reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy

Autor: Jiří Wagner | Publikováno: 15.1.2008 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Kandidát na prezidenta Jan Švejnar si ve svých prohlášeních, jemně řečeno, neustále protiřečí.

Tvrdí o sobě kupříkladu, že byl architektem naší kuponové privatizace, a totéž o sobě říká i na zahraničních stránkách (kupříkladu zde) – přitom ale kuponovou privatizaci u nás kritizuje. Samozřejmě, že žádným „architektem“ privatizace nebyl, jak naposledy upozornil Pavel Páral v sobotní MF Dnes - pan Švejnar napsal o kuponové privatizaci „jeden nepříliš citovaný článek“.

Rovněž o další své publikační činnosti nám pan Švejnar sděluje poněkud nepřesné informace. Na svém webu ohromuje výčtem svých knížek a článků, které mají dosvědčit jeho ohromnou ekonomickou erudici. Jenže tento člověk v Americe zveřejňoval hlavně proto, že pro severoamerické univerzitní učitele platí povinnost zveřejňovat (říká se tomu publish or perish, tedy publikuj nebo zhyň), bez určitého počtu článků v příslušných učených publikacích by se prostě setkal s řadou nepříjemností. Když si navíc člověk jeho práce přečte, zjistí, že o původní myšlenku v nich nezavadí, jde vždy o kompiláty věcí, které už někdo sepsal, a navíc jde o shrnutí velmi nekritická.

O nepravdivém prohlášení, napsaném pouze v české verzi jeho životopisu, že byl jedním z členů komise pro udělení Nobelovy ceny, už na Neviditelném psu psal pan Haas. Když tuto informaci ověřila MF Dnes, pan Švejnar své tvrzení opravil, a to tak, že „patří k ekonomům, kteří mají slovo při nominaci kandidátů na Nobelovu cenu“ (viz zde). I v tomto případě je ale velmi vzdálen pravdě – pokud byl vůbec osloven, stal se jedním z tisíců, kteří kandidáty na Nobelovu cenu navrhují, navíc – opět, pokud byl osloven – musel podepsat prohlášení, že o této skutečnosti padesát let pomlčí. Vzhledem k tomu, že se nemůžeme domnívat, že pan profesor neumí číst, musíme si vybrat, co je horší: lhář, nebo nenapravitelný mluvka, který nedokáže udržet jazyk za zuby?

Jeho klličkování před dotazy týkajícími se vzdání se amerického občanství, je sice u kandidáta na prezidenta republiky zarážející, ale pochopitelné. Pan Švejnar si ponechává otevřená zadní vrátka, protože dobře ví, že ztráta občanství by byla definitivní a on by už nadále nemohl využívat výhod, které příslušnost ke Spojeným státům přináší, a to nejen na území USA, ale po celém světě. Proto tedy tento problém neustále „zjišťuje a konzultuje“.

Dlužno dodat, že tak jistě bude činit až do chvíle, kdy parlamentní komise oznámí, že zvolen nebyl. Pak si oddychne a v klidu se vrátí do Michiganu. Pokud by ale zvolen byl, postaví jej tím naši zákonodárci před nesmírně obtížné dilema – vzdát se kvůli nějakým pěti, možná deseti rokům v prezidentském křesle občanství ve své druhé domovině? Věru, nelehké rozhodování...

U Jana Švejnara je udivující i další nesrovnalost - svou manželku tady neustále představuje jako paní Kathy Terrell-Švejnarovou, jenže ona se jmenuje jednoduše Kathy Terrell. Že by byl páně Paroubkův kandidát, profesor na univerzitě, tak roztržitý?

Rozpaky také vzbuzuje jeho nynější „spanilá jízda“ po českých vysokých školách. Pomiňme nyní, že jeho přednášek se zúčastňují kvůli zaplnění sálu středoškoláci, a to povinně, pod hrozbou neomluvených hodin, soustřeďme se na pravděpodobný střet se zákonem o vysokých školách, který zakazuje na akademické půdě politickou agitaci. Pan Švejnar se tedy pohybuje na hraně zákona. Jeho přednášky jsou prezentovány jako ekonomické, ale vzhledem k tomu, že během nich hovoří takřka výlučně o sobě, měli by toto „přednáškové turné“ nejspíš zhodnotit právníci.

