reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci

Autor: Redakce | Publikováno: 15.8.2008 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor prezidenta republiky pro deník Mladá fronta Dnes o konfliktu v Gruzii

 

Jak po týdenním vývoji hodnotíte konflikt na Kavkaze?

Jsem jím hluboce znepokojen. Zásadně odsuzuji gruzínský útok na Jižní Osetii, vraždění civilistů v této oblasti i masivní nasazení ruské armády. Jsem smutný z toho, že se nechce brát realita jaká je, zase se vytvářejí určité mýty, zase se vede zástupná hra nad touto tragickou situací a ona to tragická situace pro miliony lidí na Kavkaze v každém případě je. Oběťmi jsou vždy normální lidé a ne politici.

Je současná situace v Gruzii srovnatelná se sovětskou invazí do Československa v roce 1968? Proč?

To nelze srovnávat. Československo tehdy nezaútočilo na Podkarpatskou Rus, invaze nebyla odpovědí na náš útok. Dubček nebyl Saakašvili.

Do jaké míry případ Kosovo ovlivnil současnou situaci v Gruzii?

Zásadně. Odtržením Kosova získalo Rusko silné ospravedlnění pro svou akci a obávám se, že se s důsledky tohoto precedentu se budeme potýkat ještě dlouho a nikoliv pouze na Kavkaze.

Je obsazení části Gruzie argumentem pro zřízení americké radarové základny na území České republiky?

Jestli Česká republika (a já v tomto ohledu plně souhlasím) nepovažuje americkou radarovou základnu u nás za vojenské zařízení, namířené proti Rusku, pak mezi gruzínským konfliktem a radarem u nás žádná souvislost není.

Tomáš Nídr, Mladá fronta Dnes, 15.8.2008

www.klaus.cz

reklama
2197 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Zdeněk84, 15.8.2008 20:01:10)
Odpovědět
nesouhlasím. sice jsem proti uznání kosova, ale srovnávat je se situací v gruzie chce asi velmi černé brýle. copak západ dodával osumnáct let do kosova zbraně, dal jeho obyvatelům své občanství a pak podnikl tankový nájezd na novi sad?
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Vrána jaroslav, 15.8.2008 23:26:54)
Odpovědět
Děkuji pane presidente za věcný a střízlivý přístup k událostem, které mohou býti eskalací už tak probíhající 1.globalizační války.
Co si euro-amerika spískala při rozeskalování války na Balkáně,je její věcí.Ale musí počítat s tím, že Ruská federace si nenechá masakrovat svoje etnické příbuzné od armády vycvičené izraelskými hrdlořezy a státu vedeného psychopatem.Co se vlastně stalo? Území celé Osetie je rozděleno mezi tři země a to na základě národnostní politiky diktátora Stalina- pro informaci Džukašvili- tj Gruzínec..Při rozpadu tehdejšího SSSR a prvních kavkazkých válkách na uzemí dnešní jižní Osetie obydlené hlavně etnickými Rusy bylo dosaženo statutu quo mezi presidenty Ruska a Gruzie v roce 1992 tj.mezi Jelcinem a Ševarnadzem. Na základě těchto smluv v rámci Společebství nezávislých států byla na území jižní Osetie dislokovaná ruská vojska.Jak se čas vyvíjel a změnilo se mocenské paradigma ve smyslu vytváření či posouvání hranice Západu k ruským hranicím, odstraněním Ševarnadzeho a dosazením I-Saakašviliho na presidentský stolec,zkoušeli ameičtí neoconi,jak daleko lze zajít. S jistou nadsázkou lze říci, že se zde zkouší, nakolik je možný útok na Persii- Írán a co je možného na okupovaných územích Izraelem.Ale zpět k věci. Gruzínská armáda vycičená poradci židovského státu a jím taktéž vyzbrojena ( včetně samozřejně zbraňovými systémy z ČR,které pocházejí ze skladů Armády ČR) nejdříve odstřelovala kontingent ruských mírových sil,byli první mrtví. Rusové promtně reagovali a začali přesouvat vojska k hranicím. K tomu se připojili dobrovolníci z ruské části Osetie.Strategové gruzínské operace zřejmě inspirovaní modelem roku 1940,kdy malá finská armáda porazila sovětské okupanty počítali s podobným scénářem.Jejich vojska byla vybavena zbrojními systémy proti panceřům a tvořena pozemními výsadky pro dočišťovací operace. Těšila se vzdušné podpoře. Nejdříve hrdlořezové vnikly do správního města rusky mluvícího obyvatelstva a zde zmasakrovali několi stovek obyvatel. Ono to má logiku, vyvolat nenávist a mohutnou nepromyšlenou protiofenzívu, který bude rozdrcena - vi výšše. Ale ruská armáda vyzbrojená elektronickou ochranou pancéřů za pomoci domorodých milic útok odrazila, přešla do protiofenzívy a byla se schopna zastavit až v Tbilisy. Tu pojednou všichni začli kvičet, buran v čele USA vyhrožuje, EU neví čí je, filosemitská media se mohou pominout,president Polska si spetl století a má pocit, že přichází jedno z dělení Polska teokraciemi- další jeho krok k neobhájení svého mandátu.Jako perličku na konec uvede argumenty některých českých novinářských idiotů a duševních eunuchů,že by Rusko mohlo v rámci ochrany svých spoluobčanů začít bombardovat K.Vary. Já jenom ubezpečím tyto exoty, že tzv. noví Rusové z KV jsou z 85 % poruštělí ži....
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Matouš, 16.8.2008 18:23:56)
Odpovědět
Myslel sem, že euportal stojí z Gruzií... á teď tu budu za neocona, trockistu a sionistu... ale mě to nevadí. Gruzie nenapadla žádnou Jižní Osetii, jak říká pan profesor. J. Osetie a Abcházie jsou součástmi Gruzie a Gruzie se jen snažila udělat pořádek na vlastním území, tak jako se o to kdysi snažilo Srbsko. V Abcházii byla ještě za SSSR gruzínská většina a v J. Osetii bylo taky dost Gruzínců. Pak ale byli vytlačeni. Žádné ruské mírové jednotky v Osetii a Abcházii nejsou. Kdo je pasoval do role mírových jednotek?

