reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Evropa sudeťáckých vylhaných dějin

Autor: Miloslav Bednář | Publikováno: 4.8.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Je to s nekonečnou pravidelností nazpaměť naučené a recitované představení některých českých žurnalistů. Hlavně při výročí konce druhé světové války se jako spolehlivé hodinové kukačky ozývá nerozlučná dvojice Bohumil Doležal a Emanuel Mandler. S podporou dalších, čím rozhněvanějších, tím polovzdělanějších mužů ostrého pera. Únavná novinářská klaka, zahrnovaná štědrou přízní henleinovského sudetoněmeckého landsmanšaftu, s ním spjatých politických organizací a nadací. Okázale a houževnatě se hlásí ke slovu proto, aby zopakovala vylhané nesmysly současných henleinovských slabikářů, čítanek a ideologických dílek o dobrotivých Němcích z Čech a tamějších zločinných Češích. Zlotřilí Češi totiž spořádané a přívětivé Němce v Čechách a Československu jen utlačovali a týrali, až je pak nakonec po druhé světové válce bezdůvodně vyhnali do Německa a Rakouska. Přestože o konfiskaci majetku tzv. sudetských Němců rozhodli západní Spojenci na reparační konferenci v Paříži a československé denacifikační dekrety, později přijaté jako zákony, byly jen jejich prováděcími nařízeními a přestože se prezident Beneš dlouho bránil myšlence naprostého odsunu Němců z ČSR, prosazované domácím odbojem. Toto strašlivé zlo a bezpráví se prý ale nyní v Evropské unii musí okamžitě a do všech důsledků napravit nejen kajícnou omluvou a prosbou za odpuštění (tu letos vzorově v Jihlavě sudetským Němcům předvedl Emanuel Mandler), ale i navrácením zabaveného majetku a hlavně původní, nyní počeštěné domoviny.

Takto do omrzení promlouvají charakterově neposkvrněné, a proto asi mravně zkaženými Čechy málo pochopené hvězdy českých žurnalistických nebes, hlavně již jmenovaní pánové Doležal a Mandler a i další zapálení čeští šiřitelé novohenleinovského evangelia landsmanšaftu. Jejich dost chatrná informovanost, ale o to patrnější ideologická nadutost dobře reprezentuje jejich vzory, tedy bavorského předsedu vlády Edmunda Stoibera, předsedu landsmanšaftu a mluvčího CSU v Evropském parlamentu Bernda Posselta, nebo jeho pražského vyslance Petera Bartone, který prý u nás jako šéf kanceláře landsmanšaftu podniká jen v reklamě. Tito lidé velmi zvláštního ražení soustavně vystupují jako přední hlídka dalších, zahraničních fanatiků německo-rakousko-maďarského hnutí za mocensko-politickou nápravu středoevropských dějin první poloviny dvacátého století.

Jakých událostí a odkud a kam je chtějí napravovat? Na srdci nemají nic menšího než zpětnou důkladnou nápravu změn na území mezi Německem a Ruskem, k nimž zde došlo po první a druhé světové válce. Náprava a vznik jejich správné Evropy mají začít u druhé světové války a skončit u té první. Češi by nejprve měli odvolat platnost poválečných denacifikačních zákonů, jež umožnily realizaci spojeneckého rozhodnutí odsunout z Československa německé občany třetí říše a provést válečné majetkové reparace. Podle výkladu nových henleinovců je viníkem spojeneckých rozhodnutí o odsunu Němců do Německa a Rakouska zločinná česko-sovětská dvojice Beneš-Stalin, přestože to byla po prozíravé úvaze v první řadě britská vláda. Nedávno tuto hezkou pohádku v Praze veřejně de-facto posvětil za přítomnosti prezidenta republiky dokonce i německý velvyslanec v České republice Libal.

