reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nová reaganovská revoluce

Autor: Ladislav Bátora | Publikováno: 4.12.2008 | Rubrika: Politika
Ilustrace

„Nastal čas vyslovit jména; v naší straně musejí padat hlavy. Protože jsme byli, my konzervativci, zrazeni lidmi, kteří nám naslibovali, že když je zvolíme do funkcí, tak budou prosazovat naše hodnoty. Musíme se postavit na odpor – připojte se k mé ‚Nové reaganovské revoluci‘ a restaurujme spolu konzervatismus!“ Michael Reagan

Bushovo druhé období samozřejmě neskončilo oznámením o vítězství Baracka Obamy – v souladu s 20. ústavním dodatkem mu Bush předá úřad až 20. ledna. Na závěrečné hodnocení osmileté vlády 43. amerického prezidenta je tedy ještě brzy. Ale asi o žádné hlavě Spojených států nenapsali renomovaní američtí autoři ještě za jejího působení v Bílém domě tolik zatracujících knih jako právě o Bushovi juniorovi; přibližme si dvě z nich citacemi a dvě aspoň zmínkou.
 
Tragický odkaz
 
Když loni v červnu vyšla kniha A Tragic Legacy, komentátor Alan Colmes řekl: „Je to nejlepší kniha o nejhorším prezidentovi. Glenn Greenwald je pro současnou vládu tím, čím je ona pro naši vlast – pohromou. Je to víc než jen kniha: je to vlastenecký čin.“
Za hlavní Bushovy „domácí“ hříchy Greenwald považuje: ohromný růst výdajů, skok od multimiliardového přebytku státního rozpočtu k ještě většímu schodku, rozmnožení byrokratických pašalíků, bezprecedentní rozmach moci federální vlády, její vměšování do kompetence států a pohrdání právním řádem.
Hotovou katastrofou je však podle Greenwalda Bushova zahraniční politika po 11. září 2001, kdy mu neokonzervativci naočkovali manichejské vidění světa: „Existuje jen dobro a zlo, a my bojujeme na straně dobra; ve válce s Irákem dnes, s Íránem zítra…“ Greenwald nadto neokony podezírá, že manichejské chápání morálky je pro ně jen nástrojem k ohlupování lidí – svévolná rozhodnutí zabalí do zjednodušujících moralistních pojmů, aby mohli veřejnost patřičně zmanipulovat. A je prý zbytečné zkoumat, zda Bush přistoupil na tento neokonský trik s cynickým oháněním se manichejskými poučkami proto, aby přesvědčil Američany, že musejí podporovat vojenskou agresi, nebo zda si tuto techniku neokonové osvojili proto, aby napřed přesvědčili Bushe samotného o moudrosti a mravnosti takové politiky…
Greenwald je liberál, stoupenec Demokratické strany. Je proto milým překvapením, že současný marasmus nevyužil k paušální diskreditaci Republikánské strany či konzervatismu vůbec a pranýřuje jen neokonzervatismus: „Je to hnutí, jež si sice říká ‚konzervativní‘, ale ve skutečnosti – jak si mnozí tradicionalisté už léta stěžují – všechny politické zásady konzervatismu pošlapává.“ A v čem podle Greenwalda spočívá tragika Bushova odkazu?
„Posláním post-bushovské éry bude restaurace mravních zásad, rehabilitace našeho národního charakteru. Aby se americká mravnost a věrohodnost zase staly něčím víc než jen vyprázdněným sloganem v prezidentských manichejských projevech burcujících do války. A to je onen tragický odkaz, který Americe po sobě zanechává G. W. Bush.“
     
