reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Libertas.cz se představila

Autor: Redakce | Publikováno: 9.4.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Na tiskové konferenci v atriu Poslanecké sněmovny se představili lídři kandidátky Libertas.cz do eurovoleb. Budou jimi Vlastimil Tlustý, Vladimír Železný, Jan Schwippel a Andrea Hudlíková. Libertas chce čelit evropské unifikaci ztělesněné Lisabonskou smlouvou a bránit české zájmy.
 
Europoslanec Vladimír Železný vyjádřil mimořádnou radost nad tím, že pro své hnutí získal právě Tlustého se Schwippelem. "Jsme strana plná kandidátů," uvedl v narážce na to, že poslanci Schwippel i Tlustý mají titul kandidátů věd a čtyřka kandidátky, inženýrka Andrea Hudlíková, je navíc promovanou psycholožkou. Na kandidátce Libertas.cz jsou i další zvučná jména; její pětkou je známý brněnský lékař MUDr. Čundrle, šestkou pak plzeňský podnikatel Ing. Litvák. "Všechna tato jména byla schválena předsednictvem strany Nezávislých demokratů," uvedl Vladimír Železný s tím, že název této strany přesně odpovídá frakci Evropského parlamentu, jíž je členem (tzv. Independent and Democracy).
 
Uvedl dále, že hnutí v případě úspěchu v evropských volbách nevylučuje ani kandidaturu ve volbách sněmovních. V takovém případě by mělo ambici sjednotit všechny politické síly v zemi, které mají obdobný názor na současnou podobu evropské integrace. Nevyloučil tedy společnou kandidátku s lidmi kolem Petra Macha a Jany Bobošíkové.
 
Libertas.cz by podle jeho slov měla být platformou pro síly, které oponují Lisabonské smlouvě. Tiskové konferenci byl kromě kandidátů Libertas.cz do eurovoleb přítomen také pan Robin Mathews, člen organizačního zázemí Libertas.eu, která je partnerskou organizací Libertas.cz. Pan Mathews je také jedničkou kandidátky Libertas ve Spojeném království. Na tiskové konferenci vyjádřil své uspokojení z kvalitní  kandidátky Libertas v České republice a uvedl, že hlavním cílem hnutí Libertas je vrátit demokracii do srdce Evropské unie a čelit situaci, kdy se z občanů členských zemí stávají pouzí diváci jednosměrné unifikace.
 
Po úvodních vystoupeních kandidáti reagovali na dotazy novinářů. Vladimír Železný kritizoval způsob vzniku kandidátky ODS do evropských voleb, který podle jeho názoru odporuje stanovám ODS. To v případě napadení tohoto postupu může vést až k vyloučení ODS z evropských voleb. Na dotaz jednoho z novinářů také uvedl, že v případě, že by byl pravomocně odsouzen v právě probíhajícím případu údajného krácení daňových povinností, bude z kandidátky Libertas.cz rezignovat.
 
Vladimír Železný dále uvedl:  "Naplňujeme myšlenky prezidenta Klause a budeme je přizpůsobovat jeho majestátu a jeho úřadu s neobyčejným taktem a velmi obezřetně. (...) Nečekejte od nás okázalé akce a objímání se s panem prezidentem."  V jasné narážce na Machovu Stranu svobodných občanů rovněž dodal, že nová strana nechce získávat hlasy "slibováním kandidatury obou synů Václava Klause v příštích volbách".
 
Vlastimil Tlustý popisoval své důvody pro přijetí úlohy lídra Libertas.cz. Hlavním důvodem je nesouhlas s Lisabonskou smlouvou a skutečnost, že ODS opustila svoje původní principy evropské politiky. Řekl, že premiér Topolánek se v průběhu času změnil z eurokladiva na  "eurohujera" a vyjádřil názor, že prodává české zájmy za lukrativní místa v evropských strukturách. "My děláme to, co říkáme. Můžete se spolehnout, že tak budeme činit i nadále," řekl.
 
Jan Schwippel ve svém vystoupení kritizoval prolisabonský přístup současné ODS a připomněl původní kritiku smlouvy ze strany občanských demokratů. Na jeden z dotazů novinářů, jaký by byl vhodný volební výsledek a kolik křesel by Libertas.cz mohla získat a zda existuje nějaké magické číslo, uvedl: "Já jedno magické číslo znám. To číslo je 22. Česká republika bude mít, jak víte, v novém Evropském parlamentu 22 mandátů. Libertas.cz má kandidátku číslo 22 a 22% je také podíl, který Libertas přisoudil jeden z průzkumů STEMu. Zisk 22% bych proto určitě pokládal za úspěch."
 
Jeden z dotazů novinářů zněl, kdy se oba poslanci rozhodli kandidovat za Libertas.cz. "V tomto případě bude odpověď má a odpověď kolegy Schwippela rozdílná", sdělil Tlustý. Rozhodl se prý až na základě osobního setkání s Declanem Ganleym, které se uskutečnilo minulý pátek. Poslanec Schwippel k tomu řekl, že se setkává s Vladimírem Železným už asi půl roku. Hlavním důvodem těchto setkání byla snaha domluvit se na tom, jak by bylo možné zabránit ratifikaci Lisabonské smlouvy v ČR.
 
