reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 27.1.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Nacionalismus není šovinismus

 
Vlastenectví, národovectví či nacionalismu bývá někdy vyčítáno, že vyvolává nenávist k ostatním národům. Opak je pravdou. Vlastenec, který miluje svou zemi a je loajální ke svému národu, velice chápe podobné pohnutky příslušníků ostatních národů. V jistém smyslu bych řekl, že v západní civilizaci existuje jakýsi „patriotický univerzalismus“, kdy patrioti jednotlivých zemí mají podobný vztah ke svým jednotlivým vlastem.
 
Je třeba odlišit vlastenectví a národovectví od nějakého šovinismu či dokonce rasismu. Vlastenec nechce ovládat cizí národy a netvrdí, že jeho národ je ostatním nadřazen, chce pouze aby o osudu jeho národního státu rozhodovali jeho spoluobčané – příslušníci jeho národa, se kterými ho pojí společný jazyk, společná historie, jazyk, hudba, literatura, divadlo, národní fotbalový tým, národní kuchyně, hospody, folklór, národní deníky, politické osobnosti, veřejné mínění, národní vláda, národní parlament a tak dále.
 
Z našich předků byli národovci takové osobnosti jako Palacký, Rieger, Pekař, Havlíček, Kramář, Rašín, Dyk a svým způsobem třeba i Masaryk nebo někteří příslušníci státoprávní šlechty. To jsou lidé, za které bychom se neměli stydět.
 
Národ není umělý konstrukt
 
Dále je nesmyslem, že národ je konstruktem 19. století. Odborník na nacionalismus profesor Miroslav Hroch správně poukazuje na to, že se sice moderní národy v některých charakteristikách od těch středověkých liší, ale že byly základem identity moderních národů a moderní národy z nich postupně vznikly. Pokud se například podíváme již na verdunské (a další) dělení Franské říše v 9. století, zjistíme, že bylo víceméně založeno na etnicko-jazykových hranicích mezi germánským a románským obyvatelstvem.  
 
Když si přečteme spisy některých velkých Čechů, jako byli Jan Ámos Komenský, Bohuslav Balbín či Pavel Skála, nalezneme u nich už poměrně moderní pojetí národa. A pokud se podíváme na středověké autory, jako byli Dalimil či Kosmas, rovněž nebudeme daleko od pravdy, když je nazveme nacionalisty.
 
Navíc, moderní český národ není žádný státní konstrukt ustavený seshora – vzniknul (či lépe řečeno obnovil se) naopak zdola proti vůli rakouského státu, který úřednicky protlačoval němčinu a potlačoval minimálně v počátcích svébytnost českého národa. Přesto se národní sebevědomí českých obyvatel ukázalo jako životaschopné – rakouskému státu a německému šovinismu navzdory.
 
Navíc souhlasím s historikem Milošem Řezníkem, že „nacionalismus jako pojem a jev… není apriorně a obecně spojen s žád­ným pejorativním citovým nábojem a negativními konotacemi. Nacionalis­mem je zde rozuměna ta forma kolektivního vědomí a identit, kdy ztotožnění s národem hraje dominantní roli ve většině společnosti a kdy je všeobecně pojímanou legitimizační instancí…
 
Úcta a respekt vlastence k jiným národům
 
Jako vlastenec dokážu ocenit vlastenectví jiných národů. Mám rád irské vlastenecké lidovky, miluji jižanský rock a country a písně Lynyrd Skynyrd o lásce k americkému Jihu (mimochodem ve Válce mezi státy 1861-1865 nešlo o otroctví, ale o suverenitu států Konfederace http://www.euportal.cz/Articles/1251-jaka-byla-jizanska-konfederace-dixie-.aspx ). Mám rád polský příběh Ohněm a mečem, rád si poslechnu britské písně I wow to Thee my Country, White Cliffs of Dover, či There always be an England. Mohl bych dále pokračovat se Scotland the Brave či Flower of Scotland
 
Když slyším texty těchto písní, které třeba opěvují krásu některých míst, vybavím si zase místa u nás, které mám rád sám. Vybavuji si, jak jižanský generál Robert E. Lee říká ve filmu Gods and Generals – a teď budu citovat hodně volně: „Vidíte všechna ta místa kolem: pole, lesy, louky, kostely, vesnice, potoky, říčky a naše města. Jsou to místa, kde jsme se poprvé učili chodit, mluvit, modlit. Jsou to místa, kde jsme se poprvé zamilovali. Jsou v nich ukryty všechny naše vzpomínky a vše čím vlastně jsme. Pro úředníky z Washingtonu to jsou ale jenom tečky a značky na mapě.“ Cítím to naprosto stejně. Dalo by se dodat, že to samé platí o byrokratech z Bruselu, kteří nám vládnou, ale nemají k naší vlasti žádný vztah. Znamenáme pro ně jen čísla genderových agend, naplňování kvót, plánů, pětiletek a strategií „dohnat a předehnat“.
 
Evropská unie je podvod a novodobá tyranie
 
Nikdo z vlastenců si nepřeje války. Vlastenec si přeje žít v Evropě založené na přátelské dobrovolné spolupráci suverénních národů, které spolu spolupracují v oblastech společného zájmu a bez donucování a přehlasovávání. Nakonec, jak správně říká bývalý poradce Margaret Thatcherové John O´Sullivan, bylo to národní cítění, které porazilo Hitlerův pokus o vytvoření nadnárodního rasistického evropského superstátu (http://www.euportal.cz/Articles/148-prokleti-euronacionalismu-proc-by-si-usa-mely-dat-pozor-na-eu.aspx) . Svobodné národy se spojily, aby uchránili svou svobodu.     
 
