reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje

Autor: Pavel Hasenkopf | Publikováno: 4.8.2008 | Rubrika: Politika
Ilustrace

            Vláda prý uvažuje o obchodu se sociálními demokraty: Když oni nechají projít radar, podpoří ODS Lisabonskou smlouvu.

 

            Ponechám stranou, že ODS zřejmě podpoří Lisabonskou smlouvu i bez radaru. Prostě vymění jakousi pofiderní svrchovannost za hmatatelné evropské peníze. Že se bude navíc moci zaštítit radarem, to jí poslouží jen jako výmluva vlastním voličům.

 

            Ponechám stranou, že Lisabon už podpořit nelze, leda by Irsko změnilo názor. (A šance, že ho změní, je a bude nepřímo úměrná tlaku na Iry vyvíjenému –Irové jsou paličáci a na své já jsou hákliví.)

 

            Ale nemohu nechat stranou, že Lisabonská smlouva a směr, kterým se s ní Evropa vydává, tady do budoucna jakýkoli jiný než evropský radar vylučuje.

 

            Je pravda, že Lisabonská smlouva zatím nechává tzv. II. pilíř EU, tj. společnou zahraniční a bezpečnostní politiku, čistě na mezivládní, konsensuální bázi. Nikdy mi ale žádný Evropan neodpověděl na prostou otázku, co bude po Lisabonu, kam až chtějí v evropské integraci zajít, zda je dána nějaká mez. Buď se urazil, nebo se začal kroutit. Navíc se špičkoví bruselští úředníci vůbvec netají svým federalismem, jak názorně předvedli začátkem července na školení českých vládních úředníků. Už to, že naše úředníky ti evropští školí, je signifikantní – proč to není naopak, kdo koho tady vlastně zaměstnává? Nikdy jsem z těcto lidí nedostal větu: „Ano, Lisabonem to končí, pak budeme spokojeni“. Naopak, ze samotné Lisabonské smlouvy je patrné, že je to jen začátek. Nádherně to dokládají následující ustanovení Smlouvy o EU, ve znění Lisabonské smlouvy:

 

            „Článek 10b

            1. Na základě zásad a cílů uvedených v článku 10a určuje Evropská rada strategické zájmy a cíle Unie.

            Rozhodnutí Evropské rady o strategických zájmech a cílech Unie se vztahují na společnou zahraniční a bezpečnostní politiku a na jiné oblasti vnější činnosti Unie. Mohou se týkat vztahů Unie s některou zemí nebo regionem, nebo být zaměřena tematicky. Vymezují jejich trvání a prostředky, které mají poskytnout Unie a členské státy.

            Evropská rada rozhoduje jednomyslně na doporučení Rady, které Rada přijímá způsobem stanoveným pro každou oblast. Rozhodnutí Evropské rady se provádějí podle postupů stanovených Smlouvami. …

 

            Článek 11

            1. Pravomoc Unie v otázkách společné zahraniční a bezpečnostní politiky se vztahuje na všechny oblasti zahraniční politiky a všechny otázky týkající se bezpečnosti Unie, včetně postupného vymezení společné obranné politiky, která by mohla vést ke společné obraně.

             Společná zahraniční a bezpečnostní politika podléhá zvláštním pravidlům a postupům. Je vymezována a prováděna Evropskou radou a Radou jednomyslně, nestanoví-li Smlouvy jinak. …“

 

            Ergo s Lisabonem může přijít den, kdy nám EU obrannou politiku prostě předepíše, či přesněji: vezme ji na sebe.

 

            Jaká to asi bude politika, tahle evropská obranná politika?

 

            No, jaká asi, když Evropané (nezaměňovat s obyvateli evropského kontinentu) neradi USA, neradi USA zejména v Evropě? Jaká to asi bude politika, když chtějí, aby Evropa byla státem s vlastní obranou? Jaká to asi bude politika se známou nechutí speciálně Francie k NATO, jaká to asi bude politika, když Francie se sice vrátila do vojenské složky NATO, ale jen proto, aby tam tolik nedominovaly USA? Jaká to asi bude politika, když její autoři chtějí vidět EU jako třetí mocnost vedle nejen Rusku, ale i USA? Vedle Ruska a USA, to znamená jednou s USA proti Rusku, podruhé s Ruskem proti USA, jazýček na vahách …

 

            Jednoho dne nám řeknou: „Ale vždyť vy jste poslední, kdo se komunitarizaci obrany brání, no tak, nekažte to ostatním …“.