Den zúčtování
 
Patrick Buchanan, už po léta nejhlasitější americký paleokonzervativec, v knize Day of Reckoning z konce loňského roku napadá prezidenta a neokonzervatismus také nevybíravě, zejména v kapitole Evangelium podle G. W. Bushe, ale na poněkud jiném základě než Greenwald. Buchanan začíná obecnou úvahou, v níž především odhaluje, jak se z demokracie udělalo „zlaté tele“, objekt nábožného uctívání, jinak řečeno: „demokratismus“ jako ideologie se vším všudy. A pro ideologie nemá Buchanan, po vzoru Russela Kirka, přívětivá slova:
„Nejen jakobinismus, marxismus a nacismus, nýbrž i anarchismus, socialismus a neokonzervatismus mají pozitivní výsledek testu na ideologii. Všechny totiž údajně objasnily, kam se svět ubírá nebo by ubírat měl, a opírají se o fantazie lidí, jimiž neotřese ani důkaz opaku. A Bushova konverze (po traumatu z 11. září) k ideologii neokonzervativců, kteří dali své slovo, že obrátí celý svět na víru v demokracii silou amerických idejí a zbraní, zničila jeho prezidentství.
Místy se ale Buchananův pohled na Bushe s pohledem Greenwaldovým nápadně shoduje: „Po 11. září se s ním udála dramatická změna. Jako by zažil zjevení. Začal mluvit jiným tónem a jiným způsobem. Popsal naše nepřátele ne jako fanatiky, kteří stejně jako jiní revolucionáři sahají k teroru, aby prosadili svou věc, ale prohlásil je za satanáše a ztělesněné zlo.“ Buchanan pak cituje postřeh historika Andrewa Baceviche: „Prezident Bush od samého počátku pohlížel na válku s Irákem jako na křížovou výpravu a na sebe sama jako na jakéhosi vykonavatele boží vůle.“ A k tomu Buchanan znepokojeně dodává:
„Takové dělení světa na dobro a zlo, na anděly světla a anděly temnot zápasící o budoucnost lidstva, z nichž jedni musejí zvítězit a druzí být zahubeni, to přece byla podstata manichejského kacířství ve třetím století… Je třeba říci jasně: To je manicheismus; to je mesianismus; to je utopismus. Investováním krve našich synů a statků našeho národa do honby za tímto zjevením naše republika vykrvácí, zbankrotuje a zničí se v kruciátách bez konce a v nikdy nekončících válkách. Pokud tuto ideologii neodstavíme od moci, dovede republiku k záhubě. Žádný národ, jakkoli velký, mocný či bohatý, nemůže vydržet zápas tak apokalyptický a globální.“
 
Žalobce, zrádce et al.  
 
Razantním „antibushovským“ počinem je i kniha The Prosecution of George W. Bush for Murder z letošního května. Název není metafora, Vincent Bugliosi je nejen věhlasný spisovatel, ale i neméně věhlasný žalobce. Jeho největším „úlovkem“ byl známý zločinec Charles Manson. Zatím největším… Bugliosi vychází z toho, že v Iráku byly zavražděny již zhruba čtyři tisíce amerických občanů, iráčtí rebelové jsou ale jen živým nástrojem v Bushových rukou. Vrahem je tedy podle trestního práva Bush. Odvážná juristická konstrukce, Bugliosi však v knize tvrdí, že se žalobou uspěje.
Nejvíce ale Bílý dům roztrpčila zpráva o vydání knihy What Happened od Scotta McClellana, jenž pro Bushe pracoval v letech 1999 až 2006, a byl tak den po dni skoro u všeho. I v dobách, kdy se zrovna marně hledaly zbraně hromadného ničení po celém Iráku… McClellan – jak sám říká – z Bushových služeb odešel proto, že se už dál nechtěl jako tiskový mluvčí podílet na systematickém balamucení veřejnosti.
A to prý na „pamětech“ už začal pracovat i Donald Rumsfeld, zhrzený exministr obrany. Ostatně, bůhví jaké veselé historky z vládnutí si časem vybaví třeba i Condoleeza Riceová, dnes Bushova „poslední z věrných“. A co když se po letošní volební porážce pro jistotu rozepíší lehkým perem i faktičtí strůjci a koryfejové neokonzervativní politiky? Robert Kagan, Charles Krauthammer, Bill Kristoll, Michael Ledeen, Richard Perle, Norman Podhoretz, Paul Wolfowitz... Právě oni Bushe tak dlouho naváděli k válce s Irákem, až do ní národ podvodnicky zavedl; a teď se navzdory tomu snaží od něho distancovat.
 
GOP, a co teď?
 
Samotná McCainova prohra v posledku málokoho překvapila něčím jiným než tím konejšivým jednociferným rozdílem; jenže v souběhu s docela dramatickou ztrátou křesel senátních i sněmovních je to dlouho nevídaný debakl Republikánské strany – „Grand Old Party“ má před sebou nezáviděníhodnou etapu hledání jeho příčin. A ještě mnohem svízelnější a choulostivější bude hledání „nové budoucnosti“. Jistě, i neokonští analytici dojdou (najednou…) k závěru, že hlavní příčinou byl Bushův iracionální a vždy odpudivý manicheismus, jeho pokrytectví a arogance: „Vždyť právě z těchhle důvodů přece veřejně deklaroval své sympatie k Obamovi těsně před volbami nejen zrádce McClellan, ale i náš někdejší ministr zahraničí Powell.“ Neopomenou také zdůraznit, že Obamu fanaticky protežovala nejen liberální média a „Hollywood“, ale nakonec i média konzervativní, a že to nemohlo být jen pro kouzlo jeho osobnosti, ale že v tom třeba měli prsty i šamani keňského kmene Luo. Že McCainovy nadějné vyhlídky zhatila na poslední chvíli finanční krize. Že kupodivu nezafungoval Bradleyho efekt a že barva pleti byla naopak Obamovým nejsilnějším trumfem...
 
