reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích

Autor: Roman Joch | Publikováno: 19.8.2008 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

"Začít vojenské dobrodružství, při němž ve velkém počtu umírají civilisté, je špatné a nepřijatelné vždycky, ale vyvolat něco takového právě teď, …je nepřijatelné dvojnásob… V zodpovědnosti za vyvolání války je role československého prezidenta, vlády a parlamentu neoddiskutovatelná a evidentně fatální.“

V roce 1918 se rozpadlo Rakousko-Uhersko a vzniklo několik nástupnických států, mezi nimi i Československo. Na území Československa při hranicích s Velkoněmeckou říší vznikly dvě separatistické entity, tzv. Sudetoněmecká a Sudetorakouská republika, jež okamžitě dostaly vojenskou pomoc od Velkoněmecké říše. Etničtí Češi byli z těchto dvou separatistických enkláv vyhnáni. Československo tuto část svého území již nekontrolovalo, byť mezinárodně byla všemi uznávána jako součást Československa. Všemi, kromě Velkoněmecké říše, ta jediná uznala nároky oněch separatistických entit. Vlastně je ona sama vytvořila.

Tento stav trval šestnáct let. Potom Velkoněmecká říše udělila obyvatelům Sudetoněmecké republiky občanství a začala je považovat za říšské občany. A Sudetoněmecká republika začala ostřelovat české vesnice, uvnitř Československa.

Pak prezident Československé republiky udělal osudovou chybu. Nařídil československé armádě obsadit tzv. Sudetoněmeckou republiku a obhájit tak suverenitu a územní celistvost své země.

To neměl dělat. Den poté mnohem mocnější a silnější Velkoněmecká říše v čele s rozhodným a rázným státníkem se dala na pochod podle předem připraveného plánu. Velkoněmecká armáda snadno vytlačila Čechoslováky z tzv. Sudetoněmecké republiky a zaútočila proti Československu i z druhé strany, z území tzv. Sudetorakouské republiky. Velkoněmecká armáda bombardovala letiště Ruzyně, obsadila města uvnitř Československa, dva z nich zdemolovala, obecně ničila veškerou jeho infrastrukturu. Měla snadnou možnost táhnout na Prahu a svrhnout presidenta, který ji byl trnem v oku již mnoho let. Z ohledů na mezinárodní společenství tak neudělala, a souhlasila s příměřím. Její tanky však byly hluboce uvnitř československého území. Česká města ležela v troskách.

Většina lidí na světě považovala prvotní rozhodnutí československého presidenta za chybu, která se mu vymstila, byť se snažil jen obsadit území mezinárodně uznávané jako československé. Velkoněmecká reakce však byla zdrcující, barbarská a ničivá. Neboli „přehnaná“, jak se říká diplomatickým jazykem. Zásadní však v dané situaci bylo, aby Československo nebylo totálně pohlceno autoritářskou Velkoněmeckou říší. Proto presidenti či premiéři pěti evropských zemí demonstrativně letěli do Československa poskytnout mu podporu.

Jeden evropský president však vydal toto prohlášení:

„Přestaňme si lhát o Československu:

Říci, že jsem posledními událostmi ve střední Evropě znepokojen, by bylo nepřesné. Nevyjadřovalo by to dostatečně silně pocity, které z celé věci mám. Toho, co se stalo v Československu, se doslova hrozím. Tím mám na mysli jak věc samu, tak to, jak je politicky a mediálně uchopena a interpretována.

Začít vojenské dobrodružství, při němž ve velkém počtu umírají civilisté, je špatné a nepřijatelné vždycky, ale vyvolat něco takového právě teď, v srdci Evropy, …je nepřijatelné dvojnásob… V zodpovědnosti za vyvolání války je role československého prezidenta, vlády a parlamentu neoddiskutovatelná a evidentně fatální.“

Co si o tom presidentovi asi pomyslíte? O jeho interpretaci faktů i o jeho soudnosti? O tom, že veškerou vinu přikládá Československu a žádnou Velkoněmecké říši, již ani nezmíní?

Úsudek si udělejte sami. Já pouze dodávám, že to, co jsem popsal, se reálně stalo: jen pod Československem rozumějte Gruzii, pod Velkoněmeckou říší Rusko, pod Sudetoněmeckou a Sudetorakouskou republikou Jižní Osetii a Abcházii, a pod oním evropským presidentem Václava Klause. Citován je jeho článek „Přestaňme si lhát o Gruzii“ z dnešní Mf Dnes. (http://www.euportal.cz/Articles/3190-prestanme-si-lhat.aspx)

/titulek redakce/

 

http://joch.blog.idnes.cz/

 

pozn. EUportal.cz: Snad se nedopustíme příliš velké podpásovky vůči našemu konzervativnímu kolegovi Romanu Jochovi, když napíšeme, že je škoda, že podobnou věc nenapsal o Kosovu. Ale nebudeme mu křivdit. Třeba to napíše, až do Kosova, na srbské území, vstoupí srbská armáda, bude chtít uhájit suverenitu a celistvost země... a hrdinná americká armáda zahájí např. "humanitární bombardování" srbských civilních cílů a během protiofenzivy se dostane pár kilometrů od Bělehradu.

