reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 26.11.2008 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Bohužel jeho faktický zánik je zarámován v chystaném zániku suverenní a svrchované České republiky.

 
Psal jsem o tom zde, že slova v Ústavě jsou natolik jasná, že posuzovat jasné pojmy nějakým pochybným právnickým výkladem je zavádějící.V tomto případě nás toto farizejství soudu neodvratně zavede až za samý práh státnosti. Tento zlom, bude-li ratifikace dovršena, povede k plíživé rezignaci na uplatňování atributů státu jako takového a k dalšímu rozvolňování pojmů, jak byly historicky chápány. A další precedenty budou tuto právní smyčku utahovat. Bezpráví se tak stane právem  (vzpomeňme Orwella) - bude legalizovat sebe sama.
 
Nejdříve to povede k neustálým konfliktům, co ještě na oko svrchovaný a suverénní stát - spíš jeho torzo a karikatura - smí a co za něj rozhodne někdo jiný. Nakonec vždy rozhodne právní zásada číslo 1: „Silnější pes dupe." Naše dvě desítky poslanců v europarlamentu budou jen křovím velmocenské „demokracie" dle zájmů dominantních členů. Je nepochybné, že v takovém případě budou zrušeny Benešovy dekrety. Je nepochybné, že už další dva bloky Temelína nedostavíme.
 
Nakonec už jsme zvyklí ruský plyn, který k nám proudí přes Slovensko, platit - a přeplácet! - Němcům. A o nic jiného nejde. Jde jen o takovou parcelaci uzemí, jíž by nebránily nějaké partikulární zájmy malých zemí. Hovořit o rodinném stříbru smí jen ti dominantní, to se pak ze společných daní budou dotovat německé automobilky a francouzské zemědělství. Rodinné stříbro malých členů, pokud ještě nějaké zbylo, se rozpustí jako cukr z našich zavřených cukrovarů.
 
Ústavní soud podlehl politickému nátlaku. Nechal se vydírat heslem evropských zájmů. Podlehl tlaku eurofanaiků, euronaivistů, eurobyrokratů, eurovyžírků a šílenců s hypertrofovanými nadnárodními ambicemi a touhou po moci nebo prebendách. Sám ze sebe udělal napříště páté kolo u vozu, jak jsem o tom psal zde.
 
Můžeme jen litovat, že se Václavu Klausovi nepodařilo rekonstruovat Ústavní soud dle jeho původních návrhů. Škoda, že nevytrval. Tehdy na něj chtěli podávat trestní oznámení za vlastizradu, že maří výkon Ústavního soudu. Jaký paradox! Dnes se tento soud té vlastizrady dopouští sám a nevadí mu, že pro své nástupce omezil svou působnost vlastním judikátem.
 
Doufám, že prezident nerezignuje. Všichni, kdo ze zákona mohou, by měli podávat nové návrhy Ústavnímu soudu. Měla by se zorganizovat záchranná skupina. Česká republika, odkaz našich předků, za to stojí!
 
 
 

reklama
1594 čtenářů | 15 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Felix, 26.11.2008 19:28:52)
Odpovědět
V roce 1938 republiku zničil zrádný president Beneš.
V roce 1948 republiku republiku zničil týž zdráce.
V roce 2008 republiku zničili ústavní soudci a Topolánkova klika. Ale rok 2008 bude v dějinách, budou-li ještě nějaké delší, významný tím, že pan president Klaus národ nezradil. Jaké skvělé vyústění životní dráhy tohoto muže! Přejme mu vytrvání v dobrém navzdory tlaku zrádných nepřáátel. (Já, jako katolík, jen dodávám: Kde je dnes Církev?)
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Franta, 27.11.2008 19:37:22)
Odpovědět
římsko-katolická církev je podvod svetoveho kalibru. Jan Hus by vám o tom mohl vyprávět hodiny. Pokud verite v Boha budte krestan a ne katolik, verte tomu co pise bible a ne to co rika nejakej antikrist papež
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Ondra, 26.11.2008 20:03:44)
Odpovědět
No..přes všechny výhrady k Lisabonské smlouvě, pokud vím, soudce ÚS jmenuje Senát na základě návrhu prezidenta republiky a právě jen prezidenta.

Proč to lamentování nad dnešním verdiktem, když dobře věděl, jaké lidi tam navrhoval. Streitův článek je trochu mimo - ÚS těžko mohl spáchat vlastizradu, vydal na vyžádání rozhodnutí na vznesený dotaz, zda jsou konkrétní body LS v rozporu s Ústavou. A že mohl rozhodnout buď že ano, nebo ne, je nabíledni. Konkrétní názor jednotlivce samozřejmě může být odlišný, ale státník by měl rozhodnutí ÚS respektovat.

Klaus navíc vůbec nemusel Lisabon k posouzení Ústavnímu soudu podávat. Akorát podle mě udělal medvědí službu jejím odpůrcům a otevřel dveře její ratifikaci. Zatímco jinak by Lisabon mohl nepodepsat a vyslechnout si drtivou, ale pořád snesitelnou kritiku a snůšku nadávek, pokud jí nepodepíše teď, a půjde tak proti ÚS, bude v pozici nehorázného jedince, jehož jednání nemá v Evropě a v historii obdoby...

