reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 14.5.2008 | Rubrika: Reakce
Ilustrace

Odpověď na:

http://www.euportal.cz/Articles/2734-zahradil-klidne-me-nazvete-cynikem-pokracovani-polemiky-o-lisabonske-smlouve.aspx

Vážený pane europoslanče, 

naprosto s Vámi souhlasím, že politik by měl mít na zřeteli dlouhodobé cíle a dlouhodobě o ideách přesvědčovat spoluobčany. To je jedním z důvodů, proč silně krititizuji obsazení ministerstva školství neomarxistickou Stranu zelených, která může odmalička indoktrinovat politicky korektními nesmysly budoucí voliče, kteří pak již nikdy nebudou volit pravici. To jen tak na okraj.

Nemyslím si, že přesvědčíme proevropskou část voličů ODS, že EU je špatná tím, že podpoříme Lisabonskou smlouvu. Oni jsou „proevropští“, protože vůbec neví, jakým obrovským podvodem a jakým státním převratem a bianco šekem pro centralizátory, socialisty a byrokraty Lisabonská smlouva doopravdy je.

Znovu opakuji: argument s návratem sudetoněmeckého majetku je poměrně dosti silný. Netvrdím, že sudetští Němci stoprocentně získají svůj majetek, ale nevarovat před nebezpečím, které je jistě větší než malé, je podle mě nezodpovědné.

Mimochodem, když jste zdůraznil, že jste byl při vyjednáváních, proč nemáme vyjednán alespoň Opt Out ze socialistické Charty práv, který si dojednala Británie a Polsko?

Je pravdou, že rytířské ideály mi byly vždy blízké, na druhé straně jsem vystudovaný historik, který má povědomí o tom, co se v historii politiky dělo za nepěkné věci. Četl jsem Machiavelliho i Kissingera, ale rovněž i Reagana a Churchilla, a proto vím, kam politika détente či appeasementu vedla. Ano, vedla k politické či téměř národní sebevraždě.

Mé přesvědčení, že český parlament může zabránit ratifikaci Liabonské smlouvy není naivní. Předně, souhlasím se senátorem Kuberou, který říká, že pokud naše NE nemá stejnou demokratickou váhu jako ANO, měli bychom takovouto Evropskou unii opustit.

Pokud by došlo k pádu vlády:

1) věřím, že i po prohraných předčasných volbách by měla ODS dostatečně velkou blokační menšinu v poslanecké sněmovně a minimálně větší část KSČM by rovněž hlasovala proti. Dolejšovské křídlo není příliš silné a divil byste se, jaké reálpolitické názory na EU má bývalý eurofil Miloslav Ransdorf.

2) i kdyby prolisabonská vláda získala většinu 3/5 hlasů ve sněmovně, nezíská je v Senátu, kde má ODS a bude mít pohodlnou většinu. Prostě ne. ODS to prostě může blokovat téměř do alelůja a měla by.

ODS bude mít možná 10-15 procent hlasů, pokud dojde k jejímu rozštěpení na dva subjekty, které není tak vzdálené, jak by mohl někdo doufat. Navíc nevidím až takové neštěstí v pádu této vlády, která stejně nerealizuje prakticky nic z programu ODS. Zamini získal pravdoláskovec Schwarzenberg a finance získal Kalousek. A vicepremiérem pro evropské záležitosti je Alexandr Vondra, o němž mi řekl jeden nejmenovaný senátor, že je to v podstatě eurofil a pravdoláskovec a že se do ODS dostal omylem... Nedivme se pak, že jsme v situaci, ve které jsme... Tato vláda nestojí ani za fajfku tabáku...

ODS neztrácí preference díky Lisabonské smlouvě ale díky této vládě, v níž hraje druhé housle a poslušně plní to, co jí řekne Kalousek nebo Bursík se svou Katuškou.

