reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Dívka, která se po potratu směje

Autor: Redakce | Publikováno: 19.2.2009 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

"Přežila jsem, abych o tom mohla vydat svědectví."
Gianna Jessen

 

 
Bylo jí sedmnáct let, když se rozhodla jít na potrat. Možná dítě prostě nechtěla. Možná opravdu věřila, že to je jen kousek tkáně. Možná na ni někdo tlačil, otec dítěte nebo rodiče. Možná měla pocit, že nemá jinou volbu. Nevíme.

 
Protože už byla ve vysokém stupni těhotenství, jednalo se o potrat solným roztokem.

 
Tady se musíme na chvíli zastavit, protože možná ne všichni vědí, CO TO JE potrat solným roztokem. Tato metoda se používá od 16. týdne. Skrz matčino břicho je do plodového vaku dítěte zavedena dlouhá jehla. Tou se nejprve odstraní trocha plodové vody a poté je vstříknut silný koncentrovaný solný roztok. Dítě tento roztok spolkne a "vdechne" a je jím pomalu zabíjeno. Roztok funguje také jako žíravina leptající pokožku. Dítě kope a silně sebou škube, zatímco doslova zaživa hoří. Někteří tuto metodu přirovnávají k účinkům napalmu na nevinné válečné oběti. Obvykle trvá něco přes hodinu, než dítě zemře. Příčinou smrti je akutní hypernatremie (vysoká hladina sodíku v krvi) nebo akutní otrava solí, při níž dojde k všeobecnému rozšíření cév, otokům, překrvení, krvácení, šoku a smrti. Děloha se začne během 24 hodin stahovat jako při porodních bolestech. Stahy pokračují a matka porodí mrtvé dítě. Někdy, výjimečně, se však stane, že se dítě narodí umírající, ale ještě živé.

 
To se stalo v případě Gianny Jessen. Protože ona toho dne, 6. dubna 1977, nebyla onou dívkou podstupující potrat. Byla tím zabíjeným dítětem.

 
Měla velké štěstí, protože v takových případech se dítě obvykle prostě nechá bez lékařské pomoci, aby umřelo hladem nebo podchlazením. Toho dne však potratový "lékař" nepřijel včas na kliniku, a tak tam byla jen zdravotní sestra, která se rozhodla dítě převézt do nedaleké dětské nemocnice.

 

 
G.J.
Gianna zůstala v nemocnicích několik měsíců, a pak byla osvojena pěstounskou rodinou. Protože během potratu neměla dostatečný přísun kyslíku, odnesla si následky v podobě mozkové obrny.

 
Chodit začala až ve třech letech a o berlích, ale postupně se jich zbavila a dnes se dokonce účastní maratonských běhů. Říká, že je za své postižení svým způsobem vděčná, protože jí připomíná, jak velké měla štěstí a jak velký dar je to, že vůbec naživu.

 
Pravdu o svém příchodu na svět se dozvěděla ve dvanácti letech. Od té doby považuje za svou morální povinnost angažovat se v hnutí za práva nenarozených dětí, ohrožených umělým potratem. Usiluje o znovuzavedení právní ochrany nenarozených dětí, jakou měly před zavedením potratů v roce 1973 (USA).

 
Na jednom setkání řekla:Když mluvím, nemluvím jenom za sebe, ale i za ty, kteří ještě mluvit nemohou. To nejlepší, co vám mohu ukázat, je, jak jsem bránila svůj život. Život je ohromný dar. Zabití nevinného není nikdy odpovědí na jakoukoli situaci. Vyvraťte mi to.

 

 
Myslím, že život Gianny Jessenové, na který jste upozornila, patří do učebnic "sexuální výchovy", paní kolegyně, díky,
 

 
 

 
<![endif]-->
 

Strana: 1 | 2

7. týden
7. týden
8. týden
8. týden
8. týden
8. týden
8. týden
8. týden
8. týden
8. týden
8. týden
10. týden
Foto: © Copyright The Center for Bio-Ethical Reform

