reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast

Autor: Redakce | Publikováno: 15.3.2008 | Rubrika: Video
Ilustrace

 

 

 

reklama
3319 čtenářů | 17 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(F. Šalda, 15.3.2008 15:03:20)
Odpovědět
No nejsem sice kovaný ve vojenské historii, ale nepřišlo mi to nijak extra - byli tam samí koníci. Američani vystříleli celý komoňstvo někdy začátkem 20. století, ne? Nicméně bránit sme se samozřejmě měli, oni němci tou dobou totiž neměli armádu o moc lepší a my sme měli perfektní opevnění. Německá armáda značně posílila až poté co se zmocnila čs průmyslu a zbrojovek. TAkže bránit sme s určitě měli, navíc sem slyšel, že tehdejší špičky wehrmachtu (1938) by se při případné invazi do ČSR postavili proti náckům a údajně by snad odmítli bojovat prti Čechům (bylo to ňáký spiknutí vojáků proti Hitlerovi), tehdy prej wehrmacht ještě nebyl úplně nacifikovanej. Jenže kůli Beneši to spadlo, neboť se na spiknutí tohle wehrmachtu vysral, ač o něm údajně věděl a hitler záhy po obsazení Sudet obměnil vedení wehrmachtu. Takže Beneš byl vlastizrádce a Češi ho měli hned po válce poslat před vojenskej soud a posléze na špagát. Aspoň by nás pak nepředhodil komančům a rusákům
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Ondra, 15.3.2008 18:09:14)
Odpovědět
To jste historicky poněkud mimo. V té době byl kůˇm stále nejužívanějším přepravním vojenským prostředkem, nejen u čsl. armády, ale i u ostatních a zůstal jím víceméně po celou ww2.

Nevím nic o tom, že by se provádělo něco tak nechutného jako stříet koně, protože je jednotka už k boji nepotřebuje za mírového stavu. Pokud byli zdraví, byli vyřazováni do normálního provozu - na statky atd.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(kol shalom, 15.3.2008 16:54:20)
Odpovědět
Ty fotografie jsou vynikající, ale bohužel se střídají moc rychle a člověk to nestíhá sledovat. :-(
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Maro Skřipský, 15.3.2008 18:54:19)
Odpovědět
souhlas s Ondrou.
Jen pro ilustraci přikládám pár hodnoccení čs.armády samotnými Němci :

"Když jsme mohli po Mnichovu zkoumat československou vojenskou sílu zevnitř,velmi nás znepokojilo, co jsme viděli, byli jsme předtím ve vážném nebezpečí. Plán připravený československými generály byl hrozivý. Pochopil jsem, proč mě moji vlastní generálové tehdy žádali, abych se mírnil."
(Adolf Hitler, 11.9. 1939 v Gdaňsku)

"Československá armáda musí býti ohodnocena jako moderní, pokud se výstroje a výzbroje týče"
(závěr německého hodnocení čs.armády z 9.6. 1938)

Zdroj : Šrámek, P. : Československá armáda v roce 1938.
Momochodem, skvělá kniha. Doporučuji
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Josef, 15.3.2008 19:23:37)
Odpovědět
Souhlasim s Ondrou1
Po boji je kazdy vojin generalem. V te dobe Stalin mel dohodu z Hitlerem o neutoceni, Francie a Anglie nas hodila Hitlerovi a i kdybychom se branili tak valka by byla dlouha a kvuli Mnichovu byvali "spojenci" by navic byli proti nam. Kazdopadne armada byla silna a lepe vycvicena na tu dobu! Americane v te dobe z armady meli jen torzo a k ceske se nedala prirovnat. V te dobe se uz deset let potacely Spojene staty v hluboke hospodarske krizi. Proto take byly napadeni Japonci, kteri videli prilezitost valku vyhrat!
Ty konske jizdy, na ktere poukazujete byly jednotky rychleho nasazeni, kde dnes jezdi v transporterech, nebo v helikopterach. Kazdopadne jsme meli nejlepe vycvicenou a vyzbrojenou armadu v cele nasi historii odhodlanou se branit do posledniho muze! V prirovnani k dnesku, kdy kdyz se jen vyslovi slovo "radar" tak dve tretiny chlapu naroda ma mokre trenky!
Co se tyce Benese tak mu krivdite, volby vyhrali komuniste a zbytek naroda byl do leva take, takze to bylo velice jednoduche pro komunisty narod podvest! Jestli mu chcete neco vycitat tak chybu udelal v unoru 48, ze nepovolal na potlaceni milici armadu a nenastartoval obcanskou valku a muzeme jen spekulovat, jak by to dopadlo!
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(roman, 15.3.2008 19:33:18)
Odpovědět
beneš byl přizdisráč,musím-li to tak říct.byl vlastizrádce (1938,1948)to je bez diskuse jasné,že nebyl po 2ww takto souzen je jiná otázka(vynutil si ho stalin).
je otázkou zda a od kdy byl beneš spolupracovník nkvd-potvrdí-li se toto,vysvětluje to mnohé z naší historie 1938-1948.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Flavius, 15.3.2008 20:34:24)
Odpovědět
To bych zcela podepsal. Vůbec neuvažujme o letech 1938 a 48. Beneš byl, nadneseně řečeno "politická k_urva".