Cením si na panu prezidentovi jeho nekoprektního postoje ke Kosovu a toho jak hájí národní zájmy a říká nepopulární věci, ale ta pro ruská servilita je fakt hnus. Když mluvil v moskvě rusky...

A teď tu budu za neocona, jen proto že podporuju Gruzínce
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Maro Skřipský, 16.8.2008 22:16:09)
Odpovědět
Ne, nebudete. já stojím rovněž za Gruzínci, nicméně skutečnost, že uloupení provincie Kosovo a Metohija Srbsku se teď Rusům při jejich podpoře Osetinců hodí, je neoddiskutovatelná.
Bushova administrativa a špičky EU otevřely svým jednáním ve věci Kosova onu Pandořinu skříňku.
je sice hezké, že Bush vyzývá k respektování územní integrity Gruzie, nicméně vzhledem k jeho nerespektování územní integrity Srbska jsou to jen účelové kecy.
Buď jsem konzistentní a odmítám odtržení Kosova od Srbska a osetie od Gruzie, nebo jsem zticha. Ve světle toho, co neokoni předvedli v Kosovu jsou jejich proklamace o svrchovanosti Gruzie k smíchu.
Je to paradoxní, ale byli to američtí spojenci Gruzie, kdo poskytl Rusům a "Oseťanům" argument pro jejich jednání.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 17.8.2008 4:12:11)
Odpovědět
Osetinci mají právo, podle mezinárodního práva, na sebeurčení - tedy se odtrhnout od Gruzie, neboť nemají vlastní stát. Albánci v Kosovu naopak takové právo nemají, neboť vlastní stát mají - Albánii.
Vaše vývody jsou poněkud mimo, alespoň z hlediska práva.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Maro Skřipský, 17.8.2008 10:05:16)
Odpovědět
Takže v tom případě mají nárok na odtržení také Romové, protože ti rovněž nemají vlastní stát...
Nejsem odporník na mezinárodní právo, ale myslím, že takhle jednoduché to není. Minimálně zde - pokud se nemýlím - musí být oboustranný souhlas
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Matouš, 17.8.2008 11:18:20)
Odpovědět
A taky mají právo Korsičané, Katalánci, Bretonci, Provencálci na odtržení od Francie. Jinak samozřejmě precedens vytvořen byl, když vytvořili Kosovo (i když Schwarzenberg bude říkat něco jinýho). A od Bushe (a Vondry) to teď vypadá dost trapně, když hájí celistvost Gruzie a Srbsku měří jiným metrem, to ano.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Josef, 17.8.2008 8:29:52)
Odpovědět
Povazovat prepadeni Gruzie jako odplatu za Kosovo je mozne, ale dva negativy v tomto pripade vam nedaji plus! V pripade Gruzie jde o snahu zmenit rezim, jako u nas v r. 1968 plus snaha dostat pod kontrolu ropovod a plynovod, ktery je velice dulezity pro dodavky energie do EU a doposud byl bez kontroly Kremlu. Osobne jsem byl take proti americke pritomnosti v kosovskem konfliktu, protoze jsem nazoru, ze ta cela oblast je zalozitosti EU a ta si mohla spory na Balkane vyresit sama. Dnesni situace v Gruzii je identicka s nasi v r 68. Rusove meli manevry v jiznim Rusku a po manevach uz armadu neztahli. Vyuzili, ze svet se dival na OH a Gruzii napadli pod zaminkou ochrany svych obcanu. A stejne tak v 68. byly manevry Warsavskeho paktu v NDR a Polsku a armadu take naztahli, ktera nas pak v noci z nedele na pondeli navstivila znicit kontrarevoluci o ktere my blbci nevedeli, ze u nas pusobi. Ve skutecnosti slo o zastaveni liberizace komunistickeho rezimu, cehoz se bali, protoze by se snaha osvobodit z komunistickeho bahna mohlo rozsirit na ostatni satelity. Stejna pricina a pro Rusko nebezpecna je prosperujici demokraticka Gruzie s nebezpecim svobodou nakazit okolni staty, vcetne dalsich smerem na vychod. Proto zadaji zmenu rezimu tak jako ho zmenili u nas. Na rade jsou Ukrajina a baltske republiky a proto ta nervozita tam i v Polsku, ktere 40 let bratrsky objimali a nyni je slibuji nuklearne znicit. Za druhe se pletete, kdyz davate vedle sebe soucasny rusky mafiansky rezim do paralely s americkym, takove uvazovani vam potom vadi ke strizlivemu posuzovani sporu zapad-vychod! Komunismus je sice historii ale zpusob vladnuti v Kremlu zustal. Rusko ovlada 6000 byvalych dustojniku KGB (podle Olega Kalugina byvaleho generalmajora KGB), nazvy sice zmenili, ale zpusoby zustaly stejne!

