reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu

Autor: Redakce | Publikováno: 27.3.2009 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Na chatu novinky.cz. jste se ptali poslance Schwippela na jeho důvody pro hlasování a na jeho názory na další vývoj událostí.

 


loulak: Chtěl jsem se zeptat na Vaše důvody k vyslovení nedůvěry?

Schwippel: Primárním důvodem je to, že vláda umožnila ratifikaci Lisabonské smlouvy ve Sněmovně, což je v rozporu s postojem, který ODS deset let hlásala. Je to v rozporu i s usneseními kongresu ODS. Opouštění principů, neplnění slibů, neochota k férové a otevřené diskusi, politické handly, negativní a pozitivní motivace, podezření na nestandardní zásahy do policie a justice, to všechno jsou důvody, které vedly k ménu rozhodnutí.


jerry314: Dobrý den, rád bych se zeptal zda jste pro LISABONSKOU SMLOUVU?

Schwippel: Jsem výrazně proti ní a říkám to už pět let. Ať už jde o evropskou ústavní smlouvu nebo její reinkarnaci v podobě Lisabonské smlouvy. Ta byla nedemokraticky vyjednána (ignoruje výsledky tří lidových hlasování) a prohlubuje demokratický deficit v EU, to jest umožní mnohem snažší přehlasování malých států velkými. Pro ČR je nevýhodná a dokonce nebezpečná.


pepppek: Dobry den, myslite si pad vlady nam vsem prospeje?

Schwippel: Samozřejmě, že podle mě převažují pozitiva nad negativy. Jinak bych nehlasoval tak, jak jsem hlasoval. Stále věřím v možnost obrody pravice a ve slibovanou sebereflexi ODS. Rozhodně nepodpořím jakékoliv řešení, na němž by participovali komunisté.

 



 


andel.ov: Dobrý den, jaký máte názor na "demokratičnost" našich vládních stran, které vylučují své poslance prosazující svůj názor?

Schwippel: Kdyby mne ODS vyloučila, považoval bych to za smutné ne pro mne, ale pro ODS. Vracet se k praktikám minulého režimu vylučováním za názory, to bych pro demokratickou pravicovou stranu pokládal za velmi nevhodné.


 


 


V.Cepelak: Dobrý den, pane poslanče. Chtěl jsem se zeptat, jestli na Vaše rozhodnutí hlasovat proti vládě měl nějaký vliv Václav Klaus. Dále by mě zajímalo, proč toto rozhodnutí přišlo v době, kdy se naše země potýká s ekonomickou krizí a předsedá EU.

Schwippel: Na druhou otázku odpovídám, že moment hlasování o nedůvěře jsem nevybíral já. Václav Klaus, jak víte, se vzdal čestného předsednictví v ODS a jeho názor na Lisabonskou smlouvu je také dobře znám. Víc myslím dodávat nemusím.

 


 


prelud: O pádu české vlády se píše po celém světě, analytici předpovídají ekonomické a politické zhoršení, a to pro celý region. ČR může mít z pádu vlády z ostudy kabát. Neděsí vás, že jste k tomu přispěl?

Schwippel: Nevím, proč by měla mít ČR "z ostudy kabát". Někde jsem četl, že během předsednictví padly vlády i v Itálii, Francii a Dánsku. Konec tyrana je jistě problémem v diktaturách, což doufám, že ČR není.

 


 


cardovam: Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat jakou vládu byste nyní podpořil? Podle Vás Topolánkova byla málo pravicová,myslíte si, že při rozložení sil ve sněmovně, může být nějaká pravicovější?

Schwippel: Nepochybně ano, nechci teď uvádět žádnou možnost, aby to nevypadalo, že někomu radím. Dovedu si představit i pokračování vlády složené ze stávajících koaličních stran. Svou podporu vládě pod vedením Mirka Topolánka však považuji za velmi málo pravděpodobnou.

 


 


fr22: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda jste byl již před hlasováním rozhodnut, nebo se změnilo vaše rozhodnutí v průběhu projevů poslanců a poslankyň. Díky za odpověď. Jirka

Schwippel: Že tato vláda mou důvěru nemá, říkám dlouhodobě. Otázka zněla, zda to vyjádřím i v hlasování. Mám svoje vlastní důvody pro tento postoj, které dlouhodobě uvádím. Na otázku, kdy (ne proč) jsem se definitivně rozhodl, jsem již dříve odpověděl, že ve chvíli, kdy v rozpravě vystoupily obě poslankyně zeleného zaměření.

 


 


urban8: Dobrý den, myslíte si že ODS vyhraje příští parlamentní volby? A co říkáte na výrok pana Topolánka, že za pád vlády může tandem Paroubek-Tlustý-Bém a Klaus?

