reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Lisabonské smlouvě a euru

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 6.9.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Sociální demokraté a komunisté požadují referendum v otázce umístění americké radarové základny, protože umístění radaru považují za významné omezení suverenity České republiky. Státní suverenita navenek i dovnitř je právo vykonávat exekutivu a vydávat zákony ve vlastní zemi a chovat se jako nezávislá jednotka mezinárodních vztahů. Americkou základnou nebude narušena suverenita jako taková na úrovni republiky, ale pouze na konkrétním malém území. Ostatně, stejně bychom mohli říct, že ambasády cizích států narušují suverenitu, když území ambasády patří tomu danému státu, a ne ČR.

 V případě našeho členství v EU se však jedná o výrazné omezení státní suverenity, protože většinu zákonů již neschvaluje český parlament, ale je nám poroučena z Bruselu. Evropská reformní smlouva (Lisabonská smlouva), která je jen evropskou ústavou přepracovanou do líbivější podoby, omezuje českou suverenitu v mnoha dalších oblastech a přeměňuje Českou republiku de facto v protektorát Bundes Republik EUland. Taktéž potenciální přijetí eura zbavuje český stát významných suverénních pravomocí v hospodářské politice, jako je například monetární politika.

 Pokud by tedy mělo být referendum o radaru, který neomezuje státní suverenitu, mělo by se konat určitě referendum o přijetí eura a  Evropské reformní smlouvě, která náš stát připravuje o zbytky státní suverenity, které mu zbyly.

 Třešničkou na dortu by mohlo být referendum o vystoupení z nedememokratické a naší nezávislost potlačující Evropské unie, ale to snad někdy příště…       

 

Více zde: http://www.modryhlas.cz/referendum-o-radaru-proc-ne-ale-take-o-evropske-reformni-smlouve-euru

reklama
1522 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(jj, 6.9.2007 2:56:10)
Odpovědět
Celý projekt zvaný EU není nic jiného než TUNELOVÁNÍ evropských demokracií bruselskou korporátně socialistickou nomenklaturou řízenou nadnárodním byznysem
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(David, 6.9.2007 7:54:25)
Odpovědět
..pravil komoušek, co podporuje znárodňování, darebák co obhajuje znásilňování a ubožák a zbabělec, který se pod své "myšlenky" stydí podepsat.

Tolik pan jéééjééé
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(jj, 6.9.2007 8:45:21)
Odpovědět
měl byste vědět že zabavení majetku sudetským němcům(toho času občanům 3.říše) bylo provedeno jakožto plnění reparací a sudetští němci za ně v západním rajchu dostali náhradu (a pokud někteří ne tak to není náš problém) - ale to je na vás asi příliš složité
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(David, 6.9.2007 15:11:29)
Odpovědět
ty seš fakt imbecil, máš představu jak to vypadalo v 3. říši po válce, ty si vážně ty demente myslíš že tam bylo kam je nastěhovat ??
Víš otom, že spojenci shodili na 3. říši jenom v roce 1945 60 milionů kusů bomb ??
Tvůj způsob uvažování je fakt unikátní, tak podle teb jeden stát může lidem hromadně zabavit majetek, ukrást úspory a přehodit problémy s jejich existencí na druhý stát a tím se zbavit zodpovědnosti ??

A co ty vraždy a znásilňování, to byla také součást odškodnění za válku, svatá prostoto..??
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(bublifuk, 8.4.2008 10:00:55)
Odpovědět
A co Neveklovsko, Benešovsko, Vyškovsko? Odtamtud vyhnali Čechy a také to žádného nácka nezajímalo, co s těmi lidmi bude. Z Č. Krumlova v r. 38 vyhnali Čechy a město bylo vyhlášeno za německé. Když to šlo udělat s Čechy, proč by to nešlo udělat s Němci?
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(jj, 6.9.2007 17:11:09)
Odpovědět
to byl opravdu pouze a jedině jejich problém a já chápu že vás jako sudetofilního havlistu rozněžňuje jak měli chudáčci němci zničenou zemi těmi zlými nespravedlivými bombami
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Hurník, 10.9.2007 14:44:54)
Odpovědět
pane, vím že nejsem první kdo vám to tu píše, ale klidně to zopakuji.

Je mi z Vás nablití !
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Vrána Jaroslav, 6.9.2007 15:47:44)
Odpovědět
Pane Petřík, v politice nelze býti asymetrický,i když je to složité.Souhlásím s Vámi že vstupem do EMU ztratíme kus suverenity.Lze vyslovit i tezi, že přijetím řekněme ústavy EU platí přiměřeně totéž.Ale je prostě nesmyslem tvrdit, že pobyt cizích vojsk a jejich základna není omezením státní suverenity. Já ponechám stranou ,že se v uedenených případech může spíše jednat o semantické pojmy a citový vztah koligující s racionalitou.
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Jiří Zahrádka, 6.9.2007 17:00:48)
Odpovědět
To je ale zásadní rozdíl, pane Vráno. Při pobytu cizích vojsk, na základě podmínek mezinárodní dohody, bychom prostě pronajmuli část území cizí moci, ale politiku bychom si vedli sami takovou, jakou by určily ústavní orgány této země. Pár vojáků se bezprostředně nijak nedotkne našich ekonomických politik, ani našich zákonů.