To všechno může být – a zřejmě i je – pravda. Třeba včetně těch šamanů... Pokud takhle ovšem bude znít i „závěrečný nález a poučení“, dopadne to s „Grand Old Party“ asi dost zle. Na začátku kampaně kdosi poznamenal, že Demokratická strana by letos mohla kandidovat i myšáka Mickeyho, a stejně by vyhrála. Kdoví... Ale pokud republikáni hromadně neprohlédnou, že konzervativní voliči zkrátka už obecně nestojí o zastydle agresivní a tajnosnubný neokonzervatismus (který nadto asi ani konzervatismem není), čekají na ně jen další zklamání. Ano, už McCain hovořil o „zásadní změně“. Doprovodil to ale starokomicky šviháckým pobrukováním „Bomb-bomb-bomb, bomb-bomb-Iran,“ a tím mnohé potenciální voliče popudil a odradil – takhle si tu kýženou „změnu“ nepředstavují...
Republikánské straně se nejspíše nabízí jen jediné řešení: bez skrupulí se zbavit nezdárných vůdců a jejich našeptávačů a z marnotratného neokonzervativního výletu se pokorně vrátit zpět ke kořenům.
Michael Reagan, nejstarší syn někdejšího prezidenta, se v tom duchu hned po volbách vyjádřil hodně rázně: „Nastal čas vyslovit jména; v naší straně musejí padat hlavy. Protože jsme byli, my konzervativci, zrazeni lidmi, kteří nám naslibovali, že když je zvolíme do funkcí, tak budou prosazovat naše hodnoty. Musíme se postavit na odpor – připojte se k mé ‚Nové reaganovské revoluci‘ a restaurujme spolu konzervatismus!“
 
vyšlo v 51PRO

reklama
1384 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Nová reaganovská revoluce
(Jan Zeman, 4.12.2008 21:52:23)
Odpovědět
Ron Paul R3vo-ution a Campaign for liberty? Možná. Pat Buchanan? Snad. Ale ten pablb Michael Reagan? To snad je i na Euportál trochu silné kafe ne? :)
Re: Nová reaganovská revoluce
(Josef, 5.12.2008 0:04:46)
Odpovědět
Jestli si pane Zeman nepletete Michala Reagana s jeho brachou, ktery je levicak!
Toho a dalsich se budou muset konservativni republikani zbavit, kdyz chteji zpet k reaganove myslence!
Seznam nejznamejsich osob, kteri presly na obamovu stranu :
Ron reagan left leaning talk show host for the Air America network,
Conservative Presidential relatives endorsements:

Eisenhower, daughter of Richard Nixon and wife of grandson of Dwight D. Eisenhower[879]
Susan Eisenhower, granddaughter of former president Dwight D. Eisenhower[880]
CC Goldwater, granddaughter of former Republican presidential nominee Barry Goldwater[881]
Kathleen Hensley Portalski, half-sister of John McCain's wife, Cindy Hensley McCain
Ron Reagan (Democrat), son of former president Ronald Reagan
Maria Shriver, journalist, niece of John F. Kennedy, First Lady of California and wife of Arnold Schwarzenegger
Katherine Schwarzenegger, daughter of Maria Shriver and Arnold Schwarzenegger
Arnold Schwarzenegger - California governer
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 5.12.2008 10:26:04)
Odpovědět
U Rona Reagana me to neprekvapuje, logiku to ma i u Terminatora (ten podle me nikdy konzervativnim republikanem nebyl, nevim, co u reps dela), nicmene je to tedy sila. Arnold, formalne republikan, a podporuje socialistu od dems... Ovsem ze treba i pribuzny Goldwatera... Uf, to je tedy sila.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jan Zeman, 5.12.2008 14:55:00)
Odpovědět
Ne, nepletu si je. Michael Reagan je psychopatický extrémista, který se například nechává i slyšet, že by se měli hromadně vraždit 9/11 aktivisti. (myslet si můžeme co chceme, ale jisté věci jsou prostě politicky neúnosné) S tím by tedy moc "konzervativní revoluce" nenadělali - už jen když se podíváme na stratifikaci lidí slyšících na message Rona Paula. A ideově? Vždyť ten pán evidentně vůbec ani moc neví, co to konzervativismus je.
O jeho bráchovi a celé té podivné kalifornské selance samozřejmě vůbec nemluvě.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 5.12.2008 15:52:39)
Odpovědět
To mě dost překvapuje, o tom hromadném zabíjení. Je na to nějaký link?
Re: Nová reaganovská revoluce
(Josef, 6.12.2008 13:35:40)
Odpovědět
Jirko!
Linku se asi nedockas, ale jeho vyrok je cervene hned v uvodu tohoto clanku, a je to mysleno obrazne jako distancovat se od pseudorepublikanu v GOP - zadna krev, zadna Aurora! Michal se o tom problemu rozepisuje v clanku "Balkanized Party" - treti clanek :