Schwippel: Jediné, co je jisté, že kdyby to takto pokračovalo dál, tak ODS příští volby nevyhraje. Jak to dopadne za těchto okolností, neumím odhadnout, ale věřím, že to, co se stalo, může ODS pomoci. Myslím si, že výrok pana premiéra naznačuje jistou nervozitu. Ta se ovšem dá za těchto okolností i pochopit.

 


 


hrabal.bolek: Jakou máte alternativu ke smlouvě, když zůstaneme sami, kteří ji nepodepíší. Zřejmě se chcete zase vrátit pod křídla Ruska.

Schwippel: Alternativou je současný stav, to znamená model dle smlouvy z Nice. "Ještě horší než evropská ústavní smlouva je debata o ní. Není přece pravda, že ten, kdo je proti smlouvě, je i proti EU". To je zhruba výrok někdy z roku 2004, který můžete najít v knize Co si myslí Mirek Topolánek. Já s ním souhlasím, takže tvrdit, že kdo je proti Lisabonu, je agentem Moskvy, je zcela absurdní.

 


 


fr22: A ještě jednu otázku, co říkáte současnému postoji předsedy ČSSD?? Postupem času popírá vše, co sliboval před hlasováním....

Schwippel: Přesně sice nevím, co máte na mysli, ale pokud by ovšem všichni zúčastnění byli zablokováni ve svých postojích, zřejmě by se nenašlo řešení. Jistý vývoj a posun je nutný a pochopitelný.

 


 


torro111: Mohl by jste konkretizovat ona pozitiva z pádu vlády, převažující podle vás nad negativy? Děkuji.

Schwippel: Naděje na obrodu pravice. Poučení, že neplnění slibů, osočování těch, kteří mají jiný názor, negativní a pozitivní motivace, se nevyplácejí. Dále moderátorská role pana prezidenta, možnost zablokování procesu ratifikace Lisabonské smlouvy, možnost, že ODS upřece jen uspěje ve volbách, včetně v těch evropských. Poučení, že chování ve stylu Marka Dalíka se nevyplácí. A že skončí vláda, která podle mého soudu není důvěryhodná.

 


 


riha.tomash: Dobrý den, pokud jde o Lisabonskou smlouvu, mohl jste proti vládě hlasovat již 4krát. Proč právě teď?? Aby jste se zviditelnil, když ČR předsedá EU a s jakou budoucností v politice počítáte???

Schwippel: Opakuji, že o momentu hlasování jsem nerozhodl já. Všechno mělo svůj vývoj a pro mne definitivní ranou pro důvěru této vládě bylo schválení Lisabonské smlouvy ve Sněmovně 19. února 2009. Pokud bude Mirek Topolánek dále předsedou, tak v ODS pro mne budoucnost není.

 


 


carllieto: Dobrý den, co říkáte na včerejší projev Ratha a následnou reakci Langra? A posléze vypnutí mikrofonu Zaorálkem?

Schwippel: Nebyl jsem tomu přítomen a nechci to z vnějšku hodnotit. Mikrofony se ve Sněmovně vypínaly již opakovaně. Myslím, že jistá míra agresivity do politiky patří, ale nesmí se to přehnat. A hlavně musí být zachována noblesa a korektnost. Posuďte sami, zda tomu tak v daném případě bylo.

 


 


zdezelezny: Dobrý den, zajímalo by mě, koho byste Vy navrhoval nyní na premiéra a jaký program by nově sestavená vláda měla mít, abyste ji podpořil.

Schwippel: Zdá se mi logické, že pokud by premiérem nebyl Mirek Topolánek, je řada na prvním místopředsedovi ODS, a tím je David Vodrážka. Určitě bych podpořil schválení spojenecké radarové stanice na území ČR, stažení Lisabonské smlouvy ze Senátu a snížení daňového břemene v době hospodářského útlumu. To říkám jen orientačně, nejsou to žádné nutné ani dostačující podmínky.

 


 


czumasky: Vazeny pane poslance, chtel bych se Vas zeptat jak byste hlasoval v pripade, kdy by se poslankyne Zubova a Jakubkova rozhodly hasovat pro duveru vlade. Dekuji

Schwippel: Taková situace nenastala, a proto jsem se nemusel takto rozhodovat.

 


 


chrtik56: Pane poslanče, jako volič ODS také nesouhlasím s některými vládními kroky ale bohužel těžko může ODS v koaliční vládě prosazovat přesné znění svého volebního programu a navíc za současné politické polarizaci není možnost jednobarevné většinové vlády. Pak tedy nerozumím vašemu prohlášení o neplnění volebního programu ODS. Můžete mi to více vysvětlit?

