reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 12.3.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Havel zavedl jednen falešný pravdoláskový mýtus, že prezident je nadstranický. Přitom všichni věděli, že je fandou stran jako Unie svobody (US-DEU, SNK-ED, Čtyřkoalice), jenž postupně zezelenal. Konspiračně pak vždy tahal za spřízněné nitky.
 
Tímhletím pokryteckým klišé by se prezident Klaus neměl nechat svazovat. Není žádný důvod, aby prezident kuloárně skrýval svou politickou orientaci. Ano, je prezidentem všech občanů, ale to neznamená, že by své založení a shodu v zásadních programových otázkách měl jakkoliv zamlžovat. Naopak, neměl by legitimizovat Havlovu licoměrnost v těchto otázkách.
 
Prezidenta Klause zavazuje a zároveň osvobozuje, že mu věří stabilně kolem 70% občanů, kteří přece dlouhodobě jeho ideovou orientaci znají. Tak proč si na něco hrát? Neměl by se nechat Paroubkem, Bursíkem nebo jinými křiklouny vmanipulovat do role nadstranického kladeče věnců.
 
Jak po celou svou kariéru Klaus prokazuje, z role nějaké ceremoniální figurky se kategoricky vymyká. A je to tak dobře, což právě prokazuje i podpora občanů, kteří „svého prezidenta" dobře znají. Neuškodily mu ani jeho nekonformní názory, které se konzistentně nebojí obhajovat i na mezinárodním poli. Kdo se na něj snaží kydat vlastní ubohost a vykřikuje něco o údajné ostudě ČR, nevidí si na špičku nosu.
 
V tomto kontextu by měl Klaus naopak přitvrdit. Trendu, jemuž podléhá Evropská unie za pomoci nedemokratických nástrojů a integrační psychózy, zejména vtělených do Lisabonské smlouvy, je třeba se bezvýhradně a nekompromisně postavit. A to nejen venku, ale především doma. A kdo jiný to může relevantně udělat, než prezident Klaus? Kdo jiný má takovou vážnost úřadu i osobní integrity, jakou disponuje prezident?
 
Proč to tak zatvrzele opakuji? Podle mého názoru je Česká republika v bezprecedentní situaci, která ohrožuje její samotnou existenci a národní dědictví. A druhým důvodem je, že jsem spoléhal na „hradní stranu", která by po Topolánkově zradě a logickém vystoupení prezidenta z ODS, mohla situaci zachránit. Spoléhal jsem na stranu, která by mohla hájit národní zájmy. Jedinou stranou, která je pravicově-liberální, má tento vlastenecký potenciál a přitom nemá nálepku nacionalistů, je nepochybně Strana svobodných občanů.
 
Historičnost poslání je umocněna i domácí scénou. Protože ODS zradila pod Topolánkovým vedením své euroskeptické a eurorealistické voliče, hrozí republice i vnitřní nebezpečí - děsivá možnost totálního vítězství levice v příštích parlamentních volbách, na něž si už brousí zuby Paroubek s komunisty v zádech. Opravdu nedomyslitelné...
 
Ale co se nestalo. Předzvěst téměř jistého krachu Strany zelených a vyklízení pozic lidovci přitáhl celé hejno zájemců o uvolněný prostor. Na pravém křídle tak o přízeň hraje nejen SSO, ale i právě vznikající Havlíkova strana Občané.cz, Železným přisvojená Libertas.cz a třeba Bobošíkové Potika 21. Když k tomu připočtu, že se LiRA zákeřně přejmenovala na Liberálové.cz, může to voliče zmást, ačkoliv se jedná o euronadšence non plus ultra, rekrutující se ze zprofanovavých SNK-ED a US-DEU (s pohrobky jako Zlatuška, Karásek, Ježek nebo Zieleniec).
 
Zrno tak velice snadno může zapadnout mezi plevy. Toto rozmělňování hlasů by mohlo velice dobře vyhovovat právě levici a Paroubkovi zvláště.
 