To je ale jen začátek. Dnes přeci máme v Evropské unii právo na sebeurčení národů, o něž československé Němce a Maďary v r. 1918 zločinně připravila Masarykova Československá republika, když je jako svými elitami tradičně nedemokraticky a v rasově politické nadřazenosti nad Čechy kolektivisticky vychovávané obyvatelstvo po jejich prohrané válce násilně a prý potupně donutila žít jako svéprávné občany demokratického státu se zaručenými menšinovými právy a individuálními občanskými svobodami. Právo na sebeurčení je prý samozřejmě kolektivní a jeho uplatnění nyní musí konečně odstranit lidským právům odporující existenci České a Slovenské republiky v současných hranicích. Ty ostatně česko-německé (ale i např. německo-polské) smlouvy v německé právní terminologii uznávají jako hranice jen podmíněně v terminologii užívané výhradně pro závazek nepoužití síly (termín „unverletzlich“), tedy nikoli jako mezinárodně-právně nedotknutelné (termín „unantastbar“). Ostatně neplatnost mnichovské dohody je v původní československo-německé smlouvě z prosince r. 1973, tedy z totalitní éry komunistického Československa, německou stranou uznána pouze v relativním smyslu „podle této smlouvy,“ v německé, právníky po dlouhých debatách zvolené a prosazené formulaci „nach Maßgabe dieses Vertrages als nichtig“, tj. pouze podle ustanovení této smlouvy, resp. v jejím specifickém rámci… Tak se již konečně prosadí skutečná evropská spravedlnost. Na zbytcích České a Slovenské republiky se bude moci mluvit i česky, aby se zde po evropsku zachovala tzv. národní identita jako milý folklór.

Potíž je v tom, že tato neuvěřitelná politická fraška není pouhým výstřelkem několika fanatických extremistů, ale významnou složkou současného německého, rakouského a maďarského politického života. Jejím prostřednictvím se tento nebezpečný politický proud stal reálným politickým prvkem Evropské unie a nesmírně čile se projevuje.

reklama
2973 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: komentáře
(noname, 4.8.2005 11:03:51)
Odpovědět
Taktéž souhlasím s výše uvedenými komentáři pana Matuly aj.
Na mojí bývalé ZŠ je pamětní deska mého o asi 60 let staršího spolužáka, který bojoval v RAF, CS Wing. Byl německé národnosti, původem ze Sudet.
Naproti je pamětní deska - památka na synagogu, která vyhořela při křišťálové noci. U hřbitova je památník ruským zajatcům (těch je v okolí několik).
Jsou tu i pomníky padlým vojákům z 1.sv. války, opravují se německé hřbitovy.
Máme i pomník, kde prvně po 2.sv. válce přísahali čs. vojáci.
Pomník prvního nasazení čs jednotek v Rudé armádě.
Pamětní deska osvobození města US Army.
Proč si ničit historii? Proč se neomluvit, tam kde jsem chybil já nebo moji rodiče? Proč neodpustit?
"Odpouštíme Vám, prosíme i Vás o odpuštění" je dobrý, 40 let starý dopis polských biskupů biskupům německým.
Soused je Němec, sousedka Maďarka. Je mi tu fajn.
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(A.S. Pergill, 4.8.2005 16:37:48)
Odpovědět
Je třeba si uvědomit, že březnem 1939 padla mnichovská smlouva. Vnitrozemští Němci (které mnoho z diskutujících, i citovani "vědci" Mandler a Doležel, neodlišují od pohraničních, odtržených po mnichovu od ČSR; např hojně oblekotávaný "brněnský pochod smrti" se týká vnitrozemských, nikoli sudetských Němců) se ocitli v pozici československých občanů, bojujících v řadách nepřátelské armády proti československé armádě a jejím spojencům. Případně zajišťujících nepříteli klidné zázemí.

Britové po válce popravili známého "lorda Hau-Hau", který se provinil pravidelnými propagandistickými relacemi na vlnách německého rozhlasu pro obyvatelstvo GB během války. Nikdy nebojoval se zbraní v ruce. Měl dvoje občanství, britské i německé (byl ze smíšené rodiny), takže kdyby odmítl spolupráci s německými propagandisty, tak ho mohli popravit coby vlastizrádce Němci. (Byl tedy v podobné situaci jako českoslovenští občané - etničtí Němci, kteří byli po záboru povoláni do německých ozbrojených sil, a také jim v případě odmítání hrozila smrt.)

Takže po válce jsme klidně mohli třídit navracené zajatce podle bydliště a vnitrozemské Němce postřílet za vlastizradu. Místo toho jsme všechny odsunuli, bez rozlišení. Asi jsme udělali chybu, slušnost a milosrdenství se ve vztahu k Němcům nikdy nevyplácely.
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(VM, 14.8.2005 19:05:20)
Odpovědět
Juro (juraxi), promiňte, že cituji Váč příspěvek z jiné diskuse na velice podobné téma, ale sám bych to lépe nevystihl :
"No,
jestli jsou tohle dějiny po sudeťácku, pak je velice, ba převelice dobře, že jsme ty ýbrmenše poslali Heim ins Reich.

