reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Je islám náboženstvím míru?

Autor: Patrick J. Buchanan | Publikováno: 9.4.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

„Myslím, že Mohamed byl teroristou…násilníkem a mužem války, řekl reverend Jerry Falwell ve svém televizním pořadu „60 minut.“ „Ježíš poskytuje příklad lásky a Mohamed příklad opačný“ dodal posléze. V Indii zatím vypukly vražedné násilnosti a jistý íránský klerik vyhrožoval Falwellovi zavražděním.

„Korán učí, že konec světa nenastane dokud nebudou všichni židé zabiti muslimy“ tvrdí reverend Pat Robertson. Poselství koránu pak srovnává s poselstvím, které židům přináší Mein Kampf. „Není pochyb, že Mohamedovo náboženství…je extrémně násilnické.“

„Nevěřím,že je to úžasná, mírumilovná víra“ podotýká Franklin Graham, syn Billyho Grahama. „Když čtete…verše v koránu, zjistíte, že nabádají k zabíjení nevěřících…těch, kteří nejsou muslimy.“

Co si myslí prezident Bush o těchto výtkách proti islámu, které pocházejí od jeho křesťanských přátel? Odmítá je: „ Islám je náboženstvím míru“

Collin Powell je ještě méně shovívavý: „Odmítáme takové výklady, které šíří nenávist a…v nichž lidé v této zemi říkají, že muslimové jsou odpovědní za zabíjení všech židů. Tento druh nenávisti musí být odmítnut.“

Je islám náboženstvím míru? Proč tedy byla v jižním Libanonu americká křesťanka zavražděna islámským fanatikem, poté co byli zdejší křesťané varováni, aby zastavili obracení lidí na svou víru?

Jestliže je islám mírovým náboženstvím, jak vysvětlit čtyři dny trvající muslimské běsnění v nigerijské Kaduně proti konání soutěže Miss World, poté co jakýsi novinář napsal, že sám Mohamed by si mezi královnami krásy vybral další ze svých manželek? Tyto bouře si vyžádaly 1500 raněných a 215 mrtvých.

Islám má „krvavé hranice“ říká harvardský profesor Samuel Huntington. Nemá snad pravdu? Od Alžírska přes Afghánistán až k Filipínám, muslimské bouře zuří ve dvanácti zemích.

Ano, na prezidentově poznámce také něco je. V Americe usazená muslimská komunita žije v míru se svými křesťanskými a židovskými sousedy. Po celém světě jsou milióny muslimů, z nichž pouze nepodstatná část hrozí džihádem proti křesťanské menšině nebo svým vlastním vládcům.

Jak vysvětlit tuto dichotomii? Jsme na počátku náboženské a politické revoluce v islámském světě. Jako všechny revoluce, je i tato poznamenána krajnostmi jako militantnost, intolerance a někdy i vražedná xenofobie. Z toho vyplývají, často násilné, střety islámu s hédonickým, jásavým Západem, což přimyká mnohé muslimy ještě více k víře.

V severní Nigérii je tato revoluce náboženská a kulturní – je to válka s křesťanstvím a neopohanskou kulturou MTV. V Alžírsku se islámští svatí válečníci snaží svrhnout sekulární socialistický stát silou ve své válce za nezávislost. V jižním Libanonu chtějí vyhnat křesťany, Hizballáh zase usiluje o vyhnání židů. Hamas a Islámský džihád v Palestině dodávají náboženskému fanatismu nacionalistický rozměr.

V Čečensku a západní Číně se islámské guerilly zdají být spíše secesionistické než nábožensky fundamentální. V Egyptě se islámský extremismus projevuje atentáty na prozápadní učence, masakry turistů a pronásledováním Koptů.

Ve chvíli kdy všechno toto násilí je denním chlebem na veškerých stranách této fronty, jaký je počet islámských teroristů, guerill, vrahů a násilníků? Jestliže vezmete v úvahu, že pokud by se celkové číslo pohybovalo kolem jednoho milionu, stále je to méně než 0,1% muslimů celého světa. Ne všechny důvody z jakých muslimové bojují - nezávislost Čečenska a Palestiny, odtržení od Ruska, Číny a Indonésie – jsou z podstaty nespravedlivé a zlé.