 

            Když  to nepomůže: „Ale no tak, vždyť je vás jen deset miliónů“.

 

            A když ani to nepomůže: „Ale dotace byste potřebovali, ne?“

 

            A jiného dne nám pak nakáží, že tady žádný americký radar mít nesmíme. Nesmysl? Dnes ano. Za 10 let to může být klidně realita. Před deseti lety jsme si také nedokázali představit evropského prezidenta, dnes se Brusel snaží agendu, kterou pro něj (přejmenovaného prozatímně na předsedu) má připravenou na rok dopředu, podsunout našemu předsednictví , když Irové ten skvělý plán tak nepoučeně zdrželi a bude třeba jim to vysvětlit …

 

            A závěrem ještě jedna legrácka:

 

            13. listopadu 2007 navštívil francouzský prezident Sarkozy Evropský parlament. Zde načrtl připravované cíle francouského předsednictví. Řekl, že Francie má zájem řešit zejména 4 významné problematické oblasti, a to energetiku, imigraci, životní prostředí a … a evropskou obranu.

 

            Hlavním mottem francouzského předsednictví je „l´Europe protection“ – tedy „ochranářská Evropa“

 

            Musím napsat ještě něco víc, aby bylo jasné, že tohle ODS nikdy nesmí přijmout, nemá-li totálně obměnit svůj elektorát?

 

            Musím napsat ještě něco víc, aby bylo jasné, že vládní „dvounohá“ vize obrany – jedna noha USA, druhá noha Evropa – je totální nesmysl?

 

            Musím napsat ještě něco víc, aby bylo zřejmé, že výměnu radar za Lisabon může nabízet jen socialista a přijmout ji může jen úplný blázen?             Je to jako dostat za křištál kus ledu.

 

Autor je právní konzultant Kanceláře prezidenta republiky

reklama
1398 čtenářů | 6 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje
(Daniel Makay, 4.8.2008 16:51:36)
Odpovědět
Slisabonská smlouva nesporně projde. Lidé jsou nepoučitelní a těch co poučitelní jsou je menšina. Menšina je těch, kteří se nedají zaprodat ,podplatit či obelhat. A v tom je zakopaný pes. Vítěství europeistů je v demokracii možné. Tím, demokracie definitivně zanikne. Stejně jako bylo možné demokraticky nastolit v německu fašizmus či v ČR socializmus.

Realita je prostě taková, musíme si zvyknout na to, že chvilku jsme zde měli svobodu. Pravdou je, že jsme s ní neuměli řádně naložit a nemáme zájem nic obětovat na její obranu. Zbabělci, ale vždy nakonec dostanou to co si zaslouží a užiteční idioti budou vždy sloužit špatným věcem. Ze směsice lidí v ČR, těch, kteří opět bláhově věří ve spasitelnost unie, těch, kterým je všechno šuma fuk či slouží z prospěchu se nakonec právem stanou otroci orwellovského typu. Ne, prostě většina pohanských lidí je prostě nepoučitelných.
Re: BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje
(Alis, 5.8.2008 18:17:39)
Odpovědět
Souhlasím. Je fakt, že pravda se nikomu nedá vtlouct do hlavy, bohužel. Ti lidé na to přijdou sami, ale jak už to bývá, tak nejspíš až pět minut po dvanácté...
Jinak je zajímavé, jak se čím dále častěji vzpomíná Orwell a jeho "1984" - velmi často se mluví o newspeaku a vůbec je často zmiňován. Dle mého soudu musel vědět co nás čeká a snažil se varovat. Tragédie je, že nás "orwell" nečeká, my už ho žijeme!
Re: BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje
(Josef, 4.8.2008 18:33:32)
Odpovědět
Makay!
Mas pravdu! Kdo neveri v Boha, veri vsemu a kazdemu!
Re: BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje
(Vrána jaroslav, 5.8.2008 17:10:07)
Odpovědět
Mám neskutečnou radost při čtení komentářů. Vždy si vzpomenu na corpus zprávy tehdejší federální Akademie věd vrchnosti zvané Federální shromáždění. Zde se cituje kromě jiného, jedna třetina národa je chudá duchem, každý šestý je dementní, debilní nebo alkoholik. Polovina má černobílé vidění světa, jehož základní charakteristikou je skutečnost, že se neumí zasmát sama sobě...garantem této zprávy byl pozdější Univ.prof. dr. Hoschl,náš současný nejlepší psychiatr. Hurá do Evropy....
Re: BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje
(PaSt, 6.8.2008 11:14:22)
Odpovědět
Lisabonskou smlouvu jsem zběžně prolétl. Je to opravdu zkopírovaná Euroústava s pár retušemi. Nicméně nejvíc mne zajímala společná bezpečnostní a obranná politika a vztah k NATO, takze to jsem si přečetl trochu podrobněji. A spatřil jsem jednu "legrácku", dle mne dosti podstatnou. Nejsem si jist, zdali to má nějaký právní dopad (nejsem právník), ale logicky je ta předmětná formulace nejednoznačná. [Je však také možné, že se jedná o špatný překlad, za který - jak je vždy pečlivě uvedeno v uvozujících poznámkách - nikdy nikdo neručí, ani vláda, ani EU].

