reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Proč chtít americký radar na českém území?

Autor: Michael Anděl | Publikováno: 1.8.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Proč chtít americký radar na českém území? Argumenty odborníků Topolánkovy vlády zdůrazňující ochranu české kotliny před Íránskými raketami jsou stejně nemotorné jako klip nazpívaný paní ministryní Parkanovou. Pravdou je, že co se týče braně-vojenského hlediska, z amerického radaru v ČR budou profitovat pouze Američané, nikoli střední Evropa, nikoli Česká republika. Je třeba si přiznat, že plánované radary a základny USA ve střední a východní Evropě budou koncipovány pro obranu USA. Vždyť americký radar v ČR bude detekovat především rakety namířené proti USA (na rakety namířené proti ČR máme vlastní radary). Avšak střední a východní Evropa musí chtít základny USA pokud si přeje zůstat střední a východní Evropou a ne součástí asijské rusko-mongolské říše. Důvod proč chtít americký radar je politický a ve zkratce ho lze shrnout takto: budou-li na našem území přítomni Američané, nebudou na něm přítomni Rusové. Rusko je opravdové nebezpečí pro Evropu, to je skutečnost, kterou my Češi stále nevidíme. Nevidíme ji možná proto, že si připadáme Rusku poněkud vzdálenější než Gruzie, Estonsko, Ukrajina nebo Polsko. Avšak ani nám mocný car Putin neopomněl pohrozit, co se stane, připustíme-li na svém území radar. Rusko je novodobý koloniální moloch, který nehorázným způsobem diktuje suverénním státům. Státům, které měli tu drzost demokraticky obměnit vlastní vlády (Ševarnadze, Janukovič) nebo odstranit pomník z centra vlastního hlavního města. Rusko neuznávalo a neuznává liberálně demokratické ideály, brutálně potlačuje demonstrace opozice a homosexuálů, uplatňuje rasistickou politiku vůči Gruzíncům, Čečencům a Ukrajincům, žijícím na jeho území.

            Vláda polská, narozdíl od té naší „topolské“, si Ruské nebezpečí dobře uvědomuje. Valná část Čechů v čele s ČSSD se nadále kloní k zahraničně politickému oportunismu, benešovskému mostu mezi západem a východem. Dodnes nevíme, jestli k západu opravdu patříme. Typický postoj Čechů, být zadobře se západem i východem, s Amerikou i s EU, jen proboha nemít vlastní názor. Nemluvě o tom, že jsme zavedli vízovou povinnost vůči Ukrajině a Bělorusku, a tak tyto země postrčili zase o něco blíž ruskému medvědu. Ale české země byly vždy součástí západu a tak se musí také vyhradit. Amerika je naším spojencem, větší zárukou zachování demokratických hodnot než sebemrskačská EU. Amerika nás potřebuje, potřebuje základny na našem území v rámci boji proti teroru, který my prozatím vést nemusíme. My potřebujeme Ameriku jako záruku stability a svobody, jako spojence proti Rusům a islamistům, který nás na rozdíl od Británie a Francie nikdy nezradil.      

                                       

Michael Anděl

 

autor je členem Mladé pravice

reklama
2296 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(Ondra, 1.8.2007 8:42:27)
Odpovědět
No nevím, více k USA nekritický článek tady snad ještě nebyl. Takhle černobíle viděná zahraniční politika a mezinárodní vztahy, to se mi opravdu nezdá. Rusko vůbec nemá žádné velmocenské choutky, to, že se snaží držet si jistý vliv v nejbližších oblastech jako Gruzie, Ukrajina je logické. A propo, skutečně znáte co je tzv. oranžová opozice na Ukrajině zač? Banda zkorumpovaných pseudointelektuálů, ultraliberálové a političtí korektčníci. Stejně jako v Bělorusku. Takže on si člověk nevybere, je to jak z bláta do ještě většího bláta.

Pod stůl mě poslalo autorovo vzývání "liberální demokracie". Co si pod tím, pane autore, představujete? "Práva pro všechny?" Péči o narkomany, humánní chování k těžkých zločincům, parlamentní šaškárnu - kupčení s hlasy, vlády postavené na přeběhlých poslancích atp.? Tak to pěkně děkuji a raději silnou vládu :-)

Já si vůbec nedělám o demokracii iluze. Resp. o tom, že by naší svobodu a "národní zájmy" někdo hájil. Jak EU, tak USA. Udivuje mě váš neustálý nekritický obdiv k USA, resp. klice, která jí po několik let znásilňuje a jejím jménem si hraje na pány světa. Je skutečně směšné v protiislámském boji srovnávat Rusko a USA. To Rusko je proti nim ještě jakžtakž schopné něco podniknout. Za to USA proti islámu skutečně bojují - srbská genocida (ve prospěch muslimských kosovských Albánců), spolupráce se Saúdskou Arábií (baštou wahábbismu) a tak by se dalo pokračovat. Vskutku skvělý spojenec ;-)

