reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 24.9.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Zodpovědní politici vědí, že musí jednat, je-li to nezbytné. Vědí, že je jejich povinností iniciovat vhodná opatření, může-li dojít k ohrožení občanů jejich zemí. A vědí i to, že se musí domlouvat s kolegy z dalších zemí, nemůže-li být problém uzavřen do hranic jednotlivých států. Přispívat k tomu je jedním z hlavních důvodů existence institucí,  jakou je Organizace spojených národů.

Politici jsou také povinni zajistit, aby náklady těch opatření, která navrhují, nebyly větší, než efekty, které z nich plynou. Musí proto velmi pozorně vyhodnocovat a analyzovat všechny své projekty a iniciativy. Musí to dělat i tehdy, je-li to nepopulární a znamená-li to "foukání proti větru" módy a politické korektnosti. Chtěl bych poděkovat generálnímu tajemníkovi Ban Ki-moonovi za zorganizování této konference a za to, že nám tím poskytl příležitost vyslovit se k důležitému, ale dosud zcela jednostranně diskutovanému problému klimatických změn. Důsledky přijetí hypotézy o klimatických změnách jako o reálné, rozsáhlé, okamžité a lidmi způsobené hrozbě by byly tak enormní, že jsme povinováni "měřit dvakrát", než učiníme jakákoli dalekosáhlá rozhodnutí. Obávám se, že se to neděje.

Chtěl bych uvést několik myšlenek, které jsou nezbytné k tomu, abychom tuto věc uvedli do patřičného kontextu:

1. Navzdory uměle a neoprávněně vytvořené  představě o velkém rozsahu probíhajících klimatických změn, bylo zvýšení globálních teplot  v posledních letech, desetiletích a stoletích v historickém porovnání velmi malé. Jeho důsledky na člověka a jeho aktivity jsou v podstatě zanedbatelné.

2. Hrozba spojená s hypotetickým budoucím globálním oteplováním vychází výlučně z velmi spekulativních prognóz, nikoli z vědecky ověřené minulé zkušenosti a z rozpoznání jejích trendů a tendencí. Tyto prognózy vycházejí z relativně krátkých časových řad relevantních proměnných a z prognostických modelů, které se neukázaly být dostatečně spolehlivými při objasnění vývoje v minulosti.

3. V rozporu s mnoha sebevědomými a samoúčelnými výroky ohledně příčin probíhajících klimatických změn žádný vědecký konsensus neexistuje. Nestranný pozorovatel musí přiznat, že obě strany sporu tedy ti, kteří věří v dominantní úlohu člověka v nedávných klimatických změnách, i ti, kteří podporují hypotézu o převážně přírodní příčině klimatických výkyvů nabízejí argumenty natolik silné, že jim musíme pozorně naslouchat. Vyhlašovat předčasné vítězství jedné skupiny nad druhou by bylo tragickou chybou a já se obávám, že ji právě teď děláme.

4. Výsledkem tohoto sporu uvnitř klimatologie je to, že někteří z nás žádají okamžitou akci, zatímco jiní před ní varují. Racionální chování vždy závisí na porovnání velikosti a pravděpodobnosti rizika a velikosti nákladů, jak se tomuto riziku vyhnout. Jako zodpovědný politik, jako ekonom, jako autor knihy o ekonomice klimatických změn, s vědomím všech dostupných dat a argumentů, patřím k těm, kteří došli k závěru, že je riziko velmi malé, že jsou náklady, jak se mu vyhnout, neúnosně vysoké a že je aplikace fundamentalisticky interpretovaného principu předběžné opatrnosti chybnou strategií.

