reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii

Autor: Redakce | Publikováno: 18.9.2007 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

V tomto momentě, kdy se anglická moc hroutí k zemi, budeme mít možnost organizovat Evropu nově, a sice na základě hledisek, která odpovídají sociálním, ekonomickým a technickým možnostem dvacátého století. Naše Německá říše prošla před sto lety podobným procesem. Byla tenkrát zrovna tak rozštěpena v mnoho částí, větších i menších, jako je tomu dnes v Evropě. Toto rozdělení na malé státy je snesitelné tak dlouho, pokud nejsou technické prostředky, především doprava, natolik vybudovány, aby přechod z jedné malé země do druhé vyžadoval jen krátkou dobu. ... Je samozřejmé, že Bavorák zůstal Bavorákem, Sasík Sasíkem, Prušák Prušákem. Avšak přes tato lokální omezení se naučili během desetiletí vidět a pak i chápat, že teprve v důsledku existence této vzájemnosti se mohla vyřešit celá řada otázek ekonomické, finanční, zahraničněpolitické a vojenské povahy. ... Technika k sobě přiblížila nejen oblasti, nýbrž i národy mnohem blíže, než si dříve vůbec kdo mohl představit. Zatímco dříve jsme potřebovali čtyřiadvacet hodin, abychom se oklikou přes tisk domlouvali z Berlína do Prahy, nepotřebuji k tomu dnes ani sekundu. Když přistoupím k tomuto mikrofonu, mohou mne slyšet ve stejném okamžiku v Praze, na Slovensku, ve Varšavě, v Bruselu a Haagu. Jestliže jsem dříve potřeboval dvanáct hodin, abych dojel železnicí do Prahy, letím tam dnes letounem jednu hodinu. To znamená: technika opět, o sto let později, přiblížila k sobě národy. Není to jistě náhoda, že tyto technické prostředky vznikly právě teď. Neboť v Evropě přibylo lidí a množství lidí postavilo evropskou společnost před zcela nové problémy životně- a ekonomicko-politické, finanční a vojenské povahy. Působením těchto technických vymožeností se samozřejmě k sobě přiblížily i kontinenty. Mezi evropskými národy si však stále více razí cestu vědomí, že mnoho z toho, co se mezi námi dálo, byly v zásadě jen rodinné rozmíšky, pokud je poměřujeme velkými otázkami, které dnes musí vyřešit kontinenty. Jsem o tom pevně přesvědčen; právě tak, jako dnes pohlížíme zpět s jistým úsměvem na rozdílnosti mezi německými státečky o rozměru ´půl korce horizontu´ ze čtyřicátých a padesátých let minulého století, budou se během padesáti let pokolení, jež nás budou následovat, s jistým pobavením dívat na spory, které se momentálně v Evropě politicky odehrávají. Budou vidět v ´dramatických konfliktech národů´ mnoha malých evropských států pouze rodinné rozmíšky. Jsem přesvědčen, že během padesáti let se nebude myslet pouze v (pojmech) zemí-mnoho dnešních problémů pak úplně vybledne a mnoho z nich toho nezbude; bude se pak myslet v (pojmech) kontinentů a evropské myšlení budou naplňovat a budou jím hýbat možná mnohem větší problémy. V žádném případě si nesmíte myslet, že my, pokud zavádíme v Evropě jistý proces pořádku, to děláme proto, abychom jednotlivým národům zkrátili život. Podle mého názoru se musí pojem svobody nějakého národa uvést do souladu se skutečnostmi, před kterými dnes stojíme, a s jednoduchými otázkami účelnosti. Tak jako v rodině nemůže mít jeden její člen právo rušit trvale svou sobeckostí její vnitřní mír, tak nemůže ani jednotlivý národ v Evropě mít natrvalo možnost stavět se proti všeobecnému procesu pořádku... To tedy pro vás znamená: jste již nyní členem velké Říše, která se právě chystá dát Evropě nový pořádek. Chce strhnout omezení, která ještě oddělují evropské národy, a srovnat jim cestu navzájem. Skončí se stavem, jenž natrvalo samozřejmě nemůže lidstvo uspokojovat. Konáme tu reformní dílo, o kterém jsem přesvědčen, že jednou bude zapsáno do knihy evropské historie docela velkými písmeny. Dovedete si představit, co pak bude Říše znamenat po válce? ...