Také nevím, zda-li by nyní chtěli zelení potopit tuto vládu, když jsou na hranici volitelnosti a lidovci na tom nejsou o mnoho lépe. Navíc prostě všichni lidovci nejsou obzvláštními milovníky Lisabonské smlouvy.  Ale uvidíme, třeba vláda padne dříve, než se nadějeme kvůli radaru či církevním restitucím...Každopádně minimem, na kterém se snad oba shodneme, by měl být požadavek, co nejvíce zdržovat ratifikaci Lisabonské smlouvy. Potom mi však ale nebylo jasné, proč premiér Topolánek tlačil poslance, aby smlouva prošla prvním čtením a proč neprosadil, aby lhůty ve výborech sněmovny byly stanovené na maximum...

Na závěr musím přiznat, že jsem podobný názor o dlouhodobém  procesu v EU neslyšel poprvé. Tezi, že „čím hůře, tím lépe“, podobně jako za komunismu, jsem slyšel od vícero členů ODS, které možná i osobně znáte. Osobně nevím, zdali stále větší a větší centralizace dospěje k rozpadu EU. Patrně k němu dospěje, ale obávám se, že by tento rozpad mohl skončit v krvavých konfliktech. Také si uvědomme, že Sovětský svaz se rozpadnul za nějakých 80 let...Tak dlouho se mi popravdě nechce čekat. Pojďme prosím rozbít Evropskou unii dříve.

Myslím, že po odmítnutí euroústavy by zamítnutí Lisabonské smlouvy mohlo vést k velké očišťující krizi v EU a pokud by soudruzi z Bruselu přišli s další smlouvou, tak jí zamítněme též, třeba je to jednou přestane bavit.

 S ohledem na vznik reálné společné zahraniční a bezpečnostní politiky  zakotvené v Lisabonské smlouvě se rovněž obávám budoucího střetu s USA. Žádné impérium-a EU se stává impériem-nemá rádo konkurenční impérium.

Možná se též lišíme v nejzásadnější věci: pro mě je nejdůležitější to, co je dobré pro tuto zemi, pro Vás asi to, co je dobré pro ODS. Ale znovu opakuji: po přijetí Lisabonské smlouvy již prakticky nezáleží, kdo této zemi bude vládnout. Pak už nebude potřeba ani ODS a bude lhostejno, zda zanikne, či se rozpadne. To Vám říkám naprosto cynicky, pragmaticky a utilitaristicky...

Mohli bychom pak pouze s nadějí vzhlížet k budoucnosti, která snad přinese kýžený rozpad novodobého dvojčete Sovětského svazu, které nyní zveme Evropskou unií, či též Evropským svazem... ale kdo ví, za jak dlouho.

Pane europoslanče, nikdy jsem neodmítal reálpolitiku a tezi, že účel světí prostředky. Nikdy bychom však neměli při používaní různých Prostředků spouštět ze zřetele Cíl, kterým by měl být národní zájem a nezávislost naší země. Poněkud mi připadá, že ODS Prostředek se jménem Moc a udržení se u Moci za každou cenu vyměnila za Cíl blaha a nezávislosti této země...

 

S pozdravem

Lukáš Petřík

 

reklama
2223 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(tmi, 14.5.2008 23:23:04)
Odpovědět
Pane, vzpamatujte se! Před několika lety se podobné teze traktovaly o Euru (výmysl blbých levicových snílků apod.) a podívejte se, jak to dnes s Eurem vypadá!
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Lukáš Petřík, 15.5.2008 0:53:02)
Odpovědět
Pokud vím, tak s eurozónou vypadá dost blbě...
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Lukáš Petřík, 15.5.2008 1:21:53)
Odpovědět
Oprava: Pokud vím, tak s eurozónou to vypadá dost blbě...
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Karel K., 15.5.2008 7:39:53)
Odpovědět
No to prrr...má svoje neduhy a nevýhody a silné nevýhody, nicméně v současnosti představuje stabilnější měnu než us dolar a výhledově má na to, stát se nejstabilnější měnou světa ;-)
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 9:58:10)
Odpovědět
To je ovšem rozdíl mezi eurem jako rezervní měnou (dobrou rezervou může být i ropa nebo pytle rýže) a vnitřním platidlem. Euro může být stabilní, silná rezervní měna (eurozóna je exportér naproti USA, které jsou masivním importérem), ale pro jednotlivé státy eurozóny, jako vnitřní platidlo, může být velice problematická. Pokled růstu eurozóny po přijetí eura je nepopiratelný fakt. A to přesto, že se před zavedením eura říkalo, že může zvýšit ekonomický růst až o jeden procentní bod. Ha, ha, ha.
Německo ve svém krizovém období (cca 2002-2003) potřebovalo dle tzv. Taylorova modelu nižší sazby, než mělo euro. Není divu, že tam byla stagnace (tuším snad i pokles, ale to si nejsem jist).
O "výhodách" eura by mohla mluvit např. také Itálie...

