reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?

Autor: LP | Publikováno: 9.11.2008 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Odpověď je jednoduchá. Novým předsedou ODS by se měl primárně stát ten, kdo bude garantovat, že Česká republika zůstane alespoň formálně suverénním státem. Tedy ten, kdo vystupuje proti přijetí socialistické, nedemokratické a centralistické Lisabonské smlouvy. Ostatní věci jsou v případě boje o holé přežití české státnosti relativně podružné.

 
Pokud se mají v České republice provádět vůbec nějaké reformy a pokud by měli čeští občané mít vůbec právo rozhodovat o osudech své země, je samozřejmostí, že rozhodování o českých zákonech musí zůstat v rukách zástupců volených českými občany, a ne v rukách bruselské byrokracie a evropských velmocí typu Francie a Německa.
 
Kandidaturu na předsedu oznámil již primátor Pavel Bém, dále se hovoří o Miroslavě Němcové, Jaroslavu Kuberovi, Evženu Tošenovskémi či o Janu Zahradilovi. Proti Lisabonské smlouvě se jasně vyslovují Jaroslav Kubera i Miroslava Němcová, Zahradil lavíruje, názor Tošenovského není znám. Bémův názor také nebyl dlouho znám, ale v nedělní Partii na Primě se jasně vyslovil proti Lisabonské smlouvě.
 
Kubera je charazmatická osobnost se smyslem pro humor, která se nebojí říct politicky nekorektní věci a je to člověk, který má názor. Sice osobně jako konzervativec nesouhlasím s některými Kuberovými libertariánskými názory, ale určitě by mohl být vhodným kandidátem.
 
Miroslava Němcová by po mém soudu mohla být rovněž vhodnou předsedkyní, je více konzervativnější a vůbec by nemuselo vadit, kdyby se z ní stala česká železná lady.   
 
Jan Zahradil je jistě inteligentní člověk s velkými znalostmi zahraniční politiky a je politikem, který by funkci předsedy zvládl. Rovněž je jakýmsi mostem mezi pro a protilisabonskou částí ODS. Sice mi mohou vadit nějaké jeho levicově liberální názory týkající se společenských otázek, ale klíčovým by pro mě byl jeho postoj k zahraničně politickým otázkám, tedy k Lisabonské smlouvě. Zahradil zatím lavíruje a jeho definitivní postoj není zřejmý.
 
Evžen Tošenovský je podle všech mých informací slušný člověk a podporuje ho i jeden poslanec, kterého si osobně velice vážím. Otázkou ale je, zdali to je člověk s pevným ideovým zázemím a vizí. Pokud by jasně řekl, že je proti ratifikaci nové eurosocialistické Lisabonské smlouvy, rovněž bych v jeho předsednictví neviděl problém.
 
Nakonec zde máme Pavla Béma, který svůj odpor ohledně Lisabonu již dal najevo. Je ale velkým otazníkem, zdali je to člověk, který má vizi a silné pravicové názory. Rovněž jeho působení na pražské radnici může u řady lidí vzbuzovat pochybnosti.
 
Na druhou stranu, pokud Bém jasně deklaroval svůj odpor vůči evropské centralizaci, je rozhodně lepší volbou než Topolánek. Pokud jde o přežití či nepřežití českého státu, musíme brát toho, kdo je na skladě, ač ho třeba nepovažujme za úplně ideálního.
 
Ačkoliv bych tedy, co se týče názorů, osobně preferoval Němcovou nebo Kuberu, je otázkou, zda mají šanci porazit Topolánka. Je asi faktem, že ze zmíněných kandidátů má asi největší šanci na úspěch Bém a po něm Tošenovský.
 
Ale volit Béma (či Tošenovského či nakonec kohokoli jiného) má smysl pouze tehdy, pokud jasně řekne, že zamezí přijetí Lisabonské smlouvy. Pokud by Lisabonskou smlouvu nakonec Bém či Tošenovský podpořili, znamenalo by zvolení Béma či Tošenovského dostat se z louže pod okap.  
 
Svým jasným vyjádřením proti Lisabonské smlouvě dal ale nyní Bém signál, že může být přijatelný pro pravicové příznivce zachování samostatnosti českého státu. Nyní je na místě dále sledovat jeho další kroky a pokud se stane uvnitř ODS lídrem odporu proti Lisabonské smlouvě, neměli by příznivci původních idejí ODS váhat a měli by mu vyjádřit svou podporu. Nezávislost a uchování demokratické formy vlády v naší zemi je nyní nejdůležitějším úkolem a pokud tento úkol Pavel Bém zvládne, a i kdyby neprosadil již nic jiného, zasloužil by si za tento výkon velké uznání.   
 
Pokud by ale na kongresu Topolánek uhájil svůj předsednický post, měli by již vskutku příznivci původní klausovské ODS založit novou pravicovou stranu, která by nedělala appeasement vůči zeleným neomarxistům a socialistickému Bruselu...