"Communism is history; but the gosbezopasnost has taken over the Kremlin itself, and a gang of over 6,000 former KGB officers are now running the country. It is as though today’s Germany were being run by Gestapo officers". Zajimavy rozbor ruskeho mafianskeho rezimu ruznymi experty zde:

http://frontpagemag.com/Articles/Read.aspx?GUID=8AF03A7C-65B0-4FBF-8158-938FA06CB1DC

Mafiani se nazastavi pred nicim podivejte se, co udelali Juscenkovi na Ukrajine!

http://www.publiuspundit.com/pictures/yushchenko.jpg
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 17.8.2008 15:10:05)
Odpovědět
Lze opravdu jen těžko srovnávat - Československo v r. 68 bylo mnohem větší stát než Gruzie, navíc nebylo okupováno Rusy, ale armádami Varšavského paktu - možná až miliónem vojáků a to v průběhu několika dní, ČSR na nikoho neútočila, natož raketami a dělostřelectvem a nezabíjela civily. Co se týče Brežněvových důvodů, šlo především o rozmístění strategických vojsk, to jenom bludaři na fórech, co si do ní nevidí, mají plnou hubu ideologií, kontrarevoluce a svobody.
Co se týče současného konfliktu, Rusové ani celou Gruzii neobsadili. A pochybuji, že by chtěli uznat Jižní Osetii - museli by pak uznat i tu severní a spoustu dalších separatistickejch regionů.
Osobně ale nevěřím, že jde ze strany Ruska jen o ochranu lidí v Osetii, podle mě jde jasně opět o strategické cíle - Američani, Izraelci, NATO a EU se jim moc roztahují před dveřma a jak vidno jejich chráněnci dělají navíc k uzoufání pitomé výpady. Že by to byla jen odveta za Kosovo, to mi připadá jako zoufale úzkoprsý vidění.
O nějaké demokracii v Gruzii nemám iluze - když používají jako pravoslavná země vlajku Templářů, když prezident furt mele o NWO, půlka kabinetu jsou sionisti, když užívá vlajku Bagrationů a chlubí se příbuzenstvím - "My grandmother was also a Bagrationi. I say it for people, who want to restore the monarchy. It would be even better because we would avoid the need for elections and would decide everything based on family traditions.” - prohlásil ve Finsku - pak zjistil, že asi přestřelil, tak začal dělat, že to byl vtip - no úplnej vzor demokrata - asi jakoby Putin přišel s tím, že je Romanovec a chce vládnout podle jejich rodinných tradic a pak tvrdil, že si dělal srandu.
Rozdíl od ČSR v r.68 je také v tom, že většina obyvatel Osetie ruskou intervenci viditelně přivítala. Rusové se samozřejmě nestáhnou, stejně jako se Američani nestáhnou z Iráku a Afghánistánu. Jen velikost těch území a přírodní zdroje jsou jaksi neporovnatelné.
Ruský režim je přibližně stejně "mafiánský" jako ten Americký, jen trochu zastarale oproti Cocaine Import Agency a stovce dalších neprůhledných agentur - především vojenskoprůmyslovému komplexu, před kterým varoval už Eisenhower, bankovní mafie FED, budovaných struktur NAU apod. A ostatně většina těch takzvaných "ruských mafiánů" má navíc izraelské nebo podobné pasy a oligarchy zrovna Putin potíral ohněm a mečem - to se samozřejmě "demokratům" nelíbilo a tak kvičí.
Ve skutečnosti válka v Gruzii je miniaturní válčička oproti válkám a intervencionismu, které provádí americká administrativa, agentů CIA je po světě mnohem více, než vaše číslo 6000 agentů KGB, a nemají jen agenty, ale 700+ vojenských základen ve 137 zemích světa - a vojáci tam mají samozřejmě imunitu proti zákonům oněch zemí a tak občas střílí jednoduše na to, co se hejbe a šmelí o 106, je to ostatně tradice už od 2. světové války.
Ruský úder je jasně proti Americkým zájmům v oblasti, ale narozdíl od Vás chápu, že z hlediska obrany Ruska celkem velmi logický.
Jde o velmocenské zájmy, na obou stranách, ani jedna se pochopitelně nechce nechat usmažit prvním úderem a tudíž ani nechat si pátou kolonu bujet za humnama. Rusové jsou navíc trochu pozadu se strategickými vojsky a technologiemi a je jasné, že pokud se k věci budou Američani dále stavět tímto způsobem, povede to k novému zbrojení a studené válce. Rusové jednoduše budou chtít náskok dohnat a obnovit rovnováhu MAD, zdrojů a hlavně vnitřní politické podpory po školáckých akcích amerických satelitů na to mají nyní dostatek, a peněz hlavně z ropy a plynu, jejichž cenu jim navíc západní spekulanti vyšroubovali na trojnásobek - a navíc prodávají svoje, nekradou, jako někdo.
Taková je spíše realita. Vidět to jednostranně průhlednejma brejlema klidně můžete, nevím pro koho děláte, či to máte z vlastní hlavy, ale to nám každopádně nijak nepomůže. Proto vítám, že aspoň ten Klaus na to má aspoň trochu střízlivej pohled.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(L.P., 18.8.2008 15:08:01)
Odpovědět
Jo, a gruzínská vlajka není vlajka templářská, ale vlajka sv. Jiří, po němž se země jmenuje (Georgia).
Gruzínská vlajka
(L.P., 18.8.2008 15:11:41)
Odpovědět
The official flag of Georgia is the "five-cross flag", restored to official use on January 14, 2004 after a break of some 500 years. It was previously the flag of the medieval Georgian kingdom and had been used as the official symbol of the United National Movement political party.
Re: Gruzínská vlajka
(Jan Zeman, 19.8.2008 0:23:44)
Odpovědět
jakkoli jsem to to s tou templářskou vlajkou myslel malinko jako nadsázku, či řekněme signál pro zasvěcenější...
vlajka sv. Jiří je toto:
http://media.novinky.cz/718/137185-article-6gmla.jpg

