reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause

Autor: Jan Zahradil | Publikováno: 27.2.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Seděl jsem v Evropském parlamentu, poslouchal projev českého prezidenta a myslel přitom na jedno klišé, které u nás rozšiřují ti politici či novináři, kteří se považují za kované "Evropany": česká politická scéna je prý nekultivovaná, nedospělá, nevyzrálá. Zato evropská politika, to je jiná kvalita, ta ční do nebetyčných výšin nad naším údajným přízemním čecháčkovstvím a provincionalismem.

Jak to opravdu je, jsme se přesvědčili právě ve čtvrtek při projevu Václava Klause. A je celkem jedno, že bych - podobně jako premiér Mirek Topolánek - podepsal každou jeho větu, protože uznávám, že příznivci Klausových názorů jsou v Evropském parlamentu (již z jeho samotné podstaty) v menšině. Důležité je právě to, jak se chovala ona s Klausem nesouhlasící většina. Už jsem slyšel na půdě Evropského parlamentu mluvit hodně státníků, s jejichž názory jsem z většiny - nebo úplně - nemohl souhlasit. Vždycky jsem si je alespoň zdvořile vyslechl a zatleskal jim. Klausovi názoroví oponenti se ale nezmohli ani na to, prostě to nevydrželi. Demonstrativní odchody ze sálu, pokřikování, neslušná gesta a nakonec i to legendární bučení - toto byla jejich vizitka. Tito lidé žijí v představě, že oni mají patent na jediný povolený výklad integračního projektu, že jsou přesně těmi "majiteli klíčů", o nichž hovořil Klaus. A každý, kdo kritizuje některé aspekty evropské integrace nebo dokoce celý Schumanovsko-Monnetovský federalistický koncept, je pro ně doslova a do písmene "zemský škůdce" (!), jak se o svém prezidentovi vyjádřil europoslanec ČSSD Falbr.
 
Proto tady budiž řečeno, že Evropský parlament potřeboval slyšet Klausův projev jako jisté zvíře potřebuje drbání. Mnozí v této instituci trpí totiž rovnou dvěma syndromy najednou: pocitem nadřazenosti a zároveň komplexem méněcennosti. Nadřazenost pramení z přesvědčení, že jsou to oni, kdo de facto řídí Evropskou unii. Národní politiky a ministry národních vlád považují za své protivníky a zároveň podřízené. A méněcenností trpí proto, že podle vlastního názoru mají k tomuto "řízení" Evropy stále ještě málo nástrojů. Proto je to právě Evropský parlament, který žene Evropskou unii k stále užší integraci, protože každá další evropská smlouva přináší právě parlamentu nové a nové pravomoci.
 
Evropský parlament však nemá žádný důvod k přehnané sebedůvěře. Jeho legitimita je nízká, účast v evropských volbách se od roku 1979 stále snižuje. Není postaven na žádných celoevropských tématech, protože neexistuje žádný evropský národ, žádné evropské veřejné mínění a tudíž žádný agregovaný zájem, který by bylo možno vyjádřit tímto volebním procesem. V evropských volbách se voliči rozhodují podle národních priorit nebo prostě dávají najevo svou (ne)spokojenost se stávající vládou doma. K tomu, co by se opravdu mělo řešit na "celoevropské" úrovni, mají všechny evropské instituce - včetně parlamentu - pravomocí až dost, jen by se je měly naučit lépe využívat. Spíše je to tak, že evropští poslanci mají pravomoci velké, ale zodpovědnost malou. Proto měl Václav Klaus naprostou pravdu, když řekl, že řešením demokratického deficitu EU není zvyšování pravomocí Evropského parlamentu, že to by naopak situaci zhoršilo. Pokud odpovědí na toto konstatování bylo europoslanecké bučení místo ochoty naslouchat a přemýšlet, pak šlo jen o potvrzení toho, že český prezident uhodil hřebíček na hlavičku.
 

reklama
1762 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(Václav, 28.2.2009 17:19:31)
Odpovědět
Domnívám se, že by pan Zahradil neměl kandidovat za ODS do Evropského parlamentu, protože nemá jednak vizi o funkci a činnosti EU a jednak se neztotožňuje s vedením ODS, které souhlasí s ratifikací Lisabonské smlouvy. V souladu s jeho převědčením by měl vstoupit do Strany svobodných občanů, ovšem v tom případě by se s velkou pravděpodobností nestal poslancem Evropského parlamentu a ani členem Parlamentu či senátu a přišel by o mocenskou pozici a značné příjmy, které jsou mu ze všeho nejdůležitější.
ROCKEFELLER PŘIZNAL, ŽE CÍL ELITY JE MIKROČIPOVANÁ POPULACE
(JosefJosef, 28.2.2009 13:58:25)
Odpovědět
MILÍ lidé řešte OVLÁDÁNÍ !
ČÁST LIDÍ PRACUJE NA ČIPOVÉM OVLÁDACÍM SYSTÉMU VŠECH LIDÍ PLANETY ZEMĚ. SYSTÉM BUDE ZNAMENAT ÚPLNOU ZTRÁTU ZBÝVAJÍCÍCH SVOBOD, KTERÉ LIDÉ NYNÍ MAJÍ.Narůstá ZNEUŽÍVANÍ OSOBNÍCH INFORMACÍ K OVLÁDÁNÍ LIDÍ. www.nebe-lidem.cz

