reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Evropští socialisté usilují o levnější kondomy

Autor: Mária Pešeková | Publikováno: 16.11.2007 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Poslanci Evropského parlamentu ze socialistické frakce chtějí vyzvat členské státy EU ke snížení DPH na kondomy na úroveň pěti procent. Strana evropských socialistů zveřejnila svůj záměr předložit příslušnou petici před prvním prosincem, tedy před Světovým dnem boje proti AIDS. Podle viceprezidenta socialistů v EP Jana Marinuse Wiersmy by to „byl praktický krok v boji proti AIDS, kdyby došlo ke snížení DPH na kondomy na minimální sazbu pěti procent. Wiersma také zdůraznil narůstající počet infikovaných v Evropě, kde bylo v roce 2005 diagnostikováno 27 000 nových případů nemocných. Možná by ale nebylo od věci zjistit, jaký podíl na šíření nemoci mají nelegální přistěhovalci.

 

Je také velice dojemné, jak se socialisté snaží hájit zájmy obyvatelů členských zemí EU, neberou ovšem v úvahu, že tato forma boje proti AIDS není jediným a ani nejlepším způsobem eliminování nemoci (může v určitých případech selhat stejně jako stoprocentně nezabrání otěhotnění). Navíc není řešením skutečné příčiny, kterou je uvolněnost sexuálních vztahů, naopak, ještě víc ji podporuje. Co největší přístupnost kondomů je však určitě nejsnadnější a navíc velice líbivou formou, jak se ukázat na veřejnosti, že někomu „opravdu záleží“ na zdraví občanů. Snížení cen prostředků pro „bezpečný sex“ může socialistům v hédonistické a promiskuitní Evropě také získat hlasy voličů. Mluvit o sexuální zdrženlivosti a věrnosti se přece v dnešní „moderní Evropě“ vůbec nepatří. Jenom jsem zvědavá na reakci poslanců z EPP.

reklama
2800 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Evropští socialisté
(brumla, 16.11.2007 9:46:29)
Odpovědět
to je ta parta, která zavedla vyšší DPH na úsporné osvětlovací zdroje!
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(jarda, 16.11.2007 10:41:15)
Odpovědět
Pro mne je hlavní toto: opět nějaký blbec ví jak na to. Chce to odstranit dotace na cokoliv, zavést jednu sazbu DPH a uvidí se "samo" za co se bude utrácet a za co ne. A mimochodem, každý budeme mít větší balík a levnější jídlo. Každá dotace nwbo nižší daň je zároveň okrádáním jiných.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(L.P., 16.11.2007 10:53:20)
Odpovědět
Jaksi především EU by nám neměla poroučet, jak vysoké chceme platit ve vlastní zemi daně.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 11:23:03)
Odpovědět
No jo, ale neříkalo se v tom článku, že půjde o snížení? Na snížení daní snad nic špatného není, at je to ze strany vlády nebo EU, nebp se mýlím?

Nechci v žádném případě hájit EU, někdy mi ale připadá, jako by se tu vedla laciná kritika za každou cenu. Kdyby se v EU "chopila moci" nějaká klika, co by chtěla zavést celoevropské limity na přijetí přistěhovalců (velmi nízké) a navrhla repatriaci nelegálních (celoevropskou), byla by redakce proti, protože to navrhla EU?
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(L.P., 16.11.2007 13:01:04)
Odpovědět
EU nemá právo nám zvyšovat, ani snižovat daně, jakkoli bych si snižování přál. O tom má rozhodovat náš parlament.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(M.P., 16.11.2007 13:51:09)
Odpovědět
Ondro, mám toho víc, na co musím reagovat (ovšem na jiné je to zcela zbytečné a pod mojí úroveň):
1. O uvolněnosti sexuálních vztahu a vlivu antikoncepce na porodnost píše třeba Patrick Buchanan ve Smrti Západu. Jinak se podepisuji pod to, co napsal Lukáš. Ty si opravdu myslíš, že většinový postoj naší společnosti k sexualitě je normální? hmmm, a já jsem myslela, že nemáš potřebu řadit se do mainstreemu.