5. I ti politici, kteří věří v existenci rozsáhlého globálního oteplování  a já mezi ně nepatřím a zejména ti, kteří věří v jeho antropogenní původ, jsou rozděleni: někteří z nich chtějí kontrolovat a omezovat globální klimatické změny (a jsou připraveni vynakládat na to obrovské finanční zdroje), zatímco jiní se spoléhají na přirozenou lidskou adaptabilitu, na modernizaci a technický pokrok a zejména na blahodárné účinky budoucího růstu bohatství a blahobytu (a proto preferují vydávat veřejné prostředky tímto směrem). Druhá varianta je sice méně efektní a méně ambiciózní, ale slibuje daleko více než ta první.

6. Celý problém nemá pouze svou časovou dimenzi, ale má i svůj mimořádně důležitý prostorový (regionální) aspekt. To je třeba hlasitě připomínat zejména zde, na půdě OSN. Různá úroveň ekonomického rozvoje, životní úrovně a bohatství v různých místech světa vede k tomu, že je každé plošné, celosvětové, jednolité řešení příliš nákladné, nespravedlivé a do značné míry diskriminační. Dnešní rozvinuté země nemají sebemenší právo jakýmkoliv dalším způsobem zatěžovat méně rozvinuté země. Diktovat jim ambiciózní a pro chudší státy často téměř likvidační environmentální standardy je chybou a mělo by to být vyloučeno z nabídky doporučovaných opatření.

 Mám dvě doporučení:

1. OSN by měla zorganizovat dva paralelní mezivládní panely o klimatických změnách a publikovat dvě konkurenční zprávy. Podmínkou jakékoli efektivní a racionální debaty je zbavit se jednostranného monopolu. Dobrým výchozím bodem by bylo poskytnutí stejné, nebo aspoň srovnatelné finanční podpory oběma skupinám vědců.

2. Jednotlivé členské země OSN by si měly vzájemně naslouchat a měly by se učit z chyb i úspěchů jiných, ale každá země by si měla vytvořit svůj vlastní program jak se stavět k důsledkům případných  klimatických změn a hlavně by měla mít možnost rozhodnout se sama, jakou prioritu přidělí tomuto problému mezi dalšími konkurenčními cíli.

 Měli bychom věřit racionalitě člověka a důsledkům spontánní evoluce lidské společnosti více než "dobru", plynoucímu z politického aktivismu. Zvolme si proto adaptaci, nikoliv pokusy řídit globální klima.