stačí připomenout jeho nechutné intriky za první republiky, sebestřednost, tendenci vnášet osobní spory do politiky, mstít se potomkům svých politických oponentů a v neposlední řadě obcházení zákonů

Edvard Beneš je nejtragičtější a dost možná nejhorším prezidentem v dějinách českých a slovenských prezidentů. Ty bolševické nepočítám, ti alespoň hráli s otevřenými kartami.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Josef, 15.3.2008 21:58:33)
Odpovědět
Kdyby byl Benes agent NKVD, tak by asi narod vykrocil na cestu k socializmu pod jeho vedenim! Ono je to spise v narodnim podvedomi, ze pod nekym stale musime byt a narod se v te dobe rozhodl pro Rusko. Najdou se jeste intelektualove, kteri tvrdi, ze se Rakousko-Uhersko nemelo rozpadat, tedy zustat pod Rakouskem, potom pod Ruskem! A kdyz SSSR se rozpadl, narod znervoznel a zacal se bat samostatnosti a honem predal cast svych svobod do Bruselu. Kdo z naroda chtel byt svobodny o sobe rozhodovat, tak musel utect anebo si nechat nadavat jako se to deje chlapum tady na EU-Portalu, kterym se diktat Bruselu nelibi!
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Felix, 17.3.2008 16:22:06)
Odpovědět
Kde jsi na ty camcaniny přišel,nebo tě to učily v dějepise? Vždyť ty o tom nevíš vůbec nic. Měl by jsi se vyjadřovat k něčemu o čem máš alespoň povrchní informace,jinak je to k smíchu.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Felix, 28.8.2008 12:10:09)
Odpovědět
Autorem názoru, jejž ignoruji, je nějaký jmenovec.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(F. Šalda, 16.3.2008 16:27:33)
Odpovědět
Já neříkám, že ta čs. armáda byla špatná. Dyť já vím, že Němci měli v tý době taky koně. Každopádně bránit sme se měli. Němci tehdá ještě neměli tak silnou armádu a celý wehrmacht ještě nestál při HitleroviPořádně to chlapy změní, když opuštěj opevnění. A ten Beneš, to byl zločinec. Vzdalse náckům a pak teatrálně nechal umřít Háchu. Vydal Stalinovi Podkarpatskou Rus - další velezrada. Ihned po roce 45 vydal katům z NKVD tisíce čs. občanů ruského a ukrajinského původu, kterým tu kdysi Masaryk dal occhranu před bolšouny. Speciální jednotky SMĚRŠ byly vybaveny od tuzemských úřadů pečlivou evidencí a zatýkali najisto.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Maro Skřipský, 16.3.2008 16:55:37)
Odpovědět
Viz například kauza generála Vojcechovského, kterého SMERŠ odvlekla do SSSR už dvanáctého května 1945.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Josef, 16.3.2008 17:37:19)
Odpovědět
Silna to slova pane Šalda! "Beneš byl zločinec" ?
Rozchazime se v nazorech o 180 stupnu! Ja zase myslim ze zločinec byl komunisticky ucitel dejepisu, ktery vas tyhle dejiny ucil! A v otazce braneni republiky muzete dostat zanedlouho prilezitost ji branit! Co kdyz republiku da EU k dispozici Putinovi vymenou za ruskoun ropu a plyn? On se totiz s tim netaji ze chce byvala ruska teritory zpet, protoze 25 milionu Rusu se rozpadem SSSR octlo bez ochrany ruske vlady!
--------------------------------
