reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zrada ODS ve věci Lisabonské smlouvy

Autor: Petr Mach | Publikováno: 23.3.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

PROČ JSEM ZALOŽIL NOVOU POLITICKOU STRANU
 
Poslanecká sněmovna většinou pěti hlasů schválila Lisabonskou smlouvu, která mění základní uspořádání Evropské unie, o němž čeští voliči hlasovali v referendu v roce 2003. Nyní se k dokumentu má vyjádřit Senát.
 
 
Lisabonská smlouva štěpí českou politickou scénu. Pro mě osobně byl souhlas vedení ODS s Lisabonskou smlouvou důvodem k založení nové politické strany.
 
Co je podstatou Lisabonu? Zavádí systém většinového hlasování v mnoha oblastech rozhodování, kde dosud platil princip jednomyslné shody všech států. Snižuje také váhu hlasu České republiky při hlasování o směrnicích v Radě ministrů. Elity Evropské unie současně získávají právo základní smlouvy v budoucnu dál měnit i bez schválení členskými státy, a to pouhým rozhodnutím Rady.
 
CO MI VADÍ?
Nejen obsah smlouvy, který považuji za nevýhodný pro Českou republiku a budoucnost EU. Vadí mi i neskutečný obrat vedení občanských demokratů a neplnění politických slibů.
 
V roce 2003 slavnostně podepsal předseda ODS Mirek Topolánek spolu s předsedy britské Konzervativní strany a polské Právo a spravedlnost tzv. Pražskou výzvu. "Evropské národy nepotřebují smlouvu - ať již se jmenuje ústava, nebo ne - stlačující všechny evropské země do jednoho ekonomického, politického a právního rámce. Bohužel, přesně tam však směřují výsledky Konventu o budoucnosti EU. Proto je třeba podrobit je jedinému spolehlivému testu - lidovému hlasování, referendu," napsali předsedové na slavnostní listinu na pražském Žofíně.
 
Nakonec euroústavu, alias Lisabonskou smlouvu, vzal za svou Topolánek i její dřívější kritik Zahradil - a na referendum také zapomněli. Podle mě šlo o hanebný obchod.
 
PRINCIP ZA FUNKCI
Jan Zahradil se k podpoře Lisabonu zavázal výměnou za přijetí do frakce Evropské lidové strany v Evropském parlamentu. "Pokud jde o proces ratifikace Evropské ústavní smlouvy, vezme ODS v úvahu při svém konečném stanovisku výsledek ratifikace v ostatních členských zemích EU," slíbil Zahradil písemným prohlášením po zvolení do Evropského parlamentu v roce 2004 na nátlak Hanse-Gerta Pötteringa, současného předsedy Evropského parlamentu.
 
Zrada ODS ve věci Lisabonské smlouvy rozhořčila řadu členů i voličů ODS. Byla pověstnou poslední kapkou. Spolu s dalšími zklamanými voliči pravice jsme se nakonec odhodlali k založení nové politické strany.
 
Myslím si, že schopnost stát za svými názory je důležitá nejen pro věrohodnost české politiky, ale i pro budoucnost Evropské unie. Domnívám se totiž, že EU nebude v budoucnu lepší, když odmítneme hájit vlastní postoje a budeme poslušně přijímat vše, co přichází z Bruselu.
 

AUTOR JE PŘEDSEDOU STRANY SVOBODNÝCH OBČANŮ

 

reklama
1748 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: SCHVÁLÍ ČEŠI LISABON?
(Romann, 23.3.2009 9:09:27)
Odpovědět
Predseda vlády Slovenskej republiky, ani prezident Slovenskej republiky neinformovali nás občanov Slovenskej republiky a najmä jej neveriacu tretinu obyvateľstva pred jej podpisom, čo obsahuje Lisabonská zmluva a ako umožňuje cirkvi priamo vstúpiť do európskeho demokratického procesu. Počas referenda sa laici vo Francúzsku významne zmobilizovali proti článku I-52 ústavnej zmluvy, ktorý z katolíckej cirkvi vytváral oficiálneho partnera štátnej moci, a proti článku II-70, ktorý v mene boja proti diskriminácii povoľoval vo verejných priestoroch voľné kultové praktiky. Pokračovenie na: http://voltaire.netkosice.sk, ikona TREZOR ARCHÍV, sekcia Náboženstvo, téma: Odoláva Lisabonská zmluva voči európskym tlakom katolíckej cirkvi ?
Re: SCHVÁLÍ ČEŠI LISABON?
(Jiří Zahrádka, 23.3.2009 9:39:31)
Odpovědět
Prosím Vás, nejde o nějaký omyl? Podívejte se na oba uvedené články:

Čl. 52: "1. Ustanovení této kapitoly a opatření přijatá na jejich základě nevylučují užití těch ustanovení právních a správních předpisů, které stanoví zvláštní režim pro cizí státní příslušníky z důvodu veřejného pořádku, veřejné bezpečnosti a ochrany zdraví.