Václav Klaus

reklama
1196 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Daniel Makay, 29.9.2007 10:26:28)
Odpovědět
Věřím, že regionálně nešetrné chování vůči přírodě může mít katastrofální vliv. Ale v těch globálních záležitostech dávám za pravdu panu prezidentovi. Ač ne ve všem sdílím jeho liberální postoje.( V.Klaus je klasický liberál a z toho vyplívají všechny jeho názory a postoje a také chyby, kterých se dopustil a dopouští.)
Rozhodně argumenty, které zde nenávistí motivované napsal Dan považuji za scestné, motivované emocemi a vlastním subjektivním postojem.
V.Klaus klade důraz na to, že je zbytečné bojovat s některými ekologickými změnami a to z důvodu, že není možné je ovlivnit z důvodu, že je způsobuje sama příroda. V tomto s ním plně souhlasím. Navíc správně zastává názor, že rozvojem vědy a techniky se otvírají mocnější nástroje jak přírodu chránit. Vadí mi jen ty jeho názory ve smyslu, že věda se vyvíjí evolučně, což je pochopitelně nesmysl. A to proto, neboť evoluce je neřízený proces , naproti tomu vědecký vývoj je dílem nejinteligentnějších mozků této planety. Rozumím některým aktivitám ochránců přírody, nerozumím, ale tomu, když si na tomto tématu někdo staví svoji politickou kariéru. V. Klaus je stejného názoru, tomu se říká fundamentalizmus či fanatizmus.
Já podnikám v elektrotechnice a to co vyrábí ministerstvo životního prostředí je opravdu ukázka lidské hlouposti. Ta stupidní hlášení a byrokracie ohledně likvidace odpadů, je opravdu něco. V. Klaus správně poukazuje na to, že každá byrokracie potlačuje svobodný trh, brzdí a znepříjemňuje život podnikatelům a také se vše vyrobené prodražuje. Jít zelenou cestou je prostě i z mého pohledu tupost. V. Klaus nechce nic jiného než to, aby se ochrana přírody řešila na národních úrovních prostými zákony a nedělal se z toho humbuk. Poukazuje na to, že je to prostě stejný problém jako zajistit bezpečnost na silnicích, či bezpečnost práce to je vše. A má pravdu. Představte si k jakým stupiditám by došlo kdyby se spojili lobysté v oboru bezpečnosti práce a pořádali světové konference pro zvýšení ochrany zaměstnanců. To by z toho vyšli stejné Špidlovské stupidity jako například povinná ochrana zaměstnanců před sluncem a proč, aby měly jejich ochranné pomůcky odbyt..
Milý Dane, to, že V. Klause kritizují či s ním nesouhlasí politici opravdu nemusí vůbec nic znamenat. Dnešní evolucionističtí vědci jsou například ve velké převaze nad teistickými kteří, naprosto jasnými argumenty dokazují, že k darwinovské evoluci z jasných vědeckých důvodů nemohlo dojít. Existují na to naprosto jasné důvody a evolucionisté přesto tyto argumenty bagatelizují, nechutně zesměšňují vědce opačného názoru a vyhazují je z práce. Přesto bez ohledu na tituly, jen hlupák nemůže vidět, že tento svět byl stvořen, že je zasažen hříchem a zkázou a že potřebuje nadpřirozený zásah ke svojí obnově.
Ateističtí ekologičtí fanatici a jimi ovlivnění ateističtí vědci a politici v nic takového nevěří a tak si ve své ubohosti vymýšlejí jak naši planetu globálně ekologicky zachránit. Bez ohledu na tyto ateistické tupce a jejich trapné aktivity nejsou schopni tuto zemi zachovat pro další hříšnou generaci neboť to prostě není božím plánem. Proto jejich aktivity jsou ve vztahu k budoucnosti směšná fraška. Bible o nich říká, že jsou hloupí nadutí a ničemu nerozumí. To jsou také další důvody proč souhlasím s V.Klausem.
A pokud se budu dívat Danovýma očima, tak Dane V.Klaus to dotáhl mnohem dále než ty. Protože on je uznávaný prezident demokratické země a ty jím nejsi a ani nikdy nebudeš.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Dan, 1.10.2007 11:15:05)
Odpovědět
A kým je jako uznávaný ?
tebou ? :-)

V okruhu ekonomických osobností, rozhodně za žádného experta neplatí, jeho přednášky v USA či británii jsou poloprázdné.

Podle mých přátel z vrcholného vedení ODS si jeho návrat do strany nepřeje nikdo a obávají se jeho neschopnosti příjmat jin. názory a neustálému se stavění do opozice vůči čemukoliv.
Toto mi bylo řečeno...

Asi kažedý už dneska ví, že kupooonovka s nepovedla, že on opakovaně prohrál volby, zdecimoval pravostředovou koalici...

v čem podle vás spočívá jeho úspěch neboť jak jsem včer slyšel na čt 24, jeho projevu nikdo nevěnoval pozornost větší nežli projevům z primitivních afrických zemí.

Tohle je podle vás ta uznalost ??
:-)