Zastavit tu nejistotu může jedině Klaus - první mezi občany. Měl by se jednoznačně identifikovat se Stranou svobodných občanů. Měl by jí propůjčit svůj kredit i voličský potenciál. Měl by dokonce říci, že se jedná o jedinou naději pro existenci českého státu a konzervativně-liberálních hodnot.
Proto si myslím, že před prezidentem Klausem stojí dva úkoly:
1) Neratifikovat Lisabonskou smlouvu.
2) Být nápomocen SSO na cestě do parlamentní demokracie.
 

reklama
1351 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Ghost Dog, 12.3.2009 8:22:59)
Odpovědět
..plně s vámi souhlasím, SSO je zatím jediná naděje pro naší zem..
..jistě si mnoho příznivců strany pana Macha nemohlo nevšimnout, jak po založení a registraci SSO přišlo téměř informační embargo o této straně..marně pátrám na internetu, v tištěných médiích, či v audiovizuálních a světe div se, nikde ani zmínka..jedinou vyjímkou jsou eportál, euportál a euRabia a to je zatraceně málo..
..před volbou prezidenta republiky proběhla akce, kde jsme oslovovali poslance a senátory s podporou Václava Klause..nebylo by už na čase oslovit pana prezidenta a požádat ho o otevřenou podporu SSO?..mohl by se toho ujmout euportal a čtenáři by pak mohli pomoci s rozšířením odkazu po diskuzních forech..co vy na to, pane Petříku?..
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jiří Kučera, 12.3.2009 10:50:31)
Odpovědět
Aha, takže až SSO skončí ve volbách se ziskem 0,3 % hlasů, už víme, koho bude možné obvinit – mediální zaprodance, kteří na ni uvalili embargo, místo aby zodpovědně a s konstruktivním optimismem nezaujatě a nenásilně informovali o jejím přínosu a programových pozitivech…
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Ghost Dog, 12.3.2009 11:24:15)
Odpovědět
..může se vám to líbit, nebo nemusí, ale přesně takto se na jedné straně tvoří cesta do Parlamentu (nemusím vám dávat příklady, že ne) a na té druhé se vrátka zavírají..
..i přítel Jyrka Paroubek už ví dávno (a také toho hojně využívá), že o kom se nemluví, ten neexistuje..o falšovaných průzkumech veřejného mínění nemluvě (důkazy samozřejmě nemám, takže vám nic nebrání si do mě kopnout)...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jiří Kučera, 12.3.2009 11:41:22)
Odpovědět
Proč to bolestínství? Nevím, proč bych měl chtít do někoho kopat. Mně jenom přijde Vaše vytváření konspiračních teorií o spiknutí médií proti nové hradní straně roztomile legrační. Řečeno s Václavem Klausem, dejme prostor volné politické soutěži, ať se prokáže, kdo umí přesvědčit voliče o svém programu, a případný neúspěch přičítejme jen sami sobě. Pokud mě neklame paměť, tak například ve volbách v roce 1998 většina médií tehdejší klausostraně (na rozdíl třeba od rumlovců) moc nepomohla a stejně ODS Unii svobody totálně zválcovala.
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jan Zeman, 12.3.2009 11:45:48)
Odpovědět
ale ty důkazy existují, dá se to ostatně dokázat i jen z veřejné tiskové zprávy STEM o jejich lednovém průzkumu o podpoře LS, moc dobře to nezamaskovali a nesedí jim tam procenta na předpokládanou stratifikaci...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jan Zeman, 12.3.2009 8:27:38)
Odpovědět