"Nebylo tomu tak, že bychom se od začátku bavili o možnosti mé kandidatury za Libertas.cz," zdůraznil. Toto rozhodnutí podle něj vykrystalizovalo postupně, když bylo stále zřejmější, že ODS hodlá prosadit ratifikaci Lisabonské smlouvy. "V tomto ohledu klíčové datum bylo 19. února 2009, kdy ODS ve sněmovně svými hlasy umožnila schválení smlouvy."
 
Poslanci také reagovali na dotaz, co je nyní vůbec možno dělat proti schválení Lisabonské smlouvy v ČR. "Budu upozorňovat na usnesení kongresu ODS, které zavázalo poslance i senátory ODS schválit nejprve radarové smlouvy a teprve pak, případně, smlouvu Lisabonskou," řekl k tomu poslanec Schwippel. Zmínil také novelu zákona o změně jednacího řádu sněmovny a senátu, která je podle jeho názoru protiústavní.
 
"Budu senátorům říkat, že novela zákona, která byla ve sněmovně schválena již v prvním čtení a tedy bez možnosti uplatnit pozměňovací návrhy, je protiústavní a že by se jí senát měl řádně zabývat a nikoli ji schválit ve zrychleném režimu, jako tomu bylo ve sněmovně." Novela totiž umožňuje schválit jakékoli změny Lisabonské smlouvy prostřednictvím tzv. pasarel prostou nadpoloviční většinou v obou komorách parlamentu. "To je podle mého názoru protiústavní, neboť jestliže Lisabonská smlouva je evidentně smlouvou podle článku 10a Ústavy (smlouvou, jíž se přenášejí významné pravomoci ČR na mezinárodní organizace, pozn. red.), a tak s ní bylo i nakládáno (tj. pro její schválení byla třeba ústavní většina, pozn. red.), pak zcela jasně i jakékoli její změny by měly a musí být schvalovány ústavní většinou," dodal Jan Schwippel.
 
V rozhovoru pro ČTK potom poslanec Schwippel doplnil, že ještě se zájmem čekáme na výrok německého ústavního soudu a samozřejmě též na výsledek opakovaného referenda v Irské republice. "Naděje umírá poslední," doufá Schwippel. 
 
Poslanec také novináře informoval, že o průběhu tiskové konference vedl rozhovor s Declanem Ganleyem, zakladatelem hnutí Libertas.eu. "Pan Ganley se mne dotazoval, zda jsme jako důvod svého hlasování pro nedůvěru vládě uvedli Lisabonskou smlouvu. Řekl jsem mu, že určitě ano a že tato smlouva byla dokonce hlavním tématem tiskové konference," vysvětlil poslanec. Ganley ho podle jeho slov žádal o svolení, aby takto mohli informovat z centrály Libertas. "Takové svolení jsem mu bez dalšího poskytnul," uvedl Schwippel. 
 
Poslanci také odpovídali na otázky novinářů týkající se současné situace a jejich perspektivy v ODS. Shodně uvedli, že nepodpoří žádnou vládu, jejíž součástí by byli nebo jakýkoli vliv na ni měli komunisté. Schwippel zmínil úřednickou vládu s co nejrychlejším přechodem jako řešení, které osobně preferuje. Oznámil, že své rozhodnutí o dalším působení v ODS sdělí v nejbližších dnech.
Níže uvádíme úvodní vystoupení poslance Schwippela:
 
"Vážené dámy a pánové, dobrý den.
V posledních dnech často slýcháme, že lidé mají krátkou paměť. Já krátkou paměť nemám, a proto mi na úvod dovolte dva volné citáty:
První je úvodní věta: 'Možnost samostatně formulovat zahraniční politiku je jedním ze základních znaků suverenity státu'.
 
Další se týkají tzv. evropské ústavní smlouvy, reinkarnované v podobě smlouvy Lisabonské: 'V této smlouvě … je obsažena … redukce práva veta jednotlivých členů, změna hlasovací váhy ve prospěch velkých států … rozšíření většinového rozhodování a další přenášení významných pravomocí na evropskou úroveň. Takový vývoj by ovšem vedl k zániku státních suverenit. Tím by byly nejvíce postiženy státy střední a malé, které by ztratily … vliv na to, co se týká jejich vlastních národních zájmů. Znamenalo by to prohloubení demokratického deficitu. Proto je zcela v rozporu s našimi národními zájmy a jako takový je nepřijatelný… Do budoucna je třeba zcela změnit jednosměrné unifikační paradigma.'
 
