reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Antisemitismus se v Evropě opět nosí

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 26.6.2007 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Příčinou většiny konfliktů ve světě je americká podpora Izraele. To v týdnu, kdy iránský prezident vyzval k „vymýcení Izraele z mapy“, prohlásila britská labouristická poslankyně Clair Shortová, někdejší ministryně pro mezinárodní rozvoj, než z Blairovy vlády odešla na protest proti invazi Iráku.

            Rozumějme jasně a do důsledků, co paní poslankyně říká: Kdyby Izrael neměl podporu Ameriky, byl by už dávno smeten z mapy a na celém světě by byl mír, protože všechny národy jsou mírumilovné a mají se rády, kromě těch věčně válkychtivých Židů, bez nichž by nikdo s nikým kvůli ničemu neválčil.

                        V Norsku zase dokáže spisovatel Jostein Gaardner, autor světoznámého románu „Sofiina volba“, napsat v předním deníku Aftenposten tuto poetickou tirádu:

                        „Už neuznáváme stát Izrael. Kéž duch a meč smete apartheidové zdi Izraele. Stát Izrael neexistuje. Je teď bez obrany, bez kůže.“

                        Řada evropských organizací podává žaloby z válečných zločinů na izraelské důstojníky a politiky a varuje je, ať nenavštěvují Evropu, nebo budou zatčeni.

                        Bylo jen otázkou času, kdy se „legitimní kritika izraelské politiky“ přemění ve starodávný osvědčený antisemitismus. Už jsme se přes tu hranici přehoupli. Stalo se to ve dvou pozvolných fázích. V té první, která trvá už nejméně deset let, se kritika Izraelské politiky proměnila v otevřené nepřátelství vůči samotné existenci židovského státu. Probíhalo to nenápadnou salámovou taktikou dezinformací a záměrných lží, opakovaných tak často, až je celý svět začal vnímat jako fakt. Jejich hlavním propagátorem na Západě je tentokrát vedle tradičních neonacistů především politická levice, a to nejen ta extrémní, nýbrž i ta intelektuálně liberální, „středo-levá“, která dnes diktuje tón evropských médií. Propaguje v nich obraz Izraele jako rasistického a fašistického státu a jeho demokraticky volené (a odvolatelné) politiky označuje za válečné zločince. Zároveň sympatizuje s totalitními hrůzovládami těch nejnechutnějších režimů, které jsou v konfliktu s Izraelem, nebo je přinejmenším přehlíží, zlehčuje, nebo vysvětluje chováním Izraele a Ameriky. Nedělá to ani tak z lásky k nim jako z nenávisti k Izraeli.

           

Že tato propaganda už není jen politická kritika, nýbrž čistý antisemitismus, si můžeme ověřovat touto sadou jednoduchých otázek:

                        1. Soudí Izrael podle přísnějších měřítek než jiné státy?

                        2. Obviňuje Izrael z porušování mezinárodních dohod, rezolucí a práv, a zároveň zamlčuje porušování na straně jeho nepřátel?

                        3. Zveličuje rozsah izraelských akcí a zároveň zmírňuje informace o akcích nepřátel Izraele?

                        4. Zamlčuje, že izraelská armáda má ze všech armád na světě nejpřísnější instrukce na minimalizaci civilních ztrát, a to na úkor životů svých vojáků, a že Izrael je spolu s Británií a Amerikou jediný stát, jehož soudnictví trestá v armádě porušování zákonů i vůči nepříteli v době válečného konfliktu?

                        5. Zdůrazňuje každý sebemenší šrám na izraelské demokracii a zároveň zamlžuje krutá fakta o sousedních režimech?

                        6. Klade Izrael mezi mimořádné porušovatele lidských práv, třebaže ve srovnání s ostatními státy světa patří mezi tu dvacítku nejhumánnějších?

                        7. Překrucuje historická fakta o vzniku židovského státu, aby zpochybnila jeho právo na existenci?

                        8. Zveličuje škody způsobené palestinským Arabům založením Izraele a zamlčuje škody způsobené Židům vyhnaným z arabských zemí?

                        9. Zamlčuje, že většina arabských a islámských zemí ve svých médiích, kultuře a školství šíří ten nejvulgárnější antisemitismus od doby nacismu?

                        10. Přirovnává Izraelce k nacistům a jejich nepřátele k obětem holocaustu?

                        Podle těchto měřítek můžeme dnes z antisemitismu podezírat nejméně polovinu evropských médií a akademických institucí, které dnes tak rády vylučují izraelské akademiky z mezinárodních konferencí a vědeckých institucí. A 60 procent evropských občanů, kteří v sondážích veřejného mínění označují Izrael za největší hrozbu světovému míru. Nebýt Izraele, neohrožoval by Evropu islámský terorismus. Kéž by, ó kéž by jen nebylo toho Izraele.