Schwippel: Jistě, že 100 procent není myslitelných, ale 0 procent (nebo téměř 0 procent) také nendí dobrý výsledek. A když už ODS opakovaně ustupovala, měla to vždy jasně a transparentně vysvětlit. Například definicí priorit vlády, které Mirek Topolánek sliboval už po prohraných krajských a senátních volbách. Říkám tomu nesnesitelná lehkost slibů a považuji to za jeden z nejhorším fenoménů současné politiky. Manipulovat a manévrovat je možné jenom po určitou mez a ta byla podle mého názoru překročena.

 


 

clevermen: Dobrý den, myslíte si že pan Klaus dá znovu příležitost panu Topolánkovi (nové sestavení vlády). Děkuji


 

Schwippel: Pan prezident má moji plnou důvěru v tom, že bude postupovat standardně a transparentně. Nemohu mu radit, jak to má konkrétně udělat. Jistou představu ovšem mám.


 


st.pavelburda: Pokud Vás vyloučí z ODS, budete pokračovat jako nezařazený nebo uvažujete o nové straně či sdružení?

Schwippel: Pokud by k tomu skutečně došlo, o vstupu do žádné jiné politické strany v současnosti neuvažuji.

 


 


jan.curn: Pokud současný pád vlády odstartuje řetězec událostí vedoucí k vládě ČSSD a KSČM, nebudete si svůj postoj při hlasování jednou vyčítat?

Schwippel: Jsem přesvědčen, že k takovémuto výsledku to nedospěje. Jistou zárukou je i postoj pana prezidenta včetně jistých precedentů z minulosti, jako třeba, že sto nerovná se sto. Obávám se, že kdyby se nestalo nic, byla by Vámi zmiňovaná možnost po příštích volbách bohužel docela reálná.

 


 


DkingD: A ještě jedna otázka: Teď čtu: ČSSD hrozí, že nenechá vládu dokončit předsednictví, sama vládnout nechce. Jaký na to máte názor?

Schwippel: Již dříve jsem uváděl, že v případě pádu vlády považuji za nejlepší její co nejrychlejší nahrazení novým kabinetem. Osobně preferuji úřednickou vládu a co nejrychlejší cestu k předčasným volbám. Věřím, že všechny strany se budou chovat konstruktivně a zodpovědně.

 


 


van.claudiosiii: Pane poslanče, základním a hlavním pilířem programového prohlášení Vámi položené vlády byla stabilisace veřejných rozpočtů. Jste si jist, že tento primární cíl ODS a vláda dodržela na 0% ????

Schwippel: V tomto případě máte pravdu, že jistého zlepšení bylo dosaženo. Na Vaši otázku ovšem budeme moci odpovědět až podle výše konečného deficitu státního rozpočtu v roce 2009. My jsme s kolegy už v prosinci upozorňovali, že rozpočet postavený na odhadovaném růstu 4,8 procenta je zcela nerealistický.

 


 


Sara.Masinova: Dobrý den, jaký má pan prezident Klaus zájem na pádu vlády? Docela jsem nepochopila, co se tím dá získat pro pravicovou vládu, a předpokládám, že levici podporovat nechce.

Schwippel: Tato otázka by měla směřovat na pana prezidenta. Já jsem s ním o tom nehovořil a žádný takový zájem mi nikdo nedeklaroval. Pokud jde o moje motivy, odpověděl jsem v dřívější reakci.

 


 


petan.bures: Vláda je již dlouho nefunkční zejména kvůli Straně zelených. Souhlasíte s názorem, že především tato strana se čtyřmi poslanci a z toho dvěma ministry způsobila největší problém koalici ve všech fatálních otázkách typu volby prezidenta, radaru, dopravy apod.?

Schwippel: S tím naprosto souhlasím, někkde jsem četl názor, že pád vlády způsobil Martin Bursík tím, že vyloučil dve dámy zeleného zaměření. Jsem přesvědčen, že zelení svým neracionálním postojem k jaderné energetice ohrožují energetickou bezpečnost ČR.

 


 


starej.mraf: Původně jste podporoval proklausovskou stranu Svobodní. Svoji podporu jste stáhl. Proč?

