reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách

Autor: Redakce | Publikováno: 21.9.2008 | Rubrika: Politika
Ilustrace

EUportal se vždy hlásil ke konzervativně-liberálním hodnotám inspirovaným Margaret Thatcherovou a Ronaldem Reaganem, či též Václavem Klausem. ODS se k těmto hodnotám také vždy alespoň nominálně hlásila, nyní je však opustila. Dostala se do těžké krize bezideovosti a je ovládána zájmovými skupinami, které vládnutí považují pouze za prostředek k tomu jak přerozdělovat peníze a přidělovat dotace a zakázky svým kamarádům mnohdy i z mafiánského prostředí. Proto jsme si řekli DOST a ačkoli řada z nás ODS dosud volila a někteří z nás v této straně doposud působili, už tuto stranu jako celek volit nemůžeme (což neznamená, že nemůžeme dílčím způsobem podpořit některé její pravicové kandidáty). (http://www.euportal.cz/Articles/3311-vyprazdnena-ods-aneb-proc-nebudu-volit-obcanske-demokraty.aspx )

Předkládáme tedy toto doporučení ke krajským a senátním volbám, které se váže i na taktické ohledy.

 

krajských volbách podporujeme Konzervativní koalici a v senátních volbách především ty kandidáty ODS, kteří slíbí, že budou hlasovat proti Lisabonské smlouvě.

 

Krajské volby

V krajských volbách podporujeme jako hlavní subjekt Konzervativní koalici jako možnou alternativu vůči ODS. I když nevíme, jak velkou naději na úspěch má toto uskupení a ve všem se s jeho jednotlivými složkami nesouhlasíme, jeho podporu vidíme jako protestní volbu a šanci ukázat, co si o současné ODS myslíme. Naše znechucení dospělo do takové podoby, že jsme uvažovali nejít k volbám, ale volba Konzervativní koalice se nám zdá dobrou cestou, jak vykopat ODS z krajů, protože kraje jsou typickým příkladem ideové vyprázdněnosti ODS a přerozdělování financí na základě různých kamarádšaftů. Pokud chceme očistit ODS, pomůžeme jí tím, že ji zbavíme pokušení ke korupčnímu jednání, kterému se naučila na úrovni krajů.

 

Co se týče krajů, měl Václav Klaus pravdu: „Když se setkávám s našimi hejtmany, pro které Praha začíná být zbytečně zdržujícím mezistupněm mezi Olomoucí a Bruselem, tak je mi jasné, že tyto lidi blížící se vstup do EU rozhodně nesjednotí. Nevěřím, že až konečně zmizí stát, jak vždycky snili marxisté a komunisté-to byly ty jejich ´sluneční státy´a další známé utopie-že teprve pak se otevře prostor pro vzestup národní komunity-to považuji za dětinskou představu. Dojde pouze k onomu pověstnému rozpuštění české kostky cukru ve velkém kotlíku evropského čaje. A na to se netěším, z toho se neraduji.

 

Konzervativní koalice navíc na rozdíl od ODS vystupuje proti naprosto nepřijatelné socialistické a centralistické Lisabonské smlouvě, které z našeho státu vytvoří provincii Bruselu–Svazu evropských socialistických republik. Po přijetí Lisabonské smlouvy by již bylo jedno, kdo by tu vládnul, protože socialismus by nám byl nadekretován přímo z Bruselu.

 

Konzervativní koalice je rovněž proti zrůdnému antidiskriminačnímu zákonu, který omezuje lidské svobody a lidské vlastnictví ve prospěch nového světu politické korektnosti. Konzervativní koalice rovněž nepodporuje princip masové imigrace a multikulturalismu. Konzervativní koalice kandiduje ve Středočeském, Ústeckém, Pardubickém a Jihomoravském kraji a v kraji Vysočina.

