reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

"Klausův muž" on-line: Základy nové ODS představím začátkem ledna

Autor: Redakce | Publikováno: 1.1.2009 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

 

Spolu s Václavem Klausem tvrdí, že se ODS se vzdálila svým původním cílům. Připravuje vznik nové pravicové strany. Proč se mu nelíbí to, jakým směrem se ubírá ODS a jak má jeho plánovaná strana vypadat?
Na dotazy čtenářů odpovídal Petr Mach, analytik Centra pro ekonomiku a politiku (CEP).
 

 

 
 
Lenka
16.12. 10:32
Jakou knihu byste doporučil k přečtení k pochopení dnešní finanční krize?
Petr Mach
16.12. 12:01
Myslím, že docela dobrým zdrojem je nedávná publikace Centra pro ekonomiku a politiku o finanční krizi - dá se zdarma stáhnout v pdf ze stránek CEPu - http://cepin.cz/cze/kniha.php?ID=94
petr
16.12. 10:38
Byl jste někdy v životě v normální práci, v továrně, v zemědělství, manuálně s ostatními lidmi? Jak chcete zakládat stranu a první věc, kterou řeknete, je, že chete být předsedou. Vůdce buď je, nebo ne. Lidé si ho pak zvolí sami.
Petr Mach
16.12. 12:06
V 15 letech jsem - během prvního ročníku Gymnázia - každý čtvrtek po vyučování chodil na odpolední směnu do továrny - Michelské velkopekárny. Ke konci gymnázia jsem jel sbírat jahody do zahraničín např. Pracoval jsem tedy manuálně a s ostatními lidmi. Na vysoké škole jsem si vydělával nejdříve výukou angličtiny, pak překladatelstvím. Nakonec jsem se živil jako ekonomický analytik a výkonný ředitel Centra pro ekonomiku a politiku.
Nová strana samozřejmě zvolí svého předsedu a bude to na jejích členech, koho zvolí. Budu se o tuto funkci ucházet.
Mirka
16.12. 11:07
Dobrý den, co říkáte nakupování členů ODS(nejen na Ústecku) o kterém informoval tisk? Nejsou potom volení funkcionáři zvoleni podvodem? Znamená to, že příznivci, kteří se stali členy za účelem ztotožnění se s programovými zásadami, jsou pak přehlasováni nějakými nakoupenými lidmi nebo černými dušemi? Co tomu říkají řadoví členové - odchází? A jak se díváte na Stanovy ODS - jsou demokratické a dostatečné vůči zneužití?
Petr Mach
16.12. 12:10
Podobné problémy byly i v ODS-Praze 5, odkud jsem před rokem odešel. Předpokládám, že podobně se zachová řada dalších členů ODS, kteří to už nevydrží a čekám, že mnoha členům ODS vyprší v březnu příspěvky a s členstvím skončí. Budeme se snažit do stanov nové strany zabudovat mechanismy, které by podobným věcem zabránily. Nejdůležitější bude, aby se od začátku - až bude strana zaregistrovaná - do strany přihlásili lidé, kterým jde o myšlenky a o prosazování rozumné politiky a aby tak vznikla ochrana proti lidem, kteří by stranu chtěli jen zneužívat.
Arthur Longen
16.12. 11:26
1. dusledne potirani mafii v politice (zmena zakonu, trestni odpovednost v politice)
2. nizsi dane a velmi jednoduche priznani
3. minimalni stat (ruseni zbytecnych uradu, ale i napriklad ucasti na EXPU, podpora MS v Liberci)
4. EURO co nejdrive
5. silna Evropska unie ANO (Lisabonska smlouva)
6. zverejneni Krakatice
Umite to? Budu volit tu pravicovou stranu, ktera bude prosazovat co nejvic z techto bodu.
Petr Mach
16.12. 12:13
Jsem pro omezení všemocnosti státu a tím omezení korupcem jsem projednoduché a nízké daně a proti plátvání typu miliarda z peněz daňových poplatníků na lyžařské mistrovství v nadmořské výšce 500 mnm, jsem proti plýtvání typu expo (viz můj článek v Laissez Faire - http://petrmach.cz/docs/LF2008-05.pdf) Jsem ale proti Lisabonské smlouvě, která by omezila svobodu lidí a předala nové kompetence evropské unii. Nechci, aby lidé v roce 2010 zvolili nějakou vizi hospodářské politiky (nízké daně, omezení přerozdělování) a Evropská rada bez ohledu na to určila České republice nějakou jinou hospodářskou politiku. To by mimojiné Lisabonská smlouva umožnila.
