reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Václav Klaus: Americké prezentace anglického vydání knihy „Modrá, nikoli zelená planeta”

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 29.5.2008 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Jsem velmi rád, že jsem dnes zde. Chtěl bych poděkovat všem, kteří přispěli k realizaci překladu a anglického vydání mé knihy, zejména Fredu Smithovi a jeho Competitive Enterprise institutu a všem, kteří pomohli zorganizovat její dnešní prezentaci na tomto velmi prestižním místě. Je úžasné mít konečně v ruce – po českém, německém a holandském vydání – i anglickou verzi své knihy.

Autoři obvykle říkají, že jejich knihy mluví samy za sebe. S jistou opatrností s tímto výrokem souhlasím a proto teď nebudu mluvit o knize samotné, ale o své motivaci ji napsat.

Aby to bylo zřejmějším, měl bych připomenout svou životní zkušenost. Mé dnešní uvažování je zásadně ovlivněno tím, že jsem většinu svého života strávil v komunistickém režimu, který brutálně pošlapával lidskou svobodu a chtěl poroučet nejen lidem, ale i přírodě. „Poručíme větru a dešti“ je slavné heslo, které si pamatuji od dětství. Tato zkušenost mne naučila mimo jiné i to, že lidská svoboda a racionální zacházení s přírodou jsou nedělitelné. Není jedno nebo druhé. To mne přivedlo k tomu, že mám relativně velmi ostré názory na křehkost a zranitelnost svobodné společnosti a vysokou míru citlivosti na všechny faktory, které ji mohou ohrožovat.

Nežiji však v minulosti a proto si nemyslím, že budoucí ohrožení svobodné společnosti přijde od staré komunistické ideologie. Jméno té nové bude nepochybně jiné, i když se její podstata příliš lišit nebude. Bude tam opět atraktivní, vysoce patetická a na první pohled jakoby vznešená myšlenka, která bude překračovat jednotlivce ve jménu něčeho „nad ním“ (něčeho většího než jeho maličkost) a tato myšlenka bude posilována nesmírnou sebedůvěrou jejích stoupenců. Jako jejich předchůdci, i oni si budou jisti, že mají právo obětovat člověka a jeho svobodu pro uskutečnění svého ideálu. V minulosti to bylo ve jménu pracujících (či proletariátu), dnes ve jménu planety Země. Strukturálně je to velmi podobné.

Současné ohrožení svobody vidím v environmentalismu a zejména v jeho nejradikálnější verzi, v klimatickém alarmismu. Protože to cítím velmi silně a snažím se tomu ze všech sil oponovat, vznikla na jaře 2007 – původně v češtině – tato moje kniha. Tento můj pocit je také hlavním důvodem mého aktivního zapojení se do soudobé velké debaty o klimatických změnách a důvodem toho, že jsem byl v září 2007 v New Yorku na konferenci OSN o klimatických změnách jedinou hlavou státu, která explicitně odmítala dnešní hysterii ohledně globálního oteplování.

Moje základní obava je velmi zkratkovitě vyjádřena v podtitulu mé knihy, kde se ptám: „Co je ohroženo? Klima nebo svoboda?“ Odpovídám „svoboda“. Mohl bych dodat „a prosperita“.Kniha byla napsaná ekonomem, nacházejícím se ve vysoké politické pozici. Neskrývám své základní paradigma, kterým je „ekonomický způsob myšlení“ (abych citoval název i u nás známé učebnice Paula Heyneho). Považuji to za výhodu, nikoli nevýhodu. Chci tím říci, že dnešní velká debata o klimatických změnách v širším, ale jediném relevantním smyslu nemá být o desetinách stupně Celsia, o pohybech mořské hladiny, o tloušťce ledu na severním a jižním pólu, ale ani o měnícím se podílu CO2 v atmosféře.

Vážná debata by měla být vedena o nákladech a výnosech alternativních lidských aktivit, o tom, jak racionálně zacházet s neznámou budoucností, o tom, jaká míra solidarity s budoucími, daleko bohatšími generacemi je ospravedlnitelná, o velikosti externalit a jejich eventuální „internalizaci“, o tom, jak moc věříme neosobnímu fungování trhů, že vyřeší všechny problémy, včetně globálního oteplování a o tom, jak moc nevěřit viditelné ruce velmi lidsky motivovaných politiků a jejich úředníků. Některé z těchto témat jsou diskutovány v mé knize.