(http://www.euportal.cz/Articles/3296-konzervativni-koalice-podala-sve-kandidatky-v-krajich-jihomoravskem-pardubickem-stredoceskem-usteckem-a-vysocina.aspx)

 

V Plzeňském kraji podporujeme Nezávislé demokraty, kteří se svým lídrem Vladimírem Železným naprosto jasně vystupují proti Lisabonské smlouvě a islamizaci Evropy. V Olomouckém kraji dáváme podporu Koruně české.  Ve zbylých krajích doporučujeme nevolit ODS a volit ta uskupení, které pravicoví čtenáři EUportalu považují za nejvhodnější (například různá regionální uskupení).

 

Toto doporučení může vyznít negativisticky, ale pokud ODS může něco prospět, tak je to prohra v krajských volbách a opuštění krajských rad. S čištěním Augiášova chléva se musí začít na krajích. Navíc významná prohra v krajských volbách by mohla otřást postavením předsedy ODS Mirka Topolánka, který je současné ideové vyprázdnění ODS a mafiánské praktiky uvnitř minimálně nepřímým způsobem zodpovědný. Už i tím, jakými lidmi se obklopuje a tím, že jeho nejbližším spolupracovníkem je Marek Dalík. Navíc, může nám být úplně jedno, zdali na krajích bude finance přihrávat svým kamarádům ODS nebo ČSSD. DEJTE TEDY ŠANCI KONZERVATIVNÍ KOALICI, NIC TÍM NERISKUJETE, NIC TÍM NEZKAZÍTE!

 

Senátní volby

 Jak je z celé historie EUportalu známo, jeho předním úkolem a cílem je uchránění české suverenity a předání naší státní nezávislosti dalším generacím. Prvotřídní snahou je tedy pro něj zabránění přijetí Lisabonské smlouvy. Největší šanci na zamítnutí má tato smlouva v Senátu, protože zde vliv topolánkovského vedení strany není tolik silný a senátoři ODS jsou nezávislejší na vedení ODS a nejsou tolik spojeni s katastrofální vládní politikou Mirka Topolánka.

 

Podporujeme tedy senátní kandidáty, kteří přislíbí, že budou hlasovat proti Lisabonské smlouvě. Jelikož kandidáti ODS mají největší šanci dostat se do Senátu, budeme podporovat především ty kandidáty ODS, kteří přislíbili hlasovat proti Lisabonské smlouvě. Ti kandidáti, kteří to nepřislíbili, naší podporu nezískají. Doporučujeme volit tedy tyto kandidáty s tím, že se seznam může aktualizovat:

 

Obvod 3. Cheb – Jan Svoboda (ODS) - odmítl Lisabon
Obvod 6. Louny – ?
Obvod 9. Plzeň –?
Obvod 12. Strakonice – Miroslav Beneš (ODS) - odmítl Lisabon

Obvod 15. Pelhřimov –?
Obvod 18. Příbram – Jaromír Volný (ODS) - odmítl Lisabon
Obvod 21. Praha 5 – Miroslav Škaloud (ODS) - odmítl Lisabon
Obvod 24. Praha 9 –?
Obvod 27. Praha 1 –?
Obvod 30 Kladno – ?
Obvod 33 Děčín – ?
Obvod 36 Česká lípa –?
Obvod 39 Trutnov – Ivan Adamec (ODS)- odmítl Lisabon
Obvod 42 Kolín – ?
Obvod 45 Hradec Králové –?
Obvod 48 Rychnov nad Kněžnou-Vladimír Benák (ODS)-odmítl Lisabon
Obvod 51 Žďár nad Sázavou –?
Obvod 54 Znojmo - ?
Obvod 57 Vyškov –?
Obvod 60 Brno město – Petr Duchoň (ODS) - odmítl Lisabon
Obvod 63 Přerov – ?
Obvod 66 Olomouc –?
Obvod 69 Frýdek Místek –?

Obvod 72 Ostrava –město – Blanka Štěpánová (NEZ/DEM-strana je proti LS)
Obvod 75 Karviná –?
Obvod 78 Zlín –?
Obvod 81 Uherské Hradiště – ?