10. týden
10. týden
10. týden
11. týden
11. týden
11. týden
24. týden - legální z genetických důvodů
24. týden - legální z genetických důvodů
24. týden - legální z genetických důvodů

http://vpravo.blog.cz/

reklama
4531 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Dívka, která se po potratu směje
(Koza, 19.2.2009 0:24:34)
Odpovědět
neni vam to blbý sem davat porat takovy veci?
Výsledky potratu
(Milan, 19.2.2009 13:02:56)
Odpovědět
by měly být předloženy každé žena, která na něj šla.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Jiří Zahrádka, 19.2.2009 13:15:42)
Odpovědět
??? Nemělo by být blbý spíš těm, kdo takové věci dělají, že je dělají?
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Rado, 12.4.2009 18:20:35)
Odpovědět
Ja si myslím že to je každého paru alebo ženy osobná vec a nikto by sa jej do toho miešať nemal, a zvlášť nie nejaký muž ktorý o pôrode nič nevie! Ľudia by sa mali skôr zaujímať o to ako pomôcť narodením deťom, ktoré sú v domovoch a vyrastajú bez rodičov a rodičovskej lásky, a nie zabraňovať potratom a na zvysoka sa vykašľať.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Magdalena Westman, 19.2.2009 4:46:30)
Odpovědět
Vaše doslovnost ohledně potratů je nevkusná a necitlivá, nebabrejte se v tom stále tak naturalisticky, to není cesta k vyřešení problému.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(rici, 19.2.2009 11:08:59)
Odpovědět
co navrhujete k řešení problémů ?
Re: Dívka, která se po potratu směje
(RZ, 19.2.2009 12:21:40)
Odpovědět
Hlavne ne zadnou realitu nebo fakta, po tech se spatne diskutuje
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Magdalena Westman, 19.2.2009 13:55:19)
Odpovědět
K reseni problemu navrhuji daleko hlubsi a podrobnejsi debatu. Jsem matka dvou dětí, dokonce už i babička, děti miluju, mimo jiné i proto, že jsou pro náš svět nadějí, ale mám poměrně velké životní zkušenosti i z druhého konce světa, a proto vím, že problém není černobílý. Napsala bych k tomu tématu něco, kdyby byl zájem, ale formulovat to jako příspěvek se mi, z více důvodů, nechce.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(ash, 19.2.2009 15:23:38)
Odpovědět
Mně se zdají uvedené informace dostatečně hluboké i podrobné. A bohužel, každá vražda je nevkusná a necitlivá, viděno z kteréhokoliv konce světa. Relativizovat a omlouvat vraždy zkuste na jiných stránkách.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Magdalena Westman, 19.2.2009 17:47:39)
Odpovědět
Neprovokujte me nebo se do vas pustim a odnesou to zejmena otcove tech nenarozenych chudacku. Nejsem vůbec pro potraty, ale proti sexuální nezdrženlivosti, před jejímiž důsledky muži utíkají čím dál častěji jako zajíci. A nevykazujte me na jiné stránky, budu tam, kde uznám za vhodné.
Vazena redakce Euportalu, jako nadseny dlouhodoby ctenar Vaseho portalu si Vas velmi vazim, a proto by me velmi zajimal KONKRETNI AUTOR vyse uvedeneho clanku. Nechce se mi totiz verit, ze tento clanek vyjadruje NAZOR CELE REDAKCE. Anebo snad prece jen ano? Predem dekuji za vasi odpoved!
Re: Ad redakce
(Maro Skřipský, 19.2.2009 12:35:22)
Odpovědět
Budu mluvit za sebe - já jsem rád že tady článek je, byť jsem ho sem nedával, ani jsem o jeho existenci nevěděl.
Jak jsem již několikrát uvedl, potrat bych legalizoval pouze v případě znásilnění incestu a vážného zdravotního rizika (s tím, že předtím lékař matce povinně připomene všechny ostatní alternativy) Takových potratů jsou ovšem cca 2 - 4 % Zbatek zaujímají potraty z "ekonomicko - společenských" důvodů, tedy normální vraždy nenarozených životů. Kdejaká kytka v KRNAPu je dnes lépe chráněna než nenarozený život. Smutné...
Re: Ad redakce
(Jiří Zahrádka, 19.2.2009 13:19:12)
Odpovědět
Článek jsem také neposílal, a také jsem rád, že tu je. Poznámka Mara o kytkách v KRNAPu je smutně vtipná, protože pravdivá.

