reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 20.2.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Pane předsedo, vážení poslanci a poslankyně,

za možnost vystoupit v Evropském parlamentu, v jedné z klíčových institucí Evropské unie, bych Vám chtěl hned v úvodu poděkovat. Byl jsem zde sice již několikrát, ale ještě nikdy jsem neměl příležitost promluvit na plenárním zasedání. Dnešní příležitosti si proto vážím. Volení zástupci 27 zemí s velmi pestrým spektrem politických názorů a postojů jsou unikátním auditoriem, stejně jako je – již více než půl století – unikátním a v podstatě revolučním experimentem sama Evropská unie se svým pokusem udělat rozhodování v Evropě lepší tím, že se jeho významná část přesune z jednotlivých států do celoevropských institucí.

Přicházím sem mezi Vás z hlavního města České republiky, z Prahy, z historického centra české státnosti, z jednoho z důležitých míst rozvoje evropského myšlení, evropské kultury, evropské civilizace. Přicházím k Vám jako představitel českého státu, který byl ve svých nejrůznějších proměnách vždy součástí evropských dějin, státu, který se mnohokrát přímo a významně na jejich utváření podílel a který se na nich chce podílet i dnes.

Český prezident k Vám z tohoto místa promluvil naposledy před devíti roky. Byl to můj předchůdce ve funkci, Václav Havel, a bylo to čtyři roky před naším přistoupením k Evropské unii. Před několika týdny zde vystoupil i předseda české vlády, Mirek Topolánek, tentokráte již jako premiér země předsedající Radě Evropské unie. Ve svém projevu se zaměřil na konkrétní témata, vycházející z priorit českého předsednictví i na aktuální problémy, kterým země Evropské unie v současnosti čelí.

To mi umožňuje promluvit k Vám s tématy, která jsou o jeden stupeň obecnosti výše, pohovořit o věcech, které možná na první pohled nejsou tak dramatické jako cesty k řešení dnešní ekonomické krize, jako rusko-ukrajinský konflikt o plyn nebo jako situace v Gaze. Pro rozvoj evropského integračního projektu však – podle mého názoru – mají zcela zásadní význam.

Za necelé tři měsíce si bude Česká republika připomínat již páté výročí svého přistoupení k Unii. Bude si ho připomínat důstojně. Bude si ho připomínat jako země, ve které – na rozdíl od některých jiných nových členských zemí – není pociťováno zklamání z nesplněných očekávání spojených s naším členstvím. Není to žádné překvapení a má to racionální výklad. Naše očekávání byla realistická. Dobře jsme věděli, že vstupujeme do společenství vytvořeného a utvářeného lidmi, nikoli do jakési ideální konstrukce, vybudované bez autentických lidských zájmů, vizí, názorů, idejí. Zájmy, stejně jako ideje lze v Evropské unii nalézt na každém kroku a nemůže to být jinak. 

Vstup do Unie jsme na straně jedné interpretovali jako vnější potvrzení toho, že jsme se poměrně rychle, v průběhu necelých patnácti let od pádu komunismu, opět stali standardní evropskou zemí. Na straně druhé jsme považovali (a považujeme i dnes) možnost svého aktivního podílení se na evropském integračním procesu za příležitost využívat výhod již vysoce integrované Evropy a zároveň tento proces podle svých představ spoluutvářet. Za vývoj v Evropské unii cítíme svůj díl odpovědnosti a právě s tímto vědomím přistupujeme k našemu předsednictví Radě Evropské unie. Jsem přesvědčen, že prvních šest týdnů našeho předsednictví náš zodpovědný přístup přesvědčivě demonstruje.

I na tomto fóru bych chtěl zcela jednoznačně a – pro ty z Vás, kteří to buď nevědí, nebo to vědět nechtějí – velmi zřetelně a nahlas zopakovat své přesvědčení, že pro nás vstup do Evropské unie neměl a nemá alternativu a že v naší zemi neexistuje žádná relevantní politická síla, která by tento výrok mohla či chtěla zpochybňovat. Proto se nás nepříjemně dotýkají v poslední době zesilující a množící se útoky na naši adresu, které jsou založeny na ničím neopodstatněném předpokladu, že Češi hledají jiné integrační seskupení než to, kterého se před pěti lety stali členy. Není tomu tak.