http://www.humanevents.com/search.php?author_name=Michael+Reagan

A upozornuje, ze meni nazor v tomto clanku :

http://www.go-patriots.com/Michael%20Reagan.htm

Lituji, ze te president Bush zklamal, ale uvedom si, ze to neni tvuj prezident a nemas takove stesti jako ja, ze mu vyhovuji hned dva prezidenti, i kdyz Klause znam jen vseobecne ze zahranicniho tisku, kde je vetsinou popisovan kladne jako kapacita. A kdyz levice je v pomlouvacne extazi, tak je to znameni, ze prezident dela neco dobre a to znazornuje i tento pomlouvacny clanek. Take beru v uvahu, ze pomlouvat a nadavat na americke prezidenty je ceska dlouholeta tradice, datujici se zpet do roku 1948. Nekteri vytecnici jdou zpet o dalsich tricet let a nadavaji i na Wilsona. Zasluhou Bushe USA nebyly uz 7 let napadeni, bojiste presunul z uzemi USA zpet k nepratelum, zajistil dlouhodobou prosperitu a nizke dane. Ja vice od prezidentu nevyzaduji. Take vim, ze respektu se zadny US prezident od EU ani od komunistickych pohrobku nedocka! Ze vas nastval s radarem je vina velvyslance v Praze, ktery se zrejme vali po hospodach a venuje dobremu pivu, misto aby upozornil Washington a prezidenta Bushe, ze 68% Cechu se radaru boji a nechce s Amikama nic mit!

Putin dela velkomanevry v Karibskem mori, misto kolem pobrezi Somalska! Hlavne ze dela silacka gesta, ale piratu ze Somalska se boji i kdyz mu stale zadrzuji 33 tanku T-72 a bedny kalasniku, ktere posila prostrednictvim ukrajinske lode, jako humanitarni pomoc hladovejici Africe!
_____________________
Dec 5, 2008 4:16pm EST

WASHINGTON (Reuters) - The U.S. military conducted a successful test of its system built to knock out long-range missiles that could be fired by North Korea or Iran, the Pentagon said on Friday.
The target missile for the test over the Pacific was launched from Kodiak, Alaska and an interceptor was launched from Vandenberg Air Force Base, California, officials said. The intercept took place at 3:29 p.m. EST
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 4.12.2008 15:07:43)
Odpovědět
Mně se ten článek zdá velmi dobrý, ale trochu se bojím, abychom od jednoho extrému - vybombardovat všechno, co neokopíruje americkou ústavu a nevystaví po státě McDonaldy - nepřešli do opačného extrému: k relativizaci Dobra a Zla. To jednoznačné dělení Dobra a Zla mi nepřipadá zase až tak nejkritičtější v sumě chyb, které se v současné době děly a dějí. Ba naopak, je to podle mě v pořádku. Pochybné je to, když konkrétní formu vlády ztotožníme s absolutními morálními hodnotami a vnucujeme to jiným kulturám.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Ondra, 4.12.2008 17:26:50)
Odpovědět
A co je Dobro a co Zlo? Má vůbec smysl o politice v těchto abstraktních moralizujících kategoriích přemýšlet?
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 4.12.2008 18:48:41)
Odpovědět
Má. Definice je obtížnější, ale tím se můžeme bavit na filosofickém diskusním kroužku. Právě v politice je nanejvýš potřebné, aby politik na začátku deklaroval, co považuje za Dobro a co za Zlo. Ta část voličů, která s jeho definicí souhlasí, ať mu dá hlas. Jestliže vyhraje volby, jsou filosofické řeči o subjektivitě Dobra a Zla odstraněny z politiky (= řízení státu), protože politik má mandát pro realizaci programu svého Dobra.

Politika a filosofie jsou dvě různé věci. Bez definice cíle (tj. subjektivního dobra kandidáta na politickou funkci) se boříme do hodnotově relativizované, logicky postpně anarchizované společnosti. Kde není shoda např. na nepřípustnosti krádeží, těžko se lze divit, když se toto společenské tabu vytratí a lidé - a to bez ohledu na zákon - začnou krást masově, standardně.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Ondra, 4.12.2008 23:33:51)
Odpovědět
To ano, ale krádež je nepřípustná (nebo je tak definopvaná) v mezilidských vztazích, pro udržení státní jednoty (a teď nutně nemluvím o geografii), nebo k porážce "nepřítele" je někdy dobré v bežném životě uznávané morální standardy porušit. I když ted přesně nevím o konkrétním případě "politické krádeže", tak vražda je sama o sobě zločinem, ale pokud pomůže svrhnout totalitní vládu, nebo alespoň odpor rozdmýchá, budete takového zločince po svém vítězství soudit? Ne s političnem nemá morálka co dělat. A navíc největší relativizaci pojmů morálky zatím předvedli lidé, kteří se jí zašťitují (Havel, GWB, O´Shea atd), ne ti, kdo zpochybňují její úlohu v politice (já :-) ).