Znám vaše názory na evoluci, jste prostě konzerva ...
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Daniel Makay, 1.10.2007 21:40:35)
Odpovědět
Dane ja vím, že tě štve, že nikdy nebudeš prezidentem.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(pan Vrána, 24.9.2007 22:48:58)
Odpovědět
Richarde, ty jsi normální spisovatel!
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(riicci, 25.9.2007 21:10:36)
Odpovědět
Až tak ?
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(riicci, 24.9.2007 20:41:22)
Odpovědět
Pan Klus má pravdu. Jediné v čem s ním nesouhlasím,je to, že vliv lidské činnosti je zanedbatelný. To si nemyslím. Člověk má samozřejmě velký vliv na své okolí. Ovšem to co navrhují militantní enviromentalisté o co se snaží zelená Lobby /bohatě dotovaná z naších daní/ je cesta do pekla. V dnešních lidovkách je článek britských vědců, kteří s překvapením zjistili, že biopaliva jsou ještě škodlivější než stávající ropa. Takže je třeba opravdu pluralitních názorů pustit ke slovu také skeptiky nebo odpírače globálního oteplování nebo spíše hledačů co vlastně to globální oteplování způsobuje. Vždyť mnozí vědci tvrdí, že za tím vším je zvýšená sluneční činnost, toto dokazují mimo jiné tím, že se paralelně otepluje i planeta mars. Další pokorně říkají, že věda současné vědní obory nejsou sto exaktně říci co to oteplování způsobuje a další tvrdí, že za vším je lidská činnost. Ovšem pak je třeba všem říci dobře prodej Audi 4,0 TDI a jezdi na kole top dřevem apoužívej jenom recyklovatelné materiály. To samé řekl v OSN Klaus všem těm příznivcům zelené energie tak meně sviťe a přestaňte klimatizovat a to už se nikomu nechce.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Dan, 25.9.2007 9:16:40)
Odpovědět
Václav DEMAGOG Klaus měl nqarozdíl od 70 dalších státníků, odlišný, svůj názor na globální oteplování.

Myslím, že přesto, že hodně ubral plynu, ze své tuzemské rétoriky, stejně působyl jako ješita a hlupák.
Americký klimatolog Bryan Gelurio, poradce americké vlády pro klimatologii označil Klausův projev za rizí amatérismus.. to je myslím dosti zdvořilá reakce na ty nesmysly.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Evropan Jirka, 25.9.2007 18:34:26)
Odpovědět
Dane, i Vy jste globálně oteplen ? Ovšem, jak jinak. Vždy s dobou, vždy s většinou, vždy šikovně schován v davu, odkud se to tak krásně štěká na osamělce, stojící proti většině. Prostě vždy in. Prozraďte mi, prosím, tajemství : jak se to dělá, že člověk zapře své přesvědčení ? Jak může údajný pravičák, který tu ještě nedávno chtěl cosi liberalizovat (tuším, že dokonce celý trh), křepčit v tom pitvorném tanci s levičáky célé planety ? A jaká síla donutí člověka naplivat na svou víru a na své přesvědčení ?
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Dan, 25.9.2007 23:39:54)
Odpovědět
Podívej se, roydíl meyi mnou a Klausem spočívá v tom, že já jsem člověk úspěšný, který se věnuje svému oboru a dosáhl v něm maximum.

čeho dosáhl Klaus v praktické ekonomii ??

Komunistický prognostický ústav, komunistická banka v níž chvilku praktikoval, a co dál ??

Nic hochu, vůbec nic...

V dějinách tržní ekonomiky naší vlasti působyl ten pán už jenom jako neúspěšný teoretik.

Jeho pomýlené husitské nacionální přesvědčení ho natolik pomátlo, že rozdal lumpům české firmy a způsobyl ekonomickou devastaci naší vlasti.
Opakovaně oddlužoval a dotoval nepovedeně privatizované podnky, vydal se vlastní cestou kupooonové privatizace, ta skončila totálním fiaskem.
Klaus zde předváděl socialistické polikaření.

Zlikvidoval nejenom český průmysl prostřednictvím privatizací národním lumpům, zavrhl zahraniční kapitál, ale položil i bankovní systém.

Paradoxně jeho kolega socialista Zeman, se choval v mnohém mnohem pravicovej nežli Klaus.

Založil ODS, to je pozitivní moment v jeho životě, ovšem kam ji dovedl ??

Vzpomínáte si na opakovaně prohrané volby nad takovou nulou jako byl špidla ?
Vzpomínáte si jaké byly volební preference ODS před jeho odchodem...