 

Volby do Poslanecké sněmovny a europarlamentu

 

Co se týče příštích voleb do Poslanecké sněmovny, nejsme ještě rozhodnuti. Uvidíme, co se bude dále dít v ODS a zdali se například z ODS neodštěpí její pravicová část, která by chtěla hájit původní program a odkaz Václava Klause.

 

Do voleb do Evropského parlamentu předběžně vyslovujeme svou podporu kandidátce ODS s tím, že doporučujeme kroužkovat (abecedně) buď Hynka Fajmona, Ivo Strejčka či Jana Zahradila.

reklama
3936 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(J/R, 21.9.2008 18:13:50)
Odpovědět
Já jsem z Přerova a ohledně voleb do senátu mám jasno- Vladimír Hučín. Překvapilo mě, že na tom vašem seznamu není...
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Lukáš Petřík, 21.9.2008 18:17:29)
Odpovědět
Jak jsem říkal, budeme to ještě aktualizovat. Vláďa bohužel nedal vědět, zda bude hlasovat pro či proti LS. A ačkoli ho znám osobně a považuji ho za velmi slušného člověka, je pro mě hlavní prioritou vyjádření nesouhlasu s LS. Pak ho podpořím velmi rád.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Lukáš Petřík, 21.9.2008 18:23:50)
Odpovědět
A ještě bych dodal jednu věc. ODS sází na to, že si lidé řeknou: "není to sice nic moc, ale nic lepšího tu neni, tak to tý ódéesce dám." Dokud si tohle budeme říkat a ODS nedostane pořádně přes prsty, nastal definitivní konec pravicové politiky v ČR. Je fakt už na čase říct DOST, protože po přijetí Lisabonské smlouvy už bude pozdě...
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(M., 23.9.2008 11:57:23)
Odpovědět
No, já jim to tentokrát nedám: Lisabon a zelené karty stačily, stačily, stačily.

A že socani budou nesrovnatelně horší? Budou, ale budou to socani, u nichž mě to osobně nebude tolik bolet.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(richard, 23.9.2008 20:42:44)
Odpovědět
Dokonce tak nebezpeční, že u dnešních socanů mám strach, zda budou další volby v případě, kdy sestavé vládu.

