reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti

Autor: Michael Anděl | Publikováno: 6.2.2008 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Srbským prezidentem zůstává dosavadní prounijně orientovaný Boris Tadić. Většina liberálních novinářů si oddechla, že Srbové nezvolili „zpátečnického ultranacionalistu“ Tomislava Nikoliće. Celý minulý týden jsme totiž v našich novinových plátcích čítali titulky jako „Srbsko volí mezi Evropou a izolacionizmem“ atp. Jenomže většina těchto liberální redaktorů si neuvědomuje, že tím, kdo Srbsko vzdaluje Evropě a Západu a vrhá jej do náručí ruského medvěda není Nikolić, Šešelj ani „ultranacionalisté“, nýbrž sama Evropská unie. Zoufalí Srbové za nestoudné mezinárodní šikany přijímají falešnou a zištnou pomoc od Putina, tak jako Češi po roce 1938 od Stalina.

 Celý sled událostí okolo plánované nezávislosti Kosova je nespravedlnost, jako vejce vejci podobná mnichovskému diktátu v roce 1938. Dnes opět má být suverénní stát zbaven části území proti své vůli, ba dokonce proti vůli Rady bezpečnosti. Sudety 1938, Kosovo 2008! Tehdy lord Runciman, nyní kníže Schwarzenberg. Tento ministr vlády, která má tu drzost zvát se pravicovou, se nechal slyšet, že „z právního hlediska to má své mouchy, bezpochyby... Naprosto chápu a jako právník mám velké sympatie k názoru, že bez souhlasu Rady bezpečnosti OSN to není čisté právní řešení. Nicméně věci se vyvíjejí,“ řekl Schwarzenberg. Podle něj je nutno vzít v potaz politiku exprezidenta Miloševiče, „jehož politika vedla k rozpadu (??) Jugoslávie“.1) Nepřipo­­míná vám to něco? „Tak nám zabili Ferdinanda…, za všechno může Princip…, na Bělehrááád!“ Jenomže tehdy byli Češi na straně Srbů a jejich statečnost obdivovali. V roce 1938 se zase Jugoslávie, jako jediná spolu se SSSR, veřejně zastala Československa na půdě Společnosti národů. Srbové totiž narozdíl od Čechů nejsou vohnouti. Nezlomili je Turci (Srbové oproti Bosňákům a Albáncům nepřijali Islám), ani Rakušané, proti Nacistům vedli hrdý odboj (opět narozdíl od všech (!) okolních národů – Chorvati, Bosňáci, Maďaři, Rumuni a Bulhaři kolaborovali) a ani Sovětskému svazu se Jugoslávii nepodařilo dostat pod svůj vliv. Češi se zato sklonili před Hitlerem, poté před Stalinem a nyní před EU a sprostým diktátem mezinárodního společenství vůči Srbsku. Je smutné, že se Česká republika po mnichovské zkušenosti Srbů nezastanou.

 Srbsko, podobně jako Izrael na blízkém východě, je human-rightistickou mediální propagandou prezentováno coby hlavní satan na Balkáně. Toto zažité tvrzení je však klamné. Je sice pravda, že na hrůzách války v letech 1991 – 1995 nesou velký podíl srbští, resp. bosenskosrbští nacionalisté, nenesou však vinu celou. Jakkoliv masakr v Srebrenici odporuje zásadám čestně vedené války, málokdo už ví, že na tom samém místě se před tím odehrál masakr srbských civilistů muslimskou milicí. Stejně tak jako Srbové na Chorvatech, páchali Chorvati válečné zločiny na Srbech (např. Franjo Tudjman) – ze Srbské Krajiny bylo vyhnáno na půl milionu Srbů (téměř veškeré srbské obyvatelstvo této chorvatské provincie), aniž by jim dodnes byl umožněn návrat. Na Balkáně se vraždilo vždycky; za 2. světové války tu zase ustašovští Chorvati a Muslimové páchali genocidu na Srbech a Židech. Je to region plný mnohaleté nenávisti a msty. Ale nelze veškerou vinu svalovat na Srby, což by bylo jistě velmi pohodlné. Na tragédii balkánské války  (1991 – 1995) má taktéž podíl mezinárodní společenství (Srebrenica), tak jako má podíl na Osvětimi.