Ron Paul for president! :-D
Srbsko x Kosovo
(lonestarstate, 2.8.2007 12:49:11)
Odpovědět
Rád bych rozebral problém bombardování bývalé Jugoslávie blíže. 1)kritizujete jakousi ďábelskou kliku ("neokonzervativce"??) a jejich údajně chybnou strategii v boji proti islamismu. A jako argument pro to používáte, že CLINTON bombardoval Srby??? LOL. Clinton byl neocon? 2)bombardování ex-Jugoslávie nebylo chybou v žádném ohledu. Je jenom ve světle dnešní situace (o dekádu později) naprosto nepopulární pro jakoukoliv polit. skupinu. Komunisti/Rusofilové kritizují, protože styl Miloševičova vládnutí jim byl taaak blízký. Nacisti/Pan-slovani kritizují, protože podle nich je v právu vžycky ten, kdo má víc shodné DNA a právo a spravedlnost jsou redundantní pokud odporují rasovému principu. Anti-islamisti a bojovní vymítači jakéhokoliv náboženství mají taky jasno. Jedna ze stran konfliktu byli muslimové, tudíž oni byli ti zlí. Takže - byla to akce která se nelíbila skoro nikomu. Ale říct, že jsme neměli zasahovat či snad okonce podporovat druhou stranu??? To je drzost. Nikomu by nemělo být tolerováno provádění genocid na civilním obyvatelstvu a ty Miloševič prováděl a jsou neomluvitelné. Bez ohledu na rasu, náboženství nebo stranickou příslušnost kterékoliv ze stran konfliktu. A vláda USA měla jediná na celém světě odvahu říct "A dost!" Ne jako evropští vojáci, kteří jen přihlíželi pod patronátem OSN a všech těch zbytečných organizací.
Re: Srbsko x Kosovo
(RZ, 3.8.2007 14:11:34)
Odpovědět
No, ale to, ze preruseni primeri ze strany USA prislo presne v tom okamziku, kdy oddalovalo hlasovani o Clintonovi a Lewinske v Congresu, stavi tenhle problem do zcela jineho uhlu.
Re: Srbsko x Kosovo
(lonestarstate, 3.8.2007 16:16:14)
Odpovědět
Bavíme se ještě stále o geopolitice? Reagovat přímo na mé argumenty bylo příliš těžké? Takže radši postavě s hlavní rozhodovací pravomocí přisoudíme jako jedinou motivaci snahu zametení osobních problémů? LOL. To je rafinovaný úskok. Ale nebyl by Clintovi na nic?
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(M. Anděl, 1.8.2007 14:16:45)
Odpovědět
Demokracie, ač má mnoho chyb je zatím nejsnesitelnější systém. To ovšem neplatí pro státy jako Turecko, Egypt, Irák..., které na demokracii nejsou připraveni a je nesmysl jim ji vnucovat. Pod pojmem "liberální demokracie" si nepředstavuju pseudohumanismus, schovívavost k zločincům, ale právo na majetek, na svobodný názor a na osobní nedotknutelnost. Kdo tyto základní práva porušuje, ohrožuje demokracii a je ho třeba potrestat.

USA udělaly mnoho chyb, bombardování Srbska mezi ně jistě patří. Ale vaše tvrzení že rusko bojuje proti islamismu je směšné. Rusko, které uznává a podporuje Hamás (což si ani EU nedovolila), Irán, Sýrii? Antiislámskou rétoriku používá Rusko leda ve vstahu k Čečně, avšak je si třeba uvědomit, že k islamizaci čečenského problému došlo až po vyhlazovací válce vedené proti Čečencům a naprostému selhání mezinárodního společenství.
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(Ondra, 1.8.2007 14:34:53)
Odpovědět
Nejsnesitělnější asi je, ale záleží, co si pod ní představujeme, pro mě je "demokratickým ideálem" antické Řecko, ale takový systém je z "liberálně-demokratického" pohledu právě těžce autoritativní ;-)

Trochu mě zaráží to vaše "kdo neuznává principy demokracie", je třeba ho potrestat. Mám si to vysvětlit i jako válku proti státům, které odmítnou demokracii? V tom je právě onen problém a záludnost samotného pojmu "demokracie". Každý režim se nazýval "demokracií", snad kromě nacistického Německa (ale i to mluvilo o "svobodě pro árijské plemeno"), jinak Sovětský svaz, ČSR po roce 1948, španělští republikáni atd., zkrátka největší totalitáři se paradoxně vždycky nazývali "demokraty".