toto je templářská vlajka: http://www.templararms.com/servlet/the-233/Flags
-medieval-renaissance-reenactment/Detail

toto je vlajka Gruzie:
http://www.mapsofworld.com/flags/georgia-flag.html

-chcete-li porovnávat vlajky, případně přemýšlet nad jejich symbolismem, historickými souvislostmi - i těmi dobře zastíranými, je třeba se koukat na jejich obrázky, ne se matlat jakýmisi texty...
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Josef, 17.8.2008 19:53:04)
Odpovědět
Podivejte se pane Zeman 68. jsem prozil a vim jak to bylo u nas s kontrarevoluci a 20 let u nas smrdeli rusaci tak to neprekrucujte. Jenom se vas zeptam, kolik demokracii vytvorilo po svete Rusko a kolik USA! A myslite, ze by v CR a i v zapadni Evrope byly demokracie, kdyby Amici odjeli domu hned po valce? Nejblizsi americke zakladny mate v Nemecku, tak si zjistete jestli si tam US-Army "občas střílí jednoduše na to, co se hejbe a šmelí o 106"? (vase pomluva) Nebo vam dam priklad propagandy, ze Amici vtrhli do Iraku krast olej! Co rikate kontraktu Iraq - Cina za 1.2 miliardy $ ! ""The Iraqi Oil Ministry stressed on that it was reviving an oil contract worth 1.2 billion dollars had been concluded with China. The ministry said in a statement that an agreement in principle with China will sign at the end of this month to develop the field "Al Ahdab" located south of the capital Baghdad, and has stored billion barrels. And with this development it will be the first working contract followed the overthrow of the former President Saddam Hussein"". Ja kdyz neco tvrdim, tak dam odkaz, jak jsem k nazoru prisel, vy nemate ani jeden na podepreni svych pomluv a spekulaci! http://chinadaily.com.cn/china/2007-06/19/content_897136.htm