Ad zdrojování - The Economist také tradičně neuvádí konkrétního autora, takže to je prostě politika lepších magazínů, jako jsme my a The Economist ;-)).
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Merlin, 19.2.2009 19:39:45)
Odpovědět
Ja se domnival, ze EUportal je server svobodomyslnych a tolerantnich obcanu, kteri ne nutne musi byt zarytymi krestany, uz z toho duvodu, ze krestanstvi a tolerance ci svobodomyslnost se vice mene vylucuji - viz historie. Obavam se, ze vpasovavanim podobnych srdceryvnych a fanatickych clanku muzete prijit o dost priznivcu. Osobne nejsem zarytym zastancem potratu, ale narozdil od cernoprdelniku, kteri uznavaji jen tu svou pravdu, se snazim pri uvazovani o potratech o empatii (pro ne zcela cizi slovo) s zenami, ktere se dostaly do extremne svizelne zivotni situace spojene s nechtenym tehotenstvim a musi se rozhodnout, zda privest na svet dite ve zcela nevhodnou dobu do zcela nevyhovujicich podminek a zkazit zivot diteti i sobe, anebo vzit na sebe nelehke brime traumatu spojeneho s potratem (a verte, ze to trauma tady je!). Kazda normalni zena touzi po detech a rodine. Ale jsou mezni zivotni situace, kdy se neda pausalizovat a mavat pred xichtem krestanskou moralkou. Navic nejvetsi protipotratovi fanatici jsou jak znamo muzi ci vetsinou bezdetne zeny, kteri nemaji sanci pochopit (syty hladovemu neveri). A je zajimave, ze drtiva vetsina zen, co maji deti, maji k potratum vesmes liberalni vztah!

Fanaticke tazeni cernoprdelniku proti potratum nasi mizernou natalitu nezachrani. Nicmene zachrani ji vedomi, ze rodina je nadale zaklad a stredobod spolecnosti a mit rodinu a deti je otazkou spolecenske prestize a cti a ze harmonicky a pevny vztah muze a zeny je neco az posvatneho. Takze ne potraty, ale denodenni vyplachovani nasich mozku a manipulace medii ve smyslu bagatelizace vyse uvedeneho je pruser.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Maro Skřipský, 19.2.2009 20:01:31)
Odpovědět
Znám poměrně dost nevěřících lidí (včetně žen), kteří s potraty víceméně nesouhlasí. Nesouhlas spotratem není nutně otázkou náboženskou, vždy je však otázkou etickou...
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Lukáš Petřík, 19.2.2009 21:07:01)
Odpovědět
Proti zabíjení dětí by měl být i nekřesťan a pokud zabíjení někdo podporuje, je na stejné úrovni jako nacisté.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Merlin, 19.2.2009 21:10:03)
Odpovědět
Lukasi, pri vsi ucte k vam a k vasi praci je to co tvrdite cira demagogie.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Merlin, 19.2.2009 23:33:47)
Odpovědět
Maro, plne s Vami souhlasim, ze jde o otazku etickou. Ale problem je v tom, kde si bere jedinec pravo urcovat jinym (zde tehotne zene), jak a zda vubec se smi ci nesmi rozhodnout ci zachovat. Clovek by mel byt vychovan v ucte k nenarozenemu zivotu, ale mela by zaroven byt zachovana moznost svobodneho rozhodnuti zeny, protoze to je ona, kdo na sebe bere brime starosti a vychovy, a ktere se zivot narozenim ditete navzdy obrati naruby. Nemluve o tom, ze potraty byly odjakziva co existuje lidstvo, a ze dusledkem tmarstvi a nelegalnich neprofesionalnich potratu umiralo zbytecne neskutecne mnozstvi mladych zen (pro flandaky jiste zaslouzeny trest Bozi). Uz to samo o sobe je argument, protoze lidstvo v tomto smeru tezko pujde predelat ;-)
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Jiří Zahrádka, 20.2.2009 16:29:52)
Odpovědět
Mluvíte o právu ženy se rozhodnout. Jestliže ale přijmete premisu, že nenarozené dítě je také člověk, pak de facto říkáte: matka má právo na svobodné rozhodnutí, jestli zabije své dítě.

Naopak, jestli nepřijmete premisu, že nenarozené dítě je také člověk, pak nemá smysl potraty z etického pohledu vůbec kritizovat, neboť jde jen o odstranění nežádoucí buněčné struktury.

