reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 6.7.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Své zamyšlení bych rád věnoval dopadu fenoménu multikulturalismu a s ním nepřímo související „politické korektnosti“ na politickou a občanskou sféru západní společnosti.

Jistě není žádným tajemstvím, že multikulturní vize jsou mnohými představiteli politických i jiných elit masivně podporovány. Odsunutí „instituce“ národa na smetiště dějin, opuštění tradic a hrdinů, s nimiž jsme vyrůstali a vyrůstáme, negace prověřených hodnot, ostouzení jedinečné a nepřekonatelné kultury západu…

Toto všechno zní nezanedbatelnému počtu západních politiků, umělců a intelektuálů jako rajská hudba. Hudba, jejíž tóny v nich navozují představu toužebně očekávaného nového světa.

Člověk si nutně musí položit následující otázku : Jsou to opravdu pouze naivní idealisté, kteří uspokojují zneuznané ego pocitem boje proti „prohnilému západu“ anebo jim multikulturalistický trend nějakým způsobem pomáhá k získání či udržení moci ?

Odpověď není jednoznačná. Jistě, mnoho multikulturalistů lze připodobnit kupříkladu k prvním československým komunistům za první republiky. Přehnaně útlocitní mládenci bez pevných kořenů, kteří cítí potřebu sebemrskačství a vytvoření světlých zítřků bez národů, autorit, tradic atd.

Zároveň si však troufám tvrdit, že liberální levice, která ve své většině multikulturní snahy vehementně podporuje, vidí v prosazení modelu multikulturní společnosti možné posílení svých pozic. S neevropskými přistěhovalci totiž přichází její potencionální voliči. Že je to přehnané tvrzení ? Tak čtěte dále. Nikoho asi nepřekvapí, když řeknu, že v e Francii, Velké Británii, USA, Německu i jinde, tvoří imigranti a lidé s nimi spojení ( například francouzské manželky muslimů, které konvertovaly k islámu ) nepřehlédnutelnou část elektorátu. Vzhledem k pozvolnému úbytku „původních obyvatel“ a naopak zvyšujícím se imigračním vlnám, můžeme předpokládat, že početní zastoupení imigrantů bude stoupat. A nyní se zamysleme – Komu odevzdá převážná většina těchto lidí své hlasy ? Rozhodně ne Republikánské straně v USA, britským konzervativcům, francouzským neogaullistům nebo lidové straně ve Švýcarsku. Snižování daní není pro valnou většinu imigrantů přitažlivým tématem, což je v souvislosti s jejich ekonomickou situací pochopitelné. Oni naopak uvítají „finanční vládní programy“ Zachování tradic a hodnot jim rovněž příliš neříká. Mají přece své, které jsou s těmi našimi mnohdy v přímém rozporu. Takto bych samozřejmě mohl pokračovat dále a zmiňovat další „třecí plochy“ mezi představami většiny imigrantů a tezemi konzervativních stran.

Zdá se, že liberální levice toto velmi dobře chápe a proto si hledí nové občany patřičně naklonit. Za všechny zmíním postavu Tonyho Blaira, který před časem vystoupil proti odvysílání reportáže BBC, jež dokazovala drastický výskyt kriminální činnosti mezi „britskými“ imigranty. Blair rovněž neváhal označit konzervativního rivala Michaela Howarda za rasistu, neboť Howard požadoval razantně zpřísnit imigrační politiku Spojeného království.

Ovšem pro příklady nemusíme chodit až za kanál La Mance. Kdo že to u nás tolik vychvaloval metodu řízené imigrace a doporučoval novou krev pro Evropu ? Přece Vladimír Špidla, evropský komisař, který se a Bruselu ani příliš netají svým despektem k institutu západní rodiny.

Konec konců volební výsledky z USA tuto teorii jednoznačně podporují. Republikánům zde ke zvýšení popularity u minorit nepomohla ani Bushova „amnestie“ pro – převážně hispánské – nelegální přistěhovalce. Republikánského kandidáta tak opět do úřadu protlačili WASPové ( tedy White anglo saxon protestants ), kteří mu ovšem jeho „amnestii“ k dobru asi nepřičtou.