Vstoupila Ceska Republika do NATO, aby mohla zautocit na Rusko? Proc musi Rusaci vyzbrojit baltickou flotilu nuklearnimi hlavicema? A uz pred rokem obnovily lety kolem statu NATO a nyni je chteji vyzbrojit take nuklearnimi nalozemi. Je zapadni Evropa tak nebezpecna, kdyz Americani maji armadu v Iraku a Afganistanu? Na druhou stranu na to doplaci rusky narod inflaci a bidou: Inflation rised to 14% in May and June and then will gradually decline to between 10% and 11% by the end of 2008, Rasmussen forecast an analyst at Denmark's Danske Bank. Takze i pres fantasticke bohatstvi zeme, obycejny Rus z toho nic nema, a navic propaganda udrzuje narod ve strachu! Podle vyzkumu verejneho mineni na english.pravda.ru/news/russia, 75% Rusu zije ve strachu ze je chce zapad napadnout vojensky! Takze nazorove se rozchazime kompletne o 180 stupnu. Americky obranny system pokladate za utocny a ruske rakety jsou asi obranne. Chybi vam zrejme vojna, tak to mate pomichane! Ja jsem svobodnik Cesloslovenske lidove armady a byvaly clen Warsavskeho paktu toho casu v zaloze! A dokonce jsem utrpel valecne zraneni! Pri zimnim nocnim nacviku utoku proti zapadonemeckym revansistum na ose Budejovice - Prachatice - Volary mi namrzly usi! Nas tam tehdy zapomeli do rana a mrzlo jen prastelo a i kdyz jsme byli na pokraji lesa, bylo tolik snehu, ze se nic nedalo nalezt, co by se dalo podpalit!
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 18.8.2008 2:19:31)
Odpovědět
Takže pane Josef, nejprve se omluvte za svoji pomluvu, že někoho pomlouvám, jinak Vás jednoduše zažaluju a u soudu si vysvětlíme, kdo z nás dvou má pravdu - a vzhledem k tomu, co o tom, co jsem napsal vím, počítám, že Vás to bude stát nejméně desetitisíce...
V případě Vaší omluvy vůbec budu nějak věcně komentovat vaše výplody.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 18.8.2008 2:48:09)
Odpovědět
A tady jen takový závdavek pro ostatní, aby neměli náhodou za to, že si dělám z pana Josefa legraci:
http://www.youtube.com/watch?v=5z0NMKcVHHM
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Luk., 18.8.2008 6:10:17)
Odpovědět
Pane Zeman a co jsem tam měl jako podle Vás vidět? Já tam viděl střelbu (ale skla aut se nerozbíjela a byl tam vidět i člověk co normálně v klidu z toho auta vylez, takže to dle mne nebyly opravdové střely, ale spíše gumové projektily..) do aut, která se nebezpečně blízko blížila tomu vojenskému autu, což plně chápu. Je mi jasné že pro nezasvěceného tohle může vypadat jako dobrá pouťová atrakce vojáků, ale v zemi, kde se kolony aut zastavují hozením dítěte pod kola a kde je sebevražedný terorismus pokládán za čest je to trošku jinak.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 18.8.2008 7:35:39)
Odpovědět
http://www.youtube.com/watch?v=ZUyrAh2USXg
http://www.youtube.com/watch?v=OwDUiyBb7m8
http://www.youtube.com/watch?v=S3rMpqoLgKw
http://www.youtube.com/watch?v=ZiHmLHZuqhc
http://www.youtube.com/watch?v=u7ZtFDglLmU
http://www.youtube.com/watch?v=BpzCLmz_FHI
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 18.8.2008 8:03:50)
Odpovědět
A má se ten Šaškašvili od koho učit...
http://www.youtube.com/watch?v=bWAnNCbyCLE
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(L.P., 18.8.2008 15:02:41)
Odpovědět
Honzo, jak píšeš, že Osetinci mají právo na sebeurční, protože nemají stát. Proč se například ale neodtrhnou od Ruska severní Osetinci, když chtějí svůj stát? Osetinci se považují téměř za Rusy a ti svůj stát mají... Proč Rusko nedá nezávislost Čečensku? Co když se obyvatelé Kosova nepovažují za Albánce, ale Kosovany? Mají právo na sebeurčení? Kdyby Rusko mělo dát nezávislost všem svým národnostem, asi by právo na sebeurčení moc nepodporovalo...Po mém soudu mají právo na odtržení území, která mají historickou státnost nebo když dojde k dohodě se suverénem (pokud by např. Srbsko o své vůli dalo nezávislost Kosovu). Je pravda, že podle mezinárodního práva patří Abcházie i J. Osetie Gruzii, tak proč proboha nemohou poslat armádu na své území? Proč proboha nemohou poslat armádu na své území Srbové v Kosovu?
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Jan Zeman, 18.8.2008 22:10:51)
Odpovědět
Na poslední otázku je bohužel jednoduchá odpověď: Protože na to nemají vojenskou sílu proti mnohanásobně větší přesile. Právo vždycky skončí na tom, kdo je lépe ozbrojenej. A pak z toho vznikne tzv. "nebezpečný precedens", když někdo sílu za právo zamění. Je to cesta k barbarství.
Co se týče Osetie Rusko evidentně "jakoby" Osetii uznává, ale ne jako stát. Je to takový asi spíš protektorát a jižním i severním Osetincům to nicméně paradoxně zřejmě víc vyhovuje, než být pod Saakašvilim. Další důkaz existence národního principu. (na kterém je ostatně právo na sebeurčení založeno) Ale rozhoduje vojenská síla - a ta je v případě Ruska drtivá. Kdo je v právu je pak vlastně jedno, protože to právo lze jen těžko vynutit, pak je otázka, jestli je to ještě právo, nebo spíše udržování jakés takés rovnováhy. Bohužel. Obvykle to odnesou normální lidi. Animozity mezi Ruskem a Gruzií existují odnepaměti - a to je třeba moment, který se v tisku vůbec nezmiňuje. Proč? Porovnávat Kosovo s jižní Osetií je pajdavé na jednu nohu - rusové je právně uznat ani nechtějí ani nikdo jiný. Gruzie je už od začátku 19 stol. dominiem Ruska, samozřejmě získaným ilegální válkou, po pádu komunismu se osamostatnila, ale bohužel se příliš kamrádila s "nesprávnejma lidma" a tak to rusové zase chtějí zabrat. Zřejmě jen čekali na vhodnou příležitost - a tu jim hysterickej Saakašvili dal jak na stříbrném podnosu.
Dneska Blisty zveřejnili velmi podivnou informaci: http://blisty.cz/2008/8/18/art42226.html
vůbec nevím, co si o tom mám myslet, je ten dokument pravý? Vládne už takový chaos, že Blisty zveřejňují klasifikované dokumenty NATO? Vyplývá z toho, že akce byla dlouho předem připravovaná?
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(kol shalom, 18.8.2008 14:17:28)
Odpovědět
"Jestli Česká republika (a já v tomto ohledu plně souhlasím) nepovažuje americkou radarovou základnu u nás za vojenské zařízení, namířené proti Rusku, pak mezi gruzínským konfliktem a radarem u nás žádná souvislost není."

