reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 19.10.2008 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Tak… krajské volby máme za sebou a přestože nebyly přímo „referendem o vládě“, jak se nechávají rádi slyšet oranžoví harcovníci, jistá souvislost s celostátní politikou je mimo jakoukoliv pochybnost. Pro mne osobně, stejně jako pro velkou část lidí z mého okolí, se jednalo spíše o „referendum o straně“ , přesněji řečeno o jejím vedení a o směru, jímž se začala pod svým panem předsedou Topolánkem ubírat. Tou stranou je přirozeně ODS.

 Volební debakl občanských demokratů mě nepřekvapil a proto jsem se hodně divil nechápavým reakcím. Stejně tak se divím většině „analýz“, objasňujících drtivý neúspěch modrých barev. Padají úvahy o špatné komunikaci, o tom, že lidé mají obavy z umírání před soukromými nemocnicemi, z nichž budou vyhazováni asociálním personálem, debatuje se o strachu z „radikálních daňových reforem“ (ony nějaké byly ?) nebo dokonce o radarové základně v Brdech.

Všechno jsou to víceméně pohádky, protože za odliv modrých hlasů může zejména něco úplně jiného.

 Ze všech hlubokých úvah, analýz a vyjádření, která jsem zaznamenal, trefilo do černého pouze prohlášení politologa Jana Kubáčka z Univerzity Karlovy. Kubáček , zjednodušeně řečeno, řekl, že mnoho pravicových voličů prochází deziluzí z ODS pod taktovkou pana Topolánka a proto buď nešlo volit, nebo hlasovalo formou protestního hlasu. Pan Kubáček má pravdu, já jsem jeden z nich.

 Občanská demokratická strana prostě zaplatila za otevřenou zradu svého programu a principů, na nichž byla vybudována. Lidé okolo Václava Klause zakládali ODS jako politickou stranu takzvaně konzervativně liberálního střihu (to není protimluv, ale politologický termín). Svým programem ODS oslovovala relativně vyhraněný elektorát z řad konzervativních liberálů, libertariánů i konzervativců. Koho se však rozhodla oslovovat v současnosti, to opravdu netuším.

 Pan Topolánek a jeho tým totiž zaveleli k posunu na střed.K ideové rozplizlosti, před níž varoval pan prezident Klaus. Jediným cílem bylo udržení vlády za každou cenu. Výsledkem jsou pochybnosti zda Topolánkova ODS je stejnou partají jako v dobách Klausova předsednictví. A – samozřejmě – zmiňovaná deziluze.

 Seznam hříchů špiček ODS za dobu volebního angažmá je „požehnaně“ dlouhý. Začít můžeme třeba zahraničně politickou oblastí. Občanští demokraté nejprve umožnili, aby českou zahraniční politiku formovali „pravdoláskovci“ Karel Schwarzenberg a Alexander Vondra. Od toho se v zásadě začalo odvíjet vše podstatné v této sféře. Nejprve přišlo hrubé porušení programu a usnesení kongresu ODS, když modré elity otočily o sto osmdesát stupňů a zaujaly smířlivé stanovisko k Lisabonské smlouvě. To byla první rána. Následovalo uznání srbské provincie Kosovo a Metohija samostatným státem, spojené s neuvěřitelně pokryteckým vytáčením pana Vondry, že vláda údajně pomůže Srbsku toto trauma překonat.

Jen připomínám, že eurofila Karla Schwarzenberga označil premiér Topolánek za nejlepšího ministra zahraničí v dějinách České republiky.

Z toulek po zahraničí se vraťme k našim peněženkám. ODS nejprve odepsala pečlivě připravenou Tlustého reformu a svého předního „stranického ekonoma“ nepustila ani do ministerského křesla. „Daňové reformy“ vyhovovaly pouze nejchudším a nejbohatším, střední třída vše zaplatila. Tento fakt před časem trpce přiznala v pořadu Nedělní partie i místopředsedkyně Poslanecké sněmovny a poslankyně ODS, Miroslava Němcová.

Strana, která oprávněně kritizovala investiční pobídky, neudělala pro jejich zrušení téměř nic. Její odborníci zřejmě neměli čas, neboť museli vymýšlet trapné triky se „superhrubou mzdou“ dědickou daní, daní na investice, nebo se značně podivnými pravomocemi starostů při vybírání daně z nemovitostí.