Občané České republiky vycházejí z toho, že evropská integrace má potřebné a důležité poslání. Chápou ho – při jistém zobecnění – následujícím způsobem:

-          je to odstraňování zbytečných a pro lidskou svobodu a prosperitu kontraproduktivních bariér pohybu lidí, zboží a služeb, idejí, politických filozofií, světonázorů, kulturních schémat, vzorců chování, které se v průběhu historie z nejrůznějších důvodů utvořily mezi jednotlivými evropskými státy;

-          a je to společná péče o veřejné statky, existující na úrovni kontinentu, čili o takové projekty, které není možné účinně realizovat na bázi bilaterálního vyjednávání dvou (či několika) sousedních evropských zemí.

Úsilí o uskutečnění těchto dvou záměrů – odstraňování bariér, i   racionální výběr toho, co se má řešit na úrovni celého kontinentu – není a ani nebude nikdy ukončeno. Různé bariéry a překážky nadále přetrvávají a rozhodování na úrovni Bruselu je jistě více, než by bylo optimální. Určitě je ho tam více, než lidé žijící v jednotlivých evropských zemích požadují. Jste si toho, páni poslanci a paní poslankyně, jistě vědomi i Vy. Spíše jako řečnickou otázku se proto ptám, zda jste si – při každém svém hlasování – jisti, že rozhodujete o věci, o které je nutno rozhodovat právě v tomto sále a ne blíže k občanovi, tedy uvnitř jednotlivých evropských států?

V politicky korektní rétorice současnosti bývají zmiňovány i některé další možné efekty evropské integrace, ale ty jsou spíše druhotné a zástupné. Jsou to navíc spíše ambice profesionálních politiků a lidí s nimi spojených než zájmy normálních občanů členských států.

Řekl-li jsem, že pro nás členství v Evropské unii žádnou alternativu nemělo a nemá, jde jen o polovinu toho, co je třeba říci. Druhou polovinou je zcela logické tvrzení, že metody a formy evropské integrace naopak řadu možných a legitimních variant mají, stejně jako je měly v celém posledním půlstoletí. Historie nekončí. Považovat status quo, v dnešní době existující institucionální uspořádání EU, za navždy nekritizovatelné dogma, je omyl, který se bohužel stále více šíří, ač je v naprostém rozporu jak s racionálním uvažováním, tak s celou, více než dvě tisíciletí trvající historií vývoje evropské civilizace. Stejným omylem je apriorně postulovaný, a proto stejně nekritizovatelný předpoklad o jedné jediné možné a správné budoucnosti vývoje evropské integrace, kterou je „ever-closer Union“, neboli postup ke stále hlubší politické integraci členských zemí.

Ani existující stav, ani postulát nespornosti přínosu nepřetržitého prohlubování integrace pro žádného evropského demokrata nezpochybnitelné nejsou, resp. by být neměly. Jejich vynucování těmi, kteří považují sami sebe – řečeno se slavným českým spisovatelem Milanem Kunderou – za „majitele klíčů“ evropské integrace, není možné akceptovat.

Navíc je zřejmé, že to či ono institucionální uspořádání Evropské unie není cílem samo o sobě, ale že je prostředkem k dosažení cílů skutečných. Těmi není nic jiného než lidská svoboda a takové ekonomické uspořádání, které přináší prosperitu. Tím je tržní ekonomika.

To si jistě přejí občané všech členských zemí, ale v průběhu dvaceti let od pádu komunismu se opakovaně přesvědčuji o tom, že si to silněji přejí a více se o to obávají ti, kteří velkou část dvacátého století prožívali nesvobodu a potýkali se s nefunkční centrálně plánovanou, státem organizovanou ekonomikou. Tito lidé jsou – zcela zákonitě – citlivější a vnímavější na jakékoli jevy a tendence, které míří jinam než ke svobodě a prosperitě. Patří k nim i občané České republiky.

