reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci

Autor: Jan Schwippel | Publikováno: 16.4.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

ODS na svém webu uveřejnila video, v němž přirovnává demokratický akt vyslovení nedůvěry vládě k národním tragédiím let 1938, 1948 a 1968.

Předseda poslaneckého klubu ODS Tluchoř k tomu řekl, že zrádce je třeba hledat ve vlastních řadách (což je stalinská teze). Lidé prý příliš rychle zapomínají. Obávám se, že tato poslední věta je pravdivá. Takže pro osvěžení paměti:
 
Moje podpora trojkoaliční vládě se začala ztrácet ve chvíli, kdy byl navržen soubor opatření, nejprve nazývaný reforma, později batoh. Všechno, co nám chybí v balíčku, bude realizováno ve druhé a třetí etapě, říkal tehdy premiér. Byly ignorovány názory odborných komisí ODS i její ideové konference, avizovaná odborná koaliční jednání nikdy neproběhla.

Konečnou podobu balíčku jsme obdrželi půl hodiny před hlasováním. Na naše upozornění, že meziročně v roce 2009 vzrostou daně největší skupině poplatníků, nám bylo řečeno, že to vyřeší autonomní mzdový vývoj. Realita: dle údajů ČSÚ naopak v roce 2008 meziročně reálné příjmy rostly nejpomaleji za posledních deset let. Problém byl sice nakonec vyřešen, ovšem zcela v rozporu se slibem předsedy vlády, ministra financí i výkonné rady ODS ze srpna 2007.

V květnu 2007 Saša Vondra prohlásil, že evropská ústavní smlouva nezkrachovala. ODS se vydala, v rozporu s několika usneseními svých kongresů a mnoha názory místních i oblastních sdružení, na cestu ratifikace Lisabonské smlouvy. Smlouvy, která dle názoru některých ústavních právníků může vést až k restituci majetku sudetských Němců. Tato cesta byla symbolicky završena schválením smlouvy ve Sněmovně.

Poslední kapkou bylo schválení tzv. vázaného mandátu v podobě, která je zřejmě protiústavní. Umožňuje totiž schvalování změn smlouvy prostřednictvím tzv. pasarel prostou nadpoloviční většinou v obou komorách. Ke schválení přitom došlo již v prvním čtení bez rozpravy a bez možnosti podávat pozměňovací návrhy.

Podobných kroků, vždy zcela bez možnosti debaty, bylo více. Připomeňme nátlak u církevních restitucí, snahu přehlasovat veto prezidenta republiky ve věci antidiskriminačního zákona, porušení slibu ve vztahu k postiženým dětem, zcela nerealistický návrh rozpočtu na rok 2009 atd. V poslední chvíli pak zablokování komise ke kauze Morava, odebrání kauzy tzv. justiční mafie zákonnému soudci, což vyvolalo protesty Unie státních zástupců i soudců, a snaha o ovlivňování médií v kauze Dalík–Wolf.

Zcela bezprecedentní je pak útok na prezidenta republiky zpochybňováním legitimity jeho zvolení a fakt, že jej Dalík přirovnal k Henleinovi. Tehdy pohár trpělivosti pro mne již zcela a definitivně přetekl.

Zrada na zrádci podle mne není zradou. Můj postoj se nenarodil přes noc, ale je výsledkem dlouhého vývoje. Vývoje od opuštění ideových principů ODS, nedodržování dohod a neplnění slibů, vývoje neochoty k otevřené a férové diskusi, politických handlů, pozitivní a negativní motivace. Ne zrada, ale dlouhá cesta do noci.
 
Jan Schwippel

Publikováno v Právu dne 3. dubna 2009

reklama
1404 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(Brabec, 16.4.2009 1:44:45)
Odpovědět
Souhlasím s autorem. Má pravdu !
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(DS, 16.4.2009 7:33:27)
Odpovědět
Proč se ztrapňujete. Stokrát opakované lež se nikdy nestane pravdou. Za 3 roky v poslanecké sněmovně jste jedenkrát vystoupil a to v r. 2007. Nikdo o vás ani neslyšel. Paroubek by se mohl roztrhat na odvolání vlády nestačil. Vy jste nu dodal 101.hlas a tím jste svůj osud zpečetil. Vaše odpovědnost je větší než Paroubkova, protože váš hlas rozhodl. Všechny ty kecy dokola jen mají zamlžit vaši účast na té neslavné tragikomedii.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(#13, 16.4.2009 11:21:32)
Odpovědět
Co lžete? Sám jsem viděl Schwippela vystoupit na plénu několikrát.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(DS, 16.4.2009 7:41:30)
Odpovědět
Stále se jen vymlouváte.Svoje výhrady vůči kabinetu jste neprezentoval veřejně, takže dodatečné vysvětlení neplatí. Zařadil jste se vedle Kota, ale tam mohl člověk s pohrdáním konstatovat, že tam zapracoval alkohol a u vás to bylo co? Splnil jste roli užitešného idiota jednou Tlustému a zárověň Paroubkovi. Zrada je vždycky zrada i když ji omašlíte vznešnými slovy.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(BIGBAM, 16.4.2009 8:54:04)
Odpovědět
Ač mě Swippel nikdy nezajímal,tentokrát s ním souhlasím.Člověk ať chce nebo ne,v určitých momentech koloběhu života,dozraje.Tím chci říct,že,všechno je odsud potud a dál NE.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(Q, 16.4.2009 10:35:42)
Odpovědět
To považujete za zralost, když v době světové ekonomické krize a našeho předsednictví EU položí svým hlasem vládu, aniž by to dokázal zdůvodnit a s návrhem na řešení? to že uvrhl do nejistotu 10 000 000 obyvatel do nejistoty je také projev zralosti? To je jako když si dítě postaví hrad z písku a druhé dítě mu ho zbourá, protože sámo hrad postavit neumí.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(BIGBAM, 16.4.2009 11:48:49)
Odpovědět
Nic se nestane,že padla vláda,aspoň bude míň škody od ODS.nakonec je tady prezident,a ať si říká kdo chce co chce,tak je momentálně jediný normální politik-člověk ,než ta sebranka 200 poslaneckých babralů
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(MIREK, 16.4.2009 9:09:57)
Odpovědět
Politika je uměním možného,mluví o zradě a sám z ní žil. Politik by počkal do konce předsednictví. Teď akorát vede slova o tom jak to zdůvodnit. Neměl svědomí a politickou moudrost a teď o tom mluví.člověk jako S... si zaslouží svých třicet stříbrných a také opovržení a odsouzení. Za víc slov nestojí.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(jh, 16.4.2009 10:13:56)
Odpovědět
Pane Schwippel,
nezpochybňuji Vaši upřímnost a snahu o nápravu letitých nepořádků.
Zda to stálo za pád vlády, toť otázka spíše pro budoucnost.
Vaše tvrzení:
"Připomeňme nátlak u církevních restitucí",
však objasňuje mnohé.
S touto výbavou a především s Tlustým...?!