Coz o to, my v CR to chapeme, ale Rusove to nejak nedokazi ve svych hlavickach pochopit. Skutecne se pan prezident neboji vyhruzek, kterymi Rusove castuji Polsko, kvuli zakladne? Skutecne se neobava ruske rozpinavosti ani potom, co vsechno si v nedavne minulosti zazili od sveho "spolehliveho partnera" obyvatele pobalti, Ukrajiny a dalsich?

Skutecne nam zadne nebezpeci z (Severo)Vychodu nehrozi? Ja osobne bych mysleni postsovetskych aparatciku nepodcenoval tak lehkomyslne, jak to cini pan prezident.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Šílený Jan, 18.8.2008 14:19:11)
Odpovědět
Odtržením Slovenska v roce 1993 byl vytvořen model, na jehož základě dochází dodnes k rozpadům post či neobolševických slepenců.
Žádné Kosovo, žádná EU. Klaus a Mečiar a jejich soukromá akce jsou prapříčinou. (Tak tohle měl být takový vtip na vtip, který nám tu napsal jistý Klaus). Tedy doufám, že to myslil jako vtip. Pokud to myslil vážně, tak to je tedy opravdu ale opravdu falešné.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Lukáš Petřík, 18.8.2008 15:36:01)
Odpovědět
V československé ústavě bylo napsáno, že obě republiky jsou suverénní a že mají právo na sebeurčení. Federace zanikla ústavním zákonem a byla odsouhlasena oběma republikami. To je jasný příklad, jak má dojít k legitimnímu rozdělení státu.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Šílený Jan, 18.8.2008 17:25:11)
Odpovědět
Tak já to napíšu polopaticky, jak říkáme my vidláci.
Klaus samozřejmě nemá pravdu. Ospravedlnění k útoku na Gruzii by si rusáci našli tak jako tak. Třeba by dostali zvací dopis, třeba by na území Gruzie vyhodili z letadla mrtvolu rudoarmějce, třeba by našli podmořský šelf vedoucí z Kremlu do Gruzie, třeba by chránili Gruzii proti útoku mimozemšťanů.
Jde o vzkaz Americe. Tady je Leninovo.
Nic naplat, že dostali v poslední válce napráskáno, říše zla prostě musí proti někomu a něčemu bojovat.
A opět se projevuje předvídavost generála Pattona, který si americké vládě stěžoval, že v roce 1945 byli Němci odzbojováni, místo toho, aby byli vyzbrojeni a posláni na východ. Mohli jsme mít po těchto starostech.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Lukáš Petřík, 18.8.2008 18:13:28)
Odpovědět
Já nehájim Rusko, ale jakmile je jednou někomu urváno jeho suverénní území (Kosovo Srbsku), tak se toho chytí někdo jiný (Rusové v Osetii). Faktem je, že tamní obyvatelé chtějí žít v Rusku...Souhlasím ale s Klausem, že ta situace není úplně jednoduchá-zlatá Gruzie a zlé Rusko. Samozřejmě také neplatí tvrzení zlí Albánci a hodní Srbové. V případě Balkánu dávám ale znaménko plus spíše Srbům a na Kavkaze Gruzíncům, i když ani jeden z těchto národů nějak zvlášť neobdivuji.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Finrod Felagund, 19.8.2008 10:29:47)
Odpovědět
viz http://www.nekorektne.com - poslední článek. O tom, že chtějí Rusové zaútočit se vědělo už 18. července.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(Finrod Felagund, 19.8.2008 10:28:39)
Odpovědět
Gruzie a Kosovo samozřejmě nejsou totéž. Jednak Albánie není jaderná supervelmoc, to je třeba vzít v potaz, jednak Gruzie neměla problémy s rozpoutáním válek proti čtyřem zemím a nějaké ty genocidy typu Srebrenice. Dále samotný separatismus Jižní Osetie a Abcházie by Saakašvilimu nevadil, v tomto duchu se jasně vyjádřil, jemu vadí touha těchto provincií se přičlenit k Rusku. Podívejte se na mapu - zatímco těžko může albánské držení Kosova ohrozit integritu Srbska, odtržení Jižní Osetie (Abcházie ani tolik ne, proto o ni jde až v druhé řadě) je pro Gruzii nebezpečné, protože - nebuďme naivní - zatímco Albánci neplánují obsadit Bělehrad, Rusové si velmi rádi smlsnou na Tbilisi. A jen tak mezi námi, kdy Rusko uzná právo Čečenska na sebeurčení? Že by nikdy? Tady je vidět ruské pokrytectví. Velmi se stydím za Klause, že je můj prezident, protože se chová spíš jako nějaký potrhlý přimykatel k ruskému dubisku. Jak rád bych měl za prezidenta místo něj Lecha Kaczyńskiego či Toomase Hendrika Ilvese! A netvrďte mi něco o tom, že zrovna Ilves není žádný pravičák. Je, ale narozdíl od Klause je to chlap co chápe zájmy své země a bojuje za ně.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(BM, 19.8.2008 14:56:23)
Odpovědět
Ale, takze Kosovo je OK, ale Osetsko je "uplne nieco ine". Mal by si sa hambit za seba Ruscak. Precedens Kosova vyvola este kopu dalsich Osetii, ci uz sa hambit budes , alebo nie.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(zajímavé, 19.8.2008 16:00:54)
Odpovědět
Několik zajímavých faktů...