2. Postoj křesťanství k sexualitě je přece jenom trochu jiný, než jak se domníváš. "křesťanství přišlo s tím, že jde o něco nepřirozeného a zlého" ach, škoda, že tady není povinná výuka náboženství na školách, jinak bys neměl takové nedostaky ;) samozřejme, že sexualita je člověku přirozená, vždyť takhle byl člověk stvořen Bohem. asi si pleteš křestanství s manicheismem - v něm je chápano tělo jako součást říše temna a je potřeba jej úplně popřít. naopak, v křesťanství, kdyby nebylo těla, nebylo by ani utrpení, vzkříšení a velikonoční oběti Krista - "a Slovo se stalo tělem".
právě proto, že si křesťané až moc dobře uvědomují význam sexuality, se jí snaží uchovat v čistotě a plné kráse, ne degradovat na obchodní artikl, zboží nebo duvod proč by měl být někdo vystavován na odiv kvuli své "technické zdatnosti" apod.

Asi máš ale v hlavě - pokud jde o náboženské představy- pořádný zmatek, když si mi jednou vzkazoval, že mě Thór miluje - v germánské mytologii NENÍ vztah božstva k člověku a už vubec ne ve smyslu lásky!!! (na rozdíl od křesťanství). dostuduj si to všechno, bude se ti to u Aleše H. hodit :)

3. "Kdyby se v EU "chopila moci" nějaká klika, co by chtěla zavést celoevropské limity na přijetí přistěhovalců (velmi nízké) a navrhla repatriaci nelegálních (celoevropskou), byla by redakce proti, protože to navrhla EU?" Čistě hypotetický jev, ve skutečnosti NAPROSTO NEREÁLNÉ!
tedy i z čistě ekonomického hlediska se mi tahle iniciativa nelíbí - připustíme-li regulací DPH ze strany EU na jeden druh zboží, tento kolotoč se nezastaví, naopak, příště budou požadovat třeba zvýšení DPH na alkohol apod, třeba z duvodu snížení počtu závislosti na alkoholu.

4. "Lepší prostředek zamezení šíření AIDS neznám." já ano - sex. zdrženlivost, jak jsem napsala, ta je na rozdíl od antikoncepce stoprocentní :) vubec nebereš v úvahu to, že i kondom muže selhat. navíc žiješ v představě, že afričtí muži umí správně používat antikoncepci, tak tomu ovšem není. distribucí kondomu jenom podporuješ promiskuitní chování lidí, které samo o sobě je duvodem šíření nemoci. jako kdybys těm lidem dával jistotu, která je ovšem jenom zdánlivá. a navíc právě v zemích s největší dostupností kondomu (Zimbabwe, Botswana, Jižní Afrika aKeňa) je nejvyšší výskyt HIV vo svete. (článek Edwarda Greena z Bushova poradního tímu pro otázky HIV). to jsou jenom představy OSN a Evropy, že se AIDS zastaví šířením kondomu.

5. a další věc - a to jsem se snažila v článku zduraznit - dle mého názoru nejde o to, že by PES-u šlo o zamezení šíření nemoci, jde prostě jenom o populistický tah, který by měl za následek zlevnění prostředku pro to, jak si užít.
"U některých horlivých křesťanů (ke kterým patří asi i autorka) mě zaráží dost schizofrenní postoj, kdy jsou na jedné straně odmítány interrupce (sám se nepovažuji za bůhvíjakého zastánce potratu) a zároveň antikoncepce. Tak si vyberte:-) Není lepší, než přihlížet "zabití" dítětě ho v případě pohl. styku "neudělat" (vím, že to zní hrozně)?"
Není v tom nic schizofrenního, volba totiž není mezi interrupcí a antikoncepcí, ale mezi zodpovědným a nezodpovědným chováním lidí. k tomu nezodpovědnému řadím promiskuitu (víc snad nemusím vysvětlovat). a co v případě selhání antikoncepce - myslíš, že tzv. zodpovědná žena, která se spoléhá na antikoncepci, nepujde na potrat??? haha, hezká, ale naivní představa.