Jestli jsou tohle dějiny po sudeťácku, pak kdyby Beneš byl odpověden jenom za odsun a už nic jiného nevykonal, jen za to by si zasloužil pozlacenou sochu v nadživotní velikosti na sakra velikém soklu.

Dovedete si představit, že bychom ve své zemi tady teď měli 3 milióny nadutých ýbrmenšů v bílých podkolenkách, pěkně vybuzených všemi těmi křivdami a příkořími, jichž se jim od roku 1918 od zločinných perfidních Čechů a Moravanů dostalo? Zvlášť po druhé světové válce, v níž byli napsoto nevinně? Tři milióny echtgermánů dožadujících se opět práva na sebeurčení s mocnou SRN za zády? A my bez přítelíčka široko daleko?

Po mém odhadu bychom už nejpozději od pětadevadesátého jezdili do Karlsbadu a Switau přes hranice - a kdybychom si chtěli republiku bránit (čemuž ovšem po Havlových omluvách a lísání se k sudeťákům mnohých našich politických i jiných "osobností" moc nevěřím), měli bychom tu druhý Mnichov jen by to hvízdlo (západní velmoci a vůbec celé EU by se na nás s odpuštěním vysrali jako tehdy - co si budou dělat problémy kvůli neznámé zemičce uprostřed Evropy, jak se ráčil tehdy trefně vyjádřit britský ministerský předseda Chamberlain). A kdybychom se cukali, bombardéry NATO by nás jistě promptně poučily jako Srby v Kosovu a za trest by nás pak nechtěli v EU."
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(Peter Barton, 11.8.2005 14:41:05)
Odpovědět
Vážený pane Bednář,

samozřejmě že dělám reklamu a to pořád. Už proto, protože jako dítě této země se nikdy nesmířím s tím, že odtud zmizela část tohoto národa který k české kotlině patřil a stále patří. Až někdy navštívíte zpustošené Sudety, kde žije často méně než polovina obyvatelstva v dříve kvetoucí části Evropy pochopíte. Ne, dějiny nezačaly rokem 1938 ale dříve, i když lidi typu Bednáře se chtějí matlat jen v tomto období. A proč se nemluví o roce 1919, o střílení do demonstrujících německých žen a dětí v Kadani? A rok 1918 nebyl zradou Rakouska-Uherska? Copak nemohli Češi mluvit v Říšské radě česky a neměli své vysoké školy? Co ještě chtěli? Vidíte, ohánět se historií nemá cenu, historie se vyvíjí, vždy bylo něco předtím. A proč nemluvit o davech Čechů volající "Se Sovětským časem na věčné časy"? Někdo může říci, "dostali co chtěli". A proč jako jediný národ východní Evropy si český národ v roce 1946 komunisty dobrovolně zvolil? A Češi nejsou za komunismus bez viny?

Nespravedlnost se bude připomínat stále, i za dvacet a třicet let. Mimochodem dnes po devadesáti letech se připomíná vyhnání arménského obyvatelstva z Turecka, od vyhnání českých Němců je tomu "teprve" 60 let. Není potřeba problematiku sudetskou do Česka dovážet, kdo sleduje česká media, vidí, že to nedá lidem spát, není dne, aby tam něco takového nebylo.

Váš křik Vám pane Bednář není nic platný. Dnes žijí Češi a Sudetští Němci znovu v Evropské unii a minulý rok poprvé volili Češi, Sudetští Němci a jejich potomci společně ve volbách do Evropského parlamentu a dokonce podobně, totiž Evropskou stranu lidovou. Jsme tady prostě všichni doma. Ti, co spekulují s tím, že problém sudetský vymře, ti se mýlí, ve vedení Sudetoněmeckého krajanského sdružení je už částečně v poválečné vyznavačské generaci. A tam jsou všichni, křesťanští demokraté, sociální demokraté, křesťani. A jak jsem řekl, vyhnání Arménů budeme Turkům připomínat i po devadesáti letech...