Síla eura jako rezervní měny vůči dolaru je dobře marketingově využitelná skutečnost. Ale o vhodnosti měny jako vnitřního platidla pro jednotlivé státy eurozóny to není. Více jsem o tom nedávno psal v článku "Euro nebo koruna, vždyť jsme jedna rodina?" Doporučuji, protože je to fakt dóóóst dobrej text, napsanej skutečnym odborníkem :-))))!
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(jj, 15.5.2008 14:49:45)
Odpovědět
Z Eura profitují jen nadnárodní firmy,trusty a banky ,všem ostatním jen škodí a i proto je Bruselská nomenklatura vpodstatě synonymem nadnárodních firem a bank - a jelikož euromafie škodí evropským zemím tak je pro eurosouruhy nezbytné ničit moc a vliv demokraticky volených národních vlád a tím i jejich schopnost(neboli schopnost lidí) zabraňovat zhoršování nebo dokonce měnit situaci k lepšímu ...(a mimochodem nadnárodní firmy profitují i z ekonomických problémů jednotlivých zemí,způsobených jednotnou měnou, protože zlevňuje pracovní sílu ,stejně tak banky protože země v ekonomických problémech potřebuje půjčky)
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(jjj, 16.5.2008 13:08:52)
Odpovědět
No přesně, s tím eurem jako stabilní měnou to byl teda fór měsíce, málem jsem spadnul ze židle. Bohužel tito zavilí eurošovinisti, co rozumí finančnictví jako koza petrželi a porovnávají jednu na smrt nemocnou měnu s druhou v inkubační fázi k témuž, nám chtějí vládnout. Byrokrati se spojí s apeasementovejma (bezcharakterníma) politikama, co vydávaj zdržení se hlasování za názor, pod taktovkou bank a nadnárodních korporací a ukradnou nejenom demokracii, ale na co přijdou. (Už vidim toho sudeťáka jak dává trockistickejm politikům různý ceny a pak hned běží do Lucemburku, brečet jak mu dědu esesáka zlí Češi okradli a pak se ještě bude po vzoru Vatikánu licitovat, která banka shrábne za 60+ let ty úroky. Nebo tak něco.) Systém kreditu Eura je ještě horší než FED, a sedí v něm podobní pánové jako Karel K. A protože jednotlivý národní ekonomiky se pochopitelně dost liší a budou lišit, bude to ideální spekulační pumpička jak dostat ze skutečné ekonomiky skutečnou hodnotu do spárů pár oligarchů za bezcennej papír, čísla v počítači a drž hubu a krok. Stabilní rezervní měna na kontinentu bez přírodních zdrojů, nebo alespoň armády, která mu je vybojuje? Kde tyhle lidi studujou? Na VUMLU?
Oni si pořád představujou, že EU může být velmoc, už se třesou jak jejich šovinistický srdíčko, transcendovaný na kontinentální rozměry poskočí. Jinže to je utopie. EU jako centralistický stát nikdy velmocí nebude a ani být nemůže, protože s růstem ekonomiky není vůbec kam expandovat. Jakákoliv taková ambice povede samozřejmě jak k reakci skutečných velmocí, tak k rozvratu především onoho relativního sociálního smíru, ochrany místních zájmů a tedy skutečné demokracie, budovaných po staletí na místních a národních úrovních. Což povede buď k fašismu, nebo k válkám a bídě - přesnému opaku toho, co tvrdí onen pitomý Pithart, a výsledek toho, co si přeje Zahradil svým schvalováním LS - "aby se EU rozpadla". Fakt skvělý, to teda taky padám ze židle.
Já myslím, že lidi jako Zahradil bude nejlepší ignorovat, jsou zabydlený v Bruselu s tamním bratrstvem. Ty za nás kopat už nebudou. Jejich teze, že se LS stejně schválí, protože padne vláda? No už aby teda padla, samej Topolánek, Julínek, Schwarzenberg, Vondra a Bursík. Chtěli si hrát na vládu se 101 křeslama a teď má Paroprase preference, že prorážej strop.
A vůbec, stačí když LS prezident nepodepíše - a budou mít v Bruselu utrum. LS je prezidentská smlouva, záleží to jen na něm. A sedět tam bude ještě 5 let. Sesadit se nedá. A znovu bejt zvolenej stejně nemůže, takže mu to může bejt šuma buřt. Takže ať se pánové vzpamatujou a přečtou si Ústavu.
Proti sociálfašistickejm plánům Merkelový a spol. je třeba tvrdý opozice, konečně bysme se měli poučit z historie...
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Alexandeer Kordick, 3.9.2008 19:54:10)
Odpovědět
this can only be said by someone who doesn t know the Eurozone at all.
You are so foolish. Have you ever travelled into it,I guess not cos one cannot say this bullshit if you have seen it.
Compared with this country they are lightyears ahead,not only economically but even ten times more interllectually.