Tedy: ohledně NATO se v Lisabonské smlouvě píše:

"Lisabonská smlouva
Oddil 2, clanek 42
...
Politika Unie podle tohoto oddílu se nedotýká zvláštní povahy bezpečnostní a obranné politiky některých členských států a uznává závazky některých členských států uskutečňujících svou společnou obranu v rámci Organizace Severoatlantické smlouvy (NATO), které vyplývají ze Severoatlantické
smlouvy a které jsou v souladu se společnou bezpečnostní a obrannou politikou vytvořenou v tomto rámci."

Což vypadá jako pozitivní formulace. Nicméně má to háček: nejsem si jist, zdali není možný dvojí výklad. Konkrétně závěrečná vedlejší věta "... a které jsou v souladu se společnou bezpečnostní a obrannou politikou vytvořenou v tomto rámci."

Pokud slovní spojení "v tomto rámci" míní NATO, pak je to v pořádku. Ale pokud "v tomto rámci" míní "Společnou bezpečnostní a obrannou politiku EU", pak je výklad zcela jiný a EU si může dělat co chce bez ohledu na závazky členských států v NATO.


Pro srovnání uvádím stejný článek z Euroústavy odmítnuté v r.2005, který je prakticky totožný,
až právě na tuto závěrečnou část (tam byla větou hlavní). V odmítnuté Euroústavě to bylo, myslím, jednoznačné:

"Odmitnuta Euroustava z r. 2005
Čl. I-41
Politika Unie podle tohoto článku se nedotýká zvláštní povahy bezpečnostní a obranné politiky některých členských států a uznává závazky některých členských států uskutečňujících svou společnou obranu v rámci Organizace Severoatlantické smlouvy, které vyplývají ze Severoatlantické smlouvy, a je v souladu se společnou bezpečnostní a obrannou politikou vytvořenou v tomto rámci."
Re: BUĎ LISABON - NEBO RADAR … obojí současně se vylučuje
(Daniel Makay, 6.8.2008 13:46:26)
Odpovědět
AAAAAAAA vvvvvvvoooooootttttttttttoooommmmmm to je. Ta Celá Slis-abonská smlouva je jako pohyb v lepkavém slizu. Jakýkoliv rozumný právník musí říci, že buď to vymysleli diletanti nebo je to úmysl. Nebo, že by naši komanč-liberálové už zblbli natolik, že vymýšlejí i tak liberální, plastické zákony a nařízení? Ne vše je to umýsl, každý normální člověk ví jaký to má účel.

Je to totální marasmus pojmů a jejich výkladů ze kterých se spíše stávají výkaly. Jednoduše musíme si zvyknout na to, že žijeme v orwellovském světě, kde je a bude možné naprosto všechno. A následně v tom mixování s legislativou členských států se běžný občan stává totatální obětí fašisticko-komunistické mašinerie EU.

Stejně jako psychopatický Stalin když ráno vstal vyškrtával jména lidí se seznamu koho pošle na smrt či do Gulagu a následně, když takového otroka sebrali od dětí a rodiny a postavili do řady s jemu podobnými se takový jedinec teprve dozvěděl to co udělal (i když to nikdy neudělal ). Vrací se nám ta doba jen v jiném podání a jiném stylu plíživě a pomalu. Jeden ris to má ale společný, beznaděj obrany jedince.