 Proto, když došlo ke konfliktu v Kosovu, mezinárodní společenství, mající špatné svědomí ze Srebrenice, poukázalo na Srbsko jako na jediného viníka, čímž si značně zjednodušilo situaci a mohlo zahájit „humanitární“ bombardování. Jenže Kosovo bylo vždy součástí Srbska a separatistické snahy Albánských extrémistů začali už v 80. letech, tedy mnohem dříve před Miloševičem. Zde je třeba podotknout, že Maďaři ze severosrbské Vojvodiny separatistické tendence neprojevovali. UÇK je ale zločinná organizace, jejíž příjmy, tak jako příjmy klasické teroristické skupiny, pocházejí z obchodu s drogami a z prostituce. Kosovští Albánci jsou také mnohem religióznější než Albánci z vlastní Albánie. Temná Hoxhova totalita, narozdíl od tolerantního Tita, islámu nikterak nepřála. Kosovský separatismus je tedy součástí globálního džihádu a je ostuda, že se Západ a křesťané (Halík!) Srbska nezastanou. Inu, Izrael, výspa evropské demokracie v moři barbarství, také nenachází u zbytku západní civilizace valného zastání.

 Politicky nekorektním faktem je, že sama UÇK zavraždila více Albánců než srbští četníci. Kdo se k nim nepřidal, byl automaticky označen jako špeh a zrádce a následně odpraven. Nemluvě o netrénované, téměř neozbrojené mládeži, kterou UÇK posílala proti srbským tankům po vzoru Stalinova „nas mnogo“. 2) To UÇK páchala v Kosovu válečné zločiny! Nyní, po mezinárodní intervenci do Kosova, žijí kosovští Srbové v neustálém strachu z albánského teroru. Pravoslavné kostely hoří, Srbové jsou napadáni, zabíjeni, to vše za účelem etnického vyčištění Kosova od nealbánského obyvatelstva. A mezinárodní jednotky nejsou sto Srby ochránit. „Humanitární“ bombardování je selháním Západu. Probíhalo ale, když u nás vládla ČSSD a k džihádu tehdy vyzývali salonní levičáci (Havel, Halík, Patočka). Někteří se tedy domnívali, že celá ta fraška byla záležitostí humanistické levice (komunisty tam nepočítám). Avšak dnes můžeme s lítostí pozorovat, jak „pravičáci“ Vondra a Topolánek lokajsky kývou na nový Mnichov. A to nemluvě o „konzervativní“ Bushově vládě. 

 Na Srbsko je, podobně jako na Izrael, soustavně uplatňován mezinárodní dvojí metr. Na jednu stranu je schvalováno odtržení Kosova a Západního břehu, zatímco Baskům, Korsičanům či Irům z Ulsteru právo na sebeurčení přiznáno není. Odtržení Kosova bude nebezpečným mezinárodně právním precedentem, který vnese ještě větší nestabilitu do světových separatistických regionů (Abcházie, Osetie, Baskicko, Flandry), vzdálí Srbsko Evropě, posílí ruský vliv na balkánském poloostrově a povede k další balkanizaci Balkánu.  

 

1) http://www.novinky.cz/clanek/130777-cesko-prikyvne-na-nezavislost-kosova.html

2) http://www.siri-us.com/backgrounders/Archives_Kosovo/Albanian%20supporter%20letter

reklama
3228 čtenářů | 17 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(richard, 6.2.2008 17:24:32)
Odpovědět
Víš, problém je v tom, že ty srovnáváš nesrovnatelné:

Israel byl od vyhlášení své nezávislosti napaden Araby, Israel prosil Araby, aby zůstali, nevyháněl je, israelští Arabové jsou plnoprávní občané, režim je respektuje, Israel si v Jordánsku, Sýrií a ostatních sousedních zemích nedělal "Židovské Krajiny" a nevznášel územní nároky, spokojil se s méně, než mu patřilo, skousl West Bank, nedílnou součást púvodní vlasti a arabské státy neuznávají právo Israele na existenci, nemají ho ani na mapách.