Moje hluboká frustrace v posledních letech exponenciálně roste spolu s tím, že snad všechno již bylo řečeno, že všechny racionální argumenty byly vysloveny a že alarmismus globálního oteplování přesto „kráčí dál“. Asi jsme se dostali do fáze, kdy fakta, rozum a pravda začínají být bezmocné vůči propagandě globálního oteplování a vůči výhodám, které z toho plynou.

Už jsme se do této fáze bohužel dostali. Celý tento proces už je v rukou těch, kteří o racionální myšlenky a pravdu nemají zájem. Je v rukou klimatologů a jim blízkých vědců, kteří jsou vysoce motivováni dívat se jen jedním směrem, neboť obrovské množství vědeckých kariér se dnes točí kolem myšlenky lidmi způsobeného globálního oteplování. Je v rukou politiků, kteří maximalizují počet hlasů, které mohou díky manipulaci lidí dostat od svých voličů. Důsledkem toho je i to, že je v rukou úředníků národních a stále častěji nadnárodních institucí, neboť i ti se snaží maximalizovat rozpočty svých organizací a délku svých kariér – bez ohledu na náklady, pravdu a racionalitu. Je i v rukou byznysmenů, kteří – na základě existujících politik – usilují o co největší objem dotací, které mohou dostat a kteří hledají všechny možné cestičky, jak se vymanit z nemilosrdného (pro ně), ale všeobecný blahobyt zvyšujícího působení trhu. Kolem těchto dotací se vytvořila celá nová hospodářská odvětví.

Základní otázky dnešní debaty jsou dostatečně známé a dobře strukturované:

1) žijeme v období statisticky významných, tedy nenáhodných a navíc necyklických klimatických změn?

2) je-li tomu tak, způsobuje tyto změny převážně člověk svou aktivitou?

3) je-li tomu tak, mělo by nás mírné zvyšování teplot natolik znepokojovat, že bychom mu měli věnovat tak mimořádnou pozornost? Na úkor řešení jiných naléhavých problémů?

4) chceme-li měnit klima, je to vůbec možné? A jsou dnešní pokusy o tento záměr nejlepší alokací omezených zdrojů?

Moje odpověď na tyto otázky je NE, ale s lišícím se důrazem. Nemám sebemenší ambice ani měřit globální teploty, ani odhadovat relativní význam faktorů, které jejich změny způsobují. V této oblasti navíc nemám žádnou komparativní výhodu. Jednu věc ale vím. Tvrdit, jak to dělají mnozí soudobí environmentalisté, že byly všechny tyto otázky už dávno zodpovězeny konsensuálním ANO a že v tomto ohledu existuje nepopiratelný vědecký konsensus, je nepřijatelné a neospravedlnitelné. Je to navíc morálním a intelektuálním podvodem.

Některé z mých argumentů ohledně všech těchto věcí je možné najít v mé knize. Jenom bych si přál, aby Vám její čtení přineslo aspoň nějaké potěšení.



Václav Klaus, National Press Club, Washington, D.C., 27. května 2008

reklama
1123 čtenářů | 11 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Klausi, Klausi
(Lukáš Herclík, 29.5.2008 10:45:53)
Odpovědět
Vy si nedáte pokoj a čekal jsem, až nastane známka dání Vaší pravdy, jak se začnete opět vychloubat, že jste na to jediný na světě upozorňoval.

Dobrá, ať má srdíčko pokoj JSTE FACKT JEDNIČKA(novodobý náznak uznání, MADE BY TUPOLÁNEK)

Nejsem klimatolog, politik, ekolog, ekonom a zdaleka nedosahuji kvalit jako VY(jste totiž nejlepší, na Vás nikdo nemá), ale nemusíme rozebírat globální oteplování.

Začátek konce světa již dávno začal a podle mě není šance návratu, jelikož hlavní a podsatný činitel tohoto faktu jsou PENÍZE.

Nikdo jich nemá dost a je ochoten udělat COKOLIV.

Bohužel peníze ztratili svůj význam spravedlivého ohodnocení člověka a našli se lidé, kteří zjistili způsob nelegálního rozmnožování, tudíž narušili tento spravedlivý způsob a po celém světě roste jejich vliv a moc.