 

Jakmile uspěla první fáze a démonizace židovského státu se stala legitimní samozřejmostí, nastala vhodná doba přenést údajné hříchy židovského státu na všechny Židy. Nadávat na Židy protože podporují Izrael (rozumějme protože jsou Židé) – a téměř z jakýchkoli jiných důvodů – se už v západní Evropě opět pokládá za bontón, zvlášť v kruzích intelektuálních a akademických. Ty pak, aby mohly dokázat, že nejsou antisemitské, oslavují známé Židy kritizující Izrael, jako jsou laureáti všelijakých cen Chomsky nebo Pinter.

            Neskrývané projevy antisemitismu nedávno prudce vzrostly na německých univerzitách a židovští akademici a známí intelektuálové dostávají nenávistné antisemitské e-maily, které se odesilatelé už nebojí podepsat pravými jmény, neboť policie je nestíhá. Antisemitismus, donedávna nepředstavitelný v Itálii, projevuje i čím dál větší počet vzdělaných Italů. Při jedné nedávné party plné Italů jsem se v živé debatě o krizi italského filmu najednou od jednoho italského akademika dověděl, že laureát Oscara Život je krásný není pravá italská kinematografie nýbrž merda giudea čili doslova židovská sračka.

                        Mein Kampf – důsledně zakázaný v Německu – se stává bestsellerem v mnoha zemích, nejnověji v Turecku, kde se nedávno stal třetí nejprodávanější knihou. Vraždění Židů je součástí školních osnov už nejen v arabských zemích, nýbrž i v Pákistánu. Internetový antisemitismus za poslední rok vzrostl o 25 procent a Wiesenthalovo centrum zaznamenalo okolo 5.000 internetových antisemitských stránek. Ve Francii se už plundrují synagogy. Hřbitovy se znesvěcují i v Británii, která zaznamenala v uplynulém roce dvacetiprocentní vzrůst fyzických útoků na Židy nebo židovský majetek.

           

Donedávna si Češi mohli gratulovat, že patří mezi ty národy civilizovanější a nedají se k bigotní nenávisti snadno vyhecovat několika desítkami antisemitů, kteří si rádi tu a tam zapochodují s pochodněmi, zademonstrují před německým velvyslanectvím proti zatčení antisemitského publicisty za trestný čin osvětimské lži, nebo někde na internetu vynadají nějakému židovskému spiknutí nebo nějakému verši z Talmudu. Možná jim v genech zůstávala vzpomínka, že perzekuce Židů je vždy předehrou k perzekuci všeho svobodného, humánního a osvíceného.

                        Už to přišlo i sem. Obchodnici, kterou podvedl rusko-izraelský stavební podvodník Moše Rabinovič, „okradli Židi“. Zloději pro ni jsou – „no tak dobře, ne úplně všichni Židi, ale každopádně všichni židovští obchodníci“. Zakládat stát Izrael byla tudíž chyba a celý arabský terorismus je následek židovské – a taky ještě americké a britské, aby to neznělo antisemitsky – krutosti vůči Arabům. Někdo vám napočítá za něco vysokou cenu, a je to „židák“ – i když není. A když se v Praze vyhlásí antiteroristická pohotovost, mohou za to „ti židáci, kvůli kterým to musíme všecko platit ze svých daní.“

                        A už tu Evropu alespoň v něčem doháníme.

 

 

autor je spisovatel a publicista, čestný předseda redakční rady www.EUportal.cz

vyšlo v knize Evropa snů a skutečností, Baronet 2007

 

reklama
3178 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Dick, 26.6.2007 10:17:39)
Odpovědět
Stejně jako někde autor popletl ozón a jeho díru s oxidem uhličitým a domnělým oteplováním, zde jde o malou technickou chybku - Gaardner nenapsal Sofiinu volbu, ale knížku pro mládež o dějinách filosofie Sofiin svět a jiné velice pěkné knížky. To neznamená, že by to nemohl být v zahraničněpolitických otázkách blbec. Spíš to zamrzí.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(juraj jánošík, 26.6.2007 11:05:33)
Odpovědět
... ale jinak má pravdu ve všem.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Frog, 26.6.2007 10:25:31)
Odpovědět
No oni židé nikdy nebyli v Evropě oblíbení, nikdy do ní totiž kulturně nepatřili, není to tdy otázka posledních dnů, ale spíše odvěký fenomén, poněkud uměle utlumený po 2. světové válce. Lze zde hovořit o problému multikuturalismu.
Nemyslím, že založení státu Izrael bylo chybou, ovšem zvolené území nebylo právě šťastné, to mělo zůstat neutrální, židům by bylo nejlépe někde v USA, tam bylo místa dost a STÁLE JEŠTĚ JE.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(libinski, 26.6.2007 10:54:50)
Odpovědět
Pokud seš takový odborník na kulturu (o čemž pochybuji), tak si přečti něco o židovském náboženství a dějinách jeho národa, který je více jak tisíc let duchovně i fyzicky pevně spjat s územím dnešního Izraele a dozvíš se (pro tebe) nečekané věci. Možná, pokud nejseš vyložený idiot (o čemž pochybuji), tak přestaneš tak hloupě a nepodloženě žvanit. O tom jestli je židovská kultura tak cizorodá a nepatří do "evropské kultury" se můžeš kdykoli přesvědčit v nejbližší knihovně a v každém kostele. Bůh ti odpusť!
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Oliver, 26.6.2007 16:13:37)
Odpovědět
Zato ty jsi typicky židovsky mírný a uměřený - kdo si myslí něco jiného než já, je vyložený idiot. Tamludská láska opět promluvila...
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Oliver, 26.6.2007 16:14:17)
Odpovědět
* talmudská
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(libinski, 26.6.2007 18:56:28)
Odpovědět
:)
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Semiconductor, 27.6.2007 11:50:27)
Odpovědět
Ano, židovská agresivita a netolerance se projevila naplno..