Domnívám se tedy, že nejste konzistentní. Náboženští protipotratáři (aspoň někteří) jsou podle mě někdy opravdu dost odporní, navíc bych řekl, že jsou schopni lhát sami sobě, snad aby se utvrdili ve svém přesvědčení. To berte jako mou "skupinovou sebekritiku." Jenže nejde o připitomělé protipotratové bojovníky. Jde o ty zabíjené děti. A o záchranu našeho lidství, kterým se odlišujeme od nižších forem existence.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(jj, 19.2.2009 22:22:34)
Odpovědět
Podpora tzv.potratů není nic jiného než moderní obdoba eugenického hnědého socialismu .. dnešní propotratoví levičáci nejsou nic jiného než "nacisté s ultrazvukem" ....
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Merlin, 19.2.2009 23:18:29)
Odpovědět
Mile jj, "propotratovy levicak" je z principu kravina, protoze kdo obhajuje PRAVO na potrat, haji svobodu(!) zeny si rozhodnout(!) o svem tehotenstvi, tedy zadne (levicove) regule, nybrz (pravicova) svoboda.

Jinak oznacit gynekology za "nacisty s ultrazvukem" je fakt mazec :-))) to by se melo fakt tesat do kamene! ;-)
.

Proč si myslíte, pane kolego, že má žena mít právo rozhodnout o svém těhotenství, přesněji řečeno, z čeho by takové její právo nechat zabít mělo být odvozeno?

B. (http://vpravo.blog.cz)
Re: Právo vlevo
(Reddex, 20.2.2009 3:06:14)
Odpovědět
Protože má právo svým tělem pohybovat, a tudíž ho například zabít celé? Jestliže má faktickou - bez ohledu na právní či etické normy - možnost ovlivňovat činnost svého těla, tak jí jednoduše v potratu nelze zabránit.
Re: Právo vlevo
(BERAN, 20.2.2009 20:23:29)
Odpovědět
Jednoduše nelze zabránit nikomu v ničem, neboť kdo bude chtít něco udělat, pokusí se o to. Ptal jsem se na zdroj domnělého práva ženy nechat zabít.

B.
Re: Právo vlevo
(Pavel Strejc, 2.3.2009 15:21:34)
Odpovědět
Není důvod s Vaším tvrzením nesouhlasit. Člověk má právo rozhodovat o vlastním těle. Ne ale o těle jiného člověka (zde: nenarozeného dítěte) a ti už vůbec ne o jeho zabití.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Lukáš Petřík, 20.2.2009 0:24:11)
Odpovědět
Takže Merline, když má matka právo rozhodovat o dítěti, jaký je rozdíl, když ho zabije v 1. roce nebo v 7. měsíci? Nebo v 8,5 měsíci? Nebo částečným porodem? Jde o lidskou bytost, která má právo žít. Pokud tomu tak není, v tom případě mají právo rodiče zabít své děti v kterémkoli roce jejich života. A žena se ohledně svého těhotenství rozhoduje dle toho, zdali se rozhodne pro soulož, nebo ne. Při souloži prostě existuje pravděpodobnost, že dojde ke zplození a to snad každý ví a měl by se chovat zodpovědně.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(janulac, 20.2.2009 19:33:47)
Odpovědět
dobry nazor, ze by si meli lide pri milovani davat pozor.Je i antikoncepce, nektere zene treba nevyhovuje, tak by mela mit spolehliveho muze
Merlinovi
(Jiří Zahrádka, 20.2.2009 16:40:33)
Odpovědět
Řekl bych, že historie vzniku označení "pravice" je spjata s konzervativním zachováním určitých daných věcí. Tedy s konzervatismem, nikoli s liberalismem.

Je prostým faktem, že potraty podporuje levice, kdežto pravice je odmítá. Tuším tady na EUportálu bylo video s americkým LIBERTARIÁNEM Ronem Paulem, který odmítl potraty. Ostatně, mezi americkými libertariány rozhodně není sám. O konzervativcích snad netřeba mluvit.

Pravice není synonymem pro absolutní svobodu (např. svobodu zabíjet druhé). To je mylná a historickými fakty nepodložená asociace, i když v českém prostředí možná celkem častá.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(BERAN, 19.2.2009 23:52:45)
Odpovědět
.

Milá Magdaleno Westmanová,

vyslovila jste důležitá slova: "sexuální nezdrženlivost".

Na škále by o něco výš mohlo být: "sexuální bezuzdnost". Chci říct, že člověk si může vybrat z opravdu mnoha způsobů života. Píchat si pervitin, souložit třikrát denně ve třech státech, může přepadávat banky, okrádat pensisty... Může páchat zlo.

Něco je zlé, něco je dobré a touha po štěstí je trvalá, takže závisí na schopnosti správně hodnotit a odhodlání správně volit.