A recent Pravda headline stated, "USA absolutely defenseless against possible attack from combine forces of Russia and China." Russia and China could combine to defeat the United States in a future war. According to Pravda, "No matter how mighty it may seem, the United States of America is defenseless in the face of an external enemy".
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(F. Šalda, 16.3.2008 22:18:52)
Odpovědět
Přesně tak. A mnoho jiných čs. vlastenců, vojáků a intelektuálů, kteří se provinili jen tím, že se narodili jako Rusové a byli v nemylosti s balšouny.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Jeese, 12.4.2008 9:09:50)
Odpovědět
Tak, co já vím, tak naše armáda byla slušná. Ale nezapomínejte, že krom Rumunska si každý soused ne nás dělal zálusk. Poláci Těšínsko a Maďaři jih Slovenska. To jak tu kdosi psal o smlouvě o neutočení mezi Německem a SSSR je co vím hloupost. SSSR v té době byl náš spojenec a prohlašoval že pomůže. Problém byl, že po stalinských čistkách ještě v roce 1941 při útoku Němců nebyli až k Moskvě usové schopní ničeho, takže nevím jak by pomohli. A co se Beneše týče, ten jako znalec zahraniční politiky věděl, že pokud bysme se bránili a postupně se boj rozrostl do 2. světové tak budem brání jako viník skoro tak jak Němci.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Jan Konečný, 21.8.2009 13:47:52)
Odpovědět
Bránit jsme se měli ,v každém případě!! Armáda by národ nezradila a neutekla by!! Němci měli z ní strach a oprávněný. Jediná slabost a to PVO a počty letadel se mohli vyřešit pomocí Ruska ale i jiných států,tak jako ve Španělsku. Nestalo se tak jen díky naší nemožné zahraniční politice. Naše politické špičky totálně selhali ve vyjednávání, ikdyž možností měli hodně!! Nebyli schopni přesvědčit ostatní ,tak jak to dovedl Hitler!! Politici z nás udělali zbabělce a dělají to doposud. Co by jste řekli tomu (odpůrci obrany ČSR),kdyby se stejně zachovali Rusové a zbytek ostatních národů, věřím tomu ,že by český národ nebyl. Beneš Nás uvrhl v případě vítěztví Německa v 2WW do nebezpečí že budeme přesídleni ,nebo vyhlazeni tak jako židi. Ostatně Hitler se tím vůbec netajil jak naloží se slovanskými národy. Stydím se za politické elity té doby a ve většině případů i za politické elity doby dnešní !!!!!!!!!
Bez národní hrdosti a lásky k vlasti může žít jen pokrytec.
Re: Video: Silná ČS armáda v letech 1918-1938 odhodlaná bránit vlast
(Jan Konečný, 21.8.2009 19:48:42)
Odpovědět
Jediné co měli diplomaté udělat ,tak zabezpečit loajalitu Polska jakožto našeho spojence(minimálně jeho nezasahování do konflikutu!!) a vzdušnou podporu z Ruska odkud bylo už dohodnuto 100 bombardérů i se stíhacím doprovodem v první fázi. Argumentů pro vyjednávání měli dost a dost! Ta válka prohraná nebyla stejně jako jí neměli prohranou Izrealci ikdyž si to každy myslel.
Politické špičky včele s Benešem(po válce se měl Beneš minimálně zodpovídat za selhání diplomacie a následnou zradu národa) si nechali ale mazat máslo na hlavu a proto to tak dopadlo.Ostatně tak jak to dělají dones.
Ještě bych dodal vzpomínky gen. Lva Prhaly z 21. září 1938.