Přijetí EMU i euroústavy naopak tyto věci ovlivňuje. V euroústavě se vzdáváme práva suverenního výkonu moci na území našeho vlastního státu (pravda, to je již z nynějších smluv), přijetí EMU znamená vzdát se možnosti stanovení vlastní monetární politiky.Tyto věci jsou zcela nesouměřitelné a skoro se až divím, že to lidé nechápou. Jednají na základě divných asociací, zcela mimo rozsah mezinárodního práva. Je to asi důsledek české anarchie, kdy smlouva a zákon nic neznamenají, proto si myslíme, že euroústavní smlouva nemá žádný reálný význam.
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Jaroslav Vrána, 7.9.2007 8:35:51)
Odpovědět
Já s Vámi hluboce nesouhlasím.Respektuji argument,že pobyt vojs je dle mezinárodních smluv schválených parlamentem.Všimněte si zdánlivé nuance,že žádost o vstupu do NATO stvrdit referendem byla zamítnuta. Tudíž odmítnut institut přímé demokracie.Vstup do EU včetně závazků přijetí eura a nějakého modelu ústavní smlouvy byl recipován do dohody mezi vládou ČR a EK. Tato dohoda byla schválena referendem obyvatel ČR tedy institutem přímé demokracie. Víte oni si naši konzervatvní liberálové už konečně musí vybrat co chtějí.
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Jiří Zahrádka, 7.9.2007 13:16:54)
Odpovědět
To jsou nesouměřitelné věci. NATO nemění podstatu našeho státu, je to JEN klasická nadnárodní organizace. Zavazuje nás k vojenské akci tuším jen v případě napadení jiného členského státu (což je ustanovení, výhodné právě pro slabé státy typu Česka, které by v případě napadení pomoc potřebovalo).

Naopak, anšlus k EU zcela zásadně mění formu našeho státu. Ostatně, kvůli vstupu do EU se měnila ústava, kvůli vstupu do NATO to myslím potřeba nebylo.
Jiří už nám zase lže ? :-)
(Dan, 10.9.2007 14:46:37)
Odpovědět
Můžete nám zde vyvětlit význam a podstatu slova anšlus a zároveň připomenout za jakých okolností jsme do EU vstoupili?

Děkuji !

:-)
Re: Jiří už nám zase lže ? :-)
(jj, 10.9.2007 15:35:25)
Odpovědět
ano ,především jsme vtoupili do úplně jiné EU než jakou plánují evropeisté a na jakou se jí snaží přetvářet (včetně oněch Waffen EU,EUROgestapa a EUROkoncentráků pro EUROideozločince) neboli víte kdy poznáte že už je pozdě vystoupit z EU? když to zkusíte a pošlou nám sem tanky...
Re: Jiří už nám zase lže ? :-)
(Dan, 11.9.2007 8:31:52)
Odpovědět
zase jste se vyhnul odpovědi a namísto toho nám sem přinesl pořádnou dávku vaší bujné fantazie, bez faků, bez čísel, ničím nepodložené bláboly, které nemají v této diskuzi žádnou hodnotu.


Když vidím člověk jako vy a jeho zcela impotentní argumentační potenciál, jsem klidný.. náckové se Evropy nechytí, s lidmi jako vy nato nemají :-))

Separatistické nacionální hnutí, které vede tento portál, se svým guru, senylním ješitou a nově také klimatologem bez diplomu - Klausem, nemají šanci.
A oni to vědí, protože právě odtud plynou ty frustrace Jiřího Zahrádky.
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(LP, 8.9.2007 17:00:02)
Odpovědět
Pozor! Vrána není Vrána, ale Horský!!!
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Lisabonské smlouvě a euru
(petr, 8.4.2008 23:18:14)
Odpovědět
S referendem nemam problem, akorat mi nejak chybi referendum o vystoupeni z NATO. Myslim totiz ze nase ucast na tomto podniku je dnes jiz ztratova. Leda ze by nas snad NATO chranilo samo pred sebou :).
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Lisabonské smlouvě a euru
(Viktor N., 7.4.2008 18:41:05)
Odpovědět
Plně souhlasím s referendem jak o radaru, tak i o lisabonské smlouvě!

Má to ale jeden háček, respektive dva háčky.
1) referenda se politici bojí jak čert svěcené vody;
2) nedělám si iluze, jak by vypadala vládní kampaň. Koneckonců zažili jsme vládní kampaň (ale také i cenzuru) před referendem o vstupu do EU, zažíváme vládní kampaň k radaru (naštěstí ne příliš účinnou, tedy zatím) a očekával bych masivní vládní jednostrannou kampaň k EUústavě, kde by se názory druhé strany cenzurovaly a zesměšňovaly…
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Bohumil Ateista, 6.9.2007 19:15:55)
Odpovědět
Co máte pořád s tou suverenitou? Tak zkorumpovaná země jako ČR si žádnou suverenitu nezaslouží. Potřebuje spíš dohled civilizovaných západních zemí.
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Dedik Larzon, 7.9.2007 15:42:40)
Odpovědět
Netvrdim, ze nasi termiti jsou zazrak poctivosti, koneckoncu staci vzpomenouti kakao krause a cato kavana a jim podobne vytecniky.
Ale nedelejte si iluze o vyspelosti a civilizovanosti zapadni evropy. Politicka i verejna kultura tam jde poslednich 20 let od desiti k peti a nebude to dlouho trvat a vyrovnaji se kvalitou nasim termitum. Ale na rozdil od nasich termitu, nebudem mit ani stopu moznosti je cas od casu dostat od valu.
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(Lukáš, 6.9.2007 15:20:28)
Odpovědět
Možná by jste si měl pane jéjé uvědomit, že ti němci tam žili stovky let, oni tam byli více doma nežli mnozí jejich čeští spolubydlící..

Každopádně to republice ekonomicky ublížilo, to je zcela evidentní věc..
Re: Referendum o radaru? , proč ne, ale také o Evropské reformní smlouvě a euru
(jj, 6.9.2007 19:30:55)
Odpovědět
to ukázali jak se tam cítili a co si mysleli o tom komu naše území patří a čí to bude domov po "konečném vítězství" - takové "hosty" opravdu patří co nejrychleji vykopnout