V americké historii máme například prezidenta Andrew Jacksona, který se rozhodl, že zruší tzv. 2. Banku Spojených států. Což se mu také podařilo. Sice na něj byl spáchán v r. 1835 neúspěšný atentát, ale banka, byla v r. 1836 zrušena - byla to zřejmě jediná chvíle v americké historii, kdy neměly Spojené státy žádný státní dluh - a teprve 1913 se banka znovu objevila jako známý Federální Rezervní Systém, nebo FED, který podle všeho výrazně stojí i za nynější krizí. ...Takže: proč by Klaus nemohl zrušit Lisabonskou smlouvu, zvlášť když něco podobného jako FED se v ní dělá z Evropské centrální banky...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(tojejedno, 12.3.2009 8:42:37)
Odpovědět
Je nejvyšší čas něco dělat,jinak,hrůza domyslet!!Nejtěžší bude změnit myšlení a názory zblblých Čechů.
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Brabec, 12.3.2009 10:00:23)
Odpovědět
volím SSO
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Otto Kresa, 12.3.2009 10:54:51)
Odpovědět
Zajímalo by mě z jakáho bludu vychází Dušan Streit,když tvrdí že Klausovi důvěřuje 70 procent národa.Obávám se,že tady je přání otcem myšlenky!
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jiří Kučera, 12.3.2009 11:03:10)
Odpovědět
Je opravdu dojemné, jak moc pánům Streitovi, Machovi a Klausovi leží na srdci existence naší republiky a národního dědictví. Akorát je trochu zvláštní, že stejnou energii, jakou investují do svého prázdného a užvaněného boje proti bruselským směrnicím, nenapírají také východním směrem, kde v posledních letech povstala z popela nezreformovaná říše zla… Ronald Reagan, na kterého se hoši z Euportálu tak rádi odvolávají, se musí obracet v hrobě…
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(L.P., 12.3.2009 15:21:03)
Odpovědět
Říše zla se rodí v Bruselu, ne v Moskvě.
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jiří Kučera, 12.3.2009 15:37:35)
Odpovědět
Záleží na tom, co kdo vnímáme jako zlo. Pro Vás je možná ztělesněním zla pojistka na zapalovači nebo povinné přimíchávání biolihu do benzínu, pro mě spíš bombardování civilistů v Grozném, vojenská invaze do Gruzie, vraždy nepohodlných novinářů nebo zavírání politických oponentů do kriminálu. Ale každému podle jeho vkusu.
Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(občan, 12.3.2009 11:57:21)
Odpovědět
Klause mikdy lid nezajímal.Má rád jenom sebe.Teď protestují zemědělci, ale za rozpad zemědělství může Klaus.Jeho zásluhou se zemědělství rozpadlo a též hospodářství doplatilo na zločinnou privatizace.Klaus je zodpovědný za rozkradení státu.
Re: Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(JaK, 12.3.2009 12:47:59)
Odpovědět
Teď jsem se fakt rozčílila. Jak může někdo napsat takovéhle pitomosti. Toto omílají zakomplexovaní ignoranti pořád dokola.
Jenomže já si dobře pamatuji, že tuto zemi zdevastovali, rozkradli a přivedli k totální ekonomické zaostalosti komunisté a jejich režim. A začli to za války Němci.
To si také nemůžeme nepřiznat.
Jistě pan Klaus udělal také chyby při nápravě ekonomiky, je také jen člověk a zkušenosti jsme neměli nikdo. A hlavně nezapomeňte,že zemi šéfoval Havel a on to byl, kdo se zasadil o to, aby si komunisti v klidu a v odpuštění rozebrali podniky. Na toto byl i pan Klaus krátký.
Moc doufám, že Svobodní přinesou do naší politiky slušnost a zásadovost.
