reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Lukům z Práva, co míří vedle aneb o nacionalismu a Svobodných

Autor: David Ravik | Publikováno: 25.2.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

... aneb jedna reakce na článek v (Rudém) Právu, pod značkou luk

 
Milý luku, z (Rudého) Práva
 
je vcelku zajímavé až zábavné jak se pokoušíš za každou cenu SSO nasadit psí hlavu ohledně pojmu jakým je nacionalismus. Ostatně jak jste říkávali vy proletáři v 50. letech: „Psům psí smrt“
Mimochodem já jsem napsal ohledně nacionalismu v Českém konzervativním myšlení následující… Vedle této síly modernismu (socialismu) je tu v českém prostředí také přítomna druhá síla jejímž konečným produktem jsou čeští fašisté, a tou je nacionalismus. Či přesněji řečeno „čistý“ nacionalismus. Většinu českých konzervativců lze považovat za nacionalisty či raději zemské vlastence, stejně jak jimi byli Vavák, Palacký či Pekař. Jejich nacionalismus byl však vpleten do křesťanského univerzalizmus…Český anti křesťanský či přesněji anti katolický nacionalismus pak přichází s Mladočechy a Karlem Kramářem. Dvě základní síly moderního gnostického politického pseudo náboženství, socialismus a „čistý“ nacionalismus spojený s liberalismem tak byli myšlenkově formulovány již v 90. letech 19. století.
To by však nestačilo k tomu, aby nutně musel v českém prostředí vzniknout komunistický totalitní režim. Nacionalismus a socialismus jsou pouze dva moderní gnostické myšlenkové systémy, které mohou vést ke vzniku totalitního režimu jako je národní socialismus v Německu (1933) či komunismus v Rusku (1917), k jejich nastolení však vedou konkrétní politické úvahy a taktické kroky politiků v reálném čase a místě.
 
Pro luky a ostatní z (Rudého) Práva: pro konzervativce je existence národní pospolitosti pro demokracii podmínkou nutnou nikoliv však dostačující. Proto si uvědomuji, že bez jednoho národa/dému neexistuje demokracie. Demokracie jako systém jedné vlády, parlamentu, soudů ve více démech/národech najednou nefunguje. Proto Masaryk trval na tom, že existuje národ československý a ne český a slovenský. Proto pan prezident Klaus byl v evropském parlamentu tak ostře socialisty (či-li euro komunisty) „vybučen“ při konstatování této jednoduché pravdy.
Milý luku, v tom co jsi o mně a dalších členech SSO psal v (Rudém) Právu, se v zásadě mýlíš. Není rozpor mezi právy a svobodami jedince a prostoru jenž mu pro tyto svobody a práva poskytuje jeho démos či-li národ. První alternativou je totiž pak vláda diktátora ať z Vašeho pohledu proklínaného jakým byl Hitler, či Vámi chváleného jako byl Stalin. Druhou pak je vláda rodiny či-li klanu, jak ho známe z Mafie či Camory v jižní Itálii.
 
Démos, to je pozadí na němž se svobody jedince promítají, a to nikoliv teoreticky, ale prakticky v historii, v dějinách, v každodenním dění.
 
Abychom si mohli vzájemně porozumět existují věci o kterých nelze hlasovat, které jsou hlasováním nerozhodnutelné a jediným řešením je ve skutečném životě konflikt: občanská válka. Proto jsou národy důležité, tvoří kulturní předpolí na kterém teprve za jistých podmínek může demokracie vyrůst.
Konzervativec dobře ví, že heslo „Nic než národ“ je stejně hloupé a nemístné jako „Proletáři všech zemí spojte se“. Třídy či-li sociální skupiny jsou stejně tak reálně existující jako národy, činit z jednoho či druhého uctívanou mantru, které je třeba se bezvýhradně klanět muže dělat jedině levicoví hlupák čtoucí Haló noviny nebo pochodující v průvodu Dělnické strany. Socialismy ať ty internacionálně komunistické či národně socialistické (či-li nacistické) jsou stejně nebezpečné a případně totalitní.
 
Bohužel dnešní představitelé EU ve svém přístupu k projevu pana prezidenta Klause v evropském parlamentu prokázali, že jim do jisté míry tyto oba socialismy nejsou zcela cizí.
 
