reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …

Autor: Jindřich Tichý | Publikováno: 26.6.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Dívám se na zpětně na týdny a měsíce vlády mistra Topolánka a lámu si hlavu se základními otázkami. Proč Topolánkova frakce hrubě podcenila předvolební vývoj a nedokázala vyhrát volby s dostatečným výsledkem? Proč Topolánkova frakce sestavila vládu, když dobře věděla, že nebude schopna realizovat volební sliby a program ODS a proč Topolánkova frakce zradila svůj oficiálně deklarovaný postoj odporu proti prohlubování integrace EU?

Nejprve jsem si myslel, že volby prostě nedokázala vyhrát, ale opak je pravdou. ODS mohla ve volbách uspět zcela jednoznačně, jenom pan Topolánek a jeho frakce neposlouchala naprosto nikoho a dělala si to po "svém" i přes mnohá varování. Dnes jsem přesvědčený, že to bylo úmyslně. Topolánkovo vedení ODS zcela prostě rozhodným způsobem vyhrát nechtělo.

Později jsem nechápal, jak může Topolánkova frakce sestavovat impotentní vládu za každou cenu, když jí musí být jasné, že je to spirála smrti. Potom jsem si namlouval, že je to alespoň proto, aby úspěšně dotáhla do konce smlouvu s USA v souvislosti s radarem. Nyní jsem přesvědčen, že radar je jen záminkou. Jsem přesvědčen, že skutečným důvodem existence vlády Topolánka byl summit EU a jejich další měkké „ Ano „ v prohlubování integrace EU. Já ovšem jejich měkkému „ Ano „ říkám ale zrada. Řeči o úspěchu jsou jen ukecaná kamufláž.

Zrada je to v plném rozsahu všech Topolánkových projevů, kdy hlásal, že prohlubování integrace EU je pro něj nepřijatelné v jakékoliv podobě. Jak je vidět, je pro něj více něž přijatelné a zjevně pod sloganem této vlády o takzvaném “ umění možného ".

Nehodlám se neustále dokola zamýšlet nad tím, jak se německá, italská a francouzská politika neustále snaží o vznik superstátu EU se svrchovanými pravomocemi v Bruselu a o potlačování vlivu národních států. Nehodlám se stále dokola opakovat v tom, že tyto největší země Evropy se snaží prosadit svůj rozhodující vliv v Evropě ve svrchovanost s cílovou koncovkou propojit se s Ruskem či jeho surovinami a tím potom většinově Evropu ovládnout. To je zjevné a bylo to mnohokrát popsáno.

Čím se hodlám zabývat a nad čím se hodlám zamýšlet je historická "Šifra našeho mistra Topolánka". Summit EU proběhl, Angela Merkelová jásá a s ní všichni konstruktéři superstátu EU. Podařil se jí průlom. Ačkoliv podle pravidel EU by měla být Ústava EU mrtvá a neoživitelná, přesto byla oživena cesta, jak Ústavu v kosmetické úpravě přepsat na právně závaznou smlouvu se svrchovanými účinky. Nebude sice (nyní) Ústava EU, jako symbol EU státnosti, ale zato bude mít prezidenta, což je jiný symbol státnosti. Ministr zahraničí EU se nebude zvát ministrem, ale zmocněncem. Aha. Proč ale jásá Topolánek, to mi není jasné.

Kromě toho, že v posledních dnech krátké mediální odpovědi mistra Topolánka byly poněkud blábolovité, pasoval se také Topolánek nejprve na zastánce polské mise, později na jejich regulátora a umírňovatele, aby z toho nakonec vypadlo, že si Topolánek nevidí do úst. Topolánek se při těch několika málo spotech navíc tvářil s prominutím jako vyvalenec, který se dostal mezi velké hráče, jdou mu očíčka kolem a který ztratil schopnost udržet své vlastní slovo i myšlenky. Jinak by si musel vzpomenout na své vlastní proslovy k integraci EU a nikdy by nemohl cintat takové blábolovité odpovědi, jaké plácal.

Znamená to, že buď dříve, už před volbami, Topolánek nevěděl co říká, dozrál jako třešnička a nevěděl, že otočí na obrtlíku, nebo voličům ODS tehdy i později přednášel záměrně lživá stanoviska a věděl, že otočí na obrtlíku anebo má mistr Topolánek svou tajnou šifru pro své chování, jako ten mistr Leonardo. Jenomže s malým háčkem. Topolánek není veličina jako mistr Leonardo a nikdy jí nebude.

Rozklíčovat šifru pana Topolánka ale nebude až tak těžké. Pan Topolánek nebyl schopen vyhrát volby. Možná je ani rozhodným způsobem vyhrát nechtěl. Všechny postoje, které Topolánek zastával, prohlašoval a sliboval také zradil, změnil nebo upravil tak, aby mohl krátký čas vládnout, zvládl odradit významnou část voličů od ODS a nahnat je do náruče socialistů a levice, zvládl vyprovokovat široký odpor občanů ke smlouvě s USA a radarové základně, zvládl zvýšit riziko brzkého opětovného a bohužel asi dlouhodobého nástupu socialistů k moci (nespíše ještě v tomto roce, dokonce možná než uplyne léto) a především zvládl odsouhlasit další integraci EU na summitu EU, kamuflovanou v navrhované smlouvě.