Euroskeptik
16.12. 11:36
"Již delší dobu je pro mne nemalým problémem identifikovat se s celou řadou postojů, které Občanská demokratická strana, nebo přesněji řečeno, její vedení, zastává. Když říkám delší dobu, nemyslím tím necelé poslední dva měsíce, tedy od oněch - pro ODS - tak katastrofálně prohraných krajských a senátních voleb", jsou slova pana presidenta na kongresu ODS. Z Vašich vystoupení dovozuji, že jste zásadový a spravedlivý člověk. Když jste se Vy i pan president vypořádali s ODS, nemáte pocit, že v případě pana presidenta k tomu vypořádání se mělo dojít před jeho druhou presidentskou volbou? Tehdy by si mohl ověřit, jak silný je jeho hlas mezi členy ODS. Takto jeho krok lze vykládat i tak, že teď už ODS nepotřebuje.
Petr Mach
16.12. 12:16
Děkuji za důvěru. Pokud vím, prezident Klaus před druhou volbou preferoval tajnou volbu - tak jak to odpovídá českým a československým tradicím i zaběhnutým systémům mnoha organizací, kde se osoby volí tajně. Myslím, že tajná volba by byla lepší, ale to je teď passé.
Jana
16.12. 11:37
Dobrý den, jaký je Váš osobní postoj ke smlouvám s USA o radaru v Brdech a jaký bude postoj Vaší připravované strany? Můžete odpovědět na obě otázky pokaždé jednou z variant: pro schválení, proti schválení nebo pro referendum, tak ať je to pro voliče čitelné? Děkuji.
Petr Mach
16.12. 12:22
Česká ústava umožňuje referendum jen u smlouvy, kterou se převádějí pravomoci na nadnárodní organizaci (EU) - viz http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html
Proto bylo referendum ke vstupu do EU a je škoda, že není referendum k Lisabonské smlouvě. Smlouva o umístění radaru nové pravomoci nepřenáší, a lze ji snadno vypovědět. Proto je Lisabonská smlouva vážnější smlouvou než smlouva o radaru. Více jsem o tom napsal v článku pro Euro - http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=866. Česká republika je stát ve střední Evropě mezi velmocemi tak potřebuje vojenskou alianci, která by mu garantovala ochranu. Tou je členství NATO. Smlouva o radaru může posílit vojenskou alianci s USA, takže pokud bude taková smlouva výhodná, nejsem proti. Brdy znám velmi dobře a radar zabere jen malou a okrajovou část vojenského újezdu.
Jana
16.12. 11:39
Dobrý den, budete ve vztahu k EU čistě negativistickou stranou nebo na ní vidíte i nějaká pozitiva? Můžete vyjmenovat alespň pět věcí, které jsou na EU dobré?
Petr Mach
16.12. 12:25
Vidím na EU spoustu pozitivních věcí - volný pohyb osob, zboží a kapitálu, celní unii. Vidím ale i spoustu nevýhod - byrokratické přerozdělování našich peněz přes Brusel, regulování spousty oblastí podnikání a životů lidí, kde to naprosto není nezbytné a mnohdy je to naopak škodlivé, snahu velkých států vnucovat svoji politiku ostatním. Nejsem negativista. Když argumentuji proti přijetí Lisabonské smlouvy, znamená to, že jsem pro zachování stávajících smluv - těch, které čeští občané schválili v referendu o vstupu do EU.
Jana
16.12. 11:42
Nesouhlasím s postojem poslance Šťastného k eutanázii. Zajímá me jak bude chtít Vaše strana pomáhat nevyléčitelně nemocným lidem, zda-li eutanázii zcela odmítáte a budete vždy podporovat hospice.