Saakašvili potrestaný, USA porazené
Ján Čarnogurský

Zvírený prach okolo gruzínskeho útoku na Južné Osetsko, a čo po ňom
nasledovalo,
sa pomaly usádza a je čas na prvú rekapituláciu faktov.

Gruzínsko útokom na Južné Osetsko porušilo medzinárodné právo. Medzinárodné
právo spočíva v gruzínsko-ruskej zmluve z 24. júna 1992 uzavretej v Soči.
Zmluva
zastavila boje v Južnom Osetsku a okolí medzi Osetíncami a Gruzíncami. Boje
vyvolalo alebo prinajmenšom zintenzívnilo rozhodnutie prezidenta Gruzínska
Zviada Gamsachurdiju z r. 1991, ktorý zrušil dovtedajšiu autonómiu Osetíncov
v
rámci Gruzínska. Gruzínsko okrem toho viedlo drobnú vojnu v Abchádzku,
ktorému
taktiež zrušilo autonómiu a v Adžarsku. Toľko vojen bolo na začínajúce
samostatné Gruzínsko veľa a nemalo sily v nich pokračovať. Z Južného Osetska
aj
z Abchádzie sa gruzínska armáda musela stiahnuť a na líniu vlastne prímeria
nastúpili zmiešaní mierotvorci, Rusi aj Gruzínci. Dohoda o skončení bojov s
Abcházkom bola uzavretá v r. 1994. Obe dohody schválila Bezpečnostná rada
OSN a
stali sa tak súčasťou medzinárodného práva. Dohodu s Južným Osetskom porušil
Michael Saakašvili rozkazom na útok gruzínskych vojsk. Gruzínsko porušilo aj
humanitné a morálne princípy. Mesto Cchinvali leží v údolí, okolo neho sú
mierne
kopce. Na kopcoch zaujala pozície gruzínska armáda, mimochodom cvičená
Američanmi a v noci zo 7. na 8. augusta zaútočila na mesto delostrelectvom,
tankami a - čo bolo obzvlášť brutálne - zdokonalenými kaťušami pod názvom
GRAD.
Už pred útokom ostreľovali z gruzínskeho územia dediny nachádzajúce sa pri
hranici s Gruzínskom. Južné Osetsko muselo z nich evakuovať deti a starcov
asi
týždeň pred útokom. Viacero osetských dedín je vraj zrovnaných so zemou. V
meste
Cchinvali nezostal jediný neporušený dom. Cchinvali bolo pokojné mesto,
neboli v
ňom žiadne vojenské zariadenia, preto gruzínsky útok treba považovať za
namierený proti ľuďom. Podľa údajov ruskej a osetínskej strany, pri
gruzínskom
útoku zahynulo viac než 2000 osôb, prevažne civilov. Tento údaj zodpovedá
rozsahu zničenia mesta a nikomu sa ho nepodarilo vyvrátiť. Toľko zabitých
civilistov možno označiť za vojnový zločin.