Spíše nám konečně vysvětlete, jak je možné, když jste takový Kristus, proč je naše země rozkradena do mrtě, soudnictví, policie, úřady, převážně většinou státní úředníci, nejsou někteří z nich ani snad lidé a obohacují se ná náš úkor slušných lidí.

Vysvětlete nám jak je to s Vaším bytem v Kubišově ulici a mohl bych jistě pokračovat do aleluja s dalšími nepříjemnými otázky.

Po Vašem vítězství v Prezidentských volbách jste prohlásil, že politiku co děláte celých dvacet let děláte z lásky a úctou ke státu a občan ům v ní.

Jestli je to pravda, nemůžete přeci dělat, že nic nevidíte, co se v naší(?) zemi děje za špatnosti.

Lidé začínají být neštastní a hodně rozlobení, život přestává být životem.

Kam si myslíte, že to může dojít?

Tak čiňte pane Klausi, když Vám jde o nás občany, nebo se nebojíte soudného dne až lidé konečně vyrazí na Strakovku?
Re: Klausi, Klausi
(Luk., 29.5.2008 11:49:20)
Odpovědět
Lukáši, co to plácáte za nesmysly?
podle Vás tedy nemá dělat nikdo nic co by náhodou šlo proti mainstreamu, protože by náhodou mohl být považován za chlubílka? To je hezké, raději zemřít než uznat že jsem se zmýlil..
Asi jste si spletl stránky, tohle není anarchy blog, nicméně Vám děkuji že jste mě pobavil. Jenom taková malá připomínka: dnes už se nemusí defenestrovat, nevládne tu šlechta a lidé mohou volit- tím se mění vláda. Asi se Vám stýská po vládě jedné tvrdé ruky co ze všemi zlořády zatočí, ale takovou utopii jsme tu už jednou měli a z principu to nemůže fungovat..
Ježíši, vždyť jsem ho pochválil a uznal......
(Lukáš Herclík, 29.5.2008 13:19:42)
Odpovědět
A řeknete mi prosím koho volit? Vždyť jsou všichni zlodějové s máslem na hlavě, nedávno jsem měl rozhovor s jednou soudkyní a ta mě vše potvrdila.

Já se Vám omlouvám, že jsem se dotknul Vašeho pana božského.

A tvrdou ruku nepamatuji, jsem obyčejný mladý kluk, který začíná zaznamenávat velkou nespokojenost našich spoluobčanů.

jde mi opravdu jen o pravdu, která zvítězí nad lží a nenávistí, zatím bohužel, tuto zemi řídí grázlové.
Re: Ježíši, vždyť jsem ho pochválil a uznal......
(Luk., 29.5.2008 14:06:51)
Odpovědět
odpověď Vám dát nemohu, protože po zradě ODS sám nevím koho volit, smysluplná volitelná pravicová strana tu jednoduše není.
Klaus je pro mne jen dobrým prezidentem, nikoliv modlou, je takovým solitérem politiky který nejde po proudu kterýžto osobně považuji také za velice špatný, na spoustě názorech se shodneme a proto mu fandím, nicméně ne bezmezně.
Máte pravdu že tuhle zem řídí grázlové, ale pravda nevyhrává ale bývá znásilněna a pošlapána. Pravda vyhraje jedině tehdy, když více než polovina lidí začne objektivně a kriticky přemýšlet, což je utopie. Proto je celý svět plný špatností a nespravedlnosti, proto se dějiny budou pořád dokola opakovat, nacisté chtěli relativně nedávno vyvraždit všechny židy, černochy atd.., komunisti měli svůj třídní boj a vraždili své oponenty (když nepočítám ty miliony mrtvých v důsledku hladomoru), dneska nejsme na tom o nic lépe, nejsme ani o chlup dál, jenom ti bystřejší poznali že tím novým nebezpečím je islám. Před WW2 se židé také veselili v kavárnách a mysleli že se nic takového nemůže stát. Chci jen říct že budoucnost není vůbec růžová a grázlové budou tuhle zemi řídit nadále, protože máme demokracii, což znamená vláda většiny a v případě, že ta většina neslyší a nevidí jsme v .... a na druhou stranu je demokracie tím nejmenším zlem co lidstvo zná.
Děkuji za odpověd
(Lukáš Herclík, 29.5.2008 14:33:20)
Odpovědět
Až mi je z toho smutno a ouzko, když situace je vlastně neřešitelná.