Dnešní systém rozhodování v Evropské unii je něčím jiným než historií prověřenou a v historii osvědčenou klasickou parlamentní demokracií. V obvyklém parlamentním systému je část podporující vládu a část opoziční, ale to v Evropském parlamentu není. Zde je prosazována alternativa jen jedna a kdo uvažuje o alternativě jiné, je považován za odpůrce evropské integrace. V naší části Evropy jsme ještě nedávno žili v politickém systému, kde byla jakákoli alternativa nepřípustná a kde proto žádná parlamentní opozice neexistovala. Získali jsme trpkou zkušenost, že tam, kde není opozice, ztrácí se svoboda. Politické alternativy proto existovat musí. 

A nejen to. Vztah občana té či oné členské země a představitele Unie není standardním vztahem voliče a politika, který jej reprezentuje. Mezi občany a představiteli Unie je navíc vzdálenost (a to nejenom v zeměpisném slova smyslu), která je podstatně větší než je tomu uvnitř jednotlivých členských zemí. Označuje se to různými termíny – demokratický deficit, ztráta demokratické accountability, rozhodování nevolených, ale vyvolených, byrokratizace rozhodování, apod. Návrhy na změnu dnešního stavu – obsažené v zamítnuté Evropské ústavě či v od ní fakticky málo odlišné Lisabonské smlouvě – by tento defekt ještě zvětšovaly. 

Při neexistenci evropského demos - evropského lidu - není řešením tohoto defektu ani eventuální posilování role Evropského parlamentu. To by tento problém naopak zesilovalo a vedlo by to k ještě většímu pocitu odcizení občanů evropských zemí od unijních institucí. Řešením není ani přitápění pod „tavícím kotlem“ dosavadního typu evropské integrace, ani potlačování role členských států pod heslem nové multikulturní a multinacionální evropské občanské společnosti. To jsou pokusy, které v minulosti vždy selhaly, neboť nebyly projevem přirozeného historického vývoje.

Obávám se, že pokusy integraci dále urychlovat a prohlubovat a rozhodování o podmínkách života občanů členských zemí ve stále větší míře posouvat na evropskou úroveň mohou svými důsledky ohrozit všechno pozitivní, co bylo za poslední půlstoletí v Evropě dosaženo. Nepodceňujme proto obavy občanů mnoha členských zemí, že se o jejich záležitostech opět rozhoduje jinde a bez nich a že je jejich možnost toto rozhodování ovlivnit jen velmi omezená. Za svůj úspěch dosud vděčila Evropská unie mimo jiné i tomu, že názor a hlas každé členské země měl při hlasování stejnou váhu a nemohl být oslyšen. Nedopusťme vznik situace, ve které by občané členských zemí žili s rezignovaným pocitem, že projekt Evropské unie není jejich projektem, že se vyvíjí jinak, než si přejí, a že jsou pouze nuceni se mu podřizovat. Velmi snadno a velmi rychle bychom se ocitli zpět v dobách, o nichž jsme si zvykli říkat, že už dávno patří minulosti.

To úzce souvisí i s otázkou prosperity. Je třeba otevřeně říci, že je dnešní ekonomický systém EU systémem potlačovaného trhu a nepřetržitého posilování centrálního řízení ekonomiky. Přestože nám dějiny více než dostatečně ukázaly, že tímto směrem cesta nevede, my dnes tímto směrem opět jdeme. Míra omezení spontaneity tržních procesů a míra politické reglementace nepřetržitě narůstají. K tomuto vývoji v období posledních měsíců přispívá i mylné interpretování příčin dnešní finanční a ekonomické krize, jakoby ji způsobil trh, zatímco skutečnou příčinou je pravý opak – způsobilo ji politické manipulování trhu. Znovu je třeba připomenout historickou zkušenost naší části Evropy a poučení, které jsme si z této zkušenosti odnesli.