Já se tedy velmi bojím toho (a vývoj a to co vidím mi dává za pravdu), že čím větší hegemon aspirující na světovládu s čím větší mocí bude logicky útočit (a útočí) proti všem, kteří mohou jeho hegemonii narušit a bude to balit do líbivých hesel o "obraně demokracie".

Skutečně považujete současné USA za demokratický stát? Je podle vás "Patriot act", nedávno přijatý zákon, nebo zákony umožňující obvinit coby "teroristu" a následně s ním podle toho tak zacházet skoro každého, demokratický? George W. Bush, Jamie O Shea, Paul Robertson obránci svobody? Pro mě ne.

Rusko uznává Írán a Sýrii. No to je logické, když se cítí ze strany USA ohroženo, že bude dodávat zbraně jejich nepřátelům :-) Neříkám, že to schvaluju, nebo ne, ale je to normální jednání..

Ale neodpověděl jste mi na povedené us spojence typu wahábbistické Saudské Arábie :-)
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(J.Ch., 16.8.2007 15:04:01)
Odpovědět
Ja s vami souhlasim v nekterych vasich bodech kritiky zahranicni politiky USA jako je podpora Saudske arabie, siritele radikalniho wahábbismu (ci jak se to pise:-), nebo kritika valky v iraku. Svobodu a demokracii skutecne nelze vsem nutit silou. A demokracii rozhodne neni nejlepsi politicky system na kazdem stupni spolecenskeho a hospodarskeho vyvoje.

Tvrdit vsak, ze USA neni demokracii kvuli patriot act je popreni demokracie a ze v USA demokracie a svoboda neni je ciri antiamerikanismus, ktery zamerne vytrhava jednotlivosti. Ve vetsine evropskych zemich muze byt vase strana zakazana (komunisti nebo nacisti(ti predevsim)). V usa (kdyz by jste byl dostatecne blbi, jako ze taci jsou) si muzete postavit pomnik adolfa hitlera (coz samozrejmne neschvaluji). A v EU velkou cast zakonu vytvari nikym nevoleni urednici v bruselu. EU ma tedy zdaleka vice omezenou demokracii nez USA.
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(Josef, 1.8.2007 16:40:54)
Odpovědět
Cesti intelektualove vzdy tihli k Rusku a rusky styl demokracie je jim blizsi! Nevim, co je demokratickeho na tom, udelat z obrany statu politicky fotbal? Souhlasim vice s autorem naz s Ondrejem. Ten treti Ondry odstavec je jak vystrizen z Rudeho Prava a pripomel mi mladi - dekuji! Americane udelali s navrhem umistit radar v CR politickou nikoliv strategickou chybu. Mohli vedet, ze pro Americany je v CR anti-ami prostredi! Jestli bude stat 100km od hranice v CR nebo v Nemecku nehraje tak velkou roli, ma chranit Evropu rozsahem od Portugalska az po zapadni cast Ukrajiny.
Americke levici hrozi v pristich volbach nebezpeci, ze demokratizovat Irak se zacina darit. Shite i Sunis zacli spolupracovat na likvidaci Al-Kajdy! A vcera v rozhovoru na radiu Kurd, ktery je v USA za byznysem tvrdil, ze je tam ted moderni davat novorozenatum jmeno George! Coz je opak Londyna, kde se rodi nejvice Mohamedu.
Snaha Putina destabilizovat Persky zaliv prostrednictvim Iranu, dodavkami zbrani a nuklearni technologie. To by mu zarucilo prijem 220-260 dolaru za sud ropy.(40Gal).
Merkelova, Sarkozy, nasleduji Blaira a uz se snazi zehlit spolupraci pres Antlantic.
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(Ondra, 1.8.2007 16:47:22)
Odpovědět
Ale já se nepovažuju za Anti-ami. Já nekritizuju a nejsem proti USA a priori jako Rudé právo, které na mě vztahuješ. Jsem proti současné politice neokonzervativcům a lidem jako Bush, kteří už dávno měli letět od válu.
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(Josef, 1.8.2007 18:16:26)
Odpovědět
Ja nenapsal, ze jsi antiami, ale ze pouzivas stejne vyrazy jako R.P., jenom chybi vyraz "jestrabi z Wolsryytu.
Co se tyce "Patriot Act" ten plati jen pro Americany a tem zatim vyhovuje! Uz pet let AlKajda nezautocila. Nezapomen, ze kazde dva roky si mohou Amici vymenit cely kongres (435 rep.) a tretinu senatu. A kdyz se neco obcanum nelibi, tak se to da velmi rychle zmenit. Nemit rad aamericke politicke vedeni je normalni, ale v tom pripade je lepssi prijit s argumenty a ne s nadavkama!
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(Jiří Vopařil, 1.8.2007 18:51:08)
Odpovědět
Pokud tomu tedy správně rozumím, tak "mít názor" znamená, že mám veskrze kladný a nekritický postoj vůči USA? A naopak, mít výhrady vůči některým krokům, které USA koná, znamená názor nemít?
Re: Proč chtít americký radar na českém území?
(RZ, 2.8.2007 14:49:37)
Odpovědět
Ach jo.
Re: Nekolik protiargumentu!
(Josef, 5.8.2007 17:57:02)
Odpovědět
..........nekritický obdiv k USA, resp. klice, která jí po několik let znásilňuje a jejím jménem si hraje na pány světa ????? problem je ze ta "klika" byla zvolena obcany USA ne jednou, ale na dva volebni terminy!