Další lahůdku z kuchyně ODS představovalo zavedení takřečených zelených karet. ODS sice dlouhodobě kritizovala plány řízené imigrace a dovážení migrantů, nicméně to jí nebránilo v tom, aby kritizované návrhy později sama zavedla. O kapitulantském postoji ODS k antidiskriminačnímu zákonu, z nějž se každému alespoň trochu svobodymilovnému člověku dělá zle, netřeba hovořit.

Třešničku na dortu modrých průšvihů představují mafiánské praktiky vlivných osob okolo ODS. Premiérův blízký přítel Marek Dalík, soudně certifikovaný korupčník s dlouhodobě mizernou pověstí, se konverzačním tónem přiznává k vlastnictví fotek z tajemného Mrázkova archivu, na některých lokálních úrovních fungují nejrůznější modrá bratrstva (pravda, zdaleka nejen ta modrá), jejichž zájmy jsou čistě ekonomické a aby toho nebylo málo, občanští demokraté s klidem nasazují do senátních voleb kandidáty, kteří ujíždějí od dopravních nehod nebo odmítají pomoci zraněnému člověku.

Ten Augiášův chlév jste nevyčistil, pane Topolánku…

Příčiny odlivu přízně pravicových voličů od ODS tedy hledejme ve výše zmíněném, nikoliv v „socanském“ strašení zdražováním, poplatky a v podobných záležitostech.

Mirek Topolánek dnes v Otázkách Václava Moravce prohlásil, že ODS prostě špatně komunikovala s voliči a bude to muset do budoucna zlepšit. Jak chce ovšem pan Topolánek „vykomunikovat“ fakt, že špičky ODS proměnily program ODS v cár papíru, to by mě tedy vskutku zajímalo.