Vaše články pane Bednář jsou studnicí určitého poznání o určitém způsobu myšlení, o kterém jsme si myslel že už vyhynulo s komunisty. Cituji také z nich na svých přednáškách o česko-sudetoněmeckých vztazích v Německu a Rakousku, lidé nevědí jestli se mají smát anebo plakat. Je typické, že Vaše výlevy pane Bednář, se octly na webových stránkách nacionalistů tzv. Národní strany.

Přeju panu Bednářovi hezký zbytek léta, na jeho články se těším.

Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(jana, 22.10.2005 21:27:08)
Odpovědět
Naprosto souhlasím, také jsem doufala, že takto smýšlející lidé již dávno vyhynuli!
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(VM, 14.8.2005 18:06:18)
Odpovědět
Juro, promiňte, že vás hned dvakrát cituji, ale sám bych to lépe nenapsal :


"No,
jestli jsou tohle dějiny po sudeťácku, pak je velice, ba převelice dobře, že jsme ty ýbrmenše poslali Heim ins Reich.

Jestli jsou tohle dějiny po sudeťácku, pak kdyby Beneš byl odpověden jenom za odsun a už nic jiného nevykonal, jen za to by si zasloužil pozlacenou sochu v nadživotní velikosti na sakra velikém soklu.

Dovedete si představit, že bychom ve své zemi tady teď měli 3 milióny nadutých ýbrmenšů v bílých podkolenkách, pěkně vybuzených všemi těmi křivdami a příkořími, jichž se jim od roku 1918 od zločinných perfidních Čechů a Moravanů dostalo? Zvlášť po druhé světové válce, v níž byli napsoto nevinně? Tři milióny echtgermánů dožadujících se opět práva na sebeurčení s mocnou SRN za zády? A my bez přítelíčka široko daleko?

