reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nacionální socialismus je socialismem!

Autor: Martin Froněk | Publikováno: 13.11.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

V předchozích dnech se to v hromadných sdělovacích prostředcích jen hemžilo "pravicovými radikály", "krajní ultrapravicí" nebo "pravicovými extremisty". Všichni asi víme, o koho jde. Pojmy pravice a levice jsou ale matoucí. Co kdybychom tyto lidi raději označovali za "krajní socialisty"?

Ponechme nyní stranou debaty o smysluplnosti pravolevého vidění politických idejí a řekněme nahlas, že nazve-li se někdo "nacistou" či, v plném znění, "nacionálním socialistou", vskutku půjde o socialistu. Jak je těžké tuto triviální skutečnost pochopit, ilustruje diskuse pod příspěvkem na blogu Pavla Kohouta.

Nestačí-li poukázat na to, že když si nějaké hnutí samo do svého názvu posadí slovo socialismus, že asi se socialismem bude mít hodně společného, a nestačí-li také upozornit na socialistický charakter faktické hospodářské politiky hitlerovského Německa, jak učinil Kohout, pak se ptejme, jak nacisté chápali sami sebe.

Hvězda nacistické propagandy Leni Riefensthalová ve svých pamětech na straně 385 píše:

[Na počátku] jsem opravdu věřila, že Hitler usiluje o sociální spravedlnost, že je to idealista, který se zasadí o vyrovnání mezi chudými a bohatými a jenž má dost síly, aby odstranil korupci.

 V programu o pětadvaceti bodech ze dne 24. února 1920 (dne, kdy se strana DAP - Německá dělnická strana - přejmenovala na NSDAP - Nacionálně socialistickou německou dělnickou stranu) se dočteme, jakže to podle této větve socialismu má vypadat v hospodářské politice:

Bod č. 7: Chceme, aby prvořadou prioritou státu bylo zajistit občanům práci a důstojný život. Když se ukáže nemožným nakrmit celou populaci státu, cizí občané (bez práva na občanství) budou repatriováni.

Bod č. 10: Prvořadou povinností každého německého občana je pracovat duševně nebo fyzicky. Nikdo nesmí vykonávat takovou práci, která by šla proti zájmu pospolitosti jako celku.

Bod č. 11: Veškerý nezasloužený příjem a veškerý příjem, jenž nepochází z práce, musí být odstraněn.

Bod č. 13: Požadujeme znárodnění všech trustů.

Bod č. 14: Chceme, aby měli zaměstnanci podniků podíl na zisku.

Bod č. 16: Chceme založit a udržet zdravou střední třídu. Velké obchodní domy musí být okamžitě předány pod kontrolu místních úřadů, a měly by být pronajaty malým firmám za nízké ceny.

Také se dočteme, že šmelináři a lichváři mají dostat trest smrti a že bude znárodněna veškerá půda, která by mohla sloužit veřejnému zájmu, a to bez náhrady.

Co taková oblast zaměstnanosti? Odpovídá sám klasik, Adolf Hitler, ve své knize Mein Kampf:

Hospodářské komoře... bude příslušet povinnost udržovat chod národního hospodářství a odstraňování oněch škodlivých nedostatků a chyb... Tím by měl přestat zuřivý zápas mezi zaměstnavateli a pracujícími o mzdy a tarify, který poškozuje hospodářskou existenci obou, a tento problém by měl být řešen společně na vyšších instancích, které pak musí mít neustále na zřeteli především blaho národní pospolitosti a státu. (str. 440)

Jak může někdo tvrdit, že hitlerovská ideologie nemá se socialismem nic společného? Asi je to pochopitelné. Těm, kteří se hrdě hlásí k socialismu jako ke své ideologii, by udělalo nesmírnou radost, kdyby se na socialistické kořeny nacismu zapomnělo.

V roce 1947 Ludwig von Mises ve své krátké práci Planned Chaos napsal, že "filosofie nacistů, filosofie Nacionálně socialistické německé dělnické strany, je nejčistším a nejkonzistentnějším projevem antikapitalistického a socialistického ducha naší doby". Za těch šedesát let se, pokud vím, na podstatě ideologie nacionálního socialismu nic nezměnilo.