Zatím poslední nesrovnalost, eufemisticky řečeno, se objevila už několikrát, naposledy v rozhovoru pro sobotní Lidové noviny. Pan Švejnar totiž v rozhovorech několikrát opakoval, že jeho odjezd do emigrace v květnu 1970 byl vynucen obavou, že vláda chystá zrušení (konfiskaci) výjezdních doložek vydaných před sovětskou okupací. Toto tvrzení ale nedává smysl. Ta obava přišla "post factum", žádné takové výjezdní doložky již dávno neplatily. Mezi okupací a Švejnarovým odjezdem byly výjezdní doložky zrušeny, a to ne jednou, ale dvakrát.

Tvrzení pana Švejnara, že odjížděl se svou sestrou, protože "jsme dostali avízo, že lidem, kteří měli výjezdní doložku ještě z Dubčekovy doby, to znamená před invazí, tak jim je možná zkonfiskují", je nesmyslné.

V době Švejnarova odjezdu byly všechny tyto výjezdní doložky již dávno zrušeny novelou vyhlášky Ministerstva vnitra a Ministerstva zahraničních věcí 64/1965 Sb., která vstoupila v platnost v listopadu 1968.

 

Výjezdní turistické a soukromé doložky, vydané mezi listopadem 1968 a listopadem 1969, pak byly znovu všechny jednorázově s okamžitou platností zrušeny 9. října 1969 vyhláškou 115/1969 Sb. a cestující byli tehdy vysazováni z vlaků na hranicích.

 

Výjezdní doložka, na kterou odcestoval pan Švejnar, tedy musela být nová, vydaná po listopadu 1969, pokud to ovšem nebyla jedna z diplomatických výjezdních doložek (jeho otec pracoval pro MZV) vydaných po listopadu 1968 nebo "zvláštních" doložek vydávaných pro prominenty a pracovníky ministerstva vnitra.

 

Pan Švejnar se buď obával o platnost staré, dvakrát zrušené výjezdní doložky z "Dubčekových dob", nebo měl doložku čerstvou, kterou dostal krátce před odjezdem.

Nebo odjel na speciální výjezdní doložku, kterou v té době mohl dostat jen diplomat, pracovník ministerstva vnitra nebo nějaký komunistický prominent, a nemluví pravdu, protože nechce být za takového prominenta označován. Navíc jeho příběh o útěku v předvečer uzavření hranic vypadá tak romanticky a "odbojově", že v něm prostě musí naše veřejnost najít zalíbení...

 

Dne 13. dubna 1970 vyšla nová vyhláška 44/1970 Sb., o cestovních dokladech, která rušila vyhlášku 115/1969 Sb., a přebírala její ustanovení o cestovních doložkách. Vyhláška nerušila platnost vydaných výjezdních doložek. Výjezdní doložky z "Dubčekovy éry", jak bylo uvedeno výše, byly zrušeny vyhláškou z října 1968, a znovu byly všechny dříve vydané výjezdní doložky zrušeny vyhláškou z listopadu 1969. V době odjezdu pana Švejnara do Švýcarska (před Velikonocemi 1970 - to znamená nejpozději v březnu 1970) tedy

a) nemohlo v žádném případě jít o výjezdní doložku vydanou před invazí

b) jeho obava z okamžitého plošného zrušení všech čerstvě vydaných výjezdních doložek byla opožděná - výjezdní doložky byly plošně zrušeny pouhé tři nebo čtyři měsíce před jeho odjezdem a pan Švejnar to jistě věděl - jeho výjezdní doložka, pokud nešlo o tu prominentní, nebyla více než tytéž tři až čtyři měsíce stará.

 

Pan Švejnar prostě opět spoléhá na to, že jeho fantastická tvrzení, kterými si vylepšuje svůj životopis, si nikdo neověří.

 

 

reklama
3109 čtenářů | 34 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Švejnar je obyčejný lhář!
(Švejnar je obyčejný lhář!, 15.1.2008 22:51:34)
Odpovědět
Švejnar je obyčejný lhář! Bylo by neštěstí pro ČR, kdyby byl zvolen. VK není ideální, občas je trošku arogantní, ale tisíckrát lepší než prolhaný cizák Švejnar!
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(TLadin, 16.1.2008 14:46:05)
Odpovědět
Je mi vás líto. Cožpak všichni nejsme "cizáci" na tomto světě? - Víme snad odkud jsme přišli a kam jednou odejdeme?
TGM se vrátil také z ciziny, aby se stal prezidentem ČSR a měl dokonce za ženu Američanku. A to ještě svět zdaleka nebyl tak globalizovaný jako dnes. Zazpívejte si sentimentálně:"Cechy krásné, Čechy mé..." a setřete si slzu.
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(Jiří Zahrádka, 16.1.2008 15:33:25)
Odpovědět
To byste měl vysvětit panu Švejnarovi, který se zřekl závazků vůči "jiným" státům a slíbil věrnost USA.