Mnozí z Vás jistě znají jméno francouzského ekonoma Frederica Bastiata a jeho slavnou Petici výrobců svíček, která se stala známým a dnes už kánonickým učebnicovým textem, ukazujícím absurditu politického vměšování se do ekonomiky. Dne 14. listopadu 2008 Evropská komise vyslyšela skutečnou, nikoli Bastiatovu fiktivní petici výrobců svíček a na svíčky dovážené z Číny uvalila 66% clo. Nevěřil bych, že se 160 let starý literární esej může stát realitou, ale je tomu tak. Nezbytným důsledkem rozsáhlého zavádění takových opatření je ekonomické zaostávání Evropy a zpomalování, ne-li dokonce zastavování ekonomického růstu. Řešení je jen a jedině v liberalizaci a deregulaci evropské ekonomiky.

Toto všechno říkám z pocitu odpovědnosti o demokratickou a prosperující budoucnost Evropy. Snažím se připomenout základní principy, na kterých je již po staletí či tisíciletí budována evropská civilizace. Principy, jejichž platnost je nadčasová a univerzální, a které by proto měly platit i v současné Evropské unii. Jsem přesvědčen, že si občané jednotlivých členských zemí svobodu, demokracii a hospodářskou prosperitu přejí.

Zřejmě nejdůležitější pro tuto chvíli je požadavek, aby svobodná diskuse o těchto věcech nebyla považována za útok na samotnou myšlenku evropské integrace. Vždycky jsme si mysleli, že smět o těchto vážných otázkách diskutovat, být slyšen, hájit prostor každého k prezentaci jiného než „jediného správného názoru“ – byť s ním třeba nesouhlasíme – je právě ona demokracie, která nám byla po čtyři desetiletí odpírána. My, kteří jsme si nedobrovolnou zkušeností převážné části svých životů ověřili, že svobodná výměna názorů a idejí jsou základní podmínkou zdravé demokracie, věříme, že tato podmínka bude ctěna a respektována i v budoucnu. Je příležitostí a nezastupitelnou metodou, jak udělat Evropskou unii svobodnější, demokratičtější a více prosperující.

Václav Klaus, Evropský parlament, Brusel, 19. února 2009
 

Václav Klaus

 

 

Soubor:Flag of the president of the Czech Republic.svg

 

reklama
1865 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Hustej Týpek, 19.2.2009 21:08:10)
Odpovědět
Máme nejlepšího Prezidenta na světě.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Merlin, 19.2.2009 21:22:03)
Odpovědět
Vynikajici a hlavne pravdivy projev, u ktereho mohli v Bruseli bucet jen opravdovi volove...
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Ivan Kuhn, 19.2.2009 21:38:43)
Odpovědět
Výborný prejav, nechápem čo tak niektorých poslancov EP vytočilo, podľa mňa bol Klaus dosť mierny, myslel som, že bude ostrejší. Takto si predstavujem prejav štátnika na takomto fóre.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(jh, 19.2.2009 22:09:36)
Odpovědět
když Ježíš mluvil, také si mnozí (farizeové)zacpávali uši..., tedy nic neobvyklého.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(MVN, 19.2.2009 22:12:18)
Odpovědět
Gratulujem Cechom, ze maju takeho hrdeho a rozumneho prezidenta! Vynikajuci prejav!
Ludia na vas budu pamatat pan Klaus ako na obhajcu ich slobod a bojovnika proti eurosnobizmu!
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Jiří Zahrádka, 20.2.2009 10:31:51)
Odpovědět
Jenže u nás už je takový jen jeden. Je škoda, že u vás už nejsou ve vládě rozumní chlapíci z KDH, kteří se uměli v Radě ministrů také postavit proti právnímu svinstvu EU. Něco s tím udělejte ;-).
Co prezident republiky v Evropském parlamentu neprojevil
(BERAN, 19.2.2009 23:25:28)
Odpovědět
Pan prezident začal výskokem na trampolíně: odrazil se od nedávných konkrét inženýra Topolánka k řád výš. K obecnostem.

Pěkně mluvil, od á do zet. Klobouk dolů. Ta chvíle byla historická.

Byl to ale projev zpola pro české publikum, účelový: proti schválení Lisabonu v Senátu.

Kdyby nebyl, vyšvihl by se prezident na té trampolíně ještě o patro výš. V čem jsou zdroje či je zdroj osočování každého, kdo pípne, že je PROTIEVROPAN? Klíčové slovo: zdroj.