Slovinci, Chorvaté a Bosňané byli od vyhlášení své nezávislosti napadeni Srby. Srbové vyháněli a vyvražďovali chorvatské a bosenské obyvatelstvo, ve smyslu děl Šešelje otevřeně tvrdili, že nesrbské národnosti jsou také "pravoslavní Srbové", kteří v průběhu staleté "agrese vatikánskoturecké koalice" na to "zapomněli" a musí být "převychováni", aby si "vzpomněli" na to, že jsou "pravoslavnými Srby", jako byli "pravoslavnými Srby" předkové všech nesrbských národů bývalé Jugo. Srbové zakládali "Srbské Krajiny" a vznášeli územní nároky proti Bosně a Chorvatsku. Okolní státy uznávají Srbsko, mají ho na mapách.

Tvé srovnání s BV je oprávněné, ale Srbové se chovají ne jako Israel, ale jako Arabové.

A to Kosovo? mají dvě možnosti, buď se vzdají Kosova nyní a zůstanou Srbskem, nebo si ponechají Kosovo a za dvě generace budou odcházet nejen z Kosova ale i z opět muslimského Bělehradu. Oddělení Kosova je v zájmu jejich budoucnosti, to není o sympatiích. A že ztratí historické území - no a co, "Vojvodina" byla také tisíc let uherská a nyní je Srbů.

Sympatie ztratili Srbové ve Slovinsku, ve Vukovaru, Dubrovníku, všude kde dobývali země, které jim nepatřili a zvěrstva vůči bezbranným slovinským, chorvatským, bosenským a také i albánským ženám a dětem nesvědčí zrovna o jejich statečnosti.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jiří Zahrádka, 6.2.2008 17:45:27)
Odpovědět
No, nevím. Mně ten článek mluví z duše. V historii tohoto území se moc nevyznám, ale považuji za fakt, že se jednomu státu (Srbsku) prostě uloupí území a dá se bandě krvežíznivých drogovo-dealerských mafií. Je mi z toho na nic.

Oddělil bych proto případné hříchy Srbů vůči Chorvatům atd. od uloupení srbského území (Kosova) Srbům samotným. Kdyby si Srbové dělali nároky na části Chorvatska, Bosny apod., můžeme se bavit o tom, jestli je to OK. Ale považuji za projev sprostého bezpráví, když se Srbům uloupí jejich vlastní země.

Sám nemám rád Rusko. Ale v této věci si říkám, že bych byl rád, kdyby se do toho Rusové vložili více (kdyby z toho ovšem pak nebyl širší konflikt). Proto si myslím, že možná dost sedne i to, že Srbové jsou Rusům naháněni hanebným chováním Západu.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(richard, 6.2.2008 18:21:46)
Odpovědět
Bezpráví není když lupič oloupí lupiče a paktovat se s lupičem jen proto, že lupič byl sám oloupen není dobrý nápad, tady jde o morálku a tu Srbové svým rozpoutáním války, která stála 300 000 lidkých životů neprokázali a svým chladnokrevným nacistickým plánem na vymazání všech Slovinců, Chorvatů, Bosňanů, Makedonců a Černohorců z mapy světa teprve ne.

Se Srby jako spojenci by mi bylo jako bojovat po boku Hitlera, kvůli tomu, že spojenecké nálety na německá města byly drastické.

A jak jsem upozornil, sebrat Maďarům kus jejich tisícileté země a dát ji Srbům to nevadí, to nebylo bezpráví.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(ash, 7.2.2008 9:51:03)
Odpovědět
Milý Richarde, nemáte pravdu jako jeden z mnoha jste zřejmě podlehl mediální masáži jednoznačně protisrbsky orientovaných médií. Doplňte si informace.
Článek je pravdivý v jednom každém slově, díky autore!
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(jj, 15.2.2008 13:07:56)
Odpovědět
doplnil bych: němci vlastněných protisrbských medií
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jiří Zahrádka, 7.2.2008 10:01:13)
Odpovědět
Ne. Toto je zcela něco jiného. Srbové mají být vyhnáni ze zemí, které jim historicky nepatří, a které se snažili (údajně) získat protiprávně. Proti tomu neříkám nic.

