reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 15.9.2008 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Úvodem článku bych rád předeslal, že následující řádky se mi nepíšou příliš lehce. Nicméně život není vždy lehký a člověk se musí s lecčím poprat. A jelikož nejlepší metodou otevření nepříjemné záležitosti je „skok po hlavě“, nebudu si brát servítky.

 

Současná situace v Občanské demokratické straně, jediné parlamentní formaci, hlásící se (alespoň nominálně) k liberálně konzervativní pravici, je tristní. Možná snad vůbec nejhorší v celé její historii. Naděje, které pravicoví voliči do ODS vkládali ve volebním roce 2006 jsou ty tam a z volebního mejdanu jsme se probrali do těžké kocoviny. Netrvalo dlouho, abychom se přesvědčili, že současná „pravicová“ vláda v čele s občanskými demokraty se leckdy chová – slovy mého oblíbeného blogera D- Fense – jako pobočka sociální demokracie.

A někdy dokonce i hůře.

 

Vedení ODS totiž po mnohaletém exekutivním půstu nadřadilo touhu po vládních postech politickému programu strany i takzvané „smlouvě s občany“. V žádném případě nechci tvrdit, že se občanským demokratům nepovedlo vůbec nic, ovšem v zásadních věcech musí na pravicové liberály i konzervativce, působit politika ODS jako těžké zklamání.

 

Kde vlastně začít… Přepracovaný soubor daňových reforem pomohl pouze chudým a bohatým, přičemž střední třída vše zaplatila. Opravdu radikální snížení daní a omezení sociálních výdajů se většinou nekonalo. Proklamované hájení národních zájmů, spojené s odporem vůči evropské unifikaci se proměnilo ve vedení ODS v EUservilitu a jeden čas dokonce i v ochotu přijmout Lisabonskou smlouvu.

Uznání srbské provincie Kosovo a Metohija za samostatný stát, snaha o vytvoření občanského zákoníku, který by stavěl registrované partnerství na úroveň manželského svazku či devalvoval církevní sňatky nebo zavedení „zelených karet“ od ledna 2009, jsou dalšími kroky, které ukazují totální ideovou degeneraci ODS.

 

Jestliže pan prezident Klaus znepokojeně mluvil o postupující ideové vyprázdněnosti politiky, nemůže být na české politické scéně lepší příklad tohoto jevu než Občanská demokratická strana. Strana, kterou jsem od svých osmnácti let pravidelně volil, strana, jíž jsem byl krátkou dobu členem, strana, kterou za současného vedení a současného stavu už prostě volit nemohu.

 

Jelikož jsem získal univerzitní vzdělání v oboru politologie, je mi jasné, že politika je uměním možného a že v poměrném systému se vládnutí na celostátní úrovni bez jistých kompromisů neobejde. To, co předvádí současná ODS, ovšem mnohdy nejsou nutné kompromisy, ale objektivní zrada politického programu a opouštění principů konzervatismu, pravicového liberalismu i takřečeného liberálního konzervatismu. O tom není pochyb. Vedení ODS se zřejmě rozhodlo za účast v koaliční vládě zaplatit cenu politického sebezničení. Když se pak v ODS najde skupina poslanců, senátorů či europoslanců, kteří chtějí zabránit katastrofě a dodržovat principy, které jejich strana dlouhodobě hlásá, jsou její stoupenci označováni za rebely, škůdce a rozvratníky, které je třeba eliminovat. A to jakkoliv…

 

Jak ukázala již notoricky známá reportáž Janka Kroupy, ODS nedegeneruje pouze ideově a programově, ale i morálně. Od pohledu nesympatický poslanec Morava se kasá svými podivnými „stranickými úkoly“, premiérův poradce Dalík nevzrušeně přiznává vlastnictví „fotek s kurvama“ z archivu Františka Mrázka a předseda poslaneckého klubu ODS Tluchoř se zajímá o způsob prodeje kompromitujících fotografií.

Pan premiér hodí přes palubu provařeného chaota Moravu, načež prohlásí, že vše je vlastně v pohodě, protože nikdo další z občanských demokratů v kauze nefiguroval. To už nás má pan Topolánek skutečně za blázny ?

Nedělám si iluze, že v Paroubkově ČSSD je situace o mnoho lepší (vzpomeňme si na budišovskou kauzu nebo na pana Kočku), nicméně dětinské ukazování typu „oni to dělají taky“ přece není omluvou takového jednání.