Islám prochází fází oživení. V zemích kde má převahu, je často nízký stupeň tolerance k obracení muslimů na jiné náboženství. Právě o tom mluví Falwell, Robertson a Graham. Mezi militantním islámem a křesťanským fundamentalismem je nepřeklenutelná propast víry a v islámském světě jsou věrní křesťané podezřelými občany – stejně jako byli židé a muslimové v Isabelině Španělsku a katolíci v alžbětinské Anglii.

Ve vlastním slova smyslu se musíme vyhnout válce s militantním islámem, abychom se sami neocitli ve válce s islámem jako takovým. Prezident Bush má jistě pravdu.

V minulém století byla Amerika ohrožena globální komunistickou revolucí. Vyvarujíc se války, přečkala ji. A může přečkat i revoluci islámskou. Tím, čemu se musíme vyhnout je válka vyznání, válka civilizací mezi islámem a Amerikou. A ti, kdo tuto válku propagují jsou buď nevědomými či záměrnými spolupracovníky Usámy bin Ládina.

Patrick J. Buchanan

www.theamericancause.org Is islam religion of peace? (2001)

přeložil Marek Skřipský

reklama
6909 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Je islám náboženstvím míru?
(Podracký, 9.4.2005 16:11:48)
Odpovědět
Ano, souhlas, pouze s tím dodatkem, že západní liberalizmus na svém území dovoluje šíření islámu, umožňuje růst islámských komunit a obracení liberálního obyvatelstva na svoji víru. Je to dáno podstatou liberalizmu, který podryl základy původní konzervativní společnosti, která zahleděna do svého blahobytu a liberálních nesmyslů, vymírá. Jaký bude růst islámu, když máme porodnost 1,2 dítěte na jednu ženu a islámská žena má 4,5 dítěte? Jedna islámská rodina vytvoří populaci za čtyři liberální. Jak dlouho bude trvat a staneme se Kosovem se všemi následky, včetně vyhnání zbytku liberálně-křesťanského obyvatelstva a totálního zničení jeho kulturních odkazů.
Re: Je islám náboženstvím míru?
(V.Neckář jewnior, 9.4.2005 19:30:13)
Odpovědět
Řešením je donutit muslimy aby i u nich natalita byla 1,2 dítě na rodinu.
Naše planeta je už tak dost přelidněná.
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Zdenál, 10.4.2005 13:43:34)
Odpovědět
Naše planeta je přelidněná, už asi od té doby kdy na tímto začal někdo přemýšlet. Už miliarda lidí byla moc, ale ukázalo se že díky mohutnému růstu produktivity zemědelství je možné uživit 6,5 miliardy lidí. Dnes podobní lidé počítají že třeba 8 miliard je moc. Počítají ale s tím, že se produktivita zastaví na současném stavu, což je nesmysl. Myslím, že přelidnění planety není problém nad kterým je třeba se nějak pozastavovat. Něco jiného je životní prostředí které s množstvím lidí souvisí (každý další člověk znamená další "zátěž pro přírodu")
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Richard Zatloukal, 11.4.2005 15:14:20)
Odpovědět
Přelidnění problém není, ten je někde jinde. Totiž, že těch ostatních je víc než nás. A stěhují se k nám:(
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Maro Skřipský, 11.4.2005 15:19:33)
Odpovědět
Souhlasím s Richardem. Myslím, že pokud bude pokračovat multikulturalistický trend a nerespektování určitých tradičních pravidel v jednotlivých civilizačních okruzích, pak dojde k té válce, jak o ní píše Buchanan v tomto článku.
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Karolina, 12.4.2005 15:05:50)
Odpovědět
Neverim, ze je jakakoliv Naboznska Vira mirumilovna. Nabozenstvi jako Instituce vzdycky slouzilo jen k manipulaci lidi, dusevnimu vydirani, nahrabavani penez a zjiskavani moci.
Neznam jedinou vyjimku.
Vatikanske Muzeum v Rime prekypuje krvi nakradenym umenim z jinych kultur - prachy a moc. O nic jinyho jim nejde, slibovacum
"lepsiho zitrka", prodavacum nirvany, absolutni urovne, osviceni, bla bla bla.
Az nekdy nekde bude demonstrace pro zruseni VSECH nabozenskych instituci, budu prvni ktera bude stat s plakatem na namesti.