Petr Mach
16.12. 12:29
Ani já nesouhlasím s návrhy pana poslance Šťastného. Každý má právo se zasebevraždit, ale nemyslím si, že je správné, aby stát uzákoňoval nějaké úřední postupy, podle nichž by lékaři měli u sebevraždy asistovat. Myslím, že napomáhání k sebevraždě je morální problém každého jednotlivce, který se v takové situaci octne. Tváří v tvář těžce trpícímu musí každý jednotlivec řešit morální problém, jestli vyhovět přání o pomoc, podání léků apod. Toto morální dilemma nemůže stát odtranit tím, že schválí zákon o euthanasii. Je potřeba, aby stát uvolnil ruce institucím typu hospic.
Daniel
16.12. 11:50
Dobry den, pane Mach,
mohl byste naznacit, jaky postoj bude zastavat vase nova strana k CNB? Budete podporovat udrzeni nezavislosti ceske fiskalni politiky na politice Evropske unie?
Predem dekuji, DP
Petr Mach
16.12. 12:31
Nová strana bude proti Lisabonské smlouvě, tedy i proti předávání fiskální politiky pod kotrolu Evropské unie. Budeme argumentovat, že ČNB má zůstat nezávislou centrální bankou odpovědnou za měnovou politiku. Mít vlastní měnu bude důležité zejeména nyní v době hospodářské recese - aby mohla koruna případně volně oslabit vůči euru, pokud bude pokračovat pokles exportu a výroby automobilů.
dana
16.12. 11:51
Jaký je Váš názor na zbytnou výrobu ( tím mám na mysli přenesený trend z EU a odjinud, vyrábět vše na krátkodobou spotřebu, bez možnosti oprav zcela nebo minimálně opravy drahé? Myslíte, že dříve u nás využívaná povinnost 10 let po vyrobení udržovat možnost nákupu náhradních dílů byla chybná? Jistě, krátkodobost vyhovuje zaměstnanosti, ale není to drahé, neekologické etc.?
Chápu, že současný výklad HDP upřednostňuje spotřebu za každou cenu, jen ji považuji za vysokou a neefektivní, zejména onu spotřebu státní. Vůbec jsme se po revoluci neptali, co s výrobou, jaká je prvotně potřebná doma, natož, aby se někdo ptal, jaké kapacity jsou potřebné v daném místě, jaké v daném okruhu a teprve pak jaké jsou umístitelné ( výrobky) v širším okolí vůbec. A EU fondy to přerozdělováním dovedly - někam, trh vůbec nemůže v jejich důsledku něco samoregulovat...No, a ono HDP - jakému účelu slouží, sledování spotřeby? není čas změnit cíl, sledovat efektivnost = či-li v HDP sledovat hmotné výstupy+výstup služeb a pominout zcela pouhou spotřebu = především tedy státních tzv. služeb?
Dále, svět bojuje s klimatem, ovšem v oblasti uhlíkové, navzdory tomu, že uhlík rostliny celkem zvládnout využít ( pokud tedy bude pro ně zachováno místo), ale dusíková oblast nikoho moc nezajímá. Do ní ovšem patří zbytné přepravy - EU chtěla odbyt, tak se vozí semo tamo, že? Neměla by malá země dbát na vlastní soběstačnost a převážet jen to, co fakticky sama mít nemůže?Jistě, prvotně jde o zemědělství, ale spotřební oblast toho má také dost na svědomí.
Těch otázek je tolik a stejně zásadních, třeba je položí někdo další...
Děkuji za odpověď
Petr Mach
16.12. 12:36
Vadí mi, když pod záminkou ochrany životního prostředí dochází k podpořezbytné výroby. Příkladem je Bursíkovým ministerstvem zavedený "ekologický" poplatek, který zabrání převodům starších aut na nové majitele. Auta, která by ještě nějakou dobu mohla jezdit, půjdou předčasně do šrotu a lidé si koupí auta nová. To je sice dobré pro automobilky, ale představuje to plýtvání a zbytnou výrobu. Věci, které slouží, by se měly nechat dosloužit, dokud je to ekonomicky smysluplné. Soběstačnost vrámci obce nebo malé země je utopie, jsem ale proti umělým státním zásahům (např. investičním pobídkám) - které vedly k umělé koncentraci automobilového průmyslu v ČR a dochází k tomu umělému přesouvání aut přes půl kontinentu...
jr
16.12. 11:53
Co si myslíte o návrzích ČSSD pro řešení krize?