Ale jinak souhlas, Lisabon, zelené karty, co ještě dál:((((
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Jan Vacenovský, 30.9.2008 22:39:27)
Odpovědět
Pane Petříku, proč jste také nezahrnul do Vámi nabízených možností Českou stranu národně socialistickou? Je pro Vás příliš levicová?
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Daniel Makay, 21.9.2008 19:32:21)
Odpovědět
Nevím zda je moudré volit členy ODS. Osobně nevěřím již ODS jako celku. Nevidím v ODS žádné výrazné hlasy proti sodomitovi Toplánkovi či Pospíšilovy a celé té špinavé politice, až na poslance, kteří vystoupili z poslaneckého klubu ODS. Proto jim nedám hlas.
v Brně volit Euroduvhoně?!!!
(Viktor N., 22.9.2008 0:05:12)
Odpovědět
EUPORTALE, jste padlí na hlavu?!!!
Petr Duchoň nechal před referendem o vstupu do EU likvidovat jakékoliv billboardy (bez ohledu na to, že byly zcela legální) či výlepy, které byly euroskeptické!
Petr Duchoň není nic jiného, než kariéristická vyžírka. Před revolucí v brněnské Tesle žádal o vstup do KSČ (stal se kandidátem). Pak samozřejmě překabátil a hurá, stal se z něj ODSák.
Europoslance šel dělat jen proto, aby mohl v Bruselu prosadit (respektive sehnat finance) zcela nesmyslný přesun nádraží (nádraží se má přesunout o několik set metrů za několik desítek miliard), který prosadil (ve funkci primátora Brna) mimo jiné i proto, že aktivně mařil referendum o přesunu nádraží.
Pokud EUportál nadále bude podporovat EURODuchoně, je jasné, že politická šaškárna má své další pokračování!
Duchoň je jen kariérista, korytář, lhář a prospěchář! Je velmi trapné, že našel podporu zrovna zde...
Re: v Brně volit Euroduvhoně?!!!
(L.P., 22.9.2008 13:05:02)
Odpovědět
Ohledně toho Duchoně-není v našich silách, abychom znali všechny kandidáty do Senátu. Duchoň přislíbil hlasovat proti LS, naše kritérium splnil. To, že některé kandidáty podporujeme, neznamená, že je milujeme. Mimochodem, vy chcete raději Zlatušku?
Re: v Brně volit Euroduvhoně?!!!
(Viktor N., 22.9.2008 15:17:06)
Odpovědět
Takže jediným kritériem pro vás – koho volit a koho podporovat – je jen názor na LS? Bez ohledu na to, že EURODuchoň nechal likvidovat veškeré euroskeptické billboardy a výlepy před referendem? Samozřejmě že tehdy tak aktivně vystupoval proti jakýmkoliv euroskeptickým iniciativám, protože věděl, že bude č. 1 na ODS kandidátce do europarlamentu a tím má další kšeft jistý!!! Ale jen proto, že je (pouze v této chvíli, neb pokud to pro něj bude výhodné, klidně bude souhlasit) nyní proti LS, má vaši podporu? Tenhle kariéristický EUROSOUDRUH?! To si vážně děláte prču?
Zjistěte si napřed něco o vašich podporovaných kandidátech, protože takhle z toho děláte trapnou šaškárnu…
Re: v Brně volit Euroduvhoně?!!!
(Jiří Zahrádka, 22.9.2008 15:55:03)
Odpovědět
Jestli je pravda, co píšete, tak se nedivím Vašemu rozčilení. Jenže tohle asi nikdo o Duchoňovi nevěděl. EUportál opravdu není masová organizace, která by měla kapacity na nějakou kontrolu všech kandidátů ve volbách. Proto je, doufám, pochopitelné, že EUportál vybral jedno kritérium, podle kterého se snažil orientovat mezi kandidáty. Na celkové vyhodnocení profilů všech kandidátů prostě asi vážně nejsou kapacity.
Re: v Brně volit Euroduchoně?!!!
(Viktor N., 22.9.2008 16:07:22)
Odpovědět
Je to pravda, bohužel. Jsem schopen vám zprostředkovat setkání s jedním zástupcem reklamní agentury, které Duchoň nakonec musel (osobně) zaplatit odškodné v rámci mimosoudního vyrovnání…


Jak tady v Brně Duchoň řádil v roli primátora, to je na další velmi dlouhé povídání. A jak se tehdy politicky angažoval za doby brněnské Tesly (kdy byl kandidátem KSČ), to je opět další story. Duchoň je skutečně zářným případem kariéristické… – no, jak to slušně nazvat – no, to ani slušně nazvat nejde… Jsem přesvědčen, že byste se velice divil, čeho všeho je člověk jeho typu schopen! Pak byste mohl dospět i k tomu názoru, že lépe k volbám nejít vůbec, než volit tyhle podrazácké korytáře… :(
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Fini, 22.9.2008 1:59:30)
Odpovědět
Vzledem k četnosti redakční rady eu-portálu jistě volební preference KK dosti stoupnou.
Já osobně bych doporučoval volit Národně-bolševickou stranu- české limonovce. On by ten efekt byl asi tak stejný.
Pravdou je skutečnost, že PaS i KČ prodělaly politickou obřízku a pak si kladu otázku, proč hlavně členové PaSu každou neděli čekají na faráře, který k nim bude otočen zády, něco drmolit latinsky a bude přijmání na ruku...
Pak jsem se chtěl ještě nepřímo vedoucího fírera středočeské KL KK pana Františka Červenky optat, jak je to - ukřižovali dle předkoncilní liturgie Židé Krista či nikoliv a když ano, jak to vysvětlíte členům ŽO združeným v KonS ? A pak by mne ještě zajímalo, jak jako " potenciální" krajská zastupitel chcete zabránit přijetí LS ? Měl bych více dotazů, ale ono pro " řidiče " paletového vézíku by toho mohlo býti moc a politolog pan Petřík určitě coby poradce také mohl bát v úzkých. Děkuji za odpovědi a 17.10. u volebních výsledků nashledanou.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(padraig, 22.9.2008 16:32:56)
Odpovědět
Pokud Vas politicky usudek je stejne brilantni jako znalost "predkoncilni liturgie", tak si muzeme byt jisti, ze KK ty volby vyhraje :-).
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(RZ, 22.9.2008 11:38:11)
Odpovědět
KK je zcela nerealna moznost. Navic, ta banda kretenu, ktera ji na mnoha mistech reprezentuje, pravicove myslenky spise diskredituje...