Z textu přísahy občanství v USA: „Prohlašuji pod přísahou, že se absolutně a zcela zříkám vší oddanosti a věrnosti všem cizím vládcům, mocnářům, státům a vládám, jejichž jsem byl dosud poddaným nebo občanem; že budu podporovat a chránit ústavu a zákony USA…“

Sama o sobě je moc sympatická, ale ne pro člověka, kterej kandiduje na prezidenta jinýho státu. Z textu přísahy ČR prezidenta: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony.”

Jestliže se někdo pere o nejvyšší, byť symbolickou funkci ve státě, nemůže vzdání se amerického občanství "zvažovat." Musí se ho vzdát. Jinak by při skládání prezidentskýho slibu byl vázanej dvěma loajalitama. To je zcela zřejmá kolize. A to i v případě spojeneckejch států.
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(TLadin, 16.1.2008 16:07:50)
Odpovědět
Zdravím lineární politické myšlení předešlého století. Chytráci ho dovedli dobře zneužívat. K ničemu dobrému to však nikdy nevedlo. Svět nepatří Foglarovým Rychlým šípům a je bohužel mnohem plastičtější a větší. Když promluví Klaus jde z toho dech mrtvoly. Už jak se při tom tváří: jako by měl problém se stolicí. Švejnar má naproti němu šmrnc.
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(Jiří Zahrádka, 16.1.2008 17:04:50)
Odpovědět
No, Švejnar možná nemá problém se stolicí, ale s obsahem svých životopisů. Na stolici se dají vzít kapky, ale chlubit se něčím, o čem měl mlčet - to jsou kapky spíš pro ty voliče.

A zdravím plastické progresivisty, kteří vědí, že slib věrnosti dvěma různým státům není kolizní akt.
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(TLadin, 16.1.2008 18:27:29)
Odpovědět
V době, kdy teorie chaosu bývá ve fyzice považována za vyšší stupeň kvantové fyziky, která počítá se zákony nepravděpodobnosti - tak v těchto virtuálních světech(včetně našeho)vše probíhá trošinku jinak než jak si přejeme. A protože urychlovače a jiná chytrá zařízení, včetně počítačů a nukleárních bomb podle těchto relativně "prolhaných" teorií fungují nelze asi počítat s čestným slovem daným chlapečkem v parku, které mohl odvolat pouze rudoarmějec. (viz. čítanka z 50.let)
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(Jiří Zahrádka, 17.1.2008 10:05:32)
Odpovědět
Reagovat na jasný příklad kolize dvou slibů od kandidáta na prezidenta teorií chaosu a kvantovou fyzikou, to je asi maisterstick v obhajobě neobhajitelného :-)).

Svým způsobem gratuluji :-))!

P.S.: nejsem fyzik a neznám uvedené teorie, ale mám pocit, že když ve fyzice někdo počítá s nevyzpytatelným a nepredikovatelným, je to pouze o možná jen dočasné neschopnosti lidstva postřehnout relevantní faktory, ovlivňující zkoumaný jev.
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(TLadin, 17.1.2008 16:48:07)
Odpovědět
Bať bať, to již říkal soudruh Marx, že pravda je nakonec poznatelná. Pouze Sókrates, zakladatel pojmového myšlení svým "vím, že nic nevím", jaksi staví čisté zrcadlo, ze kterého je jasné, že my tak nakonec můžeme jen "přebírat brambory", ale pravdu sotva nalezneme.
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(HJ, 22.1.2008 16:30:11)
Odpovědět
..a proto nam tu Vasi pravdu tak trucovite neustale vnucujete? Snad uz byste konecne mohl nahlednout vnitrni rozpornost pozice, jiz za pomoci hloupych odvolavani se na jakesi vedecke uspechy (?) tak sverepe hajite. Doporucil bych mene zaujatosti a vice premyslet nad obsahem vlastnich slov! Jinak byste totiz mohl pusobit docela smesne.
HJ
Re: Švejnar je obyčejný lhář!
(dogbert, 17.1.2008 16:32:51)
Odpovědět
aneb jak to dopadne, kdyz debilovi pujcite knizku...
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(hrdy, 16.1.2008 7:38:49)
Odpovědět
Je podezřelý už tím, že ho podporují levičáci. Asi bude komunistický agent, dosazený do USA.