Petr Mach
16.12. 12:40
ČSSD navrhla - pokud vím - snížit DPH u potravin - že se tím zvýší poptávka a povzbudí výroba. To myslím fungovat nebude: Buď budou chtít nezvýšit deficit - a pak seškrtají ve stejné výši jiné výdaje - a celková poptávka se nezvýší - nebo budou chtít výdaje státního rozpočtu zachovat - pak ale zvýší deficit - a banky peníze, které by jinak půjčily soukromému sektoru, půjčí peníze vládě a opět se tím poptávka nezvýší.
Paul
16.12. 11:54
Pokračuji v komunikaci z jiného on-line rozhovoru. Na mou otázku o kontrole kouření ve veřejném prostoru jste odpověděl, že se tato problematika má nechat na vůli majitelů restaurací a hospod. Má se tak na nich nechat i zdraví 90tis zaměstnanců v postinství a jejich ohrožování pasivním kouřením? Opravdu je majitel restaurace i majitelem zdraví svých zaměstnanců? Vždyť jen pasivní kouření zabije v ČR 2x více osob, než autonehody. Většina obětí je právě mezi zam. restaurací. Nemylte se, nejsou to všichni kuřáci...
Petr Mach
16.12. 12:42
Já sdílím Váš názor, že kouření - i pasivní - škodí zdraví. Já bych proto do hospody pracovat nešel, kouření je mi nepříjemné a je nezdravé. Vy byste asi také do hospody, kde se kouří, pracovat nešel. Ale nikomu bych to nezakazoval. Věřím, že díky osvětě bude kouřit stále méně lidí a stále více hospod bude nabízet nekuřácké prostory. Ale nejsem příznivcem zákazů a nařízení.
Ehm
16.12. 11:56
No ja si Vas mazu z mobilu.
Petr Mach
16.12. 12:43
ok
Michal
16.12. 11:58
Dobrý den, pokud bude Vaše strana důsledně euroskeptická má te mou plnou podporu. Nikdy jsem neuvažoval o vstupu do jakékoli ´politické strany až současný stav věcí mě k tomu přímo nutí. Kdy začne Vaše strana fungovat?
Petr Mach
16.12. 12:44
V prosinci či na začátku ledna představíme přípravný výbor, název a web nové strany, následně budeme čekat na registraci a pak bude možné přihlašovat se ke členství.
-hgn-
16.12. 12:01
Jaké máte rád jídlo k pivu?
Petr Mach
16.12. 12:46
Mám rád pivo skoro ke každému jídlu. Ne k rybám.
Etois
16.12. 12:01
Dobrý den,
proč jste nechal vymazat všechny své blogy na aktualne.cz, v nichž Vám mnozí odborně fundovaní čtenáři (včetně jednoho z blogerů) prokázali "originální" a "netradiční" práci se statistikou, grafy, logickými úsudky apod.? Neměl by být člověk s ambicí na předsedu nové pravicové strany otevřenější vůči své "odborné" minulosti?
Děkuji.
Petr Mach
16.12. 12:50
Nenechal jsem je vymazat. Nechtěl jsem dál pokračovat na stejné platformě s některými lidmi, kteří jako bloggeři porušovali etický kodex blogu. Mé blogy tam vydržely ještě několik měsíců poté, co jsem skončil. Za všemi texty a grafy si stojím, mé grafy publikované na blogu vyšly i v jiných textech, které jsou archvovány na mém webu petrmach.cz Za veškerou svojí statistickou prací si stojím a sotva kdo mi mohl seriozně něco vytknout. Statistika/ekonometrie je obor, který jsem vystudoval a práci s daty a grafy umím docela dobře.
Roman
16.12. 12:04
Kdy se mohu tesit, ze vstoupim do vasi strany?
Dekuji:-)
Petr Mach
16.12. 12:51
Na začátku ledna požádáme Ministerstvo vnitra o registraci, oni mají pak na rozhodnutí myslím 15 dnů, takže na konci ledna jistě bude možné vstupovat.
Jarda
16.12. 12:14
Pane Machu, při jednom z rozhovorů, které jste TV laskavě udělil, jsem zahléhl ve vaši knihovně Ekonomiku od p. Samuelsona.