 

Tak ses vykecal, ale co by se s tím teda mělo dělat ?“ řekne si možná laskavý čtenář, který dočetl až sem. Věru těžká otázka. Osobně jsem přesvědčen, že ODS se musí ozdravit, tedy zbavit se současného vedení a na něj napojených ekonomických struktur. K tomu ovšem potřebuje volební porážku. Z tohoto důvodu se domnívám, že pravicový volič by měl v nadcházejících krajských volbách hlasovat stylem „protestního hlasu“ a občanské demokraty nevolit. Já bych jako stranu k protestnímu hlasu viděl mimoparlamentní Konzervativní koalici, ovšem liberální příznivec ODS zase může hlasovat pro liberálněji laděný subjekt.

Je to smutné, ale kdo si přeje ozdravit ODS, měl by si v regionálních volbách přát její porážku.

 

U voleb parlamentních a evropských voleb si dovoluji doporučit jiný postup. Jak jsem uvedl výše,ODS jako straně svůj hlas v současnosti nemohu dát. Přesto je v ní stále nemálo těch, kteří nějakým způsobem přináleží k „rebelům“, tedy těm, kdo chtějí zachovat ideové a politické koncepty ODS. Proč tedy nevyužít možnosti preferenčního hlasu a nevolit konkrétní osobnosti ?

 

Dost možná ovšem v budoucnu tyto problémy nebudeme muset řešit. Jak to dopadá, když dvě hlavní politické strany propadnou ideové vyprázdněnosti a začnou se přibližovat, ukázal konec devadesátých let v Rakousku. Tehdejší nástup Svobodných totiž nebyl ničím jiným, než reakcí společnosti na lidovecké přibližování se socialistům. I na to by měl pan Topolánek pamatovat…

reklama
3635 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(jh, 15.9.2008 0:25:48)
Odpovědět
Pane autore..., no nevím co si mám myslet?!
Vzpoměl jste průsery ODS i ČSSD, šilháte podobně jako já doprava a zřejmě je nám blízké seskupení konzervativců jdoucí do voleb.
Ale ruku na srdce, rozum do hrsti a počítejme do pěti...
Je reálná šance, při současném rozložení voličských sil, na změnu po níž všichni voláme?
Sám jsem ODS nikdy nevolil (volím KDU)ale výběr našich možností je skutečně velmi omezen.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Guruk, 17.9.2008 6:32:19)
Odpovědět
Vážený, přečtěte si http://volby.kategorie.cz a pak se zařaďte. A jestli volíte KDU, je to Vaše volba, ale na tom dluhu máte safraportský podíl!
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(p, 17.9.2008 9:57:07)
Odpovědět
No tak jsem si to precetl a nejak se mi to nezda. Predne vlada nic nevyrabi, to je samozrejme pravda, ale v nasem slavnem kapitalizmu existuje take spousta smejdu kteri nic nevyrabi a presto bohatnou. Dale pusobi li na vetsi pocet lidi vic vydela, je taky pravda. Na druhou stranu budete radsi poslouchat v zime hudbu nebo si zatopite? TJ ten co kope uhli pusobi mozna jen na vas a vase sousedy ale toto pusobeni je jaksi o neco dulezitejsi.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Miloš, 15.9.2008 5:33:59)
Odpovědět
"ODS se musí ozdravit, tedy zbavit se současného vedení" -hlavně Topolánka,který je hrobařem této strany a je člověkem, který není schopen vést ODS a tento stát už vůbec ne.
Je však také více než pravděpodobné,že se ODS ozdravit nedá,protože je prolezlá špínou a korupcí a nějaká perestrojka jí nepomůže.
Podzimní volby budou asi předzvěstí pádu této strany,která svůj program zcela opustila a k moci se dostala jen lží a podvodem na voličích.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Jiří Zahrádka, 15.9.2008 9:40:28)
Odpovědět
Jo, souhlas, taky to tak nějak vidím, Maro. Až na to, že problém je podle mě o moc hlubší - Topol není jen vředem na těle zdravé strany. ODS podle mě je stranou povrchních veksláků a blbečků, kteří v reakci na pád komunismu začali číst liberální ekonomy a teď dokola opakují pár učebnicových hesel a myslí si, že volbou ODS potvrdí svou domělou inteligenci. Mohli nám být sympatičtí, protože když opakují ony liberálně-ekonomické slogany, říkáme si "mají recht." Jenže na první poslech nepoznáme, že to jsou jen papoušci, kterým stačí vyměnit software - a zase spokojeně žvaní to, co uslyší na kongresu od Topola.