Po mém odhadu bychom už nejpozději od pětadevadesátého jezdili do Karlsbadu a Switau přes hranice - a kdybychom si chtěli republiku bránit (čemuž ovšem po Havlových omluvách a lísání se k sudeťákům mnohých našich politických i jiných "osobností" moc nevěřím), měli bychom tu druhý Mnichov jen by to hvízdlo (západní velmoci a vůbec celé EU by se na nás s odpuštěním vysrali jako tehdy - co si budou dělat problémy kvůli neznámé zemičce uprostřed Evropy, jak se ráčil tehdy trefně vyjádřit britský ministerský předseda Chamberlain). A kdybychom se cukali, bombardéry NATO by nás jistě promptně poučily jako Srby v Kosovu a za trest by nás pak nechtěli v EU. "
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(jana, 22.10.2005 21:26:12)
Odpovědět
vidíte vše příliš jednostranně, sudetští němci by se vyvíjeli spolu s českým národem a vše by dopadlo jinak než jste to vy vylíčil...!
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(Stránský, 11.8.2005 16:21:04)
Odpovědět
Naprostý a plný souhlas příspěvkem pana Bartona.
my bychom mohli sudetským němcům vyčítat Hitlera jenom tehdy, kdybychom sami neskočili do Stalinovy náruče. Proto smíření.
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(Stránský, 4.8.2005 17:32:43)
Odpovědět
Před několika dny mi moje sestřenice vyprávěla příběh své matky, mé tety, dcery Čecha a Němky, co jí a její matce v roce 1945 napáchali čs. vojáci, revoluční gardisté a rudoarmějciv Sudetech, kde žili. Žili tam, kde se narodil i můj děda a žil i praděda, odjakživa Češi. I můj dědeček si vzal Němku, ale naštěstí žili ve vnitrozemí a navíc babička uměla perfektně česky, proto se útokům ze strany Čechů vyhnuli.
I ze strany mé maty máme zkušenosti s poválečným uspořádáním, dědečka , důstojníka čs. legií v Rusku, hned po válce přišli komunisté a Rusové tatknout, což ho stálo život a v o pár kilometrů dále v téže době čs. armáda uspořádala masakr německých uprchlíků, kde postřílela i kojence. To pro pořádek.
Ale k panu Bednářovi a jeho nepravdám.
Existence ČSR byla odůvodněna právem na sebeurčení, které bylo českým Němcům upřeno, což uznala již locanrská koference v roce 1925.Tam se také ČSR zavázala tuto otázku vyřešit, a od té doby bylo zřejmé, že revize východních hranic Německa je pořadu dne. V této souvislosti byl měl slovutný politiolog Bednář vysvětlit, proč Beneš vydal souhlasné stanovisko k anšlusu, když tím jednozančně posílil velkoněmecké tendence?
Výměnu obyvatelstva a území navrhoval Beneš již v roce 1938, v té době ale na takové řešení nebyl prostor. Ten zanikl zřejmě v Locarnu už třináct let předtím a čeští Němci v té době nechtěli nic jiného, než v převážné většině spojit svůj osud s Velkoněmeckem.
Samo vyhnání všal byla jednoznačně ruská práce, Beneš byl ochotným ruským pohůnkem, podle některých pramenů i agentem. Po konferenci v Locarnu v roce 1926 zakoupil panslávistický časopis Slovanská revue a vydávala ho, ČSR pro SSSR v té době představovala jedinou najději na zasahování v evrospké politice. Po brestlitevském míru a jeho zázračném krachu se ruská diplomacie poučila, že vítězství na Východě zajišťuje válka na ZáPADĚ. Nuestále popichovala k válce.
Vyhánění Němců začalo v roce 1945 ve výchdoním Prusku a beneš sám nevyčkal ani stanoviska Spojenců a svými genocidními výroky, které by ho dnes jako Miloševiče, přivedly před mezinárodní tribunál, vyvolával pogromistické nálady. Němci byli vyháněni do americké a britské zóny, aby zhoršili situaci a ousnadnili Stalinovi ovládnout německo. Francouzská zona byla ušetřena přílivu uprchlíků, v pařížské vládě seděli i komunisté, kteří měli jpodobné úkoly jako všude jinde.
Co se týče vyhnáíění Čechů v roce 1938, šlo vesměs o státní zaměstnance, kteří po roce 1918 přišli do Sudet, aby nahradili propuštěné německy mluvíví. Šlo asi o 200 tisíc propuštěných Němců, takže jejich sociální situace byla po celou dobu trvání první republiky zřetelně horší, než českého obyvatelstva. Tito do Sudet přistěhovavší češi také Sudety po Mnichovu opustili, zatímco čeští starousedlíci bez obav zůstvávali.
Vpozmínaná pařížská koference byla na sklonku roku 1946 a skončila v únoru 1947, dávno po odsunu. Navíc by pan Bednář měl vědět, nepocuhybuji, že ví, ale lže, když píše , že právě o právo národa na sebeurčení už dnes nejde. Evropa už ví, že naplnění tohoto práva ji stálo 40 milionů mrtvých a polivina Evropy pod ruskou nadvládou.