 

reklama
1424 čtenářů | 10 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(jj, 19.8.2008 0:18:05)
Odpovědět
Já mám zase svoje přirovnání - co kdyby v Březnu 39 Němci nepozvali Háchu do Berlína na "konzultace" ale jedné krásné noci by zničehožnic prostě začali bombardovat Prahu děly a raketomety načež po takovémto nočním dělostřelecko-raketovém masakru několika tisíc spících lidí by vthli do vnitrozemí ... dál už ovšem story nepokračuje protože nám by nikdo na pomoc nepřišel
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(Proč?, 19.8.2008 8:27:35)
Odpovědět
Proč ta hloupá poznámka? Klause jo, ale ne za každou cenu i když prohlásí totální hloupost a zařadí se tím po bok komunistů a manažera Gazpromu. Tohle mi přijde trochu jako kult osobnosti.
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(L.P., 19.8.2008 13:13:39)
Odpovědět
To není hloupá poznáka-já tvrdím, že se má stejně měřit Gruzíncům i Srbům, Rusům i Američanům. Provincie cizího státu by neměli okupovat ani Američané (Kosovo), ani Rusové (Abcházie, J. Osetie). Srbsko má mít suverenitu nad Kosovem a Gruzie nad Abcházií a J. Osetií. To je celé.
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(Jaroslav Vrána, 19.8.2008 8:33:21)
Odpovědět
Já to řeknu silně polticky nekorektně-strejda Jochů je předsedou sionistického a neoconského spolku zvaným Občanský institu. Kým je tento spolek finančně vydržován není snad nutno sdělovat.Tan to na chodbě smrdí česnekem už na dálku. mgr. Semín by mohl vyprávět.To že tento sionistický žoldnéřmusí svým neoconským sponzorům vykázat nějakou činnost, o tom není sporu a může to 10 krát maskovat přijímáním podjedno na Národní svatováclavské pouti veStaré Boleslavy. Je to prostě fousatá liška z vinice....
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(Josef, 19.8.2008 13:20:36)
Odpovědět
Nevim, proc panu Jochovi nadavate! On tady jediny chape o co kraci! Co kdyz do te "buffer zone", Gruzie, Ukrajina, Baltske republiky, kterou Putin obnovuje zahrne i Polsko a Ceskoslovensko? Bud nevite o co v Gruzii jde, anebo uz se tesite na ruskeho misu! Ale spise nevite "vo co go", protoze klasicky kdyz nerozumite clanku, tak napadate autora, coz je u levice typicke! Kdyz se jim nelibi zprava, zabijou posla! In geography, a buffer zone is any zonal area that serves the purpose of keeping two or more other areas (often, but not necessarily, countries) distant ...
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(jh, 19.8.2008 14:59:00)
Odpovědět
Nic přiléhavějšího nešlo na Klausův lapsus napsat. Za jeho názory (Kosovo, Brusel) jsem vždy stál, ale směrem ke Gruzii se těžce minul cíle. Snad to jednou uzná i tento proklausovský web, kterému jinak velmi fandím.
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(Lukáš Petřík, 19.8.2008 15:23:01)
Odpovědět
Já tvrdím, že se má stejně měřit Gruzíncům i Srbům, Rusům i Američanům. Provincie cizího státu by neměli okupovat ani Američané (Kosovo), ani Rusové (Abcházie, J. Osetie). Srbsko má mít suverenitu nad Kosovem a Gruzie nad Abcházií a J. Osetií. To je celé. Tím také říkám, v čem s Klausem souhlasím a v čem ne. Polopatě: stojím za Srbskem i za Gruzií. Pokud bychom byli nekritickými příznivci klause, tak bychom ke Klausovi velice kritický článek R. Jocha neotiskli. Já s článkem Romana víceméně souhlasím, pouze mi vadí, že v případě Kosova, kdy se stalo něco podobného, podpořil odtržení části Srbska bez souhlasu Srbska. To je snad z mé strany dostatečně konzistentní postoj... Také Matyáš Zrno z OI tvrdil, že odtržení Kosova nebude precedentem a ejhle...vypustili džina z láhve.
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(zdeněk84, 20.8.2008 14:52:50)
Odpovědět
jenže odtržení kosova od srbska žádným precedentem není, rusové si prostě dělají co chtějí a to bez ohledu na kosovo. gruzie není první a bohužel ani poslední zemí, kam vpadla jejich vojska, aby "chránili své občany", socialismus, případně protože "byli bombardováni" (polsko, finsko, maďarsko, československo...). podle jedné verze byla ruská akce plánována od summitu nato, kdy gruzii nebylo přislíbeno členství
Re: Přestaňme si lhát o Gruzii a... o Československu a sudetských Němcích
(Finrod Felagund, 21.8.2008 11:27:26)
Odpovědět
Aha, takže EUportál se dostal na úroveň blistů... redakce podobně jako Čulík doplňuje svoje komentáře k něčím článkům. A stejně tak nechápe, že případ Kosova je úúúúúúplně jiný. Ostatně jak jsem psal už tady někde pod jiným článkem - Albánie není supervelmoc s jadernými zbraněmi, která si chce Kosovo anektovat. Kosovo chce být samostatné a navíc neohrožuje Srbsko. Má snad Thaci v plánu útočit na Bělehrad? Nemá. Narozdíl od těch ruských barbarů. Ruští barbaři jednoduše považují Gruzii za blízké zahraničí, do něhož počítají i nás a jestli nechceme skončit jako Gruzie, tak klidně tím "dvojím metrem" měřme. Protože je jedno jak, klidně podpásově, ale oslabujme Rusko, protože Rusko je náš nepřítel. Lukáš Petřík si asi neuvědomil jednu věc - není Západ, Rusko a Češi jako most někde mezi nimi. Jsme MY Západ a Rusko, které je proti nám. Nějaké měření stejným metrem či spravedlnost v mezinárodních vztazích nefungují, proto bychom měli poslat do Gruzie svá vojska, aby za osetsko-gruzínskou, resp. abcházsko-gruzínskou hranici noha ruského vojáka nevkročila. Tady se často mluví o muslimech a jejich nebezpečnosti - uznávám, že na tom opravdu hodně je, zejména od Arabů je riziko velké. Ale od Ruska je ještě o řád větší. A Klaus, coby velký rusofil, srbofil a člověk stavějící se proti Západu, tohle nechápe. A jak je vidět, tak redakce EUportálu s ním.
Stréc Felagund rozpravjajó
(Maro Skřipský, 21.8.2008 15:48:34)
Odpovědět
To jsou zase hlášky...