Těch pár konzervoušů, co tam je, Maro, to je spíš trpěná menšina, obávám se.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Daniel Makay, 15.9.2008 11:21:09)
Odpovědět
Jo, přesně a trefně.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Kiri, 17.9.2008 6:34:07)
Odpovědět
Takže téměř všichni komouši jsou v ČSSD! No, to mám radši ty vexláky.......
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(p, 17.9.2008 9:59:51)
Odpovědět
A kde myslite ze ti vexlaci brali bony? Bud meli nekoho v zahranici a nebo to byli taky komousi.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(#13, 15.9.2008 10:09:53)
Odpovědět
Ještě větší zoufalství nás ale zachvátí, když si uvědomíme, že kongres ODS je jenom hromada přikyvovačů. Křupana Topola zvolil opakovaně předsedou, naposled se nepostavil proti schválení socialistické euroústavy atd. atd.

Těžko radit, koho by měl pravičák volit v krajských volbách, ale u eurovoleb je to naprosto jasné -- nikoho. Copak mají ty eurovolby jakýkoliv smysl? Nemají. Ať si MEPové v Bruseli klidně budují Čtvrtou říši, ale bez mého přispění.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(anija, 15.9.2008 15:53:45)
Odpovědět
Pane autore, konečně se vám rozsvítilo v hlavě a vidíte to, co normální člověk viděl už delší čas.Ale upřímně řečeno, vaše probuzení mi připadá stejné,jak před pádem červené totality volali někteří po vyčištění aktivních přisírků a donašečů ve straně a pak šli cinkat hrdě klíčemi.Po té vlezli do modré totality a teď cinkají zase po 18letech. Kam vlezete teď? K Paroubkovi? Já bych čistila právě vás a vám podobné, protože nemáte v realitě ani vlastní názor na věci špatné a pak převracíte a sypete si popel na svou ctěnou tupou hlavičku a voláte po očistě. Co vy na to???
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Maro Skřipský, 15.9.2008 15:59:22)
Odpovědět
Já na to jen to, že jste hloupá, milá paní (slečno)Více se k Vašim připitomělým podobenstvím s komunisty a nepodloženýcm útokům nevyjadřuji
Odpovídám pouze na argumentačně podložené připomínky.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Sunny, 17.9.2008 11:03:50)
Odpovědět
Co je hloupého na tom, že někdo veřejně přizná, že se zklamal? Vám bylo nejspíš od počátku věků jasné, co je správné a co ne... Ale většina obyčejných lidí se vyvíjí a reaguje na svět kolem sebe. Autor článku popsal svůj pohled na věc a myslím, že nemluvil jen za sebe. Vy zjevně jeho postoj nesdílíte, ale to není důvod k tomu, abyste z něj dělala vola.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Matouš, 15.9.2008 19:16:19)
Odpovědět
Ne že by článek pana Skřipského byl úplně špatný, v podstatě, avšak autorův pohled mi přijde poněkud naivní. Mnohem víc souhlasím s panem Zahrádkou. Ano, jak chcete ozdravit ODS, když je naskrz prohnilá. Není problém jen v Topolovi, to je jen chasník s IQ tykve. ODS je strana velmi inteligentních mafiánů a ekonomických kriminálníků, kteří ale nejsou tolik vidět. ODS nikdy nebyla stranou konzervativní. Samo sousloví "liberálně konzervativní", hojně to touto parodií na pravici používané, je oxymoron. ODS je a byla stranou liberální nebo spíš libertariánskou nebo spíš pseudolibertariánskou. Jak říká pan Zahrádka, parta vyčůraných vexláků, co opakujou liberální ekonomické poučky.

Řekněte mi aspoň 10 ódésáků, co hájí konzervativní hodnoty: Klaus, Benda, Fajmon, Strejček, Zahradil, Raninec aa ... a ještě... už mě nic dál nenapadá. Kubera, kterého na tomhle serveru tolik opěvujete, je liberál, ne konzervativec. Konzervativec by své město nerozprodal Arabům a nepodporoval by stavbu mešity. Tato lidská troska, Kubera, která je všem pro smích.