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(Jihočech, 5.8.2005 11:27:21)
Odpovědět
Jsi fakt čurák!
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(noname, 4.8.2005 23:07:24)
Odpovědět
Jednostranný, polopravdivý příspěvek na jednostranný, polopravdivý článek? Tím nikam nedojdeme, pánové.
Z tohoto příspěvku nevyplývá, že TGM byl velký přítel německého horského lidu, jak ho nazývali naši krajané. Nevyplývá z něj, že o co Němci přišli po rozpadu Rakouska, tak to bylo postavení nadlidí. Německé gymnázium, resp. Karl-Ferdinand Universität byly zárukou jistého fleku v eráru. 200.000 erárních míst v Sudetech? To v celé republice bylo milión státních úředníků?
O právo na sebeurčení šlo leda Wilsonovi, který z mírové konference vycouval. Určitě ne Francouzům (Saarland), nebo Britům (Irsko) (+kolonie). Hlavní motiv byl: oslabit Němce, aby Prušáci nepochodovali po pařížské dlažbě.
Ad agent Beneš: Fáma podložená jeho rusofilstvím (a Tuchačevským). Ale kam se měl obrátit, když Anglie i Francie už dávno rezignovaly na Versailles?
Poláci byli hotovi pomoci Hitlerovi s obsazením ČSR, dtto Maďaři.
Řešil věci "diplomacií" a nevěděl, že někdy je lepší být obyčejně čestný.
Ale nelžeme si, že sudetstkým Němcům nezbylo nic jiného než jít s Hitlerem. Nešli s ním všichni, i když většina se nechala zbláznit. Nemuseli na důkaz vděku vypalovat synagogy, arizovat majetek, posílat svoje sousedy na smrt. Ale to je věc německé strany, aby si udělali pořádek u sebe.
My se musíme omluvit za to, co my jsme udělali špatně , za naše pochody smrti, za Postoloprty, Ústí, Brno.
Omlouvat se za Anschluss nebo za to, že jsme si zvolili republiku místo monarchie, když Habsburky už nechtěli ani Maďaři ani Rakušané? Omlouvat se, že jsme jim nenechali všechna místa ve státní správě? Omlouvat se, že jsme měli kromě německých základních, středních, vysokých škol i české? Kromě německých divadel i české?
Omlouvat se, že jsme nenechali Němcům Karlovy Vary a Liberec a nevzali si Vídeň?
Češi někdy německým nacionalistům odpláceli stejnou mincí. To bylo špatně.
Můj děda byl "Reichsdeutsch" mit "Deutschkolonistengeburt". Ale co se za Hitlera stalo z Němců, to se hodně divil. Nejchytřejší národ světa následoval tupého idiota, neárijského kaprála z Čech.
Opakuji: Můj děda byl Reichsdeutsch :) Takže mám informace z druhé (třetí :) strany hranice.
Takže: Poláci se s Čechy nemydlili. - mluvil polsky.
Za Hitlera byl považován za Němce - mluvil německy.
Po válce se přestěhoval do Čech, do Sudet.
Znovu konstatuji skutečnost: Ani Němci, ani Rakušané, ani Maďaři, ani Poláci, ač měli na svém území mnohasettisícové (!) národnostní menšiny, tak nepodporovali menšinové národnosti tak, jako ČSR.
Jak je podporovala Francie (Sársko) a Anglie (Irsko), to jistě víte.
Jak byl pan prezident Beneš morálně na výši nebo nebyl - inu byl to sociolog, takový "sociální - socialistický inženýr".
Mám-li srovnat s ostatními velikány té doby - Stalin, Hitler, Pilduski, Chamberain, Daladier, Franco - tak je jako jednooký mezi slepými.
Ale co se týče čestného jednání - nic moc.
Ad Češi a Němci: Němci se v plné kráse projevovali v Německém císařství, později republice - tamní menšiny neměli ani základní školy ve své řeči (Češi, Srbové), ani vyšší stupně škol, čeští faráři nebyli trpěni.
V Čechách se o totéž snažili Habsburci od dob Josefa II. Co si Češi nevydobyli, to neměli. Znovu zopakuji: Češi se za I.republiky nechovali k Němcům úplně košer. Opláceli jim menší měrou to, čeho se jim dostávalo od Habsburků a jejich domácích přisluhovačů.
Ale Němci v Čechách se v té době - po stránce fyzické, i po stránce občanských práv měli lépe v Čechách než v Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku.
Češi na znamení svobody nevypálili německé kostely. Němci na znamení svobody vypálili synagogy.
Ad insignie university: Nepatřili ani české, ani německé části, patřily té latinské, kterou Josef II. zrušil (jestli se pletu, opravte mě).
Stejně jako po roce 1945 nikdo neospravedlní Čechy, že se přidali ke komunismu, stejně nikdo neospravedlní Němce, že dali hlas Hitlerovi. Tehdejším Němcům se splnil jejich sen - položit život za Hitlera a jejich rodiny mají "Heim ins Reich".
Příbuzní, co bydlí dnes v Německu, ví, kdy je nebo jejich děti okolí uzná za skutečné Němce. Nikdy.