Myslím si, že to jsou odlišné kategorie. Politiku nelze vysvětlovat s odkazem na hodnoty morální (idolatrie a hypermoralismus lidských práv), ekonomické (liberalismus jako univerzální systém), ani další jiné, třeba estetické (parodické vzhlížení se v pochodech s vlajkami u tzv. "extrémní pravice"). Politika má vlastní hodnoty.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 5.12.2008 10:22:55)
Odpovědět
Politika se nutně musí opírat o hodnoty morální i ekonomické - i jiné. Přinejmenším politika demokratická. Lidé musí mít důvod, proč volit konkrétního kandidáta (nebo stranu). Musí se tedy ztotožnit s cíly, které má kandidát. Těžko si lze představit kandidáta, který vytyčí cíl (program) typu: "chci si nahrabat a nic nedělat, když mě zvolíte, budu dobře placen z vašich daní." Přestože to tak v českém (evropském) systému často asi je, nepopírá to potřebu definovat "Dobro" a odhalit svůj program, jak takového Dobra dosáhnout.

Zcela jiná věc je, jestli některé premisy některých politiků, resp. jejich definice Dobra, jsou správné. Ale i zabití (třeba ve válce) může být (asi) v určitých případech menším zlem; to není v rozporu s odmítáním vražd. Zabití a vražda se liší v motivu. Jde o to, aby motivy jednání politiků byly v souladu s akceptovanu morálkou. A ještě jiná věc je, jaký morální systém je v které zemi a v které době společností akceptovaný. Ale to už je na jinou debatu.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Josef, 4.12.2008 19:33:28)
Odpovědět
To jsi dobre popsal Jirko! Bush se jasne vyslovil odkud prichazi zlo!
Ale panove ted davejte pozor! Obama z Iraku vojska nestahne, jak sliboval v predvolebni kampani ani neuzavre GITMO (Quantanamo) a kdokoliv ho bude za to kritizovat bude narcen z rasizmu! Na priklad v primarnich volbach vyhral nad Hilary, ze hlasovala pro napadeni Sadama a on byl od zacatku proti! A nyni ji jmenoval na post "Secretary of State", ktera mu bude pomahat formulovat zahranicni politiku!? Uz jsem napsal, ze je dobry salesman!
Jedni z nejlepsich prezidentu - statesmanu na svete jako Bush nebo Klaus, Reagan budou vzdy tercem kritiky. Ubozaky kegebaky jako Putin se nikdo nebude obtezovat kritizovat! Ten si muze delat s demokracii co se mu zachce!
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 5.12.2008 9:53:56)
Odpovědět
Jo, Josefe, je pravda, ze u grazlu typu Putina clovek neciti potrebu je moc kritizovat, protoze od grazla neceka nic jineho, nez svinstva. Na druhou stranu, GWB selhal. A ja se obavam, ze to nebyl jenom omyl. Mozna ze on byl zmanipulovany jinymi a sam nemel zlou vuli. Ale pres sympaticke jednotlive nazory je celkove jeho bilance strasna.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Ondra, 4.12.2008 23:43:51)
Odpovědět
Bush byl/je predevsim mesiasky blazen a manichejec, ktery bud vsadil na roli spasitele, ktera mu nevysla, anebo to myslel vazne. Priklanim se k tomu druhemu.

Pak se k jeho hre na Boha da pristoupit jen dvema zpusoby: z hlediska vericich jde o rouhani, z pohledu ateistu/pohanu o idiocii...
Re: Nová reaganovská revoluce
(Josef, 8.12.2008 13:03:00)
Odpovědět
Nechapu, jak se muzete v Cesku rozcilovat nad americkym prezidentem! Pouzivat slova jako "manichejec" ( kacíř), nebo hochštapler (podvodnik) bez dukazu to je sila. Proste se rozchazite s americkym prezidentem v nazorech. Vy si myslite, ze Irak by mel zustat v totalite coz zdili vetsina Evropanu, pro USA odstranenim Sadama je o jednoho nepritele mene. Pro me je take nepochopitelne, jak muze komunisticka strana byt v CR stale parlamentni stranou, nebo jak je mozne ze byvali mucitele od STB maji vyzsi penze nez ti, kteri byli muceni, o potrestani se ani neodvazuji zminovat. A tech zahad mam vice, jako proc vetsina Cechu se brani samostatnosti a neustale chteji pod nekym cizim byt, snad aby bylo na koho nadavat jak je jim ublizovano. Ono je vice veci nepochopitelnych! Osobne jsem dosel k nazoru ze tenhle zpusob diskuse je neproduktivni, stejna jako od Alex Kordicka, ktery laka Cechy do EU tim ze jim nadava do fosilu a retardantu a podobnych lichotivych privlastku!
Re: Nová reaganovská revoluce
(Ondra, 4.12.2008 23:38:40)
Odpovědět
Srovnáváte nesrovnatelné: nejhoršího prezidenta v dejinách USA, lháře a hochštaplera první třídy Bushe, Ronalda Reagana, který může být samozřejmě terčem kritiky, ale je za ním nezpochybnitelně obrovský kus státnické práce, Václava Klause, na jehož hodnocení, jaké je u prezidentů obvyklé, je brzy a Putina, který vám neokonzervativcům asi hodně musí ležet v žaludku že? :-)
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 5.12.2008 10:09:54)
Odpovědět
No počkej, Ondro. Putin, ta KGBácká zrůda, která nostalgicky vzpomíná na SSSR, lže, vyvraždí půlku Čečny a pak uzná odtrženecké provincie Gruzie (kdyby mu šlo o princip nezávislosti národů, tak by nikdy nemohl silou dobývat Čečnu, ať už si o Čečencích myslíme, co chceme), nemluvě o záhadných úmrtích ruských novinářů, kteří píší nevyhovujícím způsobem... Ten leží v žaludku i mně, a myslím, že neocon fakt nejsem.

