reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 29.5.2007 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

     Čeští i zahraniční eurooptimisté typu Zaorálka a Leinena často tvrdí, že je Václav Klaus se svou kritikou evropské unifikace osamocen a svým euroskeptickým či eurorealistickým postojem přivede Českou republiku do izolace a mimo civilizovanou Evropu.

     Zpochybnit se dají všechna tato tvrzení, protože jak naznačují poslední průzkumy veřejného mínění v členských státech EU, jsou občané jednotlivých států stále více skeptičtí k centralistickému poručníkování z Bruselu. Navíc Evropská unie -  nerovná se Evropa. Evropská unie je pouze byrokratickou organizací, konstruktivistickým projektem, který jednou zanikne. Ale Evropa, pokud nebude drasticky přeměněna masovou imigrací, jako kontinent a kulturní oblast složená ze svých národů a států přetrvá. Nikdo nemá právo si „Evropu“, „evropanství“ a jejich esenci znásilňovat ke svému evropeistickému a centralistickému obrazu. Evropa byla vždy charakteristická rozmanitostí svých národů, států a kultur a pokud se někdo snaží toto glajchšaltovat dle jednoho mustru, jak se snaží eurooptimisté a příznivci evropské ústavy, je antiEvropanem on.

     I kdyby byl ale  Klaus se svým názorem úplně posledním politikem v EU a v Evropě, neznamená to, že nemá pravdu a že je na tom něco špatného. Winston S. Churchill jako jeden z mála také hned od počátku odhalil zrůdnost bolševismu a Velké říjnové socialistické revoluce. V té době však levicoví liberálové a „demokratičtí“ socialisté tleskali vzniku nového člověka a „opravdu demokratického“ zřízení v sovětském Rusku. Churchill, stejně jako např. první československý ministerský předseda Karel Kramář, zůstal se svým antikomunistickým postojem osamocen a byl nálepkován jako zpátečník a reakcionář. Kolik desítek milionů lidských duší by bylo zachráněno, kdyby byla bolševická revoluce zadušena hned v prvopočátku, jak si to přáli Churchill i Kramář.

     Ve třicátých letech byl Churchill označován za válečného štváče, protože si nechtěl usmiřovat „mírumilovné“ Německo, které dle appeaserů napravo i nalevo chtělo pouze sebeurčení menšin. Se stejnou jasnozřivostí Churchill pochopil, že se Německo s Hitlerem v čele pokusí násilně sjednotit Evropu, jak už se o to snažili v minulosti francouzští revolucionáři a Napoleon. Když se pak konečně stal premiérem Jejího Veličenstva, vyhlásil Churchill, že se stará dobrá Británie nikdy nevzdá a bude ve své nejskvělejší hodině bojovat až dokonce. A nakonec ve spojenectví patriotů z evropských národů a pomocí z USA byl germánský pokus vytvořit evropský kontinentální superstát poražen. Kdyby byl Churchill již od počátku vyslyšen, kolik milionů lidských životů mohlo být ušetřeno…

     Bohužel konec druhé světové války však neznamenal obnovení svobody pro celou Evropu, neboť její polovina v důsledku oslabení demokratických mocností upadla pod vládu nové, tentokráte ne hnědé, ale rudé tyranie. Již v průběhu druhé světové války, kdy naivní americký levicově liberální prezident za Demokratickou stranu Franklin Delano Roosvelt prožíval politické líbánky s hodným strýčkem Joem- Stalinem, o němž si myslel, že „se do jeho povahy dostalo cosi z chování křesťanského gentlemana“, se pokoušel Churchill otevřít frontu na Balkáně, aby sovětské jednotky nepronikly do střední Evropy, čímž by byl její osud zpečetěn. FDR bohužel neposlouchal a místo toho, aby odhalil Stalinovu podlost, se snažil podkopat jeden ze základů světového míru,  prosperity, vlády práva a civilizovanosti- Churchillem tolik milované Britské impérium. 5. března 1946 pak již mimo premiérský úřad pronesl Churchill svůj legendární projev o tom, že od Štětína na Baltu po Terst na Jadranu byla napříč celým kontinentem spuštěna železná opona.