Co přivedlo euroEvropu do stavu, v němž je svíčková petice možná?

Za symptomatické pokládám, že po našem prezidentovi plivnul přítel francouzského zednářstva Cavada: Klaus není velký Čech.

Říkají pánové Topolánek i Klaus, že potřebná je Evropa "bez bariér". To slovo má široké příbuzenstvo: Komunisté rozorali meze. Také vlastně zrušili bariery. Liberální pokrokáři prosazují odstranění překážek pro ženy: Svobodnou volbu!

Evropa se vrací k předkřesťanské minulosti. Důsledkem je ztráta vědomí o kořenech důstojnosti člověka. Ten přece nic přirozeného nepotřebuje, stačí to z rozumu. I lidská práva. Zednáři je snad ustrojili dobře, či ne?

Beran (http://vpravo.blog.cz)
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Břichy, 20.2.2009 0:14:26)
Odpovědět
Vynikající !
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Houmr, 20.2.2009 0:23:31)
Odpovědět
Projev nemá chybu. Díky. Teď začnou kejhat potrefené husy.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Zimčík, 20.2.2009 9:01:17)
Odpovědět
Projev byl slušný,pravdivý.Bučící jenom potvrdili jak to myslí s demokrací a potvrdili, že jsou zbytečnou institucí, která se povyšuje nejenom na prosté občany ,ale i na prezidenty.K řízení EÚ by stačil dobrý jednací řád,pravidelné měsíční schůzky,dodržování Základní listiny práv a svobod a tři zástupci jednotlivých států - prezident,premiér a předseda PS. Všíchni ostatní jsou tam navíc a řeší jen požadavky cca 30 000,- lobbistů . Všem by slušelo více pokory. Ti co soustavně zapomínají ,že jsme si všichni rovni ve svých právech a povinnostech si na to vzpomenou až budou na "smrtelné posteli".
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Dušan Streit, 20.2.2009 9:38:16)
Odpovědět
Až se někdo přede mnou odváží říct, že Klaus dělá ve světě ostudu, rád zaplatím 100 tisíc, abych mu dal přes hubu.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Václav Klaus Jr., 20.2.2009 10:22:13)
Odpovědět
A kdo že mu nejvíc tleskal? fašizující pravice a la Le Pen a zloděj,podvodník a defraudant Železný..škoda, že tam pan profesor nemá své další kamarády jako Viktora Koženého...:), svůj k svému..
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Dušan Streit, 20.2.2009 10:29:05)
Odpovědět
Vás charakterizuje, že špiníte cizí jméno, zbabělče!
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Hustej Týpek, 20.2.2009 12:20:31)
Odpovědět
Železný je nevinen... Celá kauza byl cirkus...
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Jiří Zahrádka, 20.2.2009 10:34:14)
Odpovědět
Jsem na tom finančně mizerně, ale přemýšlím, že bych také přispěl aspoň symbolickou částkou ;-).
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Richard Kováč, 20.2.2009 11:18:33)
Odpovědět
Jirko ty nejsi na tom mizerně kecáš :-)
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Jiří Zahrádka, 20.2.2009 14:42:36)
Odpovědět
:-)) Teď už bohužel nekecám...
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(občan české republiky, 20.2.2009 14:02:28)
Odpovědět
Nesouhlasím s prezidentem a bylo to trapné divadlo od hlavy státu a bylo mi trapně za něj.Víc než o problémech, to bylo o pohrdání unií jako celku.Nemyslím si,že EU se rovná CCCP,na to skočí jen hlupák.Ale prezident si to UŽIL, což je mu velmi blízká vlastnost,zesměšňovat protivníky.Tohle vystoupení v EU nepovažuji za důstojné hlavy státu,nýbrž jen jako samolibý projev své velikosti.Stydím se za prezidenta,a dle mého názoru je nejhorší,jaký tady byl.Až dostanu přes hubu od Vás, pane,peníze od Vás chtít nebudu,nestojíte mi za to, ani vaše chvástavé vyhrožování.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 20.2.2009 14:48:32)
Odpovědět
Projev není tak dlouhý, tak si jej přečtěte a pak tu konkretizujte, kde vidíte jaké zesměšňování. Uvedení faktů je zesměšňování? Vyslovení vlastního názoru v tzv. demokratické instituci je zesměšňování? Pakliže ano, pak EU opravdu nemá daleko od RVHP. Kdyby Klaus na vše kýval, tak by nikdo nebučel a on sám by byl současnými kritiky chválen, hlazen a šmajchlován. Ale takové "prezidenty" jsme tu už měli mnohokrát. Pětkrát v rudých trenkách, jednou v těch "demokratických" ( pseudodramatik Havel). Pánbůh zaplať, že Klaus řiťolezec není.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Daniel Makay, 21.2.2009 8:20:11)
Odpovědět
Je mi tě opravdu líto. Tvůj přízpěvek dokladuje, že nejsi schopen logického myšlení. Tu depresi v tobě vyvolává tvoje vlastní omezenost, ne Pan Prezident. Je ti vlastně špatně ze sebe samotného. Zamysli se nad tím.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Jiří Zahrádka, 20.2.2009 10:46:10)
Odpovědět
Jestli na tohle bučeli a odcházeli, říkám si, že se historie stále opakuje. Proroci jsou stále kamenováni, i když dnes (zatím?) ne doslova, díky Bohu.