Za demokratické Němce a Německo vděčíme křesťanskému demokratu Konrádu Adenaurovi, vyznávající církvi, US Army, British Army. Díky Bohu za ně.
Souhlasím téměř do puntíku:)
Český nacionalismus je stejné svinstvo jako ten německý, pokud jde o ducha "Já jsem Čech (Němec), já jsem ten nejlepší". Dodnes si myslím, že šlo z velké části o obranu (bez Coventry by nebylo Drážďan, bez Lidic by nebylo Přerova), bez Franze Josefa a jeho nespravedlností, by nebylo mladočechů ... což ho v ničem neospravedlňuje.
Ti, ke kterým se Češi utíkali jako svým vzorům (Karel IV, Hus, Komenský, Chelčický, kníže Václav ...) byli známí tím, že nejen byli dobrými Čechy, ale především byli dobrými lidmi, křesťany, Evropany, chcete-li. Utíkali se k nim do vzpomínek při krutostech Habsburků, Lammingerů, Coloredo-Mansfeldů, vyznavačů Wagnerovy, Nietscheho filosofie...
V letech 1938 - 1948 sousedé, Němci i Češi, poznali, jaké svinstvo je nacionalismus. Němci museli Heim ins Reich, Češi do náruče báťušky bankovního lupiče Stalina. Díky Bohu je to už za námi. Nám nezbývá než litovat, že jsme si rozbili svojí hloupostí unikátní kulturu česko-německo-židovskou. Říkat "já to nebyl" může málokdo. Kdybych se narodil před sto lety, v jinačí době :-)
Škoda, že žádný Habsburk na českém trůně nedorostl velikosti Karla IV, Jiříka z Poděbrad. Škoda, přeškoda. Ale co. Demokracie je přeci jen lepší než Metternich. - Jeďte se někdy podívat na jeho letní sídlo do Königswerthu, je tam krásně. Lepší premiér Paroubek než císař Franz Josef. (pan premiér nebude vládnout dalších 60 let) Lepší Špidla nežli Mydlář.
Milý Noname, s potěšením jsem zjistil, že jsou v této zemi i lidé snažící se dívat na vše z několika stran, jen pro úplnost, jsem z J. čech, a na reakce Jihočecha zapomeňte, je vidět na něm totální a lokální míšení genů z čehož vychází latentní nenávist ke všemu a ke každému. To se mě stát nemůže, otec je Němec, babička Maďarka, druhá Slovenka, Češka a zbytek rodiny z Dánska, takže mi nějaký ten nacionalismus je cizí, jsem Čech, podle země kde žiju, nacionalismus je blbost, díky přesunům etnik v době bronzové v době říské a atd., jsme všichni stejní takže si podejme ruce, jsme ako hovori slováci prefikané križovatky, buďme na to hrdí, smažme historii a učme se si pomáhat, jihak se z toho časem posereme.
Re: Sudety
(Stránský, 8.8.2005 17:36:38)
Odpovědět
Milý noname,
předdvším a hlavně je třeba utřídit pojmy- jde nacionalismus a nemá vcelku cenu se přít, který byl lepší a který horší. Německý byl velkoněmecký a jeho vrcholme nacismus, což také nejlépe vysvětluje hitlerův úspěch. Německý nacionalismus je prostě antisemtiský, protože se týkal především střednách a vyšších vrstev/zpočátku/, které Židům zaviděly.
Náš nacionalismus se o měšťany opírat nemohl, nebylo takových. Proto vycházel z jiné sociální základny, kterou byli sedláci. protože český nacionalismus kopíroval němedký, byl vystavěn na jazyku, když se nemohl opřít o teritorium. Český nacionalismus byl protiněmecký. vyvrcholil národně socialistickou revolucí z let 1945-48, kde najdeme četné podobné rysy, jako o nacistů.
Dějiny píší vítězové, proto ten český národní socialismus je vnímán jako spravedlibý, nikdy jím nebyl, zatímco němedcký a poražený národní socialismus jako špatný. cesta z toho ven vede jedině přes odmítnutí nacionalismu jako takového a upřednistění občanského prinicpu a při nemožnosti teritoriálního formátu se hledá společné téma, kterýmje evropanství.
Re: Komunismus
(noname, 6.8.2005 10:39:29)
Odpovědět
Můj druhý děda kolektivizoval Jižní Čechy:)
Vím, co říkal lidem na vsi, co lidem prováděl po únoru.
Proč vesnice volila komunisty? Protože na zrušení demokracie se usnesli ČSSD, ČSL, ČSNS, DS v čele s prezidentem Benešem už za války. Rolnická strana byla zrušena a ČSL s ČSNS doufali, že získají její hlasy. Ale sedláci se naštvali a dali hlas KSČ. Stejně jako sudetští Němci se naštvali (není přesně známo na co, demokracie rušena nebyla, naopak), a dali hlas Hitlerovi v Henleinově zastoupení. Tím uškodili především sami sobě. I sedláci i Němci.
Proč lidem nevadilo zrušení demokracie, jestli to bylo kvůli "věrnosti" Lorda Runcimana k demokratickým principům nebo něčemu jinému, to je jiná otázka.
Lidé věděli, co je komunismus. KSČ tady byla od roku 1921. S komunisty se střetávali Legie. Hned po osvobození přicházela NKVD a čs. občany -bývalé ruské emigranty- odvlékala do SSSR. Mnoho Čechů zažilo komunismus v SSSR. Ale nikdo nechtěl slyšet, co říkají. Jak říkal A.Lustig nedávno v rádiu: V Praze jsme potkali důstojníka Rudé Armády a on říkal: Proč jste takoví blázni do toho komunismu? Víš co je komunismus? Buď máš v obchodě sůl nebo chleba. Ale nikdy ne obojí.
Re: Sudety
(A.S. Pergill, 6.8.2005 0:01:52)
Odpovědět
>Stejně jako po roce 1945 nikdo neospravedlní Čechy,
> že se přidali ke komunismu, stejně nikdo neospravedlní
> Němce, že dali hlas Hitlerovi.