A tak by tomu mělo být i nyní. Patrioté národů Evropy by se měli spojit proti novému pokusu o centralizovaný, byrokratický a socialistický evropský superstát, který je od počátku založen na lži a podvodu. Spojme se proti šovinistům typu Merkelové a Sarkozyho, kteří chtějí z Evropy vytvořit franko-germánské impérium vládnoucí kdysi svobodným národům Evropy. Nakonec mnoha z nich nestačí pouze nadvláda nad Evropou. Chtěli by ovládat celý svět. Sarkozy i někteří neokonzervtivci hovořili kupříkladu o G20 (či OSN a nakonec i EU) jako o základu nové světové vlády.  
 
Evropská unie je podvod (jak dokazují Ch. Booker a R. North ve své knize Skryté dějiny evropské integrace: http://www.euportal.cz/Articles/1182-evropska-integrace-je-velky-podvod.aspx či John Laughland v knize Znečištěný pramen: http://www.euportal.cz/Articles/672-nacisticke-a-nedemokraticke-pocatky-evropske-ideje-.aspx ), stejně jako Lisabonská smlouva. Nakonec to přiznala i Merkelová v dopise hlavám členských států, když se jich dotazovala, jestli jim nevadí prosadit euroústavu pod jiným názvem. Sarkozy slíbil Francouzům kratší euroústavu a dosáhl toho zmenšením fontu písma–jinak je reálně Lisabonská smlouva delší než původní euroústava (http://www.euportal.cz/Articles/3774-byvaly-europoslanec-jens-peter-bonde-lisabonska-smlouva-znamena-skryty-statni-prevrat.aspx) .
 
Evropská unie je novodobá byrokratická socialistická diktatura. Brusel rozhoduje o 85 % zákonů platných v členských státech EU a o 70 % z nich rozhodují byrokraté COREPER a mnohdy i nižší úředníci, které nikdo nikdy nezvolil, kteří se nikomu nezodpovídají a které nikdo nezná. Evropští politici ve spiknutí proti svým občanům zakazují referenda a demokratickou diskusi o Lisabonské smlouvě.
 
Patriotická internacionála
 
Díky odporu vůči Evropské unii paradoxně nyní začíná vznikat jakýsi „evropský národ“–„národ“ patriotů z národních států, kteří se spojují proti Evropské unii. Bývalé národní , ale i politické a ideologické animozity začínají jít stranou, když jde o to porazit novodobou tyranii sídlící v Bruselu. Spojuje je nás láska k vlasti a láska k Evropě národů (a na rozdíl od eurofanatiků respekt k demokracii). 
 
 Britský nacionalista Nigel Farage gratuluje Irům za jejich NE Lisabonu… Nedávno v Senátu proběhla konference, kde spolu vystoupili předseda celoevropské strany EUDemocrats a bývalý europoslanec z Dánska Jens-Peter Bonde, předsedkyně People’s Movement a bývalá europoslankyně za Stranu zelených Patricia McKennaová z Irska, poslanec britského parlamentu za Konzervativní stranu a bývalý ministr ve vládách Margaret Thatcherové a Johna Majora David Heathcoat-Amory, generální sekretář Socialistické strany z Nizozemí Hans van Heijningen, lektor mezinárodních vztahů na Univerzitě v Oxfordu Christopher Bickerton a výkonný ředitel nevládní organizace Mehr Demokratie Roman Huber z Německa.
 
Ačkoliv máme jinak rozdílné názory, panovala zde přátelská atmosféra. Když jsem mluvil s generálním sekretářem nizozemských socialistů Hans van Heijningen, řekl jsem mu: „patriots and democrats unite against Lisbon treaty“. Zasmál se a souhlasil. Zeptal jsem se zelené poslankyně Patricie McKennaové, zdali můžeme její články přebírat na EUportal, i když je náš web silně konzervativní, řekla, že no problem. Také jsem jí řekl, že čeští zelení jsou ohledně Lisabonské smlouvy „silly“ a ona řekla „I know“. Tito lidé různých politických světonázorů rovněž sdíleli hluboký respekt vůči našemu prezidentovi Václavu Klausovi jako obhájci demokracie.
 
Řekl bych, že tímto způsobem trochu člověk  začíná zažívat „moment Vichy“, jak ho popsal Roman Joch (http://www.eurabia.cz/Articles/2592-oriana-bud-se-zbrani-v-ruce-anebo-se-sklenickou-sampanskeho-.aspx ). V mnoha věcech bych s některými odpůrci Lisabonské smlouvy nesouhlasil, ale vážím si jich za to, že vedou statečný boj proti tomu, aby se o občanech evropských států rozhodovalo za jejich zády.
 
Evropa přátelsky spolupracujících národů
 
Jak říká Pat Buchanan „Někteří z nás si...dodnes myslí, že naše rodiny, země, církev, kultura, stojí na prvním místě V bitvě století jsou tedy linie narýsovány. Patriotismus nebo globalizace. Národní stát nebo nový světový řád…Nezávislost je cennější než moc a za vlast má cenu bojovat. Lidé nesvěří svou lásku a nebudou loajální k EU, OSN, WTO nebo nějakému ´mezinárodnímu společenství´…Protože jde o projekt elit a protože jeho architekti jsou neznámí a nemilovaní, globalizace ztroskotá na velkém útesu patriotismu. V tom spočívá naše víra, v tom spočívá naše naděje.“ Dále říká: „Ve všech zemích teď probíhá zápas mezi těmi, kdož kladou svou vlast na první místo, a těmi, kdož tvrdí, že ‚Věk národů‘ musí skončit, že jen světová vláda může vést k světovému míru. Tohle je světový zápas, který vystřídal studenou válku a který rozhodne o osudu lidstva. V takovém světě globalisté jsou našimi protivníky a našimi spojenci v každé zemi jsou vlastenci....
 
Netrpím národní nenávistí. Miluji svou vlast a Evropu svobodných suverénních národů. Protože mám rád svoji vlast, dokážu velmi dobře pochopit a respektovat lásku příslušníků jiných národů Evropy ke svým zemím. Utvořme vlasteneckou internacionálu a patrioti všech zemí spojme se proti EU a novému světovému řádu! Zrušme Evropskou unii a vystavme nové společenství svobodných nezávislých států!
 