Jsou to citáty z Modré šance ODS pro zahraniční politiku, kterou ovšem ODS tím, že umožnila svými hlasy ve sněmovně schválení Lisabonské smlouvy, zcela popřela a opustila. Libertas.cz naopak umožňuje návrat k této politice, umožňuje tuto politiku prosazovat a realizovat, a proto jsem se rozhodl za ni kandidovat.
Děkuji vám za pozornost."

reklama
2300 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Libertas.cz se představila
(Brabec, 9.4.2009 8:51:40)
Odpovědět
Vrabci (nikoliv brabci) štěbetají, že začátkem května Senát schválí LS. Prý se našlo dost senátorů za ODS !!!!
Re: Libertas.cz se představila
(Ghost Dog, 9.4.2009 10:42:44)
Odpovědět
..tak jsem hledal nějaké ofiko stránky Libertas.cz..a nic..nikde jsem je nenašel, zato jsem se zde dozvěděl, jak těžké kapacity budou kandidovat do EU parlamentu a možná i do ČR parlamentu..no, jestli pan mediální mág Vovka Železný má na mysli Schwipela a Tlustého (no a samopéro sebe), tak nevím nevím..jinak jsou ostatní jména pro mě velkou neznámou (a to jsem na netu denně, nebo skoro denně), nikde ani zmínka..existuje tedy tato strana skutečně?..jakou má strukturu a kde jsou nějaká krajská združení, jako je tomu třeba u SSO..nebo je to jen zase mediální kouzlo na oblbnutí voličů pro teplé a beztrestné místo?..
Re: Libertas.cz se představila
(Martin Grmela, 9.4.2009 10:59:41)
Odpovědět
Libertas je jen výtahem pro ulhaného Vovku ke korytu, o nic jiného mu nejde a pan Mach ze Svobodných to pochopil. Slušní lidé budou volit Svobodné, a ne tuneláře Vovku a jeho partu, uplácanou jen kvůli jeho prospěchářským zájmům
Europrezident
(Petr St., 9.4.2009 11:03:57)
Odpovědět
Nevíte někdo, jak se Libertas.cz staví k některým Ganleyho snahám např. prosadit federalizaci EU, zřídit europrezidenta a euroministra zahraničí atd.?
Re: Europrezident
(Maro Skřipský, 9.4.2009 12:13:25)
Odpovědět
Ganley tohle na národních úrovních neřeší a nechává volnou ruku. Třeba ve Francii je jedničkou Libertas europoslanec Phillipe De Villiers, předseda Hnutí za Francii. Vyhraněný konzervativní patriot a euroskeptik, který žádnou federalizaci nechce.
Re: Europrezident
(Jiří Zahrádka, 9.4.2009 15:47:11)
Odpovědět
To je sympatické, ale pak je otázkou, co si tedy pod "Libertas" lze představit. Ganley je podle mě eurofederalista a od ostatních eurofederalistů se liší tím, že má aspoň tolik slušnosti, že nechce nestoudně pošlapat nejzákladnější demokratické principy.

Takže si myslím, že pro nás je slušnou formou opozice, ale "náš" podle mě není. Lze s ním spolupracovat, ale jeho cíle jsou zjevně jiné.
Re: Europrezident
(Lukáš Petřík, 9.4.2009 19:45:23)
Odpovědět
Jo, ale jde o to, aby se rozhodovalo demokraticky. Pokud se občané opravdu bez všech nánosů propagandy a lží rozhodnou, že chtějí evropský stát a že jsou národnostně Evropany, tak mě to může mrzet, ale nic s tím nenadělám. Zatím však unifikace Evropy probíhá za zády občanů a podvodným způsobem. S Ganleym sdíleme základní předpoklad, že se má rozhodovat demokraticky a transparentně, pokud prosadíme tento předpoklad, věřím, že občané národních států si to spočítají a evropský centralismus svrhnou.
Re: Europrezident
(Jiří Zahrádka, 10.4.2009 9:48:39)
Odpovědět
Šéfe, nánosy propagandy a lži už se na občany dávno rozsypaly. Nezabráníš jim, rozsypávají je příliš mocní tohoto světa. A občané se rozhodují na základě velmi povrchních postojů.

Nicméně, samozřejmě souhlasím, že když se tak rozhodne demokraticky, nic s tím nenaděláme. Já nicméně Libertas volit nechci, a ten Železného už vůbec ne. Doufám, že se zmátoží Machova strana, třeba až po volbách. Teď je potřeba jí dát hlasy. Za Železného se můžeme stydět. Za Macha ne.
Redakci euportálu- děkuji za váš pravdivý portál
(Aja, 13.4.2009 17:00:19)
Odpovědět
Pane Zahrádka,popsal jste situaci přesně.Já budu volit taky SSO.A taky děkuji vašemu euportálu,kde jsem posledního půl roku čerpala informace o EU,abych si mohla všechno v hlavě srovnat.Přiznám se,že ne vždy jsem s vámi souhlasila a strašení,že EU je stejná jako CCCP jsem taky nevěřila.Měla jsem za to,že přeháníte rétoriku o EU a bruselských úřednicích.Dlouho jsem nemohla pochopit,proč prezident dokument nechce podepsat,když už podepsalo 25států.Dnes už to vím,podstatu eu-spolku jsem pochopila i díky jiných zahraničních portálů.Zkrátka, děkuji především panu Zahrádkovi,Streitovi,evropanu Jirkovi a dalším za trpělivé vysvětlování a otevřené diskuse.