Je evidentní, že frakce mistra Topolánka má v šifře zachycen jeden zásadní bod a to ten, že nechce, aby jim ujel imperiální rychlík Evropské Unie za žádnou cenu. I malé dítě chápe, že vliv Německa, Francie, Španělska, Itálie v EU, stínově společný se zájmy Ruska, má dlouhodobě navrch. Šifra mistra Topolánka je tedy jednoduchá. Rezervovat si v tomto imperiálním rychlíku své kupé. A to i za cenu toho, že popře sebe sama, svá vlastní politická stanoviska a vše, pro co byl zvolen.

Nejde tu vlastně ani vůbec o politickou situaci v Čechách, ani o to, kdo a jak vyhraje volby, či kdo se dostane opět k vládě. Ať to bude ten či onen, Evropská Unie v naší zemi vládne již dávno a proto je postoj politiků, opět těch či oněch, naprosto jednoznačný. Proti větru a proti Evropské Unii se nečůrá.

A tak šifra mistra Topolánka a jeho frakce má jednoduchý klíč. Klíč, který vše překládá do rovnice, že čůrat se musí vždy po větru, i kdyby to voliči chtěli naopak. Jenom nevím, jestli by se celý článek a přirovnání mělo jmenovat právě „Šifra mistra Topolánka“. Spíše by to sedělo na název "Vládní piruety pana Topolánka a jeho frakce“.

Jenomže bruslit na ledě může někdy znamenat bruslení na tenkém ledě. Zrada základních principů a zásad se nevyplácí. Špidla trafiku dostat mohl, protože to byl fanatický euro-hujerský kolaborant. Nikde není ale napsáno, že trafiku dostane i Topolánek, kolaboranty korouhvičky totiž nemají rádi nikde. Může se snadno stát, že ten led se prolomí a potom takovým zašifrovaným postavám nedá svůj hlas ani "prašivej pes ".

Problém ale nastává v tom, že Topolánkova frakce zašifrovala (rozuměj zasvinila) pomalu celou ODS. Na ODS jako takovou totiž dopadnou důsledky. Také není jasné, koho vlastně Topolánek reprezentuje. Co nereprezentuje je naopak více než jasné. Již dlouho nereprezentuje voliče, ani volební program. Nereprezentuje již ani svá vlastní dřívější stanoviska a zásady. Frakce pana Topolánka nereprezentuje nic z toho, pro co byla zvolena.

A postoje poslanců? Jejich šifra je známa již dávno. Je o korytech, o ničem více, o ničem méně. Ti přisluhují dávno všemu, co je udrží na jejich židlích další období. Pokud tomu tak není, potom už zbývá jediné, že jsou jen hluší, slepí nebo hloupí. Což je ještě horší. A radovat se mohou všichni socialisté od ČSSD přes Brusel až do Moskvy.

reklama
1489 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Jiří Zahrádka, 26.6.2007 14:53:40)
Odpovědět
No, ta euroústava, u které se škrtlo slovo "ústava," aby jim topolánci nadšeně odkývali to, čemu se před tím urputně bránili (aspoň na oko), to je fakt gól. Překvapili Poláci. Skutečnost, že přijali hlasovací systém, který před tím odmítali dost dramaticky, to je teda gól. Že jeho zavedení o pár let oddálili, to vůbec nevím, k čemu jim to je. Doufají, že se do té doby dostatečně rozmnoží, aby měli stejně dost hlasů? To ne. Kaczynští nás mohou mnoha věcmi štvát, ale úplně blbí nejsou, jakkoli je tak média líčí. Nechápu, jak na to mohli kývnout po všech těch dramatických vyjádřeních z minula.
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Homer Simpson, 26.6.2007 15:11:37)
Odpovědět
Pane Zahrádko, já taky nechápu dost věcí.
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Lukáš Petřík, 26.6.2007 15:44:18)
Odpovědět
Evropská ústava si akorát trochu předělala ksicht, ale pořád je to ona. Postoj Topolánka a tzv. eurerealistů je ostuda. Jenom ustupují a ustupují...
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Jiří Zahrádka, 26.6.2007 16:16:37)
Odpovědět
Jo. Tak to taky vidím.
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Bořivoj Horský, 26.6.2007 16:58:44)
Odpovědět
Já nevím, co pořád proti Mirkovi Topolánkovi máte, vždyť ani kolikrát neví, o čem mluví...
Nicméně je také vizitkou všech voličů ODS...:)
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Chechul, 28.6.2007 14:32:49)
Odpovědět
No tak von ten Plnouparouback taky nejni žádnej klenot, vašnosto.

Ten je zase Vaši vizitkou.

