reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše

Autor: Ladislav Jakl | Publikováno: 25.2.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

To není zveřejnění politického postoje. To bych ani neudělal, pan prezident má nárok rozhodnout se v každé chvíli podle svého uvážení a určitě to tak udělá.
 
Chci se zmínit o jistém terminologickém zmatku, podle všeho úmyslně živeném těmi, kdo by z prezidenta republiky rádi udělali mechanickou figurku.
 
Všude v novinách čteme a v televizích slyšíme, že ratifikace Lisabonské smlouvy probíhá tak, že nejdříve ji schválí (nebo neschválí) parlament a pak ji podepíše (nebo nepodepíše) prezident.
Není tomu tak. Onen „pouhý" podpis prezidenta republiky je totiž podle čl. 63 Ústavy ČR právě onou vlastní ratifikací. Prezident tedy přesně vzato mezinárodní smlouvy nepodepisuje, nýbrž ratifikuje. Ratifikací je právě ten jeho podpis.
 
A ratifikovat prezident republiky mezinárodní smlouvu nemůže, pokud s ratifikací předtím nevysloví souhlas obě komory parlamentu. Parlament tedy neschvaluje, ale dává svůj souhlas s případnou ratifikací.
 
Podpis prezidenta tedy v žádném případě není nějakou formalitou, završující jakousi celkovou ratifikaci či schvalování v parlamentu.
 
Proto lze tvrdit, že ani Lisabonskou smlouvu prezident určitě jen tak nepodepíše. Buď ji za Českou republiku ratifikuje, nebo neratifikuje. A to není žádné slovíčkaření.
 
A to se nebavím o tom, že se k němu na stůl nejspíš ani nedostane, protože senátoři se tak snadno zmanipulovat nenechají.
 
 
Autor je tajemník prezidenta České republiky

reklama
1862 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(pasingr, 25.2.2009 6:39:29)
Odpovědět
Když pan president bude mít odvahu neratifikovat, získá si můj obdiv za svou statečnost.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(Ivo, 25.2.2009 7:29:21)
Odpovědět
Nejen Váš.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(Jana, 25.2.2009 7:48:30)
Odpovědět
Prezident ve svém prezidentském slibu slíbil, že bude bránit českou ústavu a řekl, že svůj slib nebere na lehkou váhu. Sám řekl, že LS je v rozporu s českou ústavou, tak podle mě LS podepsat–ratifikovat ani nesmí.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(Sunny, 25.2.2009 11:50:37)
Odpovědět
100% souhlasím.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(Josef Mecner, Ing, 26.3.2009 11:28:17)
Odpovědět
Pane Jakl, na co si tam na tom Hradě hrajete. Váš osobní názor, nás "většinu", nezajímá. Kdo vám dal právo hrát si na svém písečku. Kde jste nechali odpovědnost vůči státu a lidem- většině. Odpovědný president naslouchá většině a ne svým zájmům,či ješitnosti, nebo zájmům svých poradců. To jste tak jednoduší, když si myslíte, že máte patent na rozum, nebo že zrovna ten váš názor je ten správný, či pravý?
Bude vhodné když vrátíte vše do starých kolejí a necháte Topolánka dokončit předsednictví v rámci EU. Pokud má Hrad opravdu prsty v zákulisních intricích, pak se styďte. Nezepomeňte,že ratifikaci LS si přeje většina. Konáte proti vůli většiny. Styďte se. Vážím si funkce presidenta, ale pan Klaus nebude můj president, pokud nepodepíše LS.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(lunochod, 25.2.2009 8:05:56)
Odpovědět
Tak to se připravme na generální interdikt (celá země).
Euroklatba, v latině eurointerdikt, je trestem pro zvlášť těžké eurohříšníky a souvisí s velkým exkomunikováním.
Ve městě či zemi, kde euroodsouzenec žije jsou zakázány všechny církevní euroobřady a udělování jakýchkoliv eurosvátostí.
Euroodsouzence v euroklatbě může ve dne kdokoli beztrestně zabít.
Euroklatba platí od svítání do soumraku.
Uvržení musí povolit Svatý otec Barroso spolu se Svatým otcem Pötteringem.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(určitě, 25.2.2009 12:18:12)
Odpovědět
se dají uplatit nebo zastrašit kulkami,což už jsme zažili na vlastní oči
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(vitek, 25.2.2009 14:28:59)
Odpovědět
to zase bude ten nas venda v novinach.
nas maly otepleny prognostik....
ale pokud by podepsal, asi by se o nej nikdo nezajimal...
jako dalsi prezident z dlouhe rady kasparku, kteri byli zvoleni hlasy komousu, musime vydrzet to, ze dela pro lid to nejlepsi podle sveho presvedceni.
asi bychom meli pomalu setrit na nejaky pomnik.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(REL, 26.2.2009 12:01:42)
Odpovědět
vítku, pokud já vím, tak hlasy komoušů dostal jan švajneraj, poraděnko z myšigenu a ne klaus
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(M.Bednář, 25.2.2009 15:21:11)
Odpovědět
To je taky jedině správné a rozumné řešení,jak pro nás tak pro ostatní občany evropy,kteří si dnes neuvědomují kam to dospělo.
Re: Ladislav Jakl: Lisabonskou smlouvu prezident nepodepíše
(Vlado, 25.2.2009 22:51:31)
Odpovědět
A Vy to vážený pane víte odkud co je správné a co ne.
Nechtěný prezident
(občan, 27.2.2009 7:42:58)
Odpovědět
Arogantní nabubřelý Klaus Podprůměrný ekonom ještě horší samozvaný znalec klimatu,strůjce zločinné privatizace,se škodou 3.5 bilionu korun.Se musí konečně zodpovídat před soudem.Je tak drzý že létá hradní cestovkou i tam kde oněj nestojí.