Tak se z Klause nakonec paradoxně stalo největší požehnání pro Lisabonskou smlouvu v ČR. . .
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(v.n., 26.11.2008 20:15:55)
Odpovědět
Z Klause se již před dlouhou dobou stalo největší požehnání protivníků Klause.
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(L.P., 26.11.2008 20:28:49)
Odpovědět
Jestli jsi ten Ondra, co studuje politologii, tak to tedy dokazuje, na jaké asi úrovni...Ano, jmenuje je prezident a každý ví, jak Klaus se Senátem o ně válčil, ale prostě nakonec musel jmenovat někoho, koho by mu Senát schválil. Kdyby měl volnou ruku, jako v případě ČNB, asi by jmenování vypadalo jinak. Tato výtka je tedy více než hloupá.
Ani Ústavní soud není nad Ústavou a očividně Ústavu znásilnil. Mimochodem, kvůli principu brz a rovnováh je jedním ze strážců úsatvnosti i prezident-i na ústavu přísahal. Má tedy, pokud jiné složky moci selžou, pravomoc LS nepodepsat a zaříznout ji, protože je právě jedním ze strážců ústavnosti.
Třetí pitomost: Klaus přece nic k ÚS nepodával. Udělal to Senát a Klaus je ze zákona účastníkem řízení a ÚS ho vyzval, aby mu dal své stanovisko. VK plnil jen svou úsatvní povinnost.
Souhlasím s tím, že je podle mě nejen právemm ale povinností, aby smlouvu nepodepsal. Přísahal jako prezident, že bude hájit ústavu a pokud je přesvědčen, že LS je v rozporu s ústavou, což řekl, nemá právo jí podepsat, jinak na druhé straně porušuje svůj slib na jehož základě byl instaurován do funkce.
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Ondra, 26.11.2008 20:40:24)
Odpovědět
Ja dobre vim jak to funguje, stejne jako ze to "nepodaval" on, podali to senatori, dobre no...nejsme u Ustavniho soudu, ale za monitorem na web diskusi. Ale on to zastitoval, je to predevsim jeho prohra a diky tomu se zavrely ne-ratifikaci dvere.

Ustavni soud a jeho rozhodnuti nelze od monitoru odsoudit jako "negramotnost". To bys musel nejdriv cely ten nekolikastrankovy judikat rozebrat - uz proto bylo z hlediska odpurcu smlouvy chybou to k US vubec podavat.

V tom je prave to nebezpeci, mohl to snaze smest ze stolu, ale nyni uz muze byt cela debata jen o tom, ze Ustavni soud znasilnuje Ustavu hm... Porad si jako odpurce LS trvam na tom, ze to podani zadosti Ustavnimu soudu nicemu nepomohlo, naopak.
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Michaela Pena, 27.11.2008 15:01:40)
Odpovědět
o cem se to vubec bavis...jde o podstatu veci a ne o slovickareni....presne takhle se skresluje nazor lidi kteri tomu nerozumi ,nebo jsou tak lini jako pomalu cela nase populace ,aby se snazily si zjistit pravdive informace.Jediny co nas narod dela ze sedi doma a cumi tupe na bednu ktera je rizena politykama a take ctou vlastne noviny....a tomu pak rikaji ze se zabyvaji politikou ha ha ha ha ty .Clovek se tam dozvi jen to co bychom mely slyset ,abychom si udelaly "vlastni" nazor na vec.

Tak to tedy dekuji......ale ono se vse ukaze az se lidem sahne na jejich majetek az to uciti v penezenkach tak se vlastne proberou a co ....... jakto ze jsem nic nevedel?

Nikdo nema chut resit podstatu veci a proc? Vzdyt uz potrebujeme jen telku ,jidlo a domov proc bychom se trapily jinymi potrebami..... ktere jsou celonarodni
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Ondra, 26.11.2008 21:08:43)
Odpovědět
A propo vetsina soucasnych soudcu byla jmenovana Senatem v dobe, kdy tam mela prevahu ODS, kdy jindy tedy byla moznost nominovat jmenovat nekoho, kdo bude Klausovym nazorum nejbliz?
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Dusan Streit, 26.11.2008 23:47:26)
Odpovědět
Jen na vysvětlenou. Byl to třetí článek ze série o ÚS/LS na mém blogu: 1)Uvidíme, zda Ústavní soud umí číst(http://streit.blog.idnes.cz/c/59205/Uvidime-zda-Ustavni-soud-umi-cist.html
2) Ústavní soude, zdali zhynouti chceš vlastním rozhodnutím? (http://streit.blog.idnes.cz/c/59248/Ustavni-soude-zdali-zhynouti-chces-vlastnim-rozhodnutim.html)
3)Není divu, že negramotný Ústavní soud spáchal harakiri (http://streit.blog.idnes.cz/c/59392/Neni-divu-ze-negramotny-Ustavni-soud-spachal-harakiri.html)
ad 1-2) jsem napsal před usnesením ÚS,ad 3) pochopitelně až po něm. Trochu upravený nadpis zde přetrhl ten kontext, že ÚS neimí číst Ústavu, z níž v ad 1) cutuji.
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Ondra, 26.11.2008 23:57:11)
Odpovědět
Nazory vam nikdo nebere, ale ta forma... Vazeny pane, i kdyz u ustavnich soudcu by mela byt moznost toho, ze do sve prace promitnou nejake politikum, ze vsech ustavnich cinitelu nejmensi, preci jen je klidne mozne, ze nektery z nich muze byt ovlivnen spise nez respektem k pravu a Ustave politickou objednavkou. To nikdo nepopira.