Jenom by mě zajímalo, jak si ten pán vysvětluje spory židů a křesťanů, které skutečně trvají v evropě již staletí a vyvrcholily holokaustem.
Naprosto souhlasím, že židovská kultura je odlišná od evropské, koneckonců sám jsem několikrát pracovně navštívil Izrael.

S pozdravem, další Idiot co má jin. názor :-)
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(ABCD, 26.6.2007 16:59:29)
Odpovědět
Národ Izraelský je spjat se Zemí Izrael. Je to nevyvratitelné a nezpochynitelné právo Izraelitů. Cizí tam byli jednoznačně Arabové, jejichž většina přišla až na počátku 19.století a ani neměli mandátní občanství.Země Izrael je židovská země.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Max, 27.6.2007 11:52:50)
Odpovědět
a co pásmo Gazi, západní břeh Jordánu a další místa, kde izraelské okupační jednotky operují ??
Jaká tam jsou jejich práva ??
To je podle tebe v pořádku ?

Mám pocit, že židé si můžou za antisemitismus z velké části sami.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(ABCD, 27.6.2007 15:31:48)
Odpovědět
Ale jděte. Izrael spravuje Judei a Samaří (Západní břeh) z bezpečnostních důvodů, protože jej palestinští Arabové chtějí zničit. Vy jste další apologet palestinsko-arabských teroristů. Až se Palestinci naučí více milovat své děti, než nenávidět Izrael, pak může býti klid.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Max, 27.6.2007 22:57:04)
Odpovědět
spravuje ????
Tak to je ten korektní výraz pro okupaci ?
:-))))
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(ABCD, 28.6.2007 16:06:45)
Odpovědět
A co správa palestinských územích od Jordánka, to byla správa nebo okupace?
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Milan, 26.6.2007 13:55:27)
Odpovědět
Pan Kuras opět jednou dokázal jak "kvalitním" journalistou je. Nevědět že Sophiinu volbu napsal William Styron je hodně silný kafe.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Josef II., 26.6.2007 17:51:44)
Odpovědět
Nikdo není neomylný a každý se může obas splést. Reagujte spíš na to, co je v článku důležité.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Milan, 26.6.2007 18:07:30)
Odpovědět
Promiňte ale pokud je hned v úvodu taková kardinální chyba tak mě to naprosto odrazuje od pokračování v něm. Hned po tom co jsem tam viděl tu blbost jsem přestal číst. To je problém s články takovýchto autorů, oni maj ideologii o kterou se můžou opřít, ale chybí jim základní vědomosti, příp. informace. Takže ve finále je budou jejich ideologičťí souputníci poplácavat po ramenech (protože souhlasí s názory autora) ale všem ostatním jsou tito autoři pouze pro smích.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(José Antonio, 27.6.2007 10:41:27)
Odpovědět
Ano, to je pravda, za prosté zmýlení se lze považovat pokud napíšu, že Běsi jsou od Puškina. Ale tato Kurasova bota?? ehm...no mě to u něj ani nepřekvapuje.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(RZ, 27.6.2007 18:20:50)
Odpovědět
Jose, Gaarder napsal Sophiin svět. Může jít o pouhé přepsání...
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Mira P., 27.6.2007 11:54:21)
Odpovědět
Mám stejný názor jako Vy.
Ideologie potom nahrazuje skutečnosti.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Homer Simpson, 26.6.2007 15:16:00)
Odpovědět
Můj nejoblíbenější spisovatel je Benjamin Kuras a pak také rád čtu přehled televizních programů na neděli.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Zdeněk, 26.6.2007 19:19:44)
Odpovědět
zajímavý vkus:)
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(M. Ludvík, 26.6.2007 15:26:18)
Odpovědět
vynikající článek!!!! naprosto výstižné shrnutí faktů!
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(jj, 26.6.2007 20:09:15)
Odpovědět
ona pointa skutečně je že Judaismus je ze všeho nejvíce podobný právě Islámu a Judaisté mají mnohem pozitivnější vztah k Islámu než ke Křesťanství - to že vznikem Izraele se tyto dvě náboženské ideologie(Judaismus a jeho ultralight verze zvaná Sionismus na jedné straně a na druhé Islám) dostaly do fatálního konfliktu je jenom dobře ,bohužel zároveň je logické že se Izraeli podařilo zatáhnout do svého boje i Křesťany(tj.USA) s kterými mají nyní čistě pouze taktické spojenectví - člověk to jaksi nemůže mít Izraelcům za zlé,hájí prostě jen své zájmy a Evropské národy by se v nich v tomto měly učit(a zároveň je zajímavé že židé(i když kupodivu poslední dobou ne všichni) ve všech zemích mimo Izrael ze všech sil prosazují multikulturalismus,levicový"internacionalismus" a všelijaké podobné antinárodní idee a útočí na každou zmínku o patriotismu zatímco Izrael jakožto ultranacionalistický a rasový(i když asi ne rasistický,nebo ano?) stát má jejich bezmeznou podporu - mezi slušnými lidmi se tomu říká dvojí metr - ale kdo se diví je to jejich boj a kdo jim to baští je pitomec a nic jiného si nezaslouží ...
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(JC, 27.6.2007 20:29:52)
Odpovědět
Neustalym vyjednavanim s Palestynci a ruzne programy "Mir za uzemi" zavedou USA a EU Izrael do zahuby. Na natlak zapadu vyklidili Gazu, kterou vyplnla teroristicka organizace Hamas a Libanon vyplnila organizace Hazbolla a nyni jsou z obou uzemi odstrelovani. Cenove techto organizaci jsou trenovani a kontrolovany z Iranu, ktery je vyzbrojuje a financuje. USA ani EU by se do konfliktu nemely angazovat, protoze dokud jedna strana kompletne nevyhraje a nebude kontrolovat cele uzemi Palestyny tak tam mir nikdy nebude! Intelektualove - multikulturisti si neuvedomuji, ze se jedna o stret kultury z osmeho stoleti versus demokracie a s islamskymi fanatiky jeste nikdo nezil na jednom uzemi bez krveprolevani! Islam se se zadnou jinou kulturou nesnesou a jejich cilem je globalni islam a vubec se svym cilem netaji. Ahmadzejat to jasne rekl ze vule islamistu zemrit je silnejsi nez vule krestanu zit!