"Patriot Act" kdyby existoval pred 11.zarim 2001, tak by 3000 obcanu bylo na zivu a dve nejvyzsi budovy by stale zdobily panorama New Yorku. Prikladem je tak zvany dvacaty unosce Zacarias Moussaoui. Navstevoval skolu letani v Oklahome, kde byl tak spatny student, ze jej nanachali letet solo. Druhou skolu navstevoval v Minesote, kde instruktotum bylo podezrele, ze se nazajima o start a pristani, jenom jak ridit 747 nebo 757 a nahlasili to FBI. FBI ho sice sledovalo, ale duvod k zatceni nebyl, byl pouze podezrely jako unosce, ale zjistili ze je v USA na propadla viza a to byl duvod k zatceni. Povoleni prohledat jeho laptop nedostali od soudce, protoze nemeli duvod a jednalo se o cizi osobu. (The FBI confiscates his belongings, including a computer laptop, but Moussaoui refuses permission for the belongings to be searched). FBI resilo pripad ale, kdyby bylo spojeni FBI - CIA, tak by zjistli, ze jej sleduje francouzska a nemacka rozvedka a v Irsku je na neho vydan zatykac. Juristikce FBI je pouze na uzemi USA a CIA pouze v zahranici! Navic jeste byly dohady, jestli to ma resit FBI nebo emigracni servis za prekroceni vizoveho povoleni. Na loptopu byly adresy vsech unoscu, spolu s telefony a spojeni do Afganistanu , Pakistanu a do nemecke bunky, odkud chodily penize. Maussaoui byl zatcen 16. srpna a 11 zari 2001 bylo uz pozde dostat povoleni prohlednout laptop!

"Patriot Act" vytvoril "Department of Homeland Security" ktery dava dohromady hlaseni CIA, FBI a INS a zjednodusuje reseni podobnych pripadu v budoucnu, coz v minulosti byly kompletne oddelene agentury. Doslo k mnohym zmenam na pr. piloti jsou ozbrojeni a maji naboje, ktere neprostreli stenu kabiny a dalsi "gadgets" a byt pasivni v pripade unosu letadla bylo zmeneno na kladeni odporu. Doposud byt pasivni v minulosti pracovalo v pripadech unosu letadel na Kubu, kde unosce vysadili a vratili se domu 90 mil do Miami. Popsal jsem to znasilneni demokracie velmi zkracene jen pro posouzeni! Samozrejme je vinen prezident Bush, ale on nastoupil do uradu 20. ledna 2001 a v te dobe se unosci uz dva roky trenovali letat! Kazdy at si to posoudi sam!

A kdyz uz byla zminka o Rusku, tak minuly tyden Gorbi poskytl rozhovor agenture INTEFAX , kde tvrdi, ze kdyby vedel, ze ho podvedeme a spolu s baltskymi republikama vstoupime do NATO, a budeme ohrozovat bezpecnost RF, tak by studenou valku v zadnem pripade nesouhlasil ukoncit! A nez se zacne nekdo vymlouvat, ze do NATO republiku vlakali Neokons, tak jisty pan Miroslav Polreich ve sve analyze pise na BL, ze USA byly proti!

Doslova : "....atmosféra byla postupně (a dnes je možno i říci programově) narušována. Iniciativa přicházela vždy ze strany Německa. Rozpad Jugoslávie bez podmínek zajišťujících mírový rozchod přes naléhání USA i EU, snaha po rozšiřování NATO proti důraznému NE ze strany USA........"
Re: Nekolik protiargumentu!
(Josef, 5.8.2007 18:00:26)
Odpovědět
INTEFAX mineno INTERFAX!