Z deníku generála Lva Prchaly


Dne 21. září 1938 jsem přijel z Brna do Prahy. Do Prahy jsem přibyl krátce předtím z Košic, jsa telegraficky povolán hlavním štábem čs. armády, abych tam převzal velení nastupující IV. armády. Odejel jsem z Brna spolu s tamním zemským velitelem gen. Vojtěchem Lužou a to na žádost důstojnického sboru brněnské posádky. Chtěl jsem beztak zajet do Prahy již z Košic, poněvadž se mi politická situace zdála velmi povážlivou.

V Brně - hned po příjezdu z Košic - jsem shledal přímo panickou náladu ve shromáždění generálů a štábních důstojníků, kteří mne přivítali výkřiky: "Bratře generále, zachraň republiku! Vláda v Praze kapituluje!" Rozhodl jsem se ihned odjet s Lužou do Prahy a v 16.30 jsme byli již na pražském hradě. Odebrali jsme se přímo do kanceláře presidenta republiky a v předpokoji jsme zastihli jeho tajemníky dr. Drtinu a dr. Táborského. Spustil jsem na ně: Co to zde děláte? Snad nechcete kapitulovat?" Pozdviženým hlasem byl patrně přivolán z vedlejšího pokoje šéf presidentovy vojenské kanceláře gen. Sylvestr Bláha, můj kamarád z Paříže. Hned jsem na něho zaútočil: "Když už civilisté ztratili hlavu, od čeho jsi zde Ty, jako voják!?" Bláha se zakoktal a oba tajemníci mne začali chlácholit. V tom se objevil ve dveřích presidentské kanceláře náčelník hlavního štábu arm. gen. Ludvík Krejčí, který nás s Lužou uvedl k presidentovi, kde byla právě porada s generály hlavního štábu. Přítomni byli: gen. Krejčí, gen. Husárek, gen. B. Fiala a gen. S. Bláha.

Při našem příchodu všichni povstali. President Beneš, vyhlížející úplně zničeně, nám vyšel vstříc. Podal mi ruku a ptal se rozechvělým hlasem: "Co si přejete, pane generále?" Nato já: "Chceme vědět, pane presidente, co se to vlastně děje v republice? Všude je plno řečí a dohadů a nikdo nic neví?!" President nás požádal, abychom usedli za stůl. Dr. Beneš, podpíraje si chvějícíma se rukama hlavu, rozechvěně přiznával: "Spojenci nás zradili, Maďaři a Poláci nám dali ultimatum, ... Nemohli jsme jednat jinak, než přijmout Hitlerovy podmínky." Položil jsem mu otázku: "A mluvil jste už dnes s Alexandrovským?" Beneš odpověděl: "Ne, nemluvil jsem." Já na to: "To je přece pro nás otázkou života a smrti! Sovětské Rusko je naším spojencem a když s námi jde, máme po starosti!" Beneš odpověděl: "Ale v tom případě by šla proti nám celá Evropa jako proti bolševikům ..." Vpadl jsem mu do řeči: "Která Evropa? Ti zbabělci, kteří nás zradili, jak říkáte?! Polsku a Maďarsku dá SSSR ultimatum a máme je s krku. A Německo jde beztoho proti nám!" "To byste musel říct ministerskému předsedovi a vládě", odpověděl dr. Beneš. Vyhrkl jsem v rozčilení: "Jakýpak ministerský předseda a jaká vláda, když kapituluje! Ti patří všichni do kriminálu ... A potřebujete-li ministry, pane presidente, tak si je tady vyberte!", ukazuje rukou na přítomné, "když už nechceme být úplnými vasaly, musíme bránit aspoň svou čest!"

President se odmlčel a po chvilce povstal, šel k oknu, kde na stole ležela mapa. Vyzval nás všechny, abychom se na ni podívali. Na mapě bylo zakresleno, co máme odevzdat Německu. On říkal: "To přece nic neznamená ... I když to odevzdáme, zůstaneme samostatni ... Budeme svobodný národ, budeme sami mezi sebou! ... Uspořádáme si život podle vlastního přání."

šichni jsme byli zaraženi. První jsem našel řeč: "Tomuto žebrákovi ještě říkáte stát? Jak chcete dělat zahraniční politiku, když odevzdáte pevnosti? Zahraniční politika spočívá na bajonetech! Za šest měsíců bude dělat i vnitřní politiku pan Hitler a ten řekne: Židy ven, marxisty ven, zednáře ven!" Nato on, že nevěří, že je všemu konec, že bude revoluce v Evropě, ve Francii, v Německu a jinde; a my se z toho zase dostaneme - bez boje. Řekl jsem s povzdechem: "To budeme zase tři sta let čekat?!" V tom se ozvalo zaklepání; dr. Beneš šel ke dveřím, kde se objevil ministr národní obrany František Machník. Nepustil ho dovnitř, nýbrž pohovořil s ním ve dveřích. Mezitím přiznal Krejčí, že vojáků se nikdo na mínění neptal a Husárek pravil, že Alexandrovskij mu telefonoval, že se třikrát chtěl dostat na Hrad, ale nikdy se tam nedostal.

V tom otevřeným oknem se nesl dovnitř podivný hukot. Demonstrace! Národ táhne na Hrad. Když se dr. Beneš vrátil k nám, řekl jsem mu: "Slyšíte, pane presidente, národ táhne na Hrad!" Na to on: "Ano, volá po armádě." Tím se naše schůzka skončila a my jsme odejeli do hlavního štábu.