Četl jste ji někdy? Tušíte alespoň rámcově o čem to je?
Petr Mach
16.12. 12:53
Ta kniha se nejmenuje "Ekonomika", ale "Ekonomie". To je zásadní rozdíl. Ekonomie je věda, ekonomika znamená hospodářství - čili objekt zájmu ekonomické vědy. Už z vaší otázky si troufám tvrdit, že o ekonomii vím víc než vy.
Tomáš
16.12. 12:18
Dobrý den, mohl byste vyjmenovat 5 základních bodův čem se bude Vaše připravovaná politická strana lišit od politiky ODS? V čem bude tato nová politická strana souhlasit s politikou EU?
Petr Mach
16.12. 12:57
Když budeme hovořit o nízkých a jednoduchých daních a snížení byrokracie, budeme to myslet vážně a uspějeme-li ve volbách, tak to také prosadíme. ODS se vyprázdnila. Některé její dobré myšlenky zůstaly v programu a ve stanovách, ale velká část jejích současných členů nerozumí jejich obsahu,tak je ani nemohou reálně prosazovat. Určitě nebudeme měnit názory, např. pokud jde o Lisabonskou smlouvu.
Eragon
16.12. 12:18
Prosím o stručnou odpověď, v čem se bude vaše nová strana lišit od ODS (kromě zahraniční politiky). Mnozí euroskeptičtí voliči, kteří odmítají vnitřní politiku ODS vás totiž podezřívají z toho, že byste v případě úspěchu uzavřel koalici nebo úzce spolupracoval s ODS. Vaše strana by byla pouze další v řadě menších pravicových uskupení jako ODA nebo US a prakticky by se nezměnilo vůbec nic.
Petr Mach
16.12. 12:59
Uzavřít koalici asi bude nutné a ODS bude pro naši novou stranu možný koaliční partner. Do takové koalice by ale naše strana vstoupila jen tehdy, pokud by uplatnila důležité body ze svého programu. Čím více hlasů dostaneme, tím silnější vyjednávací pozici mít budeme.
Petr Brabec
16.12. 12:18
Jste Vy a Vaše budoucí strana blíže s politickými názory panu Genleyovi nebo presidentovi Klausovi? Případně vysvětlete. Děkuji za odpověď.
Petr Mach
16.12. 13:01
Upřímně řečeno, neznám politické názory pana Ganleyho. Spojuje nás s ním jen nesouhlas s Lisabonskou smlouvou. Nová strana proto bude svébytnou politickou stranou pro Českou republiku, nikoliv jen stranou pro jedny evropské volby. V nich by ráda kandidovala jako součást Ganleyho hnutí Libertas, ale možná se pan Ganley nakonec rozhodne jít i do českých voleb do Evropského parlamentu samostatně.
Jarda
16.12. 12:19
Od r. 89 všechny "pravicové" strany tady zkrachovaly, zatímco levicové nemusejí nic měnit. Co myslíte, čím to je?
Pokusím se o nápovědu matematickou rovnicí: pravicovost=zlodějna+tunelování
Petr Mach
16.12. 13:03
S Vaší rovnicí nesouhlasím. Pravicové strany ztartily voliče vždy když začaly program založený na svobodě jednotlivce, soukromém vlastnictví, minimalistické byrokracii a přerozdělování opouštět.
Michal
16.12. 12:23
Dobrý den, jste ekonom a nyní už i politik. jak se z obou pohledů koukáte na riziko, že české ekonomika upadne do recese. Je hrozba celosvětové hluboké recese tak reálná jak nám jí minutu za minutou, den za dnem podávají senzachtivá média? Netvoří se zde mediální bublina, která ovlivňuje psychiku lidí a tak zhoršuje podmínky na trzích? Děkuji. Mimochodem jako budoucí člen vaší nové politické strany se velmi obávám, že se do ní nahrnou neúspěšné provařené politické obličeje cítící šanci na oživení své již dávno mrtvé politické kariéry.