Ale to zlo se nemůže táhnout pořád, ty následky, pokud nesledujete v životě jen sebe a své blízké asi vidíte.

Mám z budoucnosti docela strach, že dost vážně i když mám děti moc rád, přemýšlím, že do tohoto zkaženého a zlého světa potomka nezplodím.

V debatách jsem tady postřehl myšlenku, asi od pana Petříka, nevím, o rozdělení ODS.

To se mi docela líbí, kéž by konečně někdo usedl na trůn řízení země s čistými úmysli a úctou ke svému státu a občanům v ní.

Chápu, že všichni nejsou špatní, ale bohužel stále vyčnívají výlupci.

Je to obecně na celém světě, buď jste hodný člověk, nebo zlý.

Dávám právě šanci panu Klausovi, aby zvrátil mé pochybnosti o jeho čestnosti a konečně se nekompromisně dávali věci do pořádku a ty, kteří nemorálně hospodaří či hospodařili s naším státem, byli potrestáni.

Ale nemůžu se zbavit pocitu, že právě díky máslům na hlavách, radši všichni drží v soudružnosti.
Re: Václav Klaus: Americké prezentace anglického vydání knihy „Modrá, nikoli zelená planeta”
(JARDA, 29.5.2008 14:56:16)
Odpovědět
mladý muži L.H. Václav Klaus evidentně nestačí napravit všechny chyby v této republice (a podle některých je všechny dokonce způsobil), ale zdá se že někdo to dokáže v celém světě. Že se někdo diví, jak je vše rozkradeno je u většiny divílků dáno pouze tím, že se sami ještě k tomuto pokušení nedostali a ani nedostanou (možná i litují a asi by se divili co by dělali kdyby ...) neboť z povahy věci vyplývá, že krást nemůžou úplně všichni..A pro mne je přijatelnější nahoře nějaký grázlík, který ctí systém (volby, střídání u vesla i s názory co a jak) než nějaký blouznivec s věčnou pravdou, který tam chce být tak dlouho než všechno a všechny napraví. To končí šibenicema, 50 roky totality, úpadkem. Poslední doba ledová skončila nejspíš proto, že mamuti, neandrtálci a lidi žrali samý hrách a moc prděli metan (= skleníkový plyn). Jinak si to oteplení nelze vědecky vysvětlit. Ještě musíme přijít na to co produkovali trilobiti. Někde jsem četl, že těch dob ledových bylo několik, ale zřejmě po žádné nenastalo oteplení. Trochu logiky by nevadilo. ten klaus neříká nic jiného než: dvakrát měř, jednou řež.
Vážený Jardo
(Lukáš Herclík, 29.5.2008 15:36:45)
Odpovědět
Vážený Jaroslave

Ano, Václav Klaus není bůh všemohoucný, aby vše zastavil, to je jasné. Že někteří tvrdí, že vše způsobil, přijde mi to, jako by jste byl jeho asistentem, že to de facto vyvracíte.

Mluvte konkrétně, s tím, že to někdo dokáže v celém světě. To, že mě přirovnáváte k divílkům a ještě jako by, osočujete, že by mě to mělo být snad líto, že sem si také kousek neuždíbl, to si ze mě děláte srandu ne?

Vůbec mě neznáte, nemůžete a nemáte právo mě takto soudit. Jsem člověk, kterému nezáleží na penězích a moci, tak bych si prosím nechal Vaše domněnky, někam na Váš osobní blog, pak to beru.

Zase nerozumím Vašemu vyjádření, že radši nějakého grázlíka nahoře, jak tomu mám rozumět?

Já nechci žádného grázlíka nahoře ani dole, všem nám patří Česká republika, kdo v ní je narozen, všichni jsme Češi, tak proč se tu bude vytvářet takovéto rozdělení?

Kdo je blouznivec s věčnou pravdou?

Mě stačí, aby v politice seděli lidé s čistými úmysly a zájmem o svou zem a občany v ní, tudíž nemohu přijmout Váš argument, že Vám je to jedno.

Nemůžu si pomoci vyslovit domněnku a je to můj názor, že zrovna nemáte asi čisté svědomí?