     Čeští i zahraniční eurooptimisté často šíří fámu, že byl Churchill příznivcem vzniku evropského superstátu. Christopher Booker a Richard North ve své knize Skryté dějiny evropské integrace přesvědčivě dokazují, podobně jako Clive Pointing v Churchillově biografii, že Churchill byl pro spojenectví a mezivládní spolupráci států jako mocenské protiváhy Sovětského svazu. Sám o členství své milované vlasti ve Společenství vůbecnestál. Margaret Thatcherová ve své knize Umění vládnout upozorňuje na příhodu, kdy maršál Montgomery navštívil Churchilla v roce 1962 na sklonku jeho života. Ten seděl v posteli, pokuřoval doutník a hlasitě vyžadoval další skleničku brandy. Ještě hlasitěji protestoval proti vstupu Británie do společného trhu. Churchill chtěl totiž zachování zvláštních vztahů s Commonwealthem a Spojenými státy. Je nepředstavitelné, aby premiér bývalé světové supervelmoci a vládkyně moří, usiloval o to, aby hrdá Británie žila pod nadvládou evropských byrokratů a směrnic z Bruselu. Ne, kvůli tomu Churchill, ani Britové v tolika válkách nebojovali.

     Pokud se poohlédneme do historie, nalezneme ještě několik státníků, kteří stáli s praporem suverenity, patriotismu a svobody „osamoceně“ jako Klaus. Na konci 18. století to byl britský konzervativec Edmund Burke, který byl  zděšen Velkou francouzskou revolucí a její představou, že u zeleného stolu v myslích rozumářů a filozofů vzniknou abstraktní pravidla, která chtějí francouzští revolucionáři naroubovat na každou společnost Evropy, kde jednotlivé národy žijí dle svých staletých tradic, a snaží se všechny evropské národy spoutat jedněmi ústavními a politickými principy. Již v prvopočátcích odhalil Burke budoucí revoluční tyranii, i když mu to jeho whigovští přátelé nechtěli věřit.

     Ronald Reagan byl stejně jako Churchill označován za válečného štváče velkou částí amerických i evropských médií v době, když na sklonku epochy deténte levicoví liberálové  podporovali jednostranné odzbrojování a politiku tzv. mírového soužití, zatímco Sovětský svaz usilovně zbrojil a uplatňoval Brežněvovu doktrínu. Reagan však nastolil novou doktrínu osvobozování a svou politikou navyšování výdajů na zbrojení Peace through Strenght donutil Sověty k jednání o odzbrojení a gorbačovovským reformám, které nakonec přispěly ke konečnému rozkladu komunismu.  Jak o Ronniem řekla Margaret Thatcherová: „Ronald Reagan vyhrál studenou válku, aniž by vypálil jediný výstřel“.

     Margaret Thatcherová stála za Reaganem v otázce rozmisťování raket středního doletu v Evropě, ačkoli věděla, že britská i evropská veřejnost je proti tomu. Věřila však, že časem bude její pevný postoj budoucími generacemi žijícími po pádu komunismu oceněn. Podobně pevný postoj ukázala v případě obrany Falklandských ostrovů pod britskou suverenitou. Osamoceně též sváděla často urputné bitvy o budoucnost směřování evropské integrace proti přesile politiků z ostatních států a nakonec i z vlastní strany. Sama ve svých pamětech přiznává, že byla v počátcích poněkud naivní a nakonec uznala argumenty Enocha Powella, že vstup Spojeného království do EHS znamenal fatální důsledky pro britskou suverenitu. Thatcherová ve své době svůj boj o budoucnost integrace prohrála, podobně jako její přítel Enoch Powell skončil svou slibnou kariéru při snahách omezit masovou imigraci. To však neznamená, že se člověk nemá zastávat správných principů, i kdyby měl prohrát.

     Proč tak dlouhý historický exkurs o velkých osobnostech moderní politiky? Všem z nich bylo společné, že stáli se svou pravdou často proti proudu a varovali před tehdy módními sociálně inženýrskými ideologiemi jakobinismu, socialismu, nacismu, komunismu a evropeismu. Někdy uspěli v obraně před zkázou více, někdy méně, ale to nijak nesnižuje jejich odvahu postavit se proti appeasementu vůči nebezpečným ideologiím. Např. varování Margaret Thatcherové a Enocha Powella před masovou imigrací a evropskou unifikací se zdají v době dneška, kdy jsou velká města západní Evropy okupována gangy často nepřizpůsobivých imigrantů a EU rozhoduje o 60-80% zákonech států, až jako prorocká. Že tato realita může mít fatální důsledky pro budoucnost svobody a demokracie v evropských státech je nabíledni.