Ve jmenu Alaha Palestynci dnes vse dokazali rozbit!
V dobe okupace Gazy a West Bank Izraelem v obdobi mezi r. 1967 - 1999 Palestynci zaznamenali nevidanou prosperitu. Od kompletni nezamestnanosti v r. 1967 Izrael zamestnaval 66000 Palestyncu uz v r. 1975. V r. 1999 zamestnanost predstavovala 40% Palestincu kteri nasli praci v Izraeli. V sedmdesatych letech West Bank a Gaza byly ctvrta nejrychleji rostouci ekonomie dokonce stejna, jako ekonomicke zazraky Singapore, Hong Kong a Jizni Korea. Mezi roky 1968 - 1991 GDP per Capita vzrostla desetkrat ze $165 na $1715. Na okupovanem uzemi bylo vytvoreno vice jak 2000 prumyslovych podniku. V roce 1999 GDP bylo dvakrat vetsi nez Syrie, ctyrikrat vyzsi nez Jemen a desetkrat vyzsi nez Jordan. Pred rokem 1967 neexistovala na uzemi Gazy a West Bank ani jedna vysoka skola. V roce 1990 tam uz bylo sedm universit. Negramotnost klesla na 14% u osob nad 15 let v porovnani 69% negramotnych v Maroku, 61% v Egypte, 45% v Tunisku a 44% v Syriji. Podobna situace byla v okupovanem Libanonu, kde odchodem Izraele se situace kompletne zhorsila, jak politicky, tak ekonomicky. Takze ta okupace byla trochu jina nez si clovek precte v novinach. Pro USA je Izrael jedina demokracie v oblasti a dulezita vojenska zakladna a penize nejsou do Izraele vyhozene v porovnani s Egyptem ktery je finacovan z USA jen za to, ze nebudou utocit na Izrael. A americkym turistum tam vyhrozuji uriznutim hlavy. Izrael ma po Silicon Valley druhe nejvetsi vyzkumne laboratore na svete. (mimo laboratori na uzemi USA) Zdroj Front page Magazine.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Vladimír Neckář jr, 27.6.2007 23:48:24)
Odpovědět
Pan Kuras je příkladem že i mezi Židy se najdou hloupí lidé. Toho Gaardera bych ještě pominul ale spojit díru ozonovou s CO2 to sem už slyšel jen od sociálnědemokratického poslance Roberta Kopeckého.
http://www.antikomunismus.estranky.cz/
(GPH Vsetín, 28.6.2007 21:29:43)
Odpovědět
Antisemitismus se v Evropě znovu nosí, ruku v ruce s primitivním antikomunismem:

http://www.antikomunismus.estranky.cz/
Místo paranoidního Kurase
(Vladimír Neckář jr, 6.7.2007 0:35:43)
Odpovědět
který vidí antisemity snad všude zpět do reality