6. sexualita bez přijetí odpovědnosti (přijetí dítěte, v případě, že dojde k početí) podle mého názoru úzce souvísí s odmítáním odpovědnosti jako takové a potřebou velkých sociálních jistot ze strany státu.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 14:59:09)
Odpovědět
A ještě jedna věc. abych tady předešel stupidním pánbíčkářským debatám a hádkám o tom, jak jsem pomýlený :-)

Nevim proč ve svém příspěvku máváte "Thorem", zjevně vás asi nadosmrti zarazilo, že jsem zde jednou v diskusi letmo zmínil vlastní zájem o studiium ecropské prehistorie. Ale dostali jsme se k tomu, takže zjevně pár slov na vysvětlenou...

Žádný Thor, nebo jeho slovanský, keltský či antický nebo římský odraz skutečně neexistuje. Předkřesťanské myšlení nezná "Boha", stvořitele a všemohoucího. Předkřeťanské myšlení chápalo svět jako "jednotu trojčlenosti" (to si později vzalo křesťanství a udělalo z toho "trojjedinost"). Existuje zde určitá jednota tří faktorů a to je a)duchovno a moudrost, b)síla, c)plodnost a život. Ano nápadně to připomíná staroindické rozdělení na kněží, bojovníky a rolníky.

Každé členosti potom odpovídají určití bozi, kteří ale nejsou bohy v tom křestanském duchu, nýbrž zástupnými symboly pro hodnoty a normy!! To, že je římský Mars zobrazován s kopím a germánský Thor s kladivem, neznamená, že kdesi na oblacích sídlí tito panáčci, je to jen tehdejší lidské ztvárnění představ o světě. V jistém smyslu jde o lidskou alegorii, která však mívá velmi zajímavé logické podobnosti.

Kdybychom tedy zůstali u toho vašeho oblíbeného Thora (kterému je v anticko-římské mytologii identický Jupiter), tak vidíme, že byl často zobrazován nejen s kladivem, ale také s velkým opaskem (prstenec planety Jupiter). Byl symbolem síly a ochrany země, stejně jako planeta Jupiter chrání svou gravitační silou zemi řed meteority. Jupiter má 16 velkých měsíců, stejně jako měl Jupiter, (Thor) 16 synů...

Tak snad jsem Vám na tomto příkladě dostatečně vysvětlil, že v indoevropské náboženské tradici nešlo o nějaké primitivní uctívání neexistujících bytostí, nýbrž zástupné symboly pro svět okolo. Tím samozřejmě nijak nechci popírat úlohu vědy, samozřejmě že to je značně zjednodušeno a rozhodně bych nedoporučoval vysvětlovat si vesmír na mýtickém základě thor-opasek-jupiter-ochrana ;-)

Nebýt těchto "primitivních kultů", nebýt primitivních pohanských keltů, antiků, germánů, nebo slovanů, těžko by se křesťanství uchytilo.

Však je také půlka bible (nový zákon) a teologie (ne li celá) doslova "obšlehnutý" od "pohanů" a přizpůsobený křesťanskému duchu. Čtu-li si evangelia, občas mám dojem, že jde o antické báje, nebo eddu, kde je jen vyměněná symbolika a duch samozřejmě přizpůsoben prazákladům křesťanství (které samozřejmě jsou odjinud - judaismus) A upozorňuji že tomuto fenoménu se věnoval seriozní výzkum - Serrano, Eliade..

Těžko někomu vyčítat "barbarské pohanské zvyky a rituály", když křesťané provádějí polovinu z nich v bledě modrém - stačí si vzpomenout na velikonoční koledu a pomlázky :-))))
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 14:16:33)
Odpovědět
1. Buchananovo dílo mi je dostatečně známo a i když se považuji za konzervativce, nemyslím si, že je nezbytně nutné, abych souhlasil se všemi vývody i například Patricka Buchanana. O tom, že bych schvaloval většinový postoj společnosti k sexualitě jsem nic nepsal. Mě je to jedno a nezajímá mě, co si lidé v soukromí dělají.
2. „Asi máš ale v hlavě - pokud jde o náboženské představy- pořádný zmatek, když si mi jednou vzkazoval, že mě Thór miluje - v germánské mytologii NENÍ vztah božstva k člověku a už vubec ne ve smyslu lásky!!! (na rozdíl od křesťanství). dostuduj si to všechno, bude se ti to u Aleše H. hodit :)“


??????? Tuhle Vaší poznámku nechápu, zaprvé vůbec nevím kdo jste a buďte tak od té lásky a nepředhazujte mi domněnky z oblasti o které zjevně mnoho nevíte, ano?