     Václav Klaus určitě patří do společnosti těchto osobností, protože jde také sám často proti proudu denuncujující politické korektnosti, která zakazuje kritizovat její posvátná zlatá telata nazývající se feminismus, socialismus, homosexualismus, multikultualismus, enviromentalismus, humanrightismus, NGOIsmus. Všechny tyto ideologie stmeluje metaideologie evropeismu, jež se však již svými některými projevy blíží k voegelinovskému pojetí politického náboženství, které vidí v nastolení evropského socialistického superstátu a Evropy bez vlastí spásu na zemi. Uvědomme si, že cesta dlážděná dobrými úmysly vede často do pekel a pokud se z historie nepoučíme, můžeme ji znovu zažít. Nikde není napsáno, že svobodné a demokratické společnosti nemohou zaniknout. Proto bychom neměli zapomenout na varování velkých osobností naší i světové historie. Proto bychom dnes neměli strkat hlavu do písku a měli bychom naslouchat argumentům těch, kteří se nebojí jít proti proudu jako kdysi  Burke, Churchill, Thatcherová, Reagan, Powell a dnes Klaus.  

 

Lukáš Petřík

Šéfredaktor www.EUportal.cz a editor www.EUserver.cz      

vyšlo v časopise 51  pro č. 5/2007

      

reklama
2514 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(LP, 29.5.2007 16:30:23)
Odpovědět
To je vynikající článek, opravdu se povedl pane Petříku. Více takových kvalitních článků!!!
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Lukáš Petřík, 29.5.2007 23:49:23)
Odpovědět
Jsem rád, že zde mám příznivce se stejným monogramem. :-)
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(LP, 30.5.2007 16:29:05)
Odpovědět
Ano, já se Vám nedivím. Je velice užitečné mít příznivce, který má stejný monogram. I já bych si to přál.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Jiří Asher, 30.5.2007 2:57:37)
Odpovědět
Připojuji se. Skvělé ! Lukáši gratuluji a už teď se těším, až tady v následujích dnech začnou opět exhibovat zástupy vytočených levičáků a soudruhů viz Stačánek a spol. EUportál je prostě čím dál tím víc lepší.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(monika, 30.5.2007 8:46:24)
Odpovědět
Souhlasím, nádherný článek
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(RZ, 30.5.2007 13:26:39)
Odpovědět
To nejhorsi, co se muze inteligentnimu cloveku stat je, ze s nim souhlasi totalni blbci.... Chudak Klaus
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(LP, 30.5.2007 13:40:37)
Odpovědět
S tím nemohu souhlasit!
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Čapek, 30.5.2007 16:27:34)
Odpovědět
Inu kvalitní autor rovná se kvalitní článek. Jen houšť pane šéfredaktore.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(monika, 30.5.2007 16:38:23)
Odpovědět
Úchvatné! Nepřekonatelné! Jedinečné! Orgasmatická záležitost! Nobelova cena za mír, literaturu, ba i hloupost naprosto jistá.Petřík nemá konkureci.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Anonym, 30.5.2007 19:43:02)
Odpovědět
Máte pravdu moniko. Jen si myslím, že jste omylem zaměnila slovo ekonomiku za hloupost. Přišel jsem na to už jen proto, že za hloupost se Nobileho cena neuděluje. Ale já Vám rozumím a děkuji.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Anonym, 31.5.2007 16:43:57)
Odpovědět
Vážená Moniko. Žádám Vás, abyste neklikala schválně několikrát po sobě na hodnocení článku a nesnižovala tak uměle skutečné hodnocení, které by jinak bylo pět hvězdiček. To se pak můžu uklikat a stejně je to marné. Děkuji
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(PL, 31.5.2007 17:31:59)
Odpovědět
Jste fakt kráva moniko. Vážně díky. Už mám jen tři hvězdičky.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Lukáš Petřík, 31.5.2007 18:02:00)
Odpovědět
Ach jo. Zase nějací vtipákové nemají argumenty, a tak hloupě vtipkují. Však mě to tolik nevadí. Takoví lidé jsou všude.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Jiří Sládeček, 31.5.2007 22:21:01)
Odpovědět
Takový parádní článek a ti čičmundové ho takto kazí. Ale to nic neubírá na jeho kvalitách, nic si z toho pane Petříku nedělejte. I vy jdete proti proudu, myslím, že jste s panem Klausem ve srovnatelné pozici. Proto na Vás útočí diletanti typu moniky, RZ, ricciho a dalších. Velké hlavy světových dějin byly ve svém boji často osamoceny, dokud si ti, kteří proti nim útočili, neuvědomili, že mají pravdu. Vaše chvíle přijde a pravda se ukáže. Vám zdar a EU zmar!
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(L. Petřík, 31.5.2007 22:34:04)
Odpovědět
Ano - a ještě na mě útočí nějakej šmejd s monogramem LP
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(rici, 17.12.2007 21:19:47)
Odpovědět
Já jsem Lukášův kamarád to jsi se asi splet
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(LP, 31.5.2007 22:32:54)
Odpovědět
Jen tak mimochodem... není žádná sranda plavat proti proudu hoven. A neříkejte mi vlezprrdelka.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(L. P., 31.5.2007 22:43:59)
Odpovědět
Podle mě jsou nejhorší:
1) Nacisti
2) Komunisti
3) Židi
4) Cigáni
5) Černoši
6) Rumuni
7) Paroubek
8) Muslimové
9) Vyznavači Islámu
10) Teploušové, geyové, lesby a čtyřprocentní menšiny
11) Taky šmejdi mi vaděj
12) Ukrajinci
13) Čadci
14) Lotři
15) Pavouci
16) Malí pavouci
17) Fašisti
18) Fakírové a polykači mečů
19) Pak mě taky sere soused
20) Zamysli se nad sebou, nebo tě sem připíšu!!!