Kritika Izraele není antisemitismus
5.7.2007 22:20 | John J. Mearsheimer a Stephen M. Walt | Komu slouží Holocaust ?

v

Žádná debata o fungování lobby
by nebyla úplná bez prozkoumání jedné z jejích největších zbraní: obvinění z antisemitismu. Kdokoliv kritizuje chování Izraele nebo říká, že proizraelské skupiny mají významný vliv na americkou středněvýchodní politiku - vliv, který AIPAC oslavuje - má dobrou šanci získat nálepku antisemita. Ve skutečnosti riskuje obvinění z antisemitismu každý, kdo jen konstatuje, že nějaká izraelská lobby vůbec existuje, třebaže se na americkou "židovskou lobby" odvolávají i izraelská média. Lobby se svou silou sama chlubí a pak útočí na každého, kdo na ni upozorní. Tato taktika je velmi efektivní, protože antisemitismus je nechutný a žádný slušný člověk z něj nechce být obviňován.Evropané byli v posledních letech více ochotní kritizovat politiku Izraele než Američané, což někteří přičítají obnovení antisemitismu v Evropě. Americký velvyslanec u Evropské unie na začátku roku 2004 řekl: "Dostáváme se do bodu, kde to je tak špatné jako ve 30. letech." Měřit antisemitismus je těžká věc, ale důkazy prokazují opak.
Například na jaře 2004, kdy bylo ovzduší v Americe plné obvinění z evropského antisemitismu, provedly Anti-Defamation League a Pew Research Center for the People and the Press na sobě nezávislé průzkumy evropského veřejného mínění, jež prokázaly, že antisemitismus ve skutečnosti klesá. Vezměme si Francii, kterou proizraelské síly často zobrazují jako nejantisemitštější stát v Evropě. Průzkumem mezi francouzskými občany v roce 2002 bylo zjištěno, že: 89 % si dokáže představit život se Židem; 97 % věří, že dělat antisemitské graffiti je vážný zločin; 87 % si myslí, že útoky proti francouzským synagogám jsou skandální; a 85 % praktikujících francouzských katolíků odmítá tvrzení, že Židé mají příliš velký vliv v obchodu a financích. Nepřekvapuje, že šéf francouzské židovské komunity v létě 2003 uznal, že "Francie není antisemitštějš než Amerika". Podle nedávného článku v Ha'aretz francouzská policie oznámila, že počet antisemitských incidentů ve Francii v roce 2005 klesl téměř o 50 %; a to navzdory skutečnosti, že Francie má víc muslimského obyvatelstva než jakákoliv jiná evropská země. A konečně, když byl minulý rok muslimským gangem brutálně zavražděn francouzský Žid, do ulic vyšly desítky tisíc francouzských demonstrantů, aby odsoudili antisemitismus. Kromě toho prezident Jacques Chirac a premiér Dominique de Villepin navštívili vzpomínkovou akci na veřejné přehlídce solidarity s francouzským židovstvem. Také stojí za zmínku, že se v roce 2002 přestěhovalo víc Židů do Německa než do Izraele, čímž tam, podle článku v židovských novinách Forward, vytvořili "nejrychleji rostoucí židovskou komunitu na světě". Je těžké si představit, že by se do Evropy, kdyby se skutečně vracela do 30. let, hrnul velký počet Židů. Nicméně uznáváme, že Evropa není metly antisemitismu zcela prostá. Nikdo nepopírá, že v Evropě ještě jsou nějací zlovolní autochtonní* antisemité (stejně jako jsou ve Spojených státech), ale je jich málo a jejich názory jsou velkou většinou Evropanů odmítány.