Multikulturní trendy však mohou nahrát ještě někomu. Někomu s kým „lib – labs“ jaksi nepočítali. Vydělat na nich mohou paradoxně antisystémové strany. Ty dovedou skvěle využít strachu z politické korektnosti, díky níž některé etablované strany problémy tohoto druhu přehlížejí. Vzestup německé NPD, který mě jako Čecha velice znepokojuje, není jediným varováním. Neonacisté či různé strany historicky navazující na fašismus umí zneužít oprávněný strach z multikulturního vývoje. Samozřejmě, u nich nejde o zachování konzervativních hodnot národní suverenity, svobody jednotlivce, či omezené centrální vlády, nýbrž o primitivní rasismus, spojený se sociální demagogií. Nicméně připusťme, že jednodušší lidé ( jichž není zrovna málo ) mohou na tyto „argumenty“ slyšet. Právě těmto nevyzrálým občanům se tzv. extrémisté prezentují coby zachránci „bílé Evropy.“

Nárůst volebních výsledků NPD, francouzské Front national, Haiderových Svobodných, či italského Movmento soziale vás snad přesvědčí, že nefantazíruji.

Dokonce i z prostředí Ruské akademie věd se ozývá varování, že neofašisté se mohou zmocnit vlády ve jménu přežití ruského národa. To je hodně děsivá vize.

Záleží však jen na nás, zda podobné antiutopické představy – ať už multikulturalistů či „extremistů“ – umožníme.

reklama
2084 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(marco.dj, 6.7.2005 20:49:27)
Odpovědět
Multikulturalismus je neustále přivlastňován levicovým liberálům, přitom ho lze chápat i jako podporu volného trhu, kapitalismu i globalizace. Individualisté, kteří se v první řadě starají o svůj úspěch, nepotřebují podporovat osoby stejné národnosti. Sympatie u nich budou probouzet spíše naopak lidé schopní (bez ohledu na jejich národnostní či kulturní původ).

Boj proti multikulturalismu používá často "levicové argumenty", např. že přistěhovalci berou práci.
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(jazzman, 7.7.2005 9:52:18)
Odpovědět
Pokud vás chápu dobře, jinými slovy říkáte: Lepší chytrý Němec, nežli hloupý Čech (vypůjčil jsem si slova M. J. Husa).

Mám ale obavu, že tohle multikulturalismus není. Multikulturalismem se levičáci snaží navodit dojem, že všechny kultury si jsou rovny. Je to jejich zástěrka, jak skrytě podpořit neonacisty, komunisty a muslimy. Protože kultura a politika jsou spojené nádoby, což nakonec připouštíte i vy tvrzením, že multikulturalismus má co do činění s volným trhem. Kultura komunisty je taková, že nechodí do kostela a nenávidí kapitalisty, muslimova kultura je zase, že chodí do mešity a nenávidí kapitalisty. Trošku zjednodušuju, ale snad tolik nepřeháním.

Mám obavu, že obhajobou multikulturalismu byste ten volný trh spíše zadusil...
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(Ondřej Šlechta, 7.7.2005 11:00:10)
Odpovědět
Jinak, použiji citaci Romana Jocha : "Multikulturalismus je vrcholem egalitářské vášně levice."

Jinými slovy řečeno, levičáci tento pojem zprofanovali. Z čistě morfologického hlediska by multikul. znamenal soužití několika kultur. To už tu ale bylo od pradávna a nikomu to nevadilo. Navíc, neznám společnost která by byla "monokulturní". Vždy na daném území (třeba) žilo kultur více.

Soužitíé několika kultur by nebyl problém. POKUD by však bylo zaručeno, že to ty cizí se 100% přizpůsobí majoritě a nebudou mít žádné umělé výhody. A to právě levice se svojí "political correctnes" obrátila naruby. Už to není minorita, která dostane místo v nové společnosti za to, že se přizpůsobí a přijme její hodnoty, ale naopak je zde snaha aby se majorita přizpůsobovala menšině, stát aby podporoval všemožné kulturní zvyklosti dané menšiny, pozitivní diskriminace apod.

Např. multikulturalista John Kymlicka navrhuje programy afiramtivní akce pro menšiny, větší finanční výhody, zvýhoňování v práci, "anti-rasitické programy" na školách a např. výuku policie jazyku určité menšiny.
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(marco.dj, 8.7.2005 0:25:49)
Odpovědět
Dobrá, pokud to berete takto, že multikulturalismus zde byl od pradávna, pak s Vámi (a tedy zcela výjimečně i s R. Jochem) souhlasím.