reklama
2618 čtenářů | 36 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Jarka, 19.10.2008 20:52:47)
Odpovědět
Přesně popsáno. I já jsem dala protihlas. za ten obrovský chlív a zmatek ve všem si to ODS zasloužila, prohrát krajské volby.Snad si z toho vezmou poučení, ale dle vyjadřování Topolánka to tak vůbec nevypadá. Opět nabubřelé nic říkající fráze.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Patrik, 19.10.2008 20:55:43)
Odpovědět
myslím, že tento server nemusí až zase tolik psát o pádu ODS. Splnilo se jeho (skryté) přání - u moci je levice, přesněji levice s ultralevici. O to v podstatě skoro všem příspěvkům na zdejší doméně šlo. Může se tedy slavit........ ostatně Němci v 32 roce slavili také :o)))
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Maro Skřipský, 19.10.2008 21:15:26)
Odpovědět
Vy jste fakt nic nepochopil, Patriku....
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Felix, 19.10.2008 21:25:46)
Odpovědět
To, že se tu objevila tato slabomyslná reakce, považuji za velmi cenné. Odkazuje na velkou skupinu "oddaných", pro které je kritika vedení totéž, co podpora nepřítele. (Neobjevuje se to jen u ODS, ještě horší je to u lidovců - tam kdo kritizuje vedení, "téměř kritizuje našeho Pána Ježíše Krista a slouží ďáblu.) Komantář je ale dobrý, a navíc jeden z prvních. Mám jedninou výhradu, a to proti větě: "Ten Augiášův chlév jste nevyčistil, pane Topolánku …" Já si myslím, že pan Topolánek spíš pomáhal ten chlív aktivně zaneřáďovat. Do tohoto komentáře to nepatřilo, ale je potřeba taky mít jasno o pojmu "konservativně-liberální". To vůbec není protimluv, ale liberáním se tu rozumí politicky liberální a nikoliv eticky liberální (podrobně www.pravda.bloguje.cz 2008/11). A konečně - zdá se že ta dršková na hroší kůži nestačila, ale dotyční musí dostat ještěm větší ránu - tím ovšem, pane Patriku, neříkám, že bych si to přál: naopak by se mi zamlouvao, aby toto stačilo - a jako idealistovi dokonce to, že by dotyční měli takovou sebereflexi, že předem včas odhadnou, k jaké zkáze to vedou.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Tomáš, 19.10.2008 21:58:17)
Odpovědět
Myslíte si ,že by bylo lepší pustit levici k moci? Vždyť ODS neni v koalici sama, takže nemůže do puntíku splnit co slíbila.Mě se ty kompromisy také nelíbí, ale je nutno hledět na realitu.Levice u moci to je pro mě zlý sen.
Problém je jinde ,debilů v této zemi je pořád většina.Problém by se vyřešil, kdyby síla volebního hlasu závisela na výši zaplacených daní.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(template, 20.10.2008 11:45:11)
Odpovědět
Naprosto přesně napsáno. Bohužel někteří naši "konzervativní pravičáci" to stále ještě nepochopili. Zajímalo by mě, jestli také pan Skřipský a jeho kolegové dali protihlas - ČSSD nebo KSČM, aby se mohli škodolibě smát Topolánkovi. Jinak ne že bych cca s polovinou článku pana Skřipského nesouhlasil.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Felix, 20.10.2008 13:22:41)
Odpovědět
Vážení, velmi se mýlíte. Člověk není od přirozenosti debil. Debilem (jak to chápete Vy) se může stát třeba výchovou, propagandou - a to vlastní vinou. Principem demokracie je to, že se spolu utkávají myšlenky. Lepší myšlenky vítězí, krátce: Pravda vítězí. Pokud ODS zradila tyto myšlenky, hodně lidí zttatilo správnou vizi toho, co je třeba dělat. Myslíte si, že pan Topolánek má nějaké tvůrčí, státotvorné myšlenky, které by uměl objasnit, o kterých by uměl přesvědčit, že jsou dobré? Možná mně namítnete, že v politice jde hlavně o moc a ne o nějaké dobré myšlenky. Pak ale i Vy sami patříte mezi pouhé sympatizanty nějakého Paroubka nebo Topolánka, kteří "myslí" za Vás, nechci říct "mezi debily".
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Tomáš, 20.10.2008 17:11:14)
Odpovědět
Velmi se mýlíte v tom, že v demokracii zvítězí lepší myšlenky.Lidi slyšeli na Rathovy demagogie a nesmyslné soc dem sliby.Přitom poplatky u lékaře,které nám prohráli volby, jsou velmi dobrá myšlenka, která zamezí bezuzdnému plýtvání a zneužívání lék.péče zejména seniory/jsem již také skoro senior/.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(blaniční rytíři, 21.10.2008 6:59:14)
Odpovědět
Tomáši - blábol, blábol, a zase blábol.Je to jednoduché. Lidi prostě mají těch modrých a koaličních diktátorů jako JULÍNEK , NEČAS, KALOUSEK, ČUNEK,BENDL,VONDRA SCHWAZENBERG ,PARKANOVÁ,VESECKÁ A ŘADY DALŠÍCH
dost
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Zdenda, 21.10.2008 11:42:18)
Odpovědět
Zato silný vůdce - diktátor Paroubek jim vyhovuje...
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Felix, 23.10.2008 10:04:46)
Odpovědět
Už jsem nechtěl nic dodávat, ale koukám, že je právě připojeno 58 lidí, tak řeknu to, co jsem napsal, jinak. Píšete: "Velmi se mýlíte v tom, že v demokracii zvítězí lepší myšlenky." Uznávám, že že často vítězí různé bakšiše než myšlenky. Ale to není vlastností demokracie jako takové, ale toho, že demokracie je prakticky vždy do jisté míry znečištěna totalitou (bylo to i u demokratů za komunismu: nejsou k sehnání pomeranče ergo další důvod proč je komunismus špatný). Uznávám taky, že někdy tyto totalitní tendence převáží a lidi si zvolí dárcovského blba. Ale to už souvisí s přežitéím daného společenství. Ve skutečnosti je má taková volba sebevražedné rysy. K sebevraždě společenství jsem právě napsal krátkou poznámku na
http://www.eurabia.cz/Articles/2354-dospeje-izraelska-levice-ke-zniceni-izraele-.aspx
Případy, kdy lidmi žádaní blbové dané společenstí přivedou k záhubě je v dějinách ohromné množství. Je to jakýsi přírodní výběr. Dlouho jsme si třeba mysleli, že Amerika má neotřesitelné základy. Dnes je zřejmé, vedena dárcovskými blby v posledních 20 letech je na cestě k socialismua a tedy (pokud se z toho nevymaní) k záhubě. Cestu proti takové sebevražednosti jsem nastínil na citované stránce eurabie. Zdař Bůh.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Julínek, 23.10.2008 10:27:26)
Odpovědět
Felix nám tady rozdává moudra, že by vyskočil taky z Kinder vajíčka jako Cikrt?
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(M., 19.10.2008 22:22:24)
Odpovědět
Dobrá analýza.