Byla jsem na jednom setkání a stálo to za to. Doporučuji.
Re: Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(Lukáš, 12.3.2009 13:00:47)
Odpovědět
S tím se dá souhlasit a je to fakt!!!!!!!
Re: Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(lordpavka, 12.3.2009 12:48:52)
Odpovědět
OBČAN!?!Jyrko Paroubku,stydíš se za jméno???
Re: Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(Dušan Streit, 12.3.2009 14:13:38)
Odpovědět
Za likvidaci zemědělství může dotační a protekcionistická politika EU, zejména ve vleku Francie (a nekonkurenceschopné polské malovýroby). Ti si vydupali dvojnásobné dotace, než má ČR. To je zajímavé, že v EU platí, že ceny vstupů musí být světové bez ohledu na příjmy, životní a výrobní náklady (viz energie), ale jak jde o výši dotací, které zásadním způsobem ovlivňují výstupní ceny a konkurenceschopnost, najednou jde liberalismus stranou. Prostě silnější pes dupe. A tak je to v EU se vším!
Re: Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(viktor, 13.3.2009 9:33:46)
Odpovědět
Občane,
z tebe čiší vztek, že jsi si ne nakradl. Že jo?!
Re: Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(weclik, 13.3.2009 22:50:21)
Odpovědět
Za rozpad zemědělství nemůže Klaus,ale jeho řízení ze strany Bruselu ve stylu RVHP.Umělá regulace přirozené výroby kontraproduktivními dotacemi,nřizovaním kdo,co a kolik smí vyrobit.
Klaus má rád jenom sebe s výnosné koryto.
(občan, 12.3.2009 11:57:26)
Odpovědět
Klause mikdy lid nezajímal.Má rád jenom sebe.Teď protestují zemědělci, ale za rozpad zemědělství může Klaus.Jeho zásluhou se zemědělství rozpadlo a též hospodářství doplatilo na zločinnou privatizace.Klaus je zodpovědný za rozkradení státu.
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Ghost Dog, 12.3.2009 12:49:55)
Odpovědět
..aby jsme si to vyjasnili..nevytvářím žádné konspirační teorie, jen po původně nadšeném zpravodajství o vzniku SSO a její dvacetiprocentní podpoře mezi občany náhle nás naše média informují o tak důležitých věcech, jako je pořadí nejbohatších lidí světa (hurá, Kellner je 76tý..to má ve mně vyvolat vlasteneckou hrdost?) a o ustavujících krajských schůzích SSO nic..ticho...
..těžko budete svůj program prezentovat, když o vás není zájem, když vás i ta tzv. veřejnoprávní média naprosto ignorují..nebo si snad myslíte, že vznikající strana disponuje desetimilionovým majetkem, aby si koupila vysílací čas?..zato o Kačence Jau Jau je toh všude plno, viz ten kukuč vedle tibetské vlajky...
..rumlovská US ztratila, přestože měla masivní podporu z havloidního hradu..jenže ona ztratila zásluhou bezpáteřní politiky KDU, která zlikvidovala celou čtyřkoalici (tu volební) dost zavrženíhodným jednáním..kdo si pamatuje, ví o čem píši...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Ghost Dog, 12.3.2009 12:51:42)
Odpovědět
to je reakce na poslední příspěvek Jiřího Kučery...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Jiří Kučera, 12.3.2009 13:29:03)
Odpovědět
Vaše poznámka o propadu US v důsledku bezpáteřní politiky KDU uvnitř 4koalice sedí na volby v roce 2002, ne na volby v roce 1998, o kterých jsem mluvil já. Pořád trvám na tom, že volby v roce 1998 jsou důkazem toho, jak může nějaká strana získat slušný zisk ve volbách i bez podpory médií.