Presto vsechno jsou soudci US v pravu maximalne erudovani lide. Kde berete jistotu hovorit o Ustavnim soudu jako o "negramotnem"?
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Dušan Streit, 27.11.2008 0:17:50)
Odpovědět
Viz ad 1)k té gramotnosti
S tou politickou objednávkou máte pravdu (spíše politickou europsychózou). Zítra (vlastně dnes) na svém blogu objasním. A nedělejme z práva velkou vědu, která zamlžuje význam jasných pojmů. Jiné složení soudu by dalo jiný výsledek. Exaktnost nulová.
A propos, ty politiky socana Rychetského a lidovce Výborného asi opravdu neměl Klaus jmenovat. Pejchal by byl opravdu lepší. Neměl se nechat tolik Senátem tlačit do kouta, když krátce na to získalo v něm ODS většinu.
Chtěl jsem ještě dodat, že po úpravě názvu článku vypadlo to harakiri, což v duchu ad 2) znamená,že si kapři z ÚS sami vypustili rybník (spíše pro své nástupce).
Můj slovník odpovídá tragice rozhodnutí.
Klaus nesmí podepsat
(Brabec, 27.11.2008 0:16:59)
Odpovědět
Přísahal tak jako všichni poslanci. Kluasovi věřím
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Volič., 27.11.2008 0:27:54)
Odpovědět
Souhlas se vším co pisatelé předemnou uvádějí.Je jen zapotřebí aby se teď národ semknul,a ty zkorumpovaný chcípaky kteří žerou z našich daní plnou držkou a za to jim národ nestojí ani za to aby lidem vysvětlili co to vlasně ta LS je co pro čekou republiku přinese a naopak. To se jen schovávají za nějaké slinty zkurvenejch cizáků jako by na nic neměli svůj názor.Panebože co jste to za sebranku.Vážení, je třeba shromáždit lidi kterým není lhostejné co s republikou bude a vyjít opět do ulic a tu sebranku zkorumpovanou a zrádcovskou vypakovat a nebo vymlátit z republiky.Ten zmetek Paroubků kdyby zjistil kolik voliču kteří volili socany odradil od dalších voleb pro socany,tak by okamžitě otočil svou rétoriku na opačnou stranu.Přátelé tento národ musí něco s těmito zmezky provést dokud nebude pozdě.V brzké době bude na internetu velká výzva k velkému shromáždění všech lidí tohoto státu,kteří mají této sebranky již plné zuby.Poté to bude mela a budete vidět kolik těch zmetků zůstane v republice.
Ústavní vlastizrada
(BERAN, 27.11.2008 11:30:38)
Odpovědět
Pochopil jsem pro sebe z toho odůvodnění, že P.T. soud je těchto náhledů:

1/ Když jsme do Unie vstoupili, musíme držet basu.

2/ Svět se globalizuje, slabší pomřou a nevíme, o co půjde Číně, takže je lepší držet se silných.

3/ Kdyby přeci jen v Evropě nastal nějaký průšvih, Ústavní soud proti Unijní nehoráznosti zakročí a spasí nás.

K tomu za svou maličkost poznamenávám:

1/ Že jsme tam vlezli, byla chyba. Svého hloupého hlasu ANO v referendu lituji a omlouvám se za něj.

2/ Ta teze platí za nenaplněných předpokladů, že Unie je mravná, moudrá, chytrá a silná.

3/ Ústavní soud upřesnil, že EU by musela opustit "hodnotovou identitu". Problém je tom, že tato identita je sourodá asi tak, jako bylo kuchařské veledílo pejska a kočičky. Ilustrace: Evropská unie se současně hlásí k tradicí osvícenství a křesťanství.

Naše vlast se v pomatení (v jakém jsem byl i já sám) k eurointegraci přihlásila, nastoupila do vláčku, který jede do vyvražďovacího tábora. Ústavní soud potvrdil, že jízdenka je platná a že čaj se podává o páté v jídelním vagonu. A to přece není vlastizrada. To je něco mnohem horšího.

Beran (http://vpravo.blog.cz)
Re: Negramotný Ústavní soud spáchal vlastizradu
(Petr, 7.12.2008 17:19:29)
Odpovědět
Podívej se nejprve do zákona co je to vlastizrada, než sem začneš psát takové s.r.a.č.k.y...