PhDr. Lukáš Petřík
   
Související články:
 
Soubor:Small coat of arms of the Czech Republic.svg
 
 
EU
 

reklama
2548 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(kingsfield, 26.1.2009 17:44:04)
Odpovědět
Bez se lecit!
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš Petřík, 26.1.2009 17:55:42)
Odpovědět
Nápodobně. Co nějaký argument, ty chytráku?
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Merlin, 26.1.2009 19:05:52)
Odpovědět
Moc pekny clanek! Lukasi, nenechte se zbytecne vytacet blbem - "Orel much nelapa!"
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Sweet Home, 26.1.2009 19:15:30)
Odpovědět
Na týpky ala kingsfield je ztrátou času reagovat. On si možná Váš článek pořádně ani nepřečetl. Holt typický příslušník skupiny lidí, která před rokem 89 horovala pro rudé trenky a teď si zase nedokáže představit své spodní prádlo bez žlutých hvězd na modrém podkladu. Budiž mu přáno. "Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království bruselské."
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Roman Milan Dohnal, 26.1.2009 19:13:21)
Odpovědět
Výborný článek! Moc Vám za něj děkuji!
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš HERCLÍK, 26.1.2009 19:24:52)
Odpovědět
Lukáši, jste velmi snaživý, ale já se budu opakovat.

Za prvé, můj bratr žije již osm let ve Francii, není v dobré pozici, i když mluvíte perfektně Francouzky, stejně jsou odtažití. Pokaždé, když bratr přijede, vychvaluje i přes své překážky žití v zemi Sarkozyho, nemám důvod mu nevěřit.

Moc zahraniční politiku nesleduji, ale já neslyšel, že by Sarkozy či Merkelová, měli nějaké průsery, podvody, korupci.

Češi jsou jistě patrioty, jen jsou velmi zklamaní, když jim kdysi Váš oblíbenec slíbil, že za 20 let budeme na úrovni Německa.

Ano, nemalá část to pojala sezením na gauči u televize čekající na pečené holubi zdarma, ale ta větší část poctivě pracovala a dávala jakékoli vládě čas na uskutečnění tohoto slibu.

Kam jsme dneškem došli, země je rozktadená, všude a převážně ve staátní správě podvodník a jen zloděj a podvodník má v této zemi zelenou.

Potom tu slyšíme o suverenitách, jakých Lukáši?

Bilion státního dluhu, podvodníci, rozkradený stát, spravedlnost a právo jen pro vyvolené?

Dnes jsem to psal jinde zde, začínáme být v naší zemi pomalu cizinci, NIC UŽ NÁM SKORO NEPATŘÍ......., jen ty podvodníci, zlodějové, vykukové.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(L.P., 26.1.2009 20:51:10)
Odpovědět
Rozkradenou zemi a bilionový dluh vyčítejte kočkům a socanům. Nevím, jestli VK sliboval za 20 let dohnání Německa, ale pokud by pokračoval nastartovaný praviocvý kurs, třeba to bylo možné. A s argumentem, že Sarkozy či Merkelová nikoho neokradli-to nevím. Minimálně však podvedli své občany a voliče s Lisabonskou smlouvou, což jsme tady na euportalu mnohokrát ukázali. Suverenita je mimochodem podmínkou fungování demokracie a právního státu. Byl zde také jeden politik, který podobně jako Sarkozy a Merkelová nerespektoval suverenitu cizích zemí–jmenoval se Adolf Hitler-asi také nic nezpronevěřil a možná by se Vašemu bratrovi v jeho socialistickém Reichu žilo také dobře...Já mám takový pocit, že vy chcte hlavně sociální dávky a nějaká svoboda a demokracie vás nějak příliš nezajímá...A pokud nadáváte na blbé české zákony, jste poněkud na omylu, 85 % jich pochází z Bruselu, tak jaké české zákony...
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Vilém Akvitánský, 26.1.2009 21:26:03)
Odpovědět
http://www.novinky.cz/clanek/159686-vetsina-cechu-je-spokojena-s-clenstvim-v-evropske-unii.html

no jo, ale co s tím chcete dělat? vaše odmítání EU a priori a volání po vystoupení naprosto neodrážejí realitu. žijete v jakémsi vlastním konzervativně-liberálním světě idejí a to, že jste bezmocní vás pěkně vytáčí. dlužno podotknout, že vztekat se je tak to jediné, co můžete úspěšně provozovat...
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš Petřík, 26.1.2009 21:41:34)
Odpovědět
Někteří lidé se nechají zblbnout (EU propaganda do značné míry funguje a podfucích EU je málo informací), třeba jim to časem dojde. Ale ten průzkum je dost neseriózní. Třeba dotaz: cítíte se Evropanem? No, co se na to dá odpovědět. Asiat nejsem, tak budu Evropanem, ale neznamená to, že musím EU...

Snad lidé časem zjistí, že EU je stejnou utopií, jako byl komunismus-také mu zpočátku věřila spousta lidí-stejně jako třeba multikulturalismu-a jak to teď vypadá ve městech západní Evropy... Osobně mám pocit, že řada lidí, která byla z EU nadšená, mi teď říká, že by pro nehlasovali. Neznám euroskeptika, ze kterého by se stal eurooptimista, ale znám řadu lidí, kteří prodělali opačný vývoj...Naším úkolem je ukázat lidem, co je EU zač.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš HERCLÍK, 26.1.2009 23:00:41)
Odpovědět
Pane kolego, sundejte si ty Vaše jednostrané brýle. Jsem zcela nezávislý a asi jste mě nepochopil.