Rockefeller priznal, že cieľom elity je mikročipovaná populácia :

August 2008
Paul Joseph Watson Hollywoodsky režisér a tvorca dokumentárnych filmov Aaron Russo podrobne opisuje šokujúce priznania Nicka Rockefellera, ktorý mu osobne povedal, že konečným cieľom elity je vytvoriť mikročipovanú populáciu a že vojna proti terorizmu je podvod.
Russo si urobil čas na rozhovor s moderátorom rádia a spoločníkom v nahrávaní dokumentárnych filmov, Alexom Jonesom, v ktorom odhalil šokujúcu správu o tom, čo mu Rockefeller povedal o smere, ktorým je svet riadený globálnou elitou.
http://www.youtube.com/watch?v=_jwfS2NfvC4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Xx5IKBFW1B8&feature=related
Počas jednej konverzácie sa Rockefeller spýtal Russa, či by nemal záujem pridať sa do Rady pre zahraničné vzťahy (CFR), ale Russo pozvanie odmietol zo slovami, že nemá ani najmenší záujem "na zotročovaní ľudí" na čo sa Rockefeller chladne spýtal, prečo sa stará o "otrokov." "Hovorieval som mu, aký je zmysel tohto všetkého", uvádza Russo. " Máte všetky peniaze sveta ktoré potrebujete, máte všetku moc, ktorú len chcete, aký má toto všetko zmysel, aký je konečný cieľ ? ", na Aaron Russo and Nicholas Rockefeller Hollywoodsky režisér Russo po prvý raz podrobne opisuje šokujúce priznania Nicka Rockefellera, vrátane jeho predpovedi útokov 9/11 a podvodu menom vojna proti terorizmu.
čo Rockefeller odpovedal: "KONEČNÝ CIEĽ JE OČIPOVAŤ KAŽDÉHO RFID ČIPOM, KONTROLOVAŤ CELÚ SPOLOČNOSŤ, ABY BANKÁRI A ELITNÍ ĽUDIA KONTROLOVALI SVET."
Rockefeller dokonca Russa ujistil, že ak sa pridá k elite, jeho čip bude speciálne označený, aby sa vyhol príliš veľkým kontrolám úradov. Russo uvádza Rockefellerové slová: "Jedenásť mesiacov predtým než došlo k 9/11, mala sa stať udalosť a následkom tejto udalosti sme mali napadnúť Afganistan a postaviť ropovod cez Kaspické more, mali sme napadnúť Irak, aby sme sa zmocnili ropných polí a zriadili základňu na Strednom východe a ísť po Chavezovi vo Venezuele." Rockefeller mu tiež povedal, že uvidí vojakov ako v jaskyniach v Afganistane a Pakistane hľadajú Osamu bin Ladina a že bude "nekonečná vojna proti terorizmu, kde nie je žiadny skutočný nepriateľ a celá vec je jeden obrovský podvod", aby sa, podľa Russa "mohla vláda zmocniť Američanov". Rockefeller bol vraj počas tohto šokujúceho predpovedania cinický, smial sa a vtipkoval. Více na www.nebe-lidem.cz – novinový článek č. 1240 a 306 (Dokonale kontrolované ľudstvo), filmy Nenecháme se očipovat a Vaše doklady prosím. Čipy v těle lidí budou mít také funkci propracovaného OVLÁDÁNÍ MYSLI. Vítejte do světa George Orwella !
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(Hustej Týpek, 28.2.2009 12:19:13)
Odpovědět
Souhlasim se Zahradilem
lidé nechtějí Klause
(občan, 28.2.2009 11:50:21)
Odpovědět
Odporný hradní duševně nemocný stařík.Je třeba jej co nejdříve odvolat, jinak skončí v Bohnicích.
lidé nechtějí Klause
(občan, 28.2.2009 11:50:21)
Odpovědět
Odporný hradní duševně nemocný stařík.Je třeba jej co nejdříve odvolat, jinak skončí v Bohnicích.
lidé nechtějí Klause
(občan, 28.2.2009 11:50:20)
Odpovědět
Odporný hradní duševně nemocný stařík.Je třeba jej co nejdříve odvolat, jinak skončí v Bohnicích.
lidé nechtějí Klause
(občan, 28.2.2009 11:50:20)
Odpovědět
Odporný hradní duševně nemocný stařík.Je třeba jej co nejdříve odvolat, jinak skončí v Bohnicích.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(Petr, 27.2.2009 23:42:13)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Jak napsal nedávno jeden komentátor- je zajímavé a poučné, jak rychle a nekompromisně v případě hrozících problémů hranice jednotlivých států sjednocené Evropy vyrostou.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(sc, 27.2.2009 23:00:26)
Odpovědět