Ale to se nestane. To si oblbovaci pohlidaji, svoje tupe ovecky...
Fuck off MONEY-PULATION!!!!!
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Podracký, 12.4.2005 19:26:01)
Odpovědět
Sekulární ideologie nadělaly více zla než náboženství. Ať už jakákoliv. Je pravda, že v křesťanském Novém zákoně žádné zlo není na rozdíl od Koránu. Starý zákon je v podstatě židovský. Individuální humanizmus je sice velmi pěkný, ctí člověka a zajišťuje prosperitu. Nicméně nemyslel na to, aby zajistil potomstvo. To může opět zajistit jen nějaká víra. Porodnost 1,2 dítěte na jednu ženu je katastrofa ať už nás muslimové vytlačí nebo ne. Ne proto, že úbytek obyvatelstva není žádoucí, ale proto, že nemůže přijít tak rychle. Potom není řešení než přistěhovalectví.
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Karolina, 12.4.2005 20:55:06)
Odpovědět
No jo, ja vim, zakazy jsou taky na prd.
Kazdej se prece dneska boji mit deti, protoze by se z nich coby nevidet mohli vyklubat nejaky posuci - a ta financni bomba co se do nich musi vrazet, taky zadna slava.
Ale urcite nechci aby u nas, jako napriklad na statnich skolach v Bavorsku, byly trikrat tydne hodiny "krestanske vychovy", kdy vam nejakej farar na zakladce vyklada, ze prijdete do pekla, jestli budete mit sex pred svatbou. To fakt ne. Stredovek si strcte nekam.
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Daniel Makay, 13.4.2005 9:02:56)
Odpovědět
Milá Karolíno, problém je v tom, že je to pravda a skutečně v křesťanství se sexu před manželstvím říká smilstvo a pohanství. A dokud se to nebude říkat, budou se rozšiřovat nemoci, budou obrácené hodnoty, sex jako konzum a ne jako třešnička na dortu manželského vztahu. Lidé budou jedni z druhými trtkat jako králíci, třeba veřejně na ulicích jako dnes v Amsterdamu. Až tam to dojde jestli církev nezačne říkat pravdu a nebude bez ohledu na trapné sekulární názory útočit na zvrácenou morálku. Pohané jako ty v tom vidí zpátečnictví, kultivovaní křesťané v tom vidí známku vysoké úrovně civilizovanosti. Bohužel zvrácenost je to co tvrdíš ty, ne co církev. A o tom pekle je to prostě pravda, jednou to poznáš na vlastní kůži bez možnosti změny, jestli se neobrátíš, což ti přeji(tedy to obrácení).
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Karolina, 13.4.2005 10:27:59)
Odpovědět
Peklem si straste svoje deti doma, jestli to neumite lepe - ale do statni skoly to nepatri, stejne jako kriz nad tabuli, stejne jako nuceni deti navstevovat v nedeli kostel, pod vyhruzkou, ze jinak propadnou "demonum".
Na prevenci sexualnich nemoci apod. lze pristupovat i logicky z uplne jineho smeru, k tomu neni zapotrebi nabozenstvi.
V Bavorsku si v nedeli ani nesmite umit auto - mohl by vas nekdo udat, a pak zaplatite pokutu.
Tohle chcete? To jste cvok...
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Daniel Makay, 13.4.2005 10:57:24)
Odpovědět
Milá Karolíno já tě peklem nestraším já ti jen říkám pravdu. Vím , že věčné zatracení je nepříjemná realita a špatně se to poslouchá ale, je to stejná realita jako smrt. Nebo chceš říci, že smrt je taky jen pohádka ? Ujišťuji tě, že zemřeš, to je jistota a stejná jistota je ta, že pokud se neobrátíš půjdeš věčného zatracení.
Re: Je islám náboženstvím míru?
(Karolina, 13.4.2005 11:36:01)
Odpovědět
Ale vy prodavate prodavace, pane Makayi. Ja jsem verici. Ale nemam rada cirkev a nemyslim ze by mela mit moc nad lidmi, a nepreji si, aby nejakej zamindrakovanej homosexualni farar vyucoval moje deti ve skole a strasil je peklem. Nic vic...
Re: Je islám náboženstvím míru?
(outsourcing, 10.6.2006 8:52:45)
Odpovědět
věřící je i komouš, milá paní.
nikdo nestojí patrně o to, aby mu děti vzdělával jakýkoliv pedagog pochybných osobních črt, že ano.
nicméně je radno se vrátiti k meritu po obklice, jež jste nám předvésti ráčila, nuže...