Váš pocit o embargu médií na SSO je věc názoru, někdo jiný (třeba já) Vám může stejně tak subjektivně namítnout, že její mediální pokrytí je adekvátní jejímu faktickému významu a že úplně stejně jako si stěžujete na média kvůli jejich vztahu k SSO Vy, si na ně může stěžovat třeba Cibulka a Pravý blok.
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Ghost Dog, 12.3.2009 14:08:47)
Odpovědět
..s poslední větou s vámi souhlasím, u malých a nových stran je skutečně problém s nezájmem médií..ne že by všechny nutně prezentovaly nějaká komplexní řešení, jak z tohoto politického marasmu ven, přesto by měly mít podstatně více prostoru ve veřejnoprávních médiích..kolik je u nás stran a hnutí se dozvíme až když dostaneme do rukou obálku s volebními lístky..o mnoha jsme ani nikdy neslyšeli, ale to není moje vina, jen se mi to nelíbí..
..nicméně můj původní příspěvek se týkal apelu na veřejnou podporu ze strany pana prezidenta Straně svobodných občanů...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Šílený Jan, 12.3.2009 18:08:55)
Odpovědět
Klaus může podporovat až zezelená, že mu Bursík bude závidět. Pokud ovšem jeho podporu zveřejní EU portál a nikdo jiný, je to ono klasické „nasírání nasraných a přesvědčování přesvědčených.“ Krom toho jest myslím evidentní, že Václav Klaus není do podpory SSO až tak hr.
Bez ohledu na to, co se z OSS vyklube, zcela logicky nemůže býti podporována strana neznámá. Nemlich strana říkající předem, že Lisabon nikoliv. Důvody Vám snad jako inteligentnímu člověku nemusím předkládat. Víme, jak se třesou politikové na žlaby v Bruseli, víme komu patří největší tištěné i internetové noviny, víme kolik miliard júro věnuje Bruselský koncil na převýchovu v „nového evropského občana“. Známe náturu českého občana, víme kdo ovládá tzv. farmáře, dělnické odbory ...
A když tam nahoře byla zmínka o Unii svobody - byl jsem jednou přítomen, když kdosi říkal Rumlovi, že „US klesají volební preference.“ Ruml se zasmál, mávnul rukou a řekl „jó, já vim, zejtra zajdu za Hartlem.“
Takže asi tolik.
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(Dušan Streit, 12.3.2009 21:35:41)
Odpovědět
No,mýlíte se akorát v tom, že by jednoznačně vyslovené stanovisko prezidenta mohla média ignorovat. Kdyby svolal tiskovou konferenci, přednesl emotivní projev (v duchu mého článku ;-)) , tak by preference vyletěly Hartl Nehartl. Druhá věc je, že hrr teda zatím není...
Re: V nejvyšším zájmu ČR by měl Klaus jednoznačně podpořit Svobodné
(sc, 14.3.2009 0:14:33)
Odpovědět
Jako naštvanému členu ODS je mi založení SSO srozumitelné, ač mám pochybnosti minimálně o vhodnosti načasování (projekt, chce-li uspět už letos - a jinak asi nepřežije, měl být podle mého připraven na dobu těsně po prosincovém Kongresu a měl se asi přihlásit k ODS nenaplňovaným programovým tezím - SSO by tehdy jistě byla velmi atraktivní pro řadu podobně naštvaných spolustraníků, mohla si pak mezi modrými politiky vybrat ty neprofláknuté a použitelné a být již dnes relevantní parlamentní stranou, pominu angažování senátorky L. Janáčkové - to ale bylo a je věcí P. Macha a skupiny kolem, jistě vědí, co a proč dělají). Strana ale musí mít ambici se prosadit sama, nelze přece požadovat po V. Klausovi, kterého si vážím jistě nejméně tolik, jako autor článku, aby se skoro povinně s novou stranou identifikoval. Bude-li to považovat za vhodné a bude-li chtít, udělá to sám i bez této výzvy.
Stejně tak přece nelze po prezidentovi vyžadovat, aby zařízl Lisabon. Všichni víme, jak o LS smýšlí a že už udělal víc než kdokoliv jiný, aby na nedemokratické směřování EU s případně ratifikovanou LS upozornil. Bude-li ale sám chtít LS zablokovat i v situaci, kdy budou Irové napodruhé dotlačeni/uplaceni ke schválení textu, polský prezident to podepíše a německý Ústavní soud "neshledá nesoulad" s tamním ústavním pořádkem (případně vyloží Němcům, že "v dnešním globalizovaném světě už má pojem státní suverenity zcela jiný význam, než tomu bylo dříve", jako to udělal náš ÚS), je zcela na něm a vůbec nikdo z nás nemá morální ani legální právo po prezidentovi vyžadovat, aby se pak zachoval tak či onak. Je mi současně zcela jasné, že oba tábory na něj budou tlačit (jedna strana pak za podpory médií v celé Evropě).