Petr Mach
16.12. 13:07
Vadí mi ta mediální bublina i to, jak ji mnozí politici rádi posilují, aby mohly své neúspěchy svést na finanční krizi. Bohužel byly to investiční pobíky, které jsem vždy kritizoval, které uměle navýšenou koncentrací automobilového průmyslu učinily českou ekonomiku zranitelnější v době recese v západní Evropě. Musíme ustoupit od politiky zvýhodnňování jednotlivých průmyslových oborů státem - politici a úředníci nikdy neodhadnou, jaký obor je perspektivní. Musíme si také udržet naši měnu - korunu - abychom byli chráněni před recesí alespoň možností přizpůsobování měnového kurzu. Invazi lidí, které máte na mysli, se bráním a potřebuju, aby se členy stali lidé jako Vy - je to nezbytná obrana - chci aby lidé s pevnými názory tvořili ve straně trvalou většinu.
Lubos S.
16.12. 12:25
Já nevím, ale lidi spíše hledají nějaký optimismus do života. Myslíte, že "euroskeptická strana" je osloví? Už ten název ...
Petr Mach
16.12. 13:08
Nebudeme "euroskeptická strana". To je nálepka, kterou nám dávají odpůrci. Být proti Lisabonské smlouvě přeci neznamená být euroskeptik. Lisabonská smlouva je špatná pro EU jako takovou. Ubezpečuji vás, že náš název bude optimistický.
Petr
16.12. 12:30
Dobrý den,
jaký bude prosím vztah nové strany k tradičním židokřesťanským hodnotám? Líbil se mi v tomto směru jeden z projevů prezidenta Klause před poslední prezidentskou volbou, i když "zlé jazyky" mluvily o tom, že byl ušit na míru lidovcům. Půjdete tímto směrem? Můj "euroskepticismus" vyvěrá především z obavy o osud těchto hodnot v EU - ze snahy se krom členských peněženek stále více motat i do jejich duší. Děkuji za odpověď.
Petr Mach
16.12. 13:14
Je důležité respektovat tyto tradiční hodnoty. Invazi multikulturalismu považuji za umělou a škodlivou. Lisabonská smlouva je jen dalším dokumentem, který podkopává tradiční hodnoty a posiluje multikulturalismus a dává nové výkladové pravomoci evropskému soudnímu dvoru v Lucemburku.
Euroskeptik
16.12. 12:30
Ještě bych se rád optal, zda se nebojíte, že Vám zhrzení členové ODS rozeberou Vaši vznikající stranu pod rukama? Především její důvěryhodnost. protože, odpusťte, pokud se Vám tam budou drát lidé, kteří v ODS neuspěli se svým viděním politiky, tedy podle mého rozumu nedokázali vyargumentovat své názory a prosadit je, a jen těžko je budete moci presentovat jako nový, svěží pohled na pravicovou politku.
Petr Mach
16.12. 13:16
Budeme potřebovat, aby se do nové strany přihlásilo co nejvíce "nových lidí", kterým jde o myšlenky a prosazování hodnot v politice. To je nejúčinnější ochrana. Brzy představíme Přípravný výbor a věřím, že si získáme vaši důvěru.

 

http://ihned.cz:80/c4-10036830-31717780-000000_d-on-line-ptejte-se-ekonoma-petra-macha-klausova-muze
---

reklama
814 čtenářů | 3 komentáře | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Oni to Klausuv muž myslí hanlivě
(Brabec, 1.1.2009 13:57:19)
Odpovědět
Není důležité zda je Mach mužem Klause nebo ne. Že mají mnohé společné názory ? Ano ! Těším se na novou stranu.
Re: "Klausův muž" on-line: Základy nové ODS představím začátkem ledna
(standa01, 1.1.2009 16:52:41)
Odpovědět
Nezkažte se jako ostatní strany a politici,nekupčete,nehandlujte,buďte přímí,buďte bez korupce.Prokazujte svinstva a pak je trestejte formou padni komu padni a máte nejen můj,ale tolik hlasů,že z Vás bude jedna z nejsilnějších stran.Alespoň podle mého názoru.
Re: "Klausův muž" on-line: Základy nové ODS představím začátkem ledna
(hm, 2.1.2009 19:59:09)
Odpovědět
tož já se v tem nevyznám Nejdřív byly dve libertas - jednu mel mach, druhou klas a jeho poskoci a najednou ej slyset jen o machovi. tak co pak je to za poradek?