halt u nacionalistického-ultrakonzervative v módě......btw Scrutona, Fukuyamu, Huntingtona máte i jako četbu na WC?
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Lukáš Petřík, 13.5.2007 13:03:26)
Odpovědět
Asi byste se divil. Mluvil jsem z člověkem, který má EFTA na min. prům. obchodu na starosti a ten říkal, že by nás brali všemi deseti.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(AS, 13.5.2007 13:31:33)
Odpovědět
Ano, člověk na min.průmyslu a obchodu je skutečně relevantní zdroj,ale budiž. eurofobie je holt taky názor, já jsem rád členem EU . Mimochodem, ta údajná studie na těchto stránkách je velmi směšná :o) už začátek navazuje dojem, že být v EFTA/EHP znamená být bohatší...ano,až budeme mít zdorje jako norsko,švýcarsko a spol., budíž, pak by to možnost byla...co se vstuou do EU týče , doporučuji široké pole studií, zejména právnických.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(David, 14.5.2007 0:12:59)
Odpovědět
Tak pan Petřík je populistou a plácalem, na těchto stránkách se lecjaká minilež, či dezinformace stratí, on to dobře ví.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Jiří Zahrádka, 14.5.2007 9:57:20)
Odpovědět
Nerad Vám kazím radost (znovu), právnicky vzdělaný odborníku, ale Vy členem EU nejste. Je jím Česká republika.

Musím Vás také upozornit, že Vámi uvedený příklad Švýcarska v souvislosti s EHP je poněkud nevhodný, neboť Švýcarsko není ani v EHP (jako jediný stát ESVO nepřistoupilo na dohodu o EHP).

K dalším věcem viz můj příspěvek výše.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(AS, 14.5.2007 14:16:55)
Odpovědět
Vážený pane Zahrádko,tak abych ukojil Vaší touhu po přesném vyjadřování:

Jsem rád,že jsem občanem EU, podle čl.17 Smlouvy o ES. A jsem rád, že ČR je členským státem EU.
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(LP, 14.5.2007 14:55:23)
Odpovědět
Takovej holohlávek a jak šťourá, co?
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(AS, 14.5.2007 14:58:40)
Odpovědět
Jsem rád,že tato stránka existuje,do disertační práce o českém nacionalismu se hodí jak vyšitá :o)
Díky pane Petříku, díky pane Zahrádko, budete mít v té práci prominentní místo v kapitole č. 4.1.2. :o)
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Jiří Zahrádka, 14.5.2007 16:29:49)
Odpovědět
:-)) To mě dost těší! Já již dlouho řeším otázku, jestli risknout obvinění z hanobení národa a nějak zveřejnit, co si myslím o českém národě. Protože to není nic dobrého. A mě strašně láká zamotat tím hlavičky takových těch aktivistek a aktivistů, kterým bych v tom pak udělal strašný binec. Zahrádka, ten hnusný český nacionalista, obviněný z hanobení českého národa... :-))
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Jiří Zahrádka, 14.5.2007 16:31:13)
Odpovědět
To mělo být jako odpověď AS, nějak se to posunulo...
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Jiří Zahrádka, 14.5.2007 16:35:55)
Odpovědět
Ještě technická: není to Smlouva o ES, ale Smlouva o založení ES. Naproti tomu je ještě Smlouva o EU :-)).

Jde mi o Váš profesionální růst, zvláště v tom právu... :-))
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(AS, 14.5.2007 16:49:06)
Odpovědět
Ach díky :o) to víte, já jsem zvyklý používat vzhledem k mému pracovnímu jazyku zkratky EGV a EUV :o)
Jinak, bylo by lepší si myslet něco o lidech, než o národech? Ono přecijen národ je tkavý dost modernistický konstrukt (ale vy jste asi tuším primordialista)

P.S.
Co je to prosím homosexualismus? Tedy to,proti čemu bojujete? :o)
Re: Ministr Pospíšil za ODS porušuje usnesení kongresu své strany a předává pravomoci do Bruselu
(Jiří Zahrádka, 15.5.2007 11:23:41)
Odpovědět
Lidi vs. národy – to se nevylučuje. Ale vzhledem k historickému vývoji lze vypozorovat některé převažující jevy u národů. Např. Češi vs. Němci. To je obrovský rozdíl. “Národ” není až umělá konstrukce, jak se z některých míst poslední dobou ozývá. Spíše, v souvislosti s globalizací, si myslím, jestli sugerace o nesmyslnosti kategorie národa není trochu účelová.

Homosexualismus je vybrání jedné úchylky (té homosexuální) z mnoha jiných a její propagace (kladná postava v amerických seriálech pro mladé je poslední dobou skoro na tuti homosexuál :-)); i když u Amíků ta hlavní vlna asi už přešla), přiřazování zvláštních práv homosexuálům (místo universálních práv občanských), a trestní postihy proti těm, kdo homosexuální chování odmítají (trestní postih pro švédského pastora, který v kázání homosexuální chování odmítá)