Schwippel: Šlo spíše o momentální spor k jedné aktuální záležitosti. Možnost vzniku a úspěchu pravicové alternativy k ODS jinak vřele podporuji. A přeji panu Machovi všechno dobré. Také všem čtenářkám a čtenářům. Děkuji vám za zájem a těším se zase někdy nashledanou. Zdravím, Jan Schwippel

reklama
1321 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(Brabec, 27.3.2009 0:26:04)
Odpovědět
ODS nejen chce, aby byli poslanci vyloučeni, ale hrozí, že když nebudou zruší dané organizace. Uznejte, že je to demokratická strana, vždyť je mohla rovnou zastřelit !
Zrušte to opisování čísel na konci příspěvku !
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(PF, 27.3.2009 11:12:06)
Odpovědět
To je komentář hodný genia. Proč se pozastavujete nad tím, že ho ve straně nechtějí. Vždyť on svým hlasováním dokázal, že nechce být s nimi tak ať jde do háje. To si měl rozmyslet, než hlasoval proti vlastní vládě. snaší se nás přesvědči o morálnosti svojí volby. Jak může být křivárna předkládaná za morální? Morální člověk by odešel ze sněmovny,aby dal najevo svůj nesouhlas, ale aby nepoškodil koalici. Lež zůstane lží i když jí opentlí liliemi.
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(Bulfric, 27.3.2009 8:33:55)
Odpovědět
Ano,prot jim řikám modří komouši.
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(ok, 27.3.2009 9:45:14)
Odpovědět
Je to bezcharakterní darebák. Proti přeběhlíkům mohu něco namítat, ale také nemusím. Pouze důvody pana S. a pana T. jsou vykonstruované a nelogické. Nechají padnout vládu vzhledem k tomu, že ne dostatečně hájí pravicové hodnoty. To si jako myslí, že Paroubek s Filipem je budou chránit lépe? Ať aspoň drží jazyk za zuby a zalezou někam do kouta.
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(Lenka, 27.3.2009 11:04:32)
Odpovědět
Proč blábolí ty nesmysly? To jsem nehlasoval já, to mělo svůj vývoj nemá chybu. Nechápe, že už nedělá ze sebe blbce, ale stále a stále přesvědčuje veřejnost že blbec je.
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(PF, 27.3.2009 18:49:30)
Odpovědět
Protože ví, že udělal křivárnu, tak se snaží sám sebe přesvědčovat, že jednal správně. Křivárna zůstane křívárnou i když se jí sanží přikrášli.Nechápu, proč se tak obhajuje? Dokázal, že nechce se současnou ODS spolupracovat, tak co tam chce. A zrušit buňku? Samozřejmě, když je proti ODS, která jim platí provoz, tak proč by měli financovat něco, co s nimi nespolupracuje? Vy by jste si platil pracovníka, který by vám působil škodu?
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(Jan Zeman, 28.3.2009 21:20:39)
Odpovědět
Proč Lenka blábolí ty nesmysly? A PF se k nim hned připojuje - to by vypadalo, že neumí číst.
"To jsem nehlasoval já, to mělo svůj vývoj" - nic takového Schwippel nenapsal. Takže je to klasická ukázka hrubé demagogie některých přítomných na místních diskusích.
Každý ví, že hlasování o nedůvěře vyvolal Paroubek a vláda samozřejmě důvěru odpůrců Lisabonské smlouvy už delší dobu nemá, zvlášt potom, co nejdříve tvrdila, že Lisabon podpoří jen pokud se odhlasuje radar - a z toho ted američani couvají, takže možná ani není o čem - no a přesto podpořila menšinová část ODS Lisabon ve sněmovně. Takže se není co divit, že na některé lidi v ODS, kteří s takovou politikou nesouhlasí už to bylo silné kafe a tak se k vyslovení nedůvěry připojili - ovšem samozřejmě ze zcela jiných důvodů, než proč vyvolal Paroubek hlasování o nedůvěře. Já se ani moc nedivím, protože chování vlády celkově snížilo ODS preference a dělá z ní stranu středu a pravice se musí vzpamatovat, jinak opravdu zasedne Paroubek do Strakovky...
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(Maro Skřipský, 29.3.2009 14:44:54)
Odpovědět
Myšlenkové pochody některých lidí nechápu. Topolánek porušuje program a ideje ODS, s nimiž vyhrál v roce 2006 volby, ale křivákem je Schwippel, který zcela pochopitelně nemůže takovéto kroky podpořit...

Jestli někdo udělal křivárnu na voliče, Schwippel to není
Re: Schwippel: Pokud bude ODS vylučovat, navrátí se k praktikám minulého režimu
(strádal, 29.3.2009 19:02:50)
Odpovědět
Za prvé: ve volbách 2006 ODS neříkala, že odmítne Lisabonskou smlouvu. A za druhé: každý, kdo není demagog přece musí uznat, že vláda v koalici je vždycky kompromis a chtít absolutní splnění volebního programu své strany může chtít akorát Marťan.