3. Sexuální zdrženlivost jistě nejlepší antikoncepcí je. V tomhle se naše pohledy ale liší. Zatímco vy považujete antikoncepci za zlo a nabádáte lidi k sexuální zdrženlivosti, já tvrdím, že to je čistě osobní věc každého člověka k čemu se rozhodne a nebudu ho k žádné zdrženlivosti (nikoli promiskuitě) nabádat.

„distribucí kondomu jenom podporuješ promiskuitní chování lidí“, aha takže to zakážeme a bude po problému. Hm..

6. „sexualita bez přijetí odpovědnosti (přijetí dítěte, v případě, že dojde k početí) podle mého názoru úzce souvísí s odmítáním odpovědnosti jako takové a potřebou velkých sociálních jistot ze strany státu.“ Jinými slovy – sex je v pořádku jen když slouží k plození dětí?
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(M.P., 16.11.2007 16:36:50)
Odpovědět
Olala, tak najednou se neznáme? poněkud směšné. Bylo by velikou náhodou, kdyby na tento portál psalo víc lidí pod nickem Ondra sympatizujících s germánskou mytologií (znám jenom jednoho - bývalého šéfredaktora eportalu, nebo se snad pletu?)

"Jinými slovy – sex je v pořádku jen když slouží k plození dětí?" ne, to jsem vubec neřekla, snad nemusím vysvětlovat, že ne při každém sex. styku dojde ke splození, jde o to, aby v případě, kdy k tomu dojde, nebylo dítě odsouzeno na smrt. proto Církev odmítá antikoncepci (žádná schizofrenie) - uživatelé antikoncepce totiž v případě selhání řeší situaci interrupcí.

a že jde proti AIDS bojovat i formou osvěty a ne kondomy, lze vidět na případu Ugandy.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 17:03:35)
Odpovědět
Proboha já prostě nevím kdo jste vážená dámo a proč mi tady předhazujete nějaké nesmysly o "sympatizování s germánskou mytologií" (co to je sympatie s mytologií, co se týče různých mytologiíí znám jen "zájem o ně"...)

Samozřejmě že ne při každém styku dojde k oplození. Antikonpcepce je právě pro to, aby když ti dva momentálně nemají zájem na tom zplodit dítě nebylo posléze "odsouzeno na smert". Samozřejmě že i antikoncepce může selhat.

Co se týče potratů. Problém vidím spíš v nezodpovědnosti mnoha mladých lidí, které často nezajímají následky. Je mi zkrátka odporný postoj "no co když jsme v tom zak si to nechám vzít", ale především morálně. Nejsem si jistý, zda by něco řešil zákonný zákaz.

Jinak v případě incestu, znásilnění, nebo těžkého poškození plodu jsem pro legálnost interrupcí.
SACRIFICIUM INTELLECTUS
(RZ, 16.11.2007 17:23:40)
Odpovědět
Prectu-li si Boccacia nebo Ovidia, mam dojem, ze zijeme v tezce pruderni dobe...


Jinak, boj proti kondomum, byly tu uz horsi veci....
Holt krestanstvi, podobne jako komunismus a vsechny ostatni revolucni levicacke ideje je zalozeno na principu tzv. "obeti rozumu" neboli SACRIFICIUM INTELLECTUS

Ach jo...
Dotaz si neodpustim
(RZ, 16.11.2007 17:43:25)
Odpovědět
Co to vlastne krestani resi?

To je nejaky magicky vyznam sexu, ze latexovy pytlik na penise bude vadit?

