reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS

Autor: Ivo Švajner | Publikováno: 22.11.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Vážení účastníci kongresu,

jsem prostým členem ODS a nikdy jsem neměl pocit, že by hlas řadových členů nebylo ve straně dost slyšet. Naopak, vždy se mi naše strana zdála vzorem demokracie a příkladem srozumitelného a neměnného politického postoje. Bohužel, v poslední době jakoby se začínala tato cenná devíza naší politiky někam ztrácet. Dobře vím, že tento pocit nesdílím sám, ale podobně to cítí i značná část členské základny ODS, což mě přimělo k napsání tohoto dopisu.

      Konkrétně řečeno: kompromisy vzniklé z koaličního spojenectví se stranou Zelených nás zbavují akceschopných sil, vedou ke sporům uvnitř strany, a co je nejhorší, berou nám i naši vlastní tvář a mění orientaci ODS. Zvlášť dobře je to vidět na vztahu k tzv, Lisabonské smlouvě. Součástí usnesení minulého kongresu naší strany bylo zabránit přesunu kompetencí z národních vlád členských zemí EU na Brusel. Přesně to však tzv. Lisabonská smlouva dělá (skutečnost, že členským zemím na rozdíl od minulé „euroústavy“ už nevnucuje vlajku a jiné symboly evropského superstrátu je fakticky jen kosmetickým ústupkem). 

      Vláda ČR, ve které má naše strana dominantní postavení, nejen že nedokázala proti přijetí Lisabonské smlouvy razantně vystoupit, ale její vedení není ochotno tento dokument podrobit pádné kritice ani na stranické půdě, ačkoli usnesení minulého kongresu vedení strany zavázalo (!) k udržení tradiční eurorealistické orientace ODS.

     Jak by měl současný kongres tuto schizofrenii řešit? Zrušením minulého usnesení? Vím, že nejsem sám, kdo by měl k podobnému postupu zásadní výhrady, jakožto „řešení“ pramálo demokratickému, těžko čitelnému pro voliče i většinu členské základny a hlavně: zcela neslučitelnému s duchem ODS. Dovoluji si proto oslovit kongres jménem mnoha řadových členů, kteří si přejí návrat k naší tradiční politice a odmítají současné kompromisní přešlapování. Koaliční dohody nesmí deformovat programové a ideové zásady strany. Buďme čitelní a vyjádřeme své výhrady k Lisabonské smlouvě na půdě současného kongresu!

 