S úctou, Lukáš Petřík
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Lukáš Petřík, 31.5.2007 22:56:49)
Odpovědět
Hm. Je to velice vtipné používat cizí monogram. Je vidět, že nemáte argumenty, tak se musíte uchylovat k takovým zhovadilostem.
Mnou autorizované je pouze toto jméno (Lukáš Petřík), které mám registrované v systému, čili různí LP, L.P., L.Petříci atd. jsou falešní a prazdní, což každému dojde. Tedy se k těm pitomostem dále nebudu vyjadřovat. Klidně se vyjádřím k nějakým konkrétním kritikám článku, a ne k takovémuto mlácení prázdnou slámou.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Václav Klaus, 31.5.2007 22:59:02)
Odpovědět
To jste jim to pěkně natřel. Já zas mám autorizované toto jméno a navíc jsem prezident a Vy pane Petříku - Vy jste Kabrňák.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Vladimir Putin, 1.6.2007 11:23:29)
Odpovědět
Já jsem zas Vladimir Putin, hochu. A moc se mi líbilo, jak ses přede mnou nedávno kroutil, Vašku. V servilitě jsi překonal Husáka, to ti chválím. Teď ještě pár raketových pokusů a celé to tvoje nicotné, zbabělé stádečko bude mít v kalhotech. Tak na viděnou, profesůrku. (Příště dsi s sebou vem Petříka, ať má kdo prát zesraný kalhoty.)
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Jiří Bartoška, 1.6.2007 22:16:04)
Odpovědět
Vážení. To, co zde čtu, je velmi zábavné. Pan šéfredaktor Petřík se zde ukazuje nejen jako vzdělaný člověk s vytříbenými názory, ale i jako člověk, jemuž nechybí nadhled a smysl pro kvalitní český humor. To, že nemá rád pavouky a souseda, mě pobavilo tak, jako už dlouho nic. Děkuji za dobré čtení a přeji mnoho úspěchů.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Vladimír, 18.6.2007 23:14:03)
Odpovědět
uozvouvz
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(Vladimír, 18.6.2007 23:49:42)
Odpovědět
Jsem toho názoru, že článek nevypovídá nic o pevných a originálních a ... názorech Václava Klause. Spíše se snaží čtenářům nenápadně a plíživě "podsouvat", že Václav Klaus je státník formátu Churchilla a Tchatcherové a že má také originální až vizionářské názory.Text navozuje dojem, že jde spíše o politický marketing, kdy lidé kolem Václava Klause sbírají body pro svého GURU potřebné pro jeho další setrvání ve vysoké politice. Domnívám se, že místo líčení výše uvedených vlastností pana prezidenta, by měl autor spíše položit otázky související s osobou Václava Klause.Například co bylo obsahem jeho dohody s Vladimírem Železným v souvislosti s aférou kolem údajného tajného konta ODS va Švýcarsku a její medializování v TV NOVA? Co slíbil Václav Klaus komunistům za podporu při volbě prezidenta v roce 2002? Pokud by pan Klaus poctivě zodpověděl alespoň tyto dotazy, nabylo by již potřeba psát podobné články navoněné jistou mírou servility. Václav Klaus a jeho mediální poradci zjevně hodně investují do image, že jde o vyhraněnou osobnost, na níž lze reagovat výrazně pozitivně či výrazně negativně. Zdá se, že největší obavy mají z reakce lhostejné. Proto je třeba publiku neustále "podsouvat" různými slovíčky, že jde o osobnost mající vlastnosti a originální postoje uvedené v článku.
Re: Klausova a Churchillova „izolovanost“ v boji proti nebezpečným ideologiím aneb historie se stále opakuje
(#13, 16.12.2007 18:52:52)
Odpovědět
Vám se taky srazilo mlíko, co? Ještě jste zapomněl napsat otázku, na čem se VK dohodl s Kačerem Donaldem.