Horší je, když jeho lži nevadí katoličce Šojdrové a bude ho volit. To je hnus!!!
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(TLadin, 16.1.2008 14:52:04)
Odpovědět
Nikomu to neříkejte, ale Švejnar je ve skutečnosti agentem KGB. Chystá se velké komunistické spiknutí. Organizuje to Irán se Severní Koreou. Castrova válečná flotila se má v závěrečné části vylodit v Libni. Jsou v tom také mimozemšťané z Vegy. No prostě, co vám mám říkat: Jde o vážný terror proti slušným lidem v Česku.
Jo a znamením má být, že se zruší stravenky.
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(oliver, 16.1.2008 11:11:36)
Odpovědět
Relativně zajímavý článek o prezidentské volbě, zajímavá je hlavně část o činnosti pana Švejnara v první půlce devadesátých let: http://cz.altermedia.info/z-domova/toicaty-druhy-krok-a-zase-ta-klisata_3759.html
autor článku je ubožák
(Václav S., 16.1.2008 12:04:01)
Odpovědět
článek je zapšklý výlev autora, který nemá věcné argumenty proti Švejnarovi, tak hledá trapné pseudoargumenty a podpásovky. je to na úrovni tohoto pochybného portálu
Re: autor článku je ubožák
(Jiří Zahrádka, 16.1.2008 13:40:35)
Odpovědět
No hlavně, že Vy zapšklý nejste :-)).

Jen tak mimochodem, autor není kmenovým redaktorem EUportálu, je z Neviditelného psa. A nemohu si pomoci, ale on proti Švejnarovi právě vypsal pár velmi věcných poznámek. To se o Vašem komentáři k panu Wagnerovi říci nedá.
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(TLadin, 16.1.2008 14:39:47)
Odpovědět
Divím se Europortále (Bráno k Pravdě Boží?), že se už konečně nepřejmenujete na Ty rudá krávo! Svým "profesilonálním" vlezdoprdelovstvím do Klausova konečníku a nenávisti k profesoru Švejnarovi, zcela jistou nohou jdete v šlépějích cibulkovské manie.
Švejnar a Cimrman
(Michal, 16.1.2008 14:49:48)
Odpovědět
Pan profesor Švejnar je zřejmě i znalcem našeho velikána Járy Cimrmana, když umí tak dovedně aplikovat jeho výrok "Nepochválí-li se sám, nikdo jiný to za mne neudělá".
Re: Švejnar a Cimrman
(TLadin, 16.1.2008 15:01:51)
Odpovědět
Pane velice se mýlíte, pokud máte za to, že Jára Cimrman již nežije. Podle nejnovějších výzkumů je jim totiž ve skutečnosti náš skromný pan prezident Václav Klaus. Copak neznáte jeho světově proslulé klimatologické teorie získané od senilního klimatologa Kukly, podle kterých vzniká globální oteplování vrtěním se zemského jádra? Nebo ten úžasný myšlenkový projet o internetu, který Klaus Cimrman odsoudil jako veliký omyl již v devadesátých letech? Někteří občané nechápou jeho geniální experiment s lidskou trpělivostí v podobě kuponové privatizace, či další projekty typu "ač lump, nebo hrdina, my jsme jedna rodina..."
Re: Švejnar a Cimrman
(Jiří Zahrádka, 16.1.2008 15:36:28)
Odpovědět
Zkuste ten článek v sobotní MF DNES od Pavla Párala. Jmenuje se to "Mýtus o rozkradeném majetku," jsou tam i vyjádření ekonomů ze soukromé sféry.
Re: Švejnar a Cimrman
(pbk, 16.1.2008 19:36:21)
Odpovědět
"Vyjádření ekonomů ze soukromé sféry"..tak to je jistě nestranný pohled...:)), například by něco opět moudrého mohl přednést např. Pavel Kohout, hlavní ekonom PPF(tento subjekt je jistě na realitě 90.let nezávislý a bude nadmíru objektivní..:)) ), to bude ten pravý...:), a MF Dnes a její privatizace? svatá prostoto...
Re: Švejnar a Cimrman
(RZ, 16.1.2008 19:55:27)
Odpovědět
Juro, dyk tady se rozkradlo, co se dalo, a to za nadsene asistence tatky Klause.

