reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu

Autor: Redakce | Publikováno: 5.7.2008 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

Hrozí nám nebezpečí islámu. Islám je jiná kultura a existuje v něm úzké spojení náboženství a státu. To, co křesťanství po pádu římské říše přineslo, je oddělení světské sféry a sféry církevní a toto muslimové vidí jinak, protože za sebou nemají evropský vývoj.

Jsou velmi zakotveni ve víře v Boha, a protože Evropa své kořeny opustila, tak najednou islám, který se sem valí, je pro ni ohrožením. Muslimové si myslí, že jsme zradili své kořeny a tradice, a předkládají nám ty své. Myslím si tedy, že bychom se měli vrátit k vlastním pevným základům a hodnotám, jejichž kořenem je křesťanství. Těmi je třeba právě i lidská důstojnost a svoboda člověka, která v islámu není. To je vidět i v tom, jaký mají vztah k ženě. Toto jsou naše kořeny a my bychom je měli ctít. 

reklama
1645 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(L.ada, 5.7.2008 11:28:22)
Odpovědět
.............sice nejsem nakloněn panu kardinálovi ale naprosto s ním souhlasím a jsem velmi překvapen jeho otevřeností k danému problému, protože to je skutečný problém pro celý svět!!! Děkuji pane kardinále
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Tomša, 5.7.2008 13:33:03)
Odpovědět
Jsem rád, že pan kardinál chápe, jaké nebezpečí Islám představuje. Nesouhlasím ale, že lékem proti Islámu je Křesťanství. Já bych radši ve světě, kde nikdo v pohádky nevěří.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 7.7.2008 9:41:41)
Odpovědět
Pohádkám, nebo omylům. Já bych taky radši žil ve světě, kde vznik prostoru a času je "taktně" nekomentován, protože přechod od ničeho (v tom pravém, absolutním smyslu) k existenci něčeho (hmoty, prostoru, času) neumíme vysvětlit (zpětně popsat umíme vývoj vesmíru od okamžiku tuším 1 na -43 s po "bodě alfa." Neumíme ale popsat okamžik před tím).

A jelikož změna je funkcí času, jsme poněkud v koncích, když tvrdíme, že NEJDŘÍV nebylo nic, a POTOM byl velký třesk. Změna je možná v čase, jenomže před velkým třeskem čas nebyl.

Nuže, i křesťanství mělo a má spoustu pohádkářů. Ale ateismus je argumentačně ještě nekonzistentnější. Přesto ateismus považují Češi za fakt, kdežto teismus za nesmysl. Tento přístup je ale největším nesmyslem.
Oprava
(Jiří Zahrádka, 7.7.2008 9:42:50)
Odpovědět
"Já bych taky radši žil ve světě, kde NENÍ..."
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 7.7.2008 16:42:48)
Odpovědět
Juro, co to placas?

A navic, to co jsi popsal, je puvodni krestanska teorie, kterou fyzika je prevzala....
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 7.7.2008 18:31:00)
Odpovědět
No, je to poněkud nesrozumitelné... :-)). Chtěl jsem tím poukázat na logickou nekonzistenci ateistického pojetí vzniku prostoru a času, vzniku vesmíru. K velkému třesku podle mě nemohlo dojít bez provotní příčiny. Jenže podle ateistů před velkým třeskem bylo nic (resp. "bod") a neexistoval prostor ani čas. Je to tak? If so, pak nemohlo dojít ke změně a onen stav "ničeho" před velkým třeskem by byl věčný (protože neexistoval čas, situace se tedy nemohla změnit. Jestliže se změnila, musel existovat čas, aby bylo "před tím" nic a "potom" něco - prostor a čas).

Pro mě je logickým vysvětlením "něco," co existovalo mimo naše časoprostorové dimenze a bylo příčinou vzniku všeho. Bez této neznámé, za kterou já dosazuji Boha (i z jiných příčin) nemá podle mě teorie velkého třesku (které věřím) vysvětlení. Ze strany nekonfesijní vědy je řečeno obsahem to samé, jen forma je jiná (fyzici prostě jen zkonstatují, že co bylo před okamžikem "začátek plus 1 na -43 sekundy" nejsme schopni analyticky určit).
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 8.7.2008 16:15:16)
Odpovědět
?