Je nepochybný dluh z vlád ČSSD, jejich pastelkovné, pohřebné, atd, atd,

Máslo mají všichni od roku 89, to co bylo předtím, nato si nedovoluji, sleduji novodobé dějiny a dnešní výsledek mi stačí.

Urážku na mě a bratra přecházím, bohužel jste se netrefil.

Oba dva jsme mladí lidé, zdraví a máme chuť pracovat, ale ve férovém prostředí, což je nejen u nás nemožné.

Tiché mlčení státu, kdy vykukové krátí zaměstnancům výplaty, daně, aby ušetřili a mohl bych pokračovat.

Když to uzavřu, udělám vše, aby jeden můj známý vyhrál ve volbách v 2014 a můžu Vám slíbit, že se bude zavírat ve velkém a udělá se taková revize vládnutí (špatného a s nemorálními úmysli), že nejednomu nepoctivci, který nám rozkradli zemi pod nohama, bude velmi ouzko, bez jakékoliv politické zaujatosti.

Už jste pochopil o co jde slušným lidem?
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš HERCLÍK, 26.1.2009 23:12:17)
Odpovědět
Ty brýle nebyli na pana Petříka, ale na Vás. Ještě k těm zákonům, já tu nenadávám na zákony.

Mě vadí, jak pořád oblbujete lidi, ale ty zajímají právě ty otázky, aby právo a spravedlnost byli pro každého.

Aby gauner šel seděta ne, že má někde známého na policii, soudě, atd, atd.

Vy si pořád jedete nějakou EU, takže ona implementovala celou sbírku zákonů ČR?

Ona nám rozkradla naší zemi, ona se zasazuje o přehlížení toho bordelu co tu v novodobých dějinách 1989 panuje?

A to by jsme mohly pokračovat.

Dobrou noc

lh

Právě že nás zajímá ta spravedlnost, kde jí máte pane kolego?

Já když někdy koukám na reportéry ČT a podobné pořady, chce se mi blít velebnosti.

http://analyza.wz.cz/ tento odkaz jsem hledal hodně dlouho a nemám mu důvod ze svého pozorování a zpovědi našich občanů nevěřit, zvoní Vám hrana pánové, bude sranda......
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jiří Zahrádka, 27.1.2009 14:13:07)
Odpovědět
Pane Herclíku, když řeknu, že mi do značné míry mluvíte z duše, bude to asi znít jako hodně primitivní snaha získat Vás na naši stranu. Nicm=éně, je to tak. Osobně se také domnívám, že zásadním problémem v Česku je vymahatelnost práva. Lidé potřebují pocítit spravedlnost, to je cesta, jak v Češích obnovit důvěru ve vlastní stát. Domnívám se, že by pravicová strana měla přesunout v tuto chvíli důraz z ekonomiky právě na otázky práva a spravedlnosti. Nejsem si ovšem jist, jestli existuje řešení v národě, kde úcta k morálním principům patří k "hanebnostem," za které se člověk spíš stydí. Český sajrajt prostě pracuje.

Nicméně, je skutečností, že minimálně v ekonomické legislativě vzniká asi opravdu nad 80% výtvorů v Bruselu. Zrovna tak je pravda, že v ČR se bohužel moc nepíše o kauzách západoevropských politiků. Skandální je případ M. Andreasen, bývalé hlavní účetní EK, skandální je případ M. Tillacka, který tuším pro Stern odhalil věci okolo unijního OLAFu, zajímavé je, že se moc nepsalo ani o jakémsi zapletení tuším do finančních skandálů dřívějšího předsedy EP Borella (byť nevím, jestli opravdu měl nějakou vinu nebo ne, možná je to novinářské nafouknutí nebo kachna), nepíše se o minulosti francouzského komisaře (tuším je to ten, který je tam stále), a který byl snad dokonce odsouzen, ale amnestován prezidentem...

Máte pravdu, že tady je to humus. České lidi nemám rád, ctím normální slušnost a ohleduplnost, což z českého národa, obávám se, rychle vymizelo (Češi totiž slyší jen na pendreky. Jakmile nemají nad sebou fízla, kašlou na všechny - kromě sebe). Jenomže je rozdíl mezi např. slušnými rakouskými nebo bavorskými občany, a špičkovými politiky (a špičkovou politikou). Forma je vždycky "smoking a bílé rukavičky," ale obsah může být pěkný hnus.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Ghost Dog, 27.1.2009 17:29:49)
Odpovědět
..tak to jste mě dostal, "české lidi nemám rád" a pak něco o pendrekách a slušnosti..
..takhle házet všechny Čechy do jednoho pytle a udělat z Čechů národ, který nezná nic než nepoctivost a vyčůranost..abych řekl pravdu, tak se mě to osobně celkem dotklo..také jsem Čech, přesto nepodvádím (ani vlastní ženu), nekradu a to co dělám, dělám jak nejlíp umím..a řekl bych, že nebudu sám, že nás takových bude určitě víc..
..jen doufám, že mezi ty vyjímečně poctivé a pracovité můžu počítat i Vás..aspoň zatím mi to tak připadalo..hezký den a více optimismu...
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jiří Zahrádka, 28.1.2009 13:47:00)
Odpovědět
Samozřejmě, že to neplatí o všech Češích. Ale těch, pro které morálka nic moc neznamená, je bohužel příliš mnoho. Podívejte, když mi kolegyně po návratu z Rakouska řekne, jak byla nadšená tamními lidmi, teenagery, kteří ji zdravili, ač ji neznali (jo, asi to bylo někde v horách, asi ne přímo ve Vídni apod.), a mysleli to normálně, slušně, a jak je otrávená po návratu do Čech... Jiná kolegyně se tady zmínila o tom, jak nějaká starší paní v autobuse něco jedla. Řidič na ni prý začal řvát tak, že to tu kolegyni až zarazilo.