Např. pro mne byly rozhodujícím zlomem zelené karty (totální popření všeho, co ODS léta hlásala v souvislosti se socanskými "montovnami" apod.). Jiní kámoši a známí si našli jiné důvody (Lisabon, antidiskriminaci, poplatky za převod aut...), ale obecně to bylo tak, že všechny naštval nárůst eurohujerství a buzerace za vlády, která s tím vším slíbila skoncovat.

Trošku je mi líto Topolánka: v některých oblastech, kterým trochu rozumím, se skutečně poctivě snažil. No nic, Pravice dostala zasloužený výprask. Buď půjde do sebe nebo Pánbůh s námi - ale věčné strašení levicí už ODS nemohlo procházet, to by nás mohla ustrašit až k reálnému eurokomunismu.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(#13, 20.10.2008 0:00:12)
Odpovědět
Pane Skřipská, vcelku jasná a logická analýza. Stručně řečeno: Koncept ODS jako středovéí strany zcela selhal!

Ale v jednom nemáte pravdu. Martin Říman, nejlepší ministr této vlády, dělá pro zrušení pobídek, co může! Dokonce poslal do sněmovny zákon, který je omezil a hlasovali pro něj i socani. Sám ministr průmyslu pak řekl, že socani asi nevěděli, pro co vlastně hlasují.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Dick, 20.10.2008 0:10:50)
Odpovědět
Této analýze bych uvěřil, kdybych viděl vzestup jiné pravicové strany na úkor ODS. Ale to jsem neviděl. Prostě pravičáci zůstali doma? Nebo jich víc v téhle zemi není? Neumím si předtstavit přemýšlejícího člověka volícího socany, sle ještě méně si dokážu předtavit někho, kdo lavíruje mezi ODS a ČSSD, a u nějž třeba vidina uštřených 30 Kč rozhodne o volebních preferencích.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(M., 20.10.2008 12:40:26)
Odpovědět
Zůstal jsem doma: zelené karty. V parl. volbách bych to neudělal, ale teď jsem dělal fanfaróna.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Jiří Zahrádka, 20.10.2008 17:30:23)
Odpovědět
Také jsem zůstal doma. ODS hlas dát nechci, a z parlamentních stran nevím o jiné, která by byla lepší. I když my mohli hlasovat jen do senátu, a do toho nehlasuji z principu, abych nezvyšoval volební účast a tím zdání legitimity druhé parlamentní komory v unitárním státě.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(jh, 20.10.2008 1:52:37)
Odpovědět
Volby také ukázaly na "vyspělost" pravicového voliče.
Levičák volí ČSSD a v případě znechucení ještě nechutnější KSČM.
Znechucený pravičák zůstane doma, případně dává protestní hlas...
Vskutku příklad hodný následování...
Výborně ! Doplňuji
(Brabec, 20.10.2008 1:59:05)
Odpovědět
Lidi odpuzuje i vulgarita a chování Topolánka. Svoji odinu s 3-mi dětmi opustí (syna má ještě nevzletilého), ze své konkubíny udělá místopředsedkyni parlamentu.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Miloš, 20.10.2008 5:09:01)
Odpovědět
"Občanská demokratická strana prostě zaplatila za otevřenou zradu svého programu a principů, na nichž byla vybudována."-k tomu není už co dodat,to je hlavní příčina jejich debaklu a když k tomu přidáme neschopného hrobaře Topolánka, tak to jinak nemohlo dopadnout.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(jana, 20.10.2008 8:54:57)
Odpovědět
Na co dojela ODS?Na všechno,proto jsme řekli jasné NE.Ale co je zarážející,že se její předseda/zřejmě hlavní důvod porážky/tváří a chová jako by se nic nestalo a hodlá kandidovat dál.Je to asi vážně nemocný člověk
/nemyslím cukrovku/který svým chováním rozhodně poškozuje jak svoji stranu tak republiku viz.zahraniční tisk.Nevím jak dopadne nedůvěra vládě myslím,že korýtek se budou držet zuby nechty všichni,ale troufám si odhadnout jak dopadne druhé kolo voleb.Již jednou jsme řekli jasné ne této vládě.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(v.n., 20.10.2008 10:05:15)
Odpovědět
Podle statistiky kterou uváděl Topolánek v televizi počet voličů ODS neklesl, pane Sřipský.Některé veličiny provokují v lidech zvláštní druh oddanosti,kterážto oddanost vytváří v této skupině lidí zvláštní realitu individuáního JÁ přivtěleného a obětovaného ONOMU. Známo z historie. Takové skupinové submisivně dominantní náboženské chvění. To ochromuje myšlení postižených tak, že nejsou schopni vést dialog, zejména ne sami se sebou a fungují na principu ANO NE. Takže matka strana zrazena nebyla. Jen se prostě navýšil počet těch, kteří se na tenhle útvar nechtějí dívat. Žádná zrada principů, jen společnost se vyvíjí do jiné roviny a nechce tu podivnost která se s přirůstající dobou stává stále podivnější. Takže ne "odklon od Klause" ale "ne dost rychlý odklon od Klause".
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Finrod Felagund, 20.10.2008 10:46:23)
Odpovědět
Marku, obávám se, že děláš chybu. Nevycházíš totiž z reálných předpokladů - ODS jednoduše nemůže plnit svůj program tak, jak si ho vyhlásila, protože musí respektovat koaliční partnery. Pokud to dělat nebude, další alternativa je Paroubek a bolševici. Jinou alternativu prostě Topolánek nemá a moc dobře to ví. Na to, jak situace ve Sněmovně vypadá mizerně toho ještě zvládl z programu ODS prosadit až překvapivě moc. Stejný omyl jako ty dělá i Tlustý, Schwippel a další. A to chceš, aby tady místo aspoň nějaké vlády, která je v něčem rozumná, v něčem méně, byla vláda, co papouškuje každé Putinovo slovo a co nás povede ke světlým zítřkům? Asi jo, jinak bys tohle nepsal.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(ash, 20.10.2008 12:03:53)
Odpovědět
ODS zvládla překvapivě mnoho ze svého programu? Asi žijeme každý v jiné zemi, mně se zdá, že ODS zvládla pouze překvapivě mnoho z toho, co v programu vůbec neměla.

