reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě

Autor: Jan Zahradil | Publikováno: 14.5.2008 | Rubrika: Reakce
Ilustrace

Odpověď na:

http://www.euportal.cz/Articles/2731-polemika-s-janem-zahradilem-ohledne-lisabonske-smlouvy.aspx

 

Vážený pane Petříku,
aniž bych chtěl tento náš dialog extendovat do nekonečna, ještě jednu reakci si dovolím. Ani já nepřeceňuji průzkumy veřejného mínění a nemyslím si, že skutečný politik by se měl zmítat podle nich. Uvedl jsem je spíše pro ilustraci, abychom si věci zbytečně nezjednodušovali.


Myslím si však, že zručný a schopný politik by měl umět zvolit takovou taktiku, která nakonec povede k jím preferovanému výsledku, když ne v krátkodobém horizontu, tak alespoň v dlouhodobém. Práce s voliči není záležitostí jakýchsi náhlých kampaní či propagačních (nebo anti-propagačních) marketingových tahů. I tzv. "proevropští" voliči ODS musí postupně dojít k poznání, o čem že to vlastně celá EU je a jaká je její podstata. To však chce svůj čas.


Dále si na rozdíl od Vás myslím, že politika není jakýmsi rytířským soubojem čestných soupeřů na bílých koních, ale poněkud špinavou disciplínou, plnou úskoků, nechutných triků a usmolených kompromisů. Vaše postoje však spíš připomínají ten pohádkový svět rytířů a já tento pohled na politiku nesdílím. Řešit nepříjemnou situaci tím, že se rozběhnu a plnou silou si rozrazím hlavu o zeď - to sice na první pohled může působit ušlechtile, ale ve skutečnosti je to jen hloupé. Dokonce si myslím, že takový přístup ani neodpovídá české politické tradici. Taková politická mrtvola může být pak pohřbena se všemi poctami, ale k reálnému východisku to nepřispěje ani trochu.

Vaše přesvědčení, že české parlamentní veto by mohlo zastavit ratifikaci lisabonské smlouvy, považuji za neskonale naivní. Půjde o pouhé gesto, navíc jeho důsledky budou do pár měsíců "napraveny". Následovat totiž bude pád vlády, iniciovaný vnitřními a vnějšími faktory a vznik nové "proevropské" vlády, pravděpodobně v čele s ČSSD ( + SZ + KDU-ČSL), případně podporované dolejšovským "reformním" křidlem KSČM. Tato vláda a její parlamentní většina bez problémů smlouvu ratifikuje.

ODS se ocitne v naprosté politické klatbě a izolaci, bude rozcupována proevropskými médii na kousky a stane se z ní definitivně strana nějakých 10- 15 %, kterou možná někdo v budoucnu přizve do nějaké vlády jako junior partnera, až to bude potřeba pro parlamentní většinu. Vést svou vlastní politickou stranu tímto směrem odmítám.

O lisabonské smlouvě vím své, navíc jsem se na vyjednávání kolem ní podílel, skutečně si tedy nemusíme v tomto bodě nic vysvětlovat. Věcně s Vámi souhlasím. Lišíme se pouze v otázce taktiky. Osobně jsem přesvědčen, že lisabonská smlouva povede v dlouhodobém horizontu k pravému opaku toho, co si přejí její tvůrci - totiž k nevyhnutelné dezintegraci EU. Některé procesy je však třeba nechat proběhnout přirozeně, jejich vlastní rychlostí. To platí jak v přírodních, tak společenských disciplínách. Toto je přesně ten případ.

Pokud mě v důsledku těchto úvah označíte za cynika, pragmatika či utilitaristu, nebudu se vůbec hněvat, naopak. Přesně to totiž odpovídá skutečnosti.
Chcete-li, považujte i tento můj dopis za otevřený.

S pozdravem

Jan Zahradil

reklama
1782 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě
(Jiří Zahrádka, 14.5.2008 18:11:32)
Odpovědět
No, pane Zahradile, také jsem si říkal, že něco jiného je nevstoupit (což jsem si přál) a něco jiného je vstoupit a vystoupit (u čehož se také obávám širších politicko-ekonomických důsledků). A taky jsem si říkal, že kdyby bylo po mém, budu největším eurofilním praktikem - protože bych v Česku zaváděl do puntíku všechno, co přichází z Bruselu, a rázně bych všechny bruselské hrůzy do puntíku vymáhal. V naději, že lidi konečně pochopí, co je EU zač.

JENŽE:

Vaše plány, byť inteligentní a alespoň zdánlivě logické, obávám se, nefungují. Mám pocit, že odpůrci evropské superunifikace stále dělají "taktické" kompromisy, ale výsledkem je, že unifikace stále postupuje - vítězí ultraunifikátoři.

Jsem tady už trapný se stálým zmińováním R. Reagana, ale když si člověk uvědomí okolnosti doby, ve které přišel k moci, vidí paralely se současnem. A vidí, že to byl přesně ten rytíř, který si podle Vás rozbije hlavu. Myslím, že hlavu rozbil někomu (něčemu) úplně jinému.