Nevím, co do věci Kosova pleteš, jestli Abánie má nebo nemá jaderné zbraně. Původní projekt velké Albánie už není aktuální, poněvadž kosovské Albánce nechce ani Tirana, to jen tak na okraj.
Pokud americká administrativa sází na Balkáně na Kosovary a Bosňáky, je to principielně blbě a já jim v tom nehodlám tleskat. Západním koněm v tomto regionu mělo být Chorvatsko a tak tomu bylo i v letech 1991 - 1995. Poté Chorvati splnili svůj úkol a byli Amerikou odkopnuti.
Rovněž daytonské podmínky vůči poraženému Srbsku byly poměrně tvrdé a je otázka do jaké míry mohly za zvýšení srbské orientace na Rusko.

Ty kecy typu "Srbsko vždy patří k Rusku a je proti nám" jsou naprosto mimo.Srbská dynastie Karadjordjevičů po WW1 preferovala spojenectví s Velkou Británií. Během druhé světové války byl srbský nacionalistický odboj napojen pouze na západní Spojence,Draža Mihajlovič byl do února 1943 hlavní spojenec Britů v regionu, Američani ho podporovali celou válku.
Oni ti zlí protizápadní srbští četnici totiž spustili největší dlouhodobou záchranou operaci, během níž zachránili přes 500 amerických i britských pilotů, většinou osádek bombardérů. Mihajlovič dostal od Trumana Řád cti, ale kdo nechce neví a bude pindat o věčném srbském rusofilství.
Nikdo nevzdálil Srbsko Západu tolik jako Clintonova administrativa, která během války v Jugoslávii líčila Srbsko jako komunistický stát.
To říkám i přesto, že fandím Chorvatům a že v té válce bojovali za správnou věc. Tehdy se chování americké vlády dalo pochopit dočasnou podporou Chorvatska, dnešní dementní politika neoconů vůči Srbsku však nemá žádné opodstatnění.
No,reaguju pouze na největší nonsensy, protože těch nepřesností je tolik, že bych musel napsat
komentář zvící rozměru článku...
I tak je to dlouhé, omlouvám se čtenářům