Nejsem vědec, abych zde diskutoval o globálním oteplování, ale jedno vím jistě, konec světa se pomalu dal do pohybu a nebojím se vyslovit domněnku, že z největší části na to má vliv vyvíjení obecné činnosti člověk.

Nedávno byla v jednom radiu otázka, kolik aut bylo v roce 1906 v České republice?

Pro mě šokující zjištění, 2O6 automobilů, dnes, k 11.únoru posledního ověřování jich je 4,28 mil.

A to, by jsme mohly pokračovat v příkladech dále a dále. Problém vidím v tom, že člověk si o sobě myslí, že je pán tvorstva a vesmíru, přitom jeho konec může přijít teď, za minutu, den, týden, rok, dva, deset, sto, tisíc let.

Dobrý, Klaus měl projednou pravdu, ale to z něj nedělá čestného člověka, když se může koukat na lumpárny, které se zde dejme tomu od 1989 dějí.
Re: Vážený Jardo
(Luk., 29.5.2008 18:28:21)
Odpovědět
Lukáši podívejte politika je špinavá hra, kde jde v první řadě o peníze a tak to musíte chápat, bylo by sice hezké mít v čele nějakého křišťálově čistého člověka (i když slovo křišťálový Standa zprofanoval :-) ) no ale takový se prostě nemá šanci dostat do čela, takový bývalý poslanec Čestmír Hofhanzl by Vám mohl vyprávět jaká je to špinavá hra.
Po pádu komunismu (který vlastně padl pouze na oko, protože se opravdu ekonomicky hroutil a tak nás soudruhové uchlácholili sametem a nastrčenou figurkou Havlem, ale to je na samostatný článek..) se nic převratného zase tak nestalo, nicméně prvních pár let se tu dalo dle mne docela dýchat, zatímco politikové si dosazovali do státních podniků do dozorčích rad svoje manželky a kamarádíčky a budovala se nová spletená síť vysávačů státního rozpočtu, nejvíce se to dělo za fungování tzv. opoziční smlouvy, to byla v podstatě smlouva mezi ODS a ČSSD o tom, že si nebudou dělat problémy a budou mít zavřené oči když něco začne smrdět (opozice je tu jinak i od toho aby začala hulákat když zjistí že vládnoucí strana má tendenci dosazovat své lidi tam kde být nemají např. soudnictví- což se nedělo) takže dneska tu máme sbor politiků, kteří už povětšinou mají svoje nakradené a začíná tu snad jít konečně o politiku.
Proto v první řadě je teď nutné se spíše dívat na to, jaký je politický program než na to, jestli je ten politik morální arbitr.

Nevím jak je na tom Klaus, přeci jen musel vidět co se tenkrát v jeho ODS dělo, nicméně nynější jeho politika je taková, jaká má dle mě být. politika je prostě špinavá hra, snad jste zaregistroval třeba ty kulky rozesílané při volbě prezidenta..

Jinak co se týče té ekologie, tak dnes máme sice podstatně více aut, ale zase nejhorší znečišťování bylo v období komunismu a čím jsou národy vyspělejší, tak tím víc klesá to znečišťování.

Nicméně ač se to zdá neuvěřitelné, tak současným největším škůdcem pro životní prostředí je právě moderní "zelená" politika, resp. environmentalismus.
Vemte si jenom pozlátko s biopalivy, argument že CO2 tak bude v rovnováze, protože ta řepka za dobu svého růstu nějaký spotřebuje a pak jen vrátí zpět do ovzduší a nula od nuly pojde- narozdíl od fosilních paliv, které byly uloženy v zemi a tak vypouští něco navíc zní sice velice hezky a rozumně ale má to ALE..
Ona se musí totiž ta řepka vypěstovat--- mechanizace= nafta.
Ona se musí ta řepka zpracovat na bioetanol---!
On se musí ten odpad zpracovat---!
Takže když si to chytří lidé spočítali, tak jim vyšlo zajímavé zjištění a to jest:, že na výrobu 1 litru bioetanolu spotřebujeme 1,1 litru nafty..
No a aby to nebylo málo, tak díky tomu že naše božská a dokonalá EU dotuje zemědělce co pěstují na bio. tak je nedostatek komodit na základní potraviny a proto nám to tak hezky naše ceny rostou ale hlavně že máme dražší biobenzín :-) (no a také číně zachutnalo mléko a EU plánovači s tím nepočítali, já vlastně ani nechápu jak vůbec mohl projít systém kvót, vždyť to je naprostá totalita- "dovolil jsi si vypěstovat víc a to co jsme ti nepovolili? sankce na tebe paznechte!".. RVHP na věčné časy)
No navíc my za jídlo utratíme cca 20% financí, takže se zdražení dá přežít, ale co země kde dají přes 80%? Krásně ekologicky umírají, děkuji ti Bursíku.
Nová kampaň ODS mínus se mimo jiné pouští i do srovnání cen.. aneb za všechno může ODS.
p.s. můj pes mi teď leží pod nohama a má větry ~ˇ^˘°á ODS, ta může za všechno!