Tentokrát Železný šlápl hodně vedle...
Chlapci, chlapci....
(Syrová, 16.4.2009 10:32:53)
Odpovědět
Chlapci, chlapci, ja jsem jsem stara zenska a tak mam cas sledovat vsechno a musim Vam rict, ze mate zvlastni zpusob jednani. Nikoho z Vas neznam, ale presto si dovoluji tvrdit, ze zadny z Vas nedosahl takoveho postaveni ve svem zivote, jaky mel p.Schwippel jeste pred tim nez e stal poslancem po panu Fajmonovi. Jen si prectete jeho zivotopis, on vysokoskolsky biochemik, pote pracoval v kancelari p.prezidenta, zatupoval v zahranici za min.vnitra atd.... Ma tedy jednoznacne prehled a i zkusenosti a Vy tady chlapci posuzujete jeho moralni profil jen podle svych domnenek a nabulikovanych lzi... Ze se samy pred sebou nestydite. Takhle se dat zatahnout do tech pohadek. Opravdu jste mne chlapci zklamali, myslela jsem si, ze tady na euportalu budou skutecni pravicaci...
Re: Chlapci, chlapci....
(PF, 16.4.2009 10:54:16)
Odpovědět
Taky jsem stará ženská a hodnotím jeho skutek. Všeobecně se očekává, že vzdělaný člověk má větší znalosti a tím i větší přehled a proto se chová zodpovědně. U Schwippela to neplatí. On by měl mít přehled, ale to co mu chybí je dohlédnou jaké důsledky bude mít jeho 101. hlas, kterým položil vládu. Předpoklad, že ví proč hlasuje a co bude následovat po pádu vlády nedohledl. Udělal jen první krok a od té doby se nás snaží přesvědčit o tom, že to ODS jsou zrádci. Kde žije, když neví, že vládnutí je věcí možného, že ideály se nedá vládnout.
Proč nebojoval v parlamentu za čistotu svých ideálů? Vždycky se postavil za Tlustého, jako by se styděl.Takže by měl radši mlčet. jeho výrok, že zrada na zrádci není zrada jenom tím přiznává, že zradil a uvedl do nejistoty 10 milonu lidí této země. Výčitky svědomí nech si léčí procházkami v přírodě nesnaží se omluvit neomluvitelné. Lze jeho 101. hlas brát jako morální čin, nebo morální selhání ?
Re: Chlapci, chlapci....
(PF, 16.4.2009 11:00:26)
Odpovědět
Dodávám, že moje zásada je, že každý se má svou rodinu postarat o sebe a stát má pomoci jen mladým rodinám s dětmi, nemocným a starým, nemomohoucím lidem. jenomže v tomto národě je příliš lenochů, kterým se nechce pracovat a nepřejícnost k úspěšným pijí už z mareřským mlékém. Přeji hezký den
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(Randolf, 16.4.2009 13:17:23)
Odpovědět
Alkoholik, narkoman, zloděj i zrádce, každý z nich se snaží své počínání zdůvodnit aby ho okolí neodsoudilo.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(ravnogorec, 16.4.2009 13:26:19)
Odpovědět
A ty budeš všechno dohromady, co ?
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(Randolf, 16.4.2009 15:33:43)
Odpovědět
Poněkud trapná reakce svědčící o Vašem IQ. Pro Vaši informaci: jsem abstinent, nikdy jsem nedrogoval a jsem důchodce SŠ /pokud víte co to je/. Jenom nesnáším podrazáky. To je vše.
Re: Schwippel: Ne zrada ODS, ale dlouhá cesta do noci
(jh, 22.4.2009 23:31:12)
Odpovědět
Pane poslanče,
hranice mezi skutečným svědomím a oním profláknutým "myslím to upřímně" je velmi úzká. Je to vždy tanec mezi sopkami a kdo něco podobného v životě zažil, ten Vás hned tak neodsoudí.
Důvody jež uvádíte jsou víceméně fakta a Váš krok bude bezesporu čitelnější až v pohledu do zpětného zrcátka.
Chci se Vás však zeptat, odkud jste získal informaci: "Česká biskupská konference vydala prohlášení, jímž varuje před Lisabonskou smlouvou a listinou práv jako její součástí".

Tuto větu najdete v článku publikovaném 14.4.
http://www.euportal.cz/Articles/4350-schwippel-libertas-cz-chce-hajit-narodni-zajmy.aspx#comment

Děkuji za případnou odpověď.