Spise bych se primlouval za ignoraci voleb. Chyba nejsou spatne strany. Chybn7 je samotny princip stranictvi v CR. Ty giganticke molochy s padesatiurovnemi a tisici clenu nemuzou skoncit jinak, nez jako federace gangu. Ulohu stran v nasem politickem systemu je treba likvidovat. Vetsinovy system, volby konkretnich kandidatu...

Co se tyce ideove vyprazdnenosti, ta vase snaha redukovat problemy nasi zeme na jednu nacionalistickou ci euroskeptickou tezi take nesvedci o nejakem nadbytku ideji...
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Jiří Zahrádka, 22.9.2008 12:46:45)
Odpovědět
Hurá! Jsem rád, že jsi taky pro většinové volby. I když bych to nevidel v protikladu ke stranám. Většinový systém podle mě strany může zkvalitnit.

Chce to odstranit systémový nesmysl, jímž je senát v unitárním státě, zavést většinový systém do posl. sněmovny (která by mohla přejmout senátní rozdělení okrsků, tzn. mohla by mít 81 členů), zavést prezidentský systém amerického typu (neexistence předsedy vlády, prezident, v našem případě přímo volený občany, by byl faktickou hlavou státu), neexistovala by vláda jako kolektivní orgán, tzn. za výkonnou složku moci by tu byl jen prezident, jeho ministři by neměli hlasovací právo v rámci vlády. Byl by to souboj titánů - přímo volený prezident proti přímo volenému parlamentu.

To je podle mě základní věc, kterou je potřeba udělat pro zprůhlednění informačních toků, pro efektivní systém akce a reakce (zpětných vazeb ze strany voličstva) a snad pro nějaký základ k obnovení republikánského vnímání dělby moci (větší vazba občanů na konkrétního zástupce v parlamentu). Takováhle změna ústavy je první bod, který je potřeba udělat na cestě ke znormálnění - nebo aspoň na cestě k demokracii.
Vy jste se asi se Zakariovými (jeden z největších politologů dneška) knihami nesetkal
(alfa, 22.9.2008 23:42:18)
Odpovědět
Stojí za jisté připomenutí, že systém USA nikde na světě nikdy neuspěl (s jedinou vyjímkou)...a u nás by neuspěl pravděpodobně zcela monumentálním způsobem. Problémem je, že moc je přirozeně jednotná a není-li má tendenci ke sjednocení, v praxi to vede k "jihoamerické situaci". Všechno funguje dokud je prezident a parlament jednobarevný v opačném případě dojde k souboji gigantů...a není tajemstvím, že převzetí amerického modelu mělo na nestabilitu Jižní Ameriky (případně Afriky...) skoro stejný vliv jako sociální rozdíly a vměšování velmocí. Americký systém, máte pravdu, funguje díky slabosti politických stran (obě jsou spíše diskuzními kroužky), extrémní lokalizaci členů kongresu (chcete-li blízkosti k voličům) a typicky angloamerickému uznání, že prezident nebyl zvolen proto, aby byl svržen. Staletá tradice stranický systém v Evropě nesmírně posílila (ostatně VB je výborným příkladem skoro fanatické oddanosti straně...a většinový systém ani spousty poslanců (přes 700) na tom nic nemění). Prezident je v USA voleným "králem" a dvěstě let je už slušná tradice, aby se jeho moc dala těžko zpochybnit, v Evropě se nám systémy střídají jako na běžícím páse, takže je velmi snadné je zpochybnit a svrhnout davem - to je další, tradicionalistický důvod, proč není pro nás horšího systému než ten americký. Pro unitární státy pozbývá smysl i prezident jako ztělesněná jednota státu.