Méně abstraktně: Dva lidé souloží, žena otěhotní a nechá lidskou osobu v sobě zabít. Říkají pak ti dva skororodičové: Víte, to byla nehoda, my jsme totiž nechtěli dítě. Chyby lidé dělají, cožpak o to. Zvláštní je, že těch chyb jsou desítky a desítky milionů. A u stále mladších.

Šoa je pro Židy nevýslovnou hrůzou. Těch mrtvých nebylo milionů ani deset - a přesto Žid jen se sebezapřením to slovo, šoa, dokáže vyslovit. My ostatní říkáme potrat. Vyslovujeme ten stonásobek šoa s takovou lehkostí, že už zbývá jen to dopilovat: PRÁVO NA ŠOA.

Zdá se, že se něco nedobrého přihodilo s myšlením lidí. Trápí se při pohledu na televizor ukazující zraněnou opičku v zoo a hned běží k telefonu zeptat se, jak by tomu zvířátku mohli pomoci. Pak na webu, třeba euportalu.cz nebo v mé vitríně (http://vpravo.blog.cz/0902/potrat-castecnym-porodem) spatří obrázky destruovaných tělíček lidských osob. A také nějak zareagují.

Nechci samozřejmě říct, že se dojímáte nad opičkou v televizi a bouříte nad zabitým lidským embryem, chci zdůraznit, že někdo změnil paradigma takovým způsobem, že miliony a miliony lidí nedokáží správně volit dobro.

To není příznivá perspektiva.

Tomáš Beran
Re: Dívka, která se po potratu směje
(František Sedlák, 20.2.2009 22:50:31)
Odpovědět
Absolutně s Vámi souhlasím. Velmi dobře jste to formuloval.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Pavel Strejc, 2.3.2009 15:23:53)
Odpovědět
Přesně tak. I mně to trvalo leta, než jsem byl schopen se na problém podívat i jinak než z hlediska soudobé ideologie.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Eva Kostelecká, 20.2.2009 13:17:16)
Odpovědět
A kde se to stalo?
Re: Dívka, která se po potratu směje
(BERAN, 20.2.2009 20:20:36)
Odpovědět
Co konkrétně, prosím.

B.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Michal, 22.2.2009 15:59:03)
Odpovědět
Rád bych zde položil etické dilema. Osobně nemám v potratech jasno. tak tedy:

Žena je znásilněna.
Připustíme-li, že embryo (do 8. týdnu) je živá bytost, pak jeho umělé potracení bude vražda. Nelze tedy ženě potrat dovolit. Byla sice znásilněna, ale to nenarozené dítě (zatím embryo) za to přeci nemůže. Zlo (znásilnění) nemůže plodit další zlo (vražda).

Pokud tedy považujeme embryo do 8. týdne za člověka, nelze potraty dovolit ani v případě znásilnění. Měli byste na to žaludek.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(BERAN, 28.2.2009 13:44:18)
Odpovědět
A v čem spočívá to dilema, respektive čemu oponujete?

B.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(Pavel Strejc, 2.3.2009 15:30:43)
Odpovědět
Vaše vyvození se mi jeví jako správné. Uvědomte si, že naše civilizace došla z humanismem a respektem k lidskému životu tak daleko, že respektuje i život onoho násilníka a ani on nebude za svůj čin pykat smrtí.
Navíc, pokud vím, může žena krátce po znásilnění dostat připravek, který zabrání případnému početí, aniž by v budoucnosti byla vůbec nucena nad takovouto volbou přemýšlet.
Každopádně: početí člověka po znásilnění je velice vzácné (v minulých letech byly zaznamenány max. jednotky případů). Ne vždy se ale žena rozhodla nechat dítě zabít: jsou ženy, které respektují nevinného člověka, který danou situaci nezpůsobil. A vzhledem k postabortivnímu syndromu může trauma po znásilnění být zabitím vzniknuvšího dítěte ještě prohloubeno.
Re: Dívka, která se po potratu směje
(rado, 12.4.2009 18:33:38)
Odpovědět
Prečo by sa matka(rodičia),ktorý počali tento život nemohli rozhodnúť ho aj ukončiť. Čo ak sa to dieťa ma narodiť postihnuté alebo do rodiny v ktorej nebude mat byt za čo vychovane. Štát nedokáže(nechce) pomôcť terajším rodinám s týmto problémom.