Quod erat demonstrantum!

Moron
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(jj, 15.5.2008 1:47:34)
Odpovědět
Vpodstatě je LS ekvivalentem toho co se dělo v Německu v r.1933 až na to že dnes se socialisté nemračí ale usmívají (a provádějí toto vyvlastňování demokracie v celoevropském měřítku)- je to ekvivalent zmocňovacího zákona jímž parlament předával Nacistům své pravomoci jenž parlamentu propůjčil lid - vpodstatě je to ukradení demokracie po jejimž provedení sice "budovy zůstanou stát ale budou už prázdné" a poslanci budou jen sbírka kašpárků bez pravomocí na úrovni starořímského senátu
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(richard, 15.5.2008 9:12:00)
Odpovědět
Lukáši, mě by zajámalo zda ti vůbec europoslanec Zahradil odpověděl. Pokud ano tak co.
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(zdeněk, 15.5.2008 11:07:14)
Odpovědět
zajímavou odpověď kazdí zbytečné útoky na některé lidi a výrazy jako eurofil
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(zdeněk, 15.5.2008 11:07:42)
Odpovědět
oprava: kazí
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Lukáš Petřík, 15.5.2008 11:25:21)
Odpovědět
To, že je dolar díky a americká ekonomika díky socialistickým neokonům v krizi, neříká to, že euro je dobré. Jedni levičáci horší než druzí...
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 11:48:05)
Odpovědět
Docela souhlas, ještě s tím, že bohužel rozpaky ve mně vyvolávají nejen neocons v Bílém domě, ale i to, co dělá FED. Já mam nějak pocit, že je to jen valení problémů před sebou. Je to škoda...
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Karell, 15.5.2008 13:00:31)
Odpovědět
Nicméně o tom ta polemika se Zahradilem není...
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 13:50:06)
Odpovědět
Už mlčim už mlčim :-))
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(jj, 15.5.2008 14:57:51)
Odpovědět
Ovšem ono to spolu souvisí protože Euro bude ,co se týče svého osudu, následovat Dolar(i když to bude trvat třeba několik desítek let) a nikým nevolení eurosoudruzi přivedou pomocí eura Evropu do bankrotu tak jako soudruzi z FEDu přivádějí do bankrotu USA (přičemž si občas ještě přivydělají stovky miliard pomocí rozpoutání nějaké menší nebo i větší ekonomické krize -a totéž se stane možným i v Evropě - ovšem pouze pokud se podaří zavést v Evropě Euro, neboli bez fiskální monopolizace nejsou eurosoudruhové schopni rozpoutávat podle potřeby ekonomické krize jako jejich protějšky z FEDu )
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(L.P., 15.5.2008 15:49:24)
Odpovědět
K. Balík: Dědův odkaz. (Kniha pro dospívající jinochy z r. 1915)
>
>
>
>"Chci tě raději varovat před něčím jiným, totiž před učením sociálních
>demokratů, kteří soukromý majetek zavrhují, jej krádeží nazývají, a
chtějí
>veškerý majetek soustřediti v ruce státu. O tomto státu budoucnosti,
který
>jest ve skutečnosti naprosto nemožný, dovedou se zanícením celé hodiny