 
David Hanák, SSO, člen republikového výboru

reklama
922 čtenářů | 5 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Lukům z Práva, co míří vedle aneb o nacionalismu a Svobodných
(L.P., 25.2.2009 9:46:49)
Odpovědět
Já s Davidem vesměs souhlasím, ale v tomto nemá pravdu: "Český anti křesťanský či přesněji anti katolický nacionalismus pak přichází s Mladočechy a Karlem Kramářem. Dvě základní síly moderního gnostického politického pseudo náboženství, socialismus a „čistý“ nacionalismus spojený s liberalismem tak byli myšlenkově formulovány již v 90. letech 19. století."

Kramář byl spíše "staročech" mezi mladočechy, ostatně se vstupem ke staročechům s Kaizlem a Masarykem koketovali. Kramář protikřesťanský nebyl a pokud vím ani protikatolický. Nacionalisté kritizovali napojení vysokého kléru na habsburskou monarchii. Ale Kramář se přátelil i s katolíkem Pekařem. A mluvit o mladočeších jako o stoupencích gnosticismu (jako byli nacisté či komunisté), je poměrně silné kafe.
Re: Lukům z Práva, co míří vedle aneb o nacionalismu a Svobodných
(Jiří Zahrádka, 25.2.2009 10:10:24)
Odpovědět
To jsou přesně ty debaty vás, inťoušů, u kterých já trpím, neb se jich nemůžu zúčastnit, neb vím... neb o tom nic nevím :-).
Re: Lukům z Práva, co míří vedle aneb o nacionalismu a Svobodných
(Pe-St, 25.2.2009 12:19:40)
Odpovědět
Mediální a informační prostor je opět zaplevelován propagandou. Ta je vedena způsobem, který je typický pro nástup totalitního režimu. Kdybychom postupovali do protisměru rozbíhající se sítě šedé politiky, dovedlo by nás to k osobám, které kočírují a dodávají podněty této propagandě. Tam někde se utápějí obrovské finance, které s fiskální ekonomikou nemají nic společného. Kromě jiného je jedním z prostředků propagandy nálepkování. Aktuálním příkladem je protlačení platnosti Lisabonské smlouvy. Kdo k ní má výhrady a nesouhlasí s jejím zněním je euroskeptik. Již sám název smlouvy je nálepkou, chcete-li symbolem, který mohl být klidně pojmenován přívlastkem "bruselská" a bylo by to stejné. Podstatné však je, že tento materiál je výsměchem demokracii podobně jako Petering veřejně připoměl Klausovi, že už to, že mohl vystoupit svědčí o demokratické EU. Dalším výsměchem je tvrzení, že euroskeptici jsou nacionalisté. Jestliže Klaus mluví o směřování EU k supranacionalismu, ví o čem mluví. SSO musí být připravena na to, že bude onálepkována též nacionalistickou.
Re: Lukům z Práva, co míří vedle aneb o nacionalismu a Svobodných
(Hanak, 25.2.2009 13:09:18)
Odpovědět
Je zajímavé Lukáši jak stejně reagujete Vy zastánci Kramáře na jedné straně a Masaryka na druhé. Vždy nechcete připustit, že Váš oblíbenec stál na začátku nějakého procesu, jehož výsledkem je právě onen totalitní systém.
Nelze říci, že by Masaryk či Kramář dohledli KAM ona cesta po které se vydali vede, to však neznamená, že nakonec oné cesty nedohlédneme MY kteří žijeme dnes a víme kam cesta onoho myšlenkového proudu dovedla další na řadě. Nic víc jsem tím nechtěl naznačit jen to, že když řeknu A pak následuje B atd....
Re: Lukům z Práva, co míří vedle aneb o nacionalismu a Svobodných
(Lukáš Petřík, 25.2.2009 17:37:51)
Odpovědět
Kramář byl křesťan, nebyl gnostik, nevzýval politické náboženství. To je prostě blbost. Tato Tvoje teze stojí na vodě. Nemáš ji podloženou a ve své práci ji nemáš doloženou žádnými Kramářovými citacemi.A já osobně nejsem nějakým velkým milovníkem Masaryka. Vážím si ho jako obnovitele české suverenity. Nic víc, nic míň.
Jinak samozřejmě souhlas, že Národ nemá být božstvem. Je prostě přirozeným uskupením lidí a prostorem pro zastupitelskou vládu a konstituční stát.

Asi fakt už musim napsat recenzi na tu Tvoji knihu. :-)