pNikdo také nepopírá, že mezi evropskými muslimy existuje antisemitismus, částečně vyprovokovaný chováním Izraele vůči Palestincům a částečně přímo rasistický. Tento problém je znepokojující, ale sotva ho lze označit za nezvladatelný. Muslimové tvoří méně než pět procent obyvatel Evropy a evropské vlády proti tomuto problému tvrdě bojují. Proč? Protože většina Evropanů podobně nenávistné názory odmítá. Stručně řečeno, pokud jde o antisemitismus, dnešní Evropa se sotva podobá Evropě ve 30. letech. Proto proizraelské síly, když jsou dotlačeny k prohlášení, tvrdí, že tu je "nový antisemitismus", který se podle nich rovná kritice Izraele. Jinak řečeno, kritizujte izraelskou politiku a budete definováni jako antisemité. Když sněm anglikánské církve nedávno hlasoval za stažení investic z Caterpillar Inc. na základě toho, že Caterpillar vyrábí buldozery používané k bourání palestinských domů, hlavní rabín si stěžoval, že to "má na židovsko-křesťanské vztahy v Británii ten nejnepříznivější dopad", zatímco rabín Tony Bayfield, hlava Reformního hnutí, řekl: "Je to jasný problém antisionistických postojů - hraničících s antisemitismem - objevujících se u prostých lidí, a dokonce i mezi církevními hodnostáři." Církev se však antisionismem ani antisemitismem neprovinila; byl to pouhý protest proti politice Izraele. Kritici jsou také obviňováni z toho, že Izrael posuzují podle nespravedlivých měřítek, nebo zpochybňují jeho právo na existenci. Jenže i tato obvinění jsou falešná. Západní kritici Izraele jeho právo na existenci skoro nikdy nezpochybňují. Pouze prověřují jeho chování vůči Palestincům, což je legitimní kritika: dělají to i sami Izraelci. Izrael není ani nespravedlivě posuzován.Zacházení Izraele s Palestinci vyvolává kritiku, protože je v rozporu se široce uznávanými normami lidských práv a mezinárodním právem, stejně jako s právem na národní sebeurčení. A stěží je to jediný stát, který na základě těchto věcí čelí ostré kritice. Když to shrneme, ostatní etnické lobby mohou o politické síle proizraelských organizací jen snít.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Daniel Makay, 26.6.2007 22:38:43)
Odpovědět
Stát Izrael vzniknul naprosto legálně. Místo v němž se rozkládá je svázáno celá staletí s historií Židů. Kdo by chtěl vidět Izrael někde jinde, je hotový idiot. Palestina nikdy, nikdy neexistovala jako stát. Je to čistě výmysl Římanů, kteří pošlapávali Izrael ostatně jako mnoho pohanských národů a říší před i po nich.
Kdo nechápe Hospodinovi plány na této zemi v kontextu spasení člověka a lidstva obecně, nikdy, podotýkám nikdy nepochopí co se dělo a děje kolem židovského národa. Může se nám to líbit či nelíbit, Hospodin dokončí svoje plány s Izraelem. Jestli chce někdo pochopit Hospodina musí rozumět Bibli. Pokud jí nerozumí, budou se mu v mysli rodit různé teorie či fantazmagorie jak a proč to s těmi Židy tak je.
Je pravdou, že ortodoxním židům, jsou mnohdy muslimové bližší než křesťané. Ono totiž spousty ortodoxních židů nejsou o nic lepší než zákoníci a farizejové Kristovi doby. Tito lidé nejsou spasení a již apoštol Pavel nad nimi naříkal, že jsou sice zbožní, ale po lidsku, na základě tradic. Navíc jejich náboženství se stalo příchodem Krista o to mrtvější.
Benjamin Kuras si právem stěžuje na nárůst antisemitizmu v této době, ale nutno podotknout, že to jen slabý odvar toho co přijde. Izrael ještě čeká peklo.
Jako křesťan demokrat a stoupenec kapitalizmu jednoznačně stojím za Izraelem, neboť splňuje všechny kritéria proč tomuto národu žehnám. Jenomže utopistům to nelze vysvětlit.
Jejich životní filozofie stojící na bahně relativizmu si najde cestičky k různým stupidním vysvětlením proč jsou židé oprávněně nenáviděni a proč jim dnešní území nepatří.
O Izraeli se toho ví málo a málo kdo ví, že převážná část Židovské populace je ateistická. Navíc antisemitizmus většiny lidí postrádá jakýkoliv realistický základ. Je to prostě jen zděděná primitivní vlastnost tupců, kteří za každým druhým slovem řeknou sprosté slovo. Tito primitivní tupci ve své bezbožnosti takto devastují svoje děti a tak roste i antisemitizmus.
Musíme si uvědomit, že žijeme ve zpohanštělé společnosti, která je formována lží, požitkářstvím a primitivizmem. Antisemitizmu se na takové půdě dobře daří, stejně jako kdysi na půdě fašistické, jen zatím ještě není tato zasetá plevel dobře vyrostlá.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(jj, 26.6.2007 23:09:27)
Odpovědět
Já jistě chápu že ve vašem subjektivním pohledu na věc je založení Izraele legitimní - ovšem jaksi při objektivním pohledu na věc je tato záležitost dalo by se říci přesně na hraně a nelze se divit že muslimové ji ze svého opačného subjektivního hlediska hodnotí naprosto opačně - založení Izraele v Palestině prostě nemohlo dopadnout jinak než tím co po jeho založení následovalo a následuje - Izreal se snaží vylepšit svou pozici tím že sionisté infiltrují americký goverment(tzv.neoconové jsou vpodstatě sionisté) což může být pro Izrael z krátkodobého hlediska přínosem ovšem jakmile si dostatečný počet Američanů uvědomí co se dějě pak se to naopak může změnit v pravý opak a Izrael zůstane sám jak onen kůl v plotě- netřeba spekulovat co bude následovat jelikož Izrael je na USA vojensky a především co se týče fin.podpory závislý a pokusy sionistů ovládnout americkou zahr.politiku budou pro Izrael jednoznačně kontraproduktivní katastrofou,dále o tom vašem Hospodinovi a Starém zákoně bych raději pomlčel protože tam je to samé vraždění,vyhlazování ,genocidy a holokausty(tj.