www.libinst.cz

reklama
1621 čtenářů | 10 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(Vladimír Neckář jr, 13.11.2007 1:36:15)
Odpovědět
Ano Hitler byl socialista stejně tak George Orwell
byl socialista a zároveň humanista což o Hitlerovy netvrdí ani jeho příznivci. Když už tady vytahujete takové historické texty tak proč ne Hayekovu "Proč nejsem konzervativec". Pravda je že dnešní konzervatismus je trochu někde jinde ale to co Hayek vytýká tehdejším konzervativcům v ekonomice na oblíbence tohoto webu jako je čestný člen Mladé pravcie a neúspěšný uchazeč o místo prezidenta USA, Jaroslaw Kaczynski a další sedí naprosto dokonale.
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(jj, 13.11.2007 2:06:44)
Odpovědět
Ovšem Orwell byl špatný socialista narozdíl od Hitlera .
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(jj, 13.11.2007 18:57:35)
Odpovědět
neboli Orwell jakožto socialista prokoukl podstatu socialismu a pak tuto podstatu socialismu ve svých dílech popsal (čímž si vysloužil nehynoucí nenávist socialistů celého světa)
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(L.P., 13.11.2007 9:11:47)
Odpovědět
Pokud jste si nevšiml, Hayeka PNK jsme zde publikovali. Pat B. je pouze pro protekcionismus, jinak je pro minimální stát. Nikde nepodporuje korporativismus atd.
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(pbk, 13.11.2007 18:21:52)
Odpovědět
a zase ta omletá písnička..že nacisté vykrádali a demagogicky zneužívali rétoriku socialistického hnutí, z nich ještě socialisty nedělá, nebo si myslíte, že všichni ti jejich mecenáši z řad velkokapitalistů a kapitánů průmyslu byli levičáci a socialisté? všem "myslitelům", kteří hovoří o levicovosti NSDAP doporučuji si přečíst projev Adollfa Hitlera před členy Düsseldorfského průmyslového klubu z roku 1932, tam pragmatičnost své levicové rétoriky "pro tupé masy" jasně pánům kapitalistům vysvětlil a slíbil i to , co později, po nástupu moci, provedl...
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(jj, 13.11.2007 18:47:20)
Odpovědět
To byste pak mohl prohlásit že vlastně nikdy žádný socialista neexistoval protože socialismus je přímo založen na demagogii , ohlupování a korumpování tupých mas - a socialismus se velkokapitálu převelice zamlouvá protože velkokapitálu umožňuje mít k dispozici prostředky vybrané od lidí socialistickým daněním (a on i ten rudý socialismus nebyl nic jiného než monopolní forma kapitalismu kdy jediná vševlatnící megafirma vlastní celý stát a obyvatelstvo je totálně ekonomicky zotročené a vydáno této megafirmě na milost a nemilost protože před ní není úniku a protože tento megatrust má všechny prostředky státního teroru k dispozici - v takovém systému opravdu prosperují jen ti úplně neschopní a všehoschopní ,ostatní jsou vykořisťováni takže se netřeba divit že pod socialistický prapor se vždy slézala a slézá jen ten nejodpornější lidský ksindl a špína - takže i eurosocialisté)
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(Fouré, 14.11.2007 14:25:33)
Odpovědět
Vážený pane,
Vaše vývody jsou opravdu zajímavé, jen k nim mám pár připomínek.
Jak je možné že na tuto Hitlerovu politiku naletěli i soudruzi z KPD. Viz série SPOLEČNÝCH demonstrací počátkem třicátých let v Berlíně. SPOLEČNÝCH projevů W. Ulbrichta a J. Goebbelse.
A s tím projevem - no tak, řekněme si to upřímně, až do okamžiku kdy se NSDAP stala významnou parlamentní stranou jí z "kapitánů německého průmyslu" podporovali jeden nebo dva šílenci. Pro ty ostatní tu byli nacionalisté vedení od poloviny dvacátých let tiskařským magnátem (kapitánem nmediálního průmyslu - chcete-li)Hugenbergem, který Hitlera finančně opravdu nepodporoval, protože jen blázen by dával peníze konkurenční straně. A to navíc takové, která celý německý nacionalismus tak neuvěřitelným způsobem ztrapnila v Harzburské frontě.

PS: Pokud byl nacionální socialismus tak reakční, mohl by jste mi vysvětlit, proč se nacisté přetahovali o elektorát s komunisty? To mi chcete říct, že uvědomělý dělník volící KPD tak snadno přeběhne ke straně hájící tu "nejreakčnější podobu kapitalismu"?

PPS: Dávat za důkaz politky ve prospěch nějaké skupiny projev před nějakou skupinou není příliš obratné - to bych mohl kontrovat Hiterovými projevy před dělníky, kde se zasazoval o socialismus. Zkudte poukázat na nějaké jeho činy.
S úctou
Fouré
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(pbk, 16.11.2007 12:22:28)
Odpovědět
Máte pravdu, že idiotská politika stalinské kominterny měla mimojiné i za důsledek to, že se část dělníků nechala zlákat nacismem..
nicméně melete nesmysly, ať z neznalosti nebo účelové, ideologické demagogie, že Hitlera podporovali "jeden dva šílenci"..kdo jim asi vystavěl hnědý dům? kdo financoval SA? říkají V¨ám jména jako Thyssen, Hjalmar Schacht a další něco..?
nicméně vám doporučuji k četbě, nejen dle mého názoru,ale od lidí historicky 100X víc fundovanějších než já, asi jednu z nejlepších Hitlerových monografií od Iana Kershawa(+ další práce od něj), je to čtení obsáhlé, leč poučné..
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(pbk, 16.11.2007 12:22:28)
Odpovědět
Máte pravdu, že idiotská politika stalinské kominterny měla mimojiné i za důsledek to, že se část dělníků nechala zlákat nacismem..
nicméně melete nesmysly, ať z neznalosti nebo účelové, ideologické demagogie, že Hitlera podporovali "jeden dva šílenci"..kdo jim asi vystavěl hnědý dům? kdo financoval SA? říkají V¨ám jména jako Thyssen, Hjalmar Schacht a další něco..?
nicméně vám doporučuji k četbě, nejen dle mého názoru,ale od lidí historicky 100X víc fundovanějších než já, asi jednu z nejlepších Hitelrových monografií od Iana Kershawa(+ další práce od něj), je to čtení obsáhlé, leč poučné..
Re: Nacionální socialismus je socialismem!
(pbk, 16.11.2007 12:22:02)
Odpovědět
Máte pravdu, že idiotská politika stalinské kominterny měla mimojiné i za důsledek to, že se část dělníků nechala zlákat nacismem..
nicméně melete nesmysly, ať z neznalosti nebo účelové, ideologické demagogie, že Hitlera podporovali "jeden dva šílenci"..kdo jim asi vystavěl hnědý dům? kdo financoval SA? říkají V¨ám jména jako Thyssen, Hjalmar Schacht a další něco..?
nicméně vám doporučuji k četbě, nejen dle mého názoru,ale od lidí historicky 100X víc fundovanějších než já, asi jednu z nejlepších Hitelrových monografií od Iana Kershawa(+ další práce od něj), je to čtení obsáhlé, leč poučné..