 22.11. 2007

 Mgr. Ivo Švajner

 člen ODS Kladno 

reklama
1273 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Lukáš Petřík, 22.11.2007 21:43:30)
Odpovědět
Myslím, jak mluvím s lidmi, že by to mnoho řadových členů podepsalo.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Břichy, 22.11.2007 22:34:45)
Odpovědět
Mluví mi z duše.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Pavel Krešne, 23.11.2007 11:19:27)
Odpovědět
Vítám,že existují v řadách ODS tyto názory.
Je nesporné,že pokud by se ODS dokázala vrátit ke konzervativnímu programu určitě by našla podporu a pochopení u řadových občanů.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Ondra, 23.11.2007 13:05:01)
Odpovědět
Hm, ale i kdyby kongres otočil kormidlo zpět směrem k hodnotovému konzervatismu, Julínkovy deformy, spolu s totálním "rozesráním" českého školství ODS spolehlivě potopí....:-/
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(J. Bachora, ODS Praha6, 23.11.2007 14:59:51)
Odpovědět
Plně se stavím za autora dopisu a doplňuji:
Premiér měl Euroústavu č.2 (nazývejme věci pravými jmény!) vetovat. Podle mého soudu tak neučinil také (hlavně?) proto, že věděl, že Zelení a KDU by vystopili z vlády a vláda by padla. Následovaly by pak předčasné volby, v nichž by, dle odhadu vedení, ODS nevyhrála, resp. nevyhrála dostatečně a země by se možná dostala do spárů levice. To je sice možná pravda a bylo by to pro tuto zemi velmi nepříjemné, ale lze to v dalších volbách změnit. Protektorátizace České republiky euroústavou však bude mít pro naši zemi důsledky nesrovnatelně horší a trvalejšího charakteru, než by mělo pár let, důslednou opozicí kontrolovaného vládnutí domácí levice při zachování suverenity země.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Jan Žižka z Trocnova, 23.11.2007 18:13:55)
Odpovědět
Báchoro,nač ten pesimismus? Je vidět,žes odvozen od podst.jm. "báchorky".
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Maro Skřipský, 23.11.2007 16:42:17)
Odpovědět
Naprostý souhlas jak s pisatelem dopisu, tak s příspěvkem pana Bachory
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Daniel Makay, 24.11.2007 19:13:19)
Odpovědět
Topolánek vyhrožuje demisí, jestli kongres ODS neschválí Euro-paskvil. Ano, ať odejde, stejně to co předvádí v osobním životě i politice poškozuje pravicovou politiku a zakopává ji do hlubokého hrobu. Ostatně nemůžu se shodnout s pisateli příspěvků v tom, že hovoří o konzervativní politice ODS. ODS nikdy konzervativní stranou nebyla. Je to strana ateistických liberálů tudíž utopistů a v podstatě levičáků. Každý ateista je levičák svojí postatou a na tom nelze nic změnit. Já se opravdu musím hluboce smát těm ateistickým „pravičákům“. Je to opravdu komedie, když si utopista svojí podstatou, bere do huby pravicová hesla. Připadá mi to stejně stupidní, jako kdyby komunista studoval teologii a upřímně se chtěl stát farářem. Jestliže ono jejich pravičáctví stojí jen na lidských filozofiích a názorech nemůže v soutěži s levicí v dnešní ateistické Evropě vůbec obstát. Spousta idiotů si stále namlouvá něco o pravicové politice a nebere vůbec v potaz to, že ateistická „pravice“ vede společnost do drápů zvrhlého individualizmu, kde se slušný člověk stává obětí volnomyšlenkářských gaunerů mafií či gangů. Ateisté co mají plnou hubu demokracie a svobody si vůbec neuvědomují, že prosazování liberálních svobod bez vštěpování křesťanství je cestou do pseudoliberálních pekel , nespravedlnosti a anarchie. Stejně tak jako utopistická socialistická politika vedoucí k totalitě a zvůli státní moci. Prostě v ateistické společnosti pravicově orientované se slušný člověk stává obětí sodomitů a v levicové organizovaných zločinců. Jestliže zde tedy někdo chce hovořit o konzervativizmu nechť se nejprve ujistí co to vlastně onem konzervativizmus je. Ateisté jež se stali obětí vlastní demagogie jejíž podstatou je bezbožnost mají jen velmi ubohé argumenty k obhajobě svobody, protože jejich vlastní životní filozofie stojí na lejnu. Kdo je totiž skutečný konzervativec si totiž bytostně uvědomuje, že jeho svoboda je limitována zodpovědností především k Bohu a bližnímu svému. Z toho pramení všechny zdravé konzervativní postoje uprostřed tohoto hříšného světa.
Ateistická“pravice“je vždy plná kompromisů a změn názorů, je naprosto nekonzistentní. Vnitřně rozpolcená a zmatená, podléhá tlakům z venčí i zevnitř a je odsouzena k zániku. Nakonec zůstanou jen silná slova i fráze. Dnešní vývoj v ODS není pro mne vůbec překvapivý, je to přirozený důsledek malomocenství jímž strana trpí. Nikdy bych po volbách nečekal, že ministr vnitra bude sodomita ani to, že se z Topolánka vyklube takový bezcharakterní smilník a primitiv, vystavující svoji zvrhlost celému národu. V USA by mu to dávno zlomilo vaz. Ale to je jen začátek rozkolu a pádu ODS, protože ji vnitřně nestmeluje nic morálního ani zbožného, ale zvrácenost.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Daniel Makay, 24.11.2007 19:17:35)
Odpovědět
Pardon - ministr spravedlnosti sodomita.....
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Maro Skřipský, 24.11.2007 19:44:39)
Odpovědět
barry goldwater byl ateistický konzervativec. Přesto mu jeho konzervativní smýšlení nemůže nikdo upřít a podporovali ho i věřící konzervativci. Nemáte pravdu, pane Makayi. Váš soud je silně zjednodušený
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Daniel Makay, 25.11.2007 12:12:41)
Odpovědět
Vůbec nepochybuji o tom, že mám naprostou pravdu. Váš příklad je irelevantní, protože ten člověk byl vychován v křesťanském prostředí obklopen křesťanskou vírou. Toto prostředí na něj mělo významný vliv.( Znám osobně lidi, kteří jsou ateisté, ale díky tomu, že byli vychováni zbožnou rodinou mají jisté konzervativní postoje, nemají ale sílu ani hloubku a jejich život je plný kompromisů) Své konzervativní postoje si udržel jen ze setrvačnosti protože jej v tom utvrzovalo prostředí ve kterém žil. Kdyby žil v české společnosti své názory by si neudržel a možná by ani neměl možnost, neboť konzervativní názory by nikdy nepřijal. K tomu, aby byl člověk konzervativec je nezbytné, aby znal Boha a jeho slovo jinak je jeho konzervativizmus prázdný(takový člověk klidně může vyrůstat v ateistickém prostředí protože jeho konzervativizmus má vnitřní sílu, která pramení z Boha a okolní názory na něj mají minimální vliv). Podívejte se na ODS znám osobně některé členy ODS, jako například našeho slavného Bruntálského senátora J. Žáka. Účastnil jsem se soudních přelíčení v kause se slečnou Vítkovou, kterou vydíral a okrádal. Celá jeho obhajoba byla postavena na zvrhlé lži. Takových jako on je většina v ODS, mohu vás ujistit, že ten člověk je bezbožný a bezcharakterní lhář. Kdyby ODS za něco stála, ten člověk by tam z principu nemohl obstát.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Ondra, 25.11.2007 13:27:08)
Odpovědět
Proč si myslíte, že je "správnost" a "pravicovost" vázána výhradně na to, býti praktikujícím křesťanem??