Jeden z mála objevů pavědy zvané politologie (omlouvám se všem případným politologům:-) je, že systémy nikdy nefungují jak jsou popsány v Ústavách, ale zásadně podle sociálních, historických, zvykových či čistě personálních faktorů té které společnosti a politiky. Stačí, aby byla prezidentem osoba známá, uznávaná a vlivná a i ústavně "ceremoniální" prezident může rozkazovat vládě...pokud se to opakuje dvakrát je z toho ústavní zvyklost a každý premiér (i silný) musí za "ceremoniálním" prezidentem pro požehnání.

Pokud pro nás nějaký systém je vhodný, pak je to systém francouzský, resp.výmarský. Kde vláda potřebuje prezidenta i parlament, aby mohla vládnout. Žádný systém však není všelékem a může se stát, že zavedením jakékoli úpravy jednu stranu tak zvýhodníme, že se jí jentak nezbavíme.

Senát má zcela jasný stabilizační význam, neboť - stejně jako každá podobná instituce, třeba prezidentské veto - vyrovnává snadno se vychylující mocenské váhy. Ostatně tak ho vysvětlovali i federalisté (stoupenci současné americké ústavy), pokud si lid zvolí prezidenta i obě komory kongresu tak, že ve všech má pevnou většinu určité kontroverzní stanovisko, pak si ho lidé přejí, pokud však jen volí "menší zlo" nebo se rozhodují podle náhlých emocí, pak nemůže projít skrz jednotlivé "brzdy" opatření, které by odmítali...což se může velice snadno stát tam, kde je například jen jediná komora.
Re: Vy jste se asi se Zakariovými (jeden z největších politologů dneška) knihami nesetkal
(Jiří Zahrádka, 23.9.2008 11:50:14)
Odpovědět
To je zajímavá úvaha, ale s jejími závěry nesouhlasím. Nevnímám okopírování americké ústavy latinskoamerickými státy jako neúspěch. A o ostatních kopiích nevím (jen snad tuším kdesi v Nepálu nebo kde…). Domnívám se, že to, co uvádíte jako stabilizační funkci senátu, je zrovna take možné aplikovat na vztah parlamentu a prezidenta. Prezidentská fce u nás je taky takový “volený král.” Proto bychom na to mohli snadno navázat a využít tradičního vztahu Čechů k prezidentské funkci.
Svrhnutí davem u Čechů není pravděpodobné – Češi nebojují. Navíc, prezident by měl legitimitu vzešlou přímo z vůle voličů. Parlament také.
Systém s premiérem a prezidentem odmítám z principiálních důvodů. Je to faleš, hraní si na hlavu státu, která ve skutečnosti hlavou státu není (tradiční evropský systém) nebo zbytečné zdvojování národního lídra (Francie). Daňoví poplatníci mají právo platit si jednu hlavu státu, která je skutečnou hlavou státu. Navíc, současné evropské systémy kolektivně pojatého orgánu – vlády – s poměrným systémem voleb do parlamentu vedou k tomu, že z ministerských postů se stává předmět boje o hlasy (ve vládě). Strany se perou o co nejvíce židlí, a tak resortní odbornost je poněkud oslabená (ale jinak mám paní Parkanovou rád…). Nakonec je zneprůchodněn informační tok k voličům, protože za chyby v řízení země nikdy nikdo nemůže. Nevystopujete konkrétního voleného politika, který by jasně mohl za konkrétní rozhodnutí. Fce prezidenta v mém modelu toto odstraňuje. Přes všechny poradce a rady svých ministrů nese konečnou odpovědnost vždy jednoznačně prezident. Podobně je tomu na úrovni parlamentu, voleného většinově v jednomandátových okrscích.