Ten člověk to prohrál jak v ekonomii tak v politice na celé čáře, byl odklizen z ODS do role loutky.. ani to by se mu však nepovedlo, nebýt komoušů.

Na co šáhne, to pokazí..

To co předvádí v poslední době s klimatologií je krásné zakončení svojí profesní kariery.

Jeho reputace coby ekonoma v západní Evropě je prachbídná, on to ví a proto se jí mstí tím, že se snaží lést dokonečníku američanům.

Jeho projev byl úplně mimo, četl jsem ho a četl jsem i projevy celé řady dalších i pravicových politiků z celého světa, byly opačné nežli Klausův. Nikdo ho nebral vážně, bylo to nedůstojné a trapné !

Svého času jsem měl Havla za šaška, ale z odstupem doby musím uznat že podle Klause to byl pan prezident, i s tím Polskem měl pravdu.

Dneska mají všichni v ODS strach, že se ten ješitný trouba po prohraných volbách vrátí zpět do ODS odkud ho tak pracně vystřelili na hrad a jak mi říkal jeden můj kamarád z nejvyššího vedení ODS, udělají všechno proto aby se to nestalo, tudíš by diktátor a ješita zůstal na hradě, tam nemůže udělat tolik škody jaké napáchal v ODS a ve vládě.

Jakkoliv nejsem spokojen s Topolánkem, pohrdám jeho tzv. reformou a souhlasím v mnohém s Tlustým, toho despotického blázna již v ODS vidět nechci, pohřbil by ji tak jako naši ekonomiku, naši pravici a naši prestiž v EU a ve světě nyní !!!
Je to ubožák, kterému není pomoci.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Evropan Jirka, 26.9.2007 18:12:25)
Odpovědět
Dane, příspěvek nebyl obhajobou Klause, můj vztah k němu je dost kritický. Jen pořád nemohu pochopit, že člověk ve Vašem postavení a s Vaším přístupem k informacím mohl naletět na tak primitivní mediálně - politickou kampaň, jako je ta kolem mírného růstu průměrných teplot.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Dan, 26.9.2007 21:54:45)
Odpovědět
Ten problém není tak jednoduchý jak ho tu prezentuješ, nejde pouze o nějaké nepatrné zvýšení teplot, ale pokud vycházíš z informací zatrpklého neúspěšného ekonoma a politika postsocialistické éry, který ví kulový lejno o klimatologii, pak tvůj zkreslený pophled chápu.

Podívej, na konferenci v Paříži se shodlo 170 světových špiček v klimatologii na nějakých závěrech, podložených fakty. Přečti si tu analýzu a pak se otom můžeme bavit.

Já viděl včera v televizi nějakého primitivního troubu z CEPu jak pindá něco o tom, jak si příroda poradí sama stejně jako trh.
Jak si poradil trh, jsme viděli za vlády Klause... to jsme všichni už zažili..
Nepochybuju o tom, že i příroda si poradí sama, stejně jako v minulosti již mnohokrát, problém je že my to nemusíme přežít jako živočišný druh...

Souhlasím s projevem Arnolda Schwarzenegra, tu sračku co tam vypotil Klaus, za tu jsem se jenom zastyděl !
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Evropan Jirka, 26.9.2007 22:53:12)
Odpovědět
Dane, jestli chcete, zaplním zbytek stránky jmény ne nějakých obskurních poradců nebo příslušníků druhé či třetí vědecké ligy. Budou to profesoři Harvardu, MIT, Cambridge, Torontské univerzity, lidi z NASA, Pasteurova institutu, Arctic Research Center na Aljašce (a zase - ne nějaký vrátný, ale sám vedoucí, prof. Akasufu), Dánské Akademie věd, Jeruzalémské univerzity, University of London - a všechno klimatologové, paleoklimatologové, oceánografové, mnozí z nich sami členové IPCC (pokud nevíte, co to je, jste zcela mimo) a někteří dokonce v postavení IPCC Author and Rewiewer. Vědecká elita. Opravdu nechápu, proč sem pořád pletete ekonoma Klause. Máte samozřejmě pravdu - není to jednoduché a musí se o tom něco vědět.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Dan, 27.9.2007 9:19:19)
Odpovědět
Vy jste totiž kopíroval jeho idiotský výrok o zvýšení tepltoy pouze o několik stupňů.
V této formulaci byl jeho výrok přesně uveden, proto tedy. Takto primitivisticky tento problém pojmenovat a bagatelizovat může jedině idiot.