Dovedl bych vyjmenovat desítky velikánů tradicionalistického myšlení kteří byli agnostiky, ateisty, modernisty, nebo pohany....
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Daniel Makay, 25.11.2007 14:54:38)
Odpovědět
Agnostik, ateista, modernista je pohan. Když použiji biblického přirovnání i satan se převléká za anděla světla. Nejedná se mi o pravicovost protože i levičáci jsou rozděleni na různé méně či více pravicovější proudy. Takže já se zde nehandrkuji o nějaké ubohé pravičáctví, které může být stejně zvrhlé jako levičáctví pokud je založeno na bezbožných motivech, ale konkrétně a výhradně se mi jedná o konzervativizmus. V době studené války v boji proti komunistické říši zla byla největší síla amerického konzervativizmu v tom, že američtí konzervativci věřili ve věčný život v božím království.Díky tomu byli schopni zasáhnout komunistickým ateistům rozhodující ránu. Vycházeli z toho, že pro ateistu je smrt a umírání něco hrůzostrašného, kdežto pro teistu naplněného vírou ve věčný život smrt ani umíraní nepředstavují nepřekonatelný problém. Vyučovali, že než se smířit s životem pod komunistickou zrůdou je lepší postavit se a riskovat život. Proto dnešní sekulární svět Ameriku dodnes nechápe. Znovu opakuji, že pokud politické motivy pravice sahají pouze do hloubky tohoto materiálního světa, jsou stejně vratké jako kořeny levičáctví. Odejdou a přijdou s lidmi, kteří je prosazují. Pokud ovšem mají kořeny v něčem hlubším, trvale platném a pravdivém mají nadčasovou platnost. Jsou tedy univerzálně platné v jakékoliv době a v jakékoliv společnosti . Mají trvalé právo na existenci. Konzervativizmus a křesťanství jsou nerozlučně spjati a konzervativizmus bez křesťanství je tedy mrtvola odsouzená k záhubě. Je mi jasné, že pravicověji smýšlející ateista tohle nikdy nepřijme, ale ovoce života v omylu se mnohdy projevuje dlouho. Ateisté například svůj celoživotní omyl pochopí trvale až jejich duše skončí navěky v ohnivém jezeře. Dnes je jim tahle děsivá perspektiva zastřena neboť hřích má obrovskou moc zastírat pravdu a zaslepovat mysl. Nepomůže ji ani žádné evangelizování, svědectví křesťanů, kteří se z Boží moci dostali do pekla a nazpět považují za báchorky přesto, že peklo je naplněno miliardami duší. Svědectví o těch věcech je plný internet, přesto jsou pro většinu ateistů nepřijatelné. Jiné je to ve chvíli kdy se ateista ocitá tváří tvář smrti. Pro mne je to hotová věc.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Maro Skřipský, 24.11.2007 21:55:54)
Odpovědět
Prošlo to. Referendum nebude a ODS se k reformní smlouvě už nehodlá vyjadřovat. Elity ODS zradily program strany, voliče i národní zájem ČR.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(Daniel Makay, 25.11.2007 12:17:39)
Odpovědět
A věřte, že těch překvapení ze strany Topolánků a Pospíšilů a vůbec celé ODS bude čím dál více. A na začátku jejich podrazů stojí jejich ateizmus.
Re: Otevřený dopis řadového člena kongresu ODS
(J.Kvintus, 25.11.2007 19:55:35)
Odpovědět
Tak už dost psaní pane Mackay a hajdy k lékaři! Nebo k exorcistovi!Pro oba to ale bude fuška.