Tomu poslednímu odstavci nerozumím. Senát je ovšem “ospravedlňován” v českém prostředí tím, že má “opravit” chyby v návrzích zákonů, které prošly sněmovnou. Tuto argumentaci považuji za neskutečně pitomou, protože stejnou logikou docházím k tomu, že chyby jsou i v zákonech, které prošly i senátem. Proto bychom asi měli vytvořit třetí komoru, pak čtvrtou…

Druhá komora má smysl ve federacích, kde zajišťuje rovnoprávnost různě velkých federálních republik. Jinak ne.

Prezident má smysl v unitárním státě. Unitární stát neznamená jednotu jeho občanů, proto má význam jako sjednotitel. Ale kromě takového spíše symbolického významu je samozřejmě lídr potřebný v každé, jakkoli homogenní společnosti. Ať jde o firmu, vojenskou četu, nebo stát.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(L.P., 22.9.2008 12:47:59)
Odpovědět
My nic neredukujeme, ale v okamžiku, kdy jde o přežití, či nepřežití českého státu, se soustřeďujeme na jednu otázku, kterou můžeme nějak ovlivnit. Kdybys nebyl hloupý a zapšklý, netvrdil bys nic o myšlenkové chudobě. EUportal je myšlenkově i tématicky velmi pestrý-zahrnuje prakticky celé spektrum pravice. A zabývá se tématy zahraničně politickými, vnitropolitickými i společenskými, tak nevím, co plácáš...Sám nic nedokážeš, nic jsi nedokázal, proto milý RZ, pouze rýpeš.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(RZ, 22.9.2008 13:45:16)
Odpovědět
A s mnozstvim nadsenych ctenaru.

Jinak, to vyse je tzv. "nazor", ale chapu, ze abys jednou dosahl svych slavnych uspechu, si ho moc casto dovolit nemuzes :)
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Šílený Jan, 22.9.2008 15:08:37)
Odpovědět
Již brzy se ozvou hlasy, že nejít k volbám znamená volit komunisty. Že volit malé strany nemající na 5% znamená volit komunisty. Tento nesmysl se opakuje volby co volby od devadesátého roku.
Nyní se tedy prokázalo, že daleko více hlasů komančům přihrajete, když volíte ODS. Již podruhé.
A víte, volit někoho, jen proto, že před měsícem, nebo včera prohlásil, že nebude hlasovat pro LS ... Já jsem taky volil minule ODS pro to, že Topolánek vykřikoval cosi o snížení daní, zrušení daně z nemovitostí atd. No, mně daně zvýšil, daň z nemovitostí dokonce několikanásobně a očividně mu to nevadí. A ještě k tomu použil osvědčeného bolševického triku.
Je potřeba uvědomit si skutečnost, že v ČR se slušný člověk nedostane ani do funkce pokladníka místní nebo základní organizace. A to "naštorc celým politickým spektrem", jak s oblibou říkají naši poslanci při zvyšování svých prebend. Můj názor jest ten, že jedině bojkot všech voleb může kapku vzbudit zájem okolních států cože se to tady děje. Ale ne, že by to bylo něco platný. U nás je na dalších padesát let vymalováno.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Jiří Zahrádka, 22.9.2008 15:57:51)
Odpovědět
Obávám se, Jane, že nejste šílený ;-), a že pesimismus ve Vašem komentáři je zcela na místě.