Doporučuji Vám přečíst knihu Modrá, nikoli zelená planeta. Ony dvě stovky nejsou tak moc a hlavně je to výborný materiál k přemýšlení, jednoznačně doporučuji.

Tento elaborát jsem sesmolil hlavně proto, abych se Vás pokusil nasměrovat trošku ke kritickému myšlení, svět není černobílý a je dobré čerpat co nejvíce informací z různých zdrojů.
S pozdravem Lukáš.
Re: Vážený Jardo
(Lukáš Herclík, 30.5.2008 12:16:55)
Odpovědět
Spíše jste chtěl dodat ROZKRADENÉ, již není co krást.

Ještě zprivatizovat=rozkrást ČSA, ČSD, NEMOCNICE a ty malé střípky co zbývají a je to.

Mě je spíše smutno, že Čechy jsou naším domovem s krásnou historií, není ještě ani sto let od založení Československa a kam jsme to dotáhli, smutné.

Knihu číst nebudu, netajím se tím, že Klause opravdu již natolik nesnáším, kdysi měl moji úctu.

Nemluvě o jeho manželce v různých dozorčích radách.

Já si ještě počkám a nebude to trvat až lidé opravdu pochopí a půjdou je všechny vyházet.

Nechybí k tomu opravdu málo, s občany každý den komunikuji a je to otázka času.

Velmi se těším na tento den, nemějte mi to za zlé, ale už se to opravdu nedá.

Doufám, že v ten den tam nebudou přítomni slušní lidé z politiky, myslím, že lid v tom nebude dělat rozdíl.

Inu co chtěli, budou mít, budu jim fandit.

Mějte se

hezký den
lh
Re: Vážený Jardo
(smajlík, 30.5.2008 13:13:03)
Odpovědět
Milý Lukáši, ale to nestačí jen čekat až to někdo vyřeší, zařídí a nařídí. V politice jsou stejní lidé jako je celý národ. Když to chcete změnit, tak pro to udělejte víc. Nestačí jen čekat na nějakého spasitele, nebo na zničení stávajícího, když sám nemáte co nabídnout. Nadávat a kritizovat, to tady umí každý, ale něco pozitivního udělat a hlavně začít u sebe, to je důležité. Neříkejte, že je politika hnus a špína, jděte a změňte to.
Re: Vážený Jardo
(Luk., 30.5.2008 13:14:56)
Odpovědět
Lukáši píšete že není co rozkrást a řádek na to píšete co ještě zbývá rozkrást, tak nevím co podle Vás platí..
Pokud na základě nějakých antipatií přestanete přijímat informace i z druhého tábora, tak se jen zakonzervujete v jednom světonázoru a nebudete schopen kritického myšlení, ale to je jen Vaše věc..
ti vaši lidé budou držet v rukách vidle, či jen hole? Budou se politikové věšet, upalovat, nebo použijete gilotinu?
Co si myslíte že by se dělo kdyby si davy měli pro někoho přijít?
Já vážně nepotřebuji v ulicích krev, jsem rád za demokracii a za to, že mohou davy svobodně volit.
Dám Vám tip na další literaturu je to: Le Bon- Psychologie davů, volně ke stažení na netu, zdarma.. (zagůglujte..)
je to sice už staršího data, ale princip platí stále.
Také znám dost lidí, co by to řešili "radikálně" jako jedinci jsou to jen malé myšky, nuly.. ale kdyby se dostali do davu, tak začnou představovat velice nebezpečnou tupou zhypnotizovanou sílu.
Já bych nejenže takový dav nepodporoval, ale také bych se mu snažil stranit co to jen půjde.
Hlavně už nikdy žádná totalita!