Bohužel, pokud jde o běžné lidi, jsou Češi příliš často prostě hnusní. Je mi jedno, jestli je to komunismem nebo něčím jiným. Chovat se jak dobytek, řvát na slabší, ale spolehlivě držet pusu, když dělá skutečné svinstvo někdo větší a silnější, to je bohužel pro Čechy příliš typické. Jsou detaily, které si ani neuvědomujeme, ale po zkušenostech s lidmi z civilizovaných národů (ano, třeba eurofily, bohužel) si je uvědomíme o to bolestněji.

Jsem pro demokracii a svobodu Čechů z principu. Ale být hrdý na současné české lidi, to bohužel nemohu.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš HERCLÍK, 26.1.2009 19:58:47)
Odpovědět
He, he, psy mě tady otravují a to nejhlavnější sem zapoměl.

Myslím, že mluvím za věršinu slušných občanů ( s lidmy komunikuji opravdu přemíru)

Pokud EU a její úředníci, nebude zlodějská a podvodnická organizace jako u nás od 89, je lidem úplně jedno co s nimi bude.

Ono tu už tak není tak dýchatelno, pokud ne, pánbů s námi, ale jaké klima panuje u nás, snad už nemůže být hůře.

Mějte se Lukáši a jestli odhaduji dobře, že jste jistě nedávno zkoušku k získání doktoriátu, přijměte mou gratlaci.

lh

http://analyza.wz.cz/
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(REL, 26.1.2009 23:39:53)
Odpovědět
přeložil by mi někdo toho Herclíka do češtiny ? tatarsky neumím
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš HERCLÍK, 27.1.2009 9:51:21)
Odpovědět
Vážený pane kolego,

V rámci svých možností a sil se Vám pokusím odpovědět, nato čemu nerozumíte, či radši nechcete rozumět, ale upozornuji předem, neznám a nevím vše, jako Váš vůdce, hmmm.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Sweet Home, 27.1.2009 15:15:30)
Odpovědět
Možná by bylo lépe, kdybyste se pokusil psát o něco méně kontroverzněji.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Hustej Týpek, 27.1.2009 1:11:28)
Odpovědět
To je nádherně napsaný článek.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Hébé, 27.1.2009 3:12:06)
Odpovědět
To není reálné, nebo až za určitou dobu. Evropské země musí mít stejnou zkušenost. Dneska se lišíme a nevím, zda směřujeme k stejnému poznání.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Magdalena Labea Westman, 27.1.2009 10:09:06)
Odpovědět
...z toho článku na mě padá velký smutek a zoufalství. Jakobych slyšela slova mojí mrtvé babičky. Vyvolávají ve mne nostalgii po starem zaslem svete. Vzpomínky na dětství, mladí formované velkými ideály mých rodičů, které se zdají být v dnešním světě jakoby neudržitelné, nezachytitelné, doslova protékají mezi prsty kamsi do neznáma. Na druhé straně se nemohu ubránit dojmu, že autor vyzývá k revoluci, k odstranění "mimonárodní" elity -"hyperburžoazie", která platí tu EU a jinou "hypernomenklaturu" a to se domnívám, že by se mohlo s některými liberálně demokratickými interpretacemi kapitalismu dostat do ostrého střetu. Mohlo by nás to zavést, možná i mělo, ke znovu vymezení pojmu svoboda. Jen, aby v tom nebyla nějaká past?!
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Lukáš Petřík, 27.1.2009 10:37:30)
Odpovědět
Nebojte se, svrhnout burožoazii se rozhodně nechystám. :-) Ale nemám nic proti svrhnutí těch, co chtějí ustavit korporativistický kvazifašistický socialistický evropský superstát či rovnou globální vládu. Jednoduše řečeno: jsem obhájcem konstituční demokracie národního státu.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jiří Zahrádka, 27.1.2009 14:16:28)
Odpovědět
Dal bych sem symbol pro OK, šéfe! :-))
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sajgou, 27.1.2009 17:45:03)
Odpovědět
Asi se na me budete zlobit, ale byl to Vaclav Klaus, ktery byl predsedou ODS v devadesatych letech. Nepochybne ma sve velke zasluhy (rychly prechod k transformovanemu hospodarstvi, jako jediny byl s to nakreslit spravne krivku nabidku a poptavky), nicmene jeho bezmezna (a musim rici ponekud marxizujici) vira ve zcela svobodny trh vedla v dusledku ke krizi duvery v pravni prostredi CR, bohuzel. Klaus: "Podstata lidského chování není v tomto pohledu apriorně či exogenně dána. Je veličinou endogenní a tvoří se reálným životem. Ekonom by řekl, že vzniká na trhu idejí a vzorců chování. Nikdo nemusí nikoho k ničemu nutit. Chování je otázkou svobodného výběru." Tato "endogenni" svoboda vsak nutne vyusti ve voluntarismus. Neni napr. mozne, aby trh sam ovlivnoval to, zes e lide budou chovat zodpovedne. Kde chybi moralka, s volnym trhem si nevystacite. Je to totiz moralka jednotlivcu, co ovlivnuje trh, nikoli naopak. Staci se podivat na pripady typu Enron nebo soucasne krize. Lidske chovani tedy musi byt dano apriorne: totiz vykoupenou lidskou prirozenosti, ktera je od Boha: ale to je zalezitost "exogenni", transcendentni, apriorni (clovek stvoreny k obrazu Bozimu), nikoli endogenni! Klausovo pojeti mne osobne prijde jako dost materialisticke, kde zajistite lidem svobodu a oni sami budou sekat latinu jaksi automaticky. Nehlede na to ze ideologie cisteho narodovectvi je v primem rozporu s krestanskym univerzalismem: obecne, spolecne dobro. Napr. z krestanskeho pohledu je nasili na sudetskych Nemcich uplne stejnym zlocinem jako nasili nacistu na Cesich, neni nicim ospravedlnitelne, protoze pred Bohem jsme predevsim lidmi, nikoli Cechy ci Nemci. Mozna to zjednodusuji, ale neprijde mi to zase tak banalni, jak se to mozna zda.