Že jsou ti eurofanatici tak nepoučitelní...
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Richard Kováč, 20.2.2009 11:17:34)
Odpovědět
V dnešních lidovkách Kateřina Šafaříková pod článkem Klaus dštil ohneň a síru na EU urážela na titulní straně těchto novin našeho prezidenta. Napsal jsem protest na dopisy@lidovky.cz Nechte se přidat ?!? Richard Kováč
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Hustej Týpek, 20.2.2009 12:22:06)
Odpovědět
Zaoralek na blogu aktualne.cz taky pomlouval ten projev
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 20.2.2009 14:18:21)
Odpovědět
můj post k Zaorálkovu výblitku: "Bučel bych taky !? Ani se Vám, pane Zaorálku, nedivím, Vaše IQ totiž na nic jiného, než na bučení, nestačí. Raději se moc neprojevujte, buďte rád, že pobírate tučný plat za nic nedělání, Vaše indolence je obecně známá, tak jí nemusíte lidem připomínat."
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Plašmuška, 20.2.2009 17:38:43)
Odpovědět
Ať bučí i domácí skot a dobytek.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Jan Zeman, 20.2.2009 22:34:39)
Odpovědět
Přidal jsem se také a LN napsal:
Dobrý den,

Musím se důrazně ohradit proti vámi zveřejněnému článku Kateřiny Šafaříkové "Klaus dštil síru na EU" - článek je podle mého názoru naprosto nevyvážený a vytváří zcela mylný dojem o tom, jakým způsobem byl projev prezidenta České republiky v Evropském parlamentu přijat - víceméně pouze z citátů skalních eurohujerů jako Schulz, nebo Cohn-Bendit, Poettering, či dokonce šéfa evropských lidovců Josepha Daula - pokud si ho tedy paní Šafaříková rovnou neplete s Poetteringem, jak by se mohlo z její věty dokonce zdát - pokud ano, měla by se redakce LN omluvit a zveřejnit opravu.
To mě definitivně přesvědčilo o tom, že Lidové Noviny už nejsou seriózním zdrojem informací, ale propagandistickým plátkem.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 20.2.2009 14:36:18)
Odpovědět
Souhlasíte s tím, co řekl Václav Klaus v Evropském parlamentu? (anketa na idnes, stav 20.2. ve 14:30):
naprosto 21590
částečně 1969
nesouhlasím 5463
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Hustej Týpek, 20.2.2009 16:20:52)
Odpovědět
na blogu aktuálně je článek: "další eurotrapas Václava Klause" už mě ten zednářskej ubožák Pehe pěkně sere
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(otýpka, 20.2.2009 17:47:17)
Odpovědět
Váš problém je,že Vás sere opačný názor než je Váš.To jste demokrat? Nebo snad hulvát??Jeden může a druhý ne?? Nebo mi taky rozbijete hubu?? Pěkní přívrženci pana Klause.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 20.2.2009 18:06:28)
Odpovědět
Opačný názor? Tak si to zvracení pana Peheho, plného urážek, laskavě přečtěte. Jen namátkou vybírám "perly":
1)" Český prezident je ovšem už dávno vnímán jako pouhá figurka .."
2)".. pan prezident, coby pravý narcis, neví, že je trapný."
3)"Koneckonců reprezentuje národ, který se dost často utápí v mesianistických bludech o vlastní jedinečnosti."
4)"Češi pomalu začínají zbytku Evropy, řečeno lidově, lézt na nervy. "
a na závěr věta, která zcela a beze zbytku dokumentuje ubohost pan Peheho a jeho "vztah" k českému národu:
"Země, která není schopna respektovat kompromisy a jejíž prezident jezdí do europarlamentu především proto, aby po putinovsku ostatní Evropany pozurážel, patří na evropskou periférii."
Podobné názory měl třeba Emanuel Moravec, ministr osvěty v protektorátní vládě a exemplární zrádce národa.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(BERAN, 20.2.2009 20:30:39)
Odpovědět
Milý Michale,