I když DRath a Sobotka jsou mu pilnými konkurenty...
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Roman, 26.6.2007 17:02:57)
Odpovědět
Abych rekl pravdu tak jsem podobny vysledek ocekaval. Uz dlouho jsem presvedcen, ze se architekti Evropske unie nezastavi pred nicim, aby svoje dilo dotahli do konce. Proto, kdyz se objevi nejaky, pro ne zdanlive neresitelny problem, jako bylo treba referendum o Evropske ustave nebo naprosta neochota Polska ke kompromisum, jen cekam, jak moje plana nadeje,ze se to vsechno nejak zasekne a odumre, opet pohasne.
Mozna jsem prehnany pesimista, ale myslim, ze uz tenhle proces nejde zastavit. Mozna jen o par let zbrdit.Podobne jako to bylo treba s "registrovanym partnerstvim ". Mozna i to je dobre, ale ve svem vysledku je to marne snazeni.
Jsem rad, kdyz zjistim , ze jsou tu i optimisti, kteri si mysli, ze bojovat proji dalsi integraci ma smysl.
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(jj, 26.6.2007 21:57:00)
Odpovědět
souhlas - ale ono jde možná především o to že se dosáhlo celkem významných kompromisů pro než vyrobil politický prostor právě Klaus a proto si od eurosocialistů vysloužil nehynoucí nenávist - a což je asi mnohem důležitější -podařilo se záskat čas (pokud mám správné informace až do r .2014) což dává mnohem větší prostor pro eliminování evropeistické antinárodní propagandy a pro to že si lidé uvědomí co je EU zač (že to nemá absolutně nic společného s volným nepokřiveným trhem nýbrž že je to pravý opak - polosocialistický totalitární mafiánský protekcionistický podnik stojící na korumpování těch či oněch z našich daní) a až dojde někdy v r.2014 na lámání chleba tak už bude dost lidí mít otevřené oči aby zabránilo Eurosocialistům(jak v Bruselu tak -což je opravdu o mnohem nepochopitelnější- nalezlých přímo v politické reprezentaci jednotlivých národních států) v likvidaci národních států a vytvoření nového nadnárodního sovětského svazu ... Evropa prostě potřebuje politiky kteří budou v Bruselu hájit zájmy národních států zatímco dnes to vypadá že většina národních politiků v Evropě hájí v jejich státech zájmy Bruselu
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Roman, 27.6.2007 7:52:48)
Odpovědět
Ja si myslim ,ze vyznamne kompromisy znamenaji jen to, ze eurosocialisti museji ke svemu cily udelat misto jednoho kroku dva nebo tri.
Mineni lidi je samozdrejme dulezite, ale kdo se dneska pta lidi? Kolik procent zapadoeuropanu chtelo rozsireni EU. A kolik procent chce v EU dneska Turecko? A kdyz uz nahodou lidi v referendu rozhodnou "spatne", tak si to za trest zopakujou.
Urcite potrebujem lepsi politiky, kteri budou prosazovat konzervativni idealy vybudovane na zidovsko-krestanskych zakladech, ale k tomu je potreba navrat cele Europy k temto idealum. Spolecnost se vsak vydala uplne jinym smerem.
K tomu je dulezite pripocist silny vliv medii, ktere drzi v rukou zastaci dalsi integrace a vytvorili ve spolecnosti naladu, ze lide uverili tomu, ze neni jina cesta. I kdyz samozdrejme jsou schopny videt vsechny ty nesmysly co prichazeji z Bruselu, kolik procent z nich rekne: "My se bez Bruselu dokazeme obejit a ja jsem pro, aby Cesko z EU vystoupilo a zustalo svobodnou a svrchovanou zemi?"
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Jiří Zahrádka, 27.6.2007 16:48:15)
Odpovědět
Abych Vám zkazil náladu - zcela souhlasím s Vámi :-)).

Bohužel se obávám, že jste zcela vystihl problém. Obávám se, že to je "nezastavitelný" proces (v rámci jistých limitů).

Jen jsem teď nedávno někde slyšel latinské úsloví. Bylo zhruba o tom, že kapky vody neobrousí kámen svou silou, ale množstvím a opakováním svých dopadů na kámen. To mě oslovilo.
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(HF, 29.6.2007 12:34:50)
Odpovědět
Konečně by si mohli pravicový voliči uvědomit že nemá cenu volit ODS, která nehájí zájem svých voličů a měli by dát hlas například Právu a Spravedlnosti!
Re: Summit EU aneb Šifra nejen mistra Topolánka …
(Roman, 29.6.2007 14:37:29)
Odpovědět
Doufam, ze mi nechcete namluvit, ze ma cenu volit vasi stranu. :D
Ja bych rekl,kdyz se podivam na nasi politickou scenu, ze ODS je bohuzel jedina strana, kterou ma cenu volit. A to sem v minulych volbach ODS nevolil.
Ja myslim, ze je treba si uvedomit, jak minimalni manevrovaci prostor v podobnych jednanich na Europske urovni ODS ma. Polsko ma mnohem vetsi hlas a ma pro svoje postoje mnohem vetsi podporu mezi obyvatelstvem a presto nema z dlouhodobe pohledu zadnou sanci.
Jina vec je,ze nazorove veletoce pana Topolanka jsou vrcholne trapne.