Kondom navic nechrani jenom pri promiskuite, ale taky napriklad proti nechtenemu tehotenstvi. A proc by se mel clovek zrikat zcela "moralne bezchybneho" sexu v manzelstvi proto, ze momentalne neuzivi 15 deti najednou? Anebo je lepsi cikansky styl zivota, a nasledna populacni exploze ve tretim svete?
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Bohumil Ateista, 19.11.2007 11:32:54)
Odpovědět
Sex je přirozená lidská potřeba a obyvatelé rozvojových zemí bohužel jinou radost ze života nemají. Nechápu tudíž, proč to náboženští fanatici chtějí za každou cenu potlačovat.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Daniel Makay, 18.11.2007 19:44:31)
Odpovědět
Já souhlasím, ale s tím rozdílem, že by každý levičák měl povinnost nosit ty kondomy nasazené na hlavě. Myslím, že by to mohla být jejich dostatečná identifikace.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(jh, 16.11.2007 3:03:58)
Odpovědět
Ondřej píše, že: "Uvolněnost sexuálních vztahů", nic takového neexistuje, sexualita je lidstvu vlastní od antiky, to jen křesťanství přišlo s tím, že jde o něco nepřirozeného a zlého. A sex byl vždy, jen se o tom nemluvilo.."
Pravda, nevím odkud Ondřej čerpal informace o křesťanství stran sexu. V této (jeho) dikci by i staré katechizmy musely dávno skončit na indexu o mladších nemluvě.
Buďte Ondřeji ubezpečen, že se sexem coby nepřirozeným a zlým fenomenem nepřišlo křesťanství..., pokud si ovšem nepletete křesťanství s nějakými puritány.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(jj, 20.11.2007 12:58:11)
Odpovědět
Ono puritánství ,odpor k sexu i tělu je do Křesťanství převzato z Judaismu kde má tento přístup ještě extrémnější podoby
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 0:52:37)
Odpovědět
Zrovna jsem chtěl jít spát, ale...

No, jsem spíš zvědavý, co na tohle řeknou čtenáři. Euportál a tažení proti antikoncepci, svatá prostoto...

Tohleto je přesně věc, na které se myšlení zvané "konzervativní" vytrvale diskredituje, zesměšňuje a odrazuje potenciální příznivce.

"Uvolněnost sexuálních vztahů", nic takového neexistuje, sexualita je lidstvu vlastní od antiky, to jen křesťanství přišlo s tím, že jde o něco nepřirozeného a zlého. A sex byl vždy, jen se o tom nemluvilo..

Slečno, takže to mám chápat tak, že by jste zakázala antikoncepci?? Lepší prostředek zamezení šíření AIDS neznám. Vliv antikoncepce na snižování porodnosti v západních zemích nikdy prokázán nebyl a je to podle mě hloupost. Zde jde o to děti chtít a pak když je vůle není problém s antikoncepcí přestat.

Na druhou stranu uznávám, že masovější rozšíření antikoncepce by jistě mělo vliv na snížování porodnosti v zemích třetího světa (a právě proto by tam měla být podporována, pro dobro okolního světa i těch lidí tam).

U některých horlivých křesťanů (ke kterým patří asi i autorka) mě zaráží dost schizofrenní postoj, kdy jsou na jedné straně odmítány interrupce (sám se nepovažuji za bůhvíjakého zastánce potratu) a zároveň antikoncepce. Tak si vyberte:-) Není lepší, než přihlížet "zabití" dítětě ho v případě pohl. styku "neudělat" (vím, že to zní hrozně)?