Nenaplňuje i vás pýchou, že vy, když přijedete do Hamburku, si budete moci říci: ´To je i moje přístavní město.´ A když budete vidět německé loďstvo: ´To je loďstvo, které ochraňuje i náš život!´. A když budete sledovat hrdinské výkony německé branné moci: ´To je ta branná moc, jež ochraňuje i náš národ, která i kolem nás položila železnou závoru své ochrany!´“ 

(GOEBBELS, Joseph: Rede des Herrn Reichsministers Dr. Joseph Goebbels and die tschechischen Kulturschaffenden und Journalisten am 11. September 1940 in Berlin (Projev pana říšského ministra Dr. Josepha Goebbelse k českým kulturním tvůrcům a novinářům 11. září 1940 v Berlíně, in: GOEBBELS, Joseph: Poznání a propaganda. Komentovaný překlad vybraných projevů, Naše vojsko, Praha 2002, s. 52-58).

reklama
2625 čtenářů | 19 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(jj, 18.9.2007 0:18:17)
Odpovědět
Evropeisté(tj.euronacionální socialisté) asi nebudou z tohoto Goebelsova projevu nadšení jelikož dokonale ukazuje čeho následovníky jsou a v čích šlépějích jdou.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Maro Skřipský, 18.9.2007 12:55:40)
Odpovědět
Dan zase napíše, že jsme si ta slova vymysleli a že jde o euroskeptickou propagandu :-)
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 18.9.2007 13:26:06)
Odpovědět
Ale tohle už jsme přece Maro probírali před rokem, to jsou slova ministra propagandy, člověka jemuž se v nejužším nacistickém vedení přezdívalo "Pan Lež", muže který ještě 5 dní před kapitulací Berlín křičel v rozhlase, že konečné vítěztví Německo nemine...


Co já na jeho slova říkám, Gebls byl bezepsoru člověk na svém místě, jeho slova jistě spnila účel a uspokojila mnoho hloupých čechů, jímž byla určena.

Víte co je to propaganda a k čemu vůbec má sloužit ?

Nebo jste mu snad také nalítli :-))))


Doporučuji zápisy z tajných porad vedení, kde dostává od vůdce přesné pokyny kde jakou morálku na okupovaných územích je třeba udržovat za každou cenu. Možná se Vám rozsvítí.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(jj, 18.9.2007 14:22:20)
Odpovědět
ale stejně jako nacistům nešlo o sjednocování evropy nýbrž o nadvládu nad evropou tak evropeistům opět nejde o sjednocování evropy ale o nadvládu nad evropou a jen se ukazuje že jak plány nacistů a evropeistů ,tak jejich cíle i propaganda pod jejímž krytím realizovali a realizují své plány jsou si natolik podobné že se dají označit jako identické(ale to vy přece jako euronácek víte že a právě proto tak hysterčíte - dost mi to připomíná hysterii zelených teroristů ,ideologů, parazitů a mafiánů z toho že Klaus v OSN ukáže jejich skutečnou podstatu a cíle - neboli tak už to bývá že grázlové se vždy nejvíce báli pravdy -o nich- a proto vždy nenáviděli svobodu slova která umožňuje pravdu o nich nahlas vyslovovat)
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 19.9.2007 10:47:20)
Odpovědět
Podívejte, já jsem maxcimálně spokojený.

Tím, že vše co tu už roky píšu, se začíná vyplňovat, a zelený mužík, se kterým jsem osobně o těchto tématech také hovořil, neboť pracuje pro stejnou firmu jako já, mi dal zapravdu..jsem se jenom utvrdil v tom, že EU je správná cesta a USA nikoliv.

Export poráží konzum, spoření, život na dluh.

K histerii mám dosti daleko, jsem s trendy v ekonomice EU spokojený, s eurem velmi spokojený, s vývojem v česku taktéž !

česká ekonomika bez Klauze nám kvete, porodnost opět stoupá, nezaměstnanost mizí..

To co nedokázal český árodní kapitál, dokázal ten zahraniční...
Klaus se mýlil ve většině věcí, stejně jako Mach nyní.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 18.9.2007 13:32:14)
Odpovědět
Ještě připomenu, že to byl vůdce a nikdo jin. jenž formoval tehdejší dění, ostatní byli jenom loutky a třebas s ním v mnohém nesouhlasili, viz. Heseho cesta do Británie atd.