Ja mnohem radsi uvidim na Hrade Klause nez americkyho saska jeste vetsiho gaunera Paroubka, ale neidealizujme si ho prilis....
Re: Švejnar a Cimrman
(Jiří Zahrádka, 17.1.2008 10:20:51)
Odpovědět
Richarde, myslím, že je snad i z mých občasných komentů na EUportálu (nebo to bylo jinde? Nevím...) patrné, že já si Klause zase tak moc neidealisuju. Pro mě je jedničkou Reagan, a ani ten není dokonalý (neznaboh jeden prostestantskej :-))!) A Klaus ve srovnání s Reaganem je prostě úplně na druhym konci žebříčku. ALE: za prvé, nevím, jestli se "rozkradlo, co se dalo," za druhé - a to považuju za dost zásadní - vinu Klause na tom tak velkou nevidím. Po bitvě každý generálem. Já tu dobu pamatuju. Pamatuju se na to, když si Češi mysleli, že jsou strašně šikovný a představa prodeje některých podniků zahr. kapitálu by byla hodna šílence. Pamatuju i to, když se IFs přeměnily na běžné a. s. a naprosto to chápu - v tehdejší době se tady asi opravdu nedalo moc "portfoliově" investovat. A podniky asi potřebovaly jasně majoritní vlastníky - ale kde je vzít, bez akumulace kapitálu? Navíc, prostě nebyla zkušenost s tak masivní privatizací. Když se měnily autoritativní režimy jinde, tak to nebylo o téměř absolutně zestátněné ekonomice, která se měla převést do soukromých rukou. Dále, jsem si velmi, velmi nejistý, jestli tunely opravdu nebylo možné stíhat dle tehdy platných zákonů. Mám obavy, že se jen projevil typický syndrom českého soudce - když nemá trestný čin zcela dopodrobna popsaný a obviněný se k němu nepřizná a není aspoň sto svatých a nezpochybnitelných svědků protizákonného jednání obviněného, tak se obviněný neodsoudí. "Pro nedostatek důkazů," příp. "zákony nám neumožňují obviněného odsoudit." Podle mě to jsou oblíbené věty líných, alibistických českých soudců.
Re: Švejnar a Cimrman
(RZ, 17.1.2008 16:38:04)
Odpovědět
No, castecne souhlas, nicmene nektere chyby byly az prilis velke...

A ta jeho podpora bolsevickych kadru v privatizaci, to je bez komentare. Z marxistickeho hlediska neni Klaus na stejne lodi jako ja. Je reprezentantem proletariatu:]

Za jinych okolnosti bych s nadsenim videl nejakeho jineho pravicoveho kandidata na jeho miste. Ovsem nesmel by to byt Paroubkuv kun, a musel by aspon nekdy rict nejaky nazor
Re: Švejnar a Cimrman
(Jiří Zahrádka, 17.1.2008 16:48:08)
Odpovědět
No jo, z Tvýho feudálního pohledu ale nenajdeš nikoho vhodnýho pro republikánskou funkci :-))))!

Já nevim, jak podporoval marxistický privatizátory. Takovej Kožený, to byl emigrant - a toho mu vyčítaj. Ale chápu, že nechal podnikat všechny - tedy vč. bolševiků, kteří byli tehdy asi ve výhodě kvůli kapitálu, kontaktům...

Nevím, jestli by se našel lepší kandidát. Uměl bych si teoreticky představit lepšího, to je jasný. Ale mně se na Klausovi líbí to, že dovede formulovat skutečně aktuální problém. Cameron se spíš snaží zalíbit, Topolánek aplikuje rétoriku Thatcherové, ale nevšimnul si, že uplynulo 30 let a problémy jsou teď trochu jiné, než v tehdejší Británii... To je strašná myšlenková prázdnota.

Klaus mi často mluví z duše, ne obecně, ale někdy prostě najednou formuluje problém, kterej vnímám já a žiju v pocitu, že si ho nikdo jinej nevšímá. A v tom má monopol z těch současných politiků.
Re: Švejnar a Cimrman
(RZ, 17.1.2008 17:02:14)
Odpovědět
byl proti restitucím, naopak chcal blahem z bývalých bolševických ředitelů, kteří si rozdělovali gigantické majetky.