Osetínci sa vždy požadovali za iný národ než Gruzínci. Oba národy sú
kresťanské
a v r. 1801 vstúpili do Ruskej ríše na základe vlastnej žiadosti cárovi.
Celé
18. storočie aj predtým ich doslova vybíjali moslimské ríše Turecka a
Perzie. V
Sovietskom zväze malo Južné Osetsko autonómiu v rámci Gruzínska. Gruzínsky
prezident Saakašvili viedol svoju volebnú kampaň pod hlavným heslom
obnovenia
územnej celistvosti Gruzínska, čiže obsadenia Južného Osetska a Abcházie.
Gruzínsky útok bol vypočítaný na rýchle obsadenie Južného Osetska,
vytvorenie
"hotovej skutočnosti" a potom zdĺhavé vyjednávanie, ktoré by k ničomu
neviedlo.
Osetínci sa ukrývali pred gruzínskou armádou do pivníc a po desať tisícoch
utekali do Ruska. Ruská armáda bola jediná, ktorá mohla skrížiť plán
Gruzínska
na obsadenie Južného Osetska a obnoviť ochranu Osetíncov. Ruská armáda to
urobila a veľmi efektívne. Nestačilo vytlačiť gruzínsku armádu iba na
predchádzajúcu líniu prímeria. Útok by sa mohol kedykoľvek zopakovať.
Gruzínsku
armádu bolo treba zatlačiť ďalej do vnútrozemia Gruzínska z
vojensko-taktických
dôvodov. Aj to urobila ruská armáda veľmi efektívne. Odtiaľto zo Strednej
Európy
ťažko posudzovať jednotlivé zásahy či presuny ruských jednotiek na
gruzínskom
území. Nie je to ani potrebné. Ako celok bol ruský zásah po gruzínskom útoku
na
Južné Osetsko oprávnený a primeraný.

Západná politika a naša publicistika uplatňuje na konflikt okolo Južného
Osetska
dvojité meradlá. Menujme aspoň niektoré porovnania. Zrušenie autonómie
Kosova v
r. 1989 sa spomína v našej tlači doteraz na ťarchu Srbov. O zrušení
autonómie
Južného Osetska v r. 1991 sa v našej tlači takmer ani nedočítame. Za
delostrelecké ostreľovanie Sarajeva alebo Vukovaru Sloboda Miloševiča súdili
v
Haagu, a ak chytia generála Radka Mladiča, iste to bude jeden z bodov jeho
obžaloby. O Saakašviliho rozkaze na ostreľovanie Cchinvali kaťušami sa v
našej
tlači nedočítame. Odtrhnutie Kosova a vyhlásenie jeho nezávislosti viaceré
západné štáty diplomaticky uznali, ale gruzínsky útok na Južné Osetsko
považujú
za opatrenie na obnovenie ústavného poriadku Gruzínska. Z Kosova vyhnali
Albánci
Srbov po skončení západného bombardovania a Srbi sa doteraz nemôžu vrátiť do
svojich domovov. Západní politici, ani naša tlač o tom vôbec nehovorí.
Holandským vojakom, nasadeným v Srebrenici s úlohou chrániť mier, sa dodnes
oprávnene vyčíta, že neochránili moslimov. Keď ruská armáda reagovala na
porušenie mieru Gruzínskom a zachránila Osetíncov a opätovne nastolila mier,
označuje sa to za agresiu. Keď pri gruzínskom útoku zahynulo viac než 2000
civilných osôb, pre našich publicistov sa iba "Michail Saakašvili zrejme
dopustil chyby, alebo dokonca úplnej straty súdnosti tým, že ostreľoval
Cchinvali" (Peter Schutz). Gruzínsky prezident Saakašvili sa pustil do
osetínskeho dobrodružstva, pretože sa spoliehal, že mu USA pomôžu. Koniec
koncov
USA mu cvičia armádu od r. 2002 a zrejme aj pomáhali pri vyzbrojovaní.
Gruzínsky
vojenský rozpočet stúpol od r. 2002 30x. Po rýchlom zásahu ruskej armády sa
USA
nezmohlo na nič. Dokonca americký spojenec a člen NATO, Turecko, sa pridalo
na
stranu Ruska. Ak chcú USA vytlačiť Rusko z G8 a zariadiť neprijatie do
Svetovej
obchodnej organizácie, nech sa páči. Tieto organizácie potrebujú viac Rusko,
než
Rusko potrebuje tieto organizácie. Rusko má najväčšie prírodné bohatstvo na
svete a potom ho bude môcť využívať výlučne podľa svojich pravidiel. O
úpadku
americkej zahraničnej politiky sa píše so smútkom. USA zachránili Európu
pred
komunizmom a autor by o nich najradšej písal s úctou.

Najtragickejšie sú reči o urýchlenom prijatí Gruzínska do NATO. Ak potom
Gruzínsko opäť zaútočí na Južné Osetsko alebo Abcháziu a bude strieľať
kaťušami
na mierumilovné mestá a dediny a ruská armáda sa opäť postaví na ich
ochranu,
pôjdu naši vojaci bojovať po boku Gruzíncov? Pre taký prípad sa dohodnime,
že do
prvej línie proti ruskej armáde dobrovoľne nastúpia dnešní komentátori,
povedzme
že na Slovensku z denníka SME, v Česku z MF dnes, Lidových novín, Respektu a
Reflexu.
Re: Klaus: Odtržením Kosova získalo Rusko ospravedlnění pro svou akci
(RZ, 19.8.2008 17:32:02)
Odpovědět
Vy to nechápete, Klaus nemá žádné názory, jenom uctívá sílu. Umí si najít silného perspektivního partnera, a tomu leze někam... Děla to celej život, už za bolševika