Ale kdyby se podařilo dostat do parlamentu nějaké konzervativnější uskupení, nyní mimiparlamentní, tak tím nemůžeme nic skazit, řekl bych.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(interpret, 25.9.2008 9:17:21)
Odpovědět
kdo chodi k volbam je idot nebo vul! a vcelku jsi to napsal spravne, i kdyz souhlasim ze krajske volby by mohly posunnout mysleni obcanu ""Ne Lidu""konecne tam, jak uz o tom pise nejmene 19 let Petr Cibulka na tu spravnou a jedinou cestu, dat hlasy v KV. tem kteri by rozjeli v roce 2010 a samozrejme dva tedy ted roky predem kampan za ocistu kraju ! a co by melo byt kazdemu jasne ze se vsichni jako jedna PARTAJ spolci a budou vsem takto smyslejicim okopavat kotniky a rozdelovat je ! tak ze co je treba udelat nejdrive? zkusenosti z mynula je tu dosti,znamena to tedy ze vse co se udela musi byt pruhledne a jasne, jasne je take to ze se do techto pokusnych struktur budou Infiltrovat vsechny mozne VSI ! vlastne na tom se pracuje neustale uz celych nejmene 20 let! toto tema nelze obsahnout tim ze se tu budou psat dlouhe traktaty ktere budou opet k nicemu ! a navic ta jmena ktera jsem cetl nektere me rikaji az moc a nektere vubec nic! ale za nektere bych do ohne nedal ani Parááátko do zubů ! tak do toho a hodne zdaru !
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(antimodrák, 26.9.2008 7:10:36)
Odpovědět
Doporučení nepotřebujeme, KOHOKOLIV JEN NE ODESÁKA -těch už máme plné zuby a je na čase, aby šli od válu
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(holubec, 1.10.2008 7:15:08)
Odpovědět
Pro kariéru není třeba ani tolik inteligence jako zchytralosti .Tím nás varuje Karel Havlíček Borovský
Nechoď Vašku s pány na led, mnohý příklad známe, kdy pán sklouzne a sedlák si za něj nohu zláme."
Re: Doporučení koho volit v Příbrami
(Lipa, 3.10.2008 7:00:25)
Odpovědět
Volte kohokoliv jen ne stávajícího senátora Volného, ochránce komunistů v rouše ODS. Dlouholetého zasloužilého pracovníka Uranového průmyslu pracujícího pro SSSR.
Písek a Strakonice :Nevolit Beneše !!!
(Budweiser, 3.10.2008 17:56:34)
Odpovědět
V Pelhřimově doporučuju volit lidovce MuDr. Kašparů nebo majitele pivovaru Bernarda za ODS.
V Písku a na Strakonicku volit stávajícího senátora z KDU_ČSL Kalbáče (ten jako jeden z mála kandidátů přelousknul Buchanana a především jeho názory zastává i v praxi.
V žádném případě NEVOLIT MÍRU BEN-ESCHE. Mírek Beneš je arogantní bolševický synáček a také jako primátor Č. Budějovic se vyznamenal.
Re: Písek a Strakonice :Nevolit Beneše !!!
(L.P., 3.10.2008 23:23:21)
Odpovědět
Já vám nechci brát iluze, ale pan Kalbáč jednou řekne ano LS, jednou ne. Znám přímo lidi, kteří u něj pracovali a nevyšel dle mých informací jako příliš seriozní politik...
Re: Písek a Strakonice :Nevolit Beneše !!!
(Semper, 9.10.2008 14:06:14)
Odpovědět
Kdysi říkal ano, ale měli byste ho slyšet ted´, stačí si přehrát jeho vystoupení v Senátu. Dost lidovců obrací, a není to vždy účelové, jen poznali o co kráčí. Ovšem takový Cyrilek Svoboda nebo Kalousek ti zůstanou eurohujery až do trpkého konce.
Re: Doporučení koho volit v krajských a senátních volbách
(Samuel, 17.10.2008 9:06:57)
Odpovědět
Ve výčtu mi chybí Národní strana. Jako konzervativec jí nemůžu ignorovat.