Aha..sexuální zdrženlivost (nehájím hedonismus). Hm ale jdětě. S Vámi slečno bych si tak někdy chtěl něco začít..;)
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(L.P., 16.11.2007 10:27:12)
Odpovědět
EUportal nebrojí proti kondomům, ale proti abortivní antikoncepci. Tohle je názor autorky. Že se sexuální mravy neuvolnily? To myslíš vážně? Jen když člověk zalistuje ze zvědavosti v čekárně u holiče "seriózními" časopisy pro dámy, je to jako nějaké lehké porno. Časopisy pro děti jako Bravo jakbysmet. Rozhodně nejsem puritán, ale aby děti začaly souložit od 13/14 , tak to mi přijde dost brzo. Stejně tak se pomalu žádná reklama a film bez sexuálních scén neobejde. To má vliv na společnost-žití na hromádce, promiskuita, pohlavní nemoci, rozvody, homosexualismus. Sex je naprosto soukromá věc a vadí mi, když se dostává do veřejného prostoru. Je to devalvace sexuality na pouhou a jen fyzickou záležitost. Touto kritikou obscénnosti v žádném případě nekritizuji sex jako takový.
A ačkoliv odmítání předmanželského sexu nepokládám za správné, když tak někdo chce žít, nebudu ho zesměšňovat a nebudu se chovat jako hulvát k dámě, tak jak ses nyní zachoval ty, ondřeji. Je pravda, že tvé mravy asi opravdu mají původ u primitivních předkřesťanských kmenů vyznávajících bohy bouře. Ostatně by sis ve vyznávání takových primitivních kultů mohl dobře rozumět s nově příchozími pohanskými kamarády z Afriky a zatančit si s nimi u ohně a zabubnovat na tamtamy.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(L.P., 16.11.2007 10:28:28)
Odpovědět
Můj postoj v jednom starším článku:

Big Brother a Vyvolení – Sekl se Orwell o jednadvacet let?
Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 20.12.2005 | Rubrika: Kulturní válka

Dívka, co touží mít piercing na klitorisu, bývalý vekslák, co má rád gruppen sex, slečna fotící erotiku vždy připravená na sex s více partnery, muž co, rád pláče a přečetl kralickou bibli a učitel rocker, který naopak doporučuje bibli satanskou- to je jen namátkový průřez skupiny soutěžících, která stála na počátku české reality show Big Brother. A aby té pikantnosti hned ze začátku nebylo málo, jednou z moderátorek se stala pornohvězda Eva Aichmajerová. Pravda, konkurenční televize Prima se soutěží VyVolení až takové kvality zatím nedosáhla, protože její moderátorka Tereza Pergnerová snad zatím žádné porno ani nenatočila. Ale třeba uvidíme. Časem. Pro zvýšení sledovanosti je snad možné udělat vše.

Ano, toto jsou hrdinové nového věku, výkvět národa, osobnosti, které se mají stát vzory pro mladou generaci, která snad už bude konečně očištěna od všech zbytečných morálních předsudků. Avšak Big Brother a VyVolení jsou jen jedním ze symptomů dnešní inflace sexu a vulgarity ve filmu, hudbě, novinách a reklamě. K inflaci sexu měl zajímavý postřeh bývalý americký prezident a hollywoodského herec Ronald Reagan, který sám občas rád vyprávěl lechtivé vtipy. Tvrdil, že vlastně přemíra sexu ve filmech věc erotiky poškozuje. Ve starších filmech totiž byly pouze náznaky erotických scén, které nechávaly velký prostor pro fantazii. Tím, že se dnes ukáže hned vše, mizí jakési kouzlo tajemství nepoznaného. V ekonomii se podobná věc nazývá teorií mezní užitečnosti. Z každé věci máme určitý užitek, ale s jejím množstvím tento užitek klesá. První pivo chutná vždy nejlépe, další už méně a méně a po několikátém pivu by byl člověk rád, kdyby ho už ani nepil. Když se sex vyskytuje všude, ztrácí na své ceně a vzácnosti.

Sex a erotika je jistě přirozenou a navíc velice příjemnou součástí života. Ale je věcí navýsost intimní, která by měla být střežena v soukromí. Soukromí je po mém soudu jednou z nejdůležitějších součástí svobod a práv člověka. Právě hrdinové slavného Orwellova románu 1984 se snažili ukrojit si alespoň trochu svobody a soukromí a uniknout z dohledu všudypřítomného Velkého bratra, který vše totálně ovládá a sleduje. Román 1984 byl právem považován za velké varování před totalitarismem. Milenecký pár snažící se alespoň na okamžiky uniknout ze spárů Velkého bratra ztělesňoval kladné typy bojující s totalitní mocí. Dnes je všemu naopak. Lidé, kteří se dobrovolně zříkají svého soukromí, se stávají novými vzory. Oni jsou vyvolení, z nich přežije jen ten „nejlepší“. S tím „nejlepším“ se pak identifikuje řada diváků, kteří mu fandí a posílají mu své hlasy. Znamená to tedy relativizaci a přehodnocení všech hodnot. Je vidět, že za peníze se dá koupit i lidská důstojnost.