S článkem absolutní souhlas.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Kocour Mikeš, 20.10.2008 12:11:26)
Odpovědět
Každopádně, mít za premiéra politika Putinova formátu, tak si pískám :-))
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Maro Skřipský, 20.10.2008 13:08:27)
Odpovědět
Zhrubná reakce - socialistům ani komunistům jsem hlas nedal, nevím jak to vůbec mohlo některé diskutéry napadnout. Protestním hlasem jsem myslel malé strany a nezávislé kandidáty.

Finrode,opravdu se mi nezdá, že by ODS prosadila spoustu ze svého programu, spíše souhlasím s tím, že prosadila spoustu toho, co v programu neměla. Kompromis je jedna věc, totální zrada programu zase věc druhá.

Jinak,neustálé strašení Ruskem je passé a jen s ním už si čeští neokoni nevystačí. Rusofil nejsem a vždy jsem ve vztahu k Rusku doporučoval obezřetnost, nicméně křičet neustále "bu bu bu Putin !" je věc, ke které se nesnížím.
Když už jsme u toho, chci aby ČR dělala svébytnou zahraniční politiku se zřetelem na geopolitickou skutečnost středoevropského kontextu
Je jasné, že naše místo je na Západě, nicméně odmítám západ přísně redukovat na bruselské centralisty nebo americké neocony. Transatlantická vazba neznamená lízání neokonzervativních řití. Kupříkladu uznání Kosova nebylo v našem zájmu ani náhodou...
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Finrod Felagund, 20.10.2008 14:48:15)
Odpovědět
Ne? Vždyť můžeme velmi jednoduše budovat naše vztahy se Srbskem, aniž bychom museli riskovat vstup kosovských Albánců na naše území - pokud by Kosovo nebylo uznáno, jednoduše by měli Srbové, kteří chtějí do ČR, smůlu, protože bychom neriskovali například bezvízový režim právě kvůli kosovským mafiím. Ty jsou teď součástí kosovského státu a těm my můžeme bránit ve vstupu na české území. Pokud by Kosovo uznáno nebylo a pokud by nebylo samostatné, byli by tím dlouhodobě biti především Srbové.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(ash, 20.10.2008 15:37:55)
Odpovědět
Ale no tak! Kdyby jsme neuznali Kosovo, žádný kosovský Albánec s pasem toho pseudoútvaru by tu neměl šanci, aspoň legálně, právě proto, že by naše zem něco jako stát Kosovo vůbec neznala.
A budování vztahů se Srbskem? Jistě, nejlépe se budují vztahy s někým koho podle zradím a po té mu vysvětlím, jak moc jsem mu pomáhal.