V politice ODS bylo primichano i hodne technokratismu (klientelismus rozbujel predevsim diky tomu, ze byl do znacne miry usnadnen opozicni smlouvou), ktery mnoha lidem vadi. Rada velmi inteligentnich a kriticky (!) myslicich lidi neni schopna volit pravicove strany (nerikam, ze to neni jejich chyba, protoze pak stoupa podpora komunistum), avsak troufam si rici, ze je za tuto situaci Vaclav Klaus castecne coby jeden z tehdejsich politickych vudcu odpovedny (spise ve smyslu, ze je to jeho politicka prohra, nema samozrejme zodpovednost za nezodpovedne chovani jinych).
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Trident, 27.1.2009 18:36:06)
Odpovědět
Ale trh je svou samou podstatou o zodpovědném konání, jinak na něm daleko nedojdete. Je lépe vidět trh jako projev materiálních potřeb společnosti, než jako vyzařování božské podstaty. I právo je v podstatě funkcí sapolečenských potřeb, ostatně, jestliže nás stvořil Bůh, nadal nás zároveň schopností interpretovat jeho dílo a součtem interpretací je Božský řád - tedy svobodné rozhodování jedinců vede v důsledku k nastolení Božího díla. Mimochodem, nevěděl jsem, že je VK až takový liberál...
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sajgou, 27.1.2009 19:11:23)
Odpovědět
Jo, myslel jsem to spis tak, ze samozrejme nejsprve vytvorite svobodne podminky fungovani. Zodpovednost samozrejme svobodu nutne predpoklada. Avsak pote, co je tato svoboda vytvorena, je potreba i nejakeho mechanismu, aby nebyla svoboda zneuzivana. Muzete samozrejme zavirat do vezeni, ale pokud napr. vase akcie v penzijnich fondech propadnou kvuli machinacim druhych a stat vam je nikterak nekompenzuje (napr. proto, ze stat je minimalni), zbudou vam jen oci pro plac. Zkratka: moralni chovani lidi je dano etikou (jez musi byt garantovana transcendentne, pokud nema byt menena ad hoc), nikoli trhem. Moralni chovani lidi neni nadstavba matreialni zakaldny (trhu), ale zcela fundamentalni silou, podle ktere lide jednaji. Pokud etiku nemaji, mohou sve svobody zneuzit. Mozna Klausovi krivdim, ale mam pocit, ze takoveto akcenty jeho mysleni obsahuje. Je mozne vytvorit neco jako ateisticky kapitalismus? Asi to zjednosuju, ale nejsem ekonom.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sajgou, 27.1.2009 21:31:54)
Odpovědět
Zacetl jsem se jeste do Desatera mlade pravice a neodpustim si par poznamek:

1) MP si klade za cíl chránit přirozené, staletími osvědčené, konzervativní hodnoty a vždy bude proti jakýmkoli nepřirozeným umělým zásahům do lidské společnosti. MP

2)MP důrazně hájí právo na nedotknutelnost soukromého majetku,

3)Odmítáme přepisování dějin, stejně tak jako požadavky sudetských Němců.


At si lamu hlavu jak lamu, tyto tri vety nemohou platit soucasne. Jestlize odmitame uznat naroky sudetskych Nemcu (mezi nez pocitam i narok na omluvu), nemuzeme tvrdit, ze jsem proti umelym a neprirozenym zasahum do spolecnosti. Vysidleni tri milionu obyvatel jednim Befehlem ze zeme stredni velikosti je demograficky zasah non plus ultra, zcela se vzpirajici zdravemu rozumu (nasledky jsou patrne dodnes a ekonomicke ztraty nedozirne). Nehlede na rovinu moralni, ale to tu radeji nebudu rozvirovat.

Navic schvalujeme-li odsun, zaroven tim uznavame tezi, ze za sve politicke presvedceni (vyjadrene napr. ve volbach)rucime soukromym majetkem - ten ale povazujeme za nedotknutelny, a dokonce pravo na nej durazne hajime. Namitka o valecne situaci neobstoji, nebot nechapu, jaky uspech na poli valecnem se plosnym vysidlenim civilistu ziskal, zvlast je-li valka jiz vyhrana.

Navrhuji tedy nekterou z tezi skrtnout, nez ji nektery dostatecne inteligentni oponent objevi a rozcupuje. A ano - neprepisovat dejiny. Jestlize tato teze plati, nezbyva nez se Nemcum srdecne omluvit a poprosit je za odpusteni. Dnes nas to uz navic stat nic nebude (kdyz uz jsme u te nedotkuntelnost majetku)