Mně jde akorát o to, aby se neprosazovaly myšlenky, které hází národnostním menšinám klacky pod nohy (např. témata národních zájmů v předvolebních kampaních). Vadí mi takovéto ohrnování nosů nad tím (nebo dokonce agrese), že narůstá počet cizinců v určité zemi. Až jednou v českém maloměstě potkám Afričany, Asiaty, Mulaty, budu mnohem raději než v případě dnešní "české jednotvárnosti". Učit se jazykům etnických menšim je dobrá věc, jako každé jiné nové vzdělávání, ale určovat to příkazem - to nepodporuji.
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(Ondřej Šlechta, 8.7.2005 13:28:59)
Odpovědět
Kolego, ale já měl na mysli přirozené soužití kultur a ne umělou snahu o soužití jako je dnes.

Rozmanitost je hezká, primitivní a priori skutečně anti-přistěhovalecká a rasitická rétorika ne. Ale uvědomme se, zejména v souvislosti s Londýnem, že jak se k nám odstávají teroristé? Je to právě díky přílišné liberální imigrační politice a umělému multikultrualismu které obé zapříčiní vytvoření široké kultrurní přistěhovalecké fronty, která sice mlůže být pro majoritní společnost přínosná, ale také umožní náboženským a jiným extremistům skrývat své obludné myšlenky a cíle za náboženským rouchem. Jako v případě islámu.
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(Al.Dr, 8.7.2005 2:25:45)
Odpovědět
Naprosto souhlasim Ondreji.Prisla ,nebo stavajici mensina se musi podridit vetsine majici jeste navic hlubsi koreny ve spolecnosti a zrovna tak uzemni.Bolesti dnesnich spolecnosti jak v Evrope tak v S.Americe je opak toho procesu,kde se mensinam dava prednost na ukor vetsiny a zakorenene civilizace.Nemyslim potlacovani mensin. Mensina ma mit zrovna tak volne pristupy ke vsemu jako clenove vetsiny.Bohuzel proces je zhusta obracen na ruby.
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(marco.dj, 8.7.2005 0:32:21)
Odpovědět
Jestli jsou si všechny kultury rovny, to nevím, protože je nesnadné určit, co to znamená rovnost. Často však bývá odsuzována kultura neevropská, neamerická zcela neoprávněně. Nebo možná oprávněně, za to však pokrytecky. Protože v první řadě bychom měli hodnotit svojí kulturu, která (podle mne není bezchybná). Např. často se odsuzuje Korán, já však (uznávám z velmi povrchního studia) Bibli považuji za obdobnou "šiřitelku" stereotypů, "posvěcených" nepravd, v některých případech možná i nenávisti.
Re: Komu prospívá multikulturalismus a politická korektnost?
(jazzman, 8.7.2005 6:22:21)
Odpovědět
Jaké kultury konkrétně myslíte těmi neevropskými a neamerickými?

Že bychom měli spíše hodnotit svojí kulturu, s tím souhlasím, k tomu už nabádal tuším Havlíček s TGM. Přesto si ale nemyslim, že by se o některé kultuře dalo říct, že je bezchybná. To se nedá říct o žádné.
politicky korektní autor
(observer, 7.7.2005 11:08:53)
Odpovědět
Sice dobrý článek s jehož valnou částí obsahu souhlasím, ale z autora (jakožto člena o.s. MP) přímo číší, jak se snaží zavděčit a prosadit svůj jakoby politicky nekorektní názor naoko korektně tím, že srovnává multikulturalismus s extremismem. Jeho odmítání NPD chápu, i mě trochu děsí, coby protičeská strana.
Ale to jak hrozí Le Penem, Haidrem apod je fraška, kterou se snaží zakrýt politicky nekorektní názory, které se Mladá pravice snaží jakoby neříkat.
Pochybuji, že ho stejně "coby čecha" děsí Le Pen. Neříkám, že francouzského sládka obdivuji, ale je zde vidět, jak se MP jako mládež ODS snaží zavděčit starým středovým odeesáckým pákám jako falešnému Topolovi a přitom působit naoko "více pravicově"