S touhle teorií nepřišli ateisti, ale sv. Augustin :)

A nikdo netvrdí, že nebylo nic. Ovšem mimo náš časoprostor nemjí pojmy čas či hmota žádný smysl, jak tvrdí moderní fyzika i staré mytologie, třebas polynéské nebo ta křesťanská:)
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 8.7.2008 18:08:58)
Odpovědět
Kdo s tím přišel, je celkem jedno. Já říkám, co nynější ateisté(?) říkají. Četl jsem před časem slova věrně ateistického vědce, který říkal, že ateistická věda musí časem vysvětlit všechno, včetně vzniku hmoty z ničeho. Dříve jsem četl vysvětlení velkého třesku, ve kterém se myslím přímo mluvilo o absenci prostoru a času před velkým třeskem a existenci "bodu," nikoli ve smyslu přeneseném (protože každý "bod" na papíře je ve skutečnosti plocha, byť malá, a vlastně ani ne klasicky jen dvourozměrná plocha, ale dokonce trojrozměrný jev), ale ve smyslu absolutním (tedy de facto nepochopitelném).

I kdybychom připustili, že před Velkým třeskem bylo "něco," stejně se pak jen posouváme a přenášíme stejný problém do vzdálenjšího období - ale vznik času ze situace bez času tam na nás prostě stejně někde číhá :-)).
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 10.7.2008 1:20:44)
Odpovědět
čas je vlastnost hmoty, tedy je jasná, že bez hmoty neni času. Princip teorie relativity. Jak to souvisí s ateismem? Vždyť je názor křesťanských filozofů...

ad Vznik z ničeho, zaměňuješ názor jednoho ideologa za názor vědy:)
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 10.7.2008 15:42:10)
Odpovědět
No nekonfesní věda tyto axiomy (o hmotě a času) používá. A já se snažím naznačit, že bez prvotní příčiny, jejíž vlastnosti musí být de facto vlastnostmi osobní bytosti (nikoli beztvaré neosobní energie), tedy bez Boha to nedává smysl. Nepřu se o to, kdo s těmi základními tezemi první přišel (protože to nevím :-)) ).

Ta záměna - no, já to uvedl jako příklad, ale myslím, že je-li někdo ateistou, pak by logicky měl vnímat vyřešení této otázky jako úkol č. 1 pro ateistickou vědu.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 10.7.2008 23:20:56)
Odpovědět
Nepoužívá. Absence prvotní příčiny je maximálně ideolgická šílenost pár militantních ateistů. Z vědy vůbec nevychází.

Klasickej ateismus-agnosticismus akorát tvrdí, že křesťani si tu svou hotovou kosmolgii vycucali z prstu:)
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 11.7.2008 10:51:05)
Odpovědět
Počkej, Richarde. Těmi axiomy, které nekonfesní věda užívá, jsem myslel ony výroky, že čas neexistuje bez hmoty. Toto východisko používáte, ne ;-))?

A jestliže uznáváš, že musí existovat prvotní příčina, tak mi ale řekni, co tou prvotní příčinou může být? Víme, že to musí být něco mimo čas a prostor (protože ty jsou až následkem prvotní příčiny). Jinými slovy, musí to být něco nadpřirozeného.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 12.7.2008 1:21:39)
Odpovědět
No to je ale fakt, kdybys měl dost přesné hodinky, mohl by sis závislost času na hmotě změřit třeba v letadle...
Pořád nechápu, jak to souvisí s ateismem. Opakuji, to, že Bůh stvořil zároveň svět i čas, to má už sv. Augustín.