>mluviti a jeho krásy a blahobyt líčiti. Tím do svých řad lákají a
usilují,
>aby jich bylo více a tak aby měli větší naději na dosažené onoho ráje
>budoucnosti.
>Učení toto, jak zřejmo, jest proti sedmému a desátému přikázání Božímu, a
>tudíž nesmíš nikdy jeho vyznavačem se státi. Nesedej nikdy na lep těm
>báchorkám o státu budoucnosti, který sociální demokraté mělkým, důvěřivým
>a nespokojeným lidičkám slibují. Kdyby snahy ty se uskutečnily, stát byl
>majitelem všeho, jednotlivcům rozdílel práci i odměnu, nastala by nutně
>ochablost v práci, v podnikání, lhostejnost ke všemu a lenost. Teprve
>potom bys viděl, jaké hnusné otroctví by se nutně vyvinulo, jaká by se
>dostavila nespokojenost a zoufalství, neboť řady dozorců by musely státi
s
>karabáčem nad dělníky, aby, když by ještě za vše nic pro sebe
nedostávali,
>pracovali. Proto nikdy novin sociálně demokratických neodebírej a nečti,
>nikdy se nestaň členem jejich nějakého spolku, nechoď na jejich schůze a
>nevěř jejich řečníkům."
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Jiří Zahrádka, 15.5.2008 15:59:53)
Odpovědět
:-)) Tak to je bomba! Zkus to poslat velkému křesťanovi Paroubkovi ;-).
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Josef, 15.5.2008 20:02:16)
Odpovědět
To je program Hillary, nebo Obama, ktery navic slibuje odstraneni socialnich nerovnosti nejen v Americe, ale i v Africe! Vsichni jsme si prece rovni neeee????
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Luk., 15.5.2008 20:01:42)
Odpovědět
To je super, jde vidět že už i naši pradědové věděli, bohužel víme jaké byly následné dějiny, tak mi to moc nedává optimismu do budoucnosti. Třeba by to ale mohlo překvapit někoho ze základny čssd, i když třeba Paroubek nebo Rath by se nad tím jen pousmáli, protože oni ví že ta jejich politika je jen divadlo pro blbečky a jde jim jen o jejich koryta - třeba postoj Ratha na privatizace nemocnic a poplatky, nějak nám kluk udělal názorový veletoč..:-) to se vždy musím smát jak mu to ti lidé baští. No ale třeba někdo níže, nějaký poddaný? I když jak si pamatuji ještě diskuzi Klause se Švejnarem, kde se mimo jiné tak hezky předvedla Gajdůšková tak se otevřeně ukázalo že je to banda polokreténů, ti snad opravdu věří vizi jistot a prosperity.. no ale to už jsem opravdu offtopic
Re: ODS přestává bránit zájmy této země. Pokračovaní polemiky s Janem Zahradilem o Lisabonské smlouvě
(Alexandeer Kordick, 3.9.2008 19:59:29)
Odpovědět
My God, a whole bunch of stupid donkeys and every donkey gives a comment it doesn t understand at all.
If we let you guys rule Europe I need to emmigrate.

What an utterly poor niveau!!!!

Thank god that cretains like you will never reach the top.
Je to tak a ještě hůře
(Dušan Streit, 3.9.2008 22:18:39)
Odpovědět
Plně souhlasím. Jen, pane Petříku, nepíše se "díky" Lisabonské smlouvě ani "díky" této vládě, ale "kvůli" nebo raději "vinou". ;-)