Dále pak vás upozrňuji, že počet vědců kteří se připojili ke kolegům z paříšské konference je 20 000 y celého světa !!
Film, který Klaus propagoval byl v New Yorku roymetán argumenty vědecké komise a označen za lživý !
Mimo Klause se shodli na nutnosti regovat na klimatické změny všichni ostatní zůčastnění zástupci 70 lidí, vč. amerických zástupců.

Klaus je hlavní českým protagonistou ypochzbňování vlivu lidské činnosti na tyto změny, za ním stojí CEP, proti nim, klimatologové y celé republiky.

Nezmínit osobu tohoto největšího bojovníka nasvětě proti "švindlu globálního oteplování" je stejné jako royebírat nacismus a yamlčet Hitlera.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(rici, 27.9.2007 17:55:46)
Odpovědět
Dane přepni si klávesnici na češtinu píšeš jak tatar
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Josef, 27.9.2007 19:21:16)
Odpovědět
Globalni oteplovani je politicke rozhodnuti, nikoliv vedecke! Vedecky se to dokazat neda!
Jsou za tim dalsi prijmy pro byrokraty a i pro OSN, ktera zada 1% dan z mezinarodniho obchodu a dan 40$ za sedadlo na letenky a za ty penize budou udajne nekde v dzungli sazet stromy! Co jste delali ve skole pri chemii?
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Evropan Jirka, 27.9.2007 19:46:39)
Odpovědět
Je bo mi líto, Dane, ale ve vědě nerozhodují počty. Rozhodují verifikovatelné argumenty a jejich kvalita. Podívejte se znova na pracoviště, která jmenuji. A ten film - asi půjde o Great Global Warming Swindle, dílo členů (většinou těch špičkových, v pozici Author and Rewiewer) IPCC. Jste v Anglii, vysílali ho na Channel Four. Podívejte se na něj a udělejte si vlastní názor. Má svě nedostatky, ale jako úvod do problému je vynikající. Mohu Vám ho i poslat. Za zmínku také stojí další Angličan, Lawson of Blaby. Byl to, Dane, ministr ve vládách Thatcherové a byl prvním politikem, který financoval výzkum globál. oteplování. Dlouhá léta shromažďuje důkazy pro i proti , inicioval a vedl vyšetřování Sněmovny Lordů v této věci. Jste u zdroje a pokud si dáte poradit, hu nebudete litovat.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(bago, 1.10.2007 1:53:38)
Odpovědět
mas pravdu,sem taky v uk a clovek si musi udelat nazor sam a ne jen z jednoho pramene.hodne pomuze zadat do you tube nebo google video "global warming" a pak se clovek nestaci divit.diky bohu za internet a svobodu projevu.dobre se rika duveruj ale proveruj.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Bedřich, 25.9.2007 9:35:23)
Odpovědět
Váš názor a Vaše čeština jsou stejné kvality.
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(Markvart, 25.9.2007 9:52:58)
Odpovědět
...že by fakulta sociálních studií?
Re: Projev Václava Klause na konferenci o změnách klimatu
(David, 25.9.2007 9:42:19)
Odpovědět
souhlasím s Danem..

Klausovi klesla podpora z 65% na 50% a doufám, že po jeho projevu v OSN procitne ještě více lidí ..

Toho demagoga už je třeba poslat do husitského důchodu, pak ať si žvaní co chce.
Už toho tu pokazil dost..