Může a nemusí, můžeme být prostě vírem v jiném vesmíru apod.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 14.7.2008 10:03:05)
Odpovědět
My se furt míjíme :-)). Já to nerozporuju, o tom čase a hmotě. Já se jen snažim naznačit, že když se na těchhle věcech shodneme, tak z toho logicky musíme dojít k tomu, že časoprostor, vesmír, má na svědomí Někdo. Nikoli "příroda," tlaky v bodě před velkym třeskem atd.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 15.7.2008 2:52:25)
Odpovědět
Nemíjíme, ten problém je zcela mimoběžný. Časoprostor v této souvislosti nevypovídá o tvůrci, klidně by mohl být produktem náhodné fluktuace v jiném vesmíru.

V dané souvislosti je otázka Boha zcela nezávislá, Bůh může vládnout nekonečnému i konečnému (v prostoru i v čase)vesmíru...

Osobně jsem toho názoru, že otázka Tvůrce je prostě mimo lidské chápání. Náš mozek je přizpůsoben světu kolem nás, nechápe nic kromě něj. I na tu fyziku si musí vzít na pomoc matematiku, a řeší její výsledky, protože reál (elektron v jednu chvíli na 2 místech, např)si představit nedokáže.

Na druhou stranu, vesmír, který má počátek, vlastně někam směřuje, a to napovídá jistý smysl. Ovšem bůhvíjaký...
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jiří Zahrádka, 15.7.2008 12:02:55)
Odpovědět
Souhlas s tím, že náš mozek, jakožto součást našeho časoprostoru, není schopný pochopit věci mimo časoprostor. Souhlas i s možností nějakých jiných vesmírů, které předcházely velkému třesku. ALE - to je jen odsunutí otázky. OK, tak před velkým třeskem byl nějaký jiný svět, jiný vesmír, a velký třesk je následkem dění v tomto dřívějším vesmíru. Ale pak se zase musíme ptát po příčině toho předchozího vesmíru.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(RZ, 15.7.2008 13:47:44)
Odpovědět
Tak v tom se samozrejme shodnem
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Jenovéfa Loudná, 5.7.2008 16:48:59)
Odpovědět
Vracet we ke křesťanství v takové formě jaká je předváděna u nás není možné. Zamyslel jste se pane kardinále nad tím, že mimo Moravy není mimo pár jedinců o katolickou církev zájem.U nás ve vesnici jsou všichni starší a staří křtění, mládež a děti už ne .Ale nicméně ani z těch křtených do našeho kostela jich chodí 5, 6. Proč Asi ?
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(richard, 6.7.2008 12:16:56)
Odpovědět
Zeptej se jich, proč se ptáš Vlka? Ten za atheisaci české splečnosti nemůže. Zeptej se těch starších, proč nepředali víru svým dětem, proč nechali a nechávají komunisty, aby jim vymývali a vymyli mozek atheismem. Zeptej se těch, co ač pokřtěni křesťanského života se neúčastní zač asi stála ta jejich víra, když podlehla pouhým novinářským kecům, zatímco i v nynějším světě jsou statisíce mimoevropských křesťanů, kteří se nevzdávají víry ani pod hrozbou smrti, zeptej se jich, zač vůbec stojí jako lidé - víra-nevíra, to s tím nesouvisí -když jejich názor stačí ovlivnit pár článků v novinách.
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Odpověď na její otázku, 6.7.2008 19:05:04)
Odpovědět
Klerikální politik slovy tone v dobru, pod jazykem ukrýva inkviziční kobru
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(richard, 6.7.2008 22:24:31)
Odpovědět
To je ale atheistická odpověď - já jsme ji poslal zeptat se křesťanů....
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(jh, 6.7.2008 13:27:59)
Odpovědět
Velmi potěšitelné a vyvážené vyjádření pana kardinála. V biskupském úřadě znám ještě dalšího, který by byl ještě ostřejší...
Re: Kardinál Miloslav Vlk o nebezpečí islámu
(Josef, 7.7.2008 13:01:45)
Odpovědět
My krestane na priklad vubec nemame problem s globalnim oteplovanim, protoze Buh nas a nasi planetu stvoril, proc by ji nicil?