úplné vyhlazování nepohodlných kmenů obývajících Hospodinem "přislíbené"území),dále antisemitismus nikdy nepostrádá logický základ(protože všechno má logický základ) už jen proto že židé jakožto nositelé kultury jenž chápe že vědomosti vedou k úspěchu se soustředí na získávání vzdělání což tu línější a hloupější část společnosti (především ve státech jenž upřednostňují víru před vědomostmi)dosti znervozňuje,irituje,provokuje jelikož židé jsou ve srovnání s ostaními mnohem úspěšnější( dalo by se říci že tento antisemitismus je poznávacím znamením lůzy - není náhoda že antisemity jsou především socialisté všeho druhu(mimochodem fašisté jako Musssolini a Pinochet neměli k židům žádný vztah - ani pozitivní ani negativní(čímž se nechci zastávat fašismu jenom je třeba ho odlišit v tomto od socialismu-je jeno trapné že se socialsistickým ideologům podařilo převrátit realitu a dnes je fašismus definován tak že po přečtení této jejich(opravdu nepěkné)definice nám vyleze socialismus jak vyšitý)zatímco Hitler,Stalin,Allende a X dalších socialistů byli antisemité do morku kostí.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Vladimír Neckář jr, 27.6.2007 22:44:23)
Odpovědět
Mne by zajímali kdy se Allende projevil jako antisemita. I ten Stalin je pochybný.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(ABCD, 28.6.2007 16:08:42)
Odpovědět
Stalin byl zuřivý antisemita, říká Vám něco "spiknutí bílých plášťů", či tisíce Židů nahnal do gulagu, podporoval ARaby proti Izraeli...A Allende taky.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Vladimír Neckář jr, 28.6.2007 16:44:54)
Odpovědět
Opravdu bylo spiknutí "bilých pláštů" motivované Stalinovým údajným antisemitismem nebo prostě jen jeho paronoidními sklony, které se s přibývajícím věkem stupnovali?
Stalinův vztah k Židům byl dost nejdnoznačný. V roce 1931 na dotaz JTA odpoveděl že antisemitismus se v SSSR trestá smrtí. V roce 1936 nechal popravit staré bolševiky židovského původu Zinovieva a Kameneva a o dva roky později Bucharina s Rykovem to ale byli nebyli Židé. V obou případech šlo zřejmě o pokus zbavit se lidí, kteří by ho mohli mocensky ohrozit. Stalin jako jeden z prvních uznal Izrael. Mezi jeho nejbližší spolupracovníky patřili Lazar Kaganovič a Lev Mechlis. Nevím kolik Židů skončilo v GULAGU jen někteří Židé byli veliteli některých táborů.
Možná že Stalin měl nějaké protižidovské předsudky (prý neschvaloval poměr který měla jeho dcera Světlana s židovským filmařem Kaplerem) ale dát ho v tomhle směru do jedné řady s člověkem který patrně věřil že si ho"Prozřetelnost" vybrala aby Svět očistil od Židů je naprostý nonsens. Sovětský Svaz začal podporovat arabské nacionalistické diktátory jako byl Násir až během suezské krize a nejsilnější antisionistická propagnada byla po šestidenní válce za Brežněva. A Allende byl snad částečně židovského původu a jeho režim označoval Miguel Serrano jako "židobolševický".
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(JC, 28.6.2007 20:10:25)
Odpovědět
Problem diskuteru s zidama je, ze od dob Hitlera je pokladaji za "co zid to zlodej a podradna rasa" a dokonce je spojuji s komunisty a vselijakymi theoriemi o ovladnuti sveta zidy! Stejne tak se chova i evropska inteligence, ktera je zase spojuje s americkym imperialismem a neoconama. Pritom jejich buh, ktereho nejvice obdivuji je Noam Chomsky - zid jako poleno americky profesor - komunista. Problem je jako v kazdem narode, ze jsou dobri lide a komuniste mezi zidy take! Neduvera k zidum u Cechu, kdyz bude stejna i k islamofasistum se bude velice hodit v nedaleke budoucnosti! Jaksi mi neslo do hlavy jak mohl Sarkozy vyhrat volby, kdyz slibil zrusit 35.hodinovou pracovni dobu, a tim narusit "mnozstvi a kvalitu volneho casu Francouzum" a zjednodusit vyhazov z prace a stejne pro neho volili. Pak uplne nahodou jsem cetl, ze slibil vystehovat rocne 250 000 muslimu z Francie. Puvodne jsem myslel, ze zpet do jejich zemi puvodu, ale pravdepodobne se jedna o rovnomerne rozmisteni po EU, a my jich mame malo a tim narusujeme ronomerne rozlozeni mizerie vsem stejne, coz je zaklad multikulturniho chapani a socialistickeho prerozdelovani ve spolecnosti! Vylepsenim panorama Hradcan o ctyri minarety bych neprenesl pres srdce a zakaz veproveho a piva by me usmrtilo! Proto bratri Cesi bijme je uz od zacatku, v tomto pripade svejkovat nepomuze! (ani radar)!
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(ABCD, 30.6.2007 10:25:10)
Odpovědět
Stalin lhal. Ve 30.letech nechal velkou část Židů zavraždit. Ale zde se nebavíme o 20. a 30.letech, ale VZTAH SOUČASNÉ LEVICE k Izraeli, který je nepřátelský.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Daniel Makay, 28.6.2007 18:44:59)
Odpovědět
"ovšem jaksi při objektivním pohledu na věc je tato záležitost dalo by se říci přesně na hraně a nelze se divit že muslimové ji ze svého opačného subjektivního hlediska hodnotí naprosto opačně - založení Izraele v Palestině prostě nemohlo dopadnout jinak než tím co po jeho založení následovalo a následuje -"