ta třetí teze ("Koneckonců reprezentuje národ, který se dost často utápí v mesianistických bludech o vlastní jedinečnosti.") je zajímavá, neboť nevypovídá o prezidentovi a národu, nýbrž o europokrokářích.

T.B.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 20.2.2009 20:35:34)
Odpovědět
Osobně nevím, co tím chtěl básník (ehe pan Pehe) říci. Jen jsem chtěl panu předřečníkovi ukázat, že zatímco projev pana prezidenta byl kultivovaný, tak písemný projev jeho "oponenta" Peheho už se takto označit nedá.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 20.2.2009 18:14:59)
Odpovědět
Nebo ještě jednodušeji: "KDO NEJDE S NÁMI, JE PROTI NÁM". A já proč mi ta celá slavná "demokratická" EU tak často připomíná svým jednáním doby, když jsme se bez svolení Moskvy ani neuprdli. Prostě, když někdo vyjádří názor odlišný od oficiální doktríny, tak je potřeba ho zlikvidovat, že ?
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(svetsevpicuobraci, 20.2.2009 20:32:14)
Odpovědět
http://www.novinky.cz/clanek/161978-halik-se-pri-msi-tvrde-pustil-do-klause.html

Ach jo :( Tak uz i Halik podlehl levicackymu moru... :( U tak vzdelanyho cloveka to nechapu... nikdo neni imunni...
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Hustej Týpek, 20.2.2009 21:20:10)
Odpovědět
"jeho nehorázných, nesmyslných a velmi nebezpečných výroků o Lisabonské smlouvě, EU, globálním oteplování či finanční krizi hluboce stydím,“ řekl Novinkám Halík."

docela solidní perly
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(svetsevpicuobraci, 20.2.2009 21:53:49)
Odpovědět
to teda jo :( propadam beznadeji... JAK TO? JAK JE TO MOZNY? CO JE TO ZA STRASNOU EPIDEMII LEVICACTVI, ROVNOSTARSTVI, BOLSEVISMU?!
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(svetsevpicuobraci, 20.2.2009 21:54:56)
Odpovědět
clovek hajici svobodu je oznacovanej za extremistu! clovek, kterej nechce spojene staty evropske je nacionalista, rozumej nacista... to bych blil
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Jan Zeman, 20.2.2009 22:45:39)
Odpovědět
Halík je starej pravdoláskovec a fanatický proponent novothomismu a II. vatikánského. U něj mě takové výroky vůbec nepřekvapují.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Václav Klaus Jr., 21.2.2009 13:54:44)
Odpovědět
Václav klaus je přímo zodpovědný za tuneling let devadesátých...dnes je tedy už jen trapný, ale měl by být hnát k zodpovědnosti.., to že se ho zastává Železný je typické, díky němu jsme každý(včetně dětí), platilili cca 1000 Kč..kdy nám to pan doktor vrátí?žádný cirkus, zlodějina..
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 21.2.2009 15:24:00)
Odpovědět
v tomto máte sice pravdu, ale s Lisabonskou smlouvou to má společného pramálo
Pan profesor Halík....
(BERAN, 22.2.2009 10:02:29)
Odpovědět
No tak on pociťuje stud, že jeho prezident říká to, co říká, z toho vyplývá, že nerozumí správně tomu, co pan prezident říká... Ergo - jeho pocit studu je falešný. Je to takový fantomek.