Trocha pragmatismu neškodí. Ale pragmatiků jsou spousty. Zato těch rytířů se v dnešní politice nějak nedostává.
Zahradil se odkopal
(Majkl, 14.5.2008 19:58:22)
Odpovědět
Toto je strasne!!! Tento clovek bez cti a charakteru, ktery rika co je zrovna pro nej vyhodne, me zastupuje v Bruselu? To jsem tedy v roce 2004 pekne naletel. Na tomto miste tedy chci panu Zahradilovi a dalsim z ODS uz jen sdelit jedine: Stare chyby neopakuji!!! PS: Potrebujeme politickou stranu, ktera bude bruselskym byrokratum skutecne oponovat, ODS to neni!!!
Re: Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě
(dogbert, 14.5.2008 20:36:06)
Odpovědět
Cynik... Jestli on nejni je obycejnej hajzlik
Re: Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě
(Dogbert, 14.5.2008 20:37:08)
Odpovědět
oprava, jen obycejnej hajzlik.

A kdo si to mysli, at udela carku:)
Re: Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě
(Luk., 15.5.2008 6:27:14)
Odpovědět
Aha, takže jde vlastně jen o koryto. to je hezké, příště když uvidím dítě jak chce vběhnout do silnice pro míč, tak ho také nechám klidně vběhnout pod kola, aby se sám poučil namísto riskování toho, že když mu začnu vysvětlovat že tohle zrovna není dobrý nápad protože může těžce skončit a musí se rozhlížet, tak se na mě naštve. No úplná krása, jenom mě tak nejde do hlavy co chce potom ještě tedy silná ODS v parlamentu dělat, když v podstatě nás bude řídit Brusel? Jestli pak stejně nebude jedno kdo bude mít v parlamentu většinu? Odpověď každý zná, jsou to peníze a z pozice loutek bez odpovědnosti (to přeci oni Brusel..) se vydělávají peníze jednodušeji.. No těším se na rozpad ODS, je potřeba lidí, kteří si neplánují, že se stanou až po bitvě generály, chce to novou stranu, pro kterou není hlavní cíl udržení se ve vládě, ale pravicová politika a vlastní národ.
Pan Zahradil si možná přeje, že lidé zjistí sami že v EU to trošku více smrdí ale zapomíná, že nestojíme tu jen před novým komunismem a neefektivitou, ale před vážnějším problémem- Islámem a imigrační politikou společně s politickou korektností EU. já si opravdu nepřeji, aby moji sousedé zjistili co zjistit mají až v našem městě bude stát mešita, za městem ghetto a ustavičný strach ze znásilnění nebo vraždy mých dětí a manželky. Dneska není žádná lepší doba, než byla v minulosti, není důvod si to myslet, dějiny se pořád opakují.
Obrana Zahradila
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 10:15:29)
Odpovědět
Ty jo přátelé, sice mě těší kritické reakce na Zahradila, ale on zas podle mě až takovej hajzlík není. Fakt je, že euroführerům teď jde o moc. Dříve byla EHS hodně o obchodu, ale poslední dobou je jasně patrná tendence k posilování moci v neekonomických oblastech. Navíc, ekonomicky je EU obrovská globální síla, a euroführeři nejsou svatí andělé, kteří ji chtějí využít jen k pomoci slabším blžním.

Co tím chci říct?
Že jestli Zahradil opravdu činí své nehezké kroky s nadějí, že se EU v této podobě neudrží, tak je to ještě OK. Je pravda, že v boji proti tak obrovské moci, jakou EU dnes bohužel je, se musí trochu taktizovat. Čistě teoreticky by nás opravdu mohli hospodářsky zhuntovat. Navíc je těžké, když Češi na politiku totálně kašlou, svobody své země si neváží a je jim lhostejná, vlastně chtějí, aby za ně věci řešil někdo jiný... Nejsme hrdý národ, a bohužel v současnosti ani nemáme na co být hrdí.

Oceňme na Zahradilovi otevřenost. I z ní lze dedukovat, že ho ty věci asi samotného taky štvou, když se on, motající se kolem diplomacie, takhle utrhne a vypíše sem tolik věcí natvrdo.

Čímž ovšem neříkám, že bychom nepotřebovali pár rytířů a rytířek ;-) typu Reagana a Thatcherové.
Re: Obrana Zahradila
(jj, 15.5.2008 14:42:33)
Odpovědět
"Navíc je těžké, když Češi na politiku totálně kašlou, svobody své země si neváží a je jim lhostejná, vlastně chtějí, aby za ně věci řešil někdo jiný..." - však také Havel a jemu podobní protičeští xenofobové placení z Bruselu a Berlína v tomto odvedli kvalitní práci (i u Vás?)...
Re: Obrana Zahradila
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 14:58:47)
Odpovědět
Mně je to líto, ale já nejsem hrdý na český národ, chování Čechů, Moravanů a Slezanů mě frustruje. Jsem pro svobodnou Českou republiku, protože považuji demokracii v současnosti asi za nejméně špatný, reálně uskutečnitelný systém a v EU je demokracie pošlapána. Přál bych si obnovení pozice, jakou měla první republika. Ale lidé v Česku mi sympatičtí celkově prostě nejsou. Neplatí to absolutně, mám kolegy a přítele, kteří mi sednou, a jsou to Češi. Ale celkově vzato jsou Češi podle mě často protivní, ve skutečnosti nesebevědomí (což vede k permanentní obranné psychologické pozici, tzn. první fáze agrese). Pohodovost, ale přitom se smyslem pro řád a fair play, přirozeně sympatický přístup k bližním, to se v Česku někdy hledá těžko.
Oprava
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 15:00:48)
Odpovědět
Mám kolegy a PŘÁTELE, "přítele" v dnes používaném smyslu fakt nemám :-)). Čestný pionýrský! :-))