Vydávat uznání Kosova za dobrý skutek, tak z toho zvracím.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Finrod Felagund, 20.10.2008 17:05:02)
Odpovědět
A myslíte, že by sem jezdil s kosovským pasem? Jezdil by se srbským, protože podle Srbska i ČR by byl občanem Srbska! A jej bychom museli filtrovat spolu s nevinnými Srby. To chcete?
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(ash, 20.10.2008 17:31:23)
Odpovědět
Chcete snad říct, že naše případné potíže s filtrováním gaunerů jsou obhajitelným důvodem zlegalizování loupeže cizího historického území???
Omlouvám se, ale na to už nemám slov.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Zdenda, 21.10.2008 11:43:17)
Odpovědět
Nežije tam náhodou většina Albánců? Pro nekonečný konflikt jako stvořené...
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Jiří Zahrádka, 20.10.2008 17:42:23)
Odpovědět
Chtěl jsem chválit, Maro, ale tahle Tvoje reakce s tím, že nechceš strašit Putinem, mě zchladila. Je samozřejmě trapné, když jediným argumentem některých pravicových sil je strašení těmi druhými - třeba komouši nebo rusáky. Ale Putin je prostě zrůda, a jestli máme mít skutečně nezávislou zahr. politiku (tedy nezávislou i na geograficky blízkých velmocech), tak jsme měli odmítnout uznání Kosova, ale zrovna tak jsme měli spolu s prezidentem Kaczynským nazývat rusáky pravými jmény (i když Kaczynský byl na můj vkus příliš diplomatický :-) ).

O rusácké barbarské nestoudnosti už jsem tady toho napsal dost, nemá cenu to opakovat. Takže závěrem spíš jedna techničtější výtka: proč jsi ten článek neudělal taky v kratší formě a neposlal to někam do novin? Snažte se, pánové, dostávat ty věci do deníků (samozřejmě i do týdeníků ;-) ). Tady na EUportálu to má přeci jenom menší dosah (aspoň zatím, šéfe ;-) ).
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(jh, 21.10.2008 2:25:16)
Odpovědět
"...socialistům ani komunistům jsem hlas nedal, nevím jak to vůbec mohlo některé diskutéry napadnout. Protestním hlasem jsem myslel malé strany a nezávislé kandidáty."

Marku, já neobviňuji vaše svědomí, ale Váš matematický výkon!
Omlouvám se, pokud jste volil malé strany jako KDU či Zelené, kde se nutná procentní hranice předpokládala.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Zdenda, 21.10.2008 9:16:21)
Odpovědět
Vede tu žabomyší válku a komunisti se mezitím dostanou k moci.

1) I kdyby se sečetly všechny prostestní hlasy malým stranám + KDU + ODS stejně socialisti s komunisty vedou (nebo téměř vedou)
2) Ty lidi, co šli volit nejsou schopní složitějších politických úvah jako vy. Zkuste se s nimi bavit - dozvíte se že máme mít raketovou záklanu namířenouna Rusko a podobné věci:)
3) => většina volí podle emocí. Strach pak hraje nejvýraznější roli a lidi se bojí že nebudou mít na lékařskou péči, až bude potřeba, že nás napadne Rusko a naše území bude zavlečeno do válek vedených USA, že se jim zdraží nájmy a jídlo - všechno to jsou kraviny ale s tím nic nenaděláte
4) Kdyby byli všichni rozumní měli by komunisti 0 hlasů a Hitler by se nikdy k moci nedostal
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Ondra, 21.10.2008 9:36:59)
Odpovědět
Jenže tohle kdyby je naprosto irelevantní, právě pro to, že existuje něco takového, jakou jsou lidi :-)

Nicméně k Vaším výtkám - to, že bychom mohli být zataženi do konfliktů, skutečně výhledově HROZÍ. Představte si hypotetický vstup Ukrajiny a Gruzie do NATO. Určité spory, které tam mezi nimi a Ruskou federací existují se nás absolutně nedotýkají. V případě jejich vstupu do NATO ovšem "atlantická loajalita" a hlavně 5. článek Washinghton treaty říká, pomoct napadenému. Ale po zkušenostech z Gruzie a díky kosovskému precedentu - otázka, co považovat za "napadení", že..

Tak jako tak si myslím, že není v našem státním zájmu v takovém konfliktu figurovat a nechat se do něj zatáhnout.
Re: Příčiny volebního výprasku aneb Na co dojela ODS ?
(Zdenda, 21.10.2008 11:40:18)
Odpovědět
Nějak nerozumím. Tedy je lepší radar nebudovat, protože pak nevstoupí Ukrajina do NATO? Jak souvisí radar se vstupem nějakých států do NATO?