Směrodatné v nacismu jsou jenom a pouze hitlerovi myšlenky, zaznamenané v jeho spisech aa Mein Kamfu, jež taktéž přepsal Hess neboť původní vůdcovo dílo bylo příliš naturalistická, abyho bylo možné předložit davům...



Vy pro mě coby euroskeptičtí ideologové, amerikanofilové a sionističtí fanatici, představujete ultra naivní lidi.

Vaše naivita a mimoooznost je patrná jak z vnímámí dnešního dění v EU, tak z fanaticky prožidovských a proamerických postojů.

Znovu opakuji, vy tu nehájíte naše národní zájmy, ale naopak zájmy cizzích zemí a cizzích, kultur.
Jste 5. kolonou židoamerické lobby, užiteční hlupáci jakým byli sudeťáci pro adolfa hitlera.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(LP, 18.9.2007 14:02:42)
Odpovědět
„...v době, kdy je osud světa určován velkými státy, státy o rozloze 11 až 17 milionů kilometrů čtverečních, kdy o osudu světa rozhodují státy se stamiliony obyvatel, nemůže již být řeči o suverenitě malých národních států.“
(Adolf Hitler)-takto hovořil Hitler mezi blízkými (Monology z Vůdcova hlavního stanu)

"Prezident republiky bohužel nechápe základní vývojové tendence Evropy a světa, ve kterém setrvávání na konceptu národního státu není realistickým východiskem pro rozvoj České republiky v dnešním světě."
(Jiří Paroubek)

„Jsem přesvědčen, že během padesáti let se nebude myslet pouze v (pojmech) zemí-mnoho dnešních problémů pak úplně vybledne a mnoho z nich toho nezbude; bude se pak myslet v (pojmech) kontinentů a evropské myšlení budou naplňovat a budou jím hýbat možná mnohem větší problémy.“
(Joseph Goebbels)
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 18.9.2007 14:53:17)
Odpovědět
Ano, to je pravda, i ve spisech jasně adolf deklaruje, že malé národy musejí ustoupit a zaniknout národům velkým.

On to připodobňoval k přírodě, v níž může také přežít jedině ten silnější druh.


Ale problém je, že v jeho představách ta říše měla být národní, německá.



A které že to malé národy v dnešní EU mají zaniknout či býti rozpuštěny v kterých to velkých ??
Určitě nám tu podobu vysvětlíte :)))
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(LP, 18.9.2007 15:06:07)
Odpovědět
Hannah Arendtová(Původ totalitarismu): „Nacisté vždy upřímně pohrdali úzkoprsým nacionalismem, ..., a opakovaně tvrdili, že jejich ´hnutí´, svou působností internacionální podobně jako hnutí bolševiků, je pro ně důležitější než jakýkoliv stát.“ Totiž „Volksgemeinenschft byla jen propagandistická příprava na ´árijskou´rasovou společnost, společnost, která nakonec odsoudí k zániku všechny národy, včetně Němců.“
Hitlerův výnos z 9. 8. 1941 dokonce zakázal užívat pojem „německá rasa“, protože by to vedlo „k obětování rasové ideje jako takové ve prospěch pouhého národnostního principu...“

Ale zapomněl jsem Dane, vy asi Arendtovou neberete, protože to byla židovka...
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 19.9.2007 7:16:38)
Odpovědět
zase ta všudepřítomná naivita...

pokud budu chtít utvořit si nějaký reálný obraz nějaké skutečnosti, rozhodně to neučiním převzetím názorů od zapřisáhlého nepřítele té ideologie..
např. Kuras o islámu prostě pravdu ani psát nemůže, stejně jako asi ztěží o nacismu nějaký další žid..

Ale faktem je, že hitler opravdu zakázal pojem německá rasa, nikoliv německý národ, ten se v jeho projevech i dílech jenom hemží..

Zamyslete se nadtím jak vypadala 3. říše, kde končili její hranice a koho učinili jejím občanem, vždzť poněmčování běželo jak na běžícím pásu..
To bylo prostě jen a pouze valchování ostatních národů němci, pokud tady pořád žvaníte něco o nějakém tehdejším evropanství, tak jste prostě tvůrce umělých dějin a demagog..
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Jiří Zahrádka, 19.9.2007 9:54:22)
Odpovědět
Ne, Dane, je to zbytečná debata, už jsme si to procházeli v minulosti. Vytvořil jste si falešné podmínky debaty (brát vážně lze jen to, co řekl Hitler), aby vám to hrálo do karet, a stejně to moc nehraje. Důležité ale je to, že Hitler zdaleka nebyl jediným teoretikem fašismu (který s nacismem asi lze v mnohém spojovat), a komentáře těch ostatních fašistů, které jsme vám uváděli v dřívějších diskusích, svědčí o paralelách s EU v tak šokující míře, že to samozřejmě eurofilové musí vyvrátit jako falešný argument (např. tím, že jiné autory těchto myšlenek než Hitlera prostě odmítnou akceptovat jako argument).