reklama
1193 čtenářů | 15 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Jestli zůstane Topolánek jako předseda ODS
(Brabec, 9.11.2008 16:54:43)
Odpovědět
je to konec ODS. Tandem Dalík-Langer dohlížejí na výběr delegátů. Je však nutné říci, že potvrzení Křupana v čele ODS povede k rozkolu.Se založením nové strany by se nemělo váhat.
Re: Jestli zůstane Topolánek jako předseda ODS
(Lukáš Petřík, 9.11.2008 16:59:17)
Odpovědět
Jestli vyhraje Topolánek, tak opravdu začínám věřit tomu, že bude rozkol strany a ODS se rozštěpí. topol to začíná tušit a "varuje". Třeba bude nakonec nějaký "kompromisní" kandidát jako v Jistě, pane ministře. A pronese projev: "Jsme dobří Evropané, ale to neznamená, že musíme poslouchat každého malého Napoleona z Bruselu a že musíme přijmout Lisabonskou smlouvu. Jsme stále suverénní národ a jsme na to hrdí." :-)
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(alexander kordick, 9.11.2008 22:55:16)
Odpovědět
Lukas, finally we see you ve started to fight an uphill battle.Reminds me to Gettysburg on the 3rd of July 1863. You will be defeated!!!!
No chance to win,position is desperate.
Go to hell you crazy fascist!!!!!
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(#13, 10.11.2008 10:10:48)
Odpovědět
Moje řeč. Jenom proti Kuberovi mám méně výhrad.
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(Jiří Zahrádka, 10.11.2008 12:15:58)
Odpovědět
Já neslyšel to Bémovo vyjádření, Luki, ale neumím si představit toho jemného pana doktora, ex?-feťáka Béma (a v českém prostředí nepřekvapí, že zároveň odborníka na drogovou problematiku), jak stojí pevně proti Bruselu. On umí podle mě jen hezky mluvit, zvládá komunikační dovednosti, ale Lisabon by podle mě neblokoval.

Kromě toho, události z léta 2005, kdy technaři obsadili Prahu, a nakonec museli jít dělat pořádek naštvaní studenti z pražských kolejí, zatímco Bém trapně žvanil cosi o Paroubkově vině za přesun té lůzy do Prahy, to je tak fatální selhání, že by se Bém podle mě neměl nikdy dostat na jakoukoli vedoucí funkci. I kdybych přistoupil na jeho nestoudnou logiku s Paroubkovou vinou za technaře u pražských kolejí, byl to primátor Prahy, kdo měl nastalou situaci (ať již zaviněnou kýmkoli) řešit. Řešili ji ale, jak jsem uvedl, sami studenti, když městská ani republiková policie neudělala nic.

Je mi s podivem, že přes tyhle nestoudnosti je Bém pořád nejoblíbenější. Češi jsou fakt blbové. Stačí na ně culič a žvanil okresní úrovně, a jsou jeho. Fakta je nezajímají.
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(L.P., 10.11.2008 13:37:18)
Odpovědět
Jirko, můžeš mít naprostou pravdu, ale mě jde o zachování suverenity tohoto státu a pokud si mám vybrat mezi Špatným č. 1, co je pro LS, a Špatným č. 2, co je proti LS, volím Špatného č. 2. Bohužel jiná volba není.
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(Jiří Zahrádka, 10.11.2008 14:55:10)
Odpovědět
Souhlas, jen se obávám, že ulízlý mediální Bém nebude blokovat Lisabon.
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(L.P., 10.11.2008 15:03:52)
Odpovědět
Musíme to risknout...
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(zdeněk84, 10.11.2008 23:40:50)
Odpovědět
proti euroústavě byl taky topolánek. dokud nebyl ve vládě...
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(Jiří Zahrádka, 11.11.2008 12:14:15)
Odpovědět
No právě...
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(fanda, 11.11.2008 15:19:41)
Odpovědět
Topolánek, by měl být dál předsedou ODS. Aspoň
by za dva roky, ODS zmizela s povrchu zemského!!!
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(RZ, 11.11.2008 18:53:02)
Odpovědět
To je zase hovadina... Bém je mimo Prahu extrémně nepopulární a tak se snaží naklomit si konzervativnější odésáky a klausovce. Akorát mu skáčeš na špek.

Nemluvě o amorálnosti podobného principu. Pokud je průšvih, znamená to, že je třebas postavit si do čela každého hajzlíka, co v pravou chvíli řekne, já to vyřeším, znamená to, postavit si ho ihned do čela? Tak se může v tvém světě stát vládcem kdokoliv. Podobně se dostal nahoru Obama.

A navíc, jít s Bémem znamená větší riziko. Lisabon přijme taky, a navíc už totálně dojebe pravici. Výsledně na tom budeme hůře, než bez něj.
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(Lukáš Petřík, 11.11.2008 19:42:20)
Odpovědět
Nedělám si o jeho postoji iluze, ale pokud mám na výběr topolovsko-tluchořovsko-dalíkovsko-moravovskou kliku mafiánů, která je pro LS, nebo Béma, který je proti LS, volím, ač ne s velkou chutí, Béma. Když prohlásil, že je proti LS, bude to mít těžší případně to odvolat. Prostě kdokoli bude lepší než Topol. V tento okamžik je volba mezi dvěma zly, argumenty teď převážily pro Béma jako lepší variantu. Topol přijme LS a pak se na jakoukoli politiku v ČR můžeme vykašlat, protože už budeme definitivně protektorátem socialistické EU...
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(RZ, 11.11.2008 20:16:42)
Odpovědět
Bémovy záruky jsou ale naprosto nulové...

Ve špinavé hře nemůžeš vyhrát. Můžeš ji ignorovat, nebo zastřelit falešného hráče. Dát od ODS ruce pryč, to je jediná šance.
Re: Kdo by měl být novým předsedou ODS? Bém?
(L.P., 11.11.2008 21:10:11)
Odpovědět
Mně záleží na suverenitě toho státu, proto spolupracuji s lidmi z ODS, kteří to cítí stejně. Nebo s těmi, kteří tomu mohou napomoci. Prostě LS musíme potopit, jinak je, co se týče politiky, už úplně všechno jedno. Pak můžeme čekat jen na krizi, až se EU sama rozpadne díky demografické, imigrační, ekonomické a sociální krizi.