Zcela jiná věc ale je, když se Srbům uloupí jejich země, a dá se bandě drogových dealerů. Jestliže srovnáváš Srby s nácky, pak by to možná chtělo mrknout na to, jestli např. Svobodná Evropa v 80. letech nevysílala zprávy o znásilňování srbských žen Kosovoalbánci a vyhánění Srbů z Kosova (já to četl jako dopis nějaké čtenářky do novin, jestli je to pravda, to nevím. Vzhledem ke zkušenostem s Kosovoalbánci se mi to však jeví velmi pravděpodobné).

A co boh Kosovoalbánců za větší autonomii v Makedonii? Pokud si dobře pamatuji, Makedonie v době kosovské krize poskytla pomoc kosovoalbánským uprchlíkům. Později, když Kosovoalbánci měli za sebou NATO, začali ostřelovat tuším Skopje. Stříleli do lidí v makedonském městě. Proč? Bojovali tím za větší práva albánské menšiny.

Když bylo v době krize jednání mezi oběma stranami, vysoký představitel Kosovoalbánců - snad jejich nejvyšší velitel, nevím - přijel na toto mezinárodní jednání v autě, které pár dnů před tím bylo ukradeno dokonce snad od nějaké západní ambasády...

Ne, dělat ze Srbů nácky, když jednají s masovými bezcitnými vrahy, kteří střílení do lidí berou jako formu boje za větší práva menšin, to opravdu ne, richarde.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Pablo, 15.2.2008 23:27:42)
Odpovědět
Kosovoalbánci neostřelovali Skopje, nýbrž Tetovo. Bylo to v březnu 2001. Nyní je v Tetovu, druhém největším makedonském městě, muslimská většina.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jiří Zahrádka, 18.2.2008 10:06:41)
Odpovědět
Díky, nebyl jsem si jist.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Maro Skřipský, 7.2.2008 10:34:32)
Odpovědět
Rád bych podotkl, že velký kosovský mírotvorce a demokrat Agim Ceku byl za občanské války bojoval na straně Chorvatů a byl velitelem jednotky, která napadla "bezpečnou zónu" v Medaku a začala vraždit srbské civilisty.
V Medaku hrozila "chorvatská Srebrenica", které zabránili stateční kanadští vojáci. Ti - narozdíl od podělaných Holanďanů ve Srebrenici - začali civilisty bránit.
Strhla se bitva v Medacké kapse (největší bojové nasazení kanadské armády od korejské války) a Kanaďanům se podařilo chorvatskou přesilu bez vlastních ztrát zatlačit zpět a zabít minimálně 35 Chorvatů.
Zatímco o srebrenickém masakru ví každý, o Medaku se téměř nemluví. Proč ? Není to tím, že "mezinárodní demokratické společenství" nechce řešit zločiny, kterých se dopustil jejich partner Agim Ceku ?
Já osobně jsem spíše prochorvatský, ale svinstvo zůstane svinstvem. Kosovský machometán Ceku je zločinec a nic jiného...
Skvělý článek, Michale
Kosovo je srbské !
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jiří Zahrádka, 7.2.2008 11:33:56)
Odpovědět
Přesně! Taky tíhnu srdcem spíš k Chorvatům, pravoslavní Srbové mi moc smrděj ruskem. Ale tady jde vážně o spravedlnost proti bezpráví a pravdu proti mediální masáži. A je mi moc smutno, že v tom svinstvu hrají tak významnou roli Amíci.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(ADQ, 8.2.2008 10:47:00)
Odpovědět
Pane Anděli, všichni víme, že jste Žid, ale s tím Izraelem fakt nemusíte otravovat všude. Také jsem proti vítězství muslimské narkomafie v Kosovu, ale ty židoviny okolo to si strčte někam.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Michael Anděl, 8.2.2008 13:43:08)
Odpovědět
Uznávám názor, že neodtrhne-li se Kosovo, může začít islamizace Bělehraduz..., ale to musí, jak říkáš Richarde, rozhodnout Srbové sami. Nelze je ponožovat mezinárodním diktátem, kdy jim ukradneme část území.

