reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Lidové noviny ve stylu Rudého práva

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 26.3.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Duch padesátých či sedmdesátých let jistě ovanul nejednoho čtenáře, který měl tu pochybnou čest přečíst si středeční vydání Lidových novin.

Na titulní stránce, hned vedle úvodního článku o pádu vlády, se skvěla noticka s názvem "Galerie hanby", kde byly uvedeny fotografie čtyř vládních "rebelů" - Jakubkové, Zubové, Schwippela a Tlustého. Redakce Lidových novin tak obětovala novinářskou profesionalitu na oltář politické objednávky a potvrdila platnost nesmrtelných slov Miloše Zemana, adresovaných části mediální arény.

Každý, kdo někdy prošel mediální sférou zná rozdíl mezi zpravodajským článkem a komentářem. Ve zpravodajské sekci nemá nějaká galerie hanby co pohledávat. Takový novinářský styl se možná nosí v Pchjongjangu, seriózní médium západního střihu by se mu však mělo vyhýbat jako čert kříži.

Velice pozoruhodná je také představa hanby v očích redakce LN. Tlustý a Schwippel konzistentně hájí pravicovou politiku ODS, nastavenou jejími konzervativně - liberálními mantinely. Oba pánové se proto logicky postavili proti Lisabonské smlouvě i dalším krokům, táhnoucí modrou stranu ke středu politického spektra.

Jakubková a Zubová zase prosazovaly autentický program Zelených a podobu jejich strany, která by odpovídala zelenému principu "otevřenosti". Přestože s politickými i společenskými názory obou dam striktně nesouhlasím a Stranu Zelených považuji za nejnebezpečnější formaci v celé sněmovně, musím uznat odvahu Jakubkové a Zubové postavit se Bursíkově klice. Čestný nepřítel zasluhuje respekt.

Podle redaktorů Lidových novin tedy zrada programu, hodnot, členů i voličů představuje cosi záslužného, zatímco hlasování v souladu s programem strany a vlastním svědomím je hanebné. Zvrácenost uvažování redakce LN se projevila v plné kráse.

Máme zapomenout na mafiánské praktiky Dalíka, Tluchoře či Moravy. Ti do galerie hanby nepatří. Lidové noviny tam vyhradily místo těm, kdo dodržují sliby. Alespoň nyní víme, čí ruka sype granule do misky "hlídacích psů demokracie" z Lidovek.