Řešení není nevolit ODS do krajů. Řešením je nevolit ODS. Osobně bych byl rád, kdyby se na kandidátce do sněmovny objevila Jana Bobošíková s nějakou svou stranou.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Matouš, 15.9.2008 19:18:49)
Odpovědět
PS
Jak se ODS staví k trestu smrti a vůbec k trestům za kriminalitu?? Trest smrti módně zavrhuje jako barbarský a represe kriminálníků a vysoké tresty jí přijdou příliš neliberální. Jediné co je zajímá, je snížit tresty za ekonomickou kriminalitu.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Dick, 16.9.2008 12:54:04)
Odpovědět
Bobo? NE! Přes občas rozumný názor ji nelze zapomenout lísnutí ku komoušům a přijetí zbytečné presidentské kandidatury!
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Fini, 15.9.2008 23:44:55)
Odpovědět
Vy mravokárče a umravňovateli - jsem jenom vzdělán USO, ale opravdu někdy žasnu nad pýchou těch tzv. akademicky vzdělaných a to ještě z pseudovědy jménem politologie.
Polemizovat s Vámi je zbytečné, protože by to byla ztráta času a plýtvání intelektem.
Co jste čekali vy pseudokonzervativci od vlády, u které
- není její předseda schopen vysvětlit financování bytu,
- zkrachování firem, které zaplatili danoví poplatníci prostřednictvím Městské banky Praha, v jejíž čele stál gauner jménem Koukal- dnes rezident Prahy v Bruselu
- zbřezní svoji milenku, pošle manželku do blázince a svoji kvočně zabepečí místo ve vedení Sněmovny
- ministrem spravedlnosti je třicetiletý lumen něvědíce o životě nic, než to, že má přihřátý anál
- v čele MZ je geneticky vyčerpaný slouha Havlův, který je člen nejmocnější zednářské lože jménem Bildeberg
- dalším jeho poskokem a to dokonce v barvách ODS je další klenot jménem Vondra- slouha Havlův. Jenom pro Vaši informaci, dotyčný havel byl uveden do zednářské lože pána Milera v roce 1968 jistým Formanem.
- v čele ministerstva pro národnostní menšiny stojí ideologická fanatička ne nepodobná jistému Uhlovi.
- mám pokračovat. Takže sněte svůj konzervativní sen a snad si vzpomenete, kdo byla poslední konzervativní strana na území zemí Koruny české. Já Vám napovím, že to byli Staročeši a vy snad při Vašem vzdělání si vzpomenete, o koho se voličsky opírali.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Lukáš Petřík, 17.9.2008 12:53:10)
Odpovědět
Staročeši se pokud vím neopírali o nezaměstnané blázny, kteří místo toho, aby si hledali práci, píší své komentáře na internet, který si financují z dávek, které my platíme z našich daní.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Fini, 17.9.2008 17:35:51)
Odpovědět
Poslouchejte Vy politologickej usmrkanče, Vy se raději starejte o to, a´t Vás nedoběhne jedna mazaná židovka a doporučoval bych Vám trochu více pokory , nevíte, kde se zase potkáme a pak bych Vám mohl ukázat opravdu, co to je blázen..mluvím srozumitelně ouhcapku...
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(alfa, 17.9.2008 17:46:52)
Odpovědět
Staročeši se v dobách jednotné NS opírali (jako všechny politické strany tehdejší Evropy) o velkostatkáře a buržoázii. S vývojem volebního práva se postupně opírali o český velkostatek a velkou buržoázii plus vrstvy věrné státu. Po tom, co se zapletli do několika projektů hodnocených jejich protivníky jako zrada národních zájmů, se opírali o vrstvy věrné monarchii - nejbohatší podnikatele, některé intelektuály (profesoři VŠ) a vysoké státní úředníky a důstojníky (typově dr.Hácha)...netuším, co tím chtěl Fini říci.

Podle mého názoru byly minimálně stejně konzervativní Kramářovi národní demokraté, Švehlovi (a zvláště Práškovi) agrárníci, ČSL, německý Svaz zemědělců ad.
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(kamil, 23.9.2008 15:50:31)
Odpovědět
Já volím Dělnickou stranu! To je jasná volba!
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Maro Skřipský, 23.9.2008 16:12:56)
Odpovědět
Jo, tak DS to jsou jedni z největších trotlů, ale proti gustu...
Pan Vadas slíbil pro straníky nějaký zájezd za "Kameraden" do Němec, Kamile ?
Asi jste si spletl web :-)
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(Libor, 24.9.2008 12:31:36)
Odpovědět
Ano, je to smutné. Bohužel ODS možná podlehla určitému populismu. Sám místy nevím kam ji na politické škále zařadit. Nepatřím sice mezi voliče ODS (byť některé osobnosti ze jejich řad uznávám), ale situace mě znepokojuje.
Nabízí se mi záludná otázka, zda by ODS s konzervativně pojatím programem a aktivitami bylo v současné české společnosti volitelná pro veřejnost?
Re: Vyprázdněná ODS aneb proč nebudu volit občanské demokraty
(nnn, 15.10.2008 17:00:39)
Odpovědět
Autorovi,ctěl bych být u toho,jak nevolíte ODS.