2. Evropský parlament a Rada vydají řádným legislativním postupem směrnice ke koordinaci výše uvedených předpisů."

Čl. 70:
"Aniž jsou dotčeny články 258, 259 a 260, může Rada na návrh Komise přijmout opatření, která stanoví způsob, jakým členské státy ve spolupráci s Komisí postupují při objektivním a nestranném hodnocení toho, jak orgány členských států provádějí politiky Unie podle této hlavy, zejména pro usnadnění plného uplatňování zásady vzájemného uznávání. O obsahu a výsledcích hodnocení je informován Evropský parlament a vnitrostátní parlamenty."

Můžete mi vysvětlit, jak tato ustanovení ohrožují ateisty vlivem katolické církve?
Re: SCHVÁLÍ ČEŠI LISABON?
(Romann, 23.3.2009 17:04:50)
Odpovědět
Dobrý deň.
Myslím, že vysvetlenie nájdete po otvorení uvedenej stránky.
Re: SCHVÁLÍ ČEŠI LISABON?
(Jan Zeman, 23.3.2009 18:22:02)
Odpovědět
V Lisabonské smlouvě pokud vím žádný článek "15c" (o němž mluví onen dokument z Voltaire, že prý to má být původní čl. 52) není a ani se tam čl. 15 ani čl. 52 ani v SEU ani v SZES/SFEU nemění ani se tam nevyskytují. Podle všeho co se píše na Voltaire by se zdálo, že jedná o čl. 10 SEU v konsolidovaném znění, nicméně tam naprosto není jasný jakýkoliv vztah k církvím. Můžete prosím celou věc upřesnit, ze smlouvy mi opravdu není naprosto patrné to, co tvrdí text na Voltaire.
Re: SCHVÁLÍ ČEŠI LISABON?
(Olina, 23.3.2009 12:13:28)
Odpovědět
Chápu vaše rozhořčení k Lisabonské smlouvě. Plně ho sdílím. Jen chci připomenout, že velká většina členské základny ODS je proti smlouvě. Bohužel na kongresu ODS opět Topolánek a spol. členy ODS podvedl, když sliboval změnu svého chování a vládnutí. Změna nepřišla.. Je to ještě horší.
V ODS jsou lidé, kteří nemění své názory na Lisabonskou smlouvu a hájí zájmy České republiky ( Strejček, Fajmon)a ty je nutné podpořit. Není nutné opouštět ODS, je nutné si správně vybrat na kandidátce.
Re: SCHVÁLÍ ČEŠI LISABON?
(Jiří Zahrádka, 23.3.2009 12:57:02)
Odpovědět
Ne. Nejpozději na kongresu se jasně ukázalo, jak na tom ODS je. Jestliže polovina členů ODS nastoupila po roce 2002 (což jsem myslím někde slyšel), nemohu se zbavit dojmu, že tam nastoupili lidé, kteří byli spíše unionisty se sympatiemi k Unii svobody, kteří se rozhodli vytvořit si ODS k obrazu svému. Mají na to právo, ale my bychom na to měli adekvátně reagovat. ODS již není ODS. To je informace pro voliče.

P.S.: máte pravdu, že tam jsou dobří jednotlivci. Ale obávám se, že je jich zjevně menšina.
Re: Zrada ODS ve věci Lisabonské smlouvy
(Josef Novák, 23.3.2009 22:40:18)
Odpovědět
Ale založit politickou stranu jen na základě odporu k Lisabonské smlouvě mi připadá dost málo. Jaké další hodnoty a ideje chce SSO hájit? Např. názory Petra Macha na potraty byly takové nemastné neslané. Původně jsem se také těšil na novou konzervativní stranu, ale spíš mi připadá, neokonzervativní.
Re: Zrada ODS ve věci Lisabonské smlouvy
(Jiří Zahrádka, 24.3.2009 9:50:37)
Odpovědět
Souhlas, nemůže to být strana založená jen na negaci ODS. Ta strana není konzervativní, slučuje (pravda, podobně jako ODS) proudy konzervativní a liberální, řekl bych.

Každopádně, ta strana má dobré základy a myslím, že svou otevřeností (systém primárek) se přímo nabízí, aby si ji lidé nasměrovali tím správným směrem.
Re: Zrada ODS ve věci Lisabonské smlouvy
(BERAN, 27.3.2009 11:04:46)
Odpovědět
Pane Zahrádko, zdravím Vás!

Pokud SSO slučuje konservativní s liberálním, dopadne zle, protože házet draslík do vody se nevyplácí.

B.