Nenazývejte prosím svůj subjektivní pohled za objektivní. Kdyby každý hodnotil historii tak jako vy, tak bychom se dočkali velkého chaosu. Takže podle vás existence národa na území, které mu staletí patřilo a navíc bylo dáno Hospodinem je na hraně? Tak tedy co ještě může být pádnější argument než historické a majetnické kořeny Izraele na toto území. Jste asi trošku vyšinutý ne?



"o tom vašem Hospodinovi a Starém zákoně bych raději pomlčel protože tam je to samé vraždění,vyhlazování ,genocidy a holokausty(tj.úplné vyhlazování nepohodlných kmenů obývajících Hospodinem "přislíbené"území):"

Opět tady zase nějaký "znalec"Bible chytračí. Kdyby jste alespoň trochu chápal souvislosti, nikdy by jste tyhle pitomosti nemohl napsat. Pohanské kmeny v Kanánu měli zrůdné zvyky. Neexistoval ani jeden kmen na tamním území, který by neprovozoval satanistické okultní praktiky, Běžně se tam provozoval kanibalizmus, homosexualita, pedofile, znásilňovali se tam bezbranné ženy i děti a pálili se tam zaživa na hranici jako oběti démonům, které vzývali(vůbec nemáte šajnu o čem mluvíte). Tahle území sodomitů by Bůh zničil tak či tak ohněm. Měl, ale jiný plán. Chtěl toto území obsadit národem, který vychová podle svých měřítek. Navíc v Izraelcích chtěl dobytím těchto území vypěstovat odvahu, aby se těchto pohanských zrůd v budoucnosti nebáli a měli v něm trvalou oporu, že za nimi stojí i v boji. Ty okolní národy dobře znali historii Izraelců. Věděli , že za nim stojí stvořitel tohoto světa se všemi zázraky, které pro ně činil. Přesto vědomě žili ve vzpouře a nenáviděli Izraelce a jejich Boha(asi jako vy). Nebyli ve své zdegenerovanosti schopni vzdát se výše popsaných zrůdností. To byl jediný důvod proč je Hospodin nechal vyhladit. Hospodin by nikdy toto neučinil se spravedlivým zbožným národem.

Takže tady nežvaňte, nelžete a nemystifikujte přirovnáním vyhlazení zdegenerovaných kmenů v Kanánu a fašistickým holokaustem hlupáku(jinak tyhle praktiky mystifikace, právě provozují ti vámi nenávidění levičáci a o co jste tedy lepší?) . Holokaust totiž prováděli zdegenerovaní na normálních, otázkou je zda jste normální vy a pochopíte to.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(Pavel, 13.11.2007 18:02:48)
Odpovědět
Nevím co je antisemitského na říkání pravdy.
Re: Antisemitismus se v Evropě opět nosí
(dyk more, 14.11.2007 20:41:02)
Odpovědět
to vedia iba politicki korektni multikulti metropolitne orientovani ludia.ostatni nic nevedia.
p.s. tolko servilnosti a stupidity v jednom clanku som uz dlho nevidel..