Nechci vas tu drazdit, nektere z vas osobne znam a mam vas rad, ale trosku bych to byt vami reformuloval.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(L.P., 28.1.2009 10:38:23)
Odpovědět
Sajgou, chtěli-li nás Němci vyhubit, nemohli se divit, že jsme je poslali pryč. Oni měli německé občanství, občan cizího státu nemá žádné apriorní právo žít na území našeho státu. Chtěli Důmů do Říše, jejich přání jsme jim splnili.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sajgou, 28.1.2009 22:40:05)
Odpovědět
To je pouha ideologie: "my", "vitezove druhe svetove valky", "neposkvrneni a hrdinni Cesi, sokoli jasni a povahy holubici" a "oni", "naveky budiz zatraceni", "Zardi-se-zavistna-Teutonie-sousedo-slavy". Odsun sudetskych Nemcu osobne pokladam za jedno z nejtezsich valecnych zverstev, ktere kdy bylo v tomto kraji spachano (staci si precist napr. vypoved Aloise Ulmanna, nemeckeho vysidleneho socialniho demokrata a antifasisty - mimochodem, je ostudou ceske pravice, ze se ALESPON za vysidleni nemeckych antifasistu musel omluvit teprve Paroubek). Nechapu, proc bychom se za to nemohli alespon omluvit, nenavistnou politikou vuci Nemecku je akorat dale vhanime do naruci Gazpromu. Nemci uz se omlouvaji (a odskodnuji) padesat let, nyni je rada na nas. Nechapu, co jsme tim ziskali, staci se projit severnimi Cechami. Nemci tu byli nepretrzite sedm stoleti, prisli na nase pozvani jako kolonizatori. Takovy Cesky Krumlov, jimz se tak radi chlubime, myslite ze byl vzdy cesky jak lilium? Nechci se s nikym prit. Kazdy mame sve svedomi, necht se srovname kazdy sam. Jen nechapu, jak je mozne, hlasi-li se rada clanku na tomto serveru ke krestanstvi, ze je tu zaroven schvalovano i neco tak bytostne stalinskeho. Je mi to lito, ale takove je me presvedceni, vezmete to ci odmitnete, jak je ctena libost. Pokladam vsak za nutne to alespon zminit. Kdo ma usi k slyseni, uslysi.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sajgou, 28.1.2009 22:41:43)
Odpovědět
Ullmana, pardon, alespon me nikdo nemuze podezirat z toho, ze je hajim proto, ze jsem Nemec:)
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jiří Zahrádka, 28.1.2009 14:31:24)
Odpovědět
Víte, to je asi na delší filozofickou debatu, jak brát vztah morálky a trhu. Klaus podle mě nebyl např. proti existenci trestního práva (osobně by mě zajímalo, jestli všechny tunelovací maléry byly opravdu dány nedostatkem legislativy, nebo spíš leností a zbabělostí českých soudců).

Osobně rozhodně nesouhlasím s tím, že by např. za vytunelovaný fond měl odškodnění poskytovat stát. Domnívám se, že je to prostor například pro pojišťovny, aby se fondy mohly pojistit proti svému krachu, což by mohly marketingově využít. Jestliže si vyberu nějaký fond za účelem vyššího zhodnocení mých peněz, je to mé riziko. Proč by moji nšťastnou volbu měli sanovat ostatní daňoví poplatníci (=státní rozpočet), kteří se třeba spokojili s pár korunami úroku na nějakém bankovním vkladu? Odstraňování rizika v ekonomice je cestou do ekonomických pekel. Ostatně, řekl bych, že právě o tom je do značné míry současná finanční krize.

Jiná věc je, že stát potřebuje odhodlané vyšetřovatele a soudce, kteří vědomé tuneláře donutí odevzdat okradeným věškeré své majetky, vč. těch účelově převedených na jiné subjekty, a našijí jim nějaký pořádně tvrdý trest. Aby především nepoctivost byla spojena s velmi vysokým rizikem.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sajgou, 28.1.2009 22:17:22)
Odpovědět
Vaše námitky v zásadě beru. Měl jsem na mysli spíše situaci v USA, resp. situaci, kdy máte minimální stát bez sociální sítě a na důchod se musíte připojišťovat či ukládat kapitál do akcií "na důchod". Pak vidím riziko tvrdého dopadu běžných občanů jako poměrně velké, zvlášť zhroutí-li se celý systém. Dnes vyšel v LN zajímavý rozhovor se Samuelsonem: ideologii volného trhu vidí ve světle současné krize jako fatální omyl a napadá Reaganovu tezi o tom, že vláda je problém, ne řešení - bez vládních zásahů v nějaké podobě se nelze obejít. Tolik Samuelson a tolik i já, je mi jasné, že to tu nestihneme vyřešit, spíše jsem chtěl reagovat na diskusi.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(L.P., 29.1.2009 10:23:38)
Odpovědět
Jestli zde někdo hovoří o Stalinovi, tak Samuelson ho také adoroval podobně jako Jiří Havel... Nebylo mi zodpovězeno na tohle: Němci získali německé občanství, tak na území našeho státu neměli co dělat. Jsem ochoten se omluvit za jednotlivé excesy, ty se určitě děly a bylo to špatně. Ale relativizace odsunu znamená relativizaci hrůz druhé světové války–musíme vědět, kdo válku začal a kdo vyhlazoval "méněcenné" národy. Když mě chce někdo vyhladit, nemůžu se k němu chovat v rukavičkách. A kde je zaručeno, že by se Sudeťáci (imigranti v českých zemích) nechtěli někdy znovu odtrhnout. Udělali to v roce 1918, 1938 a nejsem si jist, že by to neudělali znovu v budoucnu. Znovu opakuji: jako občané cizího státu neměli u nás co pohledávat. Německo válečné reperace Československu nesplatilo, mimochodem nesplatilo je ani z první světové války (hodní Němci zase vyvolali válku-jaká to náhoda), a zabavený majetek byl náhradou za reparace–odsunutí Němci dostali náhrady od německé vlády.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jiří Zahrádka, 29.1.2009 11:45:10)
Odpovědět
Já si to přečetl až teď. No, zvláště to kopnutí do Reagana považuji za silně mimo, a řekl bych, že pana Samuelsona až nedůstojné. Překopírovávám koment, který jsem dal na chat v LN:
Neopovrhuji panem Samuelsonem, beru ho vážně. Nicméně jeho útoky na výrok Reagana (který byl ve své době zcela na místě) i obecné víra ve vládu je prostě zoufalství. Ani pan Samuelson není neomylný a čistě logicky je mi otázkou, proč jeden "tržní subjekt" - vláda - má mít jinou roli, než ty ostatní (samozřejmě, nemám na mysli regulační úlohu vlády, ve smyslu soudů a vymáhání práva, vzešlého např. ze smluv).