Jinak děkuju Jirkovi, že připomenul tu Makedonii. A jinak si myslím, že bychom měli přestat rozlišovat církve zda jsou katolíci nebo pravoslavní. Křesťané by se měli spojit v boji proti islámu bez ohledu na konfese. Pod muslimskou tyranií trpěj jak pravoslavní (Libanon, Západní břeh, Etiopie), tak katolíci (Nigérie) Srbové nejsou pravoslavný kvůli Rusku, ale kvůli Byzanci, do jejíž sféry spadaly (a pak pod Turky, zatímco Chorvati spadali pod uherskou (katolickou) sféru.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jiří Zahrádka, 8.2.2008 13:58:34)
Odpovědět
Souhlas, já taky nejsem zrovna katolický křižák, ta moje formulace byla hodně nepovedená. Já se jenom přiznávám k silným antipatiím k rusům a s těmi mám to pravoslaví nějak emočně spojené. Proti rizikům, která ohrožují naši civilizaci, bychom se ostatně měli spojit všichni, kdo si principů západní civilizace vážíme - bez ohledu na vyznání.

Jen s tou islamizací Bělehradu - já to nechci hrotit nějak moc protiislámsky, nicméně mám pocit, že jestli muslimové získají svou pevnou základnu v Kosovu a poroste i nadále jejich vliv a moc v Británii, Francii a případně dalších zemích Evropy, tak je celkem jedno, jestli Kosovo bude srbské nebo ne. V tom smyslu, že když budou chtít Bělehrad dobýt, dobydou jej. Ochrana evropských zemí před islamisty by měla probíhat v jiné rovině, než oddělením Kosova od Srbska.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Michael Anděl, 8.2.2008 14:14:11)
Odpovědět
Já sem ani nemyslel že jsi katolický křižák. Jenom myslím, že křesťani všeobecně by měli zapomenout na odlišné rity a více se zastávat a podporovat křesťany v třetím světě bez ohledu na jejich konfesi. Kolik katolíků se třeba zastalo Srbska?? A kdy evropští křesťané namísto blábolů o mírumilovnosti a pokrokovosti islámského náboženství začnou otevřeně vystupovat proti zemím, kde jsou utlačovány křesťanské menšiny. Afrika je příklad dost tragický. Tam jsou křesťané běžně zotročováni muslimskými nájezdníky (hlavně východní Afrika). Ale taky třeba Čína. Etiopie byla kdysi křesťanská země. Dnes je tam nad 50% muslimů.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jiří Zahrádka, 8.2.2008 18:10:30)
Odpovědět
Já naprosto souhlasím. Ono je to samozřejmě citlivé téma, spousta katolíků, hlavně katoličtí představení, asi nechtějí přilévat olej do ohně (je to globálně působící církev a asi se Vatikán taky bojí, že když naštve nějakou skupinu, vylejou si vztek na místních jeptiškách apod.) Otázkou ale je, jestli teď už není ten oheň tak velký, že by se měli vykašlat na citlivost a radši začít hasit...

A Srbů se samozřejmě měli zastat. Oni se taky asi někteří zastávají, i když je jasné, že celkově se katolíci prostě moc neliší od jiných lidí. A jelikož celý Západ mlčí k loupeži srbské země, tak holt mlčí i většina katolíků a o věc se moc nezajímají.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Jan Becher, 17.2.2008 21:01:27)
Odpovědět
Já s vámi souhlasím. Myslím si, že problém Kosova není řešený správně. Dovolte mi však pár připomínek k vašemu článku.
1) hrubé gramatické chyby (y/i apod.) prostě snižují (pro mě) důvěryhodnost článku
2) z článku je cítit vaše velké zaujetí, ale méně je někdy více. Chtělo by to více věcného tónu, méně emocí.
3) článku by opravdu pomohlo, kdybyste fakta a tvrzení, která pronášíte ozdrojoval. Zejména ty o vyhánění, genocidách, prvních útocích, kosovské mafii apod. Jako člověk, který o kosovské problematice nic neví, bych odkazy uvítal.
Re: Srbské volby, kosovský Mnichov, Izrael a pravicoví piláti
(Michael Anděl, 17.2.2008 21:50:25)
Odpovědět
Díky. Odkaz sem tam jeden uvedl - internetový odkaz č. 2