svého koně bych našel snadno, nesměl by to být někdo, kdo srdcem i slovem táhne k oné bolševicko podnikatelské vrstvě, před i po listopadu...
Re: Švejnar a Cimrman
(Jiří Zahrádka, 18.1.2008 10:43:00)
Odpovědět
To já už si nějak nepamatuju, že byl proti restitucím. To je samozřejmě zásadně špatné, to je jasné (jestli to tak ale opravdu bylo). Ale možná došlo v tomhle k posunu, ne? Kuras jednou psal o posunu Klause od liberála ke konzervativci. Něco na tom podle mě je. Dovedu si představit, že jako liberální ekonom se nechtěl zdržovat nějakými morálními aspekty, spjatými s minulostí. Což samozřejmě je nepřípustné. Ale obecně - já mám pocit, že jeho kritici mu nemohou odpustit nějaké věci z minulosti, ale zapomínají, že teď jde spíš o to, co prezident řekne, udělá v současnosti. A já mám prostě pocit, že v nynější konstelaci, za nynější situace v Evropě a Americe je Klaus prostě velmi velmi dobrý kvas v jinak dost nechutném těstu.
Re: Švejnar a Cimrman
(RZ, 18.1.2008 11:48:49)
Odpovědět
No to je, o tom neni sporu. Navic z jeho protikandidata se stal uz totalni odpad....
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Jeník, 21.1.2008 20:31:05)
Odpovědět
Klaus, symbol ekonomické kriminality 90. let, nemá na Hradě co pohledávat!
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Bearborka, 22.1.2008 7:14:01)
Odpovědět
A co říkáte na tohle?
http://atllanka.net/index.php?text=207-voli-se-prezident-ceska
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Josef, 22.1.2008 20:23:29)
Odpovědět
Do dnes mi neslo do hlavy, jak rezim, ktery aby se udrzel u moci byl schopen nejen zavirat opozici do uranovych dolu, ale i vrazdit a vystval statisice lidi z vlasti do emigrace, najednou odesel na zazvoneni klicu! Ten clanek na http://atllanka.net docela jasne vrha svetlo na to, jak to vlastne bylo vse zaranzovano.
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Jiří Zahrádka, 23.1.2008 10:50:27)
Odpovědět
No, Josefe, ja bych byl velmi opatrny s prijetim toho textu. Nechci rict vsechno, co me napadlo, ale tohle se mi zda spiklenecke az moc. Nejaky pravdivy zaklad to asi ma, ma to dokonce i logiku, mam pocit, ze StB pouzila princip "udelejme jakoze protikomunistickou instituci, ale s nasim clovekem" i jinde. Ale napriklad ona zminka, jak Havel logicky pripravil misto Klausovi, nebo jak to tam je... Klaus kandidoval v parlamentnich volbach s predpokladem, ze bude premierem. ODS prohrala, Klaus se az pak stal prezidentem. Tzn., kdyby ODS vyhrala, jak se predpokladalo, Klaus by byl myslim premierem jeste v dobe, kdy uz by Havlovi skoncilo druhe prezidentske obdobi. Neumim si predstavit, ze by Klaus odesel delat prezidenta a opustil tak funkci premiera.
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Josef, 23.1.2008 14:34:14)
Odpovědět
Mas asi pravdu, je to jen dalsi theorie perestrojky! A menit prezidenta Klause pokladam za chybu.
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Pata-Pata, 22.1.2008 9:50:27)
Odpovědět
Nechápu proč se všichni pořád dohadujete o tom,kdo bude prezidentem.Vždyt je to jedno,stejně nevládne.Naše republika nemá ve světě žádný význam.Je tak malá,že ani mnozí evropané neví kde leží.Ani auto Škoda není prezentováno jako auto české,ale jako německé.Podle mého názoru by se měl každý starat o to,aby byli ve všech městech dobří starostové,aby se nám dobře žilo právě tam,kde bydlíme.To jsou zástupci,co mají možnost mnoho změnit.O tom ale nikdy diskuze není.Zamyslete se nad tím kde žijete a jak se Vám tam líbí,co pro Vás starosta může udělat.\co pro vás udělá prezident...............
Re: Co nám to vykládáte, pane Švejnare? aneb Švejnarovy nepravdy
(Jiří Zahrádka, 22.1.2008 9:57:35)
Odpovědět
Omyl. Starosta nemůže téměř nic. Když něco udělá, skončí to u ústavního soudu a ten to zruší. Zrovna v ČR je starosta opravdu bezmocná figurka. Prezident sice také, ale jde o férovost. Švejda si musí ujasnit, co chce. VK říká věci, které jsou doložitelným faktem, ale nikdo jiný z čelných politiků v současné Evropě to neříká (Thatcherovou už odstranili dávno, takže překáží fakt už jenom Klaus).

Je potřeba, aby někdo říkal pravdu, která mocným tohoto světa překáží.