Doporučuji přehrát si rozhovor s JZ na ČT24 z 1.12.2008, někde od 2.40 min. se vyjadřuje k tomu, koho z kandidátů na předsedu bude volit - "ucházím se o post volebního lídra pro volby do EP, podle toho se budu řídit." Výživný je ale celý rozhovor se "starým mazákem." Taky je to dobré kolem 20.30 min., kde na dotaz, jak by o LS hlasoval, kdyby seděl ve Sněmovně, připomíná, jak se při hlasování o LS v EP statečně zdržel a "nemá zapotřebí měnit své názory". Zaujalo mě to už tehdy a legrační (nebo snad k zaplakání) je to i teď, kandidátka pro eurovolby je shodou okolností tématem i dnes.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/208411058041201-interview-ct24/
Kozel Zahradilem
(Jan Šílený, 27.2.2009 18:11:25)
Odpovědět
Poprvé jsem četl tento článek asi ve tři hodiny (a.m.) Od té doby očekávám, kdy se někdo ohradí oproti panu Zahradilovi. Nikdo. Tedy já.
Nemá smyslu upozorňovat na „názorový vývoj“ jmenovaného ohledně evropské ústavy, v současnosti presentované pod krycím názvem „Lisbon Treaty“. Číst něco takového od Zahradila Jana, mi způsobuje žaludeční nevolnost stejně, jako poslouchat od bolševíka Filipa přednášky o demokracii.
Možná, že některým unikla taková jedna maličkost. Byl to právě zarytý bojovník proti evropské ústavě, takto europoslanec Jan Zahradil, který veřejně vyzval (tuším 22.1.) poslance a senátory za ODS, aby hlasovali „pro“. Jistě to byla náhoda, že takto učinil 48 hodin poté, co byl jmenován vůdcem ódeesáckých šiků v nájezdu na desetitisícové europrebendy v Bruseli.
Byl zde včera zveřejněn seznam „vlastizrádců“ z řad ODS. Můj názor na toto ponechám stranou. Ale pan Jan Zahradil je k tomu vyzval ...
Re: Kozel Zahradilem
(Ghost Dog, 27.2.2009 20:02:30)
Odpovědět
..Zahradil není důležitý, je to jen pěšák na politické šachovnici..určitě by na vaší výtku odpověděl, že jen takticky ustoupil do předem připravených pozic..jen aby neustupoval až do Berlína, vlastně do Brusele...
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(mmm, 27.2.2009 15:29:50)
Odpovědět
Pane Zahradile, odejděte z Evropského parlamentu, přestaňte se takto obohacovat a jděte něco poctivě dělat. Jenom blábolíte z cesty ! Právě Vy a pan prezident dáváte všude najevo, že jste nositeli moudrosti světa a jedině Vámi navrhovaná řešení jsou ta pravá.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(Michal, 27.2.2009 16:19:17)
Odpovědět
Ještě něco nám pověz, pěkně prosím. Třeba tu o Karkulce.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(Ghost Dog, 27.2.2009 13:40:36)
Odpovědět
..EU se dostala někam, kam se nikdy dostat neměla..začínám naprosto souhlasit s Lukášem Petříkem, EU je třeba zrušit..a pak na té ruině se pokusit vybudovat nové a demokratické EHS..nic víc, nic méně...
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(Sunny, 27.2.2009 13:21:14)
Odpovědět
V tomto případě naprosto souhlasím s obsahem článku i jeho autorem.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(goldsmejd, 27.2.2009 12:34:32)
Odpovědět
Já si myslím, že pan Vladimír Železný jako hlavní roztleskávač uškodil projevu Václava Klause více, než bučící europoslanci. Alespoň v očích české veřejnosti. Nechvalně známý Železný svým vystoupením ve "prospěch" pana presidenta, odváděl pozornost českých občanů od podstaty jeho projevu.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(nicoo, 27.2.2009 17:04:23)
Odpovědět
Železný musel tleskat Klausovi,protože za jeho působení předsedy vlády velmi dodře,rychle a bez práce zbohatnul.Věřím tomu,že Klaus ví,jak dobře taky zprivatizovat rozpadající se EU,která nám,bohužel,pomáhá finančně.
Re: Jan Zahradil: Evropský parlament bučící na Klause
(koník, 27.2.2009 10:58:10)
Odpovědět
Ikyž Klause mít nemusím,měli jej alespoň vyslechnout.Velí tomu zákon elemntární slušnsoti