Pokud se kněz při bohoslužbě svěřuje se svými falešnými dojmy a jejich důsledky, je to zlé. Pakliže s ním lidé v kostele jeho fantomka sdílejí, je to zlé dvakrát.

Někteří druhdy chodili za P. Husem, někteří chodí za P. Halíkem. Po prvním následovalo husitství, co asi bude následovat po druhém? To nevím, ale vzpomínám si na dopis Jany z Arku:

"Ježíš, Maria

Již delší dobu ke mně, Johance Panně, docházejí zprávy a hlasy lidí, že se z vás, pravých křesťanů, stali heretici a že stejně jako Saracénové ničíte pravou víru a bohopoctu, přijímáte bezbožné a nedovolené pověry a že není žádné hříšné či bláznivé věci, kterou byste si nedovolili udržovat a šířit.

Pohrdáte svátostmi Církve, trháte na kusy články víry, pleníte kostely, ničíte a pálíte památečné sochy, vraždíte křesťany, protože zachovávají pravou víru. Co je to za běsnění? Jaká nenávist či šílenství vás sžírá? Víru, kterou všemohoucí Bůh, Syn a Duch Svatý zjevil, založil, nadal mocí a tisíckráte oslavil skrze zázraky, tuto víru vy pronásledujete, usilujete svrhnout a zničit. Jste slepí, nikoliv však z nedostatku zraku či chápání. Myslíte si, že uniknete trestu? Cožpak nevíte, že se Bůh postaví proti vašim bezbožným snahám a nedovolí vám setrvat v temnotě a omylu? Čím více se budete oddávat zločinu a rouhání, tím větší na vás čekají tresty a utrpení.

Pravím upřímně, kdybych nebyla zaměstnána válkou s Angličany, přijela bych se na vás podívat již dříve; ale pokud zjistím, že jste se nenapravili, mohu opustit Angličany a vytáhnout proti vám. Pokud nebude vyhnutí, potřu železem vaše šílené a odporné pověry a zničím buďto vaši herezi, nebo váš život. Pokud byste dávali přednost návratu ke katolické víře a původnímu světlu, pak ke mně vyšlete posly a já jim řeknu, co máte učinit. Ale pokud ne, budete-li se nadále tvrdohlavě vzpírat bodci, pak buďte pamětlivi, jaké škody jste napáchali a jakých urážek jste se dopustili a čekejte mne, která vám stejně tak oplatí silou lidskou i Boží.

V Sully, 3. března (1430)

českým heretikům

Stvrzeno podpisem P. Jeana Pasquerela OSA."

(http://www.tedeum.cz/3_2008/johanka_husite_kriz_32008.htm)

Že zdravím pana profesora Halíka, Tomáš Beran
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(MiraLegie, 21.2.2009 22:41:20)
Odpovědět
Díky, pane prezidente!
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Volný, 22.2.2009 13:54:36)
Odpovědět
Šaškec.Opět jen šaškec. Opět se předvedl.Již by mohl táhnout i stou svou hradní lůzou.Halíka nechte na pokoji.Nesaháte mu včetně monarchy na hradě ani po kotníky.
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(haha, 22.2.2009 15:04:50)
Odpovědět
Souhlasím s Volným, tady s těmi zabedněnci se nedá rozumně komunikovat.Jsou to prostě:JÁ,JÁ,JÁ,JENOM JÁ.....:-))))
Re: Projev prezidenta republiky v Evropském parlamentu
(Michal, 22.2.2009 17:19:09)
Odpovědět
A on tady někdo o Vaše zvratky stojí ?