Copak ani po pěti letech nevidíte, že Klaus komunistům nelsíbil vůbec nic?
Re: Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell
(M., 13.8.2008 1:27:22)
Odpovědět
Výborný článek, jen bych nesouhlasil s jedním jeho závěrem.

Všechny ty feminismy, multikulturalismy a další.. levicový hnus imho nestmeluje "metaideologie europeismu", ale neméně nebezpečný kokotismus, neboli, po česky, obyčejné ču*áctví. Oni totiž všichni ti... celá ta levicová svoloč nikdy žádnou ideologii nekonstituovali, oni se jen předhánějí, kdo bude politkorektnější a levicovější a tím pádem svému okolí nebezpečnější.
Re: Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell
(Lukáš Petřík, 13.8.2008 9:38:01)
Odpovědět
:-) M., možná máte pravdu...
Re: Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell
(stransky, 12.8.2008 18:40:29)
Odpovědět
Obsahově velmi ubohý kompilát nestejnorodých myšlenek. Nejdřív by autor měl vysvětlit mnyšlenkový veletoč jako souvisí evropská integarce, zrodivší se po roce 1945 s Churchillovým odporeem vůči bolševismu a pevným postojem vůči nacismu. předně byl Churchill britský imperialista, vynajíkací pocitem nadřazenosti britské rasy nad ostatními.No a jeho nacionalismus byl vyplněn těmtito postoji, nic víc, nic méně. S Reaganem měl asi společné to, že oba mluvili anglicky. To mám společné s panem Petříkem i já.
Jak souvisí Kramář s Chruchillem , to je už je úplná záhada, neb Kramář anglicky neuměl,a zatímco byl rusofil , na rozdíl od Churchilla. To se týká i Klause, který k Rusku sympatie chová.
Takže je-li někdo proti evropské integraci, může jít a také jde většinou o zcela rozdílné myšlenkové zdroje, které nelze směšovat.
Re: Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell
(Miloš, 12.8.2008 18:34:57)
Odpovědět
Autor je asi velkým příznivcem V. Klause,ale to by ani moc nevadilo.Hlavní je že, poukazuje na nebezpečí,která současnou a i budoucí demokracii v Evropě docela vážně ohrožují.Celá EU spěje k hrůzné totalitě,omezení svobody slova a vůbec k neslavnému konci, v podstatě k fašismu.Sotva jsme se z jedné totality vyhrabali, tak jsme se do další dostali.Problém je a bude bude ,jak z toho svinstva ven.Nejhorší na tom je,že k moci se dostali a dostávají naprostí diletanti a darebáci,šílení vyznavači multikulturní Evropy a oddaní a nesoudní stoupenci menšin všeho druhu.
Re: Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell
(Martin Pánek, 16.12.2007 18:54:51)
Odpovědět
Pane Petříku, děkuji za další skvělý článek.
Klaus, Churchill, Kramář, Thatcherová, Reagan, Burke a Powell
(rejpal, 16.12.2007 18:05:28)
Odpovědět
vyznívá to skoro tak, jakoby tam autor chtěl dopsat sebe, ale v poslední chvíli si s třesoucí se rukou v rozkroku a druhou třesoucí na klávesnici si řekl ne, zatím ještě ne..