Tato relativizace se pak promítá do života celé společnosti, rodin a jednotlivců. Co bývalo dříve považováno za zvrácené nebo přinejmenším za neslušné, se dnes staví na odiv. Nechybí mnoho, aby se pedofilie časem stala obecně přijímanou sexuální praktikou. Vypovídal o tom například návrh ministra spravedlnosti Pavla Němce o snížení věkové hranice patnácti let. Možná proto, aby katarský princ při příští návštěvě České republiky mohl provádět své hrátky již legálně.

Ptám se jen, kde to vše jednou skončí. Bude se jednou místo večerníčku vysílat porno?

Lukáš Petřík
předseda o.s. Mladá pravice
vyšlo v MF Dnes 10. 12. 2005
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(HF, 19.11.2007 16:47:48)
Odpovědět
Já mám strach z nástupu Orwelovské totality, protože se v součastnosti připravuje zákon na rozšíření pravomocí tajných služeb nebo antidiskriminační zákon. To může védst ke sledování všech mobilních telefonů a internetu, včetně pohybu lidí. Navíc bez povolení soudu.
POřady tipu vyvolení akorát pomáhají k zavádění těchto represí, protože se posléze lidé lépe vzdají svého soukromí.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Vladimír Neckář jr, 19.11.2007 3:01:02)
Odpovědět
Petříku jasně ten hedonismus je občas přehnanej ale tyhle dámy jako Mária Pešková to taky nevytrhnou. Možná že tantra je ta zlatá střední cesta. Ale jak řekl Ondra je to každého osobní věc. Mezi náma ti katolíci co znám osobně na ty rady zhora taky docela kašlou. Předmanželskej sex je docela normální, sem tam i mimomaželská nevěra na těch jejich srazech s papežem se prý souloží skoro stejně ve Woodstocku. Farář udělí u zpovědi rozhřešení a pokračuje se dál.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 10:53:56)
Odpovědět
Zas překrucuješ:-) V žádném případě neadoruju nějaké obscénnosti, s těmi VV naprostý souhlas, ale to, že v každém časopise jsou sexuální scény, nebo jejich náznaky? Co naplat, je to asi jako s nabídkou a poptávkou, kdyby to lidi nechtěli, tak to nebude. A i kdybys to zakázal, tak zde bude fungovat "zakázané ovoce".

Že Euportal nebrojí proti antikoncepci jako takové to je hezké že to říkáš, ale uveřejněním takových článků, které brečí nad tím, že se slevňují kondomy se jen zesměšňujte..

Nevím proč sem mícháš nějaké kmeny z Afriky s mým řekněme badatelským zájmem o indoevropskou nebo indickou kulturu. Že o tom mluvíš jako o "primitivních kulturách" usvědčuje z hulvátství spíš někoho jiného....
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(karel, 16.11.2007 11:27:25)
Odpovědět
Mluvíte o antice, ale právě v této době byl sex brán pravděpodobně jako něco "podřadného". S tím nejspíše souvisela skutečnost,že ženy nesměly do divadla, neměly volební právo atd.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(karel2, 16.11.2007 12:13:09)
Odpovědět
?? prosím? Tady se baíme o křesťanském vnímání nahoty těla jako čehosi hříšného, o hříšnosti jeho zobrazování, o tom, že ctností bylo odříkání atp. Že ženy neměly volební právo (jako podstatná část mužů - otroků) to je úplně jiná věc.
Re: Evropští socialisté usilují o levnější kondomy
(Ondra, 16.11.2007 0:53:20)
Odpovědět
* oprava :sexualita je lidstvu vlastní od počátku

;-)