Kurnik, co tady na sebe člověk všechno prozradí...
Teda Jiří copak na sebe neprásknete.. :-)No jinak mám na čechy podobný názor, ale není se čemu divit, když polovina národa je schopna volit Paroubka a dost procent přímo komunisty.. myslím že za degeneraci charakterů mohou komunisti, lidé se prostě odnaučili přemýšlet a pořád hledají nějakého toho tatíčka.
Re: Oprava
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 17:16:37)
Odpovědět
:-)) Už o mě prostě diskutující vědí všechno :-)).

Já nevím, jestli je to jen následek komunismu. Fakt nevím. To kašlání na to, co se s náma děje, je bohužel asi patrné i na Západě - byť možná v menší míře(?). A ta protivnost... Mám pocit, že v tom jsme přeborníci i ve srovnání s jinými postkomunistickými národy. Ale nevím, to jsou asi spíše jen dojmy. Ovšem, možná pravdivé :-( :-).
Jistě že co se týče prvního dojmu může velká část Čechů působit nepříliš přátelsky či familierně (a pokud člověk za den potkává spoustu cizích lidí tak to může působit nepříliš příjemně) nicméně podle mne je to způsobeno nedůvěřivostí velké části populace , což má ovšem i to pozitivum že se lidé nenechají opít (i euro)rohlíkem a přemýšlí co se skrývá za lumpárnu za tím "nezištným dobrem" ,které jim někdo(třeba eurosoudruzi) vnucuje. A souhlasím že na západě jsou lidé jednoznačně příjemnější ,bohužel se to snoubí s tím že žijí v jakémsi infantilně bezstarostném "skleníku" dlouhodobé prosperity kombinované se soc.státem a stejně infantilní slepé důvěře ve své politické elity .
Re: Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě
(Richard, 15.5.2008 20:51:50)
Odpovědět
Pane Zahradile. Škoda, že nejste formát typu Rocco Butigllioniho /snad jsem to napsal dobře/, který řekl, raději budu katolíkem než europoslancem. Za svými tvrzeními si stál. Vy jste toho pane Zahradile namluvil až až. Jednou se možná budete stydět. Jediný formát na české a možná i evropské politické scéně je Václav Klaus.
Re: Zahradil: Klidně mě nazvěte cynikem. Pokračování polemiky o Lisabonské smlouvě
(Volič, 17.5.2008 0:19:19)
Odpovědět
Drahý pane Zahradile,
je možné, že Vaše závěry jsou správné, ale já osobně, jokožto "skalní" volič ODS, se domnívám, že k Vámi předpovídanému výsledku voleb, dojde i když zradíte svůj vlastní program a EUústavu no.2 schválíte. Volil jsem Vaši stranu od jejího vzniku. Chápu, že v koalicích jde hlavně o kompromisy. Jednoznačně však odmítám takové ústupky z vlastního programu vítězné a tudíž většinové strany v koaliční vládě, které v podstatě znamenají totální změnu směru /takovou, že již nelze hovořit o pravicové politice/. Navíc jsem u Vás osobně zaznamenal po Vašem odchodu do Brusselu výrazný posun k eurosocialismu. Jelikož jsem Vás vždy považoval za v ODS vedoucí osobnost tzv. eurorealizmu, nemohu Vaši stranu v příštích volbách podpořit. Velice mne to mrzí, ale v současné době neexistuje na naší politické scéně SKUTEČNÁ pravicová strana! Budu muset čekat na vznik nějaké nové a doufat, že se nezpronevěří svým ideálům. Smutné je, že špičky ODS si neustále namlouvají, že odliv voličů, je způsoben reformou společnosti. Žádná reforma, pro kterou ODS vyhrála volby, se neuskutečňuje!!! I ze svého okolí vím, že v následujících volbách hlasy svých současných voličů ODS nedostane. Příští volby budou pro vedení této strany velkým překvapením a my normální se můžeme těšit na dalších - snad jen 8 let- pod láskyplným vedením pravých socanů:(

S pozdravem anonym /omlouvám se, ale dnes je to v EU bezpečnější/
P.S.: Názory, že se nedá nic dělat a proto se pokusíme je zničit zevnitř, znám z minula a v současné době mě rozhodně nemohou potěšit!