Problém spočívá v tom, že když se podíváte do Mein Kampfu, tak je tam prakticky vše, co Němci opravdu za WW2 dělali. Když se podíváte na Gottwaldův volební program, tak je tam např.:
- podpora drobným a středním zemědělcům, rozhodně ne žádné násilné združstevňování
- podpora drobných podnikatelů a živnostníků
atd. atd. ; tedy vyslovené lži, které padly v momentě, kdy se komunisté pučem dostali k moci.

Rozdíl mezi Čechy ve vztahu ke komunismu a Němci ve vztahu k nacismu je tedy ten, že Češi se dali obelhat komunistickou agitací, zatímco Němci věděli přesně, co podporují a do čeho jdou.
Re: Evropa sudeťáckých vylhaných dějin
(Stránský, 5.8.2005 8:09:39)
Odpovědět
Na desítky let rtvající jednistranné české lhaní se musí odpovídat expresívně, nicméně k tomu Wilsonovi: ve svých 14 bodech hovoří o svobodě národů, nikoliv o právu na sebeurčení.
K univerzitě: v roce 1920 byl přijat tzv. lex mareš, podle tehdejšího rektora univerzity, který navrhl a prosadil zákon, kterým byly střeověké univerzitní insignie přisouzeny pouze české části. Lékař a fysiolog Mareš byl přední český fašista.
jazykový zákon z roku 1920 nařídil vyřizovat úřední záležitosti pouze v češtině a to i mezi úředníky. Odhadovaných 200 tis. státních zaměstnanců - byli to pošťáci, financové, četníci, nádražáci atd.
jinak nevím, co bylo nepravdivého v mém příspěvku, jen akcentováno. To přiznávám. Geopoliticky rozbití R-U znamenalo ve skutečnosti posílení Německa a přiblížilo dávný velkoněmecký sen uskutečnění. Češi se mohli obrátit nikoliv k Rusku, ale mohli to zkusit s Němci. Zjeména v letech 1918-25 byla situace velmi příznivá, když ve Vídfni vládl Renner a v Berlíně Ebert. Po roce 1925 to už bylo daleko obtížnější, ale nedělali zase nic. Stačí si přečíst diskusi v čs. parlamentě po locarnské smlouvě, toéměř žádná. Nikdo to nepochopil, jen pár lidí. Je to přístupné na internetu. Jen čs čs. vláda neodvážila realizovat připravované nové územní členění státu do žup, které mělo oblasti s převahou německy mluvíchc obyvatel rozčlenit tak, aby vždy měli převahu Češi. Ironiíí osudu to nakonec realizovali až komunistí v roce 1960. Tím se měla ČSR ještě více vzádlit sibům z Versailles.
K Benešovi: v širších souvislostech byl důležitým převodovým kolečkem ruského imperiálního snažení a je úplně jedno, zda bral peníze nebo funkce. Rozhodně přispěl k nástupu nacismu, což bylo v zájmu Sovětů, kteří vždy podporovali nacionalsity všeho druhu, a pak pomohl Rusům k ovládnutí poloviny Evropy. Když ho nepotřebovali, hodili ho přes palubu. Vkaždém případě se nakonec projevil jako bezcetný národní socialista, šovinista, pro jaké v moderní Evropě není nic jiného než hluboké odsouzení.