Při debatách o barvě sněhu byste asi řekl, že o tom debatovat můžem, ale bílou barvu předem odmítáte.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 19.9.2007 10:34:01)
Odpovědět
Ano, ta debata je opravdu o ničem a naprosto zbytečná, v tomhle souhlasím.

Nejsem to já kdo ji z nedostatku protiargumentace vůči unii obnovil.

Pojďme se bavit o ekonomických číslech dnešní EU a USA, pojďme se podívat na euro a dolar, pojďme hodnit ekonomický vývoj v nových členských státech EU.

To jsou témata aktuální, zajímavá a lze v ní upltnit řadu argumentů.

Pojďme Greenspanovi názory na eurozonu a euro měnu porovnávat s těmi Machovými...

Pojďme pryč od nacismu s disktujme seriozně a o současnosti.

:-)
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Malík, 19.9.2007 9:35:39)
Odpovědět
Gebls měl pravdu, on v podstatě předpovídá globalizaci a svědčí to o jeho nepochybně správných intuicích...

V čem se liší jeho pohled na budoucnost Evropy od Churchilovi ????





Pravdu má ale Dan v tom, že tehdejší politika neměla s dnešní v EU společného téměř nic...
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Jiří Zahrádka, 19.9.2007 9:47:57)
Odpovědět
"Pravdu má ale Dan v tom, že tehdejší politika neměla s dnešní v EU společného téměř nic..."

Řekl Ten, který o EU politice všechno ví...?
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Malík, 19.9.2007 10:36:47)
Odpovědět
Já jenom tvrdím a stojím si zatím, že Geblsovi odhady budoucnosti, tedy globální evropy a světa jsou v zásadě velmi správné, potvrdily se, ALE jejich tehdejší politika rozhodně s nimi nekorespondovla..

Vaši otázku jsem nepochopil.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(jj, 19.9.2007 16:34:44)
Odpovědět
jinými slovy EU je následovníkem 3.říše - za chvíli se ve standardizovaných euroučebnicích budeme učit o ochránci matek a malých dětí ,sjednotiteli evropy velkém dobrotivém Adolfu Hitlerovi - a pokud by se to nějakému rodiči nezamlouvalo tak soudružka učitelka zavolá eurogestapo a rodiče budou promptně posláni na převýchovu do europřevýchovného tábora zřízeného výnosem ministerstva pravdy
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Malík, 20.9.2007 11:15:23)
Odpovědět
Tak 3. říše nebyla nic jinného nežli německo, jestli máte pocit, že EU je pokračovatelem německa, pak ano.. ovšem mě se to zdá poněkud zcestné..
:))
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Malík, 19.9.2007 10:40:14)
Odpovědět
pokud mi dnes něco velmi ale opravdu velmi vzdáleně připomíná Hitlera je to Busch a 3. říši USA.
Taková ta exanzionistická forma nacionalismu, obří aráda, války a války..
Tam určité paralely vidět jsou.
Re: Nacistický ministr propagandy Joseph Goebbels o evropské unii
(Dan, 19.9.2007 11:14:09)
Odpovědět
Jiří tím naznačuje, že ví něco co mi nevíme :-))

Poslouchej Jirko, když jsme nedávno debatili o těch obřezaných klucích, s čepičkama na hlavách, co mají svátek v sobotu neslaví vánoce a velikonoce, jako o té nám příbuzné kultuře.....s tím nám tak blízkým jazykem a písmem .. tak ještě bych chtěl něco přidat.


Oni to jídlo nejenom dokupy neskladují, ale ani nepřipravují, vše mají 2x jejich stolování je jinné, stejně jako např. hygiena je odlišná a co mě nejvíce pobavilo tak i sexuální život..
ten není zdaleka tak liberální jako evropský, jsou zakázané polohy, jsou zakázané druhy sexu....