Galerie hanby: http://data.lidovky.cz/lidovky/pdf/20090325.pdf

reklama
3551 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Felix, 26.3.2009 13:48:19)
Odpovědět
Je to jeden z těch mnoha politicky korektních komentářů na téma "Lidové noviny". Normální člověk ví už desetiletí, že tyto noviny prdukují (!) Michnikovo a Havlovo levičácké bahno. Ve zlobě se Rudému právu vyrovnají, v chytrosti ho mnohonásobně předčí. Znám mnoho lidí, kteří se považují za pravicové, i mnoho katolíků, ba i mnoho kněží, kteří - přinejmenším kvůli snaze o vyváženost svých informací - považují tebnto politický bulvár za solidní noviny. Vždyť i Semína otisknou, a to je takový ultrakonservativec, se kterým nechceme mít nic společného! Jo, moc chytře to dělají. Nejchytřejší ze všech tvorů byl ďábel. Není dobré se s ním dávat do řečí.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(PF, 27.3.2009 11:20:12)
Odpovědět
Ráda se podepisuji. V jiné diskusi jsem napsala přesně stejný názor, aniž bych četla váš komentář. Měli by si přiznat, že velmi účinně přikládali pod Paroubkův kotel nesnášenlivosti.
Jenom nechápu, kdo čte lidové noviny. Už před mnoha lety jsem je odhlásila, protože se nedaly číst a jak to, že ještě nezkrachovaly. Že by jim stát přispíval z naších daní na to,aby mohly existovat? A co Paroubkovi Literární noviny? Jsou k přečtení na internetu?
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(zdeněk84, 26.3.2009 13:53:36)
Odpovědět
hloupost, soudit noviny podle jednoho článku. lidové noviny jsou (vedle hn) jediné nebulvární české noviny a nejspíš ty nejpravicovější
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Jiří Zahrádka, 26.3.2009 14:48:09)
Odpovědět
No, nevím. Já tenhle článek neviděl, ale jestli je pravda, že to tam takhle nadepsali, tak jsem fakt v šoku. A to jsem na nestoudnosti této doby už celkem zvyklý. Dělat nějakou síň hanby, to jsou padesátá léta, to se na mě nezlobte.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Felix@, 26.3.2009 16:41:21)
Odpovědět
Tak tedy k tomu článku: Zloba převážila nad vychytralostí. Zlý občas ze loby udělá chybu. Již kdysi udělal i tu fatální.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Felix, 26.3.2009 20:28:56)
Odpovědět
"Rada ODS chce Topolánka znovu premiérem" - zuření bude obrovské, vůbec se nedivím Lidovým novinám že to neunesly. Vše se jim zhroutilo. Budou štvát a štvát. To je ovšem spojeno s chybami. Kdy vybublají?
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Lenka, 27.3.2009 11:28:36)
Odpovědět
A podle kterého by jsme jich měli posuzovat. Všechny jsou na jedno brdo. Topolánek, ODS, pan president samá licoměrnost a ČSSD je křišťálově čistá. Zlo je zlo, lež je lež, černá nemůže být bílá ani LN to nezmění.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Lola, 26.3.2009 16:40:03)
Odpovědět
Velmi výstižný článek,co slovo to perla.Co na to vážení "komentátoři" z Lidovek ?
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(oráj, 26.3.2009 20:08:35)
Odpovědět
jediné slušné noviny jsou hospodářky...
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Felix, 26.3.2009 20:38:33)
Odpovědět
Vážený,
Vy si opravdu myslíte, že v tom prostředí, které je tady rozlezlé, by se udržely slušné noviny-deník? Já jsem si to taky myslel. HN jsou o poznání zdrženlivější, než MF a LN, ovšem každý týden tam přišlo na řadu nějaké lámání chleba. A ujišťuji Vás, že se to taky nedalo vydržet, metody jsou stejné. Po třech letech jsem je odhlásil.
-
Ještě upozorňuji, že dole píše nějaký topolista pod zn. Shark. Není to naštěstí dlouhé, je to taky dobrý sumář.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Shark, 26.3.2009 20:28:06)
Odpovědět
Ale prd. Prostě prd. Ti dva poslanci ODS jsou jen apendixem politiky Hradu, který dnes předvedl svoji konzervativní představu vládnutí - zadáním nesmyslných nesplnitelných podmínek, podpořených notabene populistickými argumenty o "přeběhlících" / myslím , že Tlustý a Schwippel jsou stejní přeběhlíci jako ti ostatní/, jejichž naplněním má být snad už, pro Boha, dávno ve veřejnosti, a nejen tam, odmítnutá představa o velké koalici! Ne tak pro pana prezidenta, ten ji reanimuje pokaždé, když se dostane ke slovo. To je tedy konzervatismus jak stehno.
Pokud se tedy ta budoucí ostuda výměny Topolánka během českého předsednictví má vyargumentovat touto " změnou" tak lituji, že Klause ODS zvolila. Topolánek totiž za úpění členů ODS, že neplní volební program, dokázal udělat tolik změn po 8 letech socialistického vládnutí, že jeho předchůdci , kteří se před ním sice oháněli plněním bůhvíjak pravověrného pravicového programu, ale ve skutečnosti si ho splnili jen NA PAPÍŘE ! Socialistické zdravotnictví zrušil až Topolánek a to 10 let po Klausovi.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Petr, 27.3.2009 7:21:11)
Odpovědět
I takoví lidé mají volební právo.
Maro, koukni se do těch Lidovek ještě jednou.
(Jakub Malinovský, 27.3.2009 12:32:13)
Odpovědět
Maro, koukni se do těch Lidovek ještě jednou. V galerii není žádná Kuchtová, ale Jakubková.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Alois, 27.3.2009 14:38:55)
Odpovědět
Bohužel tvoje idiocie je je opravdu nebetyčná, v tomto systému, kdy Ústava ČR šitá horkou jehlou za zamatků spojených s rozpadem Československa a skutečné rozložení politických sil, prakticky neumožňuje vytvoření jednobarevné vlády, kerá by beze zbytku umožňovala naplnit volební program strany, je výsledný vládní program vždy výsledkem komromisu mezi programy stran účastnících se vlády. Poslanec Tlustý svým jednáním vrazil předsedovi své strany dýku do zad.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Jiří Zahrádka, 27.3.2009 17:12:38)
Odpovědět
Teď jste nám to rozkryl, děkujeme.

P.S.: otázkou je, kolik těch vražených dýk bylo, a kdo první ji komu do zad vrazil.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Lola, 27.3.2009 17:18:08)
Odpovědět
Vážený pane Shark/prd.Váš komentář naprosto nesouvisí s diskuzí k článku Marka Skřipského,
a patří úplně někam jinam.Nepochopil jste ideu tohoto článku!
Vážení,Kuchtová nebo Jakubková, je to asi jen překlep.
Vážený pane Alois,pro Vás platí to samé jak pro pana Shark/prd.Pojem "Vrazil dýku do zad" mi připomíná pojem "Noc Dlouhých nožů".Nevíte kde jste se to naučil?
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Lola, 27.3.2009 18:02:19)
Odpovědět
Vážený pane Marku Skřipský,zkuste se zeptat "Novinářských profesionálů" alias bulváru
"Současné zpravodajské elity" LN,kteří píší na podobné politické objednávky,na jejich
názor na Váš článek.
Mám dojem,že se skutečné pravdy nedočkáte.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(J/R, 28.3.2009 4:54:43)
Odpovědět
No vy hoši z EuPortálu jste naprosto stejně emotivní a ideologizování jak tohle (to říkám přesto, že s vámi většinou souhlasím). Je ale pravda, že vysokonákladový deník jako LN si jednoduše nemůže dovolit to, co redaktoři internetových magazínu o pár set čtenářích - čili je na místě přísnější hodnocení.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(Lukáš Petřík, 29.3.2009 16:49:50)
Odpovědět
LN o sobě píší, že jsou nezávislé. EUportal si na "nezávislost" nikdy nehrál. Jsme nezávislí na konkrétních politicích, jsme nezávislí a svobodní vyjadřovat své názory, ale říkáme, že jsme konzervativně liberální euroskeptici a patrioté, kteří chtějí Evropu založenou na mírové spolupráci suverénních států.

A EUportál nemá "několik set" čtenářů denně, ale několik tisíc.
Re: Lidové noviny ve stylu Rudého práva
(LOLA, 31.3.2009 18:00:25)
Odpovědět
Už jenom ta skutečnost,že nikdo z "redaktorů" LN
vůbec nezareagoval na článek Marka Skřipskýho a také mým článkům, pod jménem LOLA ,dává za pravdu výroku Miloši Zemanovi : LN-JE TO ŽUMPA!