Krize vznikla z důvodu nadbytku peněžní zásoby, řekl bych. Ano, je šokující, že nedošlo k samoregulaci (osobně si myslím, že by stálo za to zpracovat studii na téma motivace tržních subjektů - je více opatrnosti způsobeno pozitivní touhou po vyšším zisku, nebo strachem ze snížení zisku? Je citlivost reakce stejně silná při jakékoli výši příjmů. nebo je to tak, že když jsou Amíci příliš bohatí, ztrácí pud sebezáchovy, protože mají pocit, že se nemusí bát?).

Osobně si také myslím, že trh funguje jen tehdy, když jde skutečně o trh - o homogenní systém interakcí. To nefunguje na současném "globálním trhu," a myslím, že to fungovat nemůže ani po případném zrušení všech cel a jiných bariér. Takže vidím problém v globalizaci.

Každopádně, stavět to tak, že vláda to teď zachrání (když jsou docela vyargumentované hlasy, že právě vládní instituce to způsobily), mi přijde jako tragický omyl, který nemá logiku.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(L.P., 29.1.2009 13:03:01)
Odpovědět
Paul samuelson: „Důležité jsou výsledky a nemůže být pochyb o tom, že sovětský systém plánovaného hospodářství fungoval jako mocný pohon ekonomického růstu. Sovětský model dozajista ukázal, že direktivní ekonomika je schopna mobilizovat zdroje a dosáhnout prudkého růstu.“
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jiří Zahrádka, 29.1.2009 14:25:45)
Odpovědět
Na to jsem právě myslel, když jsem psal o jeho omylnosti.
On je centrista, ale obecně se mi líbí třeba v tom, že přestože jeho Ekonomie myslím je celkem pro mezinárodní obchod, publikoval před lety teoretickou práci, ve které zpochybnil teorii komparativních výhod (myslím, já tu práci neviděl). Takže je možná schopen určitých posunů v myšlení, což samo o sobě beru spíš kladně.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Pe-St, 27.1.2009 17:33:40)
Odpovědět
K tomu článku nemám co dodat. Lukáši, jen tak dál a častěji.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Jan Zeman, 29.1.2009 4:40:45)
Odpovědět
Petříku, Petříku... Doufám, že je to s tou internacionálou jen spíše vtip. :)
Čistě pro informaci - Internacionála vznikla jednoznačně jako dílo Illuminátů, dokonce i Karl Marx později napsal Engelsovi, že tam byl přítomen jen jako "hloupá postava na tribuně". Internacionály již od počátků zakládají právě proponenti Nového světového řádu, kterému jde o rozrušení národních struktur za účelem nastolení jedné světové vlády. Takže zakládat další, aby se s tím bojovalo, mi přijde tak trochu jako nošení dříví do lesa. :)
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(sč, 7.6.2009 10:29:41)
Odpovědět
Hezky napsáno (i diskuze je zajímavá). Co s tím ale u nás dělat? Vymahatelnost práva je skutečně zásadní, od tak zpolitizované justice, systému státního zastupitelství a policie se ovšem samoočisty rozhodně nedočkáme. Jako prvotní podle mého musí dojít k zavedení odvolatelnosti profláknutých politiků a zde nevidím jinou cestu než razantní změnu volebního systému (nejlépe k většinovému, jednokolovému a s málomandátovými obvody - čím více by systém tomuto osciloval, tím lépe). Ovšem s vědomím, kdo u nás ovládá média a že současné politické špičky (tím rozhodně nechci říct, že naši přední politici jsou snad špičkoví) přežívají jen díky současnému systému, si neumím představit, že by ke změnám mohlo dojít tím, že po volbách podle systému současného prostě velké strany začnou naplňovat to, co slibovaly, tedy bez nějakého revolučního impulzu (poměry u nás už skutečně "nasrané" - omlouvám se za výraz - masy by snad ještě mohly něco změnit a vyhnat z úřadů obě jediné alternativy, které jsou nám vnucovány - MT i JP).
O moc jiná ovšem není situace ani v řadě dalších zemí v Evropě - průšvih je zejména v kontrole hlavních médií jedinou názorovou skupinou, což v uplynulých desetiletích asi konzervativně smýšlející a svobody vyznávající kruhy podcenily. Evropa ani s LS pravděpodobně nemůže fungovat o nic lépe než bez ní, režim se ale podstatně utuží a náprava bude mnohem bolestnější, zaplatíme to všichni (v nejlepším případě pouze finančně). Nevím, zda se napodruhé Irové nechají zblbnout/uplatit (mediální masáži, jak jsou teď pro LS, bych moc nevěřil), klidně je to ale nechají opakovat i potřetí. Šanci vidím spíš v Británii - pokud by konzervativci vyvolali předčasné volby brzy, asi by nemohli jen tak zapomenout na svůj slib stáhnout souhlas parlamentu a uspořádat referendum, ačkoliv si osobně nedělám žádné přehnané iluze o tom, že by právě pro D. Cammerona LS byla zásadním tématem. Netuším, co za pár dní k LS řekne německý Ústavní soud, od toho našeho ale nemůžeme čekat vůbec nic (viz Rychetský ve 2. části OVM z minulé neděle - je to na i-vysílání čt24, kdo to neviděl).
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Evropan Jirka, 7.6.2009 11:20:01)
Odpovědět
Volební systém je opravdu klíčový problém. A jasně říkám, že bude -li snad někdo náhodou mít zájem o můj hlas v příštích volbách, bude mi muset předložit jasné řešení této věci.

Na druhou stranu - nepřeceňovat. Velká Británie má asi nejlepší volební systém v Evropě, ale ani on ji neuchránil od toho ekopolitkorektmultikulti bahna, ve kterém se plácá až po uši.
Re: Patrioti všech zemí spojte se! – proti EU a novému světovému řádu
(Radola, 7.6.2009 12:15:37)
Odpovědět
Bohužel máte oba v podstatě pravdu.Demokracie v době možností mediální propagandy jak ji známe dnes nemůže fungovat.Jak mohou prostí lidé něco změnit když považují informace z TV a tisku za absolutní pravdu?To je prostě nemožné.