Tohle je fakt hrůza. Odpor k neoconům, který chápu a sdílím, některé z vás vede k naprosto šílenému a nestoudnému obdivu ke komukoli, kdo nehraje s neocons. Putin je samožerský hajzl, který má v rusku už "Putinovu mládež" (německy asi Putinjugend, že?), vzpomínám taky na jeho politiku vůči lidem z neruských postsovětských republik (které byly zničeny rusáckým bolševismem, teď pár chudáků trhovců přijde na moskevský trh, a když ho neubodaj rusácký skinheadi, tak ho vyžene rusácká vláda). Je naše chyba, že se stejně nechováme k rusácké verbeži, která všude projevuje své národní zvyky - chlastá, smrdí, řve po nocích. A samozřejmě podvádí, vraždí a vydírá.

Je to hnus. Sympatizovat s Putinem (ač to vždycky v reakci zmírníte) není ani česky vlastenecké, ani konzervativní. Děsím se toho, že když si o někom v Česku myslím, že může být konzervativec, vyklube se z něho slavjanofil.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Ondra, 5.12.2008 17:57:20)
Odpovědět
Proč? Proč bych nemohl Putina obdivovat jako státníka? Nevím co to má co dočinění s "českým vlastenectvím", já zde samozřejmě ruská vojska nechci, narozdíl od jiných, kteří zde chtějí vojska americká :-P

Stejně tak nechápu co mají co dělat ruští skinheadi s kremelskou vládou. Do "extremismu" docela vidím, neb se o to zajímám a nevím nic o tom, že by ruští neonacisté sympatizovali s Putinem a kremelskou klikou. Jdou po nich docela tvrdě.

Jestli hodláte k mezinárodně-politickým problémům přistupovat v rovině "rusáci jsou verbež", tak věru nevím, jak se takový šovinistický postoj liší od "argumentace" Sloty, nebo Národního odporu.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Josef, 4.12.2008 14:26:48)
Odpovědět
Clanek je snuska polopravd a lzi, ale jinak vyborna propaganda! Nemuzete od autora z opozicni strany ocekavat nestrannost, natoz chvalu, a navic chce prodat knizku urcite vrstve obcanu! Sice je pro autora prekvapenim, ze McCain neprohral o vice procent, prestoze nedostal hlasy konservativniho kridla republikanske strany. Ale tech 58 milionu volicu McCain dostal, protoze levicova media rok prohlasovaly, ze volit pro McCaina je jako volit na dalsi ctyri roky pokracovani bushovi administrativy. A syn Reagana Michael neutoci na Bushe, ale na t. zv centristy - leve kridlo republikanu, kteri tvrdi, ze reaganova era zkoncila, byla jina doba musime se prispusobit realite 21. stoleti. McCain nedostal hlas konservativnijho kridla strany, protoze casto volil proti Bushovi. Do republikanske strany se dostali t. zv. "centristsi", kteri v zajmu souladu volili casto s levici. Ale ve skutecnosti dopadli jakoby stali uprostred ulice a bud vas nekdo prejede ze predu, nebo ze zadu! McCaina prejel Obama. Obama ma vyborne proslovy, dovede se prodat a je vyborny selsman. Dovedl by prodat led Eskymakum a pisek Beduinum! Mel na sve strane vsechny hlavni TV a novinare a financni podporu od bilionare Gerge Sorose. Nyni bude mit plne ruce prace splnit to, co jednotlivym skupinam levicove koalice slibil, pocinaje homosexualy pres studenty (zadarmo skoly) a odborovymi organizacemi konce! Prvni je Detroit, ktery diky odborum neprosperuje, vsechny automobilky jsou v minusu a je potreba je nechat zbankrotovovat!
Re: Nová reaganovská revoluce
(Felix, 4.12.2008 10:42:55)
Odpovědět
No, to to začíná! Revolucí! Doufejme, že bude poražena, jako by měla být poražena každá revoluce. Čím poražena. Michael Reagan to neví? Pak špatně dopadne. Řekněte, prosím, někdo tomuto chytrákovi, ať raději zavelí ke kontrarevoluci. Těch revolucí bylo už tolik, že je z nich špatně. A nebo chce tento člověk dělat kontrarevoluci, jenom se to bojí tak nazvat? Nebo má v hlavě zmatek a neví, co to je revoluce a co to je kontrarevoluce? Kdesi jsem četl o konservativní revoluci. Taky jsem četl o kulatém čtverci ...
Re: Nová reaganovská revoluce
(Maro Skřipský, 4.12.2008 14:22:43)
Odpovědět
Ale no tak, Felixi...

Revoluce přeci nemá pouze jakobínsko levicový význam. Příkladů by se našlo dost
Co třeba "Slavná revoluce" v Anglii , velebená "otcem konzervatismu" Edmundem Burkem ?

Americká válka za nezávislost je také běžně nazývána "americkou revolucí", stejně jako boj českého národa v obou světových válkách, který bývá označován za revoluci národní.

Mimochodem _ U zrodu termínu "konzervativní revoluce" stál Pat Buchanan a toho snad z nějakých levičácko jakobínských myšlenek nepodezřívate
Hezký den
Re: Nová reaganovská revoluce
(Felix, 4.12.2008 19:27:00)
Odpovědět
Stručně zmíním jen revoluci českého národa v r. 1918. Byla špatná, jako všechny revoluce. Český národ měl naopak napřít všechny síly ke kontrarevoluci, obnově zdravého Rakouska. Uznávám, že něco kontrarevolucí obnovit je mnohem těžší, než to revolucí zničit. Rakousko jako takové bylo dobré, ale bylo zpotvořeno revolučními výdobytky. Ty bylo třeba rázně odbourat. Ať to bylo ve státě, ať to bylo v církvi. Šanci Bůh dal - blahoslaveného Karla. Pod náporem lidu byla zmařena. Dnes naopak kontrarevoluce má u nás mnoho jiných bližších cílů, než pošetile obnovovat Rakousko. Kontrarevoluce je vznešená paní, revoluce je potrhlý blázen. Stejně s revolucí v počátku USA atp. Psal jsem přece: nebo myslí kontrarevoluci a dělá revoluci, novotářství (jak odporné slovo)? Pak jde o pojmové zmatení, které je také třeba napravit (srov. hloupé a ničivé Langerovy směrnice tisku o levici a pravici atd.) Obsahem kontrarevoluce je i pojmová očista.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Lukáš Petřík, 5.12.2008 10:46:26)
Odpovědět
Jenom felixi, o té české revoluci. Vznik ČSR znamenal konzervativní obnovení českého státního práva, což uznával i Pekař či Karel Schwazrzenberg. Nevím, proč jsme měli být loajální k panovníkům, kteří byli jakobíni-centralizovali a vytvřáli novou říši a porušovali svrchovanost jednotlivých zemí, kde trůnili. Proti personální unii pod habsburským trůnem bych nic neměl, ale co s panovníky, kteří se ani nenechjí korunovat českými králi? Co s monarchy, co zavádějí státní plánování a socialismus (válečná ekonomika). Já jsem monarchista, ale panovník, který potlačuje práva, má být svržen slavnou revolucí.
Jaké obnovení?
(orel, 5.12.2008 13:35:26)
Odpovědět
Československo nemohlo dost dobře navazovat na předbělohorské České království. Předně to byala republika, ne království. Navíc obnovit zřízení z předbělohorských Čech, to mohl chtít jen trotl. Aby byl panský stav, rytířský stav a poddaní, aby města a vesnice patřily velmožům - naprosto nepřipadá v úvahu. ČSR navazovala na úspěchy Předlitavska, na společenský a hospodářský pokrok. Nenavazovala na rozvrstvení předbělohorské společnosti. Předválečné Rakousko-Uhersko a ČSR si byly mnohem podobnější než předbělohorské Čechy Československu nebo pobělohorské Čechy Rakousku-Uhersku, a naopak, Čechy před a po Bílé Hoře se mnohem více podobaly sobě navzájem než našemu zřízení před nebo po první světové válce.
To, že docházelo k centralizaci, se prostě dělo. A nejenom u nás, ale i v předrevoluční Francii nebo v Anglii/Velké Británii/Spojeném království. Odbourávaly se neefektivní formy ve prospěch efektivního státu. Efektivní stát je silnější a je lépe schopen bránit se. Největší slabinou Rakouska-Uherska byl dualismus. Společné záležitosti se řešily na oddělených zasedáních delegací Říšské rady a uherského parlamentu. Delegace měly uvolnit peníze na zbrojení. Vystoupil poslanec Lakatos, shrnul vývoj od Világose 1849 a řekl, armáda nic nedostane. A taky že ne. (Maďaři měli v plánu se případně odtrhnout a báli se, že společná armáda bude použita proti nim, což se dalo čekat.) Jaké problémy by vyvstaly ze zasedání tuctu parlamentů a dohadování tuctu ministerských předsedů?
České království bylo státem, kde spolu žili Češi a Němci. Byl to stát společný. Soužití nebylo bezproblémové, ale ten stát fungoval. Československo se ale takto neprofilovalo. Jméno Tschechoslowakei naznačuje, že se jedná výslovně o stát etnických čechů. Když už (pokud vůbec) chtěli vytvářet Švýcarsko střední Evropy, potom mohli alespoň v německé verzi názvu toho státu vzít ohled na výraz Böhmen. V tomto ohledu se sudetští Němci cítili být Čechy (Deutschböhmen) a právě v tomto ohledu jim stát dával najevo, že není jejich.
František Josef se nenechal korunovat českým králem. Nenechal se však korunovat ani císařem, a přesto byl obojím. Jediná korunovace, kterou podstoupil, byla uherská korunovace. Mimochodem, vznik Československa neznamenal pro České království obnovení suverenity . Znamenal jeho ZRUŠENÍ.
Vytýkat zavedení válečného hospodářství v době války opravdu není namístě.
Dle mého nezvratného přesvědčení bylo Československo státem nově vzniklým, jehož odkazování se na tradice českého království není příliš přesné.
Re: Nová reaganovská revoluce
(BERAN, 4.12.2008 19:56:36)
Odpovědět
Přátelé, přicházím s kompromisem. :-)

Revoluce = návrat na začátek.

Beran
Re: Nová reaganovská revoluce
(Felix, 4.12.2008 21:59:21)
Odpovědět
Tomáši, myslíte do stavu chaosu - než "stvořil Bůh nebe a zemi"? Nebo jen do fáze, kdy "temnota byla nad propastnou hlubinou"? Obojí je skutečně revoluční úprk vpřed na začátek nebo téměř začátek. Má to i tu vlastnost, že tu tehdy ještě nebyl člověk, takže tento úprk musejí dokončovat andělé (zřejmě zlí čili padlí, protože dobří andělé jsou ochráncové člověka a jsou KOTRArevoluční). Myšlenka dobrá - děkuji - ale nechtěl bych se toho dožít.
Re: Nová reaganovská revoluce
(BERAN, 5.12.2008 2:12:39)
Odpovědět
Příteli, já si myslím, že návrat je možný jen k dobrému, protože na začátku nic jiného být nemohlo. Pletu se snad?

Beran
Re: Nová reaganovská revoluce
(Felix, 5.12.2008 9:26:53)
Odpovědět
Před tím tu byla zkouška andělů, před ní stvoření andělů a před tím pouze sám Trojjediný od věčnosti, ovšem Dobrý, který se vrací sám k sobě a je v sobě. Zlo je od výsledku zkoušky andělů. Tu pak od výsledku zkoušky lidí. Čili zlo (tu) bylo poměrně velmi záhy. Pokud jde o návrat jako takový, je to problém pro každého paleokonservativce - k čemu se chce vlastně vrátit a proč? Z toho důvodu považuji paleokonservatismus (v jednom komentáři byl zmíněn Buchana - jistě je to skvělý muž, ale v myšlence návratu se mýlí) za stejně nesmyslný jako neokonservatismus. (Metafysický) konservatismus je něco jako jemný a pečlivý, někdy i rázný opravář. Nedere se paušálně dopředu, ani necouvá paušálně dozadu. Dobré zachovává, špatné uzdravuje, léčí.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Jiří Zahrádka, 5.12.2008 10:30:22)
Odpovědět
Fakt ale je, že o "konzervativní revoluci" se psalo. Vezměme Reagana - zesocialističtělé Spojené státy zásadně (revolučně, oproti postupně, evolučně) změnil a skutečně je "vrátil" v některých věcech do dob před dlouhým socializováním.
Re: Nová reaganovská revoluce
(Ondra, 4.12.2008 17:22:40)
Odpovědět
Nestál, ten pojem je znám přibližně od poloviny 19. století, kdy se začal používat ve spojení s volkish hnutími německého romantismu a používal se ve smyslu vzpoury proti západnímu materialismu, proti pojmu přirozeného práva a